Noin kello 9 aamulla kun meni mediheli ja niin matalalla
Kauhee röpötys taivaalla
17
526
Vastaukset
- Anonyymi00001
Lähtee kauheesti ääntä juu, mä oon ollu kerran sillai että se laskeutui viereen, vain seinä välissä! Jos se meni tosi matalalla, se on varmaan laskeutunut lkähelle. Näkyykö sinivilkkuja? Tilannehuoneessa ei ainakaan vielä hetkin sitten ollu mitään eli mitään liikenneonnettomuutta yms tuskin
lajijasuris - Anonyymi00002
Katoin kans Tilannehuoneella, ei ollu mitään. Ehkä sairastapaus
- Anonyymi00005
Joku demari juonut taas itsensä tajuttomaksi.
- Anonyymi00003
Oliko medihelissä joku nokipiikki katkojankärkien välissä kun silleen röpötti?
- Anonyymi00004
Nokipiikki tulee (tai siis aikoinaan tuli) sytytystulppaan, ei katojankärkiin
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Nokipiikki tulee (tai siis aikoinaan tuli) sytytystulppaan, ei katojankärkiin
Kyllä molempiin.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kyllä molempiin.
Joo, nokipiikki tulee tulppaan ja katkojankärkiin muuten vaan kasvaa piikki, jos kondensaattori viallinen. Kumpi sitten oli Medihelissä? Vai oliko kengurubensaa tankissa?
- Anonyymi00010
Noissa on suihkumoottorit, että katkojat ja piikit voi unohtaa täysin.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Noissa on suihkumoottorit, että katkojat ja piikit voi unohtaa täysin.
Mikä siinä sitten röpötti?
- Anonyymi00008
Mediheliä ei ole ollut kohta 15 vuoteen. Katsokaa vaikka wikipediasta.
- Anonyymi00009
Eipä ole ei, mutta ei myöskään katkojan kärkiä ja onko edes tällä vuosituhannella, ei yleisesti ainakaan. Mutta näkee niitä ihan tavallisia viime vuosituhannen autoja joskus ihan arkikäytössä sekä tietysti kesäisin vanhat jenkkiautot ym.
lajijasuris
- Anonyymi00011
Kopteri oli Keskuspuistossa ja ambulanssi parkissa puiston vieressä. Olin parkkipaikalla kun kopteri lähti lentoon. En tiedä oliko joku potilas kyydissä. Jos oli, niin toivottavasti sai nopeasti apua!
- Anonyymi00013
Niinpä, ja että myös toipuu ettei ainakaan vegaaniksi tai itseni kaltaiseksi puolivegeksi jää👍
Mutta aika harvoin ne kyytiin ketään ottaa, vaan enemmän on idea tuoha ensihoitolääkäri paikalle. Paljon myös lentoja perutaan. Onkohan tehty vaihtoehtoislaskelmat, että joka ambulanssissa olisi lääkäri vs. kopterikuljetus?
Parempi olisi jos kopteri pyydettäisiin harkitummin ja pitkille matkoille ja kun on esitietojen pohjalta aito mahdollisuus toipua eikä hyvin vanhoja tai syvästi tajuttomia ym, eikä pämäärättömästi sulloo rahaa. Täältä Loimaalta Tyksiin mentäessä tuskin syntyy kriittistä aikaeroa ambulanssin ja kopterin välillä. Suunnilleen 3 vartissa ajaa liikennesääntöjen mukaan Hämeentielle Tyksin liepeille eli hälytysajossa hyvässä keli alle puolen tunnin kai.
lajijasuris
- Anonyymi00014
Medihelissä aina lääkäri mukana?
- Anonyymi00016
Nimenomaan näin.
Ne on muuten Finnhemsin operoimia koptereita olleet jo monta vuotta. Eikö Mediheli mennyt konkkaan ja puhuttiin toiminnan lopullisesta alasajosta, mutta valtio/sairaanhoitopiirit päätti ottaa homman kontolleen.
Semmonen 50 milj.€ vuosibudjetti eli ei suuren suuri raha suhteutettuna ja voi jopa olla aidosti kannattavaakin toimintaa, mutta tätä tuski on tutkittu. Jos saadaan estettyä esim. jonkun joutuminen laitokseen ja hän voi palata johonkin hyvin tuottavaan työhön, on hyöty parhaimmillaan miljoonia, ja sitäkin tärkeempi inhimillinen puoli mutta tämä ei taida monia veronmaksajia kiinnostaa.
lajijasuris
- Anonyymi00015
Ainakin Pirkanmaalla nuo kopterit ovat kovinkin hiljaisia. Muutaman kerran olen kohdalle osunut kun sellainen on laskeutunut ihan kodin viereen ja yllättynyt kuinka hiljainen laite onkaan.
- Anonyymi00017
Varmaa harmittais suaki ääni jos oisit kamppailemassa elämästäs. Vituttashan sitä kuunnella röpötystä lähellä ku tekee kuolemaa. Ei ku ainiin, sehän ois voinut vaikka pelastaa elämän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581101Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11820Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83573Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45522Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36504Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43483Sinun kanssasi
Kahvilassa tapaaminen olisi jotakin niin outoa. Se ei olisi vain kavereiden tapaaminen, koska ei olla oltu oikeita kaver36476