Porin korkein talo?

hoopo84

Mikä mahtaa olla Porin korkein talo kerroksissa mitattuna? Onko kaupungissa yhtään vähintään 15-kerroksista rakennusta?
Kiitos.

18

3567

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diskgdsg

Luulisit että pillulinna tai vähälläraumalla oleva soluasunto "etappi".Myös käppärän ärrän vieressä oleva on aika korkea...
      En usko et porissa on kauheesti yli kymmenen kerroksisia.
      Mutta jos en aivan väärin muista niin karjarantaan n.vuosi sitten valmistunut talo on yli 10 kerroksinen...

• jeppe

on 8 kerroksisia.... Sohon talo on 12-14 kerroksinen, keskuskartano kai jotain 10 kerroksinen

• Tanya

Keskuskartano on tosiaan 10-kerroksinen, mutta muistan lukeneeni jostain, että tasavallankadulla sijaitsevassa valkoses kerrostalos(oli sillä joku nimikin, mutten muista)olis 11 kerrosta.

• korkeaa

Entäs se Uusikoivistontien päässä oleva tornitalo. Taitaa olla ainakin Keskuskartanoa korkeampi?

• suna45
        korkeaa kirjoitti:

Entäs se Uusikoivistontien päässä oleva tornitalo. Taitaa olla ainakin Keskuskartanoa korkeampi?

että keskuskartano on korkein porissa,siinä on 14 kerrosta,katutason alapuolella on 2 ja ylhäällä 2 mutta asuin krs 10, minä olen 15vuotta siellä asunut että on joka kolo tutkittu ja vielä siinä se viereinen talo joka on 4krs on nimeltään risulinna kun kartanoa rakennettiin meinattiin tehdä 15 krs,mutta ei saanut lupaa niin tämä "natsa"on vielä jatkoa kartolle.

• Gabriel
        suna45 kirjoitti:

että keskuskartano on korkein porissa,siinä on 14 kerrosta,katutason alapuolella on 2 ja ylhäällä 2 mutta asuin krs 10, minä olen 15vuotta siellä asunut että on joka kolo tutkittu ja vielä siinä se viereinen talo joka on 4krs on nimeltään risulinna kun kartanoa rakennettiin meinattiin tehdä 15 krs,mutta ei saanut lupaa niin tämä "natsa"on vielä jatkoa kartolle.

Mä oon kyllä aina kuullut että tää pillulinna eli sairaanhoito-oppilaitoksen asuntola olisi korkein. Noin niinkuin maanpinnasta.

• Koopra
        suna45 kirjoitti:

Juu juu hyvä vitsi että keskuskartanos ois 14 kerrosta.oon itte asunu siinä talossa 18 vuotta.niin että tiän mikä on homman nimi.siinä on asuinkerrokset 2-10.katutaso lasketaan ekaks kerrokseks.sit on yks alempana kellarikerros jonne ei oo asukkailla asiaa.Ja ullakko on kans josa on pyykkäyshuoneet ja helinin toimisto.

• t'pau
        Koopra kirjoitti:

Juu juu hyvä vitsi että keskuskartanos ois 14 kerrosta.oon itte asunu siinä talossa 18 vuotta.niin että tiän mikä on homman nimi.siinä on asuinkerrokset 2-10.katutaso lasketaan ekaks kerrokseks.sit on yks alempana kellarikerros jonne ei oo asukkailla asiaa.Ja ullakko on kans josa on pyykkäyshuoneet ja helinin toimisto.

niin, kun katsoo tämän "suna45":n tekstin ulosantia, on helppo kuvitella että ei välttämättä onnistu nuo numerotkaan, ainakaan yli kymmenen menevät..

• potti5

Porin terveyskeskusoppilaitos,eli porilaisittain "pillulinna".Jos joku muu väittää jotain niin puhuu paskaa.

• Pri 202

Uusikoivistontie 83, elikkä tien päässä oleva tornitalo on 12 kerroksinen. Ylhäällä saunat ja kaksi asuntoa. Keskuskartano on 10 kerroksinen. asuinkerroksia tavallaan 2-9. Valkoinen tornitalo, jonka osoite taitaa olla Karhukatu tj.. On muistaakseni 13:sta kerroksien. Sairaanhoito-oppilaitos hipoo samaa ryhmää. Aikanaan kun pelastuslaitos sai uuden puomitikas-auton oli lehtijuttua, että sairaanhoito-oppilaitoksen katolle ylettyy..

• Tavaratalo

Sairaanhoito-oppilaitosta on sanottu myös Porin suurimmaksi "tavarataloksi",taitaa olla myös korkein?

• pka99

porii tulee 16-kerroksinen kerrostalo bebob vieree

• tornien tähdet

Tähtitorni 12 krs.

• äyräpää1939

Melkein oikein. Tähtisilmä, eikä mikään Koivistonportti, tai muu vastaava.

• Stinde-76

Asun Keskuskartanossa tälläkin hetkellä ja fakta on se, että asuinkerroksia on 9 (2.-10.) ja lisäksi katutasossa on liikehuoneistoja, 11. kerroksessa on toimistoja, saunat, pesuhuoneet. Lisäksi on kellarissa kauppakäytävä, Porin ensimmäinen muuten. Eli 12 kerrosta, jos kauppakäytäväkin lasketaan.

Kyllä keskuskartano on Porin korkein asuintalo, tosin sairaanhoit-oppilaistoksen rakennuksesta en ole ihan varma (mutta se ei olekaan asuintalo).

• keiliskin kellarissa

Keskuskartanon kauppakäytävä oli aikaisemmin katutasossa ja koko rakennuksen pituinen.

• käykää katolla

Tähtitorni on keskuskartanoa korkeampi.

• nimen korjaus

As Oy Porin Tähtisilmä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5214
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2879
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2812
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2581
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1959
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1747
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1657
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1445
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1418
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1407
    Aihe