Ilmeisesti Haapavesi on ottamassa ensiaskeleitaan kohti kansainvälistymistä, kun paikallisen paarin lounaslistassa luki päivän ruokana Kiinan pata! Mitä mahtaa olla, en tiedä, mutta varmasti on jotain hienua, ku oikein Kiinan ruokaa.
Kansainvälinen Huapaves
13
336
Vastaukset
- Anonyymi00001
Siitä tulee ne vinot silimät joista missien iliveilyllä Suomi jo sai maineen.
- Anonyymi00002
Tämä on hyvin ilmeinen kehityskulku kun kiinanpataa tarjoillaan.
- Anonyymi00003
Kohta taas joutuu jo pääministeimmekin pyytelemään anteeksi kansainvälisen kohun takia.
- Anonyymi00004
70 luvulla koulun keittolassa tarjottiin kolomen viikon välein italian pattaa. Siinä oli ainaki pottuja, makaroonia ja sianlihakuutioita, herneitä ja palajon muutakin, jota ei nyt pysty muistaan. Suurin osa söi. Mutta aivan varmasti kaikki ainakin muistaa.
Mutta tullaampa takasin tähän päivään.
Että jos italian pattaa on jo 50 vuotta sitten tarijjottu ja nyt on tarijolla jo kiinan pattaa, niin onhan tässä tehty melekonen harppaus kohti kansainvälisyyttä.
Hyvä Huapaves! - Anonyymi00005
Ranskan perunat. Nekin kuulostaa ulkomaalaisilta.
- Anonyymi00006
Nyt on italia ja Kiina käynnet tutuiks. Jännityksellä ootan, että mihinkä sitä sitte seuraavaksi pääjymmekään, kun kerran oomme näillä kansainvälisillä ruokamarkkinoilla. Voi juku!
- Anonyymi00007
Siperian lihapata.
Lihaa pyöritellään ja purraan suussa nii kauvan ku posket jaksaa. kunnes todetaan, että nielastava se on yhtenä, koko klimppi tahdonvoimalla alas.ja eiku uusi kimpale työn alle. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Siperian lihapata.
Lihaa pyöritellään ja purraan suussa nii kauvan ku posket jaksaa. kunnes todetaan, että nielastava se on yhtenä, koko klimppi tahdonvoimalla alas.ja eiku uusi kimpale työn alle.Koulikkash tykkäis vois heitellä niillä muita.
- Anonyymi00009
Erään paikan suosituin ruoka näkyy olevan nyhtöpossu,joka on peräisin Yhdysvalloista barbecue kulttuurista.
Erityisesti Pohjois-Carolinasta ja Tenneseestä - Anonyymi00010
Onhan tämä jo enemmänkin kuin kansainvälistä ! Toisessa baarissa on jopa Paholaisille tarjolla ihan omaa ruokaa, saapa nähä kuinka paljon on Piruja liikkeellä Haapavedellä. Uskaltaako tuonne kylälle edes asioille lähteä.
- Anonyymi00011
No siellä on palijo paikallisia lounastajia kerranki ei kukkaan valita!
Vaatenoulu täynä hiilihankoja ruokailun ajan..sillo tohtis pikasesti kävästä adijoilla. jos on riskinottokykyä.
- Anonyymi00012
Ja heti kansainvälistymisen alkumetreillä vedetään isosti ja laajasti.
Kiinan pinta-ala kymmenen miljoonaa neliökilometriä ja asukkaat yli 1,4 miljardia.
Lounaslistalta ei käy ilimi, onko kysseessä Pohojosen kiinan, itäisen-, eteläisen- vaiko länsi ja sisämaa kiinan ruoka-alueen kiinan pata. Niiden välillä kun on isot eroavaisuudet erilaisten ilmasto-olosuhteiden ja eri viljelykasvien osalta.
Mutta mitäpä sitä pikkuasioista!- Anonyymi00013
no sinä se oot joka baarin vissii kolunnu omatoimimatkalla ja saanu syyä muitte tähteitä ilimatteeks?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181