Olin muuttamassa uuteen vuokra-asuntoon ja vastaan tuli taas ongelma takuuvuokran kanssa. Vuokranantaja haluaa 2kk vuokraa vastaavan takuun, mikä tekee aika ison summan kun pitäisi samalla maksaa muutto, ensimmäinen vuokra ja muut kulut.
Säästöjä ei ole tällä hetkellä tarpeeksi ja pankista ei ainakaan nopeasti tunnu saavan mitään. Mietin että mitä vaihtoehtoja ihmiset nykyään käyttää tällaisessa tilanteessa?
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia ja mitä kannattaa välttää.
Miten ihmiset maksavat 2kk takuuvuokran nykyään?
11
355
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vuokravakuus Kelasta:
https://www.kela.fi/yhteistyokumppanit-vuokranantajat-perustoimeentulotuki-vuokravakuus - Anonyymi00002
Jotain vakuuspalveluita oli kyllä olemassa, kk-maksu sinne jne
- Anonyymi00003
Itse löysin myöhemmin tällaisen vertailun missä oli eri vaihtoehtoja takuuvuokraan ja vähän kuluista tietoa:
https://lainat.pro/vuokravakuuslaina - Anonyymi00004
Säästämällä vain 👍🏻
- Anonyymi00005
Näin se on, valitettavasti monille mahdotonta elämäntilanteen takia.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Näin se on, valitettavasti monille mahdotonta elämäntilanteen takia.
Tekosyitä löytyy aina. "Elämäntilanne" on lähes poikkeuksetta joko tyhmyyttä, laiskuutta tai mukavuudenhalua.
- Anonyymi00006
Tuliko yllätyksenä, takuu on ollut käytäntö vuosikymmeniä.
- Anonyymi00007
Pitää tosi pa olla jos kahden kuukauden vuokra on iso summa.
- Anonyymi00009
Tililtä vaan makselee
- Anonyymi00010
Itse olen asunut nykyisessä asunnossa 30v. En aikanaan maksanut penniäkään takuuksi. Mutta jos nyt pitäisi heittää takuu kahdelle kuulle, niin se tekisi hieman alle 1100€.
- Anonyymi00011
Juhlapuheissa ja lakipykälissä arvokas puhe on jokaisen perusoikeus, mutta yhä harvempi saa tarvitsemaansa hoitoa. Hyvinvointialueet ovat supistaneet ympärivuorokautista hoivaa, Petteri Orpon (kok) hallitus on laskenut hoitajamitoitusta ja aikoo leikata vanhuksilta vielä lisää. Sinimusta valtaa alaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 303928
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131879Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631334Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951276Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.671146Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51011- 47921
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti331884En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39872Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26871