Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Anonyymi-ap

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja.

Meanwhile in Sverige:

"Ruotsi aikoo alentaa lisää polttoaine­veroja

Veroa on jo alennettu tilapäisesti toukokuusta alkaen Ruotsissa, nyt kaavaillaan uutta alennusta."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012005653.html

Eipä tunnu persuja kiinnostavan sen enempää vaalilupausten pitäminen kuin suomalaisen autoilijan tilanne.

72

3120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      - - - niin - Eihän Suomen Hallitus voi laskea Ruotsin Veroja - vai - ?

      • Anonyymi00010

        Espanjan korruptoituneet demarit vetävät välistä sen kuin kerkeävät, ja Lindtman vain hihittelee.


      • Anonyymi00026

        Ei ole Suomella varaa veroja laskea , monia veroja pitää korottaa , ei kuitenkaan polttoaineiden .


    • Anonyymi00003

      Ruotsilla on varaa kun rahaa on

      • Anonyymi00014

        Kepun kansanedustajilla oli rahaa vuosina 2019-2023.

        https://www.is.fi/politiikka/art-2000009390468.html

        ---
        Muistan Rinteen (sd) hallituksen alkumetrit neuvotteluissa Säätytalolla, jossa fläppitaululla luki ”rahaa on”.

        Useat keskustalähteet kertovat IS:lle, että fläppitaulutekstissä oli kyse keskustalaisten sisäpiirivitsistä.

        Keskustalähteiden mukaan kyseinen fläppitaulu oli sijoitettu keskustan hallitus­neuvotteluissa Säätytalolla käyttämään huoneeseen.

        Kohutun fläppitaulukuvan edessä poseeraa keskustan poliittinen asiantuntija.

        Keskustan puolesta hallitusneuvotteluita johti ex-pääministeri Sipilä."


      • Anonyymi00033

        Tottakai siellä on rahaa kun siellä on oma rahakin, meillä euroopan raha.


      • Anonyymi00037

        Kyllä ammattiautoilijat kärsivät lisää työtuömyyttä.
        Taidankin muuttaa Ruotsiin
        - tytär jo siellä lääkärinä

        Huom ! Ruotsi koulutti suomalaisen


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Kyllä ammattiautoilijat kärsivät lisää työtuömyyttä.
        Taidankin muuttaa Ruotsiin
        - tytär jo siellä lääkärinä

        Huom ! Ruotsi koulutti suomalaisen

        Miksi muuttaa ruotsiin?
        Ihan hyvin voi käydä tankilla ruotsin puolella.

        Niin ja muuten ei siellä ruotsissa kaikki ole niin auvoista, näkyy paljon ruotsalaisia käyvän suomen puolella päivättäistavarakaupoissa kun suomessa on halvempaa.
        Rajalla voi noukkia halpoja asioita rajan kahta puolta.


    • Anonyymi00004

      Kuten vanha kansa tiesi jo sanoa:
      "persu pettää ja valehtelee aina"

      • Anonyymi00008

        Kaikki vanhakansa oli persuja tiesitkö sitä!

        Kommarit pois lukien toki.


      • Anonyymi00011

        Ruotsin demarit äänestävätkin ruotsidemokraatteja.


      • Anonyymi00021

        .


      • Anonyymi00070

        Purra sadisti valehtelee TV ;ssä.


    • Anonyymi00005

      Miksi Riikka vihaa suomalaisia?

      • Anonyymi00007

        Kyllä Riikka rakastaa suomalaisia, joskin välillä polttaa päreensä typeryksiin !


      • Anonyymi00012

        Miksi vihaat tosiasioita?


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Kyllä Riikka rakastaa suomalaisia, joskin välillä polttaa päreensä typeryksiin !

        Poliitikot ovat narsisteja tai muuten vain vääntyneitä.


    • Anonyymi00006

      Eikös se ole sähköautot joka iikalla, mihin siinä bensaa tarvitaan !$

    • Anonyymi00009

      Mikäs Riikan on ollessa iso palkka ja kevyt työ. Näin on kaikilla hillotolppalaisilla eikä Purra ole poikkeus.

      • Anonyymi00013

        Mikäs sinua estää sinne samalle tolpalle menemästä?


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Mikäs sinua estää sinne samalle tolpalle menemästä?

        Aate estää kaiken omatoimisen elämän !

        Kinttaatkin hakaneulalla hihoissa kiinni!


    • Anonyymi00016

      Suomen ilmanlaatu paranee, ei ehkä ajella tyhjää vaikka ei se kyllä vielä näy maanteillä. Joten ei se polttoaine vielä kovin kallista ole. Voisi ihan hyvin maksaa 3-5 euroa litra. Mitä tulee ruan hintaan niin siinä voisi laskea veroja roimasti, tai olla täysin verovapaa kaupasta kuluttajalle. Kyllä sitä jo verotetaan niin monessa portaassa että verottaja tekee ylitöitä haaliessaan kakkia veroja ja sama koskee kaikkia veroja suomessa. Ihan älytön verottaja koko valtio.

    • Anonyymi00017

      Älä laita pienkonebensaa autoon.

      • Anonyymi00034

        Laitan kuule vaikka isokonebensaa jos haluan.


    • Persut on kyllä takinkääntäjiä ja tässä se nähtiin taas.

      • Anonyymi00022

        Vain Persut ovat halunneet laskea bensan hintaan, kenellekään muulle puolueelle se ei käynyt. Hävetkää kaikki muita äänestäneet kommarit.


      • Anonyymi00024

        Soini ensimmäisenä


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Vain Persut ovat halunneet laskea bensan hintaan, kenellekään muulle puolueelle se ei käynyt. Hävetkää kaikki muita äänestäneet kommarit.

        Kaikki mitä peruSSuomalaiset ovat kertoneet ovat osoittautuneet pelkiksi valheille. Vornasen erolupauksesta lähtien.


      • Anonyymi00027 kirjoitti:

        Kaikki mitä peruSSuomalaiset ovat kertoneet ovat osoittautuneet pelkiksi valheille. Vornasen erolupauksesta lähtien.

        Se on aivan sama oikeastaan ketä äänestää, Paska-Suomesta ei löydy yhtään rehellistä poliitikkoa itseasiassa.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Vain Persut ovat halunneet laskea bensan hintaan, kenellekään muulle puolueelle se ei käynyt. Hävetkää kaikki muita äänestäneet kommarit.

        Missä se näkyy? Ei ainakaan tankilla.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Vain Persut ovat halunneet laskea bensan hintaan, kenellekään muulle puolueelle se ei käynyt. Hävetkää kaikki muita äänestäneet kommarit.

        Persuilla on putkinäkö. Se on sama mitä bensa maksaa kun kaikki muu on kallistunut 80 %


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Missä se näkyy? Ei ainakaan tankilla.

        Persujen valheilla.


    • Anonyymi00023

      Oikein punikkikoirille.

    • Anonyymi00025

      Ruotsissa parempi talous osaaminen, johtuu siittä ett, kieli lähempänä aklo-englanteja niin kansa pystyy helposti lukemaa heidän talous poliitisia viisauksia kuten thatcherismia, ja sitten saa äänestettyä sen mukaan, Suomessa suurilla massoilla on vain YLE joka sanoo että, se on hyvä joka lupaa kymmenn hyvää kaikille ja yhdeksän kaunista, kyllä ne isoista veroista maksellaan. Keskisormi yksityiselle sektorille

    • Anonyymi00029

      Koska Ahvenmaasta säästetään ?

    • Anonyymi00030

      Ne joilla on elämä edessä kantsii lähteä tästä maasta.

      • Anonyymi00031

        Ano on organisoinut tien pakolaiseksi Venäjälle.

        Muistakaa Stalinin Vainot.

        Aikoinaan Valpon pojat voivotteli, että Stalin teloittaa meidät työttömäksi. Kohta Supo on saman edessä, kun persuvirta lähtee Venäjänmaalle.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Ano on organisoinut tien pakolaiseksi Venäjälle.

        Muistakaa Stalinin Vainot.

        Aikoinaan Valpon pojat voivotteli, että Stalin teloittaa meidät työttömäksi. Kohta Supo on saman edessä, kun persuvirta lähtee Venäjänmaalle.

        Ano olikin viisas ja lähti.


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Ano olikin viisas ja lähti.

        Oho. Anolla yksi seuraaja..


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Oho. Anolla yksi seuraaja..

        Keskisarja.


    • Anonyymi00032

      Ruotsin kieli pois leikkaamalla tulis 2mrd. vuoteen säästöjä, mutta peruSSuomalaiset haluaa enemmän velkaa. Vankilaan nuo kuuluis.

      Riikka näyttää ihan noita-akalta!

      • Anonyymi00035

        Kyöpelinvuoren taa purraa


    • Anonyymi00036

      Juuri äskettäin kerrottiin; että Volvon tehtailla Göteborgissa on kova pula henkilökunnasta, kun Volvon uudet mallit myyvät niin hyvin ympäri maailman. Palkka on hyvä ja se on rehellisellä työllä ansaittu.

      Volvon tehdas toimii ruotsin kielellä ja kaikki työhön perehdyttäminen ja tarvittavat kirjalliset materiaalit ovat ruotsiksi. Kuulemma Suomen koululaitoksen tarjoama ruotsin kielen opetus on aivan riittävä pohja päästä autotehtaalle töihin.

      Äiti Svea pitää huolta suomalaisista yhä edelleen.

      • Anonyymi00042

        Suomen koululaitoksen antama ruotsinkielen opetus on aivan riittämätöntä volvon tehtaalle.
        Vaatimuksena oli sujuva kommunikointikyky ruotsiksi.
        Lisäksi vaaditaan 3 asteen koulutus, ammattikoulu tai lukiopohjalta ei pääse töihin.


      • Anonyymi00056

        Volvo on kuule lähtenyt Kiinaan


    • Anonyymi00040

      Muuta sinne ruotsiin....kukaan ei jää kaipaamaan....

      • Anonyymi00043

        Olen paluumuuttaja, joka saa ruotsalaista eläkettä. Se on aivan selvä, että negatiiviset suomalaiset eivät jäisi kaipaamaan. Taidan olla liian vanha enää muuttamaan.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Olen paluumuuttaja, joka saa ruotsalaista eläkettä. Se on aivan selvä, että negatiiviset suomalaiset eivät jäisi kaipaamaan. Taidan olla liian vanha enää muuttamaan.

        Ruotsalaista eläkettä ei suomalaiset poliitikot leikkaa, ellei sitten verotuksen kautta. Indeksitkin ovat kohdallaan.


    • Anonyymi00046

      Lasketaan bensaveroa ja tuplataan viinavero, sopii minulle. Tallinnan laivoille 100 euron matkustajavero per matkustaja, niin niidenkin tuki voidaan poistaa ja viinaralli vähenee.

    • Anonyymi00047

      Kaikilta Suomen hallituksilta puuttuu markinalähtöisen verosuunnittelun taito.
      Eli yksikertaisesti sanottuna ne eivät koskaan käytä todellisten kaupan asiantuntijoiden osaamista hyväksi. Verotusta 'säädetään' oletuksella että se ei vaikuta myynnin määrään.
      Tämä toimii vain siihen osaan kaupasta joka tarvitaan päivittäiseen talous elämän toimintoihin ja asumiseen. Kaikessa muussa maksaja voi vähentää tai jopa keskeyttää mahdolliset maksut. Pahimmassa tapauksessa jonkin tuotteen kauppa loppuu kokonaan.
      Siis tällainen säätö hidastaa ja pienentää kaupankäyntiä, ja samalla sitä verotuloa.
      Eli hallitus 'laskee' saavansa esim. 3 prosenttia enemmän, mutta todellisuudessa saa 1 prosentin. Ja siis ongelma jatkuu. Markkinoita avaamalla ja keventämällä voi olla ihan toinen vaikutus, ja verotulokin mitä todennäköisimmin nousee.

    • Anonyymi00048

      Suomen velkaongelman syy on juuri nämä alennukset, tuet ja verovähennykset.

      Tuollaisia tukia ei tule lainkaan jakaa kenellekkään.

      Jokainen älykäs ihminen osaa varautua kulujen heilahteluihin.

      • Anonyymi00049

        Se on juuri näin.


      • Anonyymi00050

        Et vaikuta erityisen älykkältä kun kirjoituksesikin on merkillistä hyppelykirjoitusta, mikä noissa rivivälihyppelyissä on tarkoitus?


    • Anonyymi00051

      Euron bensa oli vain persujen vaalitemppu tyhmien uunottamiseksi. Täydestä meni kuin väärä raha.

      • Anonyymi00055

        Paljon on persuilla vielä uskollisia kannattajia. Eivät ymmärrä, että persueliittiä ei todellisuudessa kiinnosta ratkaista maahanmuuton ongelmia. Eivät ymmärrä, että kulissien takana heitä pidetään yksinkertaisina helposti huijattavina tomppeleina, jotka ilman kritiikin häivääkään toistavat Sebun trollitehtaan narratiiveja.

        Juttu menee niin, että mitä enemmän maahanmuuton tuomia ongelmia, sitä suositumpi on Perussuomalaisten puolue.


      • Anonyymi00057

        En tiedä kun en ole nähnyt, jotkut antaa ymmärtää että se oli vain joku selitys ett, pajon menis bensa rahasta veroihin joss eurolla ostais. Ja muu olis vasemmiston keksintöö.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        En tiedä kun en ole nähnyt, jotkut antaa ymmärtää että se oli vain joku selitys ett, pajon menis bensa rahasta veroihin joss eurolla ostais. Ja muu olis vasemmiston keksintöö.

        No niin löysin väitteen
        https://www.threads.com/@schtimbo/post/DThpaTtjGNd/bergbom-videolla-jos-verot-ottaa-pois-polttoaine-maksaa-alle-euron-siita
        "jos verot ottaa pois, polttoaine maksaa alle euron. Siitä kannattaa jokaisen miettiä mitä puoluetta kannattaa äänestää"
        Eli ei luvata euron pensaa, vaan ett, toisin kuin vasemmisto persut laskee veroja ainakin pyrkimyksenä, siis verojen jatkuva nosto ei ole ehdoton persujen itse arvo toisinkuin vasemmiston. Eli siis bensa hinta laskee kun verot vähenee, se oli siinä ideana, ja tuolloin, bensa ihan verottomana olis maksanut vain 1€. Nythän se on muutunut kun on esim hormutsinsalmen kriisi ja Ukraina venäjä jatkaa sotimista.

        Tämän tajuaa heti, paitsi joku vasemmiston vattupää aasi. Vasujen kannattaisi lopettaa huutamasta Persujen euronpensaa, se on vähän kuin huutaisi. Katsokaa miten tyhmä olen! Katsokaa olen ääliö! Katsokaa ilmaista mainosta.

        HEi katsokaa muuten tätä blokiii jonka löysin
        Se siis Totemi, tosi hyväää varsinkin uuudenpi tuotos
        https://toteemi.blogspot.com/


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        No niin löysin väitteen
        https://www.threads.com/@schtimbo/post/DThpaTtjGNd/bergbom-videolla-jos-verot-ottaa-pois-polttoaine-maksaa-alle-euron-siita
        "jos verot ottaa pois, polttoaine maksaa alle euron. Siitä kannattaa jokaisen miettiä mitä puoluetta kannattaa äänestää"
        Eli ei luvata euron pensaa, vaan ett, toisin kuin vasemmisto persut laskee veroja ainakin pyrkimyksenä, siis verojen jatkuva nosto ei ole ehdoton persujen itse arvo toisinkuin vasemmiston. Eli siis bensa hinta laskee kun verot vähenee, se oli siinä ideana, ja tuolloin, bensa ihan verottomana olis maksanut vain 1€. Nythän se on muutunut kun on esim hormutsinsalmen kriisi ja Ukraina venäjä jatkaa sotimista.

        Tämän tajuaa heti, paitsi joku vasemmiston vattupää aasi. Vasujen kannattaisi lopettaa huutamasta Persujen euronpensaa, se on vähän kuin huutaisi. Katsokaa miten tyhmä olen! Katsokaa olen ääliö! Katsokaa ilmaista mainosta.

        HEi katsokaa muuten tätä blokiii jonka löysin
        Se siis Totemi, tosi hyväää varsinkin uuudenpi tuotos
        https://toteemi.blogspot.com/

        Mutta kumma ettei, äänestäneet veronkevennyksien puolesta, mitäs järkeä siinä oli? Saada valtaa ja siten ei käytä sitä? tä!


    • Anonyymi00059

      Pari vuotta sittenhän eduskunnassa oli lakiesitys bensan hinnan alentamisen puolesta, mutta jonnepersut Bergbom ja Vigelius äänestivät sen kumoon.

      • Anonyymi00069

        Näin se meni. Persut on ihan sekaisin.


      • Anonyymi00074

        En mitään vihjaile, mutta 1.3.2023 Marinin hallitus sääti lain, jossa viimeisimpänä pohjoismaana Suomessa kiellettiin eläimiin sekaantuminen. KAIKKI persut äänestivät lakia vastaan. Vastalauseen esitti perussuomalainen Ritva Elomaa.


    • Anonyymi00064

      Bensan verovapaa maailmanmarkkinahinta on tällä hetkellä 3,67 taalaa gallonalta, eli jotain 0,83 euroa litralta.

      Persut saisivat haluttessaan bensan hinnan euroon, eikä tarvittaisi edes valtio subventiota kuten maajussiem harrastuksille.

      Mutta koska persu pettää ja valehtelee aina, niin persujen vahtivuorolla bensan hintaa nostetaan, ei lasketa kuten luvattiin.

    • Anonyymi00071

      Suomen pitää koroittaa veroja, koska Ukraina tarvitsee niitä rahoja...
      ...ja Nato,
      ...ja Eu..
      ...ja muut

    • Anonyymi00072

      Hetken jo Ruotsissa asuneena helppo sanoa mielipide, täällä asiat paljon paremmin kuin Suomessa. Elintaso selkeästi parempi, palkat isommat ja eläminen halvempaa.

      Paljon puhuttu ruotsin maahanmuuttaja ongelmista, ei sitä kyllä täällä normi kansalainen huomaa.

      Ikävä sanoa mutta ei ole suomalaisista itse korjaamaan asiaa, pitäisi tulla ulkopuolelta isäntä taloon joka sanoo mitä tehdään, Putin / Xi tai joku muu joka ottaisi suomen suojelukseensa.

      • Anonyymi00077

        Keskipalkat eivät ruotsissa ole paljokaan korkeammat kuin suomessa, ilmeisesti olet jollakin alalla jossa palkka on korkeampi.
        Mitä tulee lämisen kuluihin niin on ihan fakta tietoa (löytyy googlettamalla) että elinkustannukset ovat ruotsissa korkeammat.
        Itse asun rajan läheisyydessä ja näen ihan realiajassa eri tuotteiden hintoja ja ainakin lihatuotteet ovat ruotsissa kalliimmat.
        Aika moni ruotsalainen käy hakemassa päivittäistavaroita suomesta.

        Parhaiten voittaa me jotka asumme rajan tuntumassa, voimma eina sukkuloida rajan 2 puolta ja noukkia ikäänkuin rusinoita pullasta rajan kahta puolta.
        Tätä rusinoiden noukintaa olemme harrastaneet jo kymmeniä vuosia vai pitääkö puhua sadoista vuosista?


    • Anonyymi00073

      Ei kiinnosta juu mutta persuhan pettää aina.

    • Anonyymi00075

      Ruotsissa alennettiin ruoankin ALV. Täällä alennetaan vain yhteisöveroja ja rikkaiden verotusta.

    • Anonyymi00076

      Marinin aikaan bensan hinta oli jo 2,5 euroa MUTTA ETTEHÄN TE SOSIALISTIT SITÄ MUISTA!!!

    • Anonyymi00078
    • Anonyymi00079

      Tulka Haparandalle. Täälä on ruoka ja polttoaine todela halpaa.
      Miksi maksaa suomesa kaliiksi.

    • Anonyymi00081

      Mihin se hinta pitäisi laskea? Tänään tankkasin hintaan 1,949 €/l

    • Teille saatanan kitisijöille "Purra lupasi", voi vittu kun olette kakaroita. Pyydä äidiltäsi lapsena saamatta jäänyt tikkunekku. Teille pensa saa maksaa vaikka vitosen litra. Perseaukiset kelaholkit viekää ne laskunne kelaan ja, että kelatäti paijaa samalla.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7512
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6247
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4377
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3014
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2608
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      22
      1838
    7. Yhteydenotto

      Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      168
      1362
    8. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1358
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

      Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      741
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

      Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      676
    Aihe