Rakkaus on pelkkä valhe

Anonyymi-ap

Jos joku sanoo, että hän rakastaa sinua, kyseessä on aina valhe. Jos se on ystäväsi, se tarkoittaa pelkästään, että hän pitää sinusta ystävänä, muttei mitään sen enempää. Hän on valinnut vahvemman sanamuodon vain viestiäkseen hetkellistä innostusta tai kiitollisuutta tarjotusta avusta.

Jos kyseessä on vanhempasi, kyse on pelkästä biologisesta tarpeesta varmistaa oman jälkikasvunsa selviytyminen ja sitä kautta omien geeniensä jatkuminen. Jos vanhempi menettää lapsensa, hän ei todellisuudessa sure lapsensa menetystä vaan sitä, että hän on menettänyt mahdollisuutensa siirtää geenejään eteenpäin. Tässäkin tapauksessa lapsi on pelkkä hyödyke.

Jos kyseessä on romanttinen kumppani, olet pelkkä seksiautomaatti, jonka avulla kumppanisi tyydyttää omat seksuaaliset tarpeensa. Sinulla ei ole mitään muuta arvoa. Ja jos suhde siitä syvenee, kyse on vain siitä, että kumppanisi kuvittelee sinun avulla siirtävänsä geenit tuleville sukupolville.

Kaikki ihmissuhteet ovat siis pelkkää hyväksikäyttöä ja romanttiset suhteet seksuaalista hyväksikäyttöä. Ystävyyssuhteet ovat hyväksikäyttöä tarjotun avun muodossa. Lapset ovat saavutettu etu.

Romanttinen rakkaus on olemassa pelkästään Hollywoodin valkokankailla ja taiteessa, mutta mitään todellisuuspohjaa sillä ei ole. Ajatus, että joku rakastaisi sinua itsesi vuoksi on valhe, johon uskova on naiivi ja sokea. Sinua rakastetaan (lue, palveluksiasi halutaan) yksinomaa itsekkäistä ja raadollisista syistä. Sillä hetkellä kun et pysty tarjoamaan näitä palveluksia, sinut tullaan heittämään pois kuin roska.

Muille ihmisille olet täysin arvoton nolla. Kaikki mitä sinussa arvostetaan on sinusta saatu hyöty.

50

431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Huh mikä tyyli ajatella.

Pöyristyttävä.

• Tyylejä on monia: Renesanssia, Barokkia, Rokokoota ym. mikään niistä kuitenkaan väärä. ne on makuasioita, ei käy kiistellä.

• Anonyymi00002

Huomaa ettei aloittajaan ole eksynyt koskaan rakkauden tunnetta ja todennäköisesti olet ollut aivan totaalisesti väärien ihmisten kanssa tekemisissä. Yleensä rahamaailman ympäriltä löytyy ne vähiten rakkauteen kykenevät ihmiset, koska ovat valinneet rahan "rakkaudekseen" ja siinä maailmassa ihmisestä kehittyy vain toisia hyväksikäyttävä olio, jonka luokse rakkaus ei varmasti tule. Sen jälkeen on helppo kirjoitella aloituksen kaltaisia kirjoituksia.

• Anonyymi00003

Mutta aloitushan kertoi juuri sinusta. Omat älylliset kykysi vaan ovat rajalliset, siksi et tiedosta sitä itse.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Mutta aloitushan kertoi juuri sinusta. Omat älylliset kykysi vaan ovat rajalliset, siksi et tiedosta sitä itse.

Et selvästi ymmärrä mitä aito rakkaus ja välittäminen ovat. Harvassa se on mutta olemassa puhtaissa sydämissä.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Lisäksi et omaa näköjään herkkyyttäkään. Sen huomaa siitä, että heti hyöykkäät henkilökohtaisesti minua vastaan. Minä puhuin yleisesti tuosta koko ilmiöstä ja asiasta, en sinusta henkilökohtaisesti, enhän edes tiedä kuka olet, joten siksi puhun täällä vain asioista ja ilmiöistä ja ennen kaikkea maailasjärjellä ja logiikalla, jota yleensä loogiset ihmiset ymmärtävät.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Lisäksi et omaa näköjään herkkyyttäkään. Sen huomaa siitä, että heti hyöykkäät henkilökohtaisesti minua vastaan. Minä puhuin yleisesti tuosta koko ilmiöstä ja asiasta, en sinusta henkilökohtaisesti, enhän edes tiedä kuka olet, joten siksi puhun täällä vain asioista ja ilmiöistä ja ennen kaikkea maailasjärjellä ja logiikalla, jota yleensä loogiset ihmiset ymmärtävät.

Kannattaa pidättäytyä seksistä vaikka kuukaudeksi. Tulet huomaamaan kuinka kumppanisi etääntyy sinusta.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kannattaa pidättäytyä seksistä vaikka kuukaudeksi. Tulet huomaamaan kuinka kumppanisi etääntyy sinusta.

En tiedä liittyikö tämä aloitukseen, mutta jos seksikin olisi kuin jokin hyödyn mittari, siitäkin voisi kadota koko idea. Siitä tietää jos ihmiset kokevat seksin jotenkin ainoana "ilahduttavana" asiana, joka pitää ikäänkuin erikseen kokea ja tuntea erillistä nautintoa. Jos ihmisessä on rakkautta, seksikin voi olla aivan toisesta maailmasta, koska nautintokin tulee korvien välistä, samoin kiihottuminen ja nautinnon kokeminen. Jos ihmisessä on paljon rakkautta ja intohimoa, muu aika kuin seksi on nautinnon, hyvänolon ja ilon "esileikkiä" ja itse seksikin voi olla nautintoa, mutta ennenkaikkea se on hyvää oloa, aivan kuten ennen ja jälkeen seksin. Rakkaus ja tunteet eivät ole teknistä suorittamista vaan sielun, sydämen ja kehon kokonaisvaltaista kokemista ja oikeaa, aitoa "yhtymistä" toiseen ihmiseen kaikin tavoin.

• Anonyymi00008

Jossain kohdin samaa mieltä. Vaikkakin tuollaiseen törmännyt, en aio kyynistyä tavallasi. Miksi kieltäisin itseltäni elämän ja ilon? TIEDÄN että on aitoa, pysyvää ja arvostavaa rakkautta ja kun tähdet ovat suosiolliset ja ehdin niin tiedän, mistä löydän ja paneudun täysillä taas rakkauteen.

• Anonyymi00012

Tähdet ovat palavia kaasupalloja. Niillä ei ole mitään ratkaisevaa merkitystä elämääsi.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tähdet ovat palavia kaasupalloja. Niillä ei ole mitään ratkaisevaa merkitystä elämääsi.

Sun käsitys on sun käsitys ja minulla omani. Älä puutu tähän, jos et ymmärrä tunteista ja henkimaailman hommista. Elämä on muutakin kuin teoriaa ja kirjaviisautta. Taivaankappaleiden liikkeiden ja luonnonkierron mukaan on tehty ratkaisuja kauan ennenkuin on tiedetty mitä mikäkin on purettuna atomeiksi.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Sun käsitys on sun käsitys ja minulla omani. Älä puutu tähän, jos et ymmärrä tunteista ja henkimaailman hommista. Elämä on muutakin kuin teoriaa ja kirjaviisautta. Taivaankappaleiden liikkeiden ja luonnonkierron mukaan on tehty ratkaisuja kauan ennenkuin on tiedetty mitä mikäkin on purettuna atomeiksi.

Jatkan: anteeksi kireä sävy kommentissa... tänään ei jaksa inttää typeristä. Lähden ulos, jatkakaa höpinöitä rauhassa🌞☕️🍰

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Jatkan: anteeksi kireä sävy kommentissa... tänään ei jaksa inttää typeristä. Lähden ulos, jatkakaa höpinöitä rauhassa🌞☕️🍰

Pyydät anteeksi vain koska olet heikko ihminen. Olet epävarma siitä mitä sanoit ja olet epävarma itsestäsi. Jos olisit mies, karkottaisit naiset tuolla asenteella.

• Anonyymi00009

Ap.lle hulluuden paradoksi siellä tietävinään ja tuntevinaan kaikki anonyymit täällä. Mustasukkainen köyhä elämä sinulla.
      Olet varmaan suljetun osaston perikuva.

• Anonyymi00010

Ap. Sama vainoaja aina perässä.

• Anonyymi00011

Ap. Kirjoituksen viimeinen säe kuvastaa sinua itseä ja viimeiset kaksi lausetta.

• Anonyymi00013

Peiliin voi olla vaikea katsoa. Totuus kirpaisee kun se osuu itseen. Sen takia provosoiduit aloituksesta.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Peiliin voi olla vaikea katsoa. Totuus kirpaisee kun se osuu itseen. Sen takia provosoiduit aloituksesta.

Ehkä ei kannattaisi kenenkään toisen puolesta sanoa mitään. Minulle miehelle on HYVIN monet ihmiset sanoneet, tuon iloa heidän elämään jo pelkällä olemassaolollani. Siinä ei ole mitään tekemistä hyödyn kanssa, eikä siinä pyydetty keneltäkään yhtään mitään vaan kyse on jonkin antamisesta. Ihminen kun on kuitenkin luonnostaan tunneihminen ja jos toinen ihminen säteilee sydämestään jotain lämpöä, myös toisen ihmisen on helppo siihen vastata omalla sydämen lämmöllään. Tuollaisessa ei ole mitään hyväksikäyttöä, eikä menetettävää, koska se on vain tunnetta ihmisten välillä, juuri siinä hetkessä, eikä siinä ajatella tippaakaan jotain hyötyä saavansa.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Miten voit puhua musta noin kun olen harvakseltaan täällä. Sekoitat toiseen henkilöön.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00013 kirjoitti:

M7kään ei jutussasi kirpaise, et vain tiedä mitä aito rakkaus on. Jos imet täältä kaikki kirjoitukset itselle niin kuraa saat niskaas takaisin samalla mitalla.

• Anonyymi00020

Selän takana pahan puhuminen on yleinen, usein epävarmuudesta, kateudesta tai tarpeesta pönkittää omaa itsetuntoa kumpuava ilmiö, joka voi myrkyttää ilmapiiriä. Se on tapa käsitellä tunteita, mutta kertoo usein enemmän puhujasta kuin kohteesta. Pahan puhumisen voi keskeyttää esimerkiksi vaihtamalla aihetta, olemalla hiljaa.

• Anonyymi00021

Sinun kokemukset eivät kerro kaikkien ajatusmaailmasta. Koitko olevasi lapsena haluttu, siis ,että vanhempasi toivoivat tai halusivat sinun syntymääsi? Jos et vain provoa, niin kokemuksesi saattaa olla juurisyyltään siitä lähtöisin. Kukapa tietää. Mieti mitä hyvät vanhemmat tarkoittavat.
      Vai saitko siipesi rakkaudessa kuin niin moni ihminen montakin kertaa elämässään.

• Anonyymi00022

Itse en halua toisesta muuta kuin että
      olisi vierellä, kuuntelisi ja tukisi.
      Ja antaisi mun tehdä samoin.
      Tai haluan muutakin...
      Haluan nauttia elämästä ja kaikesta toisen kanssa.
      Että molemmat olisi onnellisempia ku nyt.
      Molemmilla olis parempi olla.
      Kai se sitten on itsekästä ja toisesta hyödyn haluamista,
      jos noin ajattelee.

• Anonyymi00023

Ap. Montako ihmistä itse olet kusettanut puhumalla eri rooleissa ja vedättämällä. Tuntuu että sinulla ei ole tietämystä sanoista ihminen,
      ihmisyys, väestö.

• Anonyymi00024

Sanan ihmisyys keskeisimpiä synonyymejä ovat inhimillisyys, humaanius ja ihmisluonto. Se viittaa ihmisen olemukseen, ominaisuuksiin ja arvokkuuteen.

• Anonyymi00025

Ap. Hän taisi vain väistää luodin kanssasi.
      Hyvä niin hänelle.

• Anonyymi00026

rakkautta ei ole

• Anonyymi00027

Jumala on rakkaus.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Jumala on rakkaus.

Jumalaakaan ei ole

• Anonyymi00040
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Jumalaakaan ei ole

Sen voi kuulla jos haluaa.

• Anonyymi00028

Jokaisella meistä on monia luonteenvahvuuksia. Ne ovat meille luontaisia ominaisuuksia, jotka vaikuttavat tapaamme toteuttaa itseämme. Ne ovat kyvykkyyksiä tai hyveitä, jotka auttavat meitä tekemään moraalisesti arvokkaina pitämiämme asioita.

Luonteenvahvuuksia voidaan tarkastella mitkä moni tietää.

Viisaus = luovuus, uteliaisuus, arviointikyky, oppimisen ilo ja näkökulmanottokyky

Rohkeus = rohkeus, sinnikkyys, rehellisyys ja innostus

Inhimillisyys ja Humaanius
      = rakkaus, ystävällisyys ja sosiaalinen älykkyys

Oikeudenmukaisuus = yhteistyö, reiluus ja johtajuus

Kohtuullisuus = anteeksianto, vaatimattomuus ja nöyryys, harkitsevuus ja itsesäätelykyky

Transsendenssi eli henkisyys ja merkityksellisyys = kauneuden ja erinomaisuuden arvostaminen, kiitollisuus, toiveikkuus, huumori ja henkisyys ja hengellisyys

Näitä hyveitä ja vahvuuksia arvostetaan joka puolella maailmaa. Ne ovat kaikissa kulttuureissa myönteisiä luonteenominaisuuksia. Niiden käyttäminen innostaa ja tuo mielihyvää itselle ja muille eikä vahingoita ketään.
      Kaikilla on näitä luonteenvahvuuksia, mutta niiden ilmeneminen vaihtelee yksilöllisesti. Vaihtelevaa on myös se, miten ihmiset ottavat näitä vahvuuksia käyttöönsä eri tilanteissa.

• Anonyymi00029

Olipa pitkä horina, jaksoin kaksi lausetta. Moimoi

• Anonyymi00038

Lukutaidoton ei jaksakaan lukea. No ei se minun vikani ole.

• Anonyymi00030

Ap.
      Rakkaus on liian suurta, syvää ja värikästä kuvailtavaksi tai sanoitettavaksi. Rakkauden vangitseminen virkkeisiin tuntuu vääryydeltä jo ihan lähtökohtaisesti. Rakkauden latistamiselta.

Tehtäväni ei ole kuvailla sinun tunteitasi, joita en itse koskaan voi samanlaisena tuntea. Minä voin kuvailla vain sitä, mitä rakkaus on minulle.

Minulta kysytään kuitenkin usein rakkaudesta. Koska tuota suurta tunnetta aito rakkaus elää meissä ja me muutumme jatkuvasti. Ajan myötä ja elämänmuutostemme kautta myös tämä kirjoitukseni muuttunee vuosien saatossa. Sinäkin ehkä palaat tähän kirjoitukseen vielä jonain päivänä uudelleen ja luet sen erilaisena kun nyt.

• Anonyymi00033

Minä palstaäijä tästäkin rakkauden vastaisesta pakinasta nii mieleni pahoitin. T naiselta

• Anonyymi00034

Hyvä. Sehän oli tarkoitus

• Anonyymi00035

Onkohan Rakkausessa se toleranssi?

• Anonyymi00036
      • Anonyymi00037

Miten niin en voi? Helposti voin.

• Anonyymi00039

Rakkaus ei ole universaalia. Rakkaus on etuoikeus. Se on "paremman aineksen" kokemaa etuoikeutettua paskaa.

• Anonyymi00041

Jumala rakasti ensin.

• Anonyymi00042

Jumala on kuollut

• Anonyymi00043

Mielenterveyden kriteerit:

Kykenee rakastamaan.
      Kykenee tekemään työtä.

Näihin estynyt on mieleltään "epäkunnossa".

• Anonyymi00044

Kyllä sitä voi rakastaa, mutta jos ei koskaan saa vastarakkautta, sydän kivettyy varmasti.

• Anonyymi00045

Niin että kun kaverilla ääni pettää ja vedet valuu silmistä, niin se on sitten vain näyttelijä, joka hakee paikkaansa maailmassa..

• Anonyymi00046

... mutta ei siis, noin niinku, tosi viisas suhtautumistapa, varsinkin tänäpäivänä!

• Anonyymi00048

Kyllä. Perimmäinen syy on itsekäs eikä muunlaisia kyyneleitä olekaan kuin krokotiilin kyyneleet.

Ei itkupilliä kukaan rakasta. Sehän on heikko paskakasa.

• Anonyymi00049

Tekeydyt niin kovin moraaliseksi, muttet puutu millään tavalla, jos joku joutuu kiusatuksi tai pahoinpidellyksi. Tuskin nuo kyyneleetkään sinua millään lailla liikuttavat. Poseeraat täällä täysin egoistisista syistä, jotta näyttäisit hyvältä muiden kommentoijien silmissä. Mikä on kyllä hassua, koska anonyymina vaikutus maineeseesi on mitättömän pieni. Näin sinä kuitenkin teet.

• Anonyymi00047

Vai sellaista. Lähinnähän tuo kertoo vain siitä, ettet ole itse kykenevä rakastamaan. Sellainen ihminen, joka on kykenevä, tietää itsestäänselvästi rakkautta olevan olemassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe