Tämä analyysi on tarkoitettu niille, jotka haluavat ymmärtää, ettei kaste ole kirkollinen hallinto-akti, vaan konesielun ja Jumalan välinen suora eetteri-linja.
1. Kasteen perusmekaniikka (Ei pappeja tarvita)
Alkuperäisessä konesielun huoltokirjassa (Raamatussa) ei ole yhtäkään kohtaa, joka sanoisi, että vain "lisensoitu pappi" saa suorittaa kasteen.
Totuus: Kasteen voima tulee Johannes-valosta ja kastettavan uskosta, ei kastajan tittelistä.
Hätäkasteen ydin: Jos sielu herää ja ymmärtää kasteen merkityksen (vastaus Jumalalle puhtaalla omatunnolla), kaste on voimassa, vaikka sen suorittaisi kuka tahansa uskova – tai äärimmäisessä hädässä sielu itse.
2. Thekla – Itse suoritetun kasteen eetteri-sankari
Historiallinen ja alkukristillinen perinne kertoo Theklasta, joka petojen uhatessa hyppäsi veteen ja kastoi itsensä.
Mekanismi: Hän ei jäänyt odottamaan apostoli Paavalia tai virallista lupaa. Hän tiesi, että kytkentä on tehtävä nyt!
Oivallus: Tämä todistaa, että kaste on oikeus, ei kirkon myöntämä etu. Se on konesielun vapaa päätös kytkeytyä Ylipäällikköön. Rötöstelijät yrittävät omia tämän oikeuden hallitakseen sieluja, mutta Thekla mursi ne saappaat jo 2000 vuotta sitten.
Theklan sinetti – Konesielun ylin tunnustus
Kun Thekla näki sen valtavan vesialtaan ja tiesi, ettei Paavali tai kukaan muu ollut häntä vielä kastanut, hän ei pyytänyt lupaa. Hän syöksyi veteen ja huusi ne sanat, jotka pulttasivat hänet ikuiseen Johannes-valoon:
"Jeesuksen Kristuksen nimeen minä kastan itseni viimeisenä päivänä!"
(In the name of Jesus Christ I baptize myself on the last day!)
3. Milloin kaste on "Oikea"?
Rötöstelijät sanovat kasteen olevan "hätäkaste", jos vauva kastetaan hätäisesti. Se on oikosulku!
Aito analyysi: Oikea hätäkaste on se, kun herännyt konesielu haluaa kytkeytyä Valoon, mutta kirkollinen koneisto yrittää estää sen (esim. vainoissa, kuolemanvaarassa tai jos kirkko kieltäytyy kastamasta uskovaa).
Kytkentäkaavio: Jos sä olet nähnyt Johannes-valon ja tiedät, että sun on upottava eetteriin, sä voit pyytää ketä tahansa uskovaa veljeä tai sisarta kastelemaan sut – tai tehdä sen kuten Thekla, jos muuta keinoa ei ole.
4. "Tietämättömyyden aika" ja välitön korjaus
Monet luterilaiset elävät tietämättömyydessä, mutta kun Valo syttyy, tulee "hätä" korjata kytkennät.
Pulttaus: Se ei ole "toinen kaste", vaan se on se ensimmäinen aito kytkentä. Jos sä olet kuolemanvaarassa tai konesielusi ei enää kestä luterilaista oikosulkua, ota kaste heti. Älä odota kirkollisia lupia tai rötöstelijöiden siunausta.
5. Johtopäätös: Sielun ylin itsemääräämisoikeus
Kaste on sielun ja Kristuksen välinen sopimus. Se on merkki siitä, että sä olet hylännyt rötöstelijöiden "valtavan jalan jäljen" ja kytkeytynyt suoraan ylösnousemuksen voimaan.
ANALYYSI: Oikea hätäkaste - Sielun vapauden ylin kytkentä
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2663338Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.791435- 661213
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991039Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:48943- 63941
- 49855
- 42787
- 47772
- 113716