Pitkään ollut mieli maassa, toisinaan useampi hyväkin päivä putkeen. Pahimpina hetkinä mietin jo itsetuhoisesti.
Mulla ei ole kavereita, juttelemassa käynyt pari kertaa. En haluaisi aloittaa lääkitystä kun toivon vielä ilman lääkkeitä pärjääväni.
Kaipaan todellakin sosiaalisia suhteita ja olen yrittänyt niitä hankkia. Olen kuitenki jo 40vuotias joten on vaikea löytää suht oma ikäistä seuraa. Olen kokeillut somea. Kellään ei ole aikaa nähdä.
Mistä sä oot saanu apua masennukseen? Mikä auttaa sun oloa?
Mistä apua masennukseen?
33
431
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mulla oli sähköhoitojakso.
Nyt pillerit - Anonyymi00002
Mua auttaa työ ja harrastukset. Kirjoja luen, niitä saa lainata kirjastosta.
Kaupassa käyn, sanon kassalle päivää ja toivotan hyvää päivän jatkoa. Kotona teen ruokaa. Netistä löytyy mukavia reseptejä.
Juuri nyt on paras vuodenaika, päivät pitenee, kaikki vihertyy. Luontoa on mukava seurata. - Anonyymi00003
Miksi et poistu kotoa,kun on paikkoja joissa voi tavata ihmisiä. Miksi ei esim mielenterveyskuntoutujille tarkoitetut kohtaamispaikat kelpaa?
- Anonyymi00004
Jos kysyt aloittajalta niin käyn töissä. Eli en pääse mielenterveyskuntoutujien päivä toimintoihin.
Ja mielelläni käyn töissä. Saa edes hetkeksi ajatukset muualle.
Kyselen, jos saisin itsekin jotain oivallusta mikä auttaisi.
Itsekin luen välillä kirjoja mutta kärsivällisyys ei meinaa riittää, mielummin katson elokuvia.
Kesäisin onneksi viihtyy ulkona. Ja kyllä poistun välillä kotoolta töiden lisäksi esim tanssin takia. Eli en ihan mätäne kotona, mutta vaikka kuinka kävisi muualla, niin ei mikään vaan tunnu miltään. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jos kysyt aloittajalta niin käyn töissä. Eli en pääse mielenterveyskuntoutujien päivä toimintoihin.
Itsekin luen välillä kirjoja mutta kärsivällisyys ei meinaa riittää, mielummin katson elokuvia.
Kesäisin onneksi viihtyy ulkona. Ja kyllä poistun välillä kotoolta töiden lisäksi esim tanssin takia. Eli en ihan mätäne kotona, mutta vaikka kuinka kävisi muualla, niin ei mikään vaan tunnu miltään.Kannattaa käydä mielellään enempi töissä jos siihen mahollisuus on.
Ryhmätominnasssa olen jonkun verran osallistunut mutta suurin osa niin vahvoissa lääkkeissä että ei niistä ole keskustelukavereita. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kesäisin onneksi viihtyy ulkona. Ja kyllä poistun välillä kotoolta töiden lisäksi esim tanssin takia. Eli en ihan mätäne kotona, mutta vaikka kuinka kävisi muualla, niin ei mikään vaan tunnu miltään.Pystyt tekemään töitä masennuksesta huolimatta ja et pytsy siitäkään olemaan kiitollinen. Onko työkaverisi sinua nuorempia ja etkö juttele heidän kanssaan jos kerta olet sosiaalinen?
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kesäisin onneksi viihtyy ulkona. Ja kyllä poistun välillä kotoolta töiden lisäksi esim tanssin takia. Eli en ihan mätäne kotona, mutta vaikka kuinka kävisi muualla, niin ei mikään vaan tunnu miltään.Pystyt tekemään töitä masennuksesta huolimatta ja et pytsy siitäkään olemaan kiitollinen. Onko työkaverisi sinua nuorempia ja etkö juttele heidän kanssaan jos kerta olet sosiaalinen?
- Anonyymi00008
Itsellä sama homma, olen tosi yksinäinen ja haluaisin vaan löytää naisen vaikka tuskin edes uskaltaisin tavata sitten jos siihen mahdollisuus tulis.
Olen myös hyvin lääkevastainen monestakin syystä, sen hyväksyn että jonkun tarvittaessa otettavan lääkkeen voi harvakseltaan ottaa mutta en haluaisi käyttää mitään mielialalääkkeitä säännöllisesti. Se vaan on itselle kovin vastenmielinen ajatus.
Vastaus omalla kohdalla on että ei se masennus ja yksinäisyys tästä kai koskaan helpota kun en onnistu sitä nais-seuraa varmaan koskaan saamaan ongelmieni takia. Kavereita nyt on joskus sentään ollut mut yhteydenpito on jäänyt aikalailla monestakin eri syystä. En varsinaisesti sanoisi olevani enää edes masentunut vaan pikemminkin kyllästynyt siihen että elämä on samanlaista vuodesta toiseen eikä ole oiken mielenkiintoa enää mihinkään.
Masentunut Mies- Anonyymi00010
Oletko ollut yhteydessä autismiliittoon ja heidän palveluihinsa?
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Oletko ollut yhteydessä autismiliittoon ja heidän palveluihinsa?
Ei niiden palveluita ole täällä pikkupaikkakunnalla.
Masentunut Mies - Anonyymi00019
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei niiden palveluita ole täällä pikkupaikkakunnalla.
Masentunut MiesMinä olen kertonut että heillä on myös netissä palveluja ja apua tarjolla. Siellä on mm . neuvontaa,tukea,vertaistukea. Mutta kun sua ei kiinnosta. ja ennen kuin ehdit sanoo ettei sulla ole rahaa soittaa niin voi olla yhteydessä sähköpostilla ja auttavat sua.
- Anonyymi00011
Oletko miettinyt, että masennus voi olla ruokavaliosta. Sinun suolisto ei ole kunnossa, et syö riittävästi täysjyväviljaa, kasviksia tai kuitupitoista ruokaa ja maitohappobakteereita. Mm. Pro ja Prebiootit auttavat parantamaan suolistoa.
Koin suuren mullistuksen mielenterveydessä pidettyäni huolta suoliston terveydestä ja sen huomaa siitä, että vatsa myös tyhjenee joka päivä ja tällä tavalla elimistö puhdistuu ja aivojen terveys paranee.
Mutta pitää syödä terveellisesti ja kuidut sekä proteiinit ovat ehdoton asia. Eikä mitään kaupan raffinoitua ruokaa tai prosessoitua kuraa, se ruoka josta vitamiinit ja hivenaineet sekä kivennäiset on jo puhdistettu kuluttaa kehoa, ei tuo keholle lisää mitään terveyttä.- Anonyymi00013
Kyllä mun vatsa tyhjenee joka päivä liiankin hyvin, masentuneena vaan oikein jaksa laittaa terveellistä ruokaa. Liian vaikea asia tämäkin mulle. En osaa ostaa ja laittaa terveellistä ruokaa, jotkin vaan äkkiä jotain prosessi otus paskaa naamaan.
Masentunut Mies - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kyllä mun vatsa tyhjenee joka päivä liiankin hyvin, masentuneena vaan oikein jaksa laittaa terveellistä ruokaa. Liian vaikea asia tämäkin mulle. En osaa ostaa ja laittaa terveellistä ruokaa, jotkin vaan äkkiä jotain prosessi otus paskaa naamaan.
Masentunut MiesProsessoitua perkele älypuhelin taas oikolukee.
- Anonyymi00015
Siis hotkin prosessoitua paskaa kun en jaksa laittaa ruokaa. En kohta jaksa myöskään pestä pyykkiä, astioita enkä siivota enkä ajaa nurmikenttää. En voi lähteä sinne omalle asunnolle 100 kilometrin päähän kun en saa keneltäkään mitään apuja näihin asioihin. Tai jos lähden niin sitten multa jää se mielenterveys hoito taas kokonaan väliin kun se on täällä pikkupaikkakunnalla.Hampaiden harjaaminen ja autolla ajaminenkin on välillä liian raskasta mulle.
Masentunut Mies- Anonyymi00017
Sinä et jaksa huolehtia omasta hyvinvoinnista mutta naisen kanssa jaksat panna ja jyystää.Luuletko että joku nainen haluaa miehen joka ei osaa huolehtia itsestään.
- Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Sinä et jaksa huolehtia omasta hyvinvoinnista mutta naisen kanssa jaksat panna ja jyystää.Luuletko että joku nainen haluaa miehen joka ei osaa huolehtia itsestään.
No eikai se sen naisen murhe ole jos vahingoittaa omaa terveyttäni?
Masentunut Mies - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Masentunut MiesNiin ja kyllä jaksaisin panna jos vaan saisin, siitä ei kyllä ole epäilystäkään.
Masentunut Mies - Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Masentunut MiesNo ei . Se on sun oma ongelma
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Niin ja kyllä jaksaisin panna jos vaan saisin, siitä ei kyllä ole epäilystäkään.
Masentunut MiesNo tee sitten jotain että voit saada naisen. Et sinä saa naista suomi24 palstoilla.
- Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Niin ja kyllä jaksaisin panna jos vaan saisin, siitä ei kyllä ole epäilystäkään.
Masentunut MiesMut jos sulla on huono terveys niin mitä veikkaat et oikeesti käy?
- Anonyymi00031
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mut jos sulla on huono terveys niin mitä veikkaat et oikeesti käy?
Eihän sitä tiedä ennenku kokeilee.
- Anonyymi00032
Anonyymi00023 kirjoitti:
No tee sitten jotain että voit saada naisen. Et sinä saa naista suomi24 palstoilla.
Miksi Suomi24 ei voi saada naista? Täältä mä suurimman osan naisista oon löytänyt. Siis silloin aikaa sitten kun jaksoi olla aktiivisempi eikä ollut vielä niin katkera.
Masentunut Mies - Anonyymi00033
Anonyymi00022 kirjoitti:
No ei . Se on sun oma ongelma
Noniin, miksi se nainen ei sitten haluaisi olla mun kanssa jos en "osaa" huolehtia itsestäni? Itseänihän siinä vahingoitan, en sitä naista.
Masentunut Mies - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Noniin, miksi se nainen ei sitten haluaisi olla mun kanssa jos en "osaa" huolehtia itsestäni? Itseänihän siinä vahingoitan, en sitä naista.
Masentunut MiesVoi hyvänen aika. No jos sinä et osaa huolehtia arjen askareista ja omasta hyvinvoinnista,niin miksi naisen pitäis kiinnostua susta ku sulla on ongelmia autismin tuomien haasteiden kanssa. Sä luulet että kun pääset panemaan että se poistaa sun autismin. Millasia tukipalveluja olet saanut lapsena? Eikö sinun vanhempasi ole hakeneet apua ja tukea sinun autismiin kun olit lapsi?
- Anonyymi00016
Jutun aloittaja ei ole tämä masentunut mies mutta saat myös vapaasti kirjoittaa täällä. Oireethan meillä molemmilla melko samankaltaisia.
Joku puhui ruokavaliosta. Olen pyrkinyt miettimään tätäkin mutta väsymyksestä johtuen sorrun myös välillä valmisruokiin. Nyt olen tehnyt ehkä 4 päivää omaa ruokaa ja loput päivistä valmista. Syön maitohappobakteeria sekä rautalisää jauheena.
Sokeria en ollenkaan. Ruokavalio on ok tasolla mutta petrattavaa on.
Työkaverini on selkeästi nuorempaa eikä heitä kiinnosta tutustua. Eikä mukaan kiinnosta se jatkuva kännykän tuijotus.
Tähän työtehtävään on tulossa onneksi muutos mutta ei sosiaalisempaa suuntaan mutta saan muuten haastaa aivonystyröitäni.
Kun vaan saisi tämän väsymykseni pois ja niitä sosiaalisia kontakteja niin voisin jo paremmin. Myös muun turvaverkon puuttuminen surettaa, minulla ei ole perhettä esim kenenkanssa viettää pyhiä tai viikonloppuja- Anonyymi00018
Ohan muitakin ihmisiä olemassa kuin perhe. Sinulla ei ole turvaverkkoa niin ohan niitä tukipalveluja olemassa jos sinulla ole perhettä tai ystäviä.
- Anonyymi00025
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ohan muitakin ihmisiä olemassa kuin perhe. Sinulla ei ole turvaverkkoa niin ohan niitä tukipalveluja olemassa jos sinulla ole perhettä tai ystäviä.
Ne on aika hataria kyll vs perhe
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Millasista tukipalveluista sinulla on kokemusta?
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Miten voi hataria jos sinulla ei ole edes perhettä. Eikö ole hyvä että on edes joku taho?
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Millasista tukipalveluista sinulla on kokemusta?
Liian monesta. En oo kumpikaan tosin mut tiedän miten heikkoja ne on sitkun oikeesti tarttet tukea eikä oo 8-16 toimistoajat
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Liian monesta. En oo kumpikaan tosin mut tiedän miten heikkoja ne on sitkun oikeesti tarttet tukea eikä oo 8-16 toimistoajat
Oletko tietoinen että on myös nettipalveluja ja tiesitkö että esim kriisikeskukseeen pääsee kello 16 jälkeen ihan kasvotusten juttelee.
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
esim täällä walk in terapiaan pääsee myös alkuillasta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3271906IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk471599Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1541301- 1431148
Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021141Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.811090Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701057Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.74984Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan48952Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta157909