Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihminen luodaan uudeksi vedestä ja Hengestä ikuista elämää varten Kristuksen verensuojaan.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Uusi liitto alkaa kasteesta, ei muutoin.
Kaste pelastaa ihmisen
563
1054
Vastaukset
- Anonyymi00002
Jeesuksen järjestys: Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, vasta sitten sydämeen voidaan vuodattaa Pyhä uskon Henki lahjaksi. Silloin opetus voidaan ymmärtää oikein kun ihmisellä on Pyhä Henki sisällä.
Lahkolaiset yrittävät ensin käännyttää ihmisen harhaoppiseen lahkouskoonsa
ja siihen päälle pelkkä vesikaste, proselyyttikaste. Näin ihminen tuuditellaan valerauhaan.- Anonyymi00008
Jumala ei asettanut luonnollista ja katoaa vettä rinnalleen pelastajaksi. Pilkkaat elävää Jumalaa asettamalla veden ja vesikasteen pelastajaksi! Kaste vedessä on uskon apu ja sisäisen muutoksen vahvistus, niin kuin Pietari kirjoitti: pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
Sana kumoaa harhaoppisi:
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
Ns. kastekäsky ei antanut vedelle Jumalan asemaa! Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille. - Anonyymi00064UUSI
Jeesuksella ei ollut mitään syntiä.
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut Putin luodaan uudeksi vedestä ja Hengestä ikuista elämää varten Kristuksen verensuojaan.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti Putinin pelastaa nyt kaste, ei siksi että hän siinä luopui saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki hänen kanssaan hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Uusi liitto alkaa kasteesta, ei muutoin.
😊😊😊😊😊- Anonyymi00003
Niin tietenkin kun ihmiset ei vain eroaisi kirkosta kun homoja herjataan.
Ei silloin oteta saastaista kastetta. Jeesuksen järjestys: Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, vasta sitten sydämeen voidaan vuodattaa Pyhä uskon Henki lahjaksi. Silloin opetus voidaan ymmärtää oikein kun Putinilla on Pyhä Henki sisällä.
Lahkolaiset yrittävät ensin käännyttää ihmisen harhaoppiseen lahkouskoonsa
ja siihen päälle pelkkä vesikaste, proselyyttikaste. Näin Putin tuuditellaan valerauhaan.
😊😊😊😊😊- Anonyymi00021
Ei tule Putin avuksi, jos on syyllistynyt lahkolaisten uudestikasteeseen, mikä on anabaptismin syntiin, se on hengellinen synti.
- Anonyymi00043UUSI
Ensin on mielen muutos, jossa ihminen tekee parannuksen ja ottaa sydämeensä Jeesuksen armon .
Kasteessa ei uudestisynnytä, vaan uudestisyntyminen on tapahduttava ennen kastetta. Kaste on vapaaehtoinen itse pyytämällä saatu uotuskaste.
Raamatussa on vain vapaaehtoinen uskoontulleiden kaste uudestisyntymisen jälkeen.
- Anonyymi00004
Ihmistä ei pelasta mitkään kastevedet eikä puheet kadotukselta, armon aika on jo ohitettu, sen jokaisen pitäisi vihdoinkin ymmärtää.
- Anonyymi00007
Kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.
- Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.
Ei niin kasteessa päästään osalliseksi Jeesuksen kuolemasta
- Anonyymi00012
Kaste Kristuksen on kasteHmänen kuolemaan. Ketään ei voi minkälaisela vesikasteella kastaa Kristuksen, sillä jokainen on jo kastettu Kristuksen. Kaste Kristukseen eli uusi elämä on jo valmiina ja odottaa uskon kautta vastaanottamista, meidän vanha ihmisemme on Hänen kanssaan ristiinnaulittu,
"tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta" - Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kaste Kristuksen on kasteHmänen kuolemaan. Ketään ei voi minkälaisela vesikasteella kastaa Kristuksen, sillä jokainen on jo kastettu Kristuksen. Kaste Kristukseen eli uusi elämä on jo valmiina ja odottaa uskon kautta vastaanottamista, meidän vanha ihmisemme on Hänen kanssaan ristiinnaulittu,
"tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta"Vesikaste on juuri tuo kaste Kristuksen kuolemaan
- Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kasteen saamisen edellytys ennen kastetta on vapaaehtoinen päätös tehdä parannus turvautumalla Jeesuksen sovitukseen meidän puolestamme itse pyyntää saada kaste.
Vauvat eivät tarvitse kasterituaalia, sillä he eivät ole tehneet syntiä, eikä perisyntiä ole olemassakaan. Jokainen tuomitaan vain omien tekojensa mukaisesti. - Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei niin kasteessa päästään osalliseksi Jeesuksen kuolemasta
ilman uskoa ei voi olla otollinen.
- Anonyymi00005
Pelastus jää saamatta kun homoja herjataan ja väki siksi eroaa kirkosta.
Siihen pitäisi panostaa ettei homoja herjattaisi että ihmiset pysyvät kirkosss. Muutoin pelastus karkaa käsistä jos homoja herjataan. - Anonyymi00006
Luterilaiset ns. kastavat Kristukseen. Mutta Kristukseen kastaminen ja veden valuttamalla päälakeen on turhaa ja arvotonta. Paavali todistaa Egyptistä lähteneistä Israelin heimoissa: "Saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä." Kaste ei auttanut saavuttamaan luvattua maata, vaan lähes kaikki kasteen Moosekseen saaneet kuolivat erämaassa.
Egyptistä lähteneistä 600 000 jalkamiehestä ainoastaan Joosua Nuunin poika sekä Kaaleb Jefunnen poika pääsivät Jordanin yli perintömaahansa. "Herra oli heille sanonut, että heidän oli kuoltava erämaassa. Eikä heistä jäänyt ketään, paitsi Kaaleb, Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika,
sillä nämä ovat uskollisesti seuranneet Herraa". Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.
Mikään kaste tai sen väärennös, otsan kastelu, ei anna taivasosuutta, vaan niin kuin Kaaleb seurasi uskollisesti Herraa, niin vain ne, jotka uskollisesti seuraavat Jeesusta, näkevät Taivaan valtakunnan.- Anonyymi00011
Noinhan ne ateistit luulevat
Paavali puhui Kristukseen kastamisesta
- Anonyymi00013
Uusi liitto alkoi jo pari tuhatta vuotta taakepäin.
- Anonyymi00022
Uusi liito, veren sovitus, alkaa henkilökohtaisella tasolla kasteesta Kristuksen verensuojaan.
- Anonyymi00014
Ja pas...t. . Luuletko että kok kesk sdp vihvad rkp väkeä äänestävät voisivat palastua jollain kasteella???? Syytät Jumalaa idiootiksi.
Ihminen tuomitaan tekojen vuoksi ja maailmankatsomuksen.. Ihminen kuka sympatiseeraa kok kesk sdp vihvas rkp tyyppisiä puolueita jotka esim haluaa tuho... Israelin iranin ja muiden terr j kanssa yk ssa ja ajavat vokea ed mainittujen puolueiden johdolla joutuu koko sakki helv..vaikka kastelisivat itsensä joka päivä jonkun ev lut vokepakanspapin toimesta.- Anonyymi00015
olipas siinä jorinaa
- Anonyymi00017
Kukaan ei voi liittää ketään millään vesikasteella ja kasteen väärennöksellä, päälaen kastelulla, Kristukseen. Kaste Kristukseen on kaste Hänen kuolemaansa. Jeesus ei kuole joka ikinen kerta kun vain pappi taikojen kera valuttaa käsistään vettä kolme kertaa päälakeen.
Kaste Kristukseen eli uudesti syntymä on jo ollut valmiina pari tuhatta vuotta ja odottaa jokaisen henkilökohtaista uskon kautta vastaan ottamista.
se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.- Anonyymi00018
Kyllä voi kuten Paavali opettaa
- Anonyymi00019
Juutalaiset ymmärsivät hyvin kasteen veden merkityksen.
4. Moos. 8:7
Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä.
Esim. helluntaina 3000 syntistä Juutalaista miestä kastettiin vettä heidän päälleen pirskoittamalla.
Juutalaisten pyhille lammikoille upotuksia tekemään meno olisi tiennyt kivityskuolemaan vääräuskoisuuden vuoksi.- Anonyymi00020
"Teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu. Tästä sukupolvesta." (Apt.2)
- Anonyymi00023
Ylpeyden synti on kuoleman synti.
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, koska tarjolla oli vain syntisten katumuskaste. - Anonyymi00024
Lahkolaiset, kuten helluntailaiset kieltää kokonaan kasteen todellisen merkityksen syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.
Älä mene lahkoon uudestikasteelle, vaikka ne houkuttelee sinne menemään lupaamalla varmoja taivaspaikkoja.- Anonyymi00025
Tuollaista hedelmää se pakollinen otsan kasteleminen aiheuttaa. Samat rimssut, samat rienaukset ja sama vesiteoria.
Kohta taas jonglööri ilmestyy palstalle saatanansa kanssa ja puhuu pedofiileista ja sen jälkeen ylläpito sulkee ketjun. Näin on aina käynyt tähän asti. - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tuollaista hedelmää se pakollinen otsan kasteleminen aiheuttaa. Samat rimssut, samat rienaukset ja sama vesiteoria.
Kohta taas jonglööri ilmestyy palstalle saatanansa kanssa ja puhuu pedofiileista ja sen jälkeen ylläpito sulkee ketjun. Näin on aina käynyt tähän asti.Mikve-pesu oli ainoa rituaali,missä mentiin kokonaan katseilta piiloon veden alle pesemään lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten jälkeen. Se ei ole kristillinen kaste olenkaan.
Raamatussa ei ole yhtään tapausta, jossa ihminen riuhtaistaisiin niskasta ja painettaisiin väkisin veden alle.
Upotuskasteen esikuvat tulevat Hindujen kasteesta Gagnes-virralta. - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Mikve-pesu oli ainoa rituaali,missä mentiin kokonaan katseilta piiloon veden alle pesemään lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten jälkeen. Se ei ole kristillinen kaste olenkaan.
Raamatussa ei ole yhtään tapausta, jossa ihminen riuhtaistaisiin niskasta ja painettaisiin väkisin veden alle.
Upotuskasteen esikuvat tulevat Hindujen kasteesta Gagnes-virralta.Pietari EI KÄSKENYT mennä repimään äitIen tisseillä vauvoja kastettavaksi, vaan Pietari sanoi: "ottakaa itse kukin kaste"
Ennen kastetta piti kääntyä. Yhtään jumalatonta ei kastettu.
Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, - Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Mikve-pesu oli ainoa rituaali,missä mentiin kokonaan katseilta piiloon veden alle pesemään lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten jälkeen. Se ei ole kristillinen kaste olenkaan.
Upotuskasteen esikuvat tulevat Hindujen kasteesta Gagnes-virralta.Kasteessa ei soviteta syntejä, eikä pestä ihmistä puhtaaksi lihan saastasta. Vaikka kuinka tarkkaa kastekaavaa noudattaen ja loitsuja lausuen pappi valuttaisi vettä otsaan, niin synnit eivät pyyhkiydy pois!
Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
Kaste vedessä on kuva uudesti syntymästä. Raamatusta löytyy kuvia, mutta symbolit kuuluvat pakanuuteen. Näin ollen veden määrällä on merkitys.
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jeesus on Jumalan kuva,. Israelilaisten lähtö Egyptin orjuudesta on kuva ja varjo. Punainen Meri on kasteen hauta, jonne jäi Egyptin orjuus. - Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Pietari EI KÄSKENYT mennä repimään äitIen tisseillä vauvoja kastettavaksi, vaan Pietari sanoi: "ottakaa itse kukin kaste"
Ennen kastetta piti kääntyä. Yhtään jumalatonta ei kastettu.
Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen,Pietari viittaasi lapsiin.
Kaste saadaan syntien anteeksi antamiseksi - Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kasteessa ei soviteta syntejä, eikä pestä ihmistä puhtaaksi lihan saastasta. Vaikka kuinka tarkkaa kastekaavaa noudattaen ja loitsuja lausuen pappi valuttaisi vettä otsaan, niin synnit eivät pyyhkiydy pois!
Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
Kaste vedessä on kuva uudesti syntymästä. Raamatusta löytyy kuvia, mutta symbolit kuuluvat pakanuuteen. Näin ollen veden määrällä on merkitys.
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jeesus on Jumalan kuva,. Israelilaisten lähtö Egyptin orjuudesta on kuva ja varjo. Punainen Meri on kasteen hauta, jonne jäi Egyptin orjuus.Mutta kasteessa päästään osalliseksi syntien sovituksesta ja Kristuksen kuolemasta
- Anonyymi00034
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kasteessa ei soviteta syntejä, eikä pestä ihmistä puhtaaksi lihan saastasta. Vaikka kuinka tarkkaa kastekaavaa noudattaen ja loitsuja lausuen pappi valuttaisi vettä otsaan, niin synnit eivät pyyhkiydy pois!
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jeesus on Jumalan kuva,. Israelilaisten lähtö Egyptin orjuudesta on kuva ja varjo. Punainen Meri on kasteen hauta, jonne jäi Egyptin orjuus.Kasteessa syntien sovitus tulee henkilökohtaiseksi sovitukseksi. Sitä se pelastus tarkoittaa.
Kasteessa Jumala pesee synnit pois ja lahjoittaa Pyhän uskon Hengen lahjan ikuista elämää varten.
Raamatun mukaan ilman kastetta perisyntinen ihminen ei elä ikuisesti.
1. Moos. 3:22
Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
- Anonyymi00028
Veden mytologia
Vettä ja veden tärkeyttä, pyhyyttä sekä sen tuhoavuutta kuvataan eri tahoilla samankaltaisin keinoin. Vesi on puhdistava elementti sekä konkreettisesti että symbolisesti, se koetaan rajana tämän ja tuonpuoleisen maailman välillä Newton, 2003). Uskontojärjestelmien rakenteet muistuttavat toisiaan, sillä kaikki uskonnot tulkitsevat samaa todellisuutta. Veteen liittyvässä mytologiassa ollaankin ihmiskunnan yhteisen ajattelun lähteillä. (Emoto, 2001)
Kalevalan lisäksi Taolaisuudessa sekä Hindulaisuudessa vedellä on suuri merkitys. Taolaisuudessa luomakunnan äiti, Tao, kuvataan vedenkaltaisena ja Hindulaisuudessa maailmaa luo jumalatar Vishnun uni, jota hän näkee nukkuessaan äärettömän meren pohjassa. Myös Euroopassa palvottiin äitijumalatarta, elämän lähdettä sekä kaiken synnyttäjää. Monissa eurooppalaisissa kielissä sanat äiti, aine ja meri ovat samaa juurta, esim. latinassa mater, materia ja mare. (Heikkilä, 1999, Laotse, 1986) - Anonyymi00032
Veden merkitys elämän ylläpitäjänä on todellisuutta, ei mitään pelkkää symboliikkaa.
Ihmisessä on 70% vettä.
Jumala tarvii hiukan vettä luodessaan perisynnissä hengellisesti kuolleen ihmisen ikuisesti eläväksi sieluksi kasteessa.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.- Anonyymi00036UUSI
Jumala ei asettanut luonnollista ja katoaa vettä rinnalleen pelastajaksi. Pilkkaat elävää Jumalaa asettamalla veden ja vesikasteen pelastajaksi! Kaste vedessä on uskon apu ja sisäisen muutoksen vahvistus, niin kuin Pietari kirjoitti: pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
Sana kumoaa harhaoppisi:
Ns. kastekäsky ei antanut vedelle Jumalan asemaa! Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille. - Anonyymi00038UUSI
Luterilaisten oppi perisynnistä on Jumalan pilkkaa: Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Jumala on oikeudenmukainen ja pyhä, niin ettei ketään rangaista toisen synneistä, vaan itse kukin saa palkan omien tekojen mukaisesti.
Sen sijaan luterilaiset puhuvat toiselta peritystä synnistä ja perityn synnin rangaistuksesta ja perityn synnin poistamisesta.
Luterilaisuus on Jumalan pilkkaa. vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.
Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät' - Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Sana kumoaa harhaoppisi:
Ns. kastekäsky ei antanut vedelle Jumalan asemaa! Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.Ei rinnalle vaan Jumala pelastaa veden kautta
Mistään vahvistuksesta ei Raamattu puhu kun se puhuu kasteesta - Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
Luterilaisten oppi perisynnistä on Jumalan pilkkaa: Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Jumala on oikeudenmukainen ja pyhä, niin ettei ketään rangaista toisen synneistä, vaan itse kukin saa palkan omien tekojen mukaisesti.
Sen sijaan luterilaiset puhuvat toiselta peritystä synnistä ja perityn synnin rangaistuksesta ja perityn synnin poistamisesta.
Luterilaisuus on Jumalan pilkkaa. vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.
Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'Se on Raamatun oppi
- Anonyymi00284UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00286UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00287UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00287UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00289UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00290UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00291UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00292UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00293UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00294UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00295UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00296UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00297UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00298UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00299UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00300UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00301UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00302UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00303UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00304UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00305UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00306UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00307UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00308UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00309UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00310UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00311UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00312UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00313UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00314UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00315UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00316UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00317UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00318UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00319UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00320UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00321UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00322UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00323UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00324UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00325UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00326UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00327UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00328UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00329UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00330UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00331UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00332UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00333UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00334UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00335UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00336UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00337UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00338UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00339UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00340UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00341UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00342UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00343UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00344UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00345UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00346UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00347UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00348UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00349UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00350UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00351UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00352UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00353UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00354UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00355UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00356UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00357UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00358UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00359UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00360UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00361UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00362UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00363UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00364UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00365UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00366UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00367UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00368UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00369UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00370UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00371UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00372UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00373UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00374UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00375UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00376UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00377UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00378UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00379UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00380UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00381UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00382UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00383UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00384UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00385UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00386UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00387UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00388UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00389UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00390UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00391UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00392UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00393UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00394UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00395UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00396UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00397UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00398UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00399UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00400UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00401UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00402UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00403UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00404UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00405UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00406UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00407UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00408UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00409UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00410UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00411UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00412UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00413UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00414UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00415UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00416UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00417UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00418UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00419UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00420UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00421UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00422UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00423UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00424UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00425UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00426UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00427UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00428UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00429UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00430UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00431UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00432UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00433UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00434UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00435UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00436UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00437UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00438UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00439UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00440UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on Raamatun oppi
Kyllä näin on
- Anonyymi00033
Niin se tekee Raamatun mukaan
- Anonyymi00037UUSI
Näin Jeesus opettaa: Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen... "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Siis Jeesus on ainoa ovi Jumalan valtakuntaan. Sen sijaan luterilaisuudessa, sen virallisen opin mukaan, ennen Jeesusta on heidän oma, kirkon pystyttämä ovi, ns. kaste. Tie Taivasten valtakuntaan käy luterilaisuudessa vain ja ainoastaan tämän kirkon pystyttämän oven kautta: Taivasten valtakuntaan astutaan kasteen sakramentin kautta, Etkö tunne kirkkosi oppia?
Jeesus itse jatkaa ja opettaa: Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Jos ei käy sisälle yhdestä ja ainoasta ovesta, Jeesuksen kautta, vaan nousee muualta lammastarhaan on varas ja ryöväri, näin Jeesus opettaa.
Kastevesi ei ole Jeesus, näin ollen kasteen kautta Taivasten valtakuntaan astuneet ovat varkaita ja ryöväreitä. - Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Näin Jeesus opettaa: Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen... "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Siis Jeesus on ainoa ovi Jumalan valtakuntaan. Sen sijaan luterilaisuudessa, sen virallisen opin mukaan, ennen Jeesusta on heidän oma, kirkon pystyttämä ovi, ns. kaste. Tie Taivasten valtakuntaan käy luterilaisuudessa vain ja ainoastaan tämän kirkon pystyttämän oven kautta: Taivasten valtakuntaan astutaan kasteen sakramentin kautta, Etkö tunne kirkkosi oppia?
Jeesus itse jatkaa ja opettaa: Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Jos ei käy sisälle yhdestä ja ainoasta ovesta, Jeesuksen kautta, vaan nousee muualta lammastarhaan on varas ja ryöväri, näin Jeesus opettaa.
Kastevesi ei ole Jeesus, näin ollen kasteen kautta Taivasten valtakuntaan astuneet ovat varkaita ja ryöväreitä.Jeesus on ovi ja häneen meidät kastetaan
Vesi ja Henki uudestisynnyttävät
- Anonyymi00039UUSI
Jenkkilahkot on pahoja harhaoppisia henkiliikeitä, joihin ei pidä sotkeentua. Nehän kieltää ihan keskeiset Raamatun totuuden syntiinlankeemuksesta eli perisynnistä alkaen.
Lahkot kannattaa kiertää kaukaa, jos mielii kerran päästä taivaaseen. - Anonyymi00040UUSI
Helluntailaisuudesta irtaantumaan onnistunut mies on perustanut Uskontojen Uhrien auttavan palvelun. Sinne kannattaa ottaa yhteyttä, jos tuntee olevansa uskonnon uhri.
- Anonyymi00041UUSI
Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT....eivät peri Jumalan valtakuntaa."
Eikä siinä tarkoiteta mitään Nasaretin lahkoa, vaan 100 v. sitten ilmestyneitä Jenkkilahkoja.- Anonyymi00051UUSI
Aaa luulin että parintovaitopileistä puhutaan !
En uskonutkaan että himoksen kiemurtelijat perii muuta kuin isävainaan perintöpesän tapoineen. - Anonyymi00054UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Aaa luulin että parintovaitopileistä puhutaan !
En uskonutkaan että himoksen kiemurtelijat perii muuta kuin isävainaan perintöpesän tapoineen.Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00636UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
se ei sitten ole kristitty
- Anonyymi00637UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00639UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00640UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00641UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00642UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00643UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00644UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00646UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00647UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00648UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00649UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00650UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00651UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00652UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00653UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00654UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00655UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00656UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00657UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00658UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00659UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00660UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00661UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00662UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00663UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00664UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00665UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00666UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00667UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00668UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00669UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00670UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00671UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00672UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00673UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00674UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00675UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00676UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00677UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00678UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00679UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00680UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00681UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00682UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00683UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00684UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00685UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00687UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00688UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00689UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00690UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00691UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00692UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00693UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00694UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00695UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00696UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00697UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00698UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00699UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00701UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00702UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00703UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00704UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00705UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00706UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00707UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00708UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00709UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00710UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00711UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00712UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00713UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00714UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00715UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00716UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00717UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00718UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00719UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00720UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Joo niissä vaari käy
- Anonyymi00042UUSI
Kristinusko tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella Ortodoksien tuomana.
Ei mistään Amerikasta.- Anonyymi00053UUSI
No niin putin on toki kastettu ja seurauksetkin näkyy ja kuuluu !
- Anonyymi00058UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
No niin putin on toki kastettu ja seurauksetkin näkyy ja kuuluu !
Putin on suosikkisi
- Anonyymi00047UUSI
Paha olla eri mieltä jos Ramaattuun uskoo
- Anonyymi00052UUSI
Et ymmärrä mitään raamattuun uskomisesta !
Luuletko ettei karvakoipi usko raamattuun hah, olette umpisokeita. - Anonyymi00055UUSI
Anonyymi00052 kirjoitti:
Et ymmärrä mitään raamattuun uskomisesta !
Luuletko ettei karvakoipi usko raamattuun hah, olette umpisokeita.Kyllä ymmärrän ja uskon mitä se opettaa
- Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
Kyllä ymmärrän ja uskon mitä se opettaa
totta mutta vaari ei ymmärrä
- Anonyymi00548UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
se tuppaa vain märisemään täällä
- Anonyymi00549UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00550UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00551UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00552UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00553UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00554UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00555UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00557UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00558UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00559UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00560UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00561UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00562UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00564UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00565UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00566UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00568UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00569UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00570UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00571UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00572UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00573UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00574UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00576UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00577UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00578UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00579UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00580UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00581UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00582UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00583UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00584UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00585UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00586UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00587UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00588UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00590UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00592UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00593UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00594UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00595UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00596UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00597UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00598UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00599UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00600UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00601UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00602UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00603UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00604UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00605UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00606UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00607UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00608UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00609UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00610UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00611UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00612UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00613UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00614UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00615UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00616UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00618UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00619UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00620UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00621UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00622UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00623UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00624UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00625UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00626UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00627UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00628UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00629UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00630UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00632UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00633UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00634UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00635UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
- Anonyymi00050UUSI
Ookkei, keksikääpä lisää pulun tuubaa ne on aika hauskoja!
Lutterikin tykkäisi ja ottaisi pari kulausta muistojuomaa!- Anonyymi00056UUSI
Pedokääkkää vinkuu taas tuskaansa
Sillä ei mitään oikeaa asiaa ole - Anonyymi00057UUSI
Parhami tykkäsi tehdä lapsityötä... olis kai kova sana himoksella
- Anonyymi00059UUSI
Pitäisiköhän tuossa muuttaa uudet sanat, niin että tuo "usko" korvattaisiin kasteella?
Ap 19
" Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat." - Anonyymi00061UUSI
Anonyymi00059 kirjoitti:
Pitäisiköhän tuossa muuttaa uudet sanat, niin että tuo "usko" korvattaisiin kasteella?
Ap 19
" Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat."Nimikristitty haluaa muuttaa Raamattua
Se haluaa korvata jotain jollain toisella. Jeesuksen omat eivät tee niin - Anonyymi00062UUSI
Anonyymi00061 kirjoitti:
Nimikristitty haluaa muuttaa Raamattua
Se haluaa korvata jotain jollain toisella. Jeesuksen omat eivät tee niinU-k-i-e nr on nimikristitty kuten nähdään.
- Anonyymi00060UUSI
Jumala valtakunta kuuluu Jumalan lapsille, näin ollen kastekin kuuluu vain Jeesuksen seuraajille. Kaste on vanhan testamentin esikuvan mukaisesti erottautumista ja synnin taakse jättämistä ja astumista kohti Jumalan lupauksia.
Pietari kirjoitti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
Israelin kansa oli pelastunut tuhoojalla Karitsan veren turvin. He saivat kasteen Moosekseen pilvessä, kuva Pyhästä Hengestä, ja meressä. Punaisen meren ylitys katkaisi Israelin kansan yhteyden Epyptin orjuuteen. Mooses, esikuva Jeesuksesta, ja kansa oli lähtenyt Mooseksen johdolla Egyptistä. Kansa, joka jo seurasi Moosesta sai kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä, toisin sanoen heidän uskonsa ja luottamuksensa vahvistui Moosekseen.
Samoin Jeesuksen seuraajat käyvät kohti Jumalan lupauksia kasteen haudan kautta. Kasteessa vanha elämä synnin orjuudessa jää taakse ja kasteessa vahvistetaan jo tapahtunut sisäinen muutos ja usko Jeesukseen. Kaste on hyvän omantunnon vastaus Jumalalle.- Anonyymi00063UUSI
Kyllä, Jumalan valtakunta ja sitä kautta kaste kuuluu myös lapsille
- Anonyymi00065UUSI
Jos olisit Jeesuksen seuraaja, niin menisit kerran viikossa Juutalaisten synagoogaan.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. - Anonyymi00066UUSI
Raamatussa Kristuksen omaksi kastettuja ja kasteessa uskon Hengen lahjan saaneita alettiin kutsua kreikankielen sanalla "pistis" eli uskovainen.
- Anonyymi00067UUSI
kaste ei pelasta pelkkänä ulkoisena rituaalina.
STSK 2017 Matt. 3:
1. 3. luku
Johannes saarnaa ja kastaa
Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
2. sanoen: "Muuttakaa mielenne*, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
3. Hän on näet se, josta on puhuttu profeetta Jesajan kautta sanoen: "Airuen* ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle suoriksi.'"
4. Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö, ja ruokana hänellä oli heinäsirkat ja kedon hunaja.
5. Silloin hänen luokseen vaelsi Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
6. ja he saivat kasteen häneltä Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
7. Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaa vihaa?
8. Tehkää sen tähden mielenmuutoksen soveliaita hedelmiä,
9. älkääkä luulko voivanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
10. Kirves on jo pantu puiden juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan siis pois ja heitetään tuleen.
11. Minä kastan teitä vedellä mielenmuutokseen, mutta se, joka minun jälkeeni tulee, on minua voimakkaampi, jonka sandaaleitakaan en ole kelvollinen kantamaan. Hän kastaa teitä Pyhällä Hengellä ja tulella.
12. Hänellä on viskimensä* kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa vehnänjyvänsä aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."- Anonyymi00442UUSI
Helluntailaisten kaste on ulkoinen rituaali.
Uudestikaste eli anabaptismi on paha hengellinen synti ja laittomuuden teko.
- Anonyymi00098UUSI
Mark. 16:
14. Myöhemmin Jeesus ilmestyi yhdelletoista opetuslapselle heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseena.
15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."- Anonyymi00206UUSI
Lue koko teksti , myös Mark. 16: jae 16....mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
- Anonyymi00110UUSI
Kastamalla ja opettamalla tehdään kristittyjä uskovaisia. Kasteessa puhdistettuun tyhjään sydämeen saadaan lahjaksi Pyhän uskon Henki.
Matt.28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Käännyttämällä tehdään harhaoppisia lahkolaisia eli käännynnäisiä. (=esim.Jenkkilahkot)
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!- Anonyymi00285UUSI
Seuraavaksi veisataan virsi 361 ensimmäinen ja toinen säkeistö !
Ja kootaan kolehti ambomaalle lähtevien matkarahastoon. - Anonyymi00458UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
Ja kootaan kolehti ambomaalle lähtevien matkarahastoon.tuo on sen hellarivaarin tekstiä
- Anonyymi00459UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
Ja kootaan kolehti ambomaalle lähtevien matkarahastoon.tuo on sen hellarivaarin tekstiä
- Anonyymi00460UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00461UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00462UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00463UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00464UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00465UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00466UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00467UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00468UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00469UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00470UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00471UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00472UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00473UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00474UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00475UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00476UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00477UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00479UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00480UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00481UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00482UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00483UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00484UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00485UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00486UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00487UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00488UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00489UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00490UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00491UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00492UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00493UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00494UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00495UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00496UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00497UUSI
Anonyymi00285 kirjoitti:
- Anonyymi00194UUSI
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.
Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä
eli uskonlahkoa ja uskonkulttia.
Jos ne kaikki kuuluisivat Kristuksen ruumiiseen, niin Jeesus muistuttaisi tuhatjalkaista matoa. - Anonyymi00281UUSI
Oikea lääkäri tutki kaikki Ylivainion aikaiset helluntailaisten väittämät ihmeparanemiset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tapauksia oli yhteensä 1304 kpl.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.
Hellarit kävi kuumana. Yliopiston väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.- Anonyymi00441UUSI
Olikohan u-k-i-e nr siellä?
- Anonyymi00445UUSI
Anonyymi00441 kirjoitti:
Olikohan u-k-i-e nr siellä?
luulenpa että oli
- Anonyymi00498UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00499UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00500UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00501UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00502UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00503UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00504UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00505UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00506UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00507UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00508UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00509UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00510UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00511UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00512UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00513UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00514UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00515UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00516UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00517UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00518UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00519UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00520UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00521UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00522UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00523UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00524UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00525UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00526UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00527UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00528UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00529UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00530UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00531UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00532UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00533UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00534UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00535UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00536UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00537UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00538UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00539UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00540UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00541UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00542UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00543UUSI
Anonyymi00445 kirjoitti:
luulenpa että oli
niin minäkin luulen
- Anonyymi00722UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00723UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00724UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00725UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00726UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00727UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00728UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00729UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00730UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00731UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00732UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00733UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00734UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00735UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00736UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00737UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00738UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00739UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00740UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00741UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00742UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00743UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00744UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00745UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00746UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00747UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00748UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00749UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00750UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00751UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00753UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00754UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00755UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00756UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00757UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00758UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00759UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00760UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00761UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00762UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00763UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00764UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00765UUSI
Anonyymi00543 kirjoitti:
niin minäkin luulen
varmaan luulet oikein
- Anonyymi00443UUSI
Ylivainio pakeni kohua ja meni Espanjaan, missä puoskarointi sai tylyn lopun.
Paha äkkikuolema vain 63-vuotiaana. - Anonyymi00444UUSI
15 vuotta Ylivainion toiminnan jälkeen kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät uuden laajan selvityksen helluntailaisten väittämistä uusista ihmeparanemisista.
Senkin tutkimuksen lopputulos oli ihan samanlainen. Kukaan ei ollut oikeasti parantunut yhtään mistään. - Anonyymi00446UUSI
Ihmiset jakaa täälläkin tuomioita, ei käynyt Jeesuksen kanssa ristiinaulittukaan kasteella. Kuikas Herramme hälle sanoikaan, sen saatte selville kun luette Sanaa evankeliumeista .
Sitä ei kannata mielestäni kenenkään tässä ajassa käydä taivaspaikkoja ym. jakelemaan ja tuomitsemaan. Armon varassa me täällä käyskentelemme tässä vaiheessa elämäämme. Joten olkaate hyvät, aamen.- Anonyymi00447UUSI
Kristillinen kaste on kaste Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osalliseksi.
Kristillinen pelastava kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. - Anonyymi00448UUSI
Anonyymi00447 kirjoitti:
Kristillinen pelastava kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.Room. 6:3
Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
Kristuksen hankkima veren sovitus tulee kasteessa syntisen ihmisen hyväksi. - Anonyymi00450UUSI
Anonyymi00447 kirjoitti:
Kristillinen pelastava kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.Perisynti on luopiokirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
"jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
"Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".
Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen vedellä valuttelu. Kirkko tarvitsee kumpaakin harhansa saadakseen jäseniä ja valtaa ja mammonaa. - Anonyymi00453UUSI
Anonyymi00448 kirjoitti:
Room. 6:3
Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
Kristuksen hankkima veren sovitus tulee kasteessa syntisen ihmisen hyväksi.Jeesus kuollut hukutettuna muutamaan käsistä valutettuun vesitilkkaan!
- Anonyymi00455UUSI
Anonyymi00450 kirjoitti:
Perisynti on luopiokirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
"jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
"Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".
Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen vedellä valuttelu. Kirkko tarvitsee kumpaakin harhansa saadakseen jäseniä ja valtaa ja mammonaa.Se löytyy Sanasta selkeästi
- Anonyymi00546UUSI
Anonyymi00453 kirjoitti:
Jeesus kuollut hukutettuna muutamaan käsistä valutettuun vesitilkkaan!
Onko ukastajien opin mukaan Jeesus hukutettu??????
- Anonyymi00452UUSI
"kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.
Sanasta löytyy lupaus: Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Siis jokainen saa omien tekojen mukaisen palkan. Palkkaa, hyvää tai pahaa, ei makseta toisen tekemien tekojen mukaan, ei kummien tai vanhempien uskosta. Mutta kukaan ei myös joudu tuomittavaksi isoäidin ja Aadamin tekemien syntien takia.
Nooan eikä Danielin vanhurskaus ei ollut kykenevä pelastamaan heidän omia lapsiaankaan: sen keskellä olisivat nämä kolme miestä: Nooa, Daniel ja Job, niin oman henkensä he vanhurskaudellaan pelastaisivat; sanoo Herra, Herra.
Jos minä antaisin pahain petoeläinten käydä halki maan ja ne riistäisivät siltä
lapset ja se tulisi autioksi, niin ettei kukaan siellä kulkisi petoeläinten tähden,
niin nämä kolme miestä, jos olisivat sen keskellä, eivät voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikiansa eikä tyttäriänsä; ainoastaan he itse pelastuisivat, mutta maa tulisi autioksi.- Anonyymi00456UUSI
Perisyti on eri asia kuin syntivelka
- Anonyymi00545UUSI
Kaikki ovat syntiä tehneet, kyllä
- Anonyymi00783UUSI
Anonyymi00456 kirjoitti:
Perisyti on eri asia kuin syntivelka
Perisynti tarkoittaa syntiinlankeemusta paratiisista, minkä takia kaikki tulivat syntisiksi heti sikiämisen hetkellä Aadamin sukuun. Yhden ihmisen rikkomus teki kaikista syntisiä.
Room.5
19 "Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä."
- Anonyymi00454UUSI
Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.- Anonyymi00457UUSI
Mikään tuossa ei pidä paikkaansa
- Anonyymi00544UUSI
Kirkko ei pelasta vaan Jumala pelastaa sen lupaamallaan tavalla
Jeesus sovitti synnit emmekä tarvitsemitään pakanallisia endaumentteja vaikka ukastajat sellaisia suorittaa
Uudestikastajalässyttäjä vinkuu tuskaansa ja kolmea vesitippaa kun ei muuhun pysty - Anonyymi00547UUSI
Anonyymi00544 kirjoitti:
Kirkko ei pelasta vaan Jumala pelastaa sen lupaamallaan tavalla
Jeesus sovitti synnit emmekä tarvitsemitään pakanallisia endaumentteja vaikka ukastajat sellaisia suorittaa
Uudestikastajalässyttäjä vinkuu tuskaansa ja kolmea vesitippaa kun ei muuhun pystyIkävää ettei se pysty edes nukkumaan kun yllä pitää täällä itseään purkaa
- Anonyymi00721UUSI
Älkää tulko uudestikastajat vinkumaan tänne kun ette kykene minkäänlaiseen asialliseen keskusteluun. Sekä hellarivaari, uudestikastajalässyttäjä että tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ovat omalla rumalla käytöksellään pilanneet tämän palstan
Älkää tulko tänne sairaita himojanne kertomaan ja yrittäkää nukkua yöllä jos vain suinkin vihaltanne pystytte. Kiitos.- Anonyymi00766UUSI
Luterilaisuus on keskiaikainen uskonto. Yhä edelleen luterilaiset elävät keskiaikaa, aikaa jolloin heillä oli valta päättää, kenen jumalanpalvelus on oikea ja kenen usko on oikein ja kenet he saavat murhata väärän uskon takia.
Naiivit ja lapselliset helluntailaiset eivät ole ymmärtäneet: Suomessa uskonnonvapaus ja kokoontumisvapaus, vaan yhä edelleen helluntailaiset pitävät luterilaista kirkkoa jumalana, joka sanoo, miten pitää tilaisuuksissa toimia ja mikä on oikein ja väärin ja mikä on oikea usko. - Anonyymi00768UUSI
Anonyymi00766 kirjoitti:
Luterilaisuus on keskiaikainen uskonto. Yhä edelleen luterilaiset elävät keskiaikaa, aikaa jolloin heillä oli valta päättää, kenen jumalanpalvelus on oikea ja kenen usko on oikein ja kenet he saavat murhata väärän uskon takia.
Naiivit ja lapselliset helluntailaiset eivät ole ymmärtäneet: Suomessa uskonnonvapaus ja kokoontumisvapaus, vaan yhä edelleen helluntailaiset pitävät luterilaista kirkkoa jumalana, joka sanoo, miten pitää tilaisuuksissa toimia ja mikä on oikein ja väärin ja mikä on oikea usko.Uudestikastakalässyttäjä jatkaa vihansa purkamista ja tekee sen luterilaisuutta kohtaan.
- Anonyymi00777UUSI
Anonyymi00766 kirjoitti:
Naiivit ja lapselliset helluntailaiset eivät ole ymmärtäneet: Suomessa uskonnonvapaus ja kokoontumisvapaus, vaan yhä edelleen helluntailaiset pitävät luterilaista kirkkoa jumalana, joka sanoo, miten pitää tilaisuuksissa toimia ja mikä on oikein ja väärin ja mikä on oikea usko.Semmosia ne on entiset juopot luterilaiset!
Ei ole parempaa ainesta löytynyt, minkäs teet. - Anonyymi00778UUSI
Anonyymi00768 kirjoitti:
Uudestikastakalässyttäjä jatkaa vihansa purkamista ja tekee sen luterilaisuutta kohtaan.
Pitäskö luterilaiset karkottaa maasta ?
Mihinkähän ne pitäisi lähettää, tietäisin lähetystoimikunta, onko hyvä. - Anonyymi00779UUSI
Anonyymi00777 kirjoitti:
Semmosia ne on entiset juopot luterilaiset!
Ei ole parempaa ainesta löytynyt, minkäs teet.Joo, ei saa juopot hellarit nukuttua kun viha uskovia kohtaan on niin suurta
- Anonyymi00780UUSI
Anonyymi00778 kirjoitti:
Pitäskö luterilaiset karkottaa maasta ?
Mihinkähän ne pitäisi lähettää, tietäisin lähetystoimikunta, onko hyvä.Ahaa, nyt pedokääkkä haluaa karkottaa uskovat täältä
- Anonyymi00769UUSI
Ensin pitää tulla uskoon ja sitten kaste.
Vaikka on kastettu Herran Jeesuksen nikeen, sekään ei vielä pelasta, jos Pyhä Henki ei ole tullut sydämmeen, eikä semmoinen ihminen jonka sydämmessä ei asu Pyhä Henki ole uudestisytnynyt ja Jualanl lapsi. Tässä esimerkssä Pyhä Henki ei ollut ulle yhteenkään heistä.
Apostolien teot 8:6 Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa ja näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki.
8:7 Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
8:8 Ja syntyi suuri ilo siinä kaupungissa.
8:9 Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;
8:10 ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".
8:11 Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.
8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. >> Jakeen lisätiedot
8:13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.
8:14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
8:15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
8:17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen. - Anonyymi00770UUSI
Raamatun mukaan ensin kaste syntien pois pesemiseksi, vasta sitten sydämeen voidaan antaa Pyhä uskon Henki lahjaksi ja sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
Lahkolaiset pyrkii ensin käännyttämään ihmisen omaan harhaoppiseen lahkouskoonsa ja sitten sitovat ihmisen saatanallisilla rituaaleilla lahkon jäseneksi. - Anonyymi00771UUSI
Jenkkilahkojen yhteinen käännyttämisen kohderyhmä ovat kristityt.
Eivät edes yritä käännyttää toisiaan (Jehovat, Mormonit,Helluntailaiset,Adventistit) - Anonyymi00772UUSI
Wikipedia
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalinen suhde kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]- Anonyymi00773UUSI
Wikipedia
Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]
- Anonyymi00774UUSI
Kiitos aloituksesta. Kaste on kyllä tärkeä sakramentti, mutta ainoastaan Jeesuksen uhrityö ja Hänen ylösnousemuksensa pelastavat. Ei mikään ihmisten toimittama pyhäkään sakramentti. Jeesuksen opetuksia toki täytyy noudattaa, mutta jo paha puhe tekee Jeesuksen opetuksen noudattamisen tyhjäksi. Ja voidaan loogisesti ajatella, voiko kastettu ihminen puhua pahaa? Toki voi. Sekin jo selvästi osoittaa, ettei kaste pelasta. Vain aito katumus Jeesuksen edessä pelastaa, koska silloin ihminen ottaa vastaan Jeesuksen sovitusuhrin ja sovintoveren puhdistavan ja pelastavan voiman. Voi hyvin!
- Anonyymi00784UUSI
Kaste tarkoittaa Jeesuksen sovitustyön saamista henkilökohtaiseksi sovitukseksi eli pelastukseksi.
Ei se sovitus jäänyt sinne ristinpuulle. Kasteessa Jeesuksen hankkima sovitus luetaan syntisen ihmisen hyväksi ihmisen pelastukseksi.
Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. - Anonyymi00785UUSI
Anonyymi00784 kirjoitti:
Kaste tarkoittaa Jeesuksen sovitustyön saamista henkilökohtaiseksi sovitukseksi eli pelastukseksi.
Ei se sovitus jäänyt sinne ristinpuulle. Kasteessa Jeesuksen hankkima sovitus luetaan syntisen ihmisen hyväksi ihmisen pelastukseksi.
Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta.
- Anonyymi00775UUSI
Helluntailaiset järjestivät Helsingissä kokouksen kasteesta, josta he ovat aina riidelleet.
Norjalainen T.B.Barrat kannatti lasten kastamista kristityiksi, kuten kaikki kristilliset seurakunnat ovat tehneet koko ajan.
Toinen Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt esitti vain aikuisten kastamista helluntailaiseksi.
Asiasta järjestettiin riitaisa äänestys, jonka voitti niukastit Gerhard Olsen-Smidt:n ehdotus.- Anonyymi00776UUSI
Mene töihin, elätä itsesi omin käsin kuten kirkkoraamattu opettaa !
- Anonyymi00781UUSI
Anonyymi00776 kirjoitti:
Mene töihin, elätä itsesi omin käsin kuten kirkkoraamattu opettaa !
Mikset sinä ole töissä?
- Anonyymi00782UUSI
Luterilaisen kirkon sakramentit ovat väkevä eksytys. Sanan mukaan ehtoollinen on muistoateria: niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
Sana puhuu väkevästä eksytyksestä:
tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
Kirkon valheellisissa sakramenteissa vesi muuttuu loitsujen ja merkkien kautta iankaikkisen elämän antajaksi. Samoin viinii muuttuu synnit anteeksiantavaksi vereksi ja leipä lihaksi.
Suurin osa, lähes kaikki luterilaisen kirkon jäsenistä, on uudesti syntymättömiä maailman ihmisiä. Paavali kirjoitti maailman ihmisistä: etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Siis sakramentit ovat uskosta osattomia varten ja sakramentit eksyttävät.
Jeesus i tse opetti vertauksessa syntien anteeksi antamisesta ja syntien anteeksisaamisesta: Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä. Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi. Isäntä antoi velan anteeksi, koska velallinen pyysi. Velallisen päälle ei pirskotettu vettä eikä velallinen juonut viiniä, joka muuttui vereksi, vaan: Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
Samoin Jumalankin antaa pyytämällä Jeesuksen uhrin kautta synnit anteeksi.
Johannes kirjoitti: Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.- Anonyymi00792UUSI
Ei vaan ne ovat suoraan Raamatusta
Väkevä eksytys on symboliset sakramentit
- Anonyymi00787UUSI
Jumala ei asettanut luonnollista ja katoavaa vettä rinnalleen pelastajaksi. Kaste vedessä on uskon apu ja sisäisen muutoksen vahvistus, niin kuin Pietari kirjoitti: pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
Sana kumoaa luterilaisten harhaopin:
Ns. kastekäsky ei antanut vedelle Jumalan asemaa! Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.- Anonyymi00791UUSI
Jumala pelastaa yksin, lupaamiensa välineiden kautta
- Anonyymi00788UUSI
Sanassa pelastuminen tarkoittaa muutakin kuin vain ja ainoastaan pelastumista Taivaaseen. Paavali kirjoitti: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
Nooasta on todistettu: Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; Nooa uskoi Jumalan ilmoituksen vedenpaisumuksessa. Muut eivät uskoneet ja Sana todistaa: Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
Nooa saarnasi kääntymystä Jumalan puoleen ja vedenpaisumusta. Hän joutui mitä ilmeisemmin pilkattavaksi. Kuukaan ei ollut edes nähnyt sadetta.
Vesi pelasti Nooan jumalattomilta ihmisiltä: aivan kuten Paavalikin kirjoitti ja pyysi rukousta: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka
miehen.
Samoin Loot pelastui Sodomasta: pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla. Loot pelastui Sodoman pahoilta ihmistä ja heidän tekojensa näkemisestä.
Esikuva uskoon tulosta on israelilaisen lähtö Egyptistä Karitsa veren suojissa ja pelastuminen tuhoojalta. Israelilaisten piti kulkea poikki Punaisen Meren kohti luvattua maata. Uskon kautta he kulkivat poikki Punaisen meren ikäänkuin kuivalla maalla; jota yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
Kaste upottamalla vedessä on uskon ja valitsemisen vahvistus. Erottautumista tästä maailmansa. Pietari kehotti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
Kaste vahvistaa uskoon tulon, vanhan elämän taakse jättämisen ja lujittaa Kristukseen.
Yksi kaste, josta Sana puhuu, on kaste Jeesuksen kuolemaan eli uudesti syntyminen uskoon tulo: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
Kaste vedessä on tämän kasteen kuva ja vahvistus.
Jeesus kysyi: "Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?" - Anonyymi00789UUSI
Helluntailaisuuden lahkosta irtaantumaan onnistunut mies on perustanut Uskontojen Uhrien auttavan palvelun. Sieltä moni on saanut apua.
- Anonyymi00790UUSI
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinusko tullut Suomeen 100 v. sitten Amerikasta.
Ketjusta on poistettu 231 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi723320Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj943102SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773035- 1412459
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412386Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052221Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi522158Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "92030Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li381743Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4021709