Ahdistus ja syrjäytyminen

Anonyymi-ap

En tiedä mikä minua vaivaa, että kuvittelen kaikkien ihmisten olevan minua vastaan tai perässäni. Minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö ja oireet johtuvat varmasti siitä. Lisäksi löytyy monia muitakin diagnooseja kuten ahdistuneisuushäiriö ja PTSD. En pysty lähtemään kotoani ollenkaan jos en ota rauhottavaa. Pyörin edes takaisin kämpässäni, kuin olisi vieroitusoireet piristä vaikken käytä mitään huumeita ja en ole koskaan käyttänytkään. Kauheat määrät psyykelääkkeitä ja silti en vaan pysty poistumaan ja pelkään ihmisiä todella paljon. Dissosiaatiohäiriökin löytyy. Miten näiden vainoharhojen kanssa pärjäisi siten, että lopettaisin kuvittelemasta kaikkien vihaavan minua? Haluaisin olla normaali ja ymmärtää, että oikeasti ketään ei kiinnosta. Tiedän sen kyllä mutta hermosto ei ymmärrä sitä.
Minulle on paljon huudeltu autoista ja ihan vastaantulijatkin kiusanneet niin menneisyydessä kuin nykyisyydessä. Olen kokenut väkivaltaa lapsuudesta saakka niin perheeltä, kuin muiltakin ihmisiltä. Olen psykoterapiassa mutta nyt alkoi lomat siitä. Minua on kiusattu suurin osa elämästäni ja en usko, että voin enää koskaan luottaa samalla tavalla ihmisiin.
Nukkumalla olen paennut näitä oloja mutta en voi enää koska näen kauheita painajaisia.

3

183

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Oletko kokeillut lääkkeettömiä vaihtoehtoja ollenkaan? Kuten hierojalla käyminen, ahdistua kumpuaa myös niskoihin ja pahentaa ahdistusta jos veri ei kierrä kunnolla aivoille. Siitä olen vastaavissa oireissa saanut apua ihan lääkkeettömästi.
      Ja painopeitto nukkumiseen, sitten ruokavalion muutokset ovat aivan ykkös asia. Ei tarvitse muuttaa kaikkea, mutta syödä terveellisesti.

• Anonyymi00002

Arvostatko itse itseäsi ja millanen itsetunto sinulla on? Luuletko muiden vihaavan sinua koska itse et arvosta ja rakasta itseäsi? Mitä sinulle tuntemattomat ihmiset huudelleet? Oletko tehnyt jotain mikä on herättänyt tuntemattomissa reagointia. Sinä et luota muihin ihmsiin koska sinä et luota edes itseesi. Sinä ajattelet että muutkin näkevät sinut samanlaisena kuin itse itsesi. Kuulostaa siltä että sinulla on mm. huono itsetunto. Nukkumalla ei ongelmat häviä vaan ne pitää kohdata ja käsitellä.

• Anonyymi00003

Tämä kommentti on tuttua tekstiä, tunnistan siitä entisen itseni. Minulla oli sosiaalisten tilanteiden pelkoa aikoinaan, kun en pitänyt itse itsestäni, vaan pidin itseäni huonona ja paskana ihmisenä, kuvittelin, että muutkin ajattelivat minusta niin.
        Omalla kohdallani se oli täysin itsetunnon puutetta. Tilanne parani, kun aloin hyväksymään itseni tällaisena kuin olen.
        Ennen aina mietin, mitähän muut ajattelevat minusta, se oli turha ja typerä ajattelutapa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1259
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      75
      1073
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      96
      947
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      793
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      72
      747
    6. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      81
      688
    7. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      683
    8. IS Viikonloppu 25.-26.7.2026

Lähes kymmenen vuotta kestänyt putki täysiin 3.0 ristikoihin on Skytän osalta ilmeisesti nyt ohi. Kollegat ovat arvioin
      Sanaristikot
      68
      626
    9. 28
      625
    10. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      46
      609
    Aihe