Ollaan tässä porukalla ihmetelty tuota Kalevalantien istutusasiaa.
Vihdoinkin Kalevalantie ei muistuta enää lähes lentokoneen varalaskukenttää ja alkoi olla kesäisin jopa viihtyisää kun oli istutuksia kadun ja jalkakäytävän välissä.
Nyt Pogostan Sanomien jutun mukaan pihlaja-angervojen poiston jälkeen ei aiota istuttaa muualle kuin liikenneympyrän läheisyyteen. Eikö pitäisi noudattaa alkuperäistä istutussuunnitelmaa ja taas kun joku hörhö on tuominnut vanhojen pihojen kasvin vieraslajiksi niin voihan siihen istuttaa jotakin muuta matalaa pensasta. Nurmikko on todella lattean näköistä ja ankeuttaa kylän keskustaa jonnekin menneisyyteen. Tuosta asfaltin keskeltä ei kyllä mikään leviä tietämättä ympäristöön. Ihmetyksen aihe on myös keskustan liikenneympyrä joka on sanalla sanoen ankea ja löysäpäisimmät ajaa siitä rallia yli. Halvin ratkaisu olisi laittaa ympyrään muutama luonnon kivi ja kapeakasvuisia pilaripuita (esim. pilaripihlaja) ja jotain matalaa juureen. Liikenneympyrään ajavat väistävät vasemmalta tulevaa joten ei haittaa turvallisuutta. Ei tarvita mitään superkallista romukasaa keskelle ympyrää kuten Joensuussa on tehty. Kunnan ihmiset herätkää.
Kalevalantien istutukset
15
728
Vastaukset
- Anonyymi00001
Luupiinit olis kauniita😄
- Anonyymi00002
Vanhoista auton pako putkista sais väsättyy yhtä hyvän näkösen taideteoksen kun Joensuussa rauta romuista tehyt. Eikä maksa paljoo. 😄
- Anonyymi00003
Minulla on maha kipeä.
- Anonyymi00004
Veikkaan että aloittaja on eläkkeellä.
- Anonyymi00005
Norjanangervoa.se on kaunis keväällä.
- Anonyymi00006
Eivöt nuo kunnanmmiehet ossoo ees pihlajoita harventoo,,, mutta kyllä sitä saavat kuitenkin revittyy kauhiit puskiot poies sieltä kyllöö kaunistamasta. Millonkohan kattovat onko siellä jo kuinko hommeessa ne leikkurit??
- Anonyymi00007
Vaan nyt on kyllä oikee meininki puunpoistoissa enoon päin!
- Anonyymi00008
Jatkakaa vain ihmettelemistä 👌
- Anonyymi00009
Reilusti vaan banaa leventää näkyy hirvet vähä aiksemmin ennen kun kolahtaa. 🤨
- Anonyymi00010
Samaa on kummasteltu asiakkaiden kanssa. Kauniit pensaat kaivettiin pois tien varsilta, eikä tilalle ole istutettu mitään. Hyvin voisi istuttaa muutaman puun, ei koivuja, vaan pienempiä puita. esim. tosiaan pilarimaisia puita, niinkuin edellä ehdotettiin. Toisivat viihtyisyyttä nyt niin autioon keskustaan.
- Anonyymi00011
Horsma olis kaunis liikenne ympyrässä. Eikä ole muuten vieras laji. 😄
- Anonyymi00012
Kuntaan pitää palkata oikea puutarhuri.eikä niitä jotka luulee olevansa.
- Anonyymi00013
Voi kukkia voisivat istuttaa ovat niin kauniita.
- Anonyymi00014
Ne ois hyvä miinottaa ne sivupalstat. Voisi turistille hehkuttaa aitoa sotatannerta.
- Anonyymi00015
Ilomantsi tuhlaa mielettömästi rahaa ruohon leikkuuseen ja istutuksiin. Ei Enossa ja monessa muussa kylässä oo pistetty rahaa niin paljon jonniin jouhtavaan kun Ilomantsissa. Hyvähän se että on siistiä. Vain tässä tilanteessa kun ei oo rahua niin yhteiskunnan perseen nuolenta valtio vallalta voitas jättää vähemmälle. Jotain muuta pitäs keksii kun tuohon namupaperien keräävien kasvavaan ammatti kuntaan. Oikeita työ paikkoja. Yksi ruohon leikkaaja riittää tämmösessä tuppu kylässä. Nekin mielellään kiinteistö yrittäjälle myydä. Ei oo sitten torin laidalla lippa lakki vinosti taaksepäin namupaperien ottimen kanssa krapulassa hölömöttämässä. Tehokkuutta ja jonniin johtava pois. 🤨
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517