Uskonnonopetus olikin tunnustuksellista, siis vastoin lakia, ei tietenkään kristinuskon vaan Islamin uskonnonopetus, mutta sehän ei ateisteja haittaa ollenkaan, kunhan se ei vain kristillistä uskonnonopetusta ollut, haukkana ateistit vahtii ettei vain kukaan ruokarukousta pääse pöydässä vilauttamaan, mutta Islamin opetuksen kohdalla opetushallitus toteaa vain että hupsis, kävi pikku vahinko, kun käry kävi. Asia tosin ollut tiedossa jo aikaisemmin, mutta ........
Opetushallitus: Laadunvarmistus petti – ”Olemme pahoillamme”
" Salam-sarja oli ilmestyessään reilut 10 vuotta sitten Suomen ensimmäinen islamin oppimateriaali. Valitettavasti materiaaliin jäi uskontoon sitouttavaa sisältöä ja normatiivisuutta, Sokratous sanoo."
"Hän kertoo, että OPH on saanut Salam-sarjan uskontoon sitouttavasta otteesta kriittistä palautetta jo aiemmin"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/50a13349-ff20-4e3f-8183-9fc5415ab212
-ArtoTTT-
Käry kävi taas
213
1127
Vastaukset
- Anonyymi00001
ArtoTTT
Että tällaista opetusta
"Oppikirjassa todetaan: ”Islamin mukana tuli naisen tasa-arvo lain edessä. Naisella on samat mahdollisuudet osallistua yhteiskuntansa sosiaaliseen ja poliittiseen elämään. Hän on itsenäinen juridinen henkilö, ei miespuolisen sukulaisensa tai aviomiehensä jatke. Naisella on myös oikeus samoihin korvauksiin kuin miehellä, jos häntä on kohdeltu väärin.”"(ed. linkki)- Anonyymi00036
Onko se huono juttu, että kirjassa sanotaan tuolla tavoin?
- Anonyymi00047
Anonyymi00036 kirjoitti:
ArtoTTT
Jokainen tietää että tuo islamin kohdalla on täyttä tuubaa, mutta tuollaista kouluissa opetetaan. Kysymys tietysti kuuluu, miksi tällaista Islamin valkopesua kouluissa ja Suomessa halutaan harjoittaa? - Anonyymi00076
Anonyymi00047 kirjoitti:
ArtoTTT
Jokainen tietää että tuo islamin kohdalla on täyttä tuubaa, mutta tuollaista kouluissa opetetaan. Kysymys tietysti kuuluu, miksi tällaista Islamin valkopesua kouluissa ja Suomessa halutaan harjoittaa?Ei ole tuubaa islamin uskossa se enempää kuin kristinuskossakaan. Molemissa kulttuureissa kuitenkin toki esiintyy naisten näkeminen alisteisena miehelle.
- Anonyymi00079
Anonyymi00047 kirjoitti:
ArtoTTT
Jokainen tietää että tuo islamin kohdalla on täyttä tuubaa, mutta tuollaista kouluissa opetetaan. Kysymys tietysti kuuluu, miksi tällaista Islamin valkopesua kouluissa ja Suomessa halutaan harjoittaa?Ei fundamentalistisissa kristillisissäkään uskonlahkoissa naisen asema ole miehen vertainen.
- Anonyymi00082
Anonyymi00036 kirjoitti:
Naisten todellinen alistettu asema salataan.
- Anonyymi00102
Anonyymi00047 kirjoitti:
ArtoTTT
Jokainen tietää että tuo islamin kohdalla on täyttä tuubaa, mutta tuollaista kouluissa opetetaan. Kysymys tietysti kuuluu, miksi tällaista Islamin valkopesua kouluissa ja Suomessa halutaan harjoittaa?Uskontojen välillä ja keskellä on paljon eri aatteen tai uskon polkuja.
Kyllä suomessa on opetettu meillä noudatettavia uskon sääntöjä eikä ääri tai matalan uskon toimintatapoja. Vai meinaatko että kouluissa aletaan muotoilemaan jokaiselle uskonhaaralle oma opintopolku?
Historia ja yhteiskuntaoppi lisättynä eri uskontojen pääelementtejä pitäisi riittää.
Suomessa, painotan sanaa kotimaamme velvoittaa ihmisiä yhteistoimintaan tasa-arvoisin toimintatapojen avuin kun vain on mahdollista.
Tämä aihe on varsin yksinkertainen kun sen isot päättäjät toteavat ja määräävät.
Koulutus ja sen ympärillä olevat ammattikunnat ovat niin oppineita jahkaamaan ja miettimään etteivät edes tässä asiassa saa kotimaatamme arvostavia päätöksiä. Anonyymi00079 kirjoitti:
Ei fundamentalistisissa kristillisissäkään uskonlahkoissa naisen asema ole miehen vertainen.
Niin, tässä he ovat aika lailla samoilla linjoilla Islamin fundamentalistien kanssa.
- Anonyymi00167
Anonyymi00047 kirjoitti:
ArtoTTT
Jokainen tietää että tuo islamin kohdalla on täyttä tuubaa, mutta tuollaista kouluissa opetetaan. Kysymys tietysti kuuluu, miksi tällaista Islamin valkopesua kouluissa ja Suomessa halutaan harjoittaa?Uskonto on uskonto, vaikka voissa keitettäisiin!
- Anonyymi00002
Jos ihmiset kulkevat perunasäkeissä, niin kai heille pitää perunasäkeistä myös opettaa.
Näkyyhän ristinuskonkin merkit, risti ja kirkot vaikka ei niin selvästi.
Kunhan kummassakaan uskossa ei vain opetettaisi sotahulluutta ja sen opettamisesta rangaistaisiin.- Anonyymi00003
ArtoTTT
Opetushallitus on jo pitkään juurinut pois kouluista kaikenlaisia kristinuskon tunnusmerkkejä ja jumalattomat paheksuu pienintäkin viittausta kristinuskoon, samaa aikaan kuitenkin opetushallituksen hyväksymissä oppikirjoissa....
"Asia on puhuttanut jo pitkään. Maria Heikkinen teki vuonna 2014 pro gradu -tutkielman aiheesta.
– Tutkimuksen pohjalta voidaan selkeästi todeta, että oppikirjojen Islam – yhteinen uskomme ja Salam – islamin polku 1–2 tekstit ovat teologisesti tunnustuksellisia ja näin ollen perusopetuslain vastaisia, Heikkisen johtopäätös kuuluu.
Salam – islamin polku 1–2 ilmestyi 2011. Kirja on edelleen laajassa käytössä Suomen peruskouluissa."
Ei häiritse ateisteja tällainen ei. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
ArtoTTT
Opetushallitus on jo pitkään juurinut pois kouluista kaikenlaisia kristinuskon tunnusmerkkejä ja jumalattomat paheksuu pienintäkin viittausta kristinuskoon, samaa aikaan kuitenkin opetushallituksen hyväksymissä oppikirjoissa....
"Asia on puhuttanut jo pitkään. Maria Heikkinen teki vuonna 2014 pro gradu -tutkielman aiheesta.
– Tutkimuksen pohjalta voidaan selkeästi todeta, että oppikirjojen Islam – yhteinen uskomme ja Salam – islamin polku 1–2 tekstit ovat teologisesti tunnustuksellisia ja näin ollen perusopetuslain vastaisia, Heikkisen johtopäätös kuuluu.
Salam – islamin polku 1–2 ilmestyi 2011. Kirja on edelleen laajassa käytössä Suomen peruskouluissa."
Ei häiritse ateisteja tällainen ei.ArtoTTT
Nämäkin "ateistisen" opetushallituksen mielestä OK.
"– Kirjoista paistaa läpi oppilaiden ohjaaminen islamin tunnustukselliseen harjoittamiseen, sillä niissä esimerkiksi opetetaan oppilaita rukoilemaan ja pyritään vaikuttamaan lukijan toimintaan, Heikkinen totesi jo yli 10 vuotta sitten."
"Ensimmäistä luokkaa käyville opetetaan, että ”kaikkien hienoin lahja on, että olemme muslimeja.”
– Me-muotoa käytetään paljon muslimeista puhuttaessa ja samalla tehdään jakoa meihin ja muihin, opettaja arvostelee." - Anonyymi00029
Anonyymi00004 kirjoitti:
ArtoTTT
"– Kirjoista paistaa läpi oppilaiden ohjaaminen islamin tunnustukselliseen harjoittamiseen, sillä niissä esimerkiksi opetetaan oppilaita rukoilemaan ja pyritään vaikuttamaan lukijan toimintaan, Heikkinen totesi jo yli 10 vuotta sitten."
"Ensimmäistä luokkaa käyville opetetaan, että ”kaikkien hienoin lahja on, että olemme muslimeja.”
– Me-muotoa käytetään paljon muslimeista puhuttaessa ja samalla tehdään jakoa meihin ja muihin, opettaja arvostelee."Ja näin perusteet kaikille tulevalle katsomustiedon opetukselle täyttyvät.
Siinö ei ole tunnustuksellista opetusta. - Anonyymi00037
Anonyymi00004 kirjoitti:
ArtoTTT
– Me-muotoa käytetään paljon muslimeista puhuttaessa ja samalla tehdään jakoa meihin ja muihin, opettaja arvostelee."Se, että uskonnonopetus on jaettu eri ryhmiin sen mukaan, mikä uskonto lapselle on asetettu, tekee jakon 'meihin ja muihin'.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Se, että uskonnonopetus on jaettu eri ryhmiin sen mukaan, mikä uskonto lapselle on asetettu, tekee jakon 'meihin ja muihin'.
jaon
Anonyymi00003 kirjoitti:
ArtoTTT
Ei häiritse ateisteja tällainen ei.Miten "ateistit" olisivat voineet olla tietoisia islamin oppikirjojen sisällöstä?
- Anonyymi00005
Joskus tietenkin on veteen piiretty viiva mikä on tunnustuksellista ja miten kertoa että siinä perunasäkissä pitää kulkea vaikka siinä ei ole järjen hiventäkään.
Vaikeahan se on kristityllekin ilman tunnustuksellisuutta opettaa että usko on muiden herjaamista ja sotahulluutta.- Anonyymi00006
ArtoTTT
Jopa ateistit ymmärtävät mikä oikeasti on totta ja mikä ei. - Anonyymi00039
Anonyymi00006 kirjoitti:
ArtoTTT
Jopa ateistit ymmärtävät mikä oikeasti on totta ja mikä ei.Se edesauttaa ateistiksi päätymistä ja ateistina pysymistä.
- Anonyymi00007
ArtoTTT
Nyt opetusministeri keksi, että kaikkien pitääkin nyt siirtyä yhteiseen katsomusaineeseen, kun he eivät ole saaneet Islamin oppikirjoja kuntoon, tässä jo monta kymmmentä vuotta opetushallitus on ajanut kouluista kristinuskoa alas kaikin tavoin ja samaa aikaa tunnustuksellista Islamia on vedetty kouluissa täysillä, nyt johtopäätös että pitää loppukin kristinuskon opetuksesta kouluissa lopettaa.- Anonyymi00040
Hyvä
- Anonyymi00008
ArtoTTT
Minkäänlaista kriittistä kommenttia ei palstan ateisteilta ole juurikaan tullut, Islamin tunnustuksellinen uskonnonopetus OK ilmeisesti?- Anonyymi00009
Muslimit käyttävät sinisilmäisiä ja hyväntahtoisia hölmöjä hyväkseen islamisoidessaan Eurooppaa.
- Anonyymi00041
Logiikkasi kusee. Minä olen 'palstan ateistina' ottanut kantaa erillisten uskontoryhmien pitämisen huonouteen. Se on yhtä lailla huono juttu kaikkien uskontojen kohdalla. Myös islamin opetukseen lapsille olen suhtautunut kriittisesti. En kuitenkaan ole sellainen paskiainen, että harjoittaisin islam-kriittisyyttä luterilaisuus-palstalla.
- Anonyymi00045
Anonyymi00041 kirjoitti:
Logiikkasi kusee. Minä olen 'palstan ateistina' ottanut kantaa erillisten uskontoryhmien pitämisen huonouteen. Se on yhtä lailla huono juttu kaikkien uskontojen kohdalla. Myös islamin opetukseen lapsille olen suhtautunut kriittisesti. En kuitenkaan ole sellainen paskiainen, että harjoittaisin islam-kriittisyyttä luterilaisuus-palstalla.
"En kuitenkaan ole sellainen paskiainen, että harjoittaisin islam-kriittisyyttä luterilaisuus-palstalla."
Syvän päädyn kristillisyydessä on olennaista vastustaa muhamettilaisuutta ja ateismia, sekä fanittaa israelilaista juutalaisuutta. Myös joidenkin sukupuoliasioiden paheksunta on tärkeää. Jeesus otetaan esille jouluna, jos ehditään. Anonyymi00045 kirjoitti:
"En kuitenkaan ole sellainen paskiainen, että harjoittaisin islam-kriittisyyttä luterilaisuus-palstalla."
Syvän päädyn kristillisyydessä on olennaista vastustaa muhamettilaisuutta ja ateismia, sekä fanittaa israelilaista juutalaisuutta. Myös joidenkin sukupuoliasioiden paheksunta on tärkeää. Jeesus otetaan esille jouluna, jos ehditään.Juuri näin. Islam on fundislahkojen kilpailija samoista heikoista, suurta maailmanselitystä ja ankaraa elämänohjeistoa janoavista reppanoista. Tästä johtuu aitouskovien sammumaton viha islamia ja muslimeja kohtaan.
Juurihan asiasta oli puhetta ketjussa, joka käsitteli kaikille yhteistä elämänkatsomuksellista opetusta.
Puoltavaa kantaani perustelin mm. juuri radikaalin islaminuskon opetuksen kitkemisellä. Myös aiemmin julkaistua laajaa HS:n artikkelia aiheen tiimoilta olen tuonut palstalla esiin.
Mutta aloituksesi on taas kerran täyttä pas*kaa, on näet aivan varmaa ettei käytännössä lähes yksikään ateisti pidä suotavana tunnustuksellisen ja fundamentalistisen islamin opetusta kouluissa. Ei tosin sellaisen kristinuskonkaan.
Eli ei meidänkään ero nyt niin suuren suuri ole, et sinäkään sulata tuota islamia koskien, tunnustuksellista ja islamin epämiellyttäviä oppeja korostavaa opetusta.
Mutta sinä kuitenkin ottaisit vastaan riemuiten sen epämiellyttävän version kristinuskosta, sen ahdasmielisen ja ihmisiä teihin ja kelvottomiin homottaviin paskiaisiin jakavan version.
Minä en kannata kumpaakaan. Sinä taas? Aivan samaa maatahan sinä pohjimmiltasi olet kuin muutkin, ”vääräuskoiset” uskonkiihkoilijat.
Mutta hei, saithan taas mölistä ja leimata, tällä kertaa ateistit homojen sijaan, joten olihan tuo nyt pieni iloinen yllätys, elämässäsi on muutakin kuin homojen päälle sylkeminen. 👍- Anonyymi00015
ArtoTTT
Ja taas laitat kovalla kiihkolla sanoja minun suuhuni, eiköhän tässä pointti ole kuitenkin se että opetushallitus on laittanut eri uskonnot eri viivalle, eri uskonnoilla on siis eri säännöt, toinen saa vetää simona tunnustuksellista sisältöä, toisesta vahditaan suurennuslasilla, ettei vain mitään tunnustuksellista olisi. - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
ArtoTTT
Ja taas laitat kovalla kiihkolla sanoja minun suuhuni, eiköhän tässä pointti ole kuitenkin se että opetushallitus on laittanut eri uskonnot eri viivalle, eri uskonnoilla on siis eri säännöt, toinen saa vetää simona tunnustuksellista sisältöä, toisesta vahditaan suurennuslasilla, ettei vain mitään tunnustuksellista olisi.Älä viitsi Arto. Tärkein pointtisi vaikuttaa olevan se, että ateistit eivät ole reagoineet asiaan, 5-6 viestistäsi nillität siitä. Nyt pointti sitten vaihtui lennosta?
Miksi muuten sinäkin reagoit vasta nyt?
-a-teisti- - Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Älä viitsi Arto. Tärkein pointtisi vaikuttaa olevan se, että ateistit eivät ole reagoineet asiaan, 5-6 viestistäsi nillität siitä. Nyt pointti sitten vaihtui lennosta?
Miksi muuten sinäkin reagoit vasta nyt?
-a-teisti-ArtoTTT
No nythän siitä vasta isommin on uutisoitu, mutta enpä ole nähnyt ateistien kovasti suuttuvan, että yksi uskonto täällä on kymmenet vuodet vetänyt tunnustuksellisella linjalla. Anonyymi00023 kirjoitti:
ArtoTTT
No nythän siitä vasta isommin on uutisoitu, mutta enpä ole nähnyt ateistien kovasti suuttuvan, että yksi uskonto täällä on kymmenet vuodet vetänyt tunnustuksellisella linjalla.Edelleen. Miksi et ole itse ottanut asiaa esille? Eihän asia herättänyt sinussa reaktioita, kun siihen muutamassa ketjussa olen viitannut, joihin sinäkin olet osallistunut. Miksi sitten nyt?
Vastaushan on: leimataksesi (tällä kertaa) ateistit, vaikka olet itse ollut vaiti, et ole kommentoinut vaikka olen juuri tähän asiaan viitannut. Olet vastannut kyllä, mutta ohittanut tämän seikan.
Eihän tuolla ole paskankaan väliä, mutta onhan tuo aika naurettavaa. Puolet viestistäsi ketjussa on pelkkää sormella osoittelua.
-a-teisti-- Anonyymi00030
a-teisti kirjoitti:
Edelleen. Miksi et ole itse ottanut asiaa esille? Eihän asia herättänyt sinussa reaktioita, kun siihen muutamassa ketjussa olen viitannut, joihin sinäkin olet osallistunut. Miksi sitten nyt?
Vastaushan on: leimataksesi (tällä kertaa) ateistit, vaikka olet itse ollut vaiti, et ole kommentoinut vaikka olen juuri tähän asiaan viitannut. Olet vastannut kyllä, mutta ohittanut tämän seikan.
Eihän tuolla ole paskankaan väliä, mutta onhan tuo aika naurettavaa. Puolet viestistäsi ketjussa on pelkkää sormella osoittelua.
-a-teisti-ArtoTTT
Miksi en aikaisemmin ole ottanut esille asiaa josta julkaisitiin uutinen 7.5 siis kolme päivää sitten, vasta nythän selvisi kuinka systemaattista toiminta on ollut ja jopa opetushallituksen tiedossa ja hiljaisesti hyväksymää, samaa aikaa kun kristisnuskon kaikenlaista opetusta kouluissa yritetään estää, niin Seta jumppa ja Islamin opetus pyörii kouluissa täysillä. - Anonyymi00043
Anonyymi00023 kirjoitti:
ArtoTTT
No nythän siitä vasta isommin on uutisoitu, mutta enpä ole nähnyt ateistien kovasti suuttuvan, että yksi uskonto täällä on kymmenet vuodet vetänyt tunnustuksellisella linjalla.Sinulla vaikuttaa olevan sellainen harha, että ateistit ovat kollektiivisesti edustettuina tällä palstalla. Lisäksi teet virhepäätelmiä ihmisten ajattelusta palstan aihepiirin ulkopuolelle kuuluvista asioista. Ei kannata päätellä jonkun pitävän ananaksesta pizzassa, vaikka hän ei tuomitse sitä luterilaisuus-palstalla.
Anonyymi00015 kirjoitti:
ArtoTTT
Ja taas laitat kovalla kiihkolla sanoja minun suuhuni, eiköhän tässä pointti ole kuitenkin se että opetushallitus on laittanut eri uskonnot eri viivalle, eri uskonnoilla on siis eri säännöt, toinen saa vetää simona tunnustuksellista sisältöä, toisesta vahditaan suurennuslasilla, ettei vain mitään tunnustuksellista olisi.Mitä tarkoitat tuolla "Ja taas laitat kovalla kiihkolla sanoja minun suuhuni..." kommentilla?
Jos siihen viittaat, että sanon sinun olevan samaa maata, niin olethan sinä. Olet muun muassa kommentoinut nykyistä tunnustuksetonta, liberaalia ja suvaitsevaa uskonnonopetusta , siten että on se kuitenkin parempi kuin ei mitään.
Eli tulkitsenko väärin, että mielestäsi parempi olisi, jos opetus olisi tunnustuksellista ja konservatiivisempaa, jopa fundamentalistista?
Jos näin, niin: samaa maata olet. Et vain sitä itse ehkä kykene ahtaasta näkökulmastasi edes havaitsemaan.- Anonyymi00048
a-teisti kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla "Ja taas laitat kovalla kiihkolla sanoja minun suuhuni..." kommentilla?
Jos siihen viittaat, että sanon sinun olevan samaa maata, niin olethan sinä. Olet muun muassa kommentoinut nykyistä tunnustuksetonta, liberaalia ja suvaitsevaa uskonnonopetusta , siten että on se kuitenkin parempi kuin ei mitään.
Eli tulkitsenko väärin, että mielestäsi parempi olisi, jos opetus olisi tunnustuksellista ja konservatiivisempaa, jopa fundamentalistista?
Jos näin, niin: samaa maata olet. Et vain sitä itse ehkä kykene ahtaasta näkökulmastasi edes havaitsemaan.ArtoTTT
Uskonnonvapauteen kuuluu edelleen kohta:
vanhempien oikeus ja vapaus taata lastensa uskonnollinen kasvatus oman vakaumuksensa mukaisesti - Anonyymi00049
Anonyymi00030 kirjoitti:
ArtoTTT
Miksi en aikaisemmin ole ottanut esille asiaa josta julkaisitiin uutinen 7.5 siis kolme päivää sitten, vasta nythän selvisi kuinka systemaattista toiminta on ollut ja jopa opetushallituksen tiedossa ja hiljaisesti hyväksymää, samaa aikaa kun kristisnuskon kaikenlaista opetusta kouluissa yritetään estää, niin Seta jumppa ja Islamin opetus pyörii kouluissa täysillä.Kyllä asiasta on uutisoitu:
Esimerkki vuodelta 2023, kertoo aivan samaa tarinaa kuin tämä uutinen, jota käytät nyt ateistien sormella osoitteluun:
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000009652132.html
Asiaan liittyen. HS kirjoitti myös joitakin vuosia sitten:
"Katsomusaineet ovat ainoita, joista voi saada vapautuksen koulussa. Siinä ei ole tolkkua."
Tässähän on kyse siitä, että vanhemmille, jotka anovat vapautusta lapselleen uskonnonopetuksesta kyse on käytännössä vanhempien näkemyksen mukaan liian "liberaalista" opetuksesta.
-a-teisti- - Anonyymi00053
Sinun uskontosi onkin, että kristityillä ja muslimeille on sama Jumala. Eikö niin?
- Anonyymi00054
a-teisti kirjoitti:
Edelleen. Miksi et ole itse ottanut asiaa esille? Eihän asia herättänyt sinussa reaktioita, kun siihen muutamassa ketjussa olen viitannut, joihin sinäkin olet osallistunut. Miksi sitten nyt?
-a-teisti-Älä selitä !
https://www.facebook.com/share/r/17f7zuCac2/?mibextid=wwXIfr - Anonyymi00060
Anonyymi00054 kirjoitti:
Älä selitä !
https://www.facebook.com/share/r/17f7zuCac2/?mibextid=wwXIfrMiten tuo liittyy siihen, että Arto osoittelee ja leima ateisteja aloituksellaan?
p.s. a-teisti ei tule avaamaan tuota linkkiä, koska sinulla ei ollut mitään omaa sanottavaa sen sisältöön. - Anonyymi00061
Anonyymi00053 kirjoitti:
Sinun uskontosi onkin, että kristityillä ja muslimeille on sama Jumala. Eikö niin?
Että sellainen olkinukke siellä.
- Anonyymi00077
Anonyymi00048 kirjoitti:
ArtoTTT
Uskonnonvapauteen kuuluu edelleen kohta:
vanhempien oikeus ja vapaus taata lastensa uskonnollinen kasvatus oman vakaumuksensa mukaisestiMiksi sitten olet itkenyt täällä moneen kertaan ettei kouluissa enää pidetä hartauksia ja rukouksia?
Anonyymi00023 kirjoitti:
ArtoTTT
No nythän siitä vasta isommin on uutisoitu, mutta enpä ole nähnyt ateistien kovasti suuttuvan, että yksi uskonto täällä on kymmenet vuodet vetänyt tunnustuksellisella linjalla.Mietipä vähän sitäkin, mikä vaikutus on omalla esiintymiselläsi tämän aiheen tiimoilla. Katkeria oksennuksiasi lukiessa alkaa melkein tykätä islamista (mikä toki menee ohi yön yli nukkuessa).
Anonyymi00043 kirjoitti:
Sinulla vaikuttaa olevan sellainen harha, että ateistit ovat kollektiivisesti edustettuina tällä palstalla. Lisäksi teet virhepäätelmiä ihmisten ajattelusta palstan aihepiirin ulkopuolelle kuuluvista asioista. Ei kannata päätellä jonkun pitävän ananaksesta pizzassa, vaikka hän ei tuomitse sitä luterilaisuus-palstalla.
Kyllä minä tykkään ananaasta havaijipitsassa, vai mikä se oli. 🤔
Anonyymi00053 kirjoitti:
Ei se ole uskonto, vaan uskontotieteen tutkimustuloksista johtuva päätelmä.
- Anonyymi00010
Ei kaikkea aina huomaa. Menihän tuo ohi teiltä aitolaisiltakin kun , ette ilmeisesti homotukselta ehtineet.
- Anonyymi00055
Homota toki!
- Anonyymi00011
Miten kertoa uskonnollisesta sotahulluudesta ilman vakaumusta?
- Anonyymi00012
Historian opetus hoitaa asian. En tosin ymmärrä tuota palstan aitolaisten yksinkertaisuutta. Aloituksessa arto ilakoi tällä asialla kun todellisuudessa kaikki tällaiset oli sitten kyse mistä uskonnosta hyvänsä satavat juuri niiden laariin jotka haluavat poistaa uskonnon opetuksen kokonaan eli taasko tässä yritetään itseänsä nilkkaan...
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Historian opetus hoitaa asian. En tosin ymmärrä tuota palstan aitolaisten yksinkertaisuutta. Aloituksessa arto ilakoi tällä asialla kun todellisuudessa kaikki tällaiset oli sitten kyse mistä uskonnosta hyvänsä satavat juuri niiden laariin jotka haluavat poistaa uskonnon opetuksen kokonaan eli taasko tässä yritetään itseänsä nilkkaan...
Juuri näin. ”Minun” laariin tällainen sataa, Arton laariin, joka haluaa säilyttää eri uskontokuntien oman uskonnonopetuksen tästä ei sada mitään.
-a-teisti- - Anonyymi00056
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ateistit ovat vähintään yhtä sotaisia. Turha siinä on pyhimystä esittää!
Anonyymi00056 kirjoitti:
Ateistit ovat vähintään yhtä sotaisia. Turha siinä on pyhimystä esittää!
Sotaisilla "ateisteilla" on johtotähtenään aina uskontoon verrattava ideologia. "Ateistisessa" Pohjois-Koreassakin johtaja on itse jumalten sukua.
- Anonyymi00013
Aloituksesi tuntuvat olevan yhä poskettomampia. Melkoinen noteeraus tämäkin. Kuten aloituksesi pakanuudesta. Kommentoin sitä sen verran, ettei pakanuus liity ateismiin.
No, vastasit. Kiistämällä asian. Oli vain niin, että linkkisi (Wikipedia) nimenomaan alleviivasi, ettei ateismi ole pakanuutta.
Heräsi kysymys, että sisäistätkö edes linkittämiäsi linkkejä, juuri muutoinhan et ”keskustele”, linkeillä ja lainaamalla (valikoiden) vain. Ei nimittäin ole ensimmäinen kerta, kun haet tukea näkemyksillesi linkittämällä ja lainaamalla ja kappas: Kokonaisuus itseasiassa kertookin päinvastaista tai lähes päinvastaista. Miten tämä on mahdollista edes?
-a-teisti-- Anonyymi00016
ArtoTTT
Raamatullisen näkemyksen mukaan kaikki ei Juutalaiset ovat pakanoita, uskoi sitten vaikka karhun kansaan tai oli uskomatta. - Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
ArtoTTT
Raamatullisen näkemyksen mukaan kaikki ei Juutalaiset ovat pakanoita, uskoi sitten vaikka karhun kansaan tai oli uskomatta.Laitoit kuitenkin linkki Wikipediaan et Raamattuun.
Ehkä se on tuo oman oksan sahaaminen niin hektistä hommaa, että tulee herkästi tuollaisia pieniä asiavirheitä kuin esimerkiksi vääränlaisia linkkejä . Ei tuo vielä mitään mutta sitä voi sitten perustella "Raamatullisen näkemyksen mukaan kaikki ei Juutalaiset ovat pakanoita"
- Anonyymi00020
Anonyymi00016 kirjoitti:
ArtoTTT
Raamatullisen näkemyksen mukaan kaikki ei Juutalaiset ovat pakanoita, uskoi sitten vaikka karhun kansaan tai oli uskomatta.Aha. Nyt vetoaakin Raamattuun. Mutta viimeksi Wikipediaan. 😅
-a-teisti- - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Aha. Nyt vetoaakin Raamattuun. Mutta viimeksi Wikipediaan. 😅
-a-teisti-ArtoTTT
Kyllä se sama asia lukee siellä vikipediassakin.
"Raamatussa pakanoilla tai pakanakansoilla tarkoitetaan muita kansoja kuin juutalaisia. "
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakanuus Anonyymi00016 kirjoitti:
ArtoTTT
Raamatullisen näkemyksen mukaan kaikki ei Juutalaiset ovat pakanoita, uskoi sitten vaikka karhun kansaan tai oli uskomatta.Ethän sinä lainannut kuin pienen pätkän tekstiä aivan artikkelin alusta. Ja linkkejähän en availe, jos kirjoittajalla mitään omaa sanottavaa. Tämän olen sanonutkin useasti.
Mutta se sisälukutaito. Huomaatko artikkelissa olevan ilmiselvän ristiriidan?- Anonyymi00031
a-teisti kirjoitti:
Ethän sinä lainannut kuin pienen pätkän tekstiä aivan artikkelin alusta. Ja linkkejähän en availe, jos kirjoittajalla mitään omaa sanottavaa. Tämän olen sanonutkin useasti.
Mutta se sisälukutaito. Huomaatko artikkelissa olevan ilmiselvän ristiriidan?ArtoTTT
#Ja linkkejähän en availe,#
Minkäs minä sille voin, jos et halua avata linkkejä? Anonyymi00031 kirjoitti:
ArtoTTT
#Ja linkkejähän en availe,#
Minkäs minä sille voin, jos et halua avata linkkejä?Kun keskustelet lähinnä vain kopioimalla tekstejä, niin kopioi edes se mitä haluat sanoa? Linkkejä en tosiaan juuti koskaan avaa, jos kirjoittajalla ei ole mitään sanottavaa itsellään asiaan.
- Anonyymi00057
a-teisti kirjoitti:
Kun keskustelet lähinnä vain kopioimalla tekstejä, niin kopioi edes se mitä haluat sanoa? Linkkejä en tosiaan juuti koskaan avaa, jos kirjoittajalla ei ole mitään sanottavaa itsellään asiaan.
Mitä sinä itse yrität sanoa?
Anonyymi00016 kirjoitti:
ArtoTTT
Raamatullisen näkemyksen mukaan kaikki ei Juutalaiset ovat pakanoita, uskoi sitten vaikka karhun kansaan tai oli uskomatta.Niin, pakanahan on sanana tarkoitettu halventavaksi solvaukseksi.
- Anonyymi00019
ne on ne kasoistandardit eli sitten pistetään aku ankan opetus uskontojen tilalle , jos ei homma muutu 😠
- Anonyymi00022
ArtoTTT
Opetushallituksen motiivit kyllä aiheuttaa ihmetystä, ei opetushallitus tietämättömyyteen voi vedota, onko tämä taas jonkinlainen suvaitsevaisuus/uhripiste juttu? - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
ArtoTTT
Opetushallituksen motiivit kyllä aiheuttaa ihmetystä, ei opetushallitus tietämättömyyteen voi vedota, onko tämä taas jonkinlainen suvaitsevaisuus/uhripiste juttu?No ei. Uskonnon opetus halutaan ylipäätänsä pois, sehän suuri rahallinen säästökin, että siirrytään yhteiseen aineeseen. Onhan tuo lisäksi ihan loogistakin, lapset saavat perusopetuksen ja vanhemmat voivat sitten halutessaan viedä uskonnon pariin.
- Anonyymi00032
Anonyymi00024 kirjoitti:
No ei. Uskonnon opetus halutaan ylipäätänsä pois, sehän suuri rahallinen säästökin, että siirrytään yhteiseen aineeseen. Onhan tuo lisäksi ihan loogistakin, lapset saavat perusopetuksen ja vanhemmat voivat sitten halutessaan viedä uskonnon pariin.
ArtoTTT
Että uskonnonopetus pois kouluista, miksei samantien siirretä kaikkia kotikouluihin, opettakoot vanhemmat mitä lystäävät, säästyy yhteiskunnan rahojakin kun koulut lakkautetaan. Aikonaanhan kaikki oli ev. lut. uskonnonopetuksessa, sitten ateistit halusivat oman opetuksen ja nyt kaikkien pitäisi opetushallituksen kannustaman siirtyä ateistiseen elämänkatsomustietoon, sitten ihmetellään miksi oppilaat puukottaa toisiaan kouluissa ja potkii toisiaan ostareilla. - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
ArtoTTT
Että uskonnonopetus pois kouluista, miksei samantien siirretä kaikkia kotikouluihin, opettakoot vanhemmat mitä lystäävät, säästyy yhteiskunnan rahojakin kun koulut lakkautetaan. Aikonaanhan kaikki oli ev. lut. uskonnonopetuksessa, sitten ateistit halusivat oman opetuksen ja nyt kaikkien pitäisi opetushallituksen kannustaman siirtyä ateistiseen elämänkatsomustietoon, sitten ihmetellään miksi oppilaat puukottaa toisiaan kouluissa ja potkii toisiaan ostareilla.ArtoTTT
Tässä muutama esimerkki
https://yle.fi/a/74-20126152
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b326aebd-a994-46e6-a2a2-4263b2c9d7e8 Anonyymi00032 kirjoitti:
ArtoTTT
Että uskonnonopetus pois kouluista, miksei samantien siirretä kaikkia kotikouluihin, opettakoot vanhemmat mitä lystäävät, säästyy yhteiskunnan rahojakin kun koulut lakkautetaan. Aikonaanhan kaikki oli ev. lut. uskonnonopetuksessa, sitten ateistit halusivat oman opetuksen ja nyt kaikkien pitäisi opetushallituksen kannustaman siirtyä ateistiseen elämänkatsomustietoon, sitten ihmetellään miksi oppilaat puukottaa toisiaan kouluissa ja potkii toisiaan ostareilla."...nyt kaikkien pitäisi opetushallituksen kannustaman siirtyä ateistiseen elämänkatsomustietoon, sitten ihmetellään miksi oppilaat puukottaa toisiaan kouluissa ja potkii toisiaan ostareilla."
😅- Anonyymi00091
a-teisti kirjoitti:
"...nyt kaikkien pitäisi opetushallituksen kannustaman siirtyä ateistiseen elämänkatsomustietoon, sitten ihmetellään miksi oppilaat puukottaa toisiaan kouluissa ja potkii toisiaan ostareilla."
😅Ei voi kuin ihmetellä Arton ajatuksenjuoksua.
Anonyymi00032 kirjoitti:
ArtoTTT
Että uskonnonopetus pois kouluista, miksei samantien siirretä kaikkia kotikouluihin, opettakoot vanhemmat mitä lystäävät, säästyy yhteiskunnan rahojakin kun koulut lakkautetaan. Aikonaanhan kaikki oli ev. lut. uskonnonopetuksessa, sitten ateistit halusivat oman opetuksen ja nyt kaikkien pitäisi opetushallituksen kannustaman siirtyä ateistiseen elämänkatsomustietoon, sitten ihmetellään miksi oppilaat puukottaa toisiaan kouluissa ja potkii toisiaan ostareilla.Nyt Artsi on jäljillä. Jos kaikki kuuluisivat hänen lahkoonsa, lapset tuskin puukottaisivat ja potkisivat toisiaan, elleivät sitten ääriuskonnollisten riitojen merkeissä.
- Anonyymi00025
https://youtu.be/yiSp9knQF8M?is=3AdouejFivWPyzO5
Tässäpä ansiokas keskustelu aiheesta.- Anonyymi00026
Niin mistä asiasta jos tuossa olisi kristinusko kyseessä niin fanittaisitte ihan täysiä. Eli mikä tässä on pointti , haluatteko uskonnon opetuksen pois?
- Anonyymi00051
Anonyymi00026 kirjoitti:
Niin mistä asiasta jos tuossa olisi kristinusko kyseessä niin fanittaisitte ihan täysiä. Eli mikä tässä on pointti , haluatteko uskonnon opetuksen pois?
Aloituksen aiheesta.
- Anonyymi00058
Kiitos, nyt on asiaa!
- Anonyymi00059
Anonyymi00026 kirjoitti:
Kuuntele, älä vänkää!
- Anonyymi00067
Anonyymi00059 kirjoitti:
Kuuntele, älä vänkää!
Älä komentele.
Nyt on kyllä pakko kysyä, että mitä oikein paheksut tuossa ?
Jaa nytkö siellä maataan poikkeuksellisen pitkään :d
No ei leikki, leikkinä. Tokihan sitä itsekin nukkuisi ellei olisi poikimisten vahtimista ja toki kyntöhommaahan tässä pukkaa ja se on totista kun pitäisi kaikki luomuna vetää.- Anonyymi00027
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Jaa nytkö siellä maataan poikkeuksellisen pitkään :d
No ei leikki, leikkinä. Tokihan sitä itsekin nukkuisi ellei olisi poikimisten vahtimista ja toki kyntöhommaahan tässä pukkaa ja se on totista kun pitäisi kaikki luomuna vetää.Nyt on perunasäkki opit unohdettu, kulkekoot vaikka tynnöreissä ja sen reiästä katselkoon maailmaa kunhan sitä ei opeteta muille eikä kerrota miksi niin täytyy tehdä, ei kerrota mik siinä on pointtina.
Kerrotaan vain nuorille, että höyrytkää mitä tahansa muuta, mutta kaikista uskonnoista pysykää kaukana, tuollaiseen se vain johtaa eikä tuo edes ole pahinta laatua. Anonyymi00027 kirjoitti:
Nyt on perunasäkki opit unohdettu, kulkekoot vaikka tynnöreissä ja sen reiästä katselkoon maailmaa kunhan sitä ei opeteta muille eikä kerrota miksi niin täytyy tehdä, ei kerrota mik siinä on pointtina.
Kerrotaan vain nuorille, että höyrytkää mitä tahansa muuta, mutta kaikista uskonnoista pysykää kaukana, tuollaiseen se vain johtaa eikä tuo edes ole pahinta laatua.No nuorisohan pysyy yleensä aika luontevasti ilman vonkausta ja sellaiset kristillisiin perinteisiin kasvavat eivät yleensä lahkojen saranoita kuluta. Tuolla pärjää jo pitkälle ja mikä parasta aika tolkuissaan.
- Anonyymi00028
Niin tosiaan jollain olikin ollut joskus laatikko päässä. Oli myös kiimainen kojootti kiljunut sekä amerikassa irstaitlu. Mutta nekin voi jättää kertomatta.
- Anonyymi00034
Kun lapsille ja nuorille kerrotaan uskonnoista vaikka noin yleisesti, niin siinä yhteydessä ei voi puhua mistään sananvapaudesta, että voisi sanoa siten kuten asiat ovat, niin siinä on nimenomaan kyse valehtelusta ettei kerrota sitä miten asiat ovat, miten hulluja ihmiset ovat uskoissaan ja miten hulluihin tekoihin se johtaa.
Ja onkin aivan oikein pitää heidät erillään niistä.
Muutoinhan lapsista kasvatettaisiin hirviöitä. - Anonyymi00035
Kuvittelet siis, ettei tunnustuksellinen opetus olisi islamin kohdalla väärin ateistien mielestä. Se on tyhmästi kuviteltu.
No enpä usko, että ateistit noin yleensä tuolla tavalla ajattelisivat. Ateistit mitä itse olen kohdannut ovat ehkä lähinnä välinpitämättömiä mitä tulee uskontoon, oli sitten mitä hyvänsä.
Toisin kuin palstalla tuotteliaimmat tekstinvääntäjät väittävät niin ateistit ei yleensä omaa mitään "intohimoista" suhdetta uskontoihin. Ei kun ei, ihan oikeasti. Väitetään, että suurin osa ateisteista vastustaisi aktiivisesti jotain uskontoa. Toki ehkä palstalla parin kirjoittajan tuotoksia voidaan pitää jonkunlaisena provokaationa mutta enpä usko sen olevan mikään läpileikkaus oikeasti suomalaisten mielenmaisemaan.- Anonyymi00044
No enpä usko, että ateistit noin yleensä tuolla tavalla ajattelisivat. Ateistit mitä itse olen kohdannut ovat ehkä lähinnä välinpitämättömiä mitä tulee uskontoon, oli sitten mitä hyvänsä.
Toisin kuin palstalla tuotteliaimmat tekstinvääntäjät väittävät niin ateistit ei yleensä omaa mitään "intohimoista" suhdetta uskontoihin. Ei kun ei, ihan oikeasti. Väitetään, että suurin osa ateisteista vastustaisi aktiivisesti jotain uskontoa. Toki ehkä palstalla parin kirjoittajan tuotoksia voidaan pitää jonkunlaisena provokaationa mutta enpä usko sen olevan mikään läpileikkaus oikeasti suomalaisten mielenmaisemaan.Kerrotaanko tuossa ohjeessa, kumpi tapa on parempi päästä eroon homoista, hirttäminen kuten Iranissa tai katolta alas heittäminen, kuten Gazassa?
Homoushan on kuolemansynti islamissa. Anonyymi00044 kirjoitti:
Kerrotaanko tuossa ohjeessa, kumpi tapa on parempi päästä eroon homoista, hirttäminen kuten Iranissa tai katolta alas heittäminen, kuten Gazassa?
Homoushan on kuolemansynti islamissa.Missä ohjeessa ?
- Anonyymi00046
Toisin kuin palstalla tuotteliaimmat tekstinvääntäjät väittävät niin ateistit ei yleensä omaa mitään "intohimoista" suhdetta uskontoihin. Ei kun ei, ihan oikeasti. Väitetään, että suurin osa ateisteista vastustaisi aktiivisesti jotain uskontoa. Toki ehkä palstalla parin kirjoittajan tuotoksia voidaan pitää jonkunlaisena provokaationa mutta enpä usko sen olevan mikään läpileikkaus oikeasti suomalaisten mielenmaisemaan.Johtuuko tai onko kaikki sodat johtuneet uskonnosta? Luin kyllä koko ketjun.
Olemmeko me kaikki tavantallaajat "tykinruokaa"?
Perunasäkeistä en naisten yllä nyt sano mitään, enkä näköverkoista perunasäkin alta.
Toisella tavalla perunasäkin alta saa kuitenkin näkyä sekä silmät, että kasvot.
Saako muuten nainen kulkea tai istua housuissa tai edes nilkanpituuteen asti ulottuvassa hameessa jumalan huoneessa.? Siis kirkossa tai muussa temppelissä.
Muutan hetkeksi puheenaihetta. Täytyykö sääriään ja reisiään korostaa, ja sitä ylistettyä seksuaalisuuttaan edes tuoda esille ylenmäärin, esimerkiksi eri seurakuntien tilaisuuksissa.?
Ristiäiset, häät.? Konfirmaatio? Muuten vaan kokous?
Kaikkea vapauttaan ei tarvitse käyttää. Jos itsellä on edes jonkinlainen moraali.
En puhu edes tässä yhteydessä erään seutukunnan piispantarkastuksessa esille tulleesta tapahtuneesta paikallislehden valokuvasta, jossa ikäpiispan vaimo oli mustassa minihameessa ensimmäisessä penkkirivistössä. Joten mistähän se mätä lähtee?
Päästäkö? Yhdestä vai useammasta?
Mä olisin akkani jättänyt kotiin, jos ei ole parempaa asua päälle laittaa. Mä olisin ajanut itse tai sillä liksalla tilannut taksin. Jotakin rotia.
Pitääkö muuten tissejään ja sääriään korostaa jopa jumalan huoneessa.?
Se on kyllä jo idiotismia jos mikä. Tämä perunasäkeistä. - Anonyymi00050
Anonyymi00046 kirjoitti:
Johtuuko tai onko kaikki sodat johtuneet uskonnosta? Luin kyllä koko ketjun.
Perunasäkeistä en naisten yllä nyt sano mitään, enkä näköverkoista perunasäkin alta.
Saako muuten nainen kulkea tai istua housuissa tai edes nilkanpituuteen asti ulottuvassa hameessa jumalan huoneessa.? Siis kirkossa tai muussa temppelissä.
Muutan hetkeksi puheenaihetta. Täytyykö sääriään ja reisiään korostaa, ja sitä ylistettyä seksuaalisuuttaan edes tuoda esille ylenmäärin, esimerkiksi eri seurakuntien tilaisuuksissa.?
Kaikkea vapauttaan ei tarvitse käyttää. Jos itsellä on edes jonkinlainen moraali.
En puhu edes tässä yhteydessä erään seutukunnan piispantarkastuksessa esille tulleesta tapahtuneesta paikallislehden valokuvasta, jossa ikäpiispan vaimo oli mustassa minihameessa ensimmäisessä penkkirivistössä. Joten mistähän se mätä lähtee?
Mä olisin akkani jättänyt kotiin, jos ei ole parempaa asua päälle laittaa. Mä olisin ajanut itse tai sillä liksalla tilannut taksin. Jotakin rotia.
Se on kyllä jo idiotismia jos mikä. Tämä perunasäkeistä.Ja kuka sanoi ettei islamissa ole mitään ideaa.
Sehän iskee niin ihmismielen ytimeen. Anonyymi00046 kirjoitti:
Johtuuko tai onko kaikki sodat johtuneet uskonnosta? Luin kyllä koko ketjun.
Se on kyllä jo idiotismia jos mikä. Tämä perunasäkeistä.Ensin tiedätkö aattelin , jotta oot niitä harvinaisuuksia jotka naisten puolella mutta sitten tajusin, ettet olekaan.
Kuinka korkealla muuten hameen helman ehdoton korkeus on ?- Anonyymi00063
Ensin tiedätkö aattelin , jotta oot niitä harvinaisuuksia jotka naisten puolella mutta sitten tajusin, ettet olekaan.
Kuinka korkealla muuten hameen helman ehdoton korkeus on ?Jos isäni, joka lähti vapaaehtoisena Summan juoksuhautoihin sekä hänen aseveljensä, puolustamaan kotiaan uskontoaan, sekä isänmaansa vapautta, Olisivat tienneet miten heidän uskoaan, kotiaan ja isänmaansa vapautta tulevat sukupolvet tulevat häpäisemään ja pilkkaamaan päätöksillään, niin olisiko isäni lähtenyt vapaaehtoisesti ateistista kommunistista jättiläisarmeijjaa vastaan tsistelemaan ja haavoittumaan 40 asteen pakkaseen.. Varmaan olisi kaikesta huolimatta.
- Anonyymi00065
Missä ohjeessa ?
Tuossa koulussa jaettavasta kirjasta, jossa opetetaan islamista.
Anonyymi00063 kirjoitti:
Jos isäni, joka lähti vapaaehtoisena Summan juoksuhautoihin sekä hänen aseveljensä, puolustamaan kotiaan uskontoaan, sekä isänmaansa vapautta, Olisivat tienneet miten heidän uskoaan, kotiaan ja isänmaansa vapautta tulevat sukupolvet tulevat häpäisemään ja pilkkaamaan päätöksillään, niin olisiko isäni lähtenyt vapaaehtoisesti ateistista kommunistista jättiläisarmeijjaa vastaan tsistelemaan ja haavoittumaan 40 asteen pakkaseen.. Varmaan olisi kaikesta huolimatta.
No kyllä minunkin vaarini siellä oli. Koko perhanan ajan vaikka jossain vaiheessa haavoittuikin kranaatista niin pari viikkoa vai lomaa sai.
Siitä olen kuitenkin varma, että nuo miehet ja lotta naiset taistelivat jostain paljon tärkeämmästä kuin akkojen hameen helman pituudesta.- Anonyymi00092
No kyllä minunkin vaarini siellä oli. Koko perhanan ajan vaikka jossain vaiheessa haavoittuikin kranaatista niin pari viikkoa vai lomaa sai.
Siitä olen kuitenkin varma, että nuo miehet ja lotta naiset taistelivat jostain paljon tärkeämmästä kuin akkojen hameen helman pituudesta.Vastasin vasta nyt tolkku. Minun pappani oli siellä 5 vuotta, toki välirauha oli välissä.
Se oli ensin toisenlaisissa joukoissa ja joutui välillä kiipeilemään puihin, että näki paremmin.
Sitten kuusipuussa ollessaan sai osuman vihollisen luodista, ja tippu sieltä alas.
Vähäksi aikaa pois rintamalta paranemaan ja välirauhakin tuli.
Loppuajan sijoitus rintamat olivat sitten, siellä jossakin kuitenkin, ei kuitenkaan puihin enää tarvinnut kiipeillä. Kyllähän ne selville saisi, ne on hyvin dokumentoituja arkistoissa.
Ja mitä esitin pukeutumisesta kirkoissa ja temppeleissä, ajoin takaa säädyllistä pukeutumista. Myös miehiltäkin. Mulla ei ainakaan tulisi mieleenikään mennä näyttelemään rintakarvojani, johonkin konfirmaatiotilaisuuteen, napit kiinni. SeksinTUPUTUSTA on muutenkin maailma täynnä. Säädyllistä pukeutumista, jonka itse pitäisi tajuta, tai ainakin olisi pitänyt tajuta. Näyttelee niitä tissejään ja reisiään kotona äijälleen mieluummin. Siksi TUPUTUSTA se on.
- Anonyymi00062
Kun tosiaan loppuun asti miettii, niin islam on lopulta parasta. Mitään ei jätetä puolitiehen eikä jaa mahdollisuutta niille himoitseville katseille.
Oikeastaan täydellistä.- Anonyymi00064
Juuri noin. Islam ON TÄYDELLINEN TUHO maapallolle.
- Anonyymi00066
Anonyymi00064 kirjoitti:
Juuri noin. Islam ON TÄYDELLINEN TUHO maapallolle.
Ei perunasäkit ketään tuhoo.
Ne nostaa moraalia tässä hillittömässä maailmassa. - Anonyymi00109
Anonyymi00066 kirjoitti:
Ei perunasäkit ketään tuhoo.
Ne nostaa moraalia tässä hillittömässä maailmassa.Ei ole uskottavaa väittää noin, sillä vertaamalla tilastoja maailman korruptuneista valtioista, islamilaisista valtioista ja niistä valtioista, joissa vainotaan äärimmäisellä tavalla kristittyjä ei voi päätyä mihinkään yleisen moraalin kasvuun.
- Anonyymi00068
Tässä aloituksessa siis arto TTT paheksuu naisten alistamista mutta silloin kun sen tekee hänen oma viiteryhmä , asia onkin ok.
- Anonyymi00069
Se on sitä parempaa alistamista se.
- Anonyymi00070
Ei perunasäkeillä alisteta naisia, vaan suojellaan.
Miesten ja miksei lesbojenkin himoitsevilta katseilta
Ilman perunasäkkiä Jumalan luomus ikäänkuin sanoo, raiskaa minut, eikä sairas mieli voi vastustaa sitä - Anonyymi00071
ArtoTTT
Voidaan muistella niitä lukemattomia kertoa kun ateistit ym. ovat uskonnonvapauteen vedoten vaatineet jotain menneinä vuosikymmeninä, on elämänkatsomustietoa, ruokarukouksen ja kirkossakäynnin kieltoa jne jne. Mutta ei puhettakaan että he olisivat valmiita itse antamaan niitä oikeuksia muille joita ovat itselleen vaatineet, päinvastoin nyt pitäisi kaikille opettaa pakollisena ainoastaan ateistista elämänkatsomustietoa.- Anonyymi00078
Elämänkatsomustieto on tunnustuksetonta, se ei pyri käännyttämään ketään uskovaiseksi, eikä ateistiksi.
- Anonyymi00080
Koulun pakolliset kirkossakäynnit ja rukoillut rikkoisivat uskonnonvapauslakia.
- Anonyymi00072
Epäjumalien opetus on vaarallista lapsille. He saavat herkästi ja alussa huomaamattomasti sieluunsa demoneja, joilla on tuhansien vuosien kokemus sielun haltuun otosta. Raamatun ja kristittyjen Jumala, Taivaan Isämme, on ylivertaisen puhdas pahasta, Jeesuksen uhrin tähden, Hän haluaa luomansa lapset kotiinsa, kun sen aika tulee. Hän pyyhkii heidän kaikki kyyneleet, maailman kujanjuoksun jälkeen. Siksi meidän kuuluu julistaa Jeesuksen uudenliiton evankeliumia , jotta lapset ymmärtävät valita vapaasti hyvyyden ja pahuuden välillä. Jumalallinen rauha ja rakkaus. Tai kapinallisen Luzifer/saatanan komento.
- Anonyymi00086
Uskonharhaisuus on ihmisen mielen harhaisuutta, oli kyse sitten islamista, kristinuskosta, hindulaisuudesta tai mistä tahansa muusta uskonnollisesta harhapropagandasta.
- Anonyymi00088
"Jumalallinen rauha ja rakkaus. Tai kapinallisen Luzifer/saatanan komento."
Muistetaanpa kuitenkin se seikka, että Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä tiesi tästä tulevan vastustajansa ja ihmisen syntiin houkuttajan, joten vastuu Saatanan olemassolosta ja vallasta on yksinomaan Herra Sebaotin.
- Anonyymi00083
Opetushallitus on lakkautettava, se on mokannut täydellisesti.
- Anonyymi00084
ArtoTTT
Jotenkin pahoin pelkään etei se ole edes mokailua, vaan ihan tahallista, meillähän tätä Islamin valkopesua esiintyy yhteiskunnassa monessa muodossa ja nyt kuulemma korjaus olisi sellainen kristinuskon uskonnonopetus lopetetaan kouluista. - Anonyymi00087
Anonyymi00084 kirjoitti:
ArtoTTT
Jotenkin pahoin pelkään etei se ole edes mokailua, vaan ihan tahallista, meillähän tätä Islamin valkopesua esiintyy yhteiskunnassa monessa muodossa ja nyt kuulemma korjaus olisi sellainen kristinuskon uskonnonopetus lopetetaan kouluista.Mitä luulet saavuttavasi tuolla jatkuvalla valehtelulla?
- Anonyymi00121
Anonyymi00084 kirjoitti:
ArtoTTT
Jotenkin pahoin pelkään etei se ole edes mokailua, vaan ihan tahallista, meillähän tätä Islamin valkopesua esiintyy yhteiskunnassa monessa muodossa ja nyt kuulemma korjaus olisi sellainen kristinuskon uskonnonopetus lopetetaan kouluista.Minäkin pelkään ettei jatkuva asioiden vääristelysi ja valehtelu ole vahinko, vaan täysin suunnitelmallista.
- Anonyymi00085
Kaikki uskonnollinen propaganda ja aivopesu kouluissa on kiellettävä kategorisesti ja uskonharhoissaan piehtaroivat vanhemmat ymmärtäkööt tämän lastensa parhaaksi.
- Anonyymi00089
ArtoTTT
Potkitaanko Seta siis viimein ulos kouluista? - Anonyymi00090
Anonyymi00089 kirjoitti:
ArtoTTT
Potkitaanko Seta siis viimein ulos kouluista?Ei tule tapahtumaan niin kauan kun vihervassarit ovat kouluhallituksen johdossa.
- Anonyymi00093
Anonyymi00089 kirjoitti:
ArtoTTT
Potkitaanko Seta siis viimein ulos kouluista?Seksuaalinen tasa-arvo ei ole uskontoa.
Oliko tämä sinulle yllättävä tieto?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto
Kristinusko ja islam sen sijaan ovat uskontoja. - Anonyymi00094
Anonyymi00089 kirjoitti:
ArtoTTT
Potkitaanko Seta siis viimein ulos kouluista?Vuonna 2024 Suomessa oli toiminassa 1 974–1 975 peruskoulua. Kuinka monessa koulussa veikkaat Setan vierailleen?
Anonyymi00090 kirjoitti:
Ei tule tapahtumaan niin kauan kun vihervassarit ovat kouluhallituksen johdossa.
Opetushallituksen, josta tässä nyt puhutaan, nykyinen puheenjohtaja on Sofia Wikman. puoluekanta kokoomus.
Johtokunnan puheenjohtaja on kansanedustaja Sofia Vikman.
Kansanedustaja Sofia Vikman, Kansallinen Kokoomus
https://www.oph.fi/fi/tietoa-meista/opetushallituksen-organisaatio-ja-johtaminen
Joten oliko sulla muuta?
PS. Kouluhallitus lakkautettiin 1991.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kouluhallitus- Anonyymi00095
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Opetushallituksen, josta tässä nyt puhutaan, nykyinen puheenjohtaja on Sofia Wikman. puoluekanta kokoomus.
Johtokunnan puheenjohtaja on kansanedustaja Sofia Vikman.
Kansanedustaja Sofia Vikman, Kansallinen Kokoomus
https://www.oph.fi/fi/tietoa-meista/opetushallituksen-organisaatio-ja-johtaminen
Joten oliko sulla muuta?
PS. Kouluhallitus lakkautettiin 1991.
https://fi.wikipedia.org/wiki/KouluhallitusSeksuaalinen tasa-arvo islamissa on tätä:
"Vuosi sitten Irakissa laillistettiin lapsiavioliitot. Sen tuloksena kymmenet tuhannet isät ovat myyneet pikkutyttönsä jopa 70 vuotiaille miehille! Nuorimmat lapsimorsiammet ovat vain 6 vuotiaita. Usein nämä viattomat uhrit kuolevat sisäiseen verenvuotoon😢 Mitä tähän sanoo ainoa, elävä Jumala? "
Ja mitä sanovat nuo vihervasemmistolaiset, jotka ihailevat islamia? Anonyymi00095 kirjoitti:
Seksuaalinen tasa-arvo islamissa on tätä:
"Vuosi sitten Irakissa laillistettiin lapsiavioliitot. Sen tuloksena kymmenet tuhannet isät ovat myyneet pikkutyttönsä jopa 70 vuotiaille miehille! Nuorimmat lapsimorsiammet ovat vain 6 vuotiaita. Usein nämä viattomat uhrit kuolevat sisäiseen verenvuotoon😢 Mitä tähän sanoo ainoa, elävä Jumala? "
Ja mitä sanovat nuo vihervasemmistolaiset, jotka ihailevat islamia?Niin että sinulle tuli kiire siirtää maalitolppia, koska huomasit puhuvasi roskaa. Mutta kerro nyt. että ,istä ihmeestä sinä kuvittelet että vihervassarit ihailevat islamia ja lapsiavioliittoja? Sanna Marin halllitus sääti lain, jonka kielsi alaikäisten avioliitot. Ainoa puolue joka esitti vastakkaisia näkemyksiä oli KD.
Samalla sinä unohdat kokonaan sen, että arabimaat ovat diktatuureja. Niissä ei ole vapaita vaaleja, ei sananvapautta eikä oikeusvaltioperiaatetta. Noissa valtiossa pieni äijäkööri pitää valtaa ja jos olet liian äänekkäästi eri mieltä, niin löydät itsesi vankilasta ja sen jälkeen pari metriä maata päälläsi.- Anonyymi00097
Niin että sinulle tuli kiire siirtää maalitolppia, koska huomasit puhuvasi roskaa. Mutta kerro nyt. että ,istä ihmeestä sinä kuvittelet että vihervassarit ihailevat islamia ja lapsiavioliittoja? Sanna Marin halllitus sääti lain, jonka kielsi alaikäisten avioliitot. Ainoa puolue joka esitti vastakkaisia näkemyksiä oli KD.
Samalla sinä unohdat kokonaan sen, että arabimaat ovat diktatuureja. Niissä ei ole vapaita vaaleja, ei sananvapautta eikä oikeusvaltioperiaatetta. Noissa valtiossa pieni äijäkööri pitää valtaa ja jos olet liian äänekkäästi eri mieltä, niin löydät itsesi vankilasta ja sen jälkeen pari metriä maata päälläsi."Samalla sinä unohdat kokonaan sen, että arabimaat ovat diktatuureja. Niissä ei ole vapaita vaaleja, ei sananvapautta eikä oikeusvaltioperiaatetta. Noissa valtiossa pieni äijäkööri pitää valtaa"
Aivan sama meno olisi täälläkin mikä palstan aitouskovat pääsisivät valtaan. - Anonyymi00098
Anonyymi00093 kirjoitti:
Seksuaalinen tasa-arvo ei ole uskontoa.
Oliko tämä sinulle yllättävä tieto?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto
Kristinusko ja islam sen sijaan ovat uskontoja.ArtoTTT
#Seksuaalinen tasa-arvo ei ole uskontoa.
Oliko tämä sinulle yllättävä tieto?#
Uskontohan se on, siinä uskotaan "homouden synnynnäisyyteen" ja tällä uskolla oikeutetaan kaikki omat valinnat ja teot. - Anonyymi00099
Niin että sinulle tuli kiire siirtää maalitolppia, koska huomasit puhuvasi roskaa. Mutta kerro nyt. että ,istä ihmeestä sinä kuvittelet että vihervassarit ihailevat islamia ja lapsiavioliittoja? Sanna Marin halllitus sääti lain, jonka kielsi alaikäisten avioliitot. Ainoa puolue joka esitti vastakkaisia näkemyksiä oli KD.
Samalla sinä unohdat kokonaan sen, että arabimaat ovat diktatuureja. Niissä ei ole vapaita vaaleja, ei sananvapautta eikä oikeusvaltioperiaatetta. Noissa valtiossa pieni äijäkööri pitää valtaa ja jos olet liian äänekkäästi eri mieltä, niin löydät itsesi vankilasta ja sen jälkeen pari metriä maata päälläsi.Eikö mistänäitäoikeintulee usko edes virallisia uutisia, mitä tulee Lähi.idän muslimimaista?
Tuollainen sairas tyttölapsiin kohdistuva väkivalta voi jatkua juuri sen tähden, että lännessä
sinisilmäiset hölmöt ummistavat silmänsä muslimien naisia halventavaan käyttäytymiseen.
Islamia ei muka saisi arvostella, sillä se koetaan rasismiksi. - Anonyymi00100
Anonyymi00094 kirjoitti:
Vuonna 2024 Suomessa oli toiminassa 1 974–1 975 peruskoulua. Kuinka monessa koulussa veikkaat Setan vierailleen?
ArtoTTT
Kyllä "Seta" on sinne luikerrellut.
#Helsinki järjestää 6.–9.-luokkalaisille sateenkaarityöpajan – osa huoltajista haluaisi kieltää lastensa osallistumisen
Työpajat ovat osa opetussuunnitelmaa, eivätkä huoltajat voi kieltää lastensa osallistumista niihin.#
#Osallistuvassa budjetissa hankkeen budjetiksi on määritelty 100 000 euroa, josta henkilöstökustannuksiin 57 000 ja palvelujen ostoon, kuten viestintään ja Setalle, 43 000 euroa.#
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009348865.html - Anonyymi00101
Anonyymi00098 kirjoitti:
ArtoTTT
Uskontohan se on, siinä uskotaan "homouden synnynnäisyyteen" ja tällä uskolla oikeutetaan kaikki omat valinnat ja teot.Ihan naurettava ajatus. Tuolla logiikalla mikä tahansa täyttäisi siis uskonnon kriteerit.
- Anonyymi00103
Anonyymi00100 kirjoitti:
ArtoTTT
#Helsinki järjestää 6.–9.-luokkalaisille sateenkaarityöpajan – osa huoltajista haluaisi kieltää lastensa osallistumisen
Työpajat ovat osa opetussuunnitelmaa, eivätkä huoltajat voi kieltää lastensa osallistumista niihin.#
#Osallistuvassa budjetissa hankkeen budjetiksi on määritelty 100 000 euroa, josta henkilöstökustannuksiin 57 000 ja palvelujen ostoon, kuten viestintään ja Setalle, 43 000 euroa.#
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009348865.htmlEt vastannut kysymykseen "uinka monessa koulussa veikkaat Setan vierailleen?" vaan siirsit jälleen kerran maalitolppia.
Anonyymi00098 kirjoitti:
ArtoTTT
Uskontohan se on, siinä uskotaan "homouden synnynnäisyyteen" ja tällä uskolla oikeutetaan kaikki omat valinnat ja teot.Kuule Arto TTT. Vastaa tähän kysymykseen: Olisko sinusta voitu kasvattaa homo? Toinen kysymys, miksi niissä maissa joissa homoudesta saa kuolemantuomion, on yhä edelleen homoja? Kolmas kysymys: Tunnetko sinä yhtään homoa?
- Anonyymi00104
Anonyymi00100 kirjoitti:
ArtoTTT
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009348865.html"Kyllä "Seta" on sinne luikerrellut"
Unohdit tämän "Sateenkaarityöpajat ovat nuorten oma ehdotus, joka äänestettiin toteutettavaksi Helsingin osallistuvassa budjetoinnissa OmaStadissa. " eli eivät luikerrelleet vaan sinne pyydettiin. Anonyymi00099 kirjoitti:
Eikö mistänäitäoikeintulee usko edes virallisia uutisia, mitä tulee Lähi.idän muslimimaista?
Tuollainen sairas tyttölapsiin kohdistuva väkivalta voi jatkua juuri sen tähden, että lännessä
sinisilmäiset hölmöt ummistavat silmänsä muslimien naisia halventavaan käyttäytymiseen.
Islamia ei muka saisi arvostella, sillä se koetaan rasismiksi.Missä minä väitän että nuo uutiset eivät ole totta? Valitettavasti. Minä puhuin valtiojärjetelmästä, en islamista. Näitä kahta teidän laitauskovien on ilmeisen mahdontonta erottaa toisistaan.
Edelleen miksi ihmeessä Suomessa islamin uskoiset eivät mene naimisiin pikkutyttöjen kanssa? Miksi sitä eivät tee edes tataarit, jotka ovat olleet osa suomalaista yhteiskuntaa jo reilut sata vuotta?
Tai mitä mieltä olet siitä, että KD puolueena käytti puheenvuoroja sitä vastaan, että alaikäiset eivät saa mennä naimisiin?- Anonyymi00105
Samalla sinä unohdat kokonaan sen, että arabimaat ovat diktatuureja. Niissä ei ole vapaita vaaleja, ei sananvapautta eikä oikeusvaltioperiaatetta. Noissa valtiossa pieni äijäkööri pitää valtaa ja jos olet liian äänekkäästi eri mieltä, niin löydät itsesi vankilasta ja sen jälkeen pari metriä maata päälläsi.ÖÖH. Onko 17-vuotias alaikäinen, verrattuna 18-vuotiaaseen.? Entäs 15 vee?
Kersoja yhtä kaikki! Mut miten sä näet asian tai lainsäädäntö näkee.?
Siis täytyy niin kuin ihmetellä, etteikö neiti Sanna Marinilla ollut muuta tekemistä?
Artisti maksaa! Ei muuta virka. Anonyymi00105 kirjoitti:
ÖÖH. Onko 17-vuotias alaikäinen, verrattuna 18-vuotiaaseen.? Entäs 15 vee?
Kersoja yhtä kaikki! Mut miten sä näet asian tai lainsäädäntö näkee.?
Siis täytyy niin kuin ihmetellä, etteikö neiti Sanna Marinilla ollut muuta tekemistä?
Artisti maksaa! Ei muuta virka.No jos kerran ovat kersoja, niin miksi ihmeessä KD kannatti puolueena vielä alempaa rajaa kuin 18? Ei Sarilla ja Päivillä ollut muuta tekemistä?
No jos kerran ovat kersoja, niin miksi ihmeessä KD kannatti puolueena vielä alempaa rajaa kuin 18? Ei Sarilla ja Päivillä ollut muuta tekemistä?
Jäi sanomatta etä olette te laitauskovat ihme porukkaa kun ammutte koko ajan itseänne jalkaan...
- Anonyymi00106
Anonyymi00101 kirjoitti:
Ihan naurettava ajatus. Tuolla logiikalla mikä tahansa täyttäisi siis uskonnon kriteerit.
ArtoTTT
Monessa asiassa on mukana uskonnollisia elementtejä, vaikkapa joku urheiluseuran kannatus on alkanut muistuttaa uskonnollista palvontaa. Raha ja valta ovat tunnettuja epäjumalia.jne.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jokereiden-kannattajat-holmoilivat-turussa-palohalytys-ja-fanit-pihalle/9025450 - Anonyymi00107
Anonyymi00103 kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen "uinka monessa koulussa veikkaat Setan vierailleen?" vaan siirsit jälleen kerran maalitolppia.
ArtoTTT
Setan lonkerot ulottuvat kouluihin monella eri tavalla, on pride päivää, homoerotiikkaa elokuva näytöksiä, opetussuunnitelmien peukalointia, pride liputusta, jne jne.
"Kokkolan lukiot ovat näyttäneet elokuvan Call me by you name for their students. Elokuvanäytös on osa kaupungin suvaitsevaisuuden ja tasa-arvon suunnitelmaa. Jotkut oppilaat reagoivat negatiivisesti elokuvan seksikohtauksiin."
https://yle.fi/a/7-1358944 - Anonyymi00108
Kuule Arto TTT. Vastaa tähän kysymykseen: Olisko sinusta voitu kasvattaa homo? Toinen kysymys, miksi niissä maissa joissa homoudesta saa kuolemantuomion, on yhä edelleen homoja? Kolmas kysymys: Tunnetko sinä yhtään homoa?
ArtoTTT
#Toinen kysymys, miksi niissä maissa joissa homoudesta saa kuolemantuomion, on yhä edelleen homoja?#
Kovien huumeiden käyttöönkin voi kuolla, silti monet käyttävät, en siltikään usko että kovien huumeiden käyttö olisi synnynnäinen muuttumaton ominaisuus. Anonyymi00108 kirjoitti:
ArtoTTT
#Toinen kysymys, miksi niissä maissa joissa homoudesta saa kuolemantuomion, on yhä edelleen homoja?#
Kovien huumeiden käyttöönkin voi kuolla, silti monet käyttävät, en siltikään usko että kovien huumeiden käyttö olisi synnynnäinen muuttumaton ominaisuus.Siis sinä ihan väkisin et vastaa siihen mitä kysytään jollakin epätoivoisella kierrolla? Koeta nyt tajuta, että ei huumeiden käyttöä voi verrata ihmisen seksuaalisuuteen
. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Huumeista pääsee eroon vieroituksella ja niihin voi kuolla. Homoja ei voi eheyttää. Se on vain yksi ihmisen ominaisuus kuten vaikka vasenkätisyys. Eikä homouteen kuole.
Edelleen odotan myös että vastaat kysymykseen että olisiko sinusta voitu kasvattaa homo? Tai tunnetko yhtäkään homoa?- Anonyymi00110
Anonyymi00107 kirjoitti:
ArtoTTT
Setan lonkerot ulottuvat kouluihin monella eri tavalla, on pride päivää, homoerotiikkaa elokuva näytöksiä, opetussuunnitelmien peukalointia, pride liputusta, jne jne.
"Kokkolan lukiot ovat näyttäneet elokuvan Call me by you name for their students. Elokuvanäytös on osa kaupungin suvaitsevaisuuden ja tasa-arvon suunnitelmaa. Jotkut oppilaat reagoivat negatiivisesti elokuvan seksikohtauksiin."
https://yle.fi/a/7-1358944> Jotkut oppilaat reagoivat negatiivisesti elokuvan seksikohtauksiin.
Mitä sitten? Eihän ole asiaa, josta joku ei älähtäisi. Olet itse mitä mainioin esimerkki siitä. - Anonyymi00111
Anonyymi00108 kirjoitti:
ArtoTTT
Kovien huumeiden käyttöönkin voi kuolla, silti monet käyttävät, en siltikään usko että kovien huumeiden käyttö olisi synnynnäinen muuttumaton ominaisuus.Idioottimaisia rinnastuksia sinulla.
- Anonyymi00112
Anonyymi00098 kirjoitti:
ArtoTTT
Uskontohan se on, siinä uskotaan "homouden synnynnäisyyteen" ja tällä uskolla oikeutetaan kaikki omat valinnat ja teot.Suomessa oikeutetaan lain mukaiset valinnat ja teot. Onko siihen jotakin sanottavaa?
Anonyymi00107 kirjoitti:
ArtoTTT
https://yle.fi/a/7-1358944Minä olen näyttänyt lukiossa oppilaille elokuvan "Preist", joka on vuodelta 1994. Se kertoo katollisesta papista, joka on äärimmäisen konservatiivinen. Mutta hänellä on kaapissa luuranko koska hän on homo. Siinä vähän nyt miehet suutelee toisiaan mutta ei sen kummempaa.
Jälkikäteen laitoin oppilaille lapun, jossa he saivat kommentoida elokuvaa nimettömänä. Palaute oli hyvin positiivista. Usein kiitettiin sitä, että uskalsin näyttää elokuvan ja että se
muutti heidän käsitykset homoista. Että he ovat ihan normaaleja ihmisiä, jotka kaipaavat rakkautta, hellyyttä ja seksiä.
Yksi ainoa tapaus oli sellainen, että oppilas lähti luokasta ovet paukkuen. Hän meni suoraan rehtorin luo vaati minua heti erotettavaksi. No tähän rehtori oli vaan todennut että ei hän näe mitään syytä erottaa minua. Vaikka rehtori oli vanhan polven opettaja joka ei oikein tykännyt homoista.
Tuo oppilas oli ääritapaus ja hän lähti lukion jälkeen mukaan Nokia Missioon. Lähetteli minulle sieltä tekstiviestejä ja kertoi kuinka ihanassa paikka on, jossa Jeesus on koko ajan lähellä. Kehui pastoria yli kaiken. Sitten viestit sitten yhtäkkiä lakkasivat. Voitko Arto TTT arvata mikähän siihen oli syy....
https://fi.wikipedia.org/wiki/Priest_(vuoden_1994_elokuva)- Anonyymi00114
Minä olen näyttänyt lukiossa oppilaille elokuvan "Preist", joka on vuodelta 1994. Se kertoo katollisesta papista, joka on äärimmäisen konservatiivinen. Mutta hänellä on kaapissa luuranko koska hän on homo. Siinä vähän nyt miehet suutelee toisiaan mutta ei sen kummempaa.
Jälkikäteen laitoin oppilaille lapun, jossa he saivat kommentoida elokuvaa nimettömänä. Palaute oli hyvin positiivista. Usein kiitettiin sitä, että uskalsin näyttää elokuvan ja että se
muutti heidän käsitykset homoista. Että he ovat ihan normaaleja ihmisiä, jotka kaipaavat rakkautta, hellyyttä ja seksiä.
Yksi ainoa tapaus oli sellainen, että oppilas lähti luokasta ovet paukkuen. Hän meni suoraan rehtorin luo vaati minua heti erotettavaksi. No tähän rehtori oli vaan todennut että ei hän näe mitään syytä erottaa minua. Vaikka rehtori oli vanhan polven opettaja joka ei oikein tykännyt homoista.
Tuo oppilas oli ääritapaus ja hän lähti lukion jälkeen mukaan Nokia Missioon. Lähetteli minulle sieltä tekstiviestejä ja kertoi kuinka ihanassa paikka on, jossa Jeesus on koko ajan lähellä. Kehui pastoria yli kaiken. Sitten viestit sitten yhtäkkiä lakkasivat. Voitko Arto TTT arvata mikähän siihen oli syy....
https://fi.wikipedia.org/wiki/Priest_(vuoden_1994_elokuva)ArtoTTT
Että suoritit koulussakin opettajana omaa "homoaivopesua" .... - Anonyymi00115
Siis sinä ihan väkisin et vastaa siihen mitä kysytään jollakin epätoivoisella kierrolla? Koeta nyt tajuta, että ei huumeiden käyttöä voi verrata ihmisen seksuaalisuuteen
. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Huumeista pääsee eroon vieroituksella ja niihin voi kuolla. Homoja ei voi eheyttää. Se on vain yksi ihmisen ominaisuus kuten vaikka vasenkätisyys. Eikä homouteen kuole.
Edelleen odotan myös että vastaat kysymykseen että olisiko sinusta voitu kasvattaa homo? Tai tunnetko yhtäkään homoa?ArtoTTT
No minun käsittääkseni kenenkään ei ole välttämätön pakko harrastaa minkäänlaista seksiä kenenkään kanssa, jos ei halua.
#Eikä homouteen kuole. #
Paitsi jos harrastat suojaamatonta seksiä homopiireissä ja hommaat itsellesi HIV:n.
#Homoja ei voi eheyttää.#
Tästä vain sitten katsomaan
https://www.youtube.com/watch?v=K8a5I0yv0Dw - Anonyymi00116
Anonyymi00107 kirjoitti:
ArtoTTT
https://yle.fi/a/7-1358944Et siis osata vastata kysymykseen "kuinka monessa koulussa veikkaat Setan vierailleen?" vaan ihan muuta selität.
Anonyymi00115 kirjoitti:
ArtoTTT
No minun käsittääkseni kenenkään ei ole välttämätön pakko harrastaa minkäänlaista seksiä kenenkään kanssa, jos ei halua.
#Eikä homouteen kuole. #
Paitsi jos harrastat suojaamatonta seksiä homopiireissä ja hommaat itsellesi HIV:n.
#Homoja ei voi eheyttää.#
Tästä vain sitten katsomaan
https://www.youtube.com/watch?v=K8a5I0yv0DwKuule päivätä tietosi. HIViin ei ole kukaan kuollut enää pitkään aikaa. Siihen on olemassa tehokas lääke, jonka puitteissa voi jatkaa elämääsi ihan normaalisti. Mitä tulee tuohon tarjomaan ohjelmaasi, niin USA uskovaiset nyt höpöttävät mitä höpöttävät.
Siihen voi vastapalloon todeta heti, että Yhdysvaltain psykiatriyhdistys on jo aikoja siten todennut että homous ei ole mikään sairaus. Plus että kerro minulle nyt miksi tällä palstalla ei ole kukaan homo koskaan kertonut että olisi eheytynyt? Tai miksi kukaan julkkishomo ei ole koskaan kertonut että on eheytynyt?
Toiselta laitaa löytyy kyllä esimerkkejä. Kuten nyt vaikka Patrick Tiainen, joka oli - ja taitaa vieläkin olla - vanhassa uskossa. Hän yritti vuosikausi eheytyä, mutta turhaan. Ei edes kaunis vaimo kulissiavioliitossa pysynyt tekemään hänestä heteroa. Tai sitten miten olisi Markku Koivisto, saarnamies, joka ei pysynyt vastustamaan halua käydä käsiksi....
"Yhdysvaltain psykiatriyhdistys (American Psychiatric Association, APA) oli merkittävässä roolissa homoseksuaalisuuden poistamisessa sairauksien luettelosta, mikä tapahtui 1970-luvulla.
Vuosi 1973/1974: APA:n hallitus päätti vuonna 1973 poistaa homoseksuaalisuuden mielenterveyden häiriöiden luokituksestaan (DSM-diagnostiikkaohjeistosta). Päätös astui voimaan vuonna 1974, vaikka kompromissina jotkin viittaukset säilyivät vuoteen 1987 asti.
Tausta: Päätöstä edelsi pitkäaikainen aktivismi ja uusi tutkimustieto, joka osoitti, ettei homoseksuaalisuus ole mielenterveyden häiriö tai merkki huonosta sopeutumisesta.
Seuraukset: Tämä päätös vaikutti laajasti ympäri maailmaa ja vauhditti muun muassa Maailman terveysjärjestö WHO:n päätöstä poistaa homoseksuaalisuus tautiluokituksesta vuonna 1990. Suomessa homoseksuaalisuus poistettiin tautiluokituksesta vuonna 1981.
APA:n nykykanta: APA (samoin kuin American Psychological Association) on sittemmin tukenut vahvasti seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, vastustanut ns. eheytyshoitoja ja todennut, että samaa sukupuolta olevien suhteet ovat luonnollinen osa inhimillistä seksuaalisuutta."
Joten miten olisi jos tulisit ulos homokaapistasi ja katselisit maailmaa vähän avoimemmin silmin. Ynnä yhä edelleen kaipaan vastausta kysymykseen, että olisiko sinusta voitu kasvattaa homo? Miksi et vastaa tähän? Nimittäin jos väitteesi siitä, että homous on valinta pitää paikkansa, niin silloin sinustakin olisi voitu kasvattaa homo...Anonyymi00114 kirjoitti:
ArtoTTT
Että suoritit koulussakin opettajana omaa "homoaivopesua" ....Ei vaan opetin oppilaille suvaitsevaisuutta. Minulla oli taatusti myös homoja oppilaana ja tuota kautta hekin alkoivat luottamaan minuun varmasti enemmän. Loi heille itsetuntoa, että he ovat yhtä arvokkaita siinä missä kaikki muutkin. Sinusta minun olisi pitänyt saarnata homoja vastaa ja esittää heidän oksettavina luonnonoikkuina.
- Anonyymi00118
No jos kerran ovat kersoja, niin miksi ihmeessä KD kannatti puolueena vielä alempaa rajaa kuin 18? Ei Sarilla ja Päivillä ollut muuta tekemistä?
Kait nyt ymmärrät ja ihmettelin asiaa, etteikö muuta tekemistä niilläkään ole palkkansa eteen. Se koskee kaikkia puolueita. Kuulitko muuten radiouutisissa tiedotetusta tutkimuksesta, kun oli tehty oikein tutkimus, että naisten työteho alenee kuukautisten aikana. Havainnollistan. Jos vasen käsi on työkyvytön, tehdään tutkimus, että vasemman käden työkyvyttömyys alentaa työtehoa. Olisi kyllä oikeitakin asioita noilla älypääpoliitikoilla tehtävänä ja tutkijoilla. Ja virkamiehillä.
Sä et löytänyt hyökkäysvaunu mun pointtia.
Siksi ihmettelen, etteikö virastoissakaan ole muuta tekemistä ja tähdellisempiä aiheita tutkia.
Presidentin luvalla vihille. Paskanjauhamista ja rahojen haaskausta. Ja artisti maksaa, ja äänestää kerta toisensa jälkeen. Voi iänpäivää. - Anonyymi00119
Ei vaan opetin oppilaille suvaitsevaisuutta. Minulla oli taatusti myös homoja oppilaana ja tuota kautta hekin alkoivat luottamaan minuun varmasti enemmän. Loi heille itsetuntoa, että he ovat yhtä arvokkaita siinä missä kaikki muutkin. Sinusta minun olisi pitänyt saarnata homoja vastaa ja esittää heidän oksettavina luonnonoikkuina.
ArtoTTT
Vuodesta toiseen jauhat täällä kuinka uskonnon opetus pitäisi saada pois kouluista, mutta itse katsot oikeudeksesi vetäistä omat homoaivopesusi oppilaille omien narratiiviesi mukaisesti aina silloin kun haluat, melkoisen paksut kaksoisstandardit kyllä sulla.... - Anonyymi00120
Kuule päivätä tietosi. HIViin ei ole kukaan kuollut enää pitkään aikaa. Siihen on olemassa tehokas lääke, jonka puitteissa voi jatkaa elämääsi ihan normaalisti. Mitä tulee tuohon tarjomaan ohjelmaasi, niin USA uskovaiset nyt höpöttävät mitä höpöttävät.
Siihen voi vastapalloon todeta heti, että Yhdysvaltain psykiatriyhdistys on jo aikoja siten todennut että homous ei ole mikään sairaus. Plus että kerro minulle nyt miksi tällä palstalla ei ole kukaan homo koskaan kertonut että olisi eheytynyt? Tai miksi kukaan julkkishomo ei ole koskaan kertonut että on eheytynyt?
Toiselta laitaa löytyy kyllä esimerkkejä. Kuten nyt vaikka Patrick Tiainen, joka oli - ja taitaa vieläkin olla - vanhassa uskossa. Hän yritti vuosikausi eheytyä, mutta turhaan. Ei edes kaunis vaimo kulissiavioliitossa pysynyt tekemään hänestä heteroa. Tai sitten miten olisi Markku Koivisto, saarnamies, joka ei pysynyt vastustamaan halua käydä käsiksi....
"Yhdysvaltain psykiatriyhdistys (American Psychiatric Association, APA) oli merkittävässä roolissa homoseksuaalisuuden poistamisessa sairauksien luettelosta, mikä tapahtui 1970-luvulla.
Vuosi 1973/1974: APA:n hallitus päätti vuonna 1973 poistaa homoseksuaalisuuden mielenterveyden häiriöiden luokituksestaan (DSM-diagnostiikkaohjeistosta). Päätös astui voimaan vuonna 1974, vaikka kompromissina jotkin viittaukset säilyivät vuoteen 1987 asti.
Tausta: Päätöstä edelsi pitkäaikainen aktivismi ja uusi tutkimustieto, joka osoitti, ettei homoseksuaalisuus ole mielenterveyden häiriö tai merkki huonosta sopeutumisesta.
Seuraukset: Tämä päätös vaikutti laajasti ympäri maailmaa ja vauhditti muun muassa Maailman terveysjärjestö WHO:n päätöstä poistaa homoseksuaalisuus tautiluokituksesta vuonna 1990. Suomessa homoseksuaalisuus poistettiin tautiluokituksesta vuonna 1981.
APA:n nykykanta: APA (samoin kuin American Psychological Association) on sittemmin tukenut vahvasti seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, vastustanut ns. eheytyshoitoja ja todennut, että samaa sukupuolta olevien suhteet ovat luonnollinen osa inhimillistä seksuaalisuutta."
Joten miten olisi jos tulisit ulos homokaapistasi ja katselisit maailmaa vähän avoimemmin silmin. Ynnä yhä edelleen kaipaan vastausta kysymykseen, että olisiko sinusta voitu kasvattaa homo? Miksi et vastaa tähän? Nimittäin jos väitteesi siitä, että homous on valinta pitää paikkansa, niin silloin sinustakin olisi voitu kasvattaa homo...ArtoTTT
Muutos on mahdollista.
"Journal of Sex & Marital Therapy tiedelehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan homoseksuaalisen suuntautumisen muuttuminen on joillekin mahdollista, eikä prosessi keskimääräisten tulosten perusteella aiheuta erityistä psykologista kärsimystä. Tutkittuun ryhmään kuului 72 miestä ja 26 naista, joka yrittivät seksuaalisen suuntautumisen muutosta erilaisten kristillisten järjestöjen kautta 6-7 vuoden aikana.Noin 23 prosenttia tutkituista raportoi merkittävää siirtymistä heteroseksuaaliseen kiinnostukseen.
30 prosenttia tutkituista kertoi, että homoseksuaalinen vetovoima ei ollut hävinnyt, mutta se ilmeni vain satunnaisesti, ....."
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/seurantatutkimus-seksuaalinen-suuntautuminen-voi-muuttua-jopa-kivutta/ Anonyymi00119 kirjoitti:
ArtoTTT
Vuodesta toiseen jauhat täällä kuinka uskonnon opetus pitäisi saada pois kouluista, mutta itse katsot oikeudeksesi vetäistä omat homoaivopesusi oppilaille omien narratiiviesi mukaisesti aina silloin kun haluat, melkoisen paksut kaksoisstandardit kyllä sulla....Suvaitsevaisuuden opetus on enemmän kuin tärkeää aina. Sen sijaan sinä haluat että koulu opettaisi vihaa ja ennakkoluuloja. Niillä ei todellakaan ole sijaa tulevaisuuden yhteiskunnassa. Yhä edelleen myös kysyn että olisiko sinusta voitu kasvattaa homo? Miksi et vastaa tähän?
Anonyymi00120 kirjoitti:
ArtoTTT
Muutos on mahdollista.
"Journal of Sex & Marital Therapy tiedelehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan homoseksuaalisen suuntautumisen muuttuminen on joillekin mahdollista, eikä prosessi keskimääräisten tulosten perusteella aiheuta erityistä psykologista kärsimystä. Tutkittuun ryhmään kuului 72 miestä ja 26 naista, joka yrittivät seksuaalisen suuntautumisen muutosta erilaisten kristillisten järjestöjen kautta 6-7 vuoden aikana.Noin 23 prosenttia tutkituista raportoi merkittävää siirtymistä heteroseksuaaliseen kiinnostukseen.
30 prosenttia tutkituista kertoi, että homoseksuaalinen vetovoima ei ollut hävinnyt, mutta se ilmeni vain satunnaisesti, ....."
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/seurantatutkimus-seksuaalinen-suuntautuminen-voi-muuttua-jopa-kivutta/Edelleen odotan että tänne ilmestyisi tällainen "ehetynyt" homo. Ei vain näy eikä kuulu. Tai miksi kukaan julkkishomo ei ole koskaan ilmoittanut että hän oli "eheytynyt"? Osaatko sanoa mistähän tämä johtuu?
Miksi et myöskään millään tavalla kommentoinut tuota USA:n psykiatriliiton näkemystä asiasta? Miksi sinä mieluummin uskot kaikenlaisia höpö höpö uutisia asiasta?
Tai jos sinun juttusi on totta, niin miksi ihmeessä sen kehittäjä ei ole sitten saanut lääketieteen Nobelia?Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Suvaitsevaisuuden opetus on enemmän kuin tärkeää aina. Sen sijaan sinä haluat että koulu opettaisi vihaa ja ennakkoluuloja. Niillä ei todellakaan ole sijaa tulevaisuuden yhteiskunnassa. Yhä edelleen myös kysyn että olisiko sinusta voitu kasvattaa homo? Miksi et vastaa tähän?
Jäi sanomatta. Sinä olisit varmaan lähtenyt ajamaan sitä, että minulle olisi pitänyt antaa potkut. Onneksi sinunlaisia ihmisiä on Suomessa päivä päivältä yhä vähemmän....
- Anonyymi00124
Suvaitsevaisuuden opetus on enemmän kuin tärkeää aina. Sen sijaan sinä haluat että koulu opettaisi vihaa ja ennakkoluuloja. Niillä ei todellakaan ole sijaa tulevaisuuden yhteiskunnassa. Yhä edelleen myös kysyn että olisiko sinusta voitu kasvattaa homo? Miksi et vastaa tähän?
ArtoTTT
#Suvaitsevaisuuden opetus on enemmän kuin tärkeää aina. #
Ei kyse ole suvaitsevaisuudesta, sinua suvaitsemattomanpaa ihmistä saa hakea, kyse on , "homouskonnon" kannattamisesta, Ihmisten USKOSTA homopropagandaan ja tämän uskonnon levittämisestä, sinä suvaitset vain samaa mieltä olevia. - Anonyymi00125
Edelleen odotan että tänne ilmestyisi tällainen "ehetynyt" homo. Ei vain näy eikä kuulu. Tai miksi kukaan julkkishomo ei ole koskaan ilmoittanut että hän oli "eheytynyt"? Osaatko sanoa mistähän tämä johtuu?
Miksi et myöskään millään tavalla kommentoinut tuota USA:n psykiatriliiton näkemystä asiasta? Miksi sinä mieluummin uskot kaikenlaisia höpö höpö uutisia asiasta?
Tai jos sinun juttusi on totta, niin miksi ihmeessä sen kehittäjä ei ole sitten saanut lääketieteen Nobelia?ArtoTTT
#Tai jos sinun juttusi on totta, niin miksi ihmeessä sen kehittäjä ei ole sitten saanut lääketieteen Nobelia?#
Woke kulttuurissako, jossa työpaikka/rahoitus ja maine on katkolla, jos et ole sitoutunut "homonarratiiveihin" ja tutkit jotain niiden vastaisesti. Tässä toinen esimerkki.
"Kuten raportin julkaisija toteaa, yksi tärkeimmistä havainnoista on se, että ”eräät kaikkein säännöllisimmin esitetyt väitteet seksuaalisuudesta ja sukupuoli-identiteetistä eivät saa tukea tieteellisestä todistusaineistosta.”
Ohessa neljä kaikkein tärkeintä johtopäätöstä:
Tieteellinen todistusaineisto ei tue uskomusta seksuaalisesta orientaatiosta syntymässä biologisesti määräytyvänä muuttumattomana ihmisen ominaisuutena – että toiset ”syntyvät sellaisiksi”.
Samoin uskomus, että sukupuoli-identiteetti olisi synnynnäinen, biolgoisesta sukupuolesta riippumaton muuttumaton ominaisuus ihmisessä – niin että henkilö saattaa olla ”mies vangittuna naisen ruumiiseen” tai ”nainen vangittuna miehen ruumiiseen” – ei saa tukea tieteellisestä todistusaineistosta."
https://aitoavioliitto.fi/artikkelit/melkein-kaikki-mita-media-sinulle-sanoo-seksuaalisesta-orientaatiosta-ja-sukupuoli-identiteetista-on-vaarin/ - Anonyymi00127
Anonyymi00125 kirjoitti:
ArtoTTT
#Tai jos sinun juttusi on totta, niin miksi ihmeessä sen kehittäjä ei ole sitten saanut lääketieteen Nobelia?#
Woke kulttuurissako, jossa työpaikka/rahoitus ja maine on katkolla, jos et ole sitoutunut "homonarratiiveihin" ja tutkit jotain niiden vastaisesti. Tässä toinen esimerkki.
"Kuten raportin julkaisija toteaa, yksi tärkeimmistä havainnoista on se, että ”eräät kaikkein säännöllisimmin esitetyt väitteet seksuaalisuudesta ja sukupuoli-identiteetistä eivät saa tukea tieteellisestä todistusaineistosta.”
Ohessa neljä kaikkein tärkeintä johtopäätöstä:
Tieteellinen todistusaineisto ei tue uskomusta seksuaalisesta orientaatiosta syntymässä biologisesti määräytyvänä muuttumattomana ihmisen ominaisuutena – että toiset ”syntyvät sellaisiksi”.
Samoin uskomus, että sukupuoli-identiteetti olisi synnynnäinen, biolgoisesta sukupuolesta riippumaton muuttumaton ominaisuus ihmisessä – niin että henkilö saattaa olla ”mies vangittuna naisen ruumiiseen” tai ”nainen vangittuna miehen ruumiiseen” – ei saa tukea tieteellisestä todistusaineistosta."
https://aitoavioliitto.fi/artikkelit/melkein-kaikki-mita-media-sinulle-sanoo-seksuaalisesta-orientaatiosta-ja-sukupuoli-identiteetista-on-vaarin/Sexuality and Gender Special Report
In August 2016, Paul R. McHugh, at the time a retired professor,[60] co-authored a 143-page review of the scientific literature on gender and sexuality in The New Atlantis.[60][61] In September 2016, Johns Hopkins University faculty members Chris Beyrer, Robert W. Blum, and Tonia C. Poteat wrote a Baltimore Sun op-ed, to which six other Johns Hopkins faculty members also contributed, in which they indicated concerns about McHugh's co-authored report, which they said mischaracterized the current state of science on gender and sexuality.[62][63] More than 600 alumni, faculty members, and students at the medical school also signed a petition calling on the university and hospital to disavow the paper. Chris Beyrer, a professor at the public health school and part of the faculty group that denounced McHugh's stance, said, "These are dated, now-discredited theories."[64][65][66] Brynn Tannehill, a board member of the Transgender United Fund wrote that "this isn't a study, it's a very long Opinion-Editorial piece."[ - Anonyymi00130
Anonyymi00120 kirjoitti:
ArtoTTT
Muutos on mahdollista.
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/seurantatutkimus-seksuaalinen-suuntautuminen-voi-muuttua-jopa-kivutta/Oletko tämä Arto T? Kovin tutun oloista tekstiä.
https://ranneliike.net/keskustelu/13478/muutos-on-mahdollinen - Anonyymi00131
Anonyymi00130 kirjoitti:
Oletko tämä Arto T? Kovin tutun oloista tekstiä.
https://ranneliike.net/keskustelu/13478/muutos-on-mahdollinenArto T on hellaripalstallakin saman aiheen parissa askarrellut. Jos on, kuten hyvin voi ollakin ArtoTTT, niin tuskin tunnustaa. Ihan samat jutut kyllä on.
- Anonyymi00132
Anonyymi00130 kirjoitti:
Oletko tämä Arto T? Kovin tutun oloista tekstiä.
https://ranneliike.net/keskustelu/13478/muutos-on-mahdollinenArtoTTT
Kyllä tuo aloitus on minun, aikoinaan kävin paljon myös keskusteluja tuolla. Anonyymi00132 kirjoitti:
ArtoTTT
Kyllä tuo aloitus on minun, aikoinaan kävin paljon myös keskusteluja tuolla.Heh. Eikö sinun maailmaasi mahdu mitään muuta kuin homot, homot, homot, homot, homot, homot jne jne jne...
Anonyymi00132 kirjoitti:
ArtoTTT
Kyllä tuo aloitus on minun, aikoinaan kävin paljon myös keskusteluja tuolla.Pian viisitoista vuotta pyörittänyt siis samaa levyä. On näet aika tavalla muuttumatonta tekstiä tässä(kin) ketjussa ja tuossa vuonna 2012 kirjoittamassasi, samat jutut (ja samat linkit) vuodesta toiseen, joita kierrätät. Jutunjuuresta pulaa?
Anonyymi00124 kirjoitti:
ArtoTTT
Ei kyse ole suvaitsevaisuudesta, sinua suvaitsemattomanpaa ihmistä saa hakea, kyse on , "homouskonnon" kannattamisesta, Ihmisten USKOSTA homopropagandaan ja tämän uskonnon levittämisestä, sinä suvaitset vain samaa mieltä olevia.kuule, kerroppas nyt koska minä olen vaatinut että sinä tai muutkaan homofoobikot eivät saisi pitää omaa mielipidettään? osoita se kohta, jossa olen näin kirjoittanut. koeta nyt ymmärtää sellainen yksinkertainen asia, että sinä sen sijaan vaadit konkreettisia tekoja. siksi sinävolet suvaisematon.
sinun mukaan homous tulisi julistaa sairaudeksi ja heidät tulisi sulkea sairaalaan tai jopa vankilaan. plus lisäksi pakkoeheytys siihen vielä päälle. lopuksi ei voi kuin ihmetellä sitä loputonta intoa, joita sinulla ja muilla laitauskovilla on käydä homojen kimppuun. sekö tosiaan on maailman suurin pulma....Anonyymi00124 kirjoitti:
ArtoTTT
Ei kyse ole suvaitsevaisuudesta, sinua suvaitsemattomanpaa ihmistä saa hakea, kyse on , "homouskonnon" kannattamisesta, Ihmisten USKOSTA homopropagandaan ja tämän uskonnon levittämisestä, sinä suvaitset vain samaa mieltä olevia.kuule, kerroppas nyt koska minä olen vaatinut että sinä tai muutkaan homofoobikot eivät saisi pitää omaa mielipidettään? osoita se kohta, jossa olen näin kirjoittanut. koeta nyt ymmärtää sellainen yksinkertainen asia, että sinä sen sijaan vaadit konkreettisia tekoja. siksi sinävolet suvaisematon.
sinun mukaan homous tulisi julistaa sairaudeksi ja heidät tulisi sulkea sairaalaan tai jopa vankilaan. plus lisäksi pakkoeheytys siihen vielä päälle. lopuksi ei voi kuin ihmetellä sitä loputonta intoa, joita sinulla ja muilla laitauskovilla on käydä homojen kimppuun. sekö tosiaan on maailman suurin pulma....- Anonyymi00135
kuule, kerroppas nyt koska minä olen vaatinut että sinä tai muutkaan homofoobikot eivät saisi pitää omaa mielipidettään? osoita se kohta, jossa olen näin kirjoittanut. koeta nyt ymmärtää sellainen yksinkertainen asia, että sinä sen sijaan vaadit konkreettisia tekoja. siksi sinävolet suvaisematon.
sinun mukaan homous tulisi julistaa sairaudeksi ja heidät tulisi sulkea sairaalaan tai jopa vankilaan. plus lisäksi pakkoeheytys siihen vielä päälle. lopuksi ei voi kuin ihmetellä sitä loputonta intoa, joita sinulla ja muilla laitauskovilla on käydä homojen kimppuun. sekö tosiaan on maailman suurin pulma....Vastaan Tervetuloa Tellervon puolesta. Ei ole maailman suurin pulma. Jotkin asiat eivät ole mielipidekysymyksiä. Siis jos toinen, olet kertonut, ampuu itseään jalkaan, itseään suoraan henkeen ja vereen, niin kumpi ottaa asiassa suuremman riskin.?
Huomaa, että ajattelusi ja objektiivinen käsittelykykysi asioitten suhteen on hyvinkin rajallinen. Kuten meillä kaikilla. Ei tämä ympäröivä maailma aseinesi sinuakaan pelasta.
Minä olen myös, ja osaan olla "vittumainen" mies. Siis osaan.
Homoja ei tarvitse sulkea sairaalaan tai vankilaan, eikä sitä varmastikaan ole kukaan tahtomassakaan. Ei ainakaan minun tahdostani.
Siis, hyvä jatkaa hyväntekoaan ja paha pahantekoaan.
On aa seksuaalia, on bee seksuaalia, ja seuraavaksi keksitään cee seksuaalia, ja ihan oikeesti jopa öö seksuaalia. Mites sitten, kun suomenkielen aakkoset on käytetty loppuun.?
Siirrytäänkö hepreankielisiin numeroihin.?
Toinen teistä on asiallisempi. Eikä ivaa toista. En pyydä, enkä vaadi todisteita. Siksi. - Anonyymi00137
Anonyymi00132 kirjoitti:
ArtoTTT
Kyllä tuo aloitus on minun, aikoinaan kävin paljon myös keskusteluja tuolla.Elämäntehtävä?
- Anonyymi00096
Tätä on itseasiassa tutkittukin.
Kun tunnustukseton uskonnonopetus tuli 2000-luvun alussa pakolliseksi, niin oppikirjoista -sekä kristinuskon että islamin -löytyi yli 10 vuotta myöhemmin edelleen edelleen tunnustuksellisuutta kaikilla kouluasteilla. Salam-kirjasarja on samalta aikakaudelta.
Esimerkkejä kristinuskon uskonnon oppikirjoista:
"Meidän kirkossamme kaste on lahja, jossa Jumala ottaa meidät lapsikseen ja antaa meille synnit anteeksi."
"Kun rukoilemme, voimme laittaa kädet ristiin. Rukouksessa saamme kertoa Jumalalle kaikki ilomme ja surumme, ja hän kuulee meitä."
"Pääsiäisenä Jeesus nousi kuolleista. Opetuslapset näkivät tyhjän haudan ja ymmärsivät, että Jumalan poika oli voittanut kuoleman."
"Jeesus antoi meille rakkauden kaksoiskäskyn. Se on elämämme tärkein ohje, joka opastaa meitä kohtelemaan muita hyvin."
Lainaukset, Saila Poulter: Uskonnot julkisessa koulussa (2013)
Valtaosa uskonnonopettajista on itse kristittyjä, ja he eivät välttämättä edes tunnista yllä olevia lauseita ongelmallisiksi. Juttu on siis täysin sama, mutta islamin oppikirja vasta nostaa tunteet ja kritiikit pintaan. - Anonyymi00113
Näköjään väänsit tästäkin, aloittamastasi ketjusta homoketjun. "Turvallisia" aiheita ei taida ollakaan, homojuttuihin ne sinulla kääntyvät aina.
-a-teisti-- Anonyymi00117
Näinhän Artolle aina käy, mielessä jatkuvasti homot ja seta.
- Anonyymi00122
Anonyymi00117 kirjoitti:
Näinhän Artolle aina käy, mielessä jatkuvasti homot ja seta.
Arto kipuilee omien homoseksuaalisten tunteidensa vuoksi.
- Anonyymi00123
Anonyymi00122 kirjoitti:
Arto kipuilee omien homoseksuaalisten tunteidensa vuoksi.
Ihan hyvä se on tuoda esille amerikan homojen iljetyksiä.
Joku voi niistä kiihottua, mutta ei se ole tarkoitus, vaan saada näyttämään synti synniltä eikä miltään ilolttelulta punaisen lyhtyjen kadulla. - Anonyymi00128
Anonyymi00123 kirjoitti:
Ihan hyvä se on tuoda esille amerikan homojen iljetyksiä.
Joku voi niistä kiihottua, mutta ei se ole tarkoitus, vaan saada näyttämään synti synniltä eikä miltään ilolttelulta punaisen lyhtyjen kadulla.Uskonharhaiset voivat ilman muuta olla juuri niin suuria syntisäkkejä kuin konsaan haluavat, kun taas meitä tervejärkisiä ei moinen höperehdintä liikuta lainkaan.
- Anonyymi00126
Ja kuka niitä amerikan homoja oikein voi kehua, on aivan oikein että niiden iljetys tuodaan esille vaikka siihen vähän nyt liittyisi omaa kiimaa ja hekumaa, niin silti tarkoitus on hyvä ja pyhä vaikka siinä vähän itse ryvettyy samalla ja tuntuu ettei pääss pyöri mitään muuta kuin syntiset ajatukset.
Mutta ei siitä pidä niin kauheasti hermostua, vaan ymmärtää miten uskonto ja oma kiima vain sekoittuu keskenään ja soppa vain on mitä on.- Anonyymi00129
Itse sinä olet iljetys pilkatessasi ihmisiä, joita sinä et edes tunne ja pilkkaat heitä vain sen vuoksi, etteivät he ole sinun laillasi uskonharhaisia.
- Anonyymi00133
Anonyymi00129 kirjoitti:
Itse sinä olet iljetys pilkatessasi ihmisiä, joita sinä et edes tunne ja pilkkaat heitä vain sen vuoksi, etteivät he ole sinun laillasi uskonharhaisia.
Ei ihmisiä ole pilkattu, vaan puolustettu amerikan homojen herjaajia, kun homotus muutoin on kovasti pinnalla ja jopa kirkosta erotaan jos homoja ei rakasteta, niin täytyy jonkin pitää myös homoherjaajien puolta ja kannustaa heitä tuomaan esille homoutta. Pitää vain tehdä selkeä raja siitä että tosiaan pitää sitä iljetyksenä eikä ihannoi sitä.
- Anonyymi00134
Anonyymi00133 kirjoitti:
Ei ihmisiä ole pilkattu, vaan puolustettu amerikan homojen herjaajia, kun homotus muutoin on kovasti pinnalla ja jopa kirkosta erotaan jos homoja ei rakasteta, niin täytyy jonkin pitää myös homoherjaajien puolta ja kannustaa heitä tuomaan esille homoutta. Pitää vain tehdä selkeä raja siitä että tosiaan pitää sitä iljetyksenä eikä ihannoi sitä.
Sinä olet näitä hurskaita kyyliä, joita voi kutsua vaikkapa raamattutalebaneiksi.
- Anonyymi00136
Seuraukset?
- Anonyymi00138
Missä korvaukset?
- Anonyymi00139
Korvaukset kaikille tuolle altistuneelle!
”Anonyymi00003” 2026-05-08 03:49:16 eli ArtoTTT kirjoitti;
”…juurinut pois kouluista kaikenlaisia kristinuskon tunnusmerkkejä ja jumalattomat paheksuu pienintäkin viittausta kristinuskoon, samaa aikaan kuitenkin opetushallituksen hyväksymissä oppikirjoissa...”
Täällä on kiivaasti puolustettu sitä, että kristinuskoa pitää opettaa kouluissa. Ilmeisesti ei ole oikein ymmärretty sitä, millaista tuo opetus on?
”Opetuksen tavoitteena ei siis ole harjoittaa uskontoa, käännyttää oppilaita tai sitouttaa heitä tiettyyn vakaumukseen, vaan antaa yleissivistävää tietoa uskonnoista ja katsomuksista.”
Hän laittoi linkin, missä oli: ”Kirjoista paistaa läpi oppilaiden ohjaaminen islamin tunnustukselliseen harjoittamiseen, sillä niissä esimerkiksi opetetaan oppilaita rukoilemaan ja pyritään vaikuttamaan lukijan toimintaan…”
”Lisäksi oppikirjassa ei opettajan mukaan ole eritelty lainkaan yksilön tai yhteisöjen tapoja tulkita uskontoa ja sen sääntöjä.”
”Opetan itse, että tulkintatapoja ovat liberaali, konservatiivinen ja fundamentalistinen. Kyllä näistäkin tavoista olisi jokaisen oppilaan hyvä olla perillä.”
”Minkään uskonnon opetus tai oppimateriaalit eivät saa olla oppilaita uskonnollisesti sitouttavia.”
Nämä säännöt koskevat siis myös kristinuskon opetusta!
”Anonyymi00071” 2026-05-09 16:52:03 eli ArtoTTT kirjoittaa myös:
”Voidaan muistella niitä lukemattomia kertoa kun ateistit ym. ovat uskonnonvapauteen vedoten vaatineet jotain menneinä vuosikymmeninä, on elämänkatsomustietoa, ruokarukouksen ja kirkossakäynnin kieltoa jne jne.”
Niin, nyt sinä taidat vaatia noita samoja kieltoja, mutta vain islamin uskonnon suhteen?
”Anonyymi00096” 2026-05-11 13:52:03 laittoi hyvän esimerkin, jossa oli lainauksia Saila Poulter: Uskonnot julkisessa koulussa (2013).
"Kun rukoilemme, voimme laittaa kädet ristiin. Rukouksessa saamme kertoa Jumalalle kaikki ilomme ja surumme, ja hän kuulee meitä."
"Pääsiäisenä Jeesus nousi kuolleista. Opetuslapset näkivät tyhjän haudan ja ymmärsivät, että Jumalan poika oli voittanut kuoleman."
"Jeesus antoi meille rakkauden kaksoiskäskyn. Se on elämämme tärkein ohje, joka opastaa meitä kohtelemaan muita hyvin."
Nämä ovat juuri sellaista tunnustuksellista uskonnon opetusta, mikä ei ole sallittua.
”Opetushallituksen vastuulle ei kuulu kustantamojen tuottamien oppimateriaalien tarkistaminen ennen julkaisua. Ennakkotarkistaminen päättyi 1990-luvulla.”
Nyt siis tarkistetaan kaikkien uskonnon oppikirja ja niitä korjataan.
Esim. ortodoksisen uskonnon alakouluille suunnatuissa Aksios-oppimateriaaleissa on ollut vastaavia puutteita. Ne ovat vedetty pois myynnistä ja julkaistaan korjausten jälkeen.
Arvaan, että näitä löytyy vielä lisääkin.
En siis ihan ymmärrä aloittajan ajatuksen juoksua. Haluaako hän sitä uskonnon opetusta kouluihin vai ei?- Anonyymi00141
Onhan se erikoista, että kouluissa pitää kieltää Suomen yli 500-vuotta vanhat perinteet joidenkin muslimien vaatimuksesta tai siitä, että pelätään heidän loukkaantuvan:
"Nämä säännöt koskevat siis myös kristinuskon opetusta!"
Mikä noita Wokettajia vaivaa? Suomalaisuus ja suomalaisten perinteet pitäisi kieltää. Rukoukset, ruokarukous kuuluu tuohon perinteeseen.
Tunnustuksellisuus on eräille kauheaa käyttäytymistä. Miksi pieni VÄHEMMISTÖ saa päättää, miten Suomen kouluissa toimitaan?
Miksi nämä tyypit eivät mene musliimimaihin opettamaan tasa-arvoa? - Anonyymi00142
Anonyymi00141 kirjoitti:
Onhan se erikoista, että kouluissa pitää kieltää Suomen yli 500-vuotta vanhat perinteet joidenkin muslimien vaatimuksesta tai siitä, että pelätään heidän loukkaantuvan:
"Nämä säännöt koskevat siis myös kristinuskon opetusta!"
Mikä noita Wokettajia vaivaa? Suomalaisuus ja suomalaisten perinteet pitäisi kieltää. Rukoukset, ruokarukous kuuluu tuohon perinteeseen.
Tunnustuksellisuus on eräille kauheaa käyttäytymistä. Miksi pieni VÄHEMMISTÖ saa päättää, miten Suomen kouluissa toimitaan?
Miksi nämä tyypit eivät mene musliimimaihin opettamaan tasa-arvoa?Sen miten Suomen kouluissa toimitaan on päättänyt eduskunta eikä muslimit.
- Anonyymi00143
Eli kristinuskoisille ei saa opettaa heidän omaa uskontoaan. Ateistejahan tämä ei koske, koska heidät on vapautettu uskonnosta.
- Anonyymi00144
Anonyymi00142 kirjoitti:
Sen miten Suomen kouluissa toimitaan on päättänyt eduskunta eikä muslimit.
Ei eduskunta, eikä muslimit. Vaan mummomuorin kaltaiset ja mnot:n kaltaiset maailmanhörhöt. Ja taas tyhmää viedään, kuin litran mittaa.
Suomessa on kaikki mahdollista. Kysykää sitten itseltänne.
”Anonyymi00141” 2026-05-20 14:03:33 kirjoittaa; ”Onhan se erikoista, että kouluissa pitää kieltää Suomen yli 500-vuotta vanhat perinteet joidenkin muslimien vaatimuksesta…”
:D Suomessa ei ole ollut koululaitosta 500 vuotta sitten.
Eikä ollut luterilaista kirkkoakaan vaan muodollisesti kaikki olivat katolilaista kirkkoa.
Kunnes kuningas Kustaa Vaasa otti kirkon hallinnon ja omaisuuden haltuunsa ja Wittenbergissä opiskelleet teologit toteuttivat reformaation.
Vasta 1686 luterilainen kirkko sai valtansa, siihen oli pakko kuulua ja kirkosta tehtiin valtion laitos.
”Anonyymi00142” 2026-05-20 14:52:56 kommentoi; ”Sen miten Suomen kouluissa toimitaan on päättänyt eduskunta eikä muslimit.”
Näinhän se on. Jo vuonna 1994 toteutettiin opetussuunnitelma uudistus, missä uskonto määriteltiin yleissivistäväksi ja 2003 luovuttiin tunnustuksellisuudesta.
Siitä huolimatta monissa kouluissa oli yksittäisiä opettajia, jotka opettivat tunnustuksellista – jopa muiden aineidenkin kohdalla.
Eduskunta ja Opetus- ja kulttuuriministeriö vastaavat lainsäädännöstä ja perusteista. Opetushallitus laatii perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet ja valtioneuvosto päättää tuntijaosta. Siten kunnat ja koulut laativat niiden pohjalta omat opetussuunnitelmansa-
”Anonyymi00143” 2026-05-20 15:01:36 kirjoitti. ”Eli kristinuskoisille ei saa opettaa heidän omaa uskontoaan. ”
Perustuslaki turvaa uskonnon vapauden, eikä ketään voi pakottaa uskonnon harjoittamiseen. Haluttiin siis taata kaikille yhdenvertainen oikeus koulutukseen. Uskonnon harjoittaminen on siis toinen juttu.
Kun miettii sitä, miten tunnustuksellinen uskonnon opetus teoriassa pitäisi järjestää, siitä tulee melkoinen sillisalaatti.
Ensinnäkin kristinusko jakautuu kolmeen pääsuuntaukseen, katolinen, ortodoksinen, protestanttinen.
Nämä ovat sitten jakaantuneet eri tunnustuskuntiin, etenkin protestanttinen suunta. Sitten on jakaannuttu opillisesti erilaisiin kirkkoihin, esim. helluntailaiset, baptistit ja metodistit
Lisäksi nykyään on monia eri liikkeitä, joissa myös on omat opilliset painotuksensa.
Tämän vuoksi olisi parempi, kun jokainen opettaisi itse tunnustuksellista uskontoa, jos sitä pitää tärkeänä.- Anonyymi00146
Miten ilman kuuluu Suomen kouluihin?
- Anonyymi00147
"Eikä ollut luterilaista kirkkoakaan vaan muodollisesti kaikki olivat katolilaista kirkkoa."
Ei kukaan ole puhunutkaan luterilaisesta opetuksesta!
Kristinuskon pääperiaatteet ovat samat KAIKISSA kristillisissä kirkoissa ja miksi niidenopettamista pitää hävetä vain sen tähden, että pieni vähemmistö loukkaantuisi?
Ne ovat tasa-arvo, naisten tasa-arvo, lähimmäisen rakkaus, Jumalan kunnioittaminen, Isänmaan arvostaminen, yksilön vapaus, ilman mullahien painostamista, ja se, että muslimeillekin annetaan oikeus elää Suomessa, kuuluu tähän. Mutta heidän pitää sopeutua Suomen yhteiskuntaan tai lainsäädäntöön.
Tuollainen ei ole tunnustuksellista opetusta. - Anonyymi00150
Anonyymi00147 kirjoitti:
"Eikä ollut luterilaista kirkkoakaan vaan muodollisesti kaikki olivat katolilaista kirkkoa."
Kristinuskon pääperiaatteet ovat samat KAIKISSA kristillisissä kirkoissa ja miksi niidenopettamista pitää hävetä vain sen tähden, että pieni vähemmistö loukkaantuisi?
Ne ovat tasa-arvo, naisten tasa-arvo, lähimmäisen rakkaus, Jumalan kunnioittaminen, Isänmaan arvostaminen, yksilön vapaus, ilman mullahien painostamista, ja se, että muslimeillekin annetaan oikeus elää Suomessa, kuuluu tähän. Mutta heidän pitää sopeutua Suomen yhteiskuntaan tai lainsäädäntöön.
Tuollainen ei ole tunnustuksellista opetusta.Kymmenessä käskyssä kielletään sanan- ja uskonnonvapaus.
Anonyymi00147 kirjoitti:
Tuollainen ei ole tunnustuksellista opetusta.”Anonyymi00147” 2026-05-21 10:40:49 kirjoitti; ”Kristinuskon pääperiaatteet ovat samat KAIKISSA kristillisissä kirkoissa…”
Lue uudestaan. Puhun tunnustuksellisesta uskonnosta sekä uskonnon harjoittamisesta. Nyt juuri opetetaan juuri noita pääperiaatteita, mutta ilman tuota tunnustuksellista asennetta.
”Ne ovat tasa-arvo, naisten tasa-arvo, lähimmäisen rakkaus, Jumalan kunnioittaminen, Isänmaan arvostaminen, yksilön vapaus, ilman mullahien painostamista…”
Iloisesti sinulla menee sekaisin liberaalit arvot, humanistiset arvot ja kristilliset arvot.
Eiköhän suurin osa ole jo opetuksessa mukana, ilman uskollista puolta.- Anonyymi00151
Mummomuori2 kirjoitti:
”Anonyymi00147” 2026-05-21 10:40:49 kirjoitti; ”Kristinuskon pääperiaatteet ovat samat KAIKISSA kristillisissä kirkoissa…”
Lue uudestaan. Puhun tunnustuksellisesta uskonnosta sekä uskonnon harjoittamisesta. Nyt juuri opetetaan juuri noita pääperiaatteita, mutta ilman tuota tunnustuksellista asennetta.
”Ne ovat tasa-arvo, naisten tasa-arvo, lähimmäisen rakkaus, Jumalan kunnioittaminen, Isänmaan arvostaminen, yksilön vapaus, ilman mullahien painostamista…”
Iloisesti sinulla menee sekaisin liberaalit arvot, humanistiset arvot ja kristilliset arvot.
Eiköhän suurin osa ole jo opetuksessa mukana, ilman uskollista puolta.”Kristinuskon pääperiaatteet ovat samat KAIKISSA kristillisissä kirkoissa…”
Tarkemmin sanoen kaikki Jeesukseen uskovat olemme yhtä ja samaa koska Jeesus rukoili Isää Jumalaa että me yhtä olisimme.
Ei väliä missä rekisterissä maan päällä nimemme ovat mutta Jeesuksen seuraajat olemme yhtä!!!
Kirkkolaitokset sitten riitelee mitä sitten riitelevätkään eikä sillä ole kristinuskon kannalta merkitystä. - Anonyymi00154
Anonyymi00151 kirjoitti:
”Kristinuskon pääperiaatteet ovat samat KAIKISSA kristillisissä kirkoissa…”
Tarkemmin sanoen kaikki Jeesukseen uskovat olemme yhtä ja samaa koska Jeesus rukoili Isää Jumalaa että me yhtä olisimme.
Ei väliä missä rekisterissä maan päällä nimemme ovat mutta Jeesuksen seuraajat olemme yhtä!!!
Kirkkolaitokset sitten riitelee mitä sitten riitelevätkään eikä sillä ole kristinuskon kannalta merkitystä.Jeesus rukoili itseään. Fiksu kaveri.
- Anonyymi00148
Ateisteja ei kiinnosta?
Kyllä myös ortodoksisen kristinuskon opetus on lipsahtanut tunnustukselliseksi. Vai eikö ne sinusta ole kristittyjä?
- Anonyymi00152
Ortodoksit ovat ortodokseja, luterilaiset luterilaisia, katoliset katolilaisia, eihän näillä laitoksilla ole merkitystä kristinuskon suhteen.
Ainoa millä on merkitystä on Jeesukseen uskovien ja Jeesusta seuraavien uskovien seurakunnalla minkä Jeesus eka helluntaina perusti.
- Anonyymi00149
Ateisteja närästää vain kristinusko.
- Anonyymi00153
Jotain erikoistahan siinä kristinuskossa täytyy olla kun sitä pitää niin voimakkaasti vastustaa.
Melkein kaikki muut uskonnot käy ellei nyt rupea ihan katolta ketään tiputtelemaan, mutta Kristuksen armo käy yli ymmärryksen.Käyhän se hiukan yli ymmärryksen, että armahtaa oman luomuksensa itseltään. Ei oikein pelaa logiikka tässä.
- Anonyymi00156
"Jotain erikoistahan siinä kristinuskossa täytyy olla kun sitä pitää niin voimakkaasti vastustaa."
Ja tässäkin vain meidän Jeesukseen elävästi uskovien kimppuun käydään alvariinsa!!!
- Anonyymi00155
Islam on kuin syöpä!
- Anonyymi00157
Lopetetaan typerä "oman uskonnon opetus".
Sama opetus kaikille ja samat mahdollisuudet kaikille. Kirjoitin edellä: Perustuslaki turvaa uskonnon vapauden, eikä ketään voi pakottaa uskonnon harjoittamiseen. Haluttiin siis taata kaikille yhdenvertainen oikeus koulutukseen. Uskonnon harjoittaminen on siis toinen juttu.
Ja ”…olisi parempi, kun jokainen opettaisi itse tunnustuksellista uskontoa, jos sitä pitää tärkeänä.”
”Anonyymi00152” 2026-05-22 09:38:59 tuntuu vastustavan kovasti tunnustuksellista uskonnon opetusta:
”Ortodoksit ovat ortodokseja, luterilaiset luterilaisia, katoliset katolilaisia, eihän näillä laitoksilla ole merkitystä kristinuskon suhteen.”
”Anonyymi00153” 2026-05-22 09:58:37 puolestaan ei tunnu ymmärtävän eroa yleisestä kristinuskon opetusta tunnustuksellisesta (ja uskonnon harjoittamisesta) opetuksestä.
”Jotain erikoistahan siinä kristinuskossa täytyy olla kun sitä pitää niin voimakkaasti vastustaa.”
Miksi ei voisi jokainen yhteisö itse opettaa tuota tunnustuksellista uskontoa tai uskonnon harjoittamista?- Anonyymi00158
ArtoTTT
Uskonnonvapauden perusperiaate kansainvälisissä sopimuksissa on:
vanhempien oikeus ja vapaus taata lastensa uskonnollinen kasvatus oman vakaumuksensa mukaisesti Anonyymi00158 kirjoitti:
ArtoTTT
vanhempien oikeus ja vapaus taata lastensa uskonnollinen kasvatus oman vakaumuksensa mukaisestiNiin, joten ei kouluissa tarvitse opettaa tunnustuksellista vaan vaikka vanhemmat voivat opettaa.
- Anonyymi00160
Anonyymi00158 kirjoitti:
ArtoTTT
vanhempien oikeus ja vapaus taata lastensa uskonnollinen kasvatus oman vakaumuksensa mukaisestiJa koulut ovat tärkein elementti tämän kristillisen uskon opettamisessa lapsille, mihin oppilaiden vanhempien tulisi kouluja rohkaista.
- Anonyymi00162
Anonyymi00160 kirjoitti:
Ja koulut ovat tärkein elementti tämän kristillisen uskon opettamisessa lapsille, mihin oppilaiden vanhempien tulisi kouluja rohkaista.
ArtoTTT
Jos lasten moraalinen ja uskonnollinen kasvatus tapahtuu kouluissa, niin kyllä vanhemmilla tulee olla oikeus siihen vaikuttaa jo uskonnonvapaudenkin perusteella.
- Anonyymi00159
ArtoTTT
Ja lisää sylttyä paljastuu, mutta ateistit vahtii tarkasti vain kristittyjä.
"Uskontoa on voinut opiskella koulun sijaan vaikkapa moskeijassa. Tämä ei vastaa Opetushallituksen ohjetta."
"Suomessa on satoja peruskoululaisia, jotka korvaavat koulun uskonnonopetuksen oman yhteisönsä opetuksella. Osan kohdalla järjestely vaikuttaa olevan ristiriidassa Opetushallituksen ohjeiden kanssa."
"Oman uskonnollisen yhdyskunnan antaman opetuksen sisällölle ei sen sijaan ole koulun opetussuunnitelmasta tulevia vaatimuksia.
Selvityksen perusteella esimerkiksi Vantaalla Myyrmäen moskeija on merkittävä opetuksen järjestäjä."
"Koulujen ulkopuolella toteutettavaa korvaavaa uskonnonopetusta ei ainakaan pääkaupunkiseudulla valvo Ilta-Sanomien selvityksen mukaan yksikään viranomainen. Sekä Vantaan, Helsingin että Espoon opetusviranomaiset kertovat, että heillä ei ole tietoa opetuksen sisällöstä eikä velvollisuutta sitä valvoa."
"Espoon tavoin myös Helsingissä ja Vantaalla tätä vaihtoehtoa käyttävät myös mormonit ja Jehovan todistajat. "
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012006300.html- Anonyymi00161
No kirkko ei ainakaan noudata kristittyjen opetusvelvollisuutta ja varmista että lapset saavat opetuksen uskoon tulemiseen ja Kristus-keskeiseen elämään.
- Anonyymi00163
ArtoTTT
"Nopeasti selvisi, että Opetushallituksen ohje todella antaa mahdollisuuden korvata opetussuunnitelman mukaiset katsomusaineen opinnot oman uskonnollisen yhdyskunnan järjestämällä opetuksella."
"Soittokierroksesta tuli erikoinen. Monet rehtorit suorastaan kauhistuivat kysymyksestä. Joillain iski yllättäen palaveri päälle, kun he olivat kuulleet asiani. Eräs riensi kollegansa luokse ja toisteli tämän todistaessa, että ei missään nimessä halua kommentoida asiaa eikä nimeään lehteen tässä yhteydessä."
"Onneksi muutama ystävällinen rehtori selvitti minulle, millainen käytäntö Helsingissä on: jos huoltajat haluavat lapsensa opiskelevan uskontoa koulun ulkopuolella, ilmoitus riittää. Kukaan ei muistanut koskaan evänneensä pyyntöä."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012026752.htmlSiellä oli myös "Pieni määrä oppilaita oli myös mormonien ja Jehovan todistajien järjestämässä opetuksessa."
- Anonyymi00164
Oppimisen valvollisuus ja jopa koulupakko on findamenttaalia. Ei se eroa uskontojen mielivallasta. Lasten kasvatus ja yhdessäoleminen kouluissa on luonnollista, mutta vikaan mennään juuri sillin kun ryhdytään puhumaan oppimisen pakosta. Ei tarvitse kysyä kuin, kenen opit ja arvot ovat niin tärkeitä ja ainoat oikea että kaikkien muidenkin on ne hyväksyttävä?
Olisi voitu esimerkiksi aivan mainiosti vain lyhentää kouluviikkoja näiden kesälomien vuoksi. Mitään emme olisi menettäneet. Ne viikot olisi vain käytetty paremmin.- Anonyymi00165
"Oppimisen valvollisuus ja jopa koulupakko on findamenttaalia"
Ollaan siinä tilanteessa että kotikoulut ovat ainoita turvallisia paikkoja missä voidaan kasvaa terveiksi aikuisiksi,
Isoissa kouluissa tulee vain mielisairaita lukutaidottomia idiootteja, joiden väkivaltaisuus on tuhoavaa. Vain parhaat jotka oppivat itse selviytyvät kun eivät ota huomioon kouluopetusta eikä -häiriköintiä ja väkivaltaa. "Ei tarvitse kysyä kuin, kenen opit ja arvot ovat niin tärkeitä ja ainoat oikea että kaikkien muidenkin on ne hyväksyttävä?"
Sitä kutsutaan yleissivistykseksi. Mitä paremmin on sivistynyt, sitä paremmin pärjää tässä yhteiskunnassa.- Anonyymi00172
Mummomuori2 kirjoitti:
"Ei tarvitse kysyä kuin, kenen opit ja arvot ovat niin tärkeitä ja ainoat oikea että kaikkien muidenkin on ne hyväksyttävä?"
Sitä kutsutaan yleissivistykseksi. Mitä paremmin on sivistynyt, sitä paremmin pärjää tässä yhteiskunnassa.Ilmankos oletkin pohjasakkaa.
- Anonyymi00166
Vaatiko ateistit korvauksia?
- Anonyymi00168
Korvauksia?
- Anonyymi00169
Kaikesta pahoittelusta huolimatta erään puolueen 2010-luvulla aloittamaa kantasuomalaisvihaan perustuvaa politiikkaa jatketaan.
- Anonyymi00170
Hyvä kun nostat esille.
- Anonyymi00171
Missä ateistien korvausvaatimukset?
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle172444Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671619Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1091539Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A71507Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.451376Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell891347Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681336Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001204Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311107En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521076