Iha outoa touhua täällä.
Halutaan ihmisille pahaa.
Iloitaan, kun joku kaatuu pyörällä.
Uhkaillaan??
Haukutaan.
Ollaan ilkeitä.
Aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin olisivat päiväkoti-ikäisiä tai uhmaikäisiä.
Tai alakoulu touhua, jossa pojat pelkää tyttöjä ja tytöt pelkää poikia. Kiusataan muita ja eikä henkilökunta puutu asiaan.
Tai yläkoulu touhua, jossa kiusataan ja pilkataan ja haukutaan! Kiusataan muita ja eikä henkilökunta puutu asiaan.
Siitä huolimatta voin omasta näkökulmasta sanoa, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät huonommin kuin he nuoret ja koululaiset ja oppilaat, joita entisessä työssäni näin!
Luulin, että aikuisena elämäni olisi parempaa kuin lapsena ja nuorena, mutta olin aivan väärässä.
Työpaikalla työkaverit eivät puutu työpaikan kiusaamiseen. Eikä aikuiset välitä yhtään, jos toista kiusataan.
Terveisin ei Mäntsäläinen
Iha outoa touhua täällä.
119
670
Vastaukset
- Anonyymi00001
Joidenkin sisällä asuu pieniä demoneita.
- Anonyymi00044
Eikä ihan pieniä asukkaan.
- Anonyymi00066
Some might even be under some very weird spell about to wake up and weep later
- Anonyymi00002
Luulin, että ikävä palstalla ollaan mukavia toisilleen, kun kaikilla meillä on jotain yhteistä, sillä meillä on ikävä jotain ihmistä kohtaan
Miksi muuten kukaan on ikävä palstalla?
Mitä iloa siinä olla ikävä palstalla, jos ei ole ketään jotain ikävöi ja haluaa takaisin hänet saada elämään? - Anonyymi00003
Suurin osa palstalaisista vain leikkii sen ajatuksen kanssa, että joku muka täällä heitä kaipaisi. Harvalla on itsellään aitoja kaipauksen tunteita ketään kohtaan. Ehkä kerran viikkoon täällä saa lukea jotain aitoa ja sydämestä tulevaa.
- Anonyymi00004
Voisikohan poliisi tutkia?
- Anonyymi00008
Ai minkä tutkia?
Ei Mäntsäläinen - Anonyymi00067
Varmaankin voisi jos ajatellaan esim niin, että tämä koko kansan kuslaari on ikäänku osa laajempaa kokonaisuutta
- Anonyymi00005
- Anonyymi00006
Olen aloittajan kanssa ihan samaa mieltä ja siksi en juurikaan käy täällä.
Työpaikalla olen kerran tärmännyt räikeään kiusaamistapaukseen ja minä kyllä puutuin itseäni ajattelematta kun muut eivät uskaltaneet.
Toimintani ansiosta seurasi lukuisia keskusteluja ja kiusaajan työpaikan menettäminen. :)
Ihmisillä täytyy olla rohkeutta puuttua, jos aihetta on ihan missä asiassa vain!- Anonyymi00016
Kurjaa tuo on!!
Ei Mäntsäläinen
- Anonyymi00007
Aivan kauheeta olen täällä lukenut ja kuinka paljon ihminen voi toista vihata ja inhota, kun haluaa toiselle vain pahaa oloa ja, että toinen ei saa sitä mitä toivoo eli onnea ja rakkautta!!!
Miten se on keneltäkään pois, jos toinen löytää onnen ja rakkautta???
Jos joku haluaa elää täysin ilman parisuhdetta. Ei se tarkoita, että kaikki haluaa elää ilman suhdetta.
Jos joku ei halua saada omaa perhettä. Ei se tarkoita, että kaikki eivät halua saada omaa perhettä.
Kaikille ei riitä se, että on kavereita ja ystäviå ja työpaikka.
Työtäpaikka ei ole kaikki kaikessa.
Kaverit ja ystävät eivät voi samaa antaa kuin mitä parisuhteessa saa!!
Terveisin ei Mäntsäläinen- Anonyymi00018
Niin tai minä kyllä tulkitsen sen niin, että jos ih,imem tuntee vahingonilos toisen epäonnistumisista tai kylvää täällä tai ihan missä muualla hyvänsä voi itse todella huonosti. Hän ei vain voi olla onnellinen, koska onnellisen mieleen ei mahdu negatiivisia ajatuksia. Näin se vain menee!
Siksi näitä lukiessa analysoin lukijoita kirjoituksen sisällön mukaan ja en välitä selvästi häiriintyneen teksteistä. Joskaan en tee sitä yäällä muutenkaan niinkuin oikeassa elämässä voisin tehdä. - Anonyymi00032
Anonyymi00018 kirjoitti:
Niin tai minä kyllä tulkitsen sen niin, että jos ih,imem tuntee vahingonilos toisen epäonnistumisista tai kylvää täällä tai ihan missä muualla hyvänsä voi itse todella huonosti. Hän ei vain voi olla onnellinen, koska onnellisen mieleen ei mahdu negatiivisia ajatuksia. Näin se vain menee!
Siksi näitä lukiessa analysoin lukijoita kirjoituksen sisällön mukaan ja en välitä selvästi häiriintyneen teksteistä. Joskaan en tee sitä yäällä muutenkaan niinkuin oikeassa elämässä voisin tehdä.Kauhea paikka tämä on.
Ei Mäntsäläinen - Anonyymi00035
Anonyymi00018 kirjoitti:
Siksi näitä lukiessa analysoin lukijoita kirjoituksen sisällön mukaan ja en välitä selvästi häiriintyneen teksteistä. Joskaan en tee sitä yäällä muutenkaan niinkuin oikeassa elämässä voisin tehdä.Hän ei vain voi olla onnellinen, koska onnellisen mieleen ei mahdu negatiivisia ajatuksia. ..... Outo lause siis jahtia.
Ei Mäntsäläinen - Anonyymi00051
Ota vastuu omasta kämmistäsi.
Olisit sanonut olevasi varattu.Miksi lähdit mieluummin luulemaan ihmisten puheiden perusteella asioita ja aloitit sodan mikä ei tule loppumaan. - Anonyymi00068
Anonyymi00051 kirjoitti:
Ota vastuu omasta kämmistäsi.
Olisit sanonut olevasi varattu.Miksi lähdit mieluummin luulemaan ihmisten puheiden perusteella asioita ja aloitit sodan mikä ei tule loppumaan.Erittäin psykedeelinen kommentti suhteessa palstaäijän starttaamaan sinänsä huuhaaketjuun, jossa se enemmänkin boustailee itse kirjoittamillaan ”mies kaatua kaupan pihalla aah hah haa” avauksilla sun muilla. Alkoi heti jotenkin huvittaa tämän ”ei mäntsäläiset” koketeeraus nyt muka tällaisen käytöksen siunailuna ja tökeröillä monologeilla kuinka aiheutti kiusaajan työpaikan menetyksen ja niin edelleen. Saahan tälläkin huomiota toki
- Anonyymi00009
Mua on kiusattu pitkään täällä ja uhattu tappaa.
- Anonyymi00029
Kysyn oletko aivan varma, että sinua on kiusattu?
Vai olisiko käynnyt niin, että olet luullut, että jokin aloitus liittyy sinuun?
Ps. Kaikki eivät asu Mäntsälässä tai tunne ketään sieltä!!
Täällä käy myös meitä muualla asuvia!
Terveisin ei Mäntsäläinen - Anonyymi00069
Jaa, on vai aloittajaäijä- oletko varma ettei kyseessä ole itse dramaturgioima monologina vedetty näytelmä, kuten monesti?
- Anonyymi00070
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kysyn oletko aivan varma, että sinua on kiusattu?
Vai olisiko käynnyt niin, että olet luullut, että jokin aloitus liittyy sinuun?
Ps. Kaikki eivät asu Mäntsälässä tai tunne ketään sieltä!!
Täällä käy myös meitä muualla asuvia!
Terveisin ei MäntsäläinenSiis mitä feikkidialogeja kirjoitteleva palstaäijä - eikö kaikki asu muka Mäntsälässä? Hilpeää loruilua sinänsä tämäkin
- Anonyymi00010
Ai mitä pitäisi poliisien tutkia?
TÄTÄKÖ POLIISIEN PITÄISI TUTKIA?
"Aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin olisivat päiväkoti-ikäisiä tai uhmaikäisiä.
Tai alakoulu touhua, jossa pojat pelkää tyttöjä ja tytöt pelkää poikia. Kiusataan muita ja eikä henkilökunta puutu asiaan.
Tai yläkoulu touhua, jossa kiusataan ja pilkataan ja haukutaan! Kiusataan muita ja eikä henkilökunta puutu asiaan.
Siitä huolimatta voin omasta näkökulmasta sanoa, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät huonommin kuin he nuoret ja koululaiset ja oppilaat, joita entisessä työssäni näin!"
MITÄ TUTKITTAVAA TUOSSA ON?
Mitä ihmeen tutkittavaa tuossa on? Mitä tutkittavaa siinä on, jos kertoo, että alakoulussa ja yläkoulussa kiusataan ja eikä henkilökunta puutu asiaan. Ei heitä kiinnostanut silloin, kun itse olin lapsi ja nuori. Eikä edelleenkään nyt, kun olen aikuinen ole alakoulun tai yläkoulussa kiusaamiseen henkilökunta puuttunut mitenkään.
Mitä ihmeen tutkittavaa tuossa on? Eihän täällä ikävä palstalla kukaan voi tietää mistä alakoulusta ja yläkoulusta puhun. Eri asia olisi, jos paikkakunnan osiolla ja omani kaupungin palstalla kertoisin.
En asu Mäntsälässä ja enkä tunne sieltä ketään. En tiedä Mäntsälästä yhtään mitään. En kouluverkosta tai työpaikkoja tai mitään mitä firmoja Mäntsälässä on?
Ennen ikävä palstaa en koko koko kaupungista ollut kuullut yhtään mitään.
TERVEISIN EI MÄNTSÄLÄINEN
Tai, kun kertoo, että työpaikassa ei puututa kiusaamiseen?- Anonyymi00054
Se pitää antaa näpäytys kiusaajille.Ikuinen muisto.
- Anonyymi00072
” Ei heitä kiinnostanut silloin, kun itse olin lapsi ja nuori. Eikä edelleenkään nyt, kun olen aikuinen ole alakoulun tai yläkoulussa kiusaamiseen henkilökunta puuttunut mitenkään.” Eli onko aloittajaäijä tässä touhussa vetää netissä esityksiä osittain kyse vanhoista traumoista ja kaunoista, joista et pääse yli? No voi ei
- Anonyymi00011
hyvin moni vihaa mua sille en mahda mitään. eivät onneksi joudu olemaan kanssani niin missään tekemisissä.
Ei kai sentänä?
Mutta jos näin on, niin se on sitte huonosti, eikä sillon tietenkää saa vähätellä.
Täällä ei siis olla Mänsälästä. Mutta voisko kuiteskii laulaa Mänsälä mielessäin?
Ei tietenkä kiva nauraa jos kaatuu pyörällä. Mutta tälle jutulle saa nauraa: muutamia vuosia sitten menin pyörällä töihin ja viimesellä suoralla otin oikeen loppukirin. Ja suoran loppuosa olikin jäässä. Ja pyörä kaatu ja mulla osu pää kauheella voimalla katuun. Eikä mulla mitään kypärää tietenkää ollu vaan pelkkä tiukka pipo. Ja mulla poski verillä ja pyörä liuku vielä kymmenen metriä. ja siinä mä vähän keräilin ja sitten menin töihi ja pomo ihmetteli kun poski verillä.- Anonyymi00014
En tunne yhtään ihmistä Mäntsälästä! Miksi ihmeessä minua kiinnostaisi mitä Mäntsälässä tapahtuu? Miksi minua kiinnostaisi ventovieraat, joita en ikinä ole nähnyt ja ikinä en edes tule näkemään!!!
Miksi ihmeessä minua kiinnostaisi Mäntsälän asiat, kun en edes tiedä missä koko paikka on Suomen kartalla!
Ennen ikävä palstaa en tiennyt millaista elämää Mäntsälässä on!!
Luulin, että minun elämäni on huonoa!
Mutta olinkin väärässä. En sentään luule, että joku aloitus liittyisi minuun mitenkään. Uskonko, että ikävä kohteeni, jos kirjoittaisi minulle tänne ja tunnistaisin aivan varmasti hänet? En usko, että tunnistaisin.
Kuinka suurella todennäköisyydellä ikävöinti kohde kirjoittaisi minulle ikävä palstalla? Todella pieni mahdollisuus siihen on!
Terveisin ei Mäntsäläinen - Anonyymi00040
Ei kai sentään. Ai ei siis kiusata täällä tai muuta sellaista sun mielestä?
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ei kai sentään. Ai ei siis kiusata täällä tai muuta sellaista sun mielestä?
No uskon kyllä, mutta en voi auttaa, ellet kerro tarkemmin. Tulisit tonne sinkut puolelle, se on vähän kuin suvanto ja tää ikävä taas koski. Ja vaikka sulle laittas pyyhkeet ja uikkarit siihen suvantoon laiturille mutta kun pään kääntää, niin oot taas koskessa riepoteltavana.
- Anonyymi00012
Vai tätäkö poliisien pitäisi tutkia?
"Iha outoa touhua täällä.
Uhkaillaan??
Haukutaan.
Ollaan ilkeitä"
Tuotahan palstalla tapahtuu.
Mitä tutkittavaa tuossa on?
Mitä poliisilla olisi tästäkään tutkittavaa?
"Siitä huolimatta voin omasta näkökulmasta sanoa, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät huonommin kuin he nuoret ja koululaiset ja oppilaat, joita entisessä työssäni näin!"
Mitä tutkittavaa siinä poliisilla olisi, että entisessä työssäni näin nuoria ja koululaisia ja oppilaita.
Enhän minä edes kertonut mitä työtä ennen tein!!
On töitä, joissa nuoria ja koululaisia ja oppilaita näkee, kun ilman heitä ei olisi työpaikkaa mihin mennä töihin. En kuitenkaan kertonut mitä työtä ennen tein ja miksi heitä näin ja olin tekemisessä.
Terveisin ei Mäntsäläinen - Anonyymi00013
Mitä tutkittavaa poliisilla siinä on, että tiedän alakoulussa eikä yläkoulussa edelleenkään henkilökunta puutu asiaan!!
Ei mitään tutkittavaa!
Siinä on aika paha Mäntsäläinen poliisien tulla kotiini tutkimaan jotain mitä Mäntsälässä on tapahtunut?
Kun en ole ikinä Mäntsälässä käynnyt ja enkä tunne sieltä ketään! En edes tiedä missä Mäntsälä on.
Ennen ikävä palstaa en edes tiennyt yhtään mitään Mäntsälästä.
Ikävä palsta on koko Suomen palsta!
Ei pelkästään teidän Mäntsäläisten.
Terveisin ei Mäntsäläinen - Anonyymi00015
Sen kuvan minkä olen Mäntsälästä saanut!!
On sellainen, etten ikinä muuta sinne ja on jokin ihmeen pikku kylä, jossa kaikki tuntevat toisiaan.
Terveisin ei Mäntsäläinen- Anonyymi00017
Mäntsälä ei siis nappaa ok👍
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ei nappaa yhtään!!!
Kuulostaa joltain maaseutu alueelta tai pikku kunta, jossa ihmiset kyylää ja haukkuvat toisiaan!!
Luulin, että haluan asua maaseudulla tai pikku kunnassa, jossa ihmiset tuntevat toisiaan. Auttaisivat toisiaan ja olisi talkoo henkeä!
Terveisiä Ei Mäntsäläinen - Anonyymi00050
Se o totta.
- Anonyymi00074
Anonyymi00017 kirjoitti:
No hyvä että tästäkin palstaäijän huuhaaketjussa jäi jotain mieleen
- Anonyymi00075
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ei nappaa yhtään!!!
Kuulostaa joltain maaseutu alueelta tai pikku kunta, jossa ihmiset kyylää ja haukkuvat toisiaan!!
Luulin, että haluan asua maaseudulla tai pikku kunnassa, jossa ihmiset tuntevat toisiaan. Auttaisivat toisiaan ja olisi talkoo henkeä!
Terveisiä Ei Mäntsäläinen” Ei nappaa yhtään!!!
Kuulostaa joltain maaseutu alueelta tai pikku kunta, jossa ihmiset kyylää ja haukkuvat toisiaan!!” No kun joillain nyt vaan sattuu näissä mainitsemissasi pikkukunnissa olemaan tavattoman huono itsetunto ja myös aivan liian suuret luulot itsestään paradoksaalisesti samaan aikaan
- Anonyymi00020
Edelleenkään tämä ei ole vain teidän Mäntsäläisten palsta!
Mainos joka näkyy keskellä toisten kirjoituksia näyttää niitä asioita mistä voisit olla kiinostunut.
Minulle ei näytä oikotie onneen mainosta, kun ei kiinnosta etsiä asuntoa.
Terveisin ei Mäntsäläinen
Kyllä Mäntsälä kuulostaa hirveältä paikalta asua. - Anonyymi00021
Täällä rellestää ihmiset joilla on hiton paha olla, ja sitä pahaa oloa on pakko suoltaa muiden kontolle. 🤷♀️
- Anonyymi00049
Ei ihme, että ovat yksin.
- Anonyymi00022
Uliuli. .SDP kehottaa olemaan HILJAA!!
- Anonyymi00023
Ja mitä tekee persut? Lyttää alistaa pahoinpitelee ja potkii, kun ei raukkiksista muuhun ole. 🤷♀️
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ja mitä tekee persut? Lyttää alistaa pahoinpitelee ja potkii, kun ei raukkiksista muuhun ole. 🤷♀️
Rakkamaista marssia naamiossa eikä ole pokkaa näyttää rehellisesti omaa pärstää. Häpeävät näköjään ihan jo itse omaa itseään! Mutta rehellisyydestähän he eivät tiedä yhtään mitään.🤷♀️
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Rakkamaista marssia naamiossa eikä ole pokkaa näyttää rehellisesti omaa pärstää. Häpeävät näköjään ihan jo itse omaa itseään! Mutta rehellisyydestähän he eivät tiedä yhtään mitään.🤷♀️
Jos olet sinimusta persu niin ole sitä näkyvästi omilla kasvoillasi. Onnistuisiko mitenkään. Ja jos ei , niin miksiköhän ei?🤷♀️
- Anonyymi00028
Anonyymi00023 kirjoitti:
Minua ei kiinnosta politiikka yhtään ja enkä mitään puolueen kannattaja ole.
Samaa kuraa kaikki ovat loppujen lopuksi, kun valtaan pääsevät.
Terveisin ei Mäntsäläinen - Anonyymi00048
Anonyymi00023 kirjoitti:
He sentään haiiittamaaahan muuttoa yrittää saada hallintaan.
- Anonyymi00077
Voi ei- koetko että palstaäijä asetti koko identiteettisi aloituksellaan kyseenalaiseen valoon? Jo on pienestä kiinni sulla
- Anonyymi00088
Anonyymi00023 kirjoitti:
Lähtikö gubbe tällainen heidän nk vaikutusvallan hurmoksellinen kuvaus ny vähän laukalle kuitenkin? Hymähdys äijä sulle
- Anonyymi00089
Anonyymi00027 kirjoitti:
Jos olet sinimusta persu niin ole sitä näkyvästi omilla kasvoillasi. Onnistuisiko mitenkään. Ja jos ei , niin miksiköhän ei?🤷♀️
Enpä palstaäijä ja aapee tiiä sanoa, nyt kun on ”vähän” lentänyt rapaa tuulettimeen rauhanomaisen mielenilmauksen merkeissä, niin persut voisivat ehkä erottautua näistä sinimustista luusereista näkyvämmin sen sijaan, että ollaan joko tuppisuuna tai mumistaan jostain ajojahdista. Sen kun sanoo, että kyseessä on meistä riippumaton elin, tuomitsee käytöksen ja jatkaa vaikka elämää siltä osin. Eritoten Riikka Purralle tuntuu olevan kynnyskysymys aina kun vastaavaa tapahtuu ja viivasuu menee entistä enemmän vinoon. Emme ole yhtään samannäköisiä, btw. No niin.
- Anonyymi00026
Mistä hiivatista olisin voinut tietää, että joku Mäntsälässä asuva luulee, että puhun hänestä?
Enemmänkin se kertoo hänestä, joka luull, että kirjoitin hänestä.
Miten ihmeessä voi kirjoittaa jostain ihmisestä, jota ei tunne lainkaan? Ei tiedä kuka toinen on eikä edes tiedä missä kaupungissa tai kunnassa toinen asuu? Missä käy töissä? Ei tiedä toisesta yhtään mitään? Ei edes Facebookissa olla kavereita ja minkä ihmeen takia minä olisin jonkun kanssa Facebookissa kaveri, joka asuu Mäntsälässä?
Miksi minä ventovieraiden kanssa olisin Facebookissa kaveri?
Mistä ihmeestä minä olisin saanut jonkun Mäntsäläisen numeron tai mitään yhteistietoja?
Miksi joku Mäntsäläinen olisi antanut täysin ventovieraalle omia yhteistietoja?
Eihän siinä ole päätä eikä järkeä!!
Omia yhteistietoja ei anneta Facebookissa kenellekään ilman, että toisen tuntee myös oikeassa elämässä!!
Kuka kertoo omia tietoja täysin ventovieraalle?
Kuka hyväksyy ihmisen kaveriksi Facebookissa ilman, että tuntee toisen oikeassa elämässä tai ei ole sukulainen???
Minä en omia tietojani jaa kenellekään ventovieraalle ja enkä täysin ventovieraita hyväksy Facebookissa kaveriksi.
Luulin, että minun elämä on huonoa, mutta olinkin väärässä!!!
Anteeksi, kun sanon suoraan, mutta kun tätä palstaa olen lukenut on tullut olotila, että täällä on mukana ihmisiä joiden kannattaisi ymmärtää, ettei kaikki mitä täällä kirjoitetaan liity häneen tai kehenkään, jonka tuntee mitenkään!!
Jos luulee, että kaikki liittyy häneen tai johonkin hänen elämässä. Kannattaa miettiä vakavasti tekeekö tämä palsta Hyvää ja kannattaako olla täällä.
Jos on paha olo ja tuntuu, että kaikki haukkuu ja puhuu vain sinusta ehkä kannattaisi hakea apua? Ettei turhaan itke, kun kaikki ovat ilkeitä ja puhuu hänestä tai jostain joka tuntee hänet.
Avun pyytäminen ei ole hävettävää.
Enkä tarkoita pahalla!
Tämä on ikävä palsta ei Mäntsäläinen palsta.
Mäntsäläinen paikkakunta palstassa tietenkin on eri asia kun te tunnette jotenkin toisenne tai jonkun joka tuntee sinut.
Kaupunki palstalla ei voi kirjoittaa niin avoimesti, koska silloin ihmiset tietää missä paikkakunnalla kirjoittaja asuu.
Terveisin ei Mäntsäläinen - Anonyymi00031
Kysykää sit, miks lapset on sellasii ja tollasii. Peili.
- Anonyymi00047
Oppivat aikuisilta miten olla ilkeitä ja pahoja ja herkkä ihminen on ruma asia!
- Anonyymi00078
Koska eivät osaa katsoa sinne peiliin-kö?
- Anonyymi00079
Anonyymi00078 kirjoitti:
Koska eivät osaa katsoa sinne peiliin-kö?
Tai tarkemmin pysty de facto
- Anonyymi00033
Tälläistäkö sontaa tämä ikävä palsta on?
Ollaan toisilleen ilkeitä ja eikä haluta toiselle Hyvää elämää.
Ei Mäntsäläinen - Anonyymi00034
Samaa sontaa täälläkin on kun omalla paikkakunnan palstalla!!
Luulin, että ikävä yhdistää ihmisiä ja ollaan empaattisia toisia kohtaan!
Ei Mäntsäläinen - Anonyymi00036
Miten saatoin luulla, että täältä löytyy ihmisiä joiden kanssa jutella ikävästä. Ovatko ihmiset oikeasti näin pahoja toisilleen ja ilkeitä?
Ei Mäntsäläinen - Anonyymi00037
Yö trollit pyörii täällä
- Anonyymi00039
Miten niin trolli, jos luulin, että ikävästä voi puhua. Saa jonkun kanssa kirjoitella miltä ikävä tuntuu? Saa tietää miten toinen pääsee ikävän yli? Tai miten saa hänet elämäänsä, jota ikävöi. Miksei enää olla toisille ystävällisiä vain ilkeitä. Ei tämä ole Mäntsälän oma palsta!
Ei Mäntsäläinen - Anonyymi00080
Vähän käy välillä jopa surku kun miettii, että hermojen täytyy olla hyvin pinnassa kun jotain kyseenalaista tarvitsee pedata päivänvaloon mm turnajoimalla varsinaisen trollin, eli palstaäijän kanssa jokseenkin ns näyttävästi
- Anonyymi00038
Minä en halua pahaa, mutta empiirisesti vahvistuneesta arvomaailmastani johtuen valtaapitävät ja valtaa käyttävät ihmiset ansaitsevat kritiikkini. Minä valtaa käyttäessäni mukaan luettuna.
- Anonyymi00046
Maailma on ilkeä paikka ja kilttejä ja herkkiä ihmisiä kiusataan.
- Anonyymi00081
Anonyymi00046 kirjoitti:
Maailma on ilkeä paikka ja kilttejä ja herkkiä ihmisiä kiusataan.
Oon vähän eri mieltä tästä, nk murtumaton on joillekin triggeri myös ikäänkuin sukupuolittuneessa kontekstissa.. T naiselta
- Anonyymi00041
Miksi ihmiset eivät tykkää, kun käyttää nimimerkkiä.
Ihminen, jolla on asiaa minulle voi kertoa se minulle niin, että hänellä on juuri minulle asiaa. Miksi se on muka huono tunniste? Sehän kertoo sen, ettei tiedä sen paikkakunnan asioista mitään.
Ei Mäntsäläinen - Anonyymi00042
Se on Mäntsäläläinen. Prkl.
- Anonyymi00043
Tahallaan kirjoitan väärin!! Se on tunniste. Etten asu Mäntsälässä. Enkä muuta sinne ikinä
Ei Mäntsäläinen - Anonyymi00082
Jaa niin kuka on- aloittajaäijäkö? Minusta se nimenomaan kielsi tämän asian pulinaketjussaan
- Anonyymi00084
Itse asiassa se kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Erisnimi sitten taas isolla. Sivullinen
- Anonyymi00045
Iha hämyläistä touhua koko paikka!
- Anonyymi00053
Raamattu opettaa, että me kaikki synnytään syntisinä. Ihminen on paha aivan alkujaan. Se kai pitää ihan paikkansa, että ei kukaan lapsia opeta tekemään lokaa, valehtelemaan etc., silti pienet lapsetkin on murhanneet ja kykenevät siis jopa murhaamaan.
Joillakin ei ole sitä jarrua, eikä oikein välttämättä uskoakaan, tai vaikka moraalista selkärankaa.
Mutta summa summarum, ihminen on paha ja se tarvii siihen jotain apua.- Anonyymi00057
Paha tekijä haluaa päästä helpolla ja tyrkyttää uhreilleen "apua".Apu on apua vain valituille toisille se on rangaistus eli vallankäyttö väline.
- Anonyymi00083
Anonyymi00057 kirjoitti:
Paha tekijä haluaa päästä helpolla ja tyrkyttää uhreilleen "apua".Apu on apua vain valituille toisille se on rangaistus eli vallankäyttö väline.
Kerrotko itsellesi vastaileva palstaäijä ja aapee tarkemmin, että miten? Moroo
- Anonyymi00055
Kanna vastuus omista mokistasi valittaja manipuloija.
- Anonyymi00061
Mikä moka se on? Että entisessä työssäni näin nuoret ja opiskelijoita ja koululaisia?
Ja näin, ettei henkilökunta puuttunut asiaan mitenkään!!!
Se on minun entinen työ, koska en halunnut sitä nähdä, etten henkilökunta puuttunut asiaan!!!
Kuten ei silloin, kun itse olin lapsi ja nuori.
Silloinkaan kukaan ei puuttunut. - Anonyymi00063
Anonyymi00061 kirjoitti:
Mikä moka se on? Että entisessä työssäni näin nuoret ja opiskelijoita ja koululaisia?
Ja näin, ettei henkilökunta puuttunut asiaan mitenkään!!!
Se on minun entinen työ, koska en halunnut sitä nähdä, etten henkilökunta puuttunut asiaan!!!
Kuten ei silloin, kun itse olin lapsi ja nuori.
Silloinkaan kukaan ei puuttunut.Eikä puututtu siihen, että minua kiusattiin töissä!!
Miksi olisin jatkanut töissä, jossa kiusaamiseen ei puututtu?
Miksi olisin jäänyt katsomaan? kun nuoria tai opiskelijoita tai oppilaita kiusattiin eikä henkilökunta puuttunut asiaan!
Miksi olisin sitä sietännyt? Katsonut kuinka toisen elämää tuhotaan kiusaamisella!! Eikä henkilökunta puuttunut asiaan. Minun mielipiteellä ei ollut mitään merkitystä!!! - Anonyymi00085
Kerrotko palstaäijän, eli aapeen ketjuissa usein vieraileva aamuyön ”trolli” ikäänkuin tahtomattasi lisää miten tuo manipuloi tai palsta manipuloi joko sinua tai muita? Voi sinua
- Anonyymi00056
Tottakai vihamiehensä eli kiusaajansa epäonni tuo hyvää mieltä.Luuletko tosiaan että niille annetaan ikinä anteeksi.Se että vahingoita ihmisiä ruumiillisesti että taloudellisesti olis anteeksi annon arvoista ,EI!
- Anonyymi00059
En ole ikinä ketään kiusannut!!! Enkä ketään ruumiillisesti vahingoittanut tai taloudellisesti ketään ahdinkoon ajannut. Enkä ole ketään uhkailut.
IHA OUTOA TÄÄLLÄ
Uhkaillaan??
Haukutaan.
Ollaan ilkeitä.
Ikävä palstalla ollaa iloisia, kun toisen ei sitä, jota toivoo.
Mikä moka se on, jos haluaa, että kaikilla on hyvä elämä? Haluaa, että toinen saa paremman elämän kuin sinkkuna oleminen? Ei kaikki tykkää sinkkuna olla, kun ei saa kutsua mihinkään ja uusia kavereita ei helposti sinkkuna saa.
Työkaverit on vain työkavereita. Ei heidän kanssaan vapaalla halua viettää aikaa.
- Anonyymi00058
Rehellisesti haluan kiusaajilleni pahaa!Rukoilen sitä jokaisena päivänä.Ei se ole väärin muiden kuin kiusaajansa omasta mielestä koska ne pelkää ja saa pelätä ,sillä Karma tulee,oletko valmis ihan jokaiselle,yksitellen.
- Anonyymi00086
Niin noh, vain tietyn tyyppinen ”vähän” vinoutunut ihminen aloittajaäijä lukuisten jaaritteluisesi kera tämän tyyppisistä kommenteista agitoituu. Sekin, että ulisee ja urputtaa netissä ja mieltä itsensä kiusaajaksi saattaa olla ylimitoitettu käsitys jo itsessään ja jopa eräänlaista kieroutunutta itseimartelua😏. T naiselta
- Anonyymi00060
Minä en ikinä ole halunnut pahaa heille, jotka ovat minua joskus kiusanneet. Ei se minun elämäni parantuisi, jos kiusaajan elämä tuhoutuu... He ovat yhtä arvokkaita kuin minä, vaikka kiusasivat minua. He kiusasi, koska heillä oli paha olla!
- Anonyymi00087
Yes, i pray for your poor soul too gubbelson. Sarcasm
- Anonyymi00062
Sitä on kaikkialla tuota epidemiaa, voisi saqnoa pandemiaksi kun niin laajaa, pan-galaktinen gurlaus-pommi..
Ja tuo menee nukkumaan koomaan Bonnie Tyler, Total cclips od the nifgr:
https://yle.fi/a/74-20224893
Ja sitten toinen laulu herättää kooomasta: Guna'N'Roses COMA- sähkysätkyllä hetättää sen - Anonyymi00064
Lapsena ja nuorena luulin, kun olen aikuinen, ettei tarvitse nähdä kun toista kiusataan tai että minua kiusataan oikeassa elämässä. Luulin, ettei aikuiset ole niin tyhmiä, että toisia kiusaa!!
Kiusaaja lapsen ja nuoren elämässä
tuhoaa toisen itsetunnon täysin!!!!
Jokainen kiusattu lapsi ja nuori on liikaa...
Miksi aikuiset ihmiset on niin julmia, että opettavat lapsille omalla esimerkillään, että kiusaaminen on oikein??? Miksei tajuta, että kiusaaminen Tuhoaa kiusatun tulevaisuuden. - Anonyymi00065
Kauheasti saan kuraa, kun on ikävä luotto ihmistä. Hän oli kiltti ja mukava ja ystävällinen, mutta tiemme kulki eri teille. Hänelle tuli muita ihmisiä elämään.
Yhden ystävän kanssa yhteyden pito loppui, kun ei kaukoystävyys kestä, jos ei toista näe moneen vuoteen. Ei mikään ystävyys kestä, jos on vuosia välissä, että toista näkee. Hän oli ystäväni. Eri puolella Suomea asutaan. Ammattikoulun aikana nähtiin toisiamme usein, kun asuin silloin sielläpäin missä hän asuu. Meillä oli kivaa yhdessä ja ammattikoulussa oli kivaa, että oli ystävä, jonka kanssa viettää aikaa. - Anonyymi00071
Ei saisi puolustaa ihmisiä, jos näkee, että toista kiusataan???
Minun mielipiteellä ei ollut väliä minun entisessä työpaikassa eikä henkilökunta halunnut puuttua kiusaamiseen mitenkään, vaikka siellä kiusattiin oppilaita tai koululaisia!!!
Eivät tehneet mitään, vaikka aivan varmasti he näki, että siellä kiusattiin.
En minä yksin voinut siihen kiusaamiseen puuttua, kun olisi tarvittu joku jolla on valtaa puolustaa kiusattua ja että kiusaamiseen olisi puututtu! Olisi voinut pyytää kiusaajien vanhemmat sinne ja kertoa mitä tapahtuu, jos kiusaaminen ei lopu!!!
Ei tapahtunut yhtään mitään!!
Kuten ei silloin, kun olin lapsi ja nuori, kun minua kiusattiin ei henkilökunta puuttunut asiaan. Sulkivat silmänsä ja olivat ei meidän koulussa kiusata ketään?
Kiusaaminen tuhoaa kiusatun tulevaisuuden ja itsetunnon. Tulee olotila, että on arvoton ihminen, kun ketään ei kiinnosta puuttua kiusaamiseen. Mitä siinä yksin voi tehdä kiusaajia vastaan? Ei mitään.- Anonyymi00073
Voi tehdä ja paljonkin. On vain löydettävä ne oikeat keinot.
Oikeaan aikaan tietysti. - Anonyymi00090
Anonyymi00073 kirjoitti:
Voi tehdä ja paljonkin. On vain löydettävä ne oikeat keinot.
Oikeaan aikaan tietysti.Ei se ole kiusatun tehtävä saada loppumaan vaan aikuisten henkilökunnan olisi pitänyt puuttua kiusaamiseen. Ei lapsena ja nuorena ole samoja keinoja kuin aikuisella henkilökunnalla saada kiusaaminen loppumaan! Henkilökunta olisi voinut pyytää kiusaajien vanhemmat koululle keskustelemaan ja kertomaan miten käy, jos ei lopeta kiusaamista!! Ei lapsena ja nuorena ole valtaa siihen, että kiusaaja vaihtaa tarvittaessa koulua. Koulua ei antanut mitään sanktiota kiusaajalle ja hän oppi, että on oikein kiusata eikä joudu vastuuseen... Kiusaajalla oli muita ihmisiä, jotka passiivisesti hurraasivat, kun kiusasi!! Katsoivat sivussa, kun kiusattiin...
- Anonyymi00092
Anonyymi00090 kirjoitti:
Ei se ole kiusatun tehtävä saada loppumaan vaan aikuisten henkilökunnan olisi pitänyt puuttua kiusaamiseen. Ei lapsena ja nuorena ole samoja keinoja kuin aikuisella henkilökunnalla saada kiusaaminen loppumaan! Henkilökunta olisi voinut pyytää kiusaajien vanhemmat koululle keskustelemaan ja kertomaan miten käy, jos ei lopeta kiusaamista!! Ei lapsena ja nuorena ole valtaa siihen, että kiusaaja vaihtaa tarvittaessa koulua. Koulua ei antanut mitään sanktiota kiusaajalle ja hän oppi, että on oikein kiusata eikä joudu vastuuseen... Kiusaajalla oli muita ihmisiä, jotka passiivisesti hurraasivat, kun kiusasi!! Katsoivat sivussa, kun kiusattiin...
Niinhän ne täälläkin tekee, mutta aikuiset. Koko sakki on näin ollen vastuussa.
- Anonyymi00076
aloittaja on kummallinen joku kikkelitön Keijo?
kerronko erään jutun oikeasta elämästä.. kun kumpaakin huvitti kun joku tyttö oli värjännyt hiuksia tervehdin, sanoin että: kengistä tunnistin sinut...
mutta jos oikein tosi valkoiseksi vetyperoksidi-valkoiseksi värjäisi, platina-blonsksi, peruukkeja saa kyllä. - Anonyymi00091
Siinähän olisi käynyt niin, jos olisin puolustanut itseäni niin kiusaajien takia olisin joutunut ongelmiin!!
Kyllä se on aikuisten henkilökunnan tehtävä katsoa, ettei ketään lasta tai nuorta kiusata.
Kiusaaminen tuhoaa tulevaisuuden, kun tulee tunne, että on arvoton, sillä kukaan aikuinen henkilökunnasta ei puutu siihen, vaikka näkee.
Jos ei voi lapsena ja nuorena voi luottaa, että aikuiset henkilökunta puuttuu kiusaamiseen ei sitä tunne aikuisena olevan arvokas, sillä itsetunto on tuhottu! - Anonyymi00093
Outo kuin Olli, Kulliton kuin Keijo.
- Anonyymi00094
Munaton kuin Marko... Itkevä kuin iina, ja tulipalojen sytyttäjä Tiina-Tulitikkutyttö.
- Anonyymi00098
Anonyymi00094 kirjoitti:
Munaton kuin Marko... Itkevä kuin iina, ja tulipalojen sytyttäjä Tiina-Tulitikkutyttö.
Eikö se ole jo tunnistettu tosiasia nimilitanioita evankelioiva, että ihan eri työpari oli? Nimenomaan pari yks ajaa toinen
- Anonyymi00099
Anonyymi00094 kirjoitti:
Mikä niissä katospaloissa oli niin erityistä- oliko erityisten ihmisten asuttamia rakennuksia- mistä tällainen lista olisi vuotanut tai mistä sellaisen hankkimisen tarve olisi tullut- oli joku tunne ja? No mistä se tunne tuli? Joku kiinnekohta olisi hyvä kiinnittää kun on ollut kohta kymmenettä vuotta aikaa tusailla stooria, eikä esim vaihtaa sitä kuin sukkia?
- Anonyymi00100
Anonyymi00099 kirjoitti:
Mikä niissä katospaloissa oli niin erityistä- oliko erityisten ihmisten asuttamia rakennuksia- mistä tällainen lista olisi vuotanut tai mistä sellaisen hankkimisen tarve olisi tullut- oli joku tunne ja? No mistä se tunne tuli? Joku kiinnekohta olisi hyvä kiinnittää kun on ollut kohta kymmenettä vuotta aikaa tusailla stooria, eikä esim vaihtaa sitä kuin sukkia?
Kiitos alustuksesta vaa
- Anonyymi00101
Anonyymi00098 kirjoitti:
Eikö se ole jo tunnistettu tosiasia nimilitanioita evankelioiva, että ihan eri työpari oli? Nimenomaan pari yks ajaa toinen
Ja kolmas ehkä hengessä jengissä mukana 2-3 fakta joka tapauksessa. Ketkä nyt sattuu olemaan äänekkäimpiä näkyjen näkijöitä
- Anonyymi00110
Anonyymi00101 kirjoitti:
Ja kolmas ehkä hengessä jengissä mukana 2-3 fakta joka tapauksessa. Ketkä nyt sattuu olemaan äänekkäimpiä näkyjen näkijöitä
Ajat sitten kun on jo kato sovittu mitä sanotaan, vai miten se meni
- Anonyymi00095
Aikuisena vain miettii miksei kukaan henkilökunnasta puuttunut kiusaamiseen?
Miten kiusaajat ymmärtävät tekevänsä väärin, jos ei henkilökunta puutu asiaan? Sehän tarkoittaa kiusaajille, että on oikein kiusata!! Koska aikuiset eivät puutu ja sano, että on väärin ja joutuu ongrlmiin, jos ei lopeta!!
Miten kiusaajat oppii olemaan kiusaamatta tulevaisuudessa työpaikoissa? Jos ei lapsena ja nuorena henkilökunta ole puuttunut asiaan? - Anonyymi00096
Itse en entisessä työpaikassa kestänyt, että minua kiusattiin.
Enkä kestänyt nähdä, kun jotain koululaista tai nuorta kiusattiin eikä henkilökunta puuttunut asiaan.
Sillä ei ollut mitään merkitystä mitä minä sanoin. En minä yksin olisi saanut tuota loppumaan. Minun sydämelläni ei katsottu, että joku toinen joutui kestää kiusaaminen!!! Tiesin miltä tuntuu, kun itsetunto tuhotaan.- Anonyymi00104
Sinulla on hyvä sydän. Teit parhaasi. Maailmassa on niin paljon pahuutta mitä hyvä sydän ei jaksa ymmärtää.🤷♀️
- Anonyymi00106
Anonyymi00104 kirjoitti:
Sinulla on hyvä sydän. Teit parhaasi. Maailmassa on niin paljon pahuutta mitä hyvä sydän ei jaksa ymmärtää.🤷♀️
Olet ihana hyväsydämminen sielu. Ihanaa huomata että meitäkin täällä on. Halaus Sinulle . Olet äärettömän tärkeä, tämän kaiken pskan keskellä.🤷♀️
- Anonyymi00107
Minun ei tuhota. Käy päinvastoin. En vaan ehdi olee täällä aina.
- Anonyymi00113
Anonyymi00104 kirjoitti:
Niin tein parhaani. Kiusaaminen tuhoaa itsetunnon... Joidenkin mielestä se on kiusatun oma vika. Toivottavasti ikinä heidän omaa lasta ei kiusata!!! Jos heillä on lapsia
- Anonyymi00097
oletko yyhmä kuin TYee4mu vai aivoton kuin Aqntti ellet6 p4eräti hukku kuih Otto.
- Anonyymi00108
Mee takasin komeroos tms.......
- Anonyymi00109
Anonyymi00108 kirjoitti:
Mee takasin komeroos tms.......
Ihan samantasoisia lyyrikoita ootte palstaäijän kanssa he hee
- Anonyymi00102
Persujen äänestäjistä suurin osa on hemmetin vihaista ja katkeraa ja pelkuri kansaa. Potkimalla ja väkivallalla, naamioitumalla ja pelottelemalla luulee voivansa rakentavasti vaikuttaa. Se joka hyökkää, on pelkuri. Ja mitäkö se pelkää? Olisiko ihan omaa itseään . Mitäpä jos muuttaisi ajatusmaailmaansa ja oppisi vihaamisen sijasta rakastamaan. Miten paljon kauniimpi ja parempi tulevaisuus silloin vihaiselle persullekkin olisi. Harmi hänelle itselleen että sen ehdointahdoin itseltään missaa. Surullista.🤷♀️
- Anonyymi00103
Ja nämä persupoliisitkin. He ovat yhteiskunnan syöpä.tuollaisia ei saisi poliisin tehtäviin päästää. Poliisiin on hivuttautunut joukko joka ei lupaa hyvää.Siellä sanellaan säännöt alamaisille, ja suut on tukittava. Kukaan ei uskalla tuoda näitä päivänvaloon.🤷♀️
- Anonyymi00111
Anonyymi00103 kirjoitti:
Ja nämä persupoliisitkin. He ovat yhteiskunnan syöpä.tuollaisia ei saisi poliisin tehtäviin päästää. Poliisiin on hivuttautunut joukko joka ei lupaa hyvää.Siellä sanellaan säännöt alamaisille, ja suut on tukittava. Kukaan ei uskalla tuoda näitä päivänvaloon.🤷♀️
No mutta mitä emojisetä olet sitten tarkemmin tuomassa päivänvaloon? Minusta kun tämä jonnin joutava ketjusi koostuu sinun kommenttien osalta kaikkeen muuhun kuin tietoon🥱
- Anonyymi00112
Anonyymi00111 kirjoitti:
No mutta mitä emojisetä olet sitten tarkemmin tuomassa päivänvaloon? Minusta kun tämä jonnin joutava ketjusi koostuu sinun kommenttien osalta kaikkeen muuhun kuin tietoon🥱
Ymmärrän toki, että joillekin itsessään tällainen proosa voi toimia voimakkasti ohjaavana triggerinä, mutta jotain varsinaista sisältöäkin olis hyvä edes yrittää runoilla😏
- Anonyymi00105
Kaikesta huolimatta kiusatuille aurinkoisia fiiliksiä tähänkin päivään, vastoinkäymisistä huolimatta ja aitoja sellaisia toivotellen, pidetään toisten puolta jos se tuntematon sekä kasvoton lähimmäinen s24 tarvitsee tukea tai kannustusta johonkin hyvään.
Hyvää viikonloppua lukijoille Se on ihan perus juttu. Että lapsemme pitää saada käydä rauhassa koulua, kenkään kiusaamatta, on se sitten oppilastoveri tai opettaja. Että saamme tarvitsemamme hoidon ja että saamme käydä töissä, ettei työpaikkojamme siirretä kiinaan. Että aika uskomaton juttu, miten paljon pahaa on saatu aikaan niin suomen yrityksissä ja valtionhallinnossa. Aiemmin yritykset työllisti ja menesty, oli hyvät pisatulokset ja laadukas niin ammatti- kuin korkeakouluissakin. Suomi on lyhyessä ajassa pumpattu tyhjäksi, vaikkakin saman suuntausta kehitystä näyttää olevan muissakin länsimaissa.
- Anonyymi00114
Mitä se kertoo? Ettei henkilökunta puutu kiusaamiseen? Sen, että he hyväksyy sen.
Lapsi ja nuori kun näkee, että edes 1 henkilökunnasta puuttuu asiaan merkitsee sen, että kiusaaminen voidaan saada loppumaan ilman, ettei kiusatulle tule ongelmia, kun puolustaa itseään vaan kiusaamiseen puututaan taholta, joka voi kiusaajien vanhemmille sanoa ellei kiusaaminen lopu niin koulu puuttuu asiaan ja tarvittaessa kiusaaja vaihtaa koulua! - Anonyymi00115
Koulun henkilökunta pystyy paremmin puuttumaan kiusaamiseen kuin lapsi tai nuori, sillä kiusattu ei voi viedä asiaa eteenpäin ja tarvittaessa kiusaaja vaihtaa koulua. Miksi kiusatun pitäisi aina tarvittaessa vaihtaa koulua, jos kiusaaminen ei lopu? Näin on käynyt. Mitä pahaa kiusattu on tehnyt? Ei mitään.
Lapset ja nuoret oppivat, että saa kiusata eikä mitään seuraamuksia tule!
Jatkavat kiusaamista työelämässä ja aikuisena.
Mitä kiusattu oppii? Ettei ole minkään arvoinen.
Jokainen lapsi ja nuori on sen arvoinen, että saa käydä koulutien rauhassa ilman kiusaamista.
Liian moni kiusattu lapsi tai nuori ei kestä kiusaamista ja sitten saadankin aikuisia joiden itsetunto on huono ja tulevaisuus tuhottu.
Kolmenlaisia aikuisia tulee. Joidenkin itsetunto tuhoutuu ja työelämässä luulee, että on arvoton ja muissa ihmissuhteissa.
Toiset, jotka kestää ja pystyy elämåån ja antamaan kiusaajille anteeksi ja pystyy jatkamaan elämää.
Tai nuori tai aikuinen, joka kostaa heille, jotka kiusasivat ja eivätkä estäneet kiusaamista. Ja sitten on liian myöhäistä enää ihmetellä, kun joku kostaa todella pahasti, jolloin myös sivulliset syyttömät kärsivät tilanteesta. Sitten lehdet kirjoittelevat siitä.
Noita kauheuksia pystyttäisi estämään, jos kiusaamiseen puututtaisi ajoissa!!!
Jokaisella lapsella on oikeus käydä ilman kiusaamista koulutien ja Jokaisella on oikeus tuntea olevansa koulussa turvassa!!! - Anonyymi00116
Jokaisella joka on koulussa oppilaana tai opiskelijana on oikeus tuntea olevansa turvassa ja ilman kiusaamista.
Myös Jokaisella henkilökunta jäsenillä on oikeus tuntea olevansa turvassa ja ilman kiusaamista!!!
Kiusaaminen pitäisi olla rikos!!!- Anonyymi00117
Olen täsyin samaa mieltä kanssasi tuosta viimeisestä lauseesta! Olen joutunut kokemaan kiusaamista monen vuoden ajan!
- Anonyymi00118
Anonyymi00117 kirjoitti:
Olen täsyin samaa mieltä kanssasi tuosta viimeisestä lauseesta! Olen joutunut kokemaan kiusaamista monen vuoden ajan!
Kiusaaminen fyysistä tai psyykkistä toisen vahingoittamista ja pitkään kestää!
Pyrkii tietoisesti satuttamaan, ja teot toistuvat.
Haukkuminen on myös kiusaamista !
Kiusatun itsetunto voi mennä
ahdistuneisuudesta, masennusta ja pahimmillaan itsetuhoisista ajatuksista.
Pahimmillaan kiusattu ei jaksa elää. - Anonyymi00119
Anonyymi00117 kirjoitti:
Tuotakoon sinun kiusaaminen oli?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla572794Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "362409SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past911667Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.851295Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,301129Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o155821Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m80754Ei ole vaikea päättää kumpi
Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.52696Ymmärrätkö jo nyt, että
Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt44672- 43655