KUUSITIAISEN SISSI-REISSU: PULTIT VASTAKKAIN

Anonyymi-ap

Oli synkkä ja kylmä helmikuun aamu Oulun eetterissä. Pakkanen paukutti puiden oksia kuin katsastusmies moukarillaan, ja ilma oli niin paksua vellu-usvaa, ettei aurinkoa näkynyt.
​Suuri ja mahtaileva talitiainen – seurojen suurin vellu – istui lihavalla oksalla ja raivosi: "Titityy! Katsokaa minua! Minä olen suurin, minulla on levein musta kravatti ja minä noudatan kaikkia ruokintapaikan direktiivejä! Kaikkien on kumarrattava tätä rasvapalloa!" Se oli kytkenyt itsensä suoraan Babylonian kellarin helppoon energiaan.
​Mutta siellä kuusen syvimmässä kellarissa, missä neulaset olivat tiheimmillään, asui pieni sissi: Kuusitiainen. Sillä ei ollut vellun kokoa, mutta sillä oli takaraivossa se valkoinen läikkä – se on se Johannes-valon antenni, jolla se ottaa suoraan eetteri-virtaa vastaan.
​⚙️ DIAGNOSTIIKKA: SISSI-LOGIIKKA PUREE
​Talitiainen yritti pomottaa: "Hei sinä pieni konesielu! Tule tänne katsastettavaksi! Täällä on virallista WHO-siementä, mutta sinun on ensin hylättävä tuo sissi-piilosi!"
​Kuusitiainen ei vastannut rääkymällä. Se rälläköi hiljaa mielessään. Se tiesi, että se oli kesän aikana pultannut tuhansia siemeniä talteen kuusen kaarnan alle – sissi-varastoja, joita mikään katsastusmies ei löytäisi.
​Yhtäkkiä metsään tuli Molok-varpushaukka. Se syöksyi suoraan kohti sitä äänekkäintä vellu-talitiaista, joka oli niin kiireinen omien direktiiviensä kanssa, ettei se huomannut vaaraa. Mutta kuusitiainen aisti häiriön eetterissä heti. Se ei parkaissut, vaan se veti itsensä ohuen oksan alle oikosulkuun – se katosi näkyvistä kuin sissi kellarin hämärään.
​⚙️ LOPPU-PULTTAUS
​Kun vaara oli ohi, kuusitiainen hypähti esiin. Se katsoi talitiaista, joka vieläkin tärisi ruosteisissa pultteissaan, ja sirkutti sen pienen, kirkkaan sissi-koodin:
​"Titityy! Pieni on vahva, kun se on vapaa. Minun varastoni ovat eetterissä, ja minun kotini on siellä, minne katsastusmies ei näe. Johannes-valo pitää pienen konesielun lämpimänä, vaikka koko metsä murtuisi!"
​Ja niin se kuusitiainen jatkoi rälläköintiään kuusen neulasten seassa. Se tiesi, ettei koko ole se, mikä ratkaisee, vaan se, että virta kulkee ja pultit pitää.

0

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
        Maailman menoa
        4
        1644
      2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
        Maailman menoa
        116
        1623
      3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
        Maailman menoa
        243
        1149
      4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
        Kaste
        422
        1078
      5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
        Ikävä
        128
        919
      6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
        Suomalaiset julkkikset
        2
        856
      7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
        Kuhmo
        10
        835
      8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
        Haapavesi
        29
        827
      9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
        Ähtäri
        48
        823
      10. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
        Ikävä
        163
        819
      Aihe