Vanhuksia hupsautetaan

Puhelinmyyjä

Meille neuvottiin tarkkaan, miten vanhuksia
hupsautetaan tilaamaan kaiken maailman
juorulehdet. Ei siinä tarvitse kuin vähän
ymmärtää. Kas, kun vanhuksilla ei ole yhtään
juttuseuraa. Jos viisi minsaa juttelee, on
vanhus kypsää kauraa tilaamaan Seiskan tai
jonkun muun lehden.

11

1076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luuri korvaan

Varmaan kertomasi tepsiikin usein, mutta ei läheskään aina. Jos kohtelias "ei kiitos" ei tepsi, niin sitten rähjätään, ja se kyllä tepsii.

• kun kuulen,että

lehtitalosta.

• mummukulta
        kun kuulen,että kirjoitti:

lehtitalosta.

Ei meitä niin vain höynäytetä. Sanon kohteliaasti että lehtiä tulee jo tarpeeksi - ei kiitos tälläkertaa ja hyvin on tepsinyt.
        Eivät mummot nyt NIIN puhekumppania ole vailla kun luulotellaan. Onhan meillä puhelin ja ystävät.

• Hymyilevä hölömö

Ei tunnu olevan häpyä sitte yhtikää.
      Onneks myö vanhat toisinaa ymmärrettää, että jostakii teiänkin on leipänne saatava, ja tillaa rytkäytetään kolomen kuukauven erikoistarjous, ja sen jäläkee perruutetaa kestotilaus, joka on lehtitalon höynäytysyritys.
      Sitte vaa ootetaan uutta erikoistarjousta, jos lehti on ollu mieleinen, niin voijaa jopa uuvestaa tilata.
      Teiän puhheet ei siinä paljoo hytkäytä.

• MUMMELI1

En ole höynäytettävä vanhus ,mutta tilaan kyllä puhelinmyyjien kautta lehtien pätkätarjouksia.
        Ovat huomattavasti halvempia kuin muuten .Tilaan vain määräaikaistarjouksia vaikka helppohan nuo olisi peruakin vaikka netillä.
        Se minussa vain ärsyttää kun niissä tulee kylkiäisinä kaikenmaailman tavaraa. Rihkama
        kelloja ja koruja,laukkuja ja pussukoita ja kirjoja. Vein niitä juuri kirpputorille lahjoituksena.Niitä ei kuulemma voi perua kun se olisi vaivalloista sanovat ,että anna jollekin.
        Minä saan kyllä sanottua jos en halua tilata,että ei nyt (lehden nimittäin)
        Joskus kuuntelen mielenkiinnosta entisenä kauppiaana kuinka hyvä tai huono myyntitykki on asialla.
        Nyt kun peruin yhden kestotilauksen ensi kerran kysyi asiakaspalvelija ,että mistä syystä perun lehden ,kun sanoi näkevänsä siitä että lehti oli tllut mulle vuosikausia.
        Kustannusyhtiöiden kirjakauppiaat ovat jo hankalampia päästä eroon ,nekin soittelevat kun joskus tulee tilattua joku kirja.
        Luulen ,että olisi vihonviimeinen ammatti olla puhelin myyjä.
        Poikani oli joskus armeijan päätyttyä toiseksi työksi hyväntekijäiskauppiaana. Lapsi ja liikenne kampanjassa.
        Hän puheliaana ,savolaisena poikana teki hyvin kauppoja ,oli monesti kuukauden paras ja sai lisäbonuksia.
        Siitä hommasta hän sai aika hyvin rahaa opiskelijan budjettia silmälläpitäen ja sanoi ,olleen hyvää opetusta haluksi opiskella lisää eikä jäädä siihen hommaan.
        Siinäkin työssä kuulee kaikenlaista ja asiakashan on aina oikeassa.

• MUMMELI1 kirjoitti:

En ole höynäytettävä vanhus ,mutta tilaan kyllä puhelinmyyjien kautta lehtien pätkätarjouksia.
        Ovat huomattavasti halvempia kuin muuten .Tilaan vain määräaikaistarjouksia vaikka helppohan nuo olisi peruakin vaikka netillä.
        Se minussa vain ärsyttää kun niissä tulee kylkiäisinä kaikenmaailman tavaraa. Rihkama
        kelloja ja koruja,laukkuja ja pussukoita ja kirjoja. Vein niitä juuri kirpputorille lahjoituksena.Niitä ei kuulemma voi perua kun se olisi vaivalloista sanovat ,että anna jollekin.
        Minä saan kyllä sanottua jos en halua tilata,että ei nyt (lehden nimittäin)
        Joskus kuuntelen mielenkiinnosta entisenä kauppiaana kuinka hyvä tai huono myyntitykki on asialla.
        Nyt kun peruin yhden kestotilauksen ensi kerran kysyi asiakaspalvelija ,että mistä syystä perun lehden ,kun sanoi näkevänsä siitä että lehti oli tllut mulle vuosikausia.
        Kustannusyhtiöiden kirjakauppiaat ovat jo hankalampia päästä eroon ,nekin soittelevat kun joskus tulee tilattua joku kirja.
        Luulen ,että olisi vihonviimeinen ammatti olla puhelin myyjä.
        Poikani oli joskus armeijan päätyttyä toiseksi työksi hyväntekijäiskauppiaana. Lapsi ja liikenne kampanjassa.
        Hän puheliaana ,savolaisena poikana teki hyvin kauppoja ,oli monesti kuukauden paras ja sai lisäbonuksia.
        Siitä hommasta hän sai aika hyvin rahaa opiskelijan budjettia silmälläpitäen ja sanoi ,olleen hyvää opetusta haluksi opiskella lisää eikä jäädä siihen hommaan.
        Siinäkin työssä kuulee kaikenlaista ja asiakashan on aina oikeassa.

"soittelijat" mutta työtähän se heille on.
        Myönnän joskus "sortuvani" tilaamaan,mutta olen myös jyrkkä,riippuu talouteni tilasta.
        Lähettelen myös pieniä summia niihin keräyksiin,milloin mihinkin ,kai jotenkin yritän myötäelää niiden ihmisten osaa ,joilla on vaikeampaa ,kuin minulla.
        Siinäkin tiedän väärinkäytösten määrän,mutta ajattelen,että se on heidän(väärinkäyttäjien) omantunnon asia.
        Sanotte, että sinisilmäinen olen ,niin olenkin,monessa asiassa.

Luulen vielä tässä vaiheessa ,että osaan sanoa myös ei.

• Remmari

Varmastikin tuollaista opetetaan, kuten kaikkia muitakin mahdollisia myyntikikkoja. Minulla oli aikoinaan työtoveri, joka oli myynyt lehtitilauksia maaseudulla ovelta ovelle. Hän kertoi, että hänen taktiikkansa oli samanlainen.

Minä sanon: "Ei, kiitos, en osta mitään puhelinmyynnistä". Nykysin ei tarvitse sanoa sitäkään, kun olen kieltänyt myyntipuhelut.

Muistutan kaikille seuraavasta Suomen Suoramarkkinointiliiton sivuilta kopioidusta tekstisä:

"Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kotiinsa tulevaa kaupallista puhelintarjontaa. Rajoitus tehdään joko Soneran tai Elisan palvelunumeroihin:
      Sonera: 060013404 ma-pe klo 8-20 ja la klo 9-15 (puhelun hinta 0,39 €/min pvm)
      Elisa: 060093404 päivittäin klo 8-22 (puhelun hinta 0,37 €/min pvm)."

On loppujen aika huonosti tunnettu asia, että myyntipuhelut voi kieltää aivan asiallisella tavalla, ja että liitto itse kertoo tämän nettisuvuillaan. Minäkin kuulin siitä vasta 2-3 vuotta sitten.

Toisaalta jotkut ihmiset haluavat, että heille kerrotaan tutustumistarjouksista, ja silloinhan sekin on reilu peli molemmin puolin.

• señora lyyli

ehkä sellasii voi hupasauttaa jotka on jo vähä dementissä.

miun naapuri isäntä oli dementissä nyt jo kuolt.
      hää minnuukin haki jatkuvast kottiinsa ko luuli muijakseen. myöhemmin sitte poika tulikin perheinee kottii issäänsä hoitamaa, mutta pitkää hää sai yksinää toheltaa.

hänen poika kerto mite hää saap koko ajan peruu lehtii ja lahjotuksii. isännäl tuli maksukuittija jotka hää oli puhelimes luvant maksaa.

oli yhdistykselle, huumeestä irti,lasten kesäleiri, luonnon puolesta,eläintten puolesta ja vaikka mistä ,ne ol keskimäärin 500 markkaa yksi lahjotus.

maksulomake tuli postissa ja ko poika hoiti maksut, ei hää niitä maksant vaan soitti laskun lähettäjille. kerto ettei isä pysty ennää huolehtimmaa asoistaa, vaan sannoo kaikkeen juu.
      niin ne kaik peruttii.

vaik mie jo vanhuksesta ulkonäön puolesta käyn, niin en tillaa mittää puhelimella. sanon aika napakasti, etten tillaa ennää mittää lehtii kottiin ko en ennää iän puolesta lue, jote kiitos vaan sinulle soitosta,eikä siin ole kukkaa ruvent ylipuhumaa.

toivo ehdotti että jos ruppee tulemaa tarjouksii lehdistä tai rahan pyytäjii, niin anna heti hänen puhelin numero ja sano kohteliaasti että poikain tekkee kaik kaupat meillä.

niin meinaan sannookin jos tuntuu kovin sitkeeltä kaupustelija. sittehän ei tiiä mitä tapahtuu jos mie temetoidun, mutta tälviisii pelataa nyt.:))

terveisin lyyli

• Ei hupsauteta!
      Näen jo puhelinnumerosta, onko tuttu vai vieras puhelinnumero.
      Jos on vieras numero niin olen varautunut siihen, että toisessa päässä on puhelinmyyjä.
      Yleensä eivät ehdi alkua pitemmälle kun jo totean että jos on myynnistä puhe, niin minulla ei valitettavasti ole aikaa, eikä ole tarvetta ostaa mitään. Kiitos soitosta! - Ja luuri kiinni.

Olen myös ilmoittanut puhelinnumeroni ns "nix-puhelimeen", jolloin uusien puhelinmyyjien on turha yrittää soittaa.

• Leny

Tuli tuossa mieleen Luonto-lehden puhelin myyjä, joka sai minut kuuntelemaan jorinoitaan. Hän sanoi tekevänsä tutkimusta kysyen, olenko luonnosta kiinnostunut. Lupauduin vastaamaan. Kyseli sitten mielipiteitäni petoeläimistämme, saimaannorpasta, perhosista ym. Totesi, että olen luontoa rakastava, joten hän tarjoaa minulle nyt Luonto-lehteä tilattavaksi, kun kerran olette luontoihminen. Minua ärsytti tuo myyntistrategia niin, ettei tullut mieleenkään tuota lehteä tilata. Myyjä antoi sitten ymmärtää, että olinkin teeskennellyt luonnonrakkauttani kieltävän vastauksen saatuaan.

• Remmari

...myyntimies soitti tänään, vaikka olen kieltänyt kaiken puhelimyynnin!! Hän myi niitä h***aa tuotteita. Minusta tuntui, että hän oli juovuksissa.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1749
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1101
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1066
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      962
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      92
      819
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      151
      798
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      51
      710
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe