Työvoimareservi on kasvanut valtavasti. Työttömiä on kohta puoli miljonaa !
Ei tarvi enää kuin työvoiman kysyntää . . . jota hallitus on heikentänyt
heikentämällä ostovoimaa. Lähtökohtaisesti hallituksen leikkausten vaikutus
talouskasvuun on negatiivinen.
Hallituksen työelämäreformi on puoliksi "onnistunut"
19
193
Vastaukset 19
- Anonyymi00001
Orpo ja Purra kehuvat kilpaa hallituksen tehokkaita tekoja, mutta huhtikuun '
ennuste tyrmää hallituksen itsekehut
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011973363.html- Anonyymi00009
HEI, HUHTIKUUSSA 2026 TULI TYÖTTÖMIÄ LISÄÄ VAIN 20 000 .
KASVU ON TYREHTYMÄSSÄ! - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
KASVU ON TYREHTYMÄSSÄ!NYT ON JO RIITTÄVÄSTI PETTERIN ORPON LUPAAMIA 100 000 UUDEN TYÖPAIKAN RTSIJÖITÄ.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
NYT ON JO RIITTÄVÄSTI PETTERIN ORPON LUPAAMIA 100 000 UUDEN TYÖPAIKAN RTSIJÖITÄ.
TÄMÄHÄN KÄVI HELPOSTI: HYVÄ HALLITUSOHJELMAMME TOIMMI.
TYÖNANTAJAT KIITTÄVÄT: ON VARAA VALITA. - Anonyymi00018
Anonyymi00009 kirjoitti:
KASVU ON TYREHTYMÄSSÄ!TYÖNANTATAHO HUOLESTUI JO!
- Anonyymi00002
Se valtava kasvu, mitä hallitus viime päivinä on suitsuttanut on jossain piilossa.
Toivottavasti sitä olisi oikeasti. Kannattaisi miettiä ja selvittää millaisia ammattitaitoja tuo työttömien lauma sisältää! Onko niillä edes mahdollista kaikilla työllistyä nykyajan tekniikan pariin!
Varsinkin epäilen maahantulijoiden ammattikoulutuksia!- Anonyymi00003
"Varsinkin epäilen maahantulijoiden ammattikoulutuksia!"
Etkö usko Sipilä/Orpo hallituksen tietoa kun niitä toivat oikein kutsujen kanssa. Eikös he kertoneet että kaikki on lääkäreitä ja vastaavia ja muutenkin korkeasti koulutettuja. Anonyymi00003 kirjoitti:
"Varsinkin epäilen maahantulijoiden ammattikoulutuksia!"
Etkö usko Sipilä/Orpo hallituksen tietoa kun niitä toivat oikein kutsujen kanssa. Eikös he kertoneet että kaikki on lääkäreitä ja vastaavia ja muutenkin korkeasti koulutettuja.Jos on haettu ammattilaisia niin asia on eri kuin niillä Lähi-Idän kamelikuskeilla, joita tänne on noista Lähi-Idän maista ja Afrikasta tullut.
- Anonyymi00005
YXKAXEX kirjoitti:
Jos on haettu ammattilaisia niin asia on eri kuin niillä Lähi-Idän kamelikuskeilla, joita tänne on noista Lähi-Idän maista ja Afrikasta tullut.
Jos vastaat niin lue ja ymmärrä mihin vastaat.
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jos vastaat niin lue ja ymmärrä mihin vastaat.
Minähän vastasin juuri siten, että ymmärsin mistä on kyse!
Ettei vaan se ymmärryksen puute ole sinun puolellasi?- Anonyymi00008
YXKAXEX kirjoitti:
Minähän vastasin juuri siten, että ymmärsin mistä on kyse!
Ettei vaan se ymmärryksen puute ole sinun puolellasi?Röh röh en ymmärrä mistään mitään kuten Lyyli aina sanoo aina vaihtaessaan vaippojani KRUIIIIK !!
- Anonyymi00004
Meitä on vain viisi miljoonaa. Siltin tämä hallitus vaan lisää työttömyyttä. Täm hallitus ei elvytä taloutta vaan keskittyy rikkaille lisää antamaan rahaa. Kellä ei ole töitä niin hallitus rankaisee heitä. Itse hallitus on epäonnistunyt työllisyyden hoidossa. Eikö tilasto kerro hienosti että työttömyyttä on eniten Suomessa Euroopan alueella. Tämä hallitus ei tee mitään parantaakseen tilannetta. Meillä on huonoin hallitus kun he eivät osaa muuta kuin jakaa rikkaille kaikki rahat. Siksi mikään ei toimi kun hallitus on noin korruptoitunut. Miksi noin ylimielistä touhua pitää sietää. Kaatakaa hallitus kun kerran on epärehellinen.
- Anonyymi00006
Kurjuus piilee siinä, että Orpo-Purra hallitus ei ymmärrä, leikkaavansa yritysten myynnistä.
Sitten ihmetellään, silmät suitsirenkaina, miksei talous toimi?- Anonyymi00013
Orpon hallitus tekee järjettömiä eli järjenköyhiä päätöksiä:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/dde48c6a-2c08-4c97-85f4-a3bd119c5f0f
- Anonyymi00010
Hieno onnistuminen :D
- Anonyymi00011
"Hyvät ystävät, minä olen talousmies. Minulla on kaavat ja ratkaisut"
- Anonyymi00014
Hallitus on epäonnistunut kaikessa muussa kuin rahan lappamisessa
isotuloisille. Se ei vain satu olemaan hallituksen tehtävä.
Hallituksen tehtävä ei ole olla rikkaitten pankki.- Anonyymi00016
Marttisen mielestä vain vapaaehtoistyö lisää ostovoimaa:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/02858a09-cd05-48a7-b343-a1f4b20301bb
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741660- 231162
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134896Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 48538
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32508- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 34414
- 33413
- 16399
- 82398