https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/perameren-uusi-satama-kutsuu-kalajoen-marinaan-odotetaan-veneilijoita-ruotsia-ja-saksaa-myoten
No niin. Maanantaina palkataan Saksan kielen taitajia töihin. ... hommaa niin perskuleen paljon, kun tulee Saksasta asti porukkaa katsomaan satamaa........
TULOS TAI ULOS
119
1639
Vastaukset
- Anonyymi00001
Siinä sitä on katsomista.
Muualle Kalajoella ei saada edes bussipysäkkiä,
mutta Särkille kyllä löytyy… - Anonyymi00002
Semmosta haaveilua kuntalaisten rahoilla. Kalliiksi tulee huolehtia turistien tarpeista. Ainakin yhtenä kesänä kylpylään eivät päässeet kuin kylpylähotellin asukkaat. Siitäkin kalajokiset maksavat!
- Anonyymi00003
""Vierasveneiden käytössä on laadukkaat laiturit, joissa on tukevat käveltävät venepuomit. Venepaikkamaksuun sisältyvät huoltorakennuksen palvelut eli wc, suihkut, sauna merinäköalaterasseineen, keittiö ja pyykkitupa. Satamassa on myös septin imutyhjennys. Lisäksi lainattavana on Jopo-pyöriä, kirjoja ja pelejä. Myös kaasugrilli löytyy kesäillan herkutteluhetkiin.""
Ja kaiken edellä mainitun tarjoaa köyhälle veneturistille Kalajoen kaupunki (kaupunkilaiset) naurettavaan hintaan. Kyllä siinä kaverin passaa naureskella partaansa ja johtaa satamavuokrausta ilman mitään vastuuta.- Anonyymi00042
Saako tuohon hintaan myös kassien imutyhjennyksen?
- Anonyymi00004
Tyrskymajat liittyvät laajempaan matkailun kansainvälistymistä tukevaan elämykselliseen konseptiin, ja niiden aikataulu tarkentuu, kun toteutukselle löytyy yksityiset investorit ja operaattori.
On siinä pojilla haaveet. Hienoa sananhelinää - jolla on saatu pumpattua investointirahaa (valtion rahaa - veronmaksajien rahaa) tuhlattavaksi ja kukaan ei vaadi mitään tuloksia mistään.
Siinäpä ne vuodet vierii ja aika kuluu, odotellessa "yksityistä investoria".
Voi elämän kevät! - Anonyymi00005
On tuo ollut täysin uskomatonta osaamattomuutat ja leväperäisyyttää Kalajoen valtuustolta. Nythän ei enää valtuustokan voi vaatia mitään tuloksia, kun se päästänyt asian tuollaiseksi. On sielllä todella haaveiljoilla mukavaa, mitään tulosvastuuta ei ole,
- Anonyymi00006
Missäs ne tyrskymajat luuraa? Eipä ole näkynyt vai onko myrsky vienyt suunnitelmat merelle 🫢. Siihen kivien päälle vaan vanerilevy ja teltta pystyyn ruuveilla ja myrskyjä odottamaan. Ei mene kauaa kun ”majat” on myrskyilty.
- Anonyymi00007
Isommat rakennetaan ensin☺️ kyllä tulee upeaa ja halvalla.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Isommat rakennetaan ensin☺️ kyllä tulee upeaa ja halvalla.
Tarvitaan ilmeisesti vielä n. satatuhatta uutta tuulimyllyräpätintä että saadaan riittävästi huuhaata ja hölynpölyä rakennettua kun tuuli menee jollain korvien läpi vapaasti...! Hyvin menee, naapurit nauraa.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tarvitaan ilmeisesti vielä n. satatuhatta uutta tuulimyllyräpätintä että saadaan riittävästi huuhaata ja hölynpölyä rakennettua kun tuuli menee jollain korvien läpi vapaasti...! Hyvin menee, naapurit nauraa.
Kaupungintalon nurkkahuoneessa on korvien välissä ollut läpiveto jo vuosia, kuten Pitkäsenkylälläkin - ei tahdo tukka pysyä.
- Anonyymi00020
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tarvitaan ilmeisesti vielä n. satatuhatta uutta tuulimyllyräpätintä että saadaan riittävästi huuhaata ja hölynpölyä rakennettua kun tuuli menee jollain korvien läpi vapaasti...! Hyvin menee, naapurit nauraa.
Ei tarvita, vähän veroja korotetaan niin hyvin riittää raha, joko olet veneen ostanut?
- Anonyymi00010
Pitäisi purjeveneellä lähteä Saksasta jo kovalla kiireellä, että ehtii kesäksi Kalajoelle.
- Anonyymi00013
Sopiva tuuli niin ei montaa päivää mene.
- Anonyymi00011
Kertokaapa tietäväiset, että mitä sielä Marinassa kaivetaan ja rakennetaan. Näyttää sille, että sielä tehdään ehkä lämpökanavia/viemäreitä/vesijohtoputkistoja/sähköistystä jne. Tuleeko siihen päälle joku hotelli/ravinotola/loma-asunto ja jos niin kuka rahoittaa? Vain onko nuo hommat vain jääneet kesken sitä satamaa tehdessä?
- Anonyymi00014
Siinä on kuva sähkökeskuksen kyljessä. Tulee upeaa, ja edullisesti😊
- Anonyymi00012
Tämä se on tyyli Kalajoella. Tehdään ensin valmiiksi ja sitten tongitaan auki. Oli rikottu asfalttiakin. Lainaa otti kaupunki tuota varten.
- Anonyymi00015
Älä nyt viitsi piipittää. Osta vaikka vene.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Älä nyt viitsi piipittää. Osta vaikka vene.
Osu ja uppos!
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Osu ja uppos!
Osta ehjä vene niin et uppoa🤗
- Anonyymi00043
Anonyymi00018 kirjoitti:
Osta ehjä vene niin et uppoa🤗
😂😂😂
- Anonyymi00019
Taitaa tukka harmaantua ja prse levetä odotellessa veneilijöitä ulkomailta - no, sama kai se tuleeko kukaan, kun verorahiolla mällätään.
Aikaa on vaikka värjätä tukka ja levittää aurinkorasvaa...- Anonyymi00021
Mistä väristä sinut tunnistaa?
- Anonyymi00022
Valitettavasti asia on noin, vaikka ei noin rumasti sanoisikaan.
Se on täysin yhdentekevää tuleeko veneilijöitä ulkomailta tai Yppäristä. Eikä silläkään ole väliä tuleeko vähän tai hieman enemmän. Ja vaikka tulisi paljonkin, niin ei sekään mitään pelasta. Heidän tuomansa rahat Kalajoelle ovat todella mitättömiä Marinan investointeihin ja käyttökuluihin verrattuna. 'Verorahoilla mällätään' tänä kesänä ja tulevina vuosina. Ja se on mukavaa ja helpoa. Mitään vastuuta ei ole. Voi järjestää suurempia tai pienempiä juhlia ja tapahtumia Marinaan ja pitää hienoja juhlapuheita ja kestitä hienoja ja arvokkaita juhlavieraita ja poliitikkoja. Ja kuunnella kauniita kiitospuheita hienosta satamasta. Ja toden totta, onhan se oikesti upea - mutta tarpeeton. Me kalajokiset veronmaksajat tuo kaikki sitten kiltisti maksetaan. - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Valitettavasti asia on noin, vaikka ei noin rumasti sanoisikaan.
Se on täysin yhdentekevää tuleeko veneilijöitä ulkomailta tai Yppäristä. Eikä silläkään ole väliä tuleeko vähän tai hieman enemmän. Ja vaikka tulisi paljonkin, niin ei sekään mitään pelasta. Heidän tuomansa rahat Kalajoelle ovat todella mitättömiä Marinan investointeihin ja käyttökuluihin verrattuna. 'Verorahoilla mällätään' tänä kesänä ja tulevina vuosina. Ja se on mukavaa ja helpoa. Mitään vastuuta ei ole. Voi järjestää suurempia tai pienempiä juhlia ja tapahtumia Marinaan ja pitää hienoja juhlapuheita ja kestitä hienoja ja arvokkaita juhlavieraita ja poliitikkoja. Ja kuunnella kauniita kiitospuheita hienosta satamasta. Ja toden totta, onhan se oikesti upea - mutta tarpeeton. Me kalajokiset veronmaksajat tuo kaikki sitten kiltisti maksetaan.Ei se ole tarpeeton.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ei se ole tarpeeton.
Mutta miks meidän veroarahoila järjestetään tollasta hupia rikkaile. Sehän on tarkotettu rikkaille purjehtijoile ja moottoriveneijöile. Kun vierasvenemaksu on 38€/vrk ja koko veneseurue (2-10 henk) voi vapaasti käyttää wc-, suihku- ja saunapalveluja siellä Marinasa, niin jokainen tajuu, että ei siinä ole mitään kannattvauutta. Miks ei oteta maksuja sen mukaan mitä ne kaupungille oikeesti maksaa?
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mutta miks meidän veroarahoila järjestetään tollasta hupia rikkaile. Sehän on tarkotettu rikkaille purjehtijoile ja moottoriveneijöile. Kun vierasvenemaksu on 38€/vrk ja koko veneseurue (2-10 henk) voi vapaasti käyttää wc-, suihku- ja saunapalveluja siellä Marinasa, niin jokainen tajuu, että ei siinä ole mitään kannattvauutta. Miks ei oteta maksuja sen mukaan mitä ne kaupungille oikeesti maksaa?
Ei niitä vieraspaikkoja ole kuin pieni osa. Älä ole ollenkaan huolissasi.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ei niitä vieraspaikkoja ole kuin pieni osa. Älä ole ollenkaan huolissasi.
Luuletko, että paikkakuntalaiset veneitään siihen tuovat…. Wohhohhooo
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ei niitä vieraspaikkoja ole kuin pieni osa. Älä ole ollenkaan huolissasi.
Ai että paikkakuntalaiset veneilijät maksaisivat investoinnin?
Olit varmaan pskalla, kun järkeä jaettiin! - Anonyymi00028
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mutta miks meidän veroarahoila järjestetään tollasta hupia rikkaile. Sehän on tarkotettu rikkaille purjehtijoile ja moottoriveneijöile. Kun vierasvenemaksu on 38€/vrk ja koko veneseurue (2-10 henk) voi vapaasti käyttää wc-, suihku- ja saunapalveluja siellä Marinasa, niin jokainen tajuu, että ei siinä ole mitään kannattvauutta. Miks ei oteta maksuja sen mukaan mitä ne kaupungille oikeesti maksaa?
Turisti on pyhä lehmä, ei sitä saa riistää mitättömillä maksuilla.
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ai että paikkakuntalaiset veneilijät maksaisivat investoinnin?
Olit varmaan pskalla, kun järkeä jaettiin!Sanoinko minä niin?
- Anonyymi00030
Anonyymi00026 kirjoitti:
Luuletko, että paikkakuntalaiset veneitään siihen tuovat…. Wohhohhooo
Näkyy tuoneen jo aika moni. Ja lisää tulee.
- Anonyymi00031
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mutta miks meidän veroarahoila järjestetään tollasta hupia rikkaile. Sehän on tarkotettu rikkaille purjehtijoile ja moottoriveneijöile. Kun vierasvenemaksu on 38€/vrk ja koko veneseurue (2-10 henk) voi vapaasti käyttää wc-, suihku- ja saunapalveluja siellä Marinasa, niin jokainen tajuu, että ei siinä ole mitään kannattvauutta. Miks ei oteta maksuja sen mukaan mitä ne kaupungille oikeesti maksaa?
Ei kaikkea rakenneta kannattavuuden takia.
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ei kaikkea rakenneta kannattavuuden takia.
Varsinkaan Kalajoella.
- Anonyymi00036
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ei kaikkea rakenneta kannattavuuden takia.
Helppo se on verorahoilla niin sanoa
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Helppo se on verorahoilla niin sanoa
Vai niin. Mistä sinä saat niitä verorahoja?
- Anonyymi00038
Anonyymi00032 kirjoitti:
Varsinkaan Kalajoella.
Eikä missään muuallakaan. Satama esimerkiksi on palvelu, veneiden parkkipaikka.
- Anonyymi00044
Anonyymi00037 kirjoitti:
Vai niin. Mistä sinä saat niitä verorahoja?
Verokarhun säkistä.
- Anonyymi00033
Joko menee tulevana kesänä rikki 100 miljoonan euron raja matkailutulossa ? Eikös se nyt ole jotain 80 miljoonaa vuodessa ja ympärivuotisia työpaikkoja matkailualalla taisi olla peräti 300. Tokihan tällaiset Marinan kaltaiset matkailuinvestoinnit lisäävät matkailualan työpaikkojen määrää yli tuhanteen. Mistäkö yllä olevat luvut on vedetty? Ihan siitä samasta taikahatusta mitä kaupungintalolla käytetään.
- Anonyymi00071
Työpaikkoja on jo varmaan yli 1000 kpl (PowerPoint esitteessä).
Liikevaihtoa 100 miljoonaa ja tulosta tulee ainakin 50 miljoonaa.
Kannattaa siis rakentaa lentokentälle lisää etäparkkialueita ja varmaan myös parkkihalli.
Yksi vierasvenekin on nähty ABC:n parkkipaikalla trailerin päällä.
Alikulut ei riitä, ABC:n eteläpuolelle tarvitaan yksi lisää ja pyörätie Marinaan.
- Anonyymi00035
Valtavaa parkkipaikkaa ollaan tekemässä Kalajoen satamaan farmivieraille. Meinataan kuitenkin periä pysäköintimaksu. Kalajokisten pitää kuulemma mennä näyttelyyn polkupyörillä.
- Anonyymi00039
Mene taksilla, et kuitenkaan osaa ajaa pyörällä.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Mene taksilla, et kuitenkaan osaa ajaa pyörällä.
Särkille ei kuulemma saa ilta- aikaan taksia, on niin vähän kyytejä ettei kannata päivystää.
- Anonyymi00041
Kalajoki on päättänyt rikastua pysäköintimaksuilla.🤣 Pitääkö myös rollaattoriparkista maksaa. Onko vanhuksille riittävästi penkkejä.?
- Anonyymi00045
Anonyymi00040 kirjoitti:
Särkille ei kuulemma saa ilta- aikaan taksia, on niin vähän kyytejä ettei kannata päivystää.
Siellä on niin paljon köyhiä pällistelijöitä, joilla ei ole varaa mihinkään, niin ei kannata taksienkaan päivystää.
- Anonyymi00046
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kalajoki on päättänyt rikastua pysäköintimaksuilla.🤣 Pitääkö myös rollaattoriparkista maksaa. Onko vanhuksille riittävästi penkkejä.?
Saako selkä vaivainen ajaa hautuu maalle autolla?
- Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Saako selkä vaivainen ajaa hautuu maalle autolla?
Ei saa jos ei ymmärrä yhdys sanojen ja väli merkkien päälle.
- Anonyymi00052
Jaa tuleeko ne kirkkoveneellä Himsngalta messuille…
- Anonyymi00053
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kalajoki on päättänyt rikastua pysäköintimaksuilla.🤣 Pitääkö myös rollaattoriparkista maksaa. Onko vanhuksille riittävästi penkkejä.?
Lonkkavikaisille löytyy.
- Anonyymi00048
Yrittäjät saavat kuulemma farmarin myötä miljoonia matkailutuloa. Hyötyykö kaupunki mitään? Kalliin parkkipaikan kyllä tekee. Eikös siihen varattu rahaa 750 000e. Himangan siltarahat 🤔
- Anonyymi00049
Mistä parkkipaikasta sinä höpiset?
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Mistä parkkipaikasta sinä höpiset?
Puskarin autopaikalle öljynimeytysmatto, , ruostekasa.
- Anonyymi00051
Onoa hyvä. Sitten tosiyrittäjä rakentaa oman kylpylän, ei tarvitse kaupungin rakentaa.
Gerlander voi puhaltaa altaan täyteen ilmaa, js päästää kuplat sekaan.
- Anonyymi00054
Marinaan on tehty Keskuskarilaisille asfaltoitu iso parkkipaikka, joka on suljettu puomilla muilta. Miksi? Kaupungilla liikaa rahaa??? Ovatkohan itse maksaneet? Onkohan parkkipaikka jakokunnan vai kaupungin maalla.
- Anonyymi00055
Heillä oli ennenkin oma parkkipaikka, älä ole ollenkaan huolissasi.
- Anonyymi00057
Anonyymi00055 kirjoitti:
Heillä oli ennenkin oma parkkipaikka, älä ole ollenkaan huolissasi.
Ei ollut päällystetty mitenkään eikä isokaan.
- Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Ei ollut päällystetty mitenkään eikä isokaan.
Nyt on, eikö olekin upea homma.
- Anonyymi00056
Loistava uutinen, polttoaineenjakelu tulee marinaan🥳
- Anonyymi00075
Joo, ja sen varmaan maksaa veneilijät....
KPOllakaan ei ole liikaa järkeä päässä - lieneekö ollenkaan. - Anonyymi00077
Anonyymi00075 kirjoitti:
Joo, ja sen varmaan maksaa veneilijät....
KPOllakaan ei ole liikaa järkeä päässä - lieneekö ollenkaan.Kaupunki maksaa.
- Anonyymi00059
Jospa se on hyvitystä kalajokisilta, kun pilattiin heidän mökkipaikkansa ja maisemansa.
- Anonyymi00060
Niiden mökkien arvo on moninkertaistunut uuden sataman myötä.
- Anonyymi00061
Mutta eihän siitä ole iloa kuin silloin, jos yrittää myydä mökin.
- Anonyymi00062
Saaka siellä Audin tankattua?
Miten ruostunut helma, haittaako?
Meneekö sataman maine. - Anonyymi00063
Kyllä käy matkailulle Kalajoella kylmät.
Kaljan hinta alkaa olla aika kallis... - Anonyymi00066
Ei mene loma-asunnotkaan kaupaksi. Laskin äsken, että Pikkukeskuskarintielläkin on 28 asuntoa myynnissä. Yrittävät myydä, kun joutuvat maksamaan tyhjien asuntojenkin hoitovastikkeet ja rahoitusvastikkeet.
- Anonyymi00067
Kylmä kesä kaiken kruunaa.
Pusgagarin lähtölaskenta alkaa ja lähestyy loppuaan... - Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Kylmä kesä kaiken kruunaa.
Pusgagarin lähtölaskenta alkaa ja lähestyy loppuaan...Säälittävää ryhmää, toinen heiluu laskutikun kans ja toinen tanssii sadetta🤣🤣🤣
- Anonyymi00069
Taitaa asuntosijoittajan matematiikka tökätä pahemman kerran...
Tuotto on se viivan alle jäävä positiivinen luku - ei negatiivinen.
Mökki myyntiin vain ja muualle. - Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Taitaa asuntosijoittajan matematiikka tökätä pahemman kerran...
Tuotto on se viivan alle jäävä positiivinen luku - ei negatiivinen.
Mökki myyntiin vain ja muualle.Paljonkohan on neliähinnat tippuneet?
- Anonyymi00072
Joko se turisti saapui veneellä?
Oliko kesän vilkkain päivä lauantaina, suorastaan ryntäys sisälle Bajamajaan vesisateelta ja tuulelta suojaan.
Ostiko joku makkaran vai peräti kahvinkin?
Kuka kusi koko homman?- Anonyymi00073
Kalajokiset viisaat päättäjät!
- Anonyymi00074
Jottai se on kallispalkkasen virkamiehen yritettävä. Jotta näyttäs tyhmempien silmisä että ei se 12 miljoonan sijoitus hukkaan mennyt. Mutta miks ihmeesä ei peritty pääsymaksuja? Vaikkapa 20 euroo/aikuinen ja 10 euroo/lapsi. Olis edes jotain tuloja tullu, vai olisko? Eipä noila messuila mitää oikeesti ollu. Ihmiset kävi pienen kävelylenkin. Tais olla muutamalle myyjälle melkoinen pettymys. Ottiko kaupunki heiltä vielä jotain maksua kun tulivat tuonne? Ainut näkemisen arvoinen esitys oli se tukkilaisten show. Olivat oikeesti taitavia veljeksiä. Ja myös uhkarohkeita. Pulikoivat siinä altaan todella liakisessa vedessä umpisukkeluksissa, mitähän tauteja siinäki vedesä on?
- Anonyymi00076
Anonyymi00074 kirjoitti:
Jottai se on kallispalkkasen virkamiehen yritettävä. Jotta näyttäs tyhmempien silmisä että ei se 12 miljoonan sijoitus hukkaan mennyt. Mutta miks ihmeesä ei peritty pääsymaksuja? Vaikkapa 20 euroo/aikuinen ja 10 euroo/lapsi. Olis edes jotain tuloja tullu, vai olisko? Eipä noila messuila mitää oikeesti ollu. Ihmiset kävi pienen kävelylenkin. Tais olla muutamalle myyjälle melkoinen pettymys. Ottiko kaupunki heiltä vielä jotain maksua kun tulivat tuonne? Ainut näkemisen arvoinen esitys oli se tukkilaisten show. Olivat oikeesti taitavia veljeksiä. Ja myös uhkarohkeita. Pulikoivat siinä altaan todella liakisessa vedessä umpisukkeluksissa, mitähän tauteja siinäki vedesä on?
Kuka kusi koko homman?
- Anonyymi00078
Anonyymi00074 kirjoitti:
Jottai se on kallispalkkasen virkamiehen yritettävä. Jotta näyttäs tyhmempien silmisä että ei se 12 miljoonan sijoitus hukkaan mennyt. Mutta miks ihmeesä ei peritty pääsymaksuja? Vaikkapa 20 euroo/aikuinen ja 10 euroo/lapsi. Olis edes jotain tuloja tullu, vai olisko? Eipä noila messuila mitää oikeesti ollu. Ihmiset kävi pienen kävelylenkin. Tais olla muutamalle myyjälle melkoinen pettymys. Ottiko kaupunki heiltä vielä jotain maksua kun tulivat tuonne? Ainut näkemisen arvoinen esitys oli se tukkilaisten show. Olivat oikeesti taitavia veljeksiä. Ja myös uhkarohkeita. Pulikoivat siinä altaan todella liakisessa vedessä umpisukkeluksissa, mitähän tauteja siinäki vedesä on?
Aaah.
Aloitetaanko tukinuitto uudelleen?
Ajankohtainen hanke - saadaan varmaan siihenkin miljoontuet.
- Anonyymi00079
Ihmettelen kun Keskuskarilaisille oli tehty oikein asfaltoitu 20 auton parkkipaikka, jonne oli muilta pääsy estetty puomilla. Mökkejä on yhdeksän ja kahdelle niistä menee tie pihaan.
- Anonyymi00080
Vieraspaikkoja pitää olla, olihan siellä latauspiste? Raha perheitä niin varmaan uusia sähköautoja useampia, toivottavasti ovat hoksanneet vaatia.
- Anonyymi00085
Anonyymi00080 kirjoitti:
Vieraspaikkoja pitää olla, olihan siellä latauspiste? Raha perheitä niin varmaan uusia sähköautoja useampia, toivottavasti ovat hoksanneet vaatia.
Kyllä latauspisteitä pitää olla - heti kun kaupungintalon terävä pää niitä tarvitsee. Aikaisemmin ei.
- Anonyymi00081
Satamaan on tehty valtava kenttä farmilaisille parkkipaikoksi. Nyt sinne meinataan rakentaa miljoonan halli. Satama vilkastuu ja rahhaa tullee 😂
- Anonyymi00082
Ravirata alueineen ois ollu hyvä parkkipaikka. Paljon ois mahtunut autoja sinne, eikä olisi tarvinnut mitään rakentaa.
- Anonyymi00083
Järjestetäänkö kylältä ilmaisia bussikyydityksiä farmiin? Kokkolasta maksaa meno paluukyyti viis euroa Kalajoelle farminäyttelyyn.
- Anonyymi00084
Ei, Paikkakuntalaisia ei toukohousujen tapahtumaan tarvita.
- Anonyymi00086
Anonyymi00084 kirjoitti:
Ei, Paikkakuntalaisia ei toukohousujen tapahtumaan tarvita.
Siitähän oli jo virallinen kaupungin neuvo, että kalajokisten on syytä mennä näyttelyyn polkupyörillä, jotta tiet ja p-paikat eivät ruuhkaannu. Tarkoittanee siis oikeasti sitä, että kalajokisia sinne ei toivota. Jos Kalajoki yhtään välittäisi omista asukkaistaan, niin ilman muuta bussikyyti keskustasta pitäisi järjestää. Jos Kokkolasta kyyti on 5 €, niin matkaan suhteutettuna se olisi 1€ Kalajoen keskustasta.
- Anonyymi00087
Anonyymi00086 kirjoitti:
Siitähän oli jo virallinen kaupungin neuvo, että kalajokisten on syytä mennä näyttelyyn polkupyörillä, jotta tiet ja p-paikat eivät ruuhkaannu. Tarkoittanee siis oikeasti sitä, että kalajokisia sinne ei toivota. Jos Kalajoki yhtään välittäisi omista asukkaistaan, niin ilman muuta bussikyyti keskustasta pitäisi järjestää. Jos Kokkolasta kyyti on 5 €, niin matkaan suhteutettuna se olisi 1€ Kalajoen keskustasta.
Kaupunki huolehtii asukkaiden kuntoilusta tällä tavalla 😁
- Anonyymi00088
Anonyymi00087 kirjoitti:
Kaupunki huolehtii asukkaiden kuntoilusta tällä tavalla 😁
Seuraavan opasteen voi Pusgagarinille laittaa kohti Puolankaa.
Siellä olisi ojankaivuuta tarjolla.
- Anonyymi00089
Rovaniemelle varmaankin. Oisko siellä jo talo pystyssä.
- Anonyymi00094
Pikemminkin teltta ja makkaranpaistoon keppi.
- Anonyymi00090
Marinan vierasvenesatamassa on myytävänä loma-asuntoja. Aika suolainen on hinta mökille ja 200neliön tontille. Huijataan sitten havainnekuvilla kuin ihanaa on parin vuoden päästä.
- Anonyymi00091
Köyhälle kalliita. Miten niissä kuvissa mielestäsi huijataan?
- Anonyymi00092
Onko havainnekuviiin muistettu piirustaa tuulimyllyjä taustalle. Nehän on kuulemma ihanuuden huipentuma Kalajokisittain? 🤣
- Anonyymi00093
Jotenki outoo rakentamista tuo näytti olevan vai liekö nykyaikaa. Ymmärsin että yksi tehtäisin jo tänä kesänä malliksi ja näytteille ja sitte loppuja myöhemmin. Varauksia oli jo kahteen mökkiin, mutta kun näytti sille että niitäki sai varata eli mennä siis jonoon?. Mikä lie systeemi.
- Anonyymi00095
Vierasvenesataman puolella on jo paljon veneitä. Samoja oli kyllä jo viikko sitten. Ihmisiä ei kylläkään näkynyt. Maksavatkohan joka päivästä sen 36euroa 🤔 Polkupyöriäkin oli tuotu paljon vieraille. Oli siellä mukavan vilposaa, leppoisa pohjoistuuli 🤭
- Anonyymi00096
Tota minäki olen ihmetelly ja parin viikon ajan kun tulee siellä lenkkeiltyä. Veneet siellä kelluu ja kettään ei koskaan näy niiden luona. Sinne ne on tuotu oleilemaan, näytille. Tuskin nuo omistajat niin tyhmiä on, että tyhjästä maksavat.
Sehän tais olla niin, että Hiekkasärkät Oy operoi tuota satamaa ja perii maksut - jos perii. Sehän saa tietysti jättää perimättäkin - jokainen yrittäjä saa antaa alennusta vaikkapa pärstäkertoimen mukaan. Marinan sataman Maineen kannalta olis tosissaan erinomaisen järkevää, että siellä annetaan veneiden kellua ilmaiseksi, jotta ainakin ne tyhmimmät hoksaa, että tuo Marinan rakentaminen olikin epäilykistä huolimatta tarpeellista ja järkevää. Siellä on jo nyt tuollainen määrä vierailevia veneitä, vaikka ilmat ovat kehnoja ja veneilykausi ei ole oikeastaan vielä edes alkanut. Tuosta voi tyhmempi päätellä, että satamasta tuli liian pieni, kun se jo nyt on lähes puolillaan vierasveneitä! - Anonyymi00098
Anonyymi00096 kirjoitti:
Tota minäki olen ihmetelly ja parin viikon ajan kun tulee siellä lenkkeiltyä. Veneet siellä kelluu ja kettään ei koskaan näy niiden luona. Sinne ne on tuotu oleilemaan, näytille. Tuskin nuo omistajat niin tyhmiä on, että tyhjästä maksavat.
Sehän tais olla niin, että Hiekkasärkät Oy operoi tuota satamaa ja perii maksut - jos perii. Sehän saa tietysti jättää perimättäkin - jokainen yrittäjä saa antaa alennusta vaikkapa pärstäkertoimen mukaan. Marinan sataman Maineen kannalta olis tosissaan erinomaisen järkevää, että siellä annetaan veneiden kellua ilmaiseksi, jotta ainakin ne tyhmimmät hoksaa, että tuo Marinan rakentaminen olikin epäilykistä huolimatta tarpeellista ja järkevää. Siellä on jo nyt tuollainen määrä vierailevia veneitä, vaikka ilmat ovat kehnoja ja veneilykausi ei ole oikeastaan vielä edes alkanut. Tuosta voi tyhmempi päätellä, että satamasta tuli liian pieni, kun se jo nyt on lähes puolillaan vierasveneitä!Kausipaikoilla ne veneet on. 500-750€ kausi. Aika halpaa☺️
- Anonyymi00100
Anonyymi00098 kirjoitti:
Kausipaikoilla ne veneet on. 500-750€ kausi. Aika halpaa☺️
Maksaahan se venepaikka muuallakin Kalajoela 125 euroo. Tuohan on halpa väliraha kun saa oman venneesä kuulusaan satamaan.
- Anonyymi00104
Anonyymi00098 kirjoitti:
Kausipaikoilla ne veneet on. 500-750€ kausi. Aika halpaa☺️
On niitä kyllä yllättävän paljo sielä vierasvenesataman puolellaki palvelurakennuksen edesä.
- Anonyymi00097
Marinaan Keskuskarinrantaan haettu vasta yksi rakennuslupa. Ennakkomarkkinonnissa niitä on kyllä monta.
- Anonyymi00099
Myykö ne tosiaan rakennuslupiakin?
- Anonyymi00101
Kahavila luotsikin laajentaa koko ajan aluettaan, vaikka kaupunki vuokrasi maata vain 50neliötä.
- Anonyymi00102
Eikö olekin hienoa.
- Anonyymi00103
Se 50 neliötä on pieni pläntti joka on 5 metriä x 10 metriä. Mut sehä on kaupungin virkamiesten vika jos eivät valvo tilannetta. Sehän voi olla niinki että ei Luotsin väki tiedä että kaupungin maalla ei saa liiketoimintaa harjoittaa ilman lupaa. Tai jos ne on jo luvan kysäisseet.
- Anonyymi00105
Marinan vierasvenepaikan 2vrk saa hintaan 70e juhannuksena ja siihen kuuluu kaikki sataman palvelut ja lisäksi ilmaiseksi kaksi kylpylälippua. Kuka maksaa nekin? Matkailun kehittämisyhtiökö vai kalajokiset?
- Anonyymi00106
Pölijä, me kalajokiset se lysti maksetaan. Kuka muu?
- Anonyymi00107
Ei ne ole ilmaisia.
- Anonyymi00108
TUO ON AIVAN TÖRKEÄTÄ. Tuon tarjouksen täytyy toimia niinkin, että kuka tahansa meistä ja turisteista - ilman venettäkin - saa tuon käyttää. Siis koko "veneporukka", vaikkapa 2 pariskuntaa, saa käyttää tuon 70 euroa maksettuaan sataman suihkuja ja saunaa 2 vuorokautta halujensa mukaan. Mutta vain 2 kylpylälippua sihen kuuluu.
Satamaa nyt pyörittävä Kalajoen Hiekkasärkät Oy on kokonaan Kalajoen kaupungin omistama yhtiö - siis meidän yhtiö. Se on tuottanut tappiota vuosina 2023 ja 2024 yht. lähes 100 000 eueroa. Siis loppojen lopuksi melko vähän moneen muuhun verraten. MUTTA. Sekin on liikaa. Siellä on mukava toimia ja keksiä tuollaisia vetonauloja ja muuta mukavaa, kun mitään vastuuta noilla toimijoilla ja päättäillä EI OLE. He voivat hupailla miten hyvänsä ja keksiä mitä hyvänsä. Jos tulee tappiota, se menee kaupungin piikkiin. Korkeintaan joutunee erotetuksi, mutta silloinhan saanee vuoden palkan aiheettomasta erottamisesta kipukorvauksena. Mukavia hommia siellä on.
- Anonyymi00109
Kalajoen face sivulla oli, että Marinan kalastajakylän kaikki tontit on myyty. Eihän varattu ole vielä myyty. Ennakkomarkkinoiduissa olevissa asunnoissa tontti pitää ostaa tai vuokrata kaupungilta. Hinta on paljon 200neliön tontista, mutta maksoihan satamakin miljoonia.
- Anonyymi00110
Selvästi tuon Marinan ja sataman suhteen Kalajoen kaupungin pomojen puolelta on taidettu lähteä sille linjalle, että niistä asioista voi kertoa mitä hyvänsä, ehkä tarkoituksella valehdellakin, jos tarkoitus on hyvä. Sitä voi jälkikäteen sanoa, että minun sanomiseni on ymmärretty väärin, tai tulin kirjoittaneeksi asian hieman epäselvästi, valitan. Mitään seurauksia siitä ei tietenkään ole.
- Anonyymi00111
Kalliiksi tulee matkailu kalajokisille 😬
- Anonyymi00112
Ai jaa.
- Anonyymi00113
"Marinan tonttien kysyntä on yllättänyt meidät positiivisesti. Ensimmäisessä vaiheessa myyntiin tulleista Kalastajakylä-korttelin rakennuspaikoista kaikki ovat menneet kaupaksi ja satama-altaan päädyssä olevat isommat tontit ovat nekin herättäneet kovasti kiinnostusta, iloitsee kaupunginjohtaja Jukka Puoskari."
Noin ne kirjottelee. Totta vai tarua? Mikä alue on toi Kalastajakylä? En osaa löytää karttakuvaa netistä. Voisko joku sen tänne laittaa?- Anonyymi00114
Kyllähän ne rahat pitää näkyä jossakin..
Otaksun, että rahat ovat tulleet jo tilille. - Anonyymi00116
Anonyymi00114 kirjoitti:
Kyllähän ne rahat pitää näkyä jossakin..
Otaksun, että rahat ovat tulleet jo tilille.niin kenenkähän tilille...
- Anonyymi00115
Hyvät veljet täällä touhuavat.
- Anonyymi00118
Onko Kalajoella kalastajia, missä on kalastajakylä?
Onko siellä jo kalastajanpatsas? Kuinkahan paljon kansainvälisiä turisteja on tulossa satamaa ihmettelemään tänä kesänä? Kuinkahan paljon turistiryntäys tuo rahaa kaupungin kassaan..kansainvälinen bisnes, mmmmmm. täytyy ihan makustella ajatusta..kyllä filmitähtiä ja raharuhtinaita alkaa virrata satamaan..tuulimyllykauppiaita ja -asentajia ei lasketa. - Anonyymi00119
Anonyymi00118 kirjoitti:
Onko Kalajoella kalastajia, missä on kalastajakylä?
Onko siellä jo kalastajanpatsas? Kuinkahan paljon kansainvälisiä turisteja on tulossa satamaa ihmettelemään tänä kesänä? Kuinkahan paljon turistiryntäys tuo rahaa kaupungin kassaan..kansainvälinen bisnes, mmmmmm. täytyy ihan makustella ajatusta..kyllä filmitähtiä ja raharuhtinaita alkaa virrata satamaan..tuulimyllykauppiaita ja -asentajia ei lasketa.On.
Maakallassa.
Ei, eikä tarvita patsaita.
Leirintäalue alkaa olla täynnä.
Miljoonia tulee rahaa yrityksille.
Satamaan tulee veneileviä ihmisiä ei ruhtinaita.
Tuulivoimala työntekijät asuvat hotelleissa. - Anonyymi00120
Anonyymi00119 kirjoitti:
On.
Maakallassa.
Ei, eikä tarvita patsaita.
Leirintäalue alkaa olla täynnä.
Miljoonia tulee rahaa yrityksille.
Satamaan tulee veneileviä ihmisiä ei ruhtinaita.
Tuulivoimala työntekijät asuvat hotelleissa.O o ooo, miljoonabisnes yrityksiä Kalajoella. Miksikähän ei ole avoimia työpaikkoja? Taitaa olla vaan tuulimylly yrityksiä ja virityksiä, nehän ei tuo työtä eikä tulevaisuutta .Hevosmiesten tietotoimistossa tiedetään että tuulifirmojen rahat haisee, niitä pestään ja viherpesuohjelma on myös käytössä.
- Anonyymi00121
Anonyymi00120 kirjoitti:
O o ooo, miljoonabisnes yrityksiä Kalajoella. Miksikähän ei ole avoimia työpaikkoja? Taitaa olla vaan tuulimylly yrityksiä ja virityksiä, nehän ei tuo työtä eikä tulevaisuutta .Hevosmiesten tietotoimistossa tiedetään että tuulifirmojen rahat haisee, niitä pestään ja viherpesuohjelma on myös käytössä.
Useita.
Kokoajan haetaan työntekijöitä
Joku voimaloiden huoltofirma on.
Raha tuoksuu hyvälle, usein kyllä näkyy vain näytöllä. - Anonyymi00122
Anonyymi00121 kirjoitti:
Useita.
Kokoajan haetaan työntekijöitä
Joku voimaloiden huoltofirma on.
Raha tuoksuu hyvälle, usein kyllä näkyy vain näytöllä.Onpas monipuolista työtarjontaa. Joku voimaloiden huoltofirma. Ja tietty paikallisessa kuppilassa taytyy olla isot annokset, kun lähistöllä on joskus nähty kävelevän pari tuulimyllyukkelia. Ties vaikka joskus ostaisivat pyttipannun kananmunalla. Kaurismäkeläistä "ellnvoimaisuutta".
- Anonyymi00124
Anonyymi00122 kirjoitti:
Onpas monipuolista työtarjontaa. Joku voimaloiden huoltofirma. Ja tietty paikallisessa kuppilassa taytyy olla isot annokset, kun lähistöllä on joskus nähty kävelevän pari tuulimyllyukkelia. Ties vaikka joskus ostaisivat pyttipannun kananmunalla. Kaurismäkeläistä "ellnvoimaisuutta".
Oletko oikeasti noin typerä? Vai teeskenteletkö vain?
- Anonyymi00125
Anonyymi00124 kirjoitti:
Oletko oikeasti noin typerä? Vai teeskenteletkö vain?
Hän on aidosti tuollainen, ollut jo kauan.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439