Nyt kun noita vappumarssin tapahtumia on tuotu esiin vähän useammalta kantilta, ja kuultu poliisijohdon kommentteja, niin herää kysymys, että mitkä olivat poliisin toiminnan vaikuttimet?
Uutisoinnin pohjalta voi päätellä, että siellä tekemisissä paistaa hiukan välinpitämättömyys tai jopa jotain muutakin.
Ehkä olen väärässä.
Tietoni saattavat olla liian vajavaiset päätelmien tekoon ja siksi päädyn vain pohdiskelemaan.
Kysynkin, että (ellei asiaa ole alettu selvittää ihan vakavissaan) olisiko mahdollista käynnistää tutkinta noista tekemisistä ja tekemättä jättämisistä?
Jos asia jää sikseen ja poliisin toiminta jatkuu samanlaisena, niin on turha odotella kansalaisilta poliisin arvostukseen myönteistä muutosta.
https://yle.fi/a/74-20224703
Miksi poliisi toimi näin?
8
115
Vastaukset
- Anonyymi00001
jos minun korvaani olisi tuolla paineilma torvella painanut niin en olisi kyennyt hillitsemään itseäni , ei tekisi sitä enää koskaan 🙂
- Anonyymi00006
Olivat kaukana sanoo uhri.
- Anonyymi00002
hyvin poliisi toimi , mietin vain miten kestivät sitä 2tuntia kestänyttä suoraan huutoa
eli poliisi oli yhtä hillitty , kuin sinimusta liike - Anonyymi00003
Kun poliisi toimii niin aloitetaan tutkimus miksi poliisi toimii ja kun poliisi ei toimikaan kuten joku toivoo/haluaa, niin sekään ei ole oikein. Mikähän olisi oikea tapa.
- Anonyymi00004
Poliisi teki virheen, koska vasemmistomielenosoittajalla oli tilaisuus mennä mukaan toisen puolen kulkueeseen ja aloittaa provosointi siellä kenenkään estämättä. Poliisi on itse aikaisempien mielenosoitusten yhteydessä sanonut, että sen tärkein tehtävä on pitää osapuolet erillään. Tällä kerralla poliisi epäonnistui tässä tehtävässä pahasti.
- Anonyymi00005
Se vaan vaatisi käytännössä katkeamattoman poliisiketjun kulkueen ympärille, jos tuollainen sekaan meneminen haluttaisiin voimakeinoin estää. Ei poliisilla ole sellaiseen resursseja.
- Anonyymi00007
Ihan älytön marssi äärioikeistolaisilta rikollisilta mutta ei kai niillä ole muutakaan tekemistä kuin kuluttaa verovaroja turhaan öyhötykseen ja oikeuslaitoksen kuormittamiseen.
- Anonyymi00008
Poliisin ei olisi pitänyt antaa lupaa siihen äärioikeiston marssiin. Niin yksinkertaisen helppoa.
Syntyi vaikutelma, että poliiseilla on valmiina tietynlainen asenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1573250EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403022- 1121535
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1501264Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621097Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661067- 601037
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373989- 43896
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23893