Jos et jaksa lukea pitkää tekstiä, niin skippaa tämä aloitus suosiolla.
Olen aikuinen, perheellinen nainen. Rakastan miestäni ja lapsiani ja ystäviäni. Olen silti myös aina keväisin ihastunut, joskus useisiinkin ihmisiin, mutta yleensä se on ollut helppoa sivuuttaa ja pitää omana tietonani. Tunteet eivät tarkoita automaattisesti toimintaa. Tavallisesti kevätihastukset ovatkin menneet ohi omalla painollaan.
(Ennen kuin joku viisastelee, että ei pitäisi siinä tapauksessa olla miehiä ystävinä, niin olen biseksuaali. Ihastukset ovat jakautuneet aika tasaisesti sukupuolten välillä. En silti aio lopettaa ystävyyssuhteiden solmimista ja ylläpitämistä. Ja kun tätäkin joku kuitenkin miettii, niin makuuhuone-elämä sujuu puolisoni kanssa oikein mukavasti, kiitos vain kysymästä.)
Nyt on käynyt niin, että vuosi sitten keväällä ihastuin miespuoliseen ystävään, eikä se ihastus ole mennyt ohi viime kesän ja talven aikana, vaan päin vastoin. Nyt joudun ehkä myöntämään, että olen rakastunut häneen. En kuitenkaan aio tehdä tällekään asialle mitään, koska rakastan miestäni, ja perhe on minulle tärkeämpi. Elämä on valintoja.
Ehkä kuitenkin on jokin pieni tarve puhua asiasta, kun nyt tänne kirjoittelen. Kyseessä on hyvä ystävä, jonka kanssa nähdään joka viikko yhteisten mielenkiinnonkohteiden parissa, yleensä useamman kaverin porukalla. Odotan aina innolla näitä hetkiä ja hieman priorisoin ajankäyttöäni jo niin, että näitä yhteisiä hetkiä ei jäisi välistä. Pyydän myös usein juuri häneltä apua.
Olemme vuoden aikana lähentyneet selvästi. Meillä molemmilla on paljon ystäviä ja kavereita, mutta hänkin ehkä priorisoi sellaisia menoja, joissa olen mukana, ja saattaa jättää menemättä, jos minä olen ilmoittanut, että en ole menossa. Myös entistä enemmän tavataan kahdestaan tai viestitellään ennen kaveripiirin tapaamisia tai juhlia; ihan vaan jutellaan tai käydään yksillä.
Hän on hyvin suosittu ja saa jaella pakkeja nuoremmille naisille. Silti olen alkanut myös epäillä, että hänelläkin on jotakin tunteita minua kohtaan. Luotan häneen täysin, ja hän on myös kertonut luottavansa minuun enemmän, kuin moniin muihin ystäviinsä. Hänellä on näissä asioissa korkea moraali, eikä varatun naisen lähestyminen kunniattomin aikein tulisi kysymykseen. Ja jos minä tekisin jotakin aloitteita, niin ystävyys loppuisi varmasti siihen paikkaan, tai ainakin hän ottaisi etäisyyttä. Arvostan ystävyyttämme enemmän, kuin mitään romanssia, vaikka tunnepuolella myllertäisi, joten itsekuri ja järki voittavat senkin vuoksi.
Minä silti nautin tilanteesta, koska salaisesti rakastuneena viestien odottamisen tuska on samalla niin kutkuttavan kamalaa ja ihanaa. Pelkään kuitenkin, että hän on ehkä huomannut, että minulla on näin lämpimiä tunteita häntä kohtaan, ja jos se on molemminpuolista, hän saattaisikin odottaa kaikessa hiljaisuudessa, että tapahtuuko tilanteessa joskus muutoksia. Välitän kuitenkin hänestä todella ja haluaisin hänen löytävän onnellisen suhteen jonkun muun kanssa. Siksi olen miettinyt myös tahallista etäännyttämistä, jotta hän ei minun vuokseni purjehtisi onnensa ohi. Toisaalta en omalta osaltani koe tarvetta tehdä tälle asetelmalle mitään, koska minun sisäinen maailmani on oma asiani niin kauan, kuin se ei muutu teoiksi, jotka satuttaisivat muita.
Laitetaanpa nyt sitten kysymys loppuun: Oletko koskaan ihastunut tai rakastunut ystävään, ja mitä olisit toivonut toisen tekevän siinä tilanteessa?
Taidan olla rakastunut hyvään ystävään, kohtalotovereita?
6
350
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sinun miehenä antasin sulle kenkää ei ole kuin ajan kysymys kun petät miehesi tekisi sulle samoin olisi se sun mielestä jo pettämistä mu toivotan onnea
- Anonyymi00002
No, minun puolesta miehelläni saisi olla rakastaja/rakastajatar, ja voisi olla vaikka yhteinenkin. En ole mustasukkainen enkä usko siihen, että tunteita voisi tai tarvitsisi hallita tai pakottaa. Yhtä vähän kuin voit päättää rakastaa, voit päättää olla rakastamatta. Mutta tunteet eivät myöskään hallitse tekojamme, vaan voimme valita, minkä mukaan toimimme.
Pettäminen on sosiaalinen konstruktio. Olen sitoutunut liitossa siihen, että tietyt teot kuuluvat vain parisuhteeseen, eikä siitä kiinni pitäminen ole vaikeaa. Tunteiden osalta ei minua voi kahlita, enkä minä halua kahlita ketään. Ahdas ja pimeä olisi se maailma, jossa ei voisi rakastaa kaikkea ja kaikkia. Peace and love, myös sinulle <3 - Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
No, minun puolesta miehelläni saisi olla rakastaja/rakastajatar, ja voisi olla vaikka yhteinenkin. En ole mustasukkainen enkä usko siihen, että tunteita voisi tai tarvitsisi hallita tai pakottaa. Yhtä vähän kuin voit päättää rakastaa, voit päättää olla rakastamatta. Mutta tunteet eivät myöskään hallitse tekojamme, vaan voimme valita, minkä mukaan toimimme.
Pettäminen on sosiaalinen konstruktio. Olen sitoutunut liitossa siihen, että tietyt teot kuuluvat vain parisuhteeseen, eikä siitä kiinni pitäminen ole vaikeaa. Tunteiden osalta ei minua voi kahlita, enkä minä halua kahlita ketään. Ahdas ja pimeä olisi se maailma, jossa ei voisi rakastaa kaikkea ja kaikkia. Peace and love, myös sinulle <3Minusta sinulla on kivoja ajatuksia, mitä käyt pääsi sisällä läpi. Uskon, että olet rakastettu suhteessa, joka ymmärtää samoin kuin sinäkin tunnut ymmärtävän miestäsi. Uskon, että tämä ystäväsi on aistinut tämän teidän välisen tunteiden palon. Minusta tällaiset tilanteet ovat kivoja kokea ja leikitellä kaikenlaista mielessä samalla.
Uskon samalla, että tämä ystäväsi ei halua rikkoa olemassa olevaa, varsinkin kun on lapsia kuviossa mukana. Mutta mielessään synnyttää itselle hyvää mieltä sillä, että sinä olet hänet hyväksynyt itsellesi jonkinlaiseksi sielun kumppaniksi? Uskon hänen arvostavan sinua paljon. Vaikea sanoa, miten pitkälle olisi valmis kanssasi menemään?
Perhe on sellainen seikka, mitä tuskin haluaa rikkoa, ehkä tilanne olisi toinen, jollei sinulla olisi perhettä tai sinä olisit eronnut miehestäsi ilman hänestä johtuvia syitä? Minusta tällaiset ovat myönteisiä asioita kokea niin kuin tuot asian julki, että synnyttää hyvää mieltä ja ehkä saat lisåenergiaakin tästä? Pelot ovat niitä, mitkä yleensä lopettaa tällaisen.
Kiva, kun jaoit kokemasi. Tykkään lukea tällaisia ja ehkä joskus itsekin pääsen kokemaan jotain tällaista yhteenkuuluvuuden tunnetta sinkkuna, jonkun kanssa jakamalla omia kokemia ja syvällisiä ajatuksia vertaillen niitä toisen kokemaan, jolla on toisenlainen arki elettynä. 🙏
- Anonyymi00003
Kusipäistä toiminta olet harrastanut jo pitkään onneksi olkoon siitä. Toivottovssti miehesi saa tietää ja jättää tuollaisen ihmis saastan välittömästi.
- Anonyymi00005
Hei, olisiko sinulla hetki aikaa rauhoittua ja kertoa, mikä on aloituksessa niin kusipäistä? Ehkä samalla hieman reflektoida oman viestisi sävyä; tekisikö se puolisosi ylpeäksi sinusta?
Vai oletko yksinäinen? Toivon, että löydät sen, mikä tekee juuri sinut niin onnelliseksi, että voit syleillä maailmaa taas avoimin mielin.
- Anonyymi00006
ei ole kokemusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial221801Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1561789Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3481528Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2111133Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 1441128
- 285995
- 11985
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4969Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49928