Jesajan kirjan luvussa 7 jakeissa 13-17, Jesaja sanoo Daavidin kuningashuoneelle:
Niin Jesaja sanoi: "Kuule siis, sinä Daavidin kuningassuku! Eikö riitä, että te loputtomiin koettelette ihmisten kärsivällisyyttä, kun haluatte koetella vielä Jumalan, minun Jumalani, kärsivällisyyttä? Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt (tai; nuori nainen) tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel. Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän. Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi. Herra lähettää sinulle ja kansallesi ja omalle suvullesi ajan, jollaista ei ole ennen koettu, ei sitten sen päivän, jolloin Efraim erosi Juudasta - hän lähettää Assyrian kuninkaan."
Jesajan kirjan luvussa 8 jakeissa 5-10, Jesaja sanoo Immanuelille:
"Taas Herra puhui minulle. Hän sanoi: 'Koska tämä kansa pitää halpana hiljaa virtaavia Siloan vesiä ja sen tähden säikkyy Resiniä ja Remaljan poikaa, minä, Herra, nostatan ylitsenne vyörymään Suuren virran väkevät vedet: Assyrian kuninkaan ja hänen mahtinsa. Se virta paisuu yli äyräittensä, se karkaa uomistaan kaikkialla, Juudankin se saavuttaa, kuohuen se tulvii yli, kohoaa kaulaan saakka. Se levittää siipensä äärestä ääreen yli sinun maasi, Immanuel. Kohottakaa sotahuuto, kansat, pian joudutte kauhun valtaan! Kuulkaa, te maan äärten asukkaat, pukeutukaa taisteluvarusteisiin, pian joudutte kauhun valtaan! Niin, pukeutukaa taisteluvarusteisiin, te joudutte kauhun valtaan! Tehkää suunnitelma! Se raukeaa. Neuvotelkaa! Ei se hyödytä. Meidän kanssamme on Jumala!'"
Ei kuulosta kovinkaan Jeesukselta. Esimerkiksi Assyria oli jo kaatunut ja kadonnut ajat sitten ennen kuin Jeesus edes syntyi. Eikä Galilea, Juudea ja Samaria autioituneet ennen kuin Jeesus oppi erottamaan hyvän ja pahan toisistaan.
Onko Jesajan Immanuel varmasti Jeesus?
9
357
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kannattaa katsoa tämä video. https://www.youtube.com/watch?v=NF41HNJDCpk
- Anonyymi00008
Onko tämä nyt aivan varmasti kuvattu tuhansia vuosia sitten?
- Anonyymi00005
Eikö se ole ennustus messiaasta, pelastajasta jonka Jumala lähettää?
- Anonyymi00006
Kaikki ei aina ole kirjaimellista. Osa on vertauskuvallista. Kuten vaikka myöhempi Baabel on hyvin todennäköisesti eri paikka kuin alkuperäinen.
Jer. 51:48 Silloin riemuitsevat Baabelin kohtalosta taivas ja maa ja kaikki, mitä niissä on, kun pohjoisesta tulevat sen hävittäjät, sanoo Herra.
Toisinaan annetaan vihjeitä, mikä jokin voisi olla. Kuten:
Ilm. 17:18 Ja nainen, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus." - Anonyymi00007
Jesajan kirjan luvussa 8 jakeissa 5-10, Jesaja sanoo Immanuelille:
"Taas Herra puhui minulle. Hän sanoi: 'Koska tämä kansa pitää halpana hiljaa virtaavia Siloan vesiä ja sen tähden säikkyy Resiniä ja Remaljan poikaa, minä, Herra, nostatan ylitsenne vyörymään Suuren virran väkevät vedet: Assyrian kuninkaan ja hänen mahtinsa. Se virta paisuu yli äyräittensä, se karkaa uomistaan kaikkialla .......
Itse asiassa tämä ennustus on toteen käymässä juuri tänä päivänä. Assyria eli Arabit vyöryy yli Immanuelin maan eli Euroopan. On jopa idea Suur Assyrian valtakunnasta joka ulottuisi Intiasta Gibraltarille asti. Ja siihen kuuluisi myös Kreikka , Italia ja Espanja.....
Siloan vedet tarkoittaa MAAÖLJYÄ ja Resin saattaa olla keisari?
Vaikka Suur Assyria ei ehkä toteen käy niin kuitenkin Suomessa asti on nykyisin Assyrialaisia (Syyria, Irak) paljon. Vaikka pojan nimi on Immanuel niin hänen valtakuntansa yli käy Assyria joka sanoo Jumala on meidän kanssamme! Eikä Immanuelin kanssa. Tulee siis Mahdi, jonka perässä Isa rukoilee......
Tulee myös muistaa että Venäjä on nykyisin islamin vallassa. Putin on Kalkin poika ja Kalki on Muhammedin (Saas) viides nimi. Eurooppa eli Immanuelin maa on piirretty. Se on Jumalasta luopunut ja humanismin vallassa. Sen tähden sitä ympäröivät jumalaiset valtakunnat voittaa helposti Euroopan. Humanismin aika 1470-1960 on lopussa. Pian alkaa teokratian ja kirkon aika 1960-2450. - Anonyymi00009
Kun jeesus sanoi että on homo niin todennäköisesti on heterojen silmissä impi,koska harrastaa seksiä miesten eikä naisten kanssa.Tyrkyttää narsistisesti homouttaan,kysyin miksi niin vastasi että tuntisit minut paremmin,enkä ole koskaan pitännyt jeesuksesta,se on väärintekiä ja minä vihaan sitä jeesusta.Erotkaa kirkosta sillä mitä homoilla on tarjota heteroille.
- Anonyymi00010
Jesaja: 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
8:8 ja se tunkeutuu Juudaan, paisuu ja tulvii ja ulottuu kaulaan saakka. Ja levittäen siipensä se täyttää yliyltään sinun maasi, Immanuel."
Matteuksen evankeliumi:
1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme. Profeetta puhuu Immanuelille, eli Jumalalle, sillä Israelin maa on Jumalan ja isael on siin vain asukkina..
levittäen siipensä se täyttää yliyltään sinun maasi, Immanuel." - Anonyymi00011
Jesaja profetoi: Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.
King James: The voice of him that crieth in the wilderness, Prepare ye the way of the Lord, make straight in the desert a highway for our God.
Siis Herra=Yehovah
Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
"Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'", Toisin sanoen Johannes Kastaja kutsui Jeesusta Herraksi, Yehovah. "Onko Jesajan Immanuel varmasti Jeesus?"
Vastaus:
Kysymys on kokonaan väärä-
Oikea kysymys on: Kuka sinä olet? Oletko Jumalan lapsi (uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä), vai Aadamin ja Eevan lapsi?)
Jeesus sanoi: "Mikä lihasta on syntynyt, on liha. Mikä on Hengestä syntynyt, on Henki.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671623
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429