https://www.is.fi/asuminen/art-2000012003049.html
" Ahvenanmaa
Vajaa 8 prosenttia vastaajista kokee, että tylyimmät suomalaiset asuvat Ahvenanmaalla. Perusteluissa toistuu etenkin kielikysymys. Moni matkailija on kokenut siellä kielimuurin.
Ahvenanmaata yhdistääkin vastauksissa ennen kaikkea ulkopuolisuuden tunne. Moni on myös sitä mieltä, että etenkin palvelutilanteissa vastaanotto voi tuntua ynseältä tai torjuvalta.
-Mannersuomalaisille palvelu on tylyä. Mies, 65
-En puhu ruotsia, eivätkä he suomea... Nainen, 82
-Asiakaspalvelija ei muka osannut suomea, vaikka juuri kaverinsa kanssa keskusteli suomeksi. Lukija, 56
-Saarella ei haluta palvella suomenkielisiä. Mies, 68
-Paikalliset vaikuttavat sisäänpäin lämpiäviltä. Mies, 70."
Miksi ahvenamaata pitäisi puolustaa, kun mitään kunnioitusta eivät suomalaiset kyseisessä maassa saa ja ovat kiittämätömiä suomalaisia kohtaan.
Hoitakoot itse maaplänttinsä puolustamisen.
Miksi ahvenanmaata pitäisi puolustaa
5
140
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Aika harva Ahvenanmaan väestöstä on suorittanut asevelvollisuuden, eli koulutettuja sotilaita on vähän? Ahvenanmaa on demilitaristinen vyöhyke, rauhan aikana. Sotatilanteessa miehitetään varmaan nopeasti? Puolustusvoimat on varmaan suunnitelleet asian, se on erittäin tärkeä paikka suomen ja itämeren puolustukselle? Varmaan muutama hävittäjälaivue, laivaston joukkoja Ruotsin puolelta! Ei ole kauan ilman aseita Ahvenanmaa?
- Anonyymi00002
Jos tuolle linjalle lähdetään, niin lappilaisia pidetään myös tylyinä muualta tuleville.
Mitä tulee pääkaupunki Helsinkiin, niin helsinkiläisethän ovat kautta Suomen (kadehdittuja) ja siksi vihattuja. Me kiireiset, nokka pystyssä kulkevat, mielestään paremmat ihmiset...
Pitäisikö pisteyttää Suomen alueet ja sitten laittaa asevelvolliset täyttämään "rasti ruutuun"-kaavake, mitä näistä alueista he olisivat valmiit puolustamaan ja mitä eivät- Anonyymi00003
Suomalainen puolustaa koko Suomen aluetta, ja sukulaiskansamme Viron vielä kaupan päälle.
- Anonyymi00005
"Pitäisikö pisteyttää Suomen alueet ja sitten laittaa asevelvolliset täyttämään "rasti ruutuun"-kaavake, mitä näistä alueista he olisivat valmiit puolustamaan ja mitä eivät"
Hyvä kysymys, jota on tuskin aiemmin esitetty. Mut alueita on puolustettu kivikaudellakin. Eikö keksitä mitään muuta? Pitäiskö nykyään antaa henki sen takia, että sodan jälkeenkään mikään ei muutu? Jos Venäjä valtaisi Suomen, saattaisi valuutta vain vaihtua rupliin, ja taas opeteltaisi uudet hinnat.
Miksi joitain vuosia sitten se sotaveteraani teki itsarin armeijan juhlassa Helsingissä heittäytymällä PV:n ajoneuvon alle kun marssittiin? Katsoiko tyyppi, että valtio oli pettänyt hänet niin julmasti?
Miksi sodittiin? Itsenäisen Suomen edestä. Nyt Suomi kuuluu Eurostoliittoon, siis sama periaate kuin NL, paitsi valuutan nimi ja EU lipun väri on eri. Mitä samaa? Kummassakin lipussa oli tähti. Sama Naton puoleen - uusi Puna-Armeija.
Itsenäisyyttä kesti n. 80 vuotta. Mihin Suomi seuraavaksi liittyy ehkä joskus 2070 luvulla? Islamilaiseen unioniin? Se on nähty millaista sählinkiä jo korona aika oli. Melkein kuin uusi kommunismi olisi tullut. Pääsi jotkut näyttämään ne todelliset kyntensä ja takinkääntökykynsä.
- Anonyymi00004
Miksi ahvenanmaata pitäisi puolustaa?
Ei sitä kukaan uhkaa niinkuin Nato-suomea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761530
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.98740En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203588- 48536
- 126536
- 37526
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50518Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25483