Suomessa on paljon kausityötä esim. marjojen ja sienien poiminta makoillaan sosiaalitukien varassa kotona. Thaimaasta alkaa olla vaikeuksia saada marjanpoimijoita . mansikkatilat ja kukkien hoito työtä riittää. marjat mätänee metsää ja työtön pitäisi velvoittaa poimimaan antamalla karenssia rangaistuksesi mustikat, puolukat, lakat on hyviä vitamiini pitoisia luonnon herkkuja. autojakin löytyy käyttöön entisen ammattikoulun pihamaalta. myös karjalaisen tekstiviesti 7.5 palstalla oli maininta miksi marjojen poiminta ei kiinnosta
Miksi työttömiä ei kiinnosta marjanpoiminta
39
300
Vastaukset
- Anonyymi00001
No milläs ne köyhät sinne metsään pääsee, kun ei autollakaan sinne pääse ajamaan jostan vitun syystä!?
- Anonyymi00003
Autokuljetuksia kimppakyytejä voisi saada
- Anonyymi00002
Mulla on marjoja runsaasti vielä pakkasessa. Ei hätää.
- Anonyymi00004
Itselle ja lähipiirille kerätään sienet ja marjat. Mutta huijarivälittäjille ei kerätä, ja sen takia kokoomuslehti karjalainen väittää ettei viitsitä kerätä.
- Anonyymi00005
Varmaan ei työttömät lähde msrjatrokarien kusetettavaksi. Ulkomaalaisia on helpompi kusettaa, kun on passit takavarikoitu js uhkaillaan. Aloittaja voisi itse mennä, niin ei tarvitsisi muiden asioista huolehtia.
- Anonyymi00006
No kun nämä potkukengät on niin painavat, niin ei jaksa ja kädet ei aukee nyrkistä, mieli kyllä tekisi kun siellä on nuoria tyttöjä
- Anonyymi00007
Kuule kun ei työttömät töihin ala, ei ne muuten työttömiä olisi.
- Anonyymi00008
Viime vuonna yritin mutta kelaetsivä tuli ja takavarikoi mustikat. Päälle vielä 3kk karenssia.
Muistakaa, marjoista saadut tulot VÄHENETÄÄN TÄYSIMÄÄRÄISESTI TUISTA- Anonyymi00009
Jus oikein, tuolla asenteella ei pelkoa työllistymisessä, tulet pysymään vötkylöiden loisijien joukossa.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jus oikein, tuolla asenteella ei pelkoa työllistymisessä, tulet pysymään vötkylöiden loisijien joukossa.
Vötkylä loisia ovat työnantajat jotka eivät maksa työstä palkkaa vaan hakevat orjia Aasiasta
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Vötkylä loisia ovat työnantajat jotka eivät maksa työstä palkkaa vaan hakevat orjia Aasiasta
Olen hakenut itselleni orjan, imee kuin hoover!
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Minä lähtisin, mutta eivät trokarit ota? Minulla ei ole voimassa olevaa passia jonka voisin antaa takavrikoitavaksi ja ne pelkää että alan ruveta palkkaa kyselemään.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Minä lähtisin, mutta eivät trokarit ota? Minulla ei ole voimassa olevaa passia jonka voisin antaa takavrikoitavaksi ja ne pelkää että alan ruveta palkkaa kyselemään.
Joo suomalainen työtön voi vain häippäistä kotiinsa jos ei orjuus kiinnosta ulkomaalainen on vankina vieraassa maassa ilman mahdollisuutta päästä pois on ns. pitovoimaa
- Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Marjametsässä saa jokainen päättää palkkansa ihan itse.
- Anonyymi00020
Anonyymi00011 kirjoitti:
Miten hoover imee?
En ole meinaan koskaan kokeillut. - Anonyymi00033
Anonyymi00014 kirjoitti:
Marjametsässä saa jokainen päättää palkkansa ihan itse.
Sano tuo trokareille, että jokainen päättää palkkansa suuruuden.
- Anonyymi00034
Anonyymi00020 kirjoitti:
Miten hoover imee?
En ole meinaan koskaan kokeillut.Tulin juuri Mieleen... 🙋♂️
- Anonyymi00015
Lieksan lehden valpas toimittaja tutustui marjanpoimintaan!
https://imgur.com/gallery/ty-kyri-itJhosP- Anonyymi00016
BRUTAALIA
- Anonyymi00017
Aika harvalla paikkakunnalla on enää marjanostajia. Minä huomasin sen viime kesänä. Ei kannata ajaa yli sadan kilometrin päähään myymään.
- Anonyymi00018
Työttömät eivät ole työttömiä siksi, että ovat oma-aloitteisia, ripeitä ja muutenkin nohevia.
- Anonyymi00019
Työtön on lorvisko ihan omasta halustaan, ei ketään voi pakottaa työttömäksi.
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Työttömät pitäisi pakottaa töihin, joita ei kaikille ole.
- Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
Työttömyys on sairaus, kantaa lorviskogeeniä.
- Anonyymi00022
Työttömille pitäisi järjestää kutsuntoja vastaava tilaisuus. Lääkärintarkastus ja sen jälkeen osoitetaan paikka.
- Anonyymi00024
Älä viitsi orpoilla
- Anonyymi00025
Ei nykyään pääse enää lääkäriin
- Anonyymi00026
Näin jo tehdään jatkuvat kutsunnat on jo päällä te toimistossa mut työtä ei oo ja/tai terveys on packana
- Anonyymi00028
Eikä lääkärintarkastuksella ole mitään merkitystä koska vaikka lääkäri toteaisi työkyvyttömäksi se ei ole peruste olla hakematta töitä
- Anonyymi00027
Voin mennä jos marjoista maksetaan kunnon kilohinta sekä järjestetään kuljetukset
- Anonyymi00029
Jos hinta huono, pitää poimia paljon.
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ei se ole pelkällä poimimisella hyvä kun marjat pitää vielä puhdistaa
- Anonyymi00032
Anonyymi00029 kirjoitti:
Tarviaa astioita välineitä työtiloja kuljetusvälineen jos rupeaa oikein paljon poimimaan ei ruostefillariin mahdu enempää kuin kaksi ämpäriä kerrallaan
- Anonyymi00030
Selkä on packana ja rapakunnossa niin ei siinä paljon metässä jaksa rymytä
- Anonyymi00035
Olin viime kesänä metsässä Marjassa. Marja antoi myös takaa päin.
- Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Olin viime kesänä metsässä Marjassa. Marja antoi myös takaa päin.
Saitko ihan ruotsintyyliin?
- Anonyymi00037
Minähi olin marjametässä . Istuin mättäällä, kiärin sätkee ja join pirccaa ja katoin kun akka keräs saavillisen mustikkoo. Kyllä oli rankkoo se marjametässä oleminen, en kehtoo ennee tänä kesänä lähtee, minä oon jo osani tehny.
- Anonyymi00038
Marjojenvälittäjä voi poimia omat marjansa ihan itte.
- Anonyymi00039
Ulkomaalaisille maksavat huonosti ja kohtelevat muutenkin niin huonosti että kerääjät kusevat kostoksi marjoihin ennen kuin toimittavat eteen päin. Viime kesänäkin torilta ostettu puolukkalaatikko haisi niin kuselle että piti pois heittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83393434Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2192959Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy612460Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1781532Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har191375Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään601347- 61972
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j14965- 90907
- 20844