Mielenkiinnosta kyselen, paheneeko muillakin astma aina kun on matalapainetta? Oletteko keksineet keinoja helpottaa tilannetta?
Itselläni astma pahenee voimakkaasti näin kesäaikaan, ero matala- ja korkeapainepäivien välillä on voinnissa suuri. Nyt siitä kärsii, kun on sateisia päiviä. Eikä lääkkeen ottokaan helpota juurikaan oloa, ainakaan minun on turha ottaa suurempaa annosta kuin tavallisesti. (Tarkoitan lyhytkestoista lääkettä, en tiedä onko hoitavan lääkkeen kanssa toinen asia, mutta eihän sen annosmääriä hyödytä vaihddella päivittäin, kun se tarvitsisi ymmärtääkseni pidemmän vaikutusajan.)
On aika vetämätön ja paha olo, mutta on vain otettava iisimmin näinä sadepäivinä.
Tsemppiä kohtalotovereille!
Matalapaineella astma
5
1628
Vastaukset
- astmaatikko
Näin sadekelillä minun on huomattavasti helpompi hengittää, koska heinät ja muut hiukkaset eivät lentele ympäriinsä.
Avaavaa lääkettä ei saakaan käyttää liikaa! Se rasittaa sydäntä, eikä toteamasikaan mukaan auta enää tietyn annostuksen ylityttyä.
Ota asia puheeksi ensi kerralla kun tapaat lääkärisi. Jokainen meistä astmaatikoista reagoi vähän eri lailla. On hyvä että tunnistat oman reagointisi noin tarkkaan.- galhu
sama juttu,sadepäivinä ei henki juuri kulje.en tiä mistä johtuu.pakko vaan ottaa iisisti.
- Anonyymi
galhu kirjoitti:
sama juttu,sadepäivinä ei henki juuri kulje.en tiä mistä johtuu.pakko vaan ottaa iisisti.
Minulla myös tänään kun sataa vettä koko päivä . Ei meinaa astmalääke auttaa . ( symbicort )
- Anonyymi
Mulla on ollut vuosia sama ongelma, kun painostava keli vaikkei olisi edes kova kuumuus en meinaa saada happea, ja tulee valtavasti hikiä kun hengittää jotenkin raskaasti, vaikee selittää.
Ylipainoo on kymmenen kiloo ja sen huomaam pahentavan tilannetta verrattuna kun olin laihempi mut laihempanakin ahdisti henkee matalapaineella, astmaa ei ole todettu varmuudella mut varalta lääkkeet on annettu.- Anonyymi
Tämä kesä on ollut vaikea. Astma tuli melkein puun takaa vuosi sitten, sairastettuani koronan aikaisemmin. Oireet kestivät vain huhtikuun ja loppuivat kokonaan. Silloin päätin laihtua, koska minulla on ollut ylipainoa viimeiset kymmenen vuotta. Olen saanut painon putoamaan huomattavasti viimeisen vuoden aikana ja olo helpottui, mutta sitten voimistuivat vaihdevuosioireet uudelleen ja kuumat aallot tulivat yhtäaikaa hengityksen vaikeutumisen kanssa. Piti uusia astmalääkeresepti. Hellepäivät olivat kamalia, kuumia aaltoja solkenaan, hikoilua ja hengenahdistusta, pahiten lähinnä öisin. Viimeksi olin tukehtua tankatessani autoa bensiinin hajussa, en pystynyt ottamaan edes avaavaa lääkettä. Mutta sitten tapahtui kummia. Ajattelin jo ambulanssin soittamista, kun alkoi yskittää ja keuhkoputkista alkoi tulla runsaasti limaa. Helpotti valtavasti, kun hengitys alkoi toimia normaalisti. Seuraavan yönä nukuin kunnolla pitkään aikaan, enkä tarvinnut avaavaa lääkettä seuraavanakaan päivänä. Ongelma taitaa olla sitkeä lima keuhkoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193046
- 1162361
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee231976Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2401934Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41915Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin221902Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen1001596Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051394- 651164
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351106