Miksi työttömiä ei kiinnosta marjanpoiminta

Anonyymi-ap

Suomessa on paljon kausityötä esim. marjojen ja sienien poiminta makoillaan sosiaalitukien varassa kotona. Thaimaasta alkaa olla vaikeuksia saada marjanpoimijoita . mansikkatilat ja kukkien hoito työtä riittää. marjat mätänee metsää ja työtön pitäisi velvoittaa poimimaan antamalla karenssia rangaistuksesi mustikat, puolukat, lakat on hyviä vitamiini pitoisia luonnon herkkuja. autojakin löytyy käyttöön entisen ammattikoulun pihamaalta. myös karjalaisen tekstiviesti 7.5 palstalla oli maininta miksi marjojen poiminta ei kiinnosta

85

595

Vastaukset 85

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

No milläs ne köyhät sinne metsään pääsee, kun ei autollakaan sinne pääse ajamaan jostan vitun syystä!?

• Anonyymi00003

Autokuljetuksia kimppakyytejä voisi saada

• Anonyymi00090
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Autokuljetuksia kimppakyytejä voisi saada

No mistä niitä löytyy noin yleisesti?

• Anonyymi00002

Mulla on marjoja runsaasti vielä pakkasessa. Ei hätää.

• Anonyymi00004

Itselle ja lähipiirille kerätään sienet ja marjat. Mutta huijarivälittäjille ei kerätä, ja sen takia kokoomuslehti karjalainen väittää ettei viitsitä kerätä.

• Anonyymi00005

Varmaan ei työttömät lähde msrjatrokarien kusetettavaksi. Ulkomaalaisia on helpompi kusettaa, kun on passit takavarikoitu js uhkaillaan. Aloittaja voisi itse mennä, niin ei tarvitsisi muiden asioista huolehtia.

• Anonyymi00006

No kun nämä potkukengät on niin painavat, niin ei jaksa ja kädet ei aukee nyrkistä, mieli kyllä tekisi kun siellä on nuoria tyttöjä

• Anonyymi00007

Kuule kun ei työttömät töihin ala, ei ne muuten työttömiä olisi.

• Anonyymi00008

Viime vuonna yritin mutta kelaetsivä tuli ja takavarikoi mustikat. Päälle vielä 3kk karenssia.

Muistakaa, marjoista saadut tulot VÄHENETÄÄN TÄYSIMÄÄRÄISESTI TUISTA

• Anonyymi00009

Jus oikein, tuolla asenteella ei pelkoa työllistymisessä, tulet pysymään vötkylöiden loisijien joukossa.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Jus oikein, tuolla asenteella ei pelkoa työllistymisessä, tulet pysymään vötkylöiden loisijien joukossa.

Vötkylä loisia ovat työnantajat jotka eivät maksa työstä palkkaa vaan hakevat orjia Aasiasta

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Vötkylä loisia ovat työnantajat jotka eivät maksa työstä palkkaa vaan hakevat orjia Aasiasta

Olen hakenut itselleni orjan, imee kuin hoover!

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Minä lähtisin, mutta eivät trokarit ota? Minulla ei ole voimassa olevaa passia jonka voisin antaa takavrikoitavaksi ja ne pelkää että alan ruveta palkkaa kyselemään.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Minä lähtisin, mutta eivät trokarit ota? Minulla ei ole voimassa olevaa passia jonka voisin antaa takavrikoitavaksi ja ne pelkää että alan ruveta palkkaa kyselemään.

Joo suomalainen työtön voi vain häippäistä kotiinsa jos ei orjuus kiinnosta ulkomaalainen on vankina vieraassa maassa ilman mahdollisuutta päästä pois on ns. pitovoimaa

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Marjametsässä saa jokainen päättää palkkansa ihan itse.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Miten hoover imee?

En ole meinaan koskaan kokeillut.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Marjametsässä saa jokainen päättää palkkansa ihan itse.

Sano tuo trokareille, että jokainen päättää palkkansa suuruuden.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Miten hoover imee?

En ole meinaan koskaan kokeillut.

Tulin juuri Mieleen... 🙋‍♂️

• Anonyymi00046

Ja höpö höpö, puhu pukille.
        Se on ihan itselle kaikki mitä viitsii kerätä.

• Anonyymi00015
      • Anonyymi00016

BRUTAALIA

• Anonyymi00017

Aika harvalla paikkakunnalla on enää marjanostajia. Minä huomasin sen viime kesänä. Ei kannata ajaa yli sadan kilometrin päähään myymään.

• Anonyymi00018

Työttömät eivät ole työttömiä siksi, että ovat oma-aloitteisia, ripeitä ja muutenkin nohevia.

• Anonyymi00019

Työtön on lorvisko ihan omasta halustaan, ei ketään voi pakottaa työttömäksi.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Työttömät pitäisi pakottaa töihin, joita ei kaikille ole.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Työttömyys on sairaus, kantaa lorviskogeeniä.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Työttömät pitäisi pakottaa töihin, joita ei kaikille ole.

Varsinkin nuo mamut, jotka tulevat loisimaan sosiaalitukia.

Ja sitten vielä joku niitä maksaa, vieraanvaraisuuttaan Kela.😂🤣

• Anonyymi00022

Työttömille pitäisi järjestää kutsuntoja vastaava tilaisuus. Lääkärintarkastus ja sen jälkeen osoitetaan paikka.

• Anonyymi00024

Älä viitsi orpoilla

• Anonyymi00025

Ei nykyään pääse enää lääkäriin

• Anonyymi00026

Näin jo tehdään jatkuvat kutsunnat on jo päällä te toimistossa mut työtä ei oo ja/tai terveys on packana

• Anonyymi00028

Eikä lääkärintarkastuksella ole mitään merkitystä koska vaikka lääkäri toteaisi työkyvyttömäksi se ei ole peruste olla hakematta töitä

• Anonyymi00048
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ei nykyään pääse enää lääkäriin

Ei todellakaan.
        Kantsii kuolla kotona, pääsee helpommalla.

• Anonyymi00027

Voin mennä jos marjoista maksetaan kunnon kilohinta sekä järjestetään kuljetukset

• Anonyymi00029

Jos hinta huono, pitää poimia paljon.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Ei se ole pelkällä poimimisella hyvä kun marjat pitää vielä puhdistaa

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Tarviaa astioita välineitä työtiloja kuljetusvälineen jos rupeaa oikein paljon poimimaan ei ruostefillariin mahdu enempää kuin kaksi ämpäriä kerrallaan

• Anonyymi00030

Selkä on packana ja rapakunnossa niin ei siinä paljon metässä jaksa rymytä

• Anonyymi00035

Olin viime kesänä metsässä Marjassa. Marja antoi myös takaa päin.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Olin viime kesänä metsässä Marjassa. Marja antoi myös takaa päin.

Saitko ihan ruotsintyyliin?

• Anonyymi00037

Minähi olin marjametässä . Istuin mättäällä, kiärin sätkee ja join pirccaa ja katoin kun akka keräs saavillisen mustikkoo. Kyllä oli rankkoo se marjametässä oleminen, en kehtoo ennee tänä kesänä lähtee, minä oon jo osani tehny.

• Anonyymi00038

Marjojenvälittäjä voi poimia omat marjansa ihan itte.

• Anonyymi00039

Ulkomaalaisille maksavat huonosti ja kohtelevat muutenkin niin huonosti että kerääjät kusevat kostoksi marjoihin ennen kuin toimittavat eteen päin. Viime kesänäkin torilta ostettu puolukkalaatikko haisi niin kuselle että piti pois heittää.

• Anonyymi00040

Koska marjanpoiminta on vitun raskasta selälle ja satoisien paikkojen löytäminen on kuin lottovoitto. Voit hortoilla metässä tuntikausia tosi pienellä saaliilla. Et tollo ilmeisesti yhtään tiedä millausta on metsässä kulkeminen ja ämpärin raahaaminen. Jos ittelleen ja perheelleen jaksaa marjat poimia niin se on jo iso ponnistus. Marjoilla tienaaminen on jo yliponnistus. Kiva muuten kun noi Suomen marjafirmat riistotoiminnallaan pilasi kaiken marjatuotannon elintarviketeollisuudelle. Kuinka lyhytnäköisiä ahneita idiootteja voikaan olla näin paljon!

• Anonyymi00043

Kyykäärmeitä metsät täynä.

• Anonyymi00044

Minä ostan marjat joka vuosi poimijoilta suoraan.

• Anonyymi00049

Ei kannata lähteä. tuli katkeaa ja kamala homma saada taas pyörimään rahat ...ja jos itse poinit ja muut niin katsotaan yrittäjäksi ja sitten se vasta hankalaksi meneekin.
      Minä makaan sohvalla ja nautin tukirahoista. En edes kuntoani pidä..syön sipsejä ja mihin. Hurraa kiva

• Anonyymi00050

Hyvä, pidä tuo! 👍

• Anonyymi00051

Muista olla käyttämättä yhteiskunnan terveyden hoito ym. palveluita.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Vanhempani ovat maksaneet veroja ja veroja maksan minäkin työttömyyskorvauksistani.

• Anonyymi00056

Onhan se laulukin...mustikan poimintaa, on vittumaista toimintas!

• Anonyymi00065
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Työttömätkin maksaa veroja joten ovat oikeutettu käyttämään mm. terveydenhoito palveluista.

• Anonyymi00052

Samasta syystä kuin miksi heitä ei kiinnosta työnteko eli kun rahaa saa tarpeeksi yhteiskunnalta muutenkin.

• Anonyymi00055

Työkyrille sanon, että JAKSAA JAKSAA JAKSAA......

• Anonyymi00057

marjoista saadut tulot VÄHENETÄÄN TÄYSIMÄÄRÄISESTI TUISTA

t kelan pimut

• Anonyymi00059

Maksu käteisellä ei näy pankkitilillä.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Maksu käteisellä ei näy pankkitilillä.

Kelaetsivä tulee kotiisi ja löytää käteisen rahan 110% varmuudella.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Kelaetsivä tulee kotiisi ja löytää käteisen rahan 110% varmuudella.

ei voi kiistää....

• Anonyymi00062

Jos olisin työtön, en muuta tekisikään kuin marjoja poimisin. Siksi kait en työtön olekaan koskaan ollut.

• Anonyymi00063

Olin ennen työtön, nykyään olen kelaetsivä!

• Anonyymi00067

Pankolla kun ei kasva marjoja... 😒

• Anonyymi00068

Siksi suomalaisia ei kiinnosta metsämarjojen poimiminen.

Suomalaiset poimijat eivät saaneet enää kunnon korvausta keruusta.
      HeidKun tänne alkujaan hommattiin poimijat Euroopan ulkopuolelta.

Ja juuri siksi, että kielitaidottomia, ymmärtämättömiä esim. thai poimijoita saattoi hyväksikäyttää.

Omien poimijoiden marjoista saatu tulo laskettiin minimiin valtakunnallisen marjanpoimintakilpailun jälkeen, jossa joku, koko kylän poimijoiden marjat myytyään, voitti suurella, omiin nimiinsä hankkimilla marjamäärillä, jopa sen ajan 10 000 markkaa, joka oli pääpalkinto eniten marjoja keränneelle..

Sen jälkeen omilla oli enää mahdotonta mennä metsiin, ajaa huonoilla metsäautoteillä.

Rahaa ei juurikaan saanut sen vertaa, että se olisi kannattanut, kattanut kulut ajaa kymmeniä kilometrejä metsään, ja muut kulut päälle, nerokas oli sekin rosvous omilta poimijoilta..

Se, sen ajan sutki teko marjafirmoilta ja -ostajilta, lopetti omien esim. työttömien marjankeruun.

Omilta poimijoilta he eivät enää edes ostaneet marjoja.

Älkää syytelkö ihmisiä poimintahaluttomuudesta!

Itse asian kokenut ja ja asian tietävä entinen poimija, joka ei osallistunut kilpailuun.

Kokenut kaikki tietää!

Huudettiin verottomasta tulosta.

Kadehdittiin poimijoita, joku työssäkäyvä jäi jopa työstä pois, koska halusi lähteä metsään, verotonta rahaa poimimaan.

Poimijoille ei kertynyt eläkettä, kukaan ei halua maksaa mitään korvausta suomalaisille poimijoille, oman maan kansalaisille.

Ulkomaalaisia käytettiin hyväksi muilla tavoilla.

Jokamiehen oikeus pois ulkomaalaisilta käypäläisiltä!
      Miksi hallitus ei tartu siihen asiaan?

Suomalaisten ei kannattanut enää jatkaa poimimista tappiokseen.

Nytkö ruikutetaan ja haukutaan taas suomalaisia.
      Miksi heiltä vietiin ansaitsemismahdollisuus sutkien toimesta?
      Missä oikeusvaltio, Suomi?
      Katala teko se oli ahkerille suomalaisille poimijoille.
      Aina vain suomalaiset ovat saaneet kärsiä.

• Anonyymi00069

Muistan vuosina -81 vuoteen -85 sa puolukoilla hyvin rahaa kun keräsi myyntiin? Silloin ei ollut marjanostajat keksineet, että thaikkuja voi kusettaa mielinmäärin? Myöhemmin kun thaikut tuli metsänpohjia haravoimaan, niin marjoista saatava hinta romahti! Yksi syy lienee, kun thaikuille joutuivat keittämään ruuaksi kalliita lohenpäitä? Vai mikä muukan selitys siihen on? Vai maksoiko takavarikoitujen passien säilytys paljon, tai 2 neliön asumuksen antaminen parakissa?

• Anonyymi00070

Nyt on työttömillä mahdollisuus näyttää miten työnteko maistuu. Pulinat ja selitykset pois, sanko kainaloon ja metsään...ripi, ripi.

• Anonyymi00071

Tarkistettu tieto 1994 maksettiin poimijalle puhdistetusta puolukasta 15mk kilo vastaa euroissa jotain 2,5 viime syksynä maksettiin 32 vuotta myöhemmin 2,3 euroa että semmosta bisnestä marjankeruu on.

• Anonyymi00072

Tuleehan noita kerättyä taas muutama ämpärillinen mutta en niitä millekkään ihmiskaupparotille kyllä myy.

• Anonyymi00073

Ei pysty enää kun kela poliisi vie kaiken.

• Anonyymi00074

Eikö olisi arvokkaampaa tienata leipänsä itse.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Eikö olisi arvokkaampaa tienata leipänsä itse.

No siihen tarvitaan pikea työpaikka eikä marjanpoimintaa.

• Anonyymi00075

Siksi heitä ei kiinnosta, koska se on liian rasittavaa ja KELA ei maksa siitä mitään. Ei sieltä kusiselta patjalta kotoa työtön mihinkään lähde missä joutuu rasittamaan itseään....Helpompi maata kotona ja odottaa ilmaista rahaa tilille....

• Anonyymi00079

Siksi ei kiinnosta että se on orjatyötä eikä siitä saa mitään, ja jos saa niin Kela vie tuet niin että ei tienaa mitään. Jää vain työn ilo.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Siksi ei kiinnosta että se on orjatyötä eikä siitä saa mitään, ja jos saa niin Kela vie tuet niin että ei tienaa mitään. Jää vain työn ilo.

Taviksella ei ole autoa vaan ruostefillari eikä edes tiedä marjapaikkoja. Pitäisi fillaroida viikkoja ympäri tätä kusikylää että löytäisi mistään marjoja.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Taviksella ei ole autoa vaan ruostefillari eikä edes tiedä marjapaikkoja. Pitäisi fillaroida viikkoja ympäri tätä kusikylää että löytäisi mistään marjoja.

Ja vaikka olisi joku ruosteinen romu ammattikoulun pihassa niin kuka ne romuautot kunnostaa ja katsastaa ja maksaa ajokortin työttömälle

• Anonyymi00082

Ihme touhua kun on niin kova hinku haukkua työttömiä että ei tajuta edes tosiasioita

• Anonyymi00083

Ei jaksa lähteä metsään itikoiden ja hirvikärpästen syötiksi. Kovin on vaivalloista ja hidasta saada sankko täyteen. Parempi pysyä kotona koti harrastuksien parissa. Olut, makkara ja hyvät kirjat luettavana 🤔

• Anonyymi00085

Tuet on liian suuria. Siksi ei työnteko oikein nappaa 🤮

• Anonyymi00086

Ei ole hajuakaan missä marjapaikat on enkä halua tukea ihmiskauppiaita

• Anonyymi00087

Eläkeläiset joutaa metsään rymyämään. Työttömällä on muuta tekemistä

• Anonyymi00088

Marjaparoni tarjoaa kiitokseksi lohenpäälitkua tai yliajettua koiraa

• Anonyymi00089

Kaikki työttömät eivät asu riittävän lähellä poimintapaikkaa ja majoitus on sen verran kallista ettei se rahallisesti kannata.

• Anonyymi00091

Ja minä kun jo sanoin että pulinat pois ja ei yhtään selitystä. Sankot kainaloon ja marjametsään..ripi, ripi. Ei ihminen oikeasti voi olla noin lorvisko

• Anonyymi00092

Ei ole sankkoja

• Anonyymi00093
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Ei ole sankkoja

Minusta rikkaiden pitää joutoaikoinaan kerätä marjoja myyntiin, kun ne hamuaa rahaa lisää ja lisää? Johtajat voi mennä itse poimimaan ja jätäää alaiset hoitamaan firmaa. Se on jokainen euro johtajalle hyväksi, minkä marjoilla tienaa.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1520
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      88
      718
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      578
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      536
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      536
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      518
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      516
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    Aihe