Lääkäriliitto vaatii

Anonyymi-ap

Hallitusta perumaan terveyden huollon asiakasmaksujen nousut, koska joku voi menettää henkensä sen takia että hinnat ovat niin kalliita.
Ja kun hinnat juuri nousivat ja taas uuden kerran.
Monillakaan ei ole varaa maksaa esim lääkärin määräämistä kokeista lisämaksua niin jättää menemättä.
Mitä nyt ,mahtaa tää kaksikko purra& orpo tehdä

27

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eiköhän lääkäreillä ole tässä oma lehmä ojassa.

• Anonyymi00002

Ehkä, mutta osuu korotukset ikävästi pieni- ja keskituloisen välimaastoon jäävillä, kun taas toimeentulotukea saavia tämä ei käsittääkseni koske.
        Koskee myös itseä siinä mielessä, että olisi tulossa kai taas käytännössä aivan turhat labrakontrollit sairaalassa. Mä en turhasta 5 min. käynnistä maksa 78€ eli vaihdan soittoon joka on noin puolet halvempi. Monta kertaa sanonut eekö voi siirtää terkkariin, jos tarvii ollenkaan, osa on sellaisia mitkä vois varmasti jättää pois, ja varsinkin mun kokonaistoimintakyvyllä. Näissä kontrolleissakin olisi hva:lla paljon säästettävää, ja mitataa vain semmosia kontrollinomaisesti, jotka ei anna oireita ennen kuin liian myöhään tms. Potilaat voi ja oikeastaan pitääkin seurata omia oireita, ja varsinkin ottaa lääkkeet säntillisesti

Onneksi ei muuta mutta monella muulla on! Toisaalta taas oli joku aika turha valitus vauvakuluista, jos lähärin ja puolison palkka sekä 1 lapsi niin kyllähän siinä pärjää, kun ei ole rahankäyttö "tili tuli, tili meni"!

lajijasuris

• Anonyymi00003

Julkisessa terveydenhuollossa virkalääkärien palkkaus ei riipu potilaiden määrästä. Mansikkia ei siis ole ojassa.

• Anonyymi00004

Lääkäriliitto on yksityinen verovapaasti toimiva yhdistys. Sen toitottamia valheita ei kukaan halua kuunnella. Sen henkilökunta on estänyt opintopaikkojenkin lisäämisen, jotta olisi jatkuva lääkäripula eli saisi ryöstettyä sairaita.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Julkisessa terveydenhuollossa virkalääkärien palkkaus ei riipu potilaiden määrästä. Mansikkia ei siis ole ojassa.

Palkkaus riippuu paljonko on lääkäreitä tarjolla. Siksi koulutusmäärät on pidetty poliitikkoja lahjomalla ja liiton painostuksella alhaisena.

Kysehän ei ole mistään ihmeellisestä koulutuksesta, tavallinen yliopistotutkinto.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Palkkaus riippuu paljonko on lääkäreitä tarjolla. Siksi koulutusmäärät on pidetty poliitikkoja lahjomalla ja liiton painostuksella alhaisena.

Kysehän ei ole mistään ihmeellisestä koulutuksesta, tavallinen yliopistotutkinto.

Ulkomailla kun yliopistotutkinnot maksetaan itse, moni lääketieteen opiskelija teki opiskeluaikanaan osastosihteerin tai hoiva-avustajan hommia rahoittaakseen opintojaan. Ei taitaisi kelvata suomalaiselle kanditutkintoaan tekevälle kun ei näytä kelpaavan isolle osalle peruskoulupudokkaistakaan.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ulkomailla kun yliopistotutkinnot maksetaan itse, moni lääketieteen opiskelija teki opiskeluaikanaan osastosihteerin tai hoiva-avustajan hommia rahoittaakseen opintojaan. Ei taitaisi kelvata suomalaiselle kanditutkintoaan tekevälle kun ei näytä kelpaavan isolle osalle peruskoulupudokkaistakaan.

Loimaalaisella kaikki aika menee nimenomaan työn vieroksumiseen. Jotta ei vahingossakaan osuisi työllistymispalveluiden reidarille ja joutuisi työkokeiluun hanttihommiin.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ei kelpaa lääkiksessä olijoille. On mukavampi ryypiskellä, loisia tukien varassa ja torkkua luennoilla.

• Anonyymi00006

Moni menettää henkensä tai vähintää mielenterveytensä kusipäisten lääkärien/hoitajien/valviran/hussin takia.

• Anonyymi00007

Mutta kyllä kalliiksi tulee jos ensin menet keltaisilla Turkuun nyt 25€ omavastuu hetken päästä 48€. Polimaksia 78€ ja sit jos meet kuvaukseen niin se maksaa 52€ jos et samalla kerralla pääse lääkäriin niin taas sama rumba uudelleen.

• Anonyymi00014

Oikaisu kelataksilla ei keltaisilla...

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Oikaisu kelataksilla ei keltaisilla...

Mene sitten tavallisella taksilla, jos veronmaksajien kustantama kyyti tuntuu kalliilta.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Mene sitten tavallisella taksilla, jos veronmaksajien kustantama kyyti tuntuu kalliilta.

Tuohon veronmaksajien kyytien kustantamiseen...miten mahtaako olla saako Turkuunkin jokainen yksilökyydin? Itsellä ei ole ollut yhtään Kelataksi-matkaa. Taitaa saada mutta mun mielestä kimppakyytejä voi ja pitää harkita säästämiseksi. Ei toki kaikille mutta ei myöskää kaikkien terveysongelmat ole sellasia etteikö voisi tai myöskään yksityisyyden. Sama juttu kyllä sotekyytien kanssa, varsinkin tultaessa syrjäkylistä. Kyllä sitä säästettävää sote-sektorilta löytyy paljon, ja ilman kohtuutonta haittaa. Saavutettuja etuja, kuka nyt niistä luopuisi!

lajijasuris

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Tuohon veronmaksajien kyytien kustantamiseen...miten mahtaako olla saako Turkuunkin jokainen yksilökyydin? Itsellä ei ole ollut yhtään Kelataksi-matkaa. Taitaa saada mutta mun mielestä kimppakyytejä voi ja pitää harkita säästämiseksi. Ei toki kaikille mutta ei myöskää kaikkien terveysongelmat ole sellasia etteikö voisi tai myöskään yksityisyyden. Sama juttu kyllä sotekyytien kanssa, varsinkin tultaessa syrjäkylistä. Kyllä sitä säästettävää sote-sektorilta löytyy paljon, ja ilman kohtuutonta haittaa. Saavutettuja etuja, kuka nyt niistä luopuisi!

lajijasuris

Se riippuu niin monesta asiasta saatko kelataksin vai et.
        Jos et pääse muulla
        Jos tarviit saattajan
        Aika
        Nämä on ne tärkeimmät

Itse oon monta kertaa mennyt junalla ja kävellyt tyksiin, mut sinne savitehtaan kadulle on pitkä matka kävellä, kun on huonot jalat

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Se riippuu niin monesta asiasta saatko kelataksin vai et.
        Jos et pääse muulla
        Jos tarviit saattajan
        Aika
        Nämä on ne tärkeimmät

Itse oon monta kertaa mennyt junalla ja kävellyt tyksiin, mut sinne savitehtaan kadulle on pitkä matka kävellä, kun on huonot jalat

Eiku tarkoitin nimenomaan tilannetta missä on oikeus kela- tai sotetaksiin. Sinänsä kelataksin saa suht helposti, sotetaksin saaminen on kimurantimpi.
        Siis saako nimenomaan yksilöllisen kelataksin tai sotetaksin joka kerta, ja näinhän se näyttää olevan. Esim. mun yksi sukulainen tuli Alastarolta yksin ja ihan varmasti hälle olisi käyny joku muukin. Sotetaksimatkoissa tosin olis aika sumplimista mutta kelataksi matkat tietää usein niin paljon aiemmin, että se käy helpommin.

Joo on siinä matkaa, olen itsekin joskus kävelly (sillon ku ei vielä ollu selkä-ja hypotalamusongelmia) saman matkan, mutta enää aikoihin ei onnistuisi kuin joskus ja sekin kovan hikoilin kera ja jos pääsee lopuksi makaamaan - pahimmillaan usein 2. päivänä Ja muutenkin monet mäet ja muut, kun kaikki tunnetut nähtävyydet tullu kierrettyä, Forum Marinumia en muista, muut Bore ja Sigyn ainakin, ja noissa voi olla hankalat raput.

lajijasuris

• Anonyymi00015

Kyllä Suomessa ovat asiat terveydenhoidossa hyvällä mallilla. Olet köyhä tai rikas aina pääset hoitoon. Ja lopulta tulee maksukatto !

Monen mielestä ihannemaa on USA . Terveydenhoito on kallista, joko maksat itse tai Sinulla on vakuutus, jolloin vakuutus maksaa.

Nyt uutisoitu, että paljon amerikkalaisia on jo muuttanut Suomeen ja lisää on tulossa. Syynä eritoten USA:n terveydenhoito. Ja asiat ovat menossa väärään suuntaan.
      Tulijat ennemmin hyväosaisia ja suurin osa pääsee suoraan töihin.

• Anonyymi00018

Hämmentävää; luulin, ettei Suomessa ole töitä??

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Hämmentävää; luulin, ettei Suomessa ole töitä??

Niin makaa vaan kotonasi ja odota että ammattiliittosi etsii sinulle töitä. Sinnehän kaikki liittoon kuuluvat maksavat osan palkastaan. Se vasta on hullua.

• Anonyymi00021

On Suomessa töitä kun vaan vähän viitsit etsiä

• Anonyymi00025

Me ei viitsitä koska tuet tulee tilille joka tapauksessa 😉

• Anonyymi00022

Suurin osa lääkärikäynneistä on aivan turhia, että olisi noissa käynneissä varaa karsiakin.

• Anonyymi00024

Useamman vuosikymmenen aikana olen ollut sairaalassa hoidossa. Ja aina olen tullut kuntoon, oli sitten kyseessä sydän, sääri tai selkä. Sillä perusteella euro sinne tai tänne on pikkujuttu.
      Loimaalaisten kannattaa olla ylpeitä omasta sairaalastamme.

• Anonyymi00027

Se oli sillon joskus noin, ja moni ei tullut siloinkaan vaan oli yhtä sun toista puupäätä, asennevikaista ja tumpeloa lääkäriä. Lääketiede on niin paljon mennyt eteenpäin, ja hyvä niin!, ettei niitä kyvykkyyksiä (muotisana nykyään!) ole ripoteltavissa sinne tänne, eikä varsinkaan kun väki häipyy täältä hiljaksiin muualle.

lajijasuris

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Se oli sillon joskus noin, ja moni ei tullut siloinkaan vaan oli yhtä sun toista puupäätä, asennevikaista ja tumpeloa lääkäriä. Lääketiede on niin paljon mennyt eteenpäin, ja hyvä niin!, ettei niitä kyvykkyyksiä (muotisana nykyään!) ole ripoteltavissa sinne tänne, eikä varsinkaan kun väki häipyy täältä hiljaksiin muualle.

lajijasuris

Menee kyllä ihan erilailla. Forssaa ajetaan alas, useampi hoitaja Forssasta on päässyt Loimaalle töihin. Eräs heistä sanoi olevansa onnellinen kun pääsi Loimaalle töihin.
        Sairaalassa joka kerrokessa toimintaa, potilaita tulee kunnista Loimaan ympäristöstä.
        Ja kaikki joiden kanssa olen puhunut on sanonut tulevansa mielummin Loimaalle kuin menevänsä "numerona" Turkuun.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Menee kyllä ihan erilailla. Forssaa ajetaan alas, useampi hoitaja Forssasta on päässyt Loimaalle töihin. Eräs heistä sanoi olevansa onnellinen kun pääsi Loimaalle töihin.
        Sairaalassa joka kerrokessa toimintaa, potilaita tulee kunnista Loimaan ympäristöstä.
        Ja kaikki joiden kanssa olen puhunut on sanonut tulevansa mielummin Loimaalle kuin menevänsä "numerona" Turkuun.

Joo Forssassa vähän sama tilanne ja paine mutta siellä ollut pidempään enemmän toimintoja, myös mm. kirurgiaa kuin täällä. Ja erityisesti näihin toimintoihin mä viittasin. Eikö Loimaan sairaalan osastot ole enemmän kuntoutusta varten ja toinen käytännössä dementikoille, saattohoidettaville ym sekä sitten polipalvelut, mutta kirurgia on kait ihan loppu. Jossain se kuntoutuskin on tehtävä ja siihen Loimaan sairaala onkin ihan hyvä, eikä kannata Turkuun rakentaa lisäkapasiteettia.
        Se on mukava kuulla jos täällä saa inhimillisempää hoitoo ja hoivaa. Lienee tarpeeksi väkeä töissä eikä potilaita ole ihan ruuhkaksi asti.

lajijasuris

• Anonyymi00026

Siinä on parhaatkin sanojat.

• Anonyymi00029

Näytät itse olevan !

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      149
      2179
    2. 121
      1465
    3. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      336
      1280
    4. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1200
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      65
      1195
    6. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      3
      1181
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      141
      1169
    8. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1109
    9. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      153
      991
    10. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      99
      978
    Aihe