Ahdistus ja syrjäytyminen

Anonyymi-ap

En tiedä mikä minua vaivaa, että kuvittelen kaikkien ihmisten olevan minua vastaan tai perässäni. Minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö ja oireet johtuvat varmasti siitä. Lisäksi löytyy monia muitakin diagnooseja kuten ahdistuneisuushäiriö ja PTSD. En pysty lähtemään kotoani ollenkaan jos en ota rauhottavaa. Pyörin edes takaisin kämpässäni, kuin olisi vieroitusoireet piristä vaikken käytä mitään huumeita ja en ole koskaan käyttänytkään. Kauheat määrät psyykelääkkeitä ja silti en vaan pysty poistumaan ja pelkään ihmisiä todella paljon. Dissosiaatiohäiriökin löytyy. Miten näiden vainoharhojen kanssa pärjäisi siten, että lopettaisin kuvittelemasta kaikkien vihaavan minua? Haluaisin olla normaali ja ymmärtää, että oikeasti ketään ei kiinnosta. Tiedän sen kyllä mutta hermosto ei ymmärrä sitä.
Minulle on paljon huudeltu autoista ja ihan vastaantulijatkin kiusanneet niin menneisyydessä kuin nykyisyydessä. Olen kokenut väkivaltaa lapsuudesta saakka niin perheeltä, kuin muiltakin ihmisiltä. Olen psykoterapiassa mutta nyt alkoi lomat siitä. Minua on kiusattu suurin osa elämästäni ja en usko, että voin enää koskaan luottaa samalla tavalla ihmisiin.
Nukkumalla olen paennut näitä oloja mutta en voi enää koska näen kauheita painajaisia.

3

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Oletko kokeillut lääkkeettömiä vaihtoehtoja ollenkaan? Kuten hierojalla käyminen, ahdistua kumpuaa myös niskoihin ja pahentaa ahdistusta jos veri ei kierrä kunnolla aivoille. Siitä olen vastaavissa oireissa saanut apua ihan lääkkeettömästi.
      Ja painopeitto nukkumiseen, sitten ruokavalion muutokset ovat aivan ykkös asia. Ei tarvitse muuttaa kaikkea, mutta syödä terveellisesti.

• Anonyymi00002

Arvostatko itse itseäsi ja millanen itsetunto sinulla on? Luuletko muiden vihaavan sinua koska itse et arvosta ja rakasta itseäsi? Mitä sinulle tuntemattomat ihmiset huudelleet? Oletko tehnyt jotain mikä on herättänyt tuntemattomissa reagointia. Sinä et luota muihin ihmsiin koska sinä et luota edes itseesi. Sinä ajattelet että muutkin näkevät sinut samanlaisena kuin itse itsesi. Kuulostaa siltä että sinulla on mm. huono itsetunto. Nukkumalla ei ongelmat häviä vaan ne pitää kohdata ja käsitellä.

• Anonyymi00003

Tämä kommentti on tuttua tekstiä, tunnistan siitä entisen itseni. Minulla oli sosiaalisten tilanteiden pelkoa aikoinaan, kun en pitänyt itse itsestäni, vaan pidin itseäni huonona ja paskana ihmisenä, kuvittelin, että muutkin ajattelivat minusta niin.
        Omalla kohdallani se oli täysin itsetunnon puutetta. Tilanne parani, kun aloin hyväksymään itseni tällaisena kuin olen.
        Ennen aina mietin, mitähän muut ajattelevat minusta, se oli turha ja typerä ajattelutapa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      32
      3738
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      49
      1648
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1348
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1191
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      172
      1047
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1031
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      84
      915
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      39
      797
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      48
      749
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      740
    Aihe