Marjojen puhdistuslaite imuriin?

VeskuTee

Tervehdys!

Ystäväni Tallinnasta kyselee seuraavaa:
"Kaipaan todella paljon
mustikkoiden puhdistuslaitetta, jota suomalaiset usein käyttävät. Sitä Virossa ei ole myynnissä - erilainen muoviputkista rakennettava systemi,
mikä yhdistetään pölyimuriin laitteseen, niin että lehdet ja muut puhaltaa imuri pois..."

En löytänyt ainakaan netistä mitään tietoa tästä laitteesta, voitteko auttaa?

T. Vesku

4

4034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupoista

Tavallisista rautakaupoista kyselet.Tämä laite on sininen ja pöydän reunaan kiinnitettävä.Marjat pitävät olla kuivia,koska imuri ei jaksa imeä paljon kosteutta.Oma imurini ruostui.Lisäksi marjatertut on rikottava käsin ennen imurointia.
      Eikä kone tunnista väriä,siis raakoja tai muita marjoja.

• Merhaba

Minulla on ollut pölyimurilla toimiva marjanpuhdistaja ainakin 15 vuotta. Pölyimuri imee roskat puhdistimesta kun marjat kaadetaan puhdistimen läpi.Minulla on vanha, ei ostopuseihin roskia keräävä imuri aivan marjanperkkuuta varten. Nämä vanhat imurit imee mielestäni paremmin, koska niissä ei ole niin tiheä suodatin kuin uudemmissa. Onhan se myös säästöä jos roskat voi vain kipata kompostiin, eikä tarvitse ostaa kalliita pusseja. Olen tänäsyksynäkin jo tällä laitteella perannut toistasataa kiloa mustikoita ja hyvin on kelvanneet ostajille. Perkatessani mustikoita kaadan marjat ensin läpi puhdistimen ja sen jälkeen panen uuden sangon puhdistimen alle ja kaadan hiljalleen marjat uudestaan puhdistajan läpi, ilman imuria, samalla noukien marjoihin mahdollisesti jääneet roskat ja kypsymättömät marjat. Nykyisin näitä perkkauslaitteita näkyy olevan kaikissa marjan poiminta ja marjan puhdistus välineitä myyvissä liikkeissä.

• punainen

On niitä punaisenakin. Ainakin Lahden Prismasta löytyy. Ilmeisesti myös muista Prismoista. Hinta taisi olla suunnilleen 20 euroa.

• Halvalla

Muistaakseni 10,40

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      315
      3714
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      32
      2048
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      45
      1664
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1656
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      104
      1374
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      145
      1215
    7. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      82
      1113
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      102
      1113
    9. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      100
      918
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      68
      836
    Aihe