Nyky hallitus kerkeää kiristää kovasti vielä perintö veroa.
https://www.verkkouutiset.fi/a/perintoveron-poistossa-kaikki-ovat-voittaneet-ruotsi-nousi-eussa-esikuvaksi/#cd37a364
Perintö verosta
4
99
Vastaukset
- Anonyymi00001
Verosta ei yleensä tule perintöä. Vai mitä tuossa otsikossa yritetään sanoa?
- Anonyymi00003
"Vai mitä tuossa otsikossa yritetään sanoa?"
Suomen kielen oikein kirjoittaminen on haastavaa. Puhuminen eli haastaminen ei niinkään.
- Anonyymi00002
Vielä talvella pähkäiltiin isamme aikanaan jättämän perinnön verokohtelua.
hänellä oli as Oy ja pörssiosakkeita ja rahastoja.
Jos perintövero olisi poistettu niin se olisi meinannut meille luovutusvoittoveroa lähes koko omaisuuteen.
No isämme kuoli viimekuun lopulla ja selviämme nyt 27% halvemmalla verotuksella, eli nykyisellä perintöverolla. - Anonyymi00004
Perintövero on yhdyssana. En tiedä mitä perintö vero on ja vero perintä on ihan oma juttunsa. Mun mielipide on yleisesti se, että perintövero on ihan ok, edes rintaperillistenkään kohdalla kuolinpesä ei ole ihan klaari. Eikä sekään ole aina ihan selvä, että sisarukset jakavat sisaren jälkeen rahaa. Se on myös hassua, että yksin oleva tarvitsee ihan yhtälailla isoja ”rahastoja”, mutta toisaalta jälkipeliä ajatellen asia on toinen. Otsikon mukaisen veron alaraja on 2026 alusta nostettu 30000€ 7%. Joku fiksu matemaatikko on sanonut ja todellisestikkin se on niin, että valtaosa pesistä ja jako-osista on alle 30000€. Mutta itse pidän typeränä sitä, että kun mennään rintaperillisistä toiseen perintöluokkaan, niin se veron alaraja on liian korkealla ja laskenta tehdään mielestäni väärin. Toisessa perintöluokassa se lasketaan samalla tapaa kuin rintaperillisillä, eli jako-osuudesta. Mielestäni parempi olisi koko pesän arvosta. Mutta kysehän on vain asioitten yksinkertaistamisesta. Mielestäni kaikki on tuloa saajalleen, ja kaikesta on maksettava veroa vaikka se pesän jättänyt olisikin maksanut jo kerran veron. Nythän eletään aikaa jossa pesässä olevien kiinteitten osien arvo on vähän niin ja näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861837
- 108997
- 94894
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20707- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä27515Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;194471