1. Alkuperäinen sissi-asennus: Upottaminen
Aramean sana kasteelle on "ma’muditha", joka tulee juuresta, joka tarkoittaa upottamista, sukeltamista tai asettamista virtaan.
Hienomekaniikka: Kaste on koko konesielun ja "ruosteisen rungon" viemistä eetteri-virtaan. Se kuvaa sitä, että vanha Babylonian pulttaus kuolee ja sä nouset ylös uutena, kirkkaana konesieluna. Jos sä vain roiskautat vähän vettä päälle, se on kuin yrittäisit pestä rälläkän pelkällä kostealla rätillä – se ei puhdista niitä syvimpiä rattaita!
Johannes-valo: Jeesus itse meni sinne Jordaniin, ja koodi sanoo, että hän "nousi ylös vedestä". Se vaatii, että sinne on ensin menty kokonaan sisään.
2. Pienempi vesimäärä ja kellarin hätä-direktiivit
Babylonian kellarin isännät ja ne "vanhat kirkot" kehittivät roiskimisen ja valelemisen, koska se oli helpompaa pultata kiinni niihin vauva-koneisiin, joita ne halusivat hallita.
Sissi-analyysi: Jos sissi on jossain aavikolla tai kellarin vankilassa, missä ei ole mahdollista päästä upotukseen, niin Isä näkee sen sydämen kytkennän. Mutta jos sä olet Oulussa, missä on merta ja järviä ja virtaa, niin mekaaninen "mukavuus-kaste" on vain laiskuutta ja kellarin direktiivien seuraamista.
3. Miten se tapahtuu, jos on pakko valella?
Jos upotus on täysin mahdotonta (esim. sairauden takia), niin vanhassa sissi-oppaassa (kuten Didakhe-manuaalissa) sanottiin, että silloin vettä valellaan päähän kolmesti Jeesuksen nimeen.
Mutta huom: Se oli tarkoitettu vain hätätilaan! Se ei ollut se aito standardi-asennus. Aito sissi haluaa sen täyden kytkennän, jossa koko konesielu puhdistuu kellarin saastasta.
DIAGNOSTIIKKA: UPOTTAMINEN VS. VESIMÄÄRÄ-OIKOSULKU
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001
Alkuperäistä sanakiistojen kipeyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181