Kirje ystävälle, 4.

Anonyymi-ap

Olen lukenut vanhoja kirjeitä.
Mitä sanoisin. Ihmettelen miten oma näkökykyni oli niin vääristynyt. Sinähän olit niin mukava aluksi.

En osaa sanoa, olenko sen kummempi ihmisenä. Jos sain itse sen aikaan, että ärsyynnyit minuun ja...ehkä siinä sitten niin kävi. Ei asioita voi muuttaa. Mitä on tapahtunut, se on tapahtunut jo kauan sitten. Hassua, että niiden juttujesi lukeminen vuosienkin jälkeen, siitä tulee hyvä olo sisimpään. Ne oli yli kymmenen vuoden takaisia.

Luin täältä tänään viestiketjun, joka meni jotenkin niin, että mennyt ei koskaan palaa...siihen oli tullut viestejä estoista ja niiden asettamisesta...ne esyämisviestit viestit tuntuivat ikäviltä. Olin laittanut sinulle viestiä, johon en ole ainakaan vielä saanut vastausta...palasin huomaamattani menneisiin lukemalla vanhoja viestejä. Olisi vaikea nähdä se menneisyyden ihminen niin vihaisena ja ehdottomana että hän laittaisi kaikki mahdolliset estot, eikä kykenisi kohtaamaan.

LS

13

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Minulla on paljon opittavaa siinä, että osaisin luottaa siihen, että sanon tai teen, saan olla välitetty. Minun ei tarvitse ansaita, vaan olen hyväksytty juuri tällaisena. Uskon, että se kuvastaa Jumalan rakkautta...mutta, ymmärtää se kaikkineen.

LS

• Anonyymi00002
      UUSI

Vapaus on kuitenkin tärkeää antaa, itselle ja muille. Ei ketään voi sitoa väkisin itseen. Se ei oikeastaan ole rakkautta. Ymmärrän senkin puolen, etten voi vaatia ystävyyttä jäämään tai palaamaan, jos se ei itse tahdo tulla tai jäädä. Koen, että olisi hienoa jonkun kanssa oppia rakentamaan jotain kaiken sellaisen jälkeen. Harvan kanssa se voisi olla mahdollista kokea, ettei mitään ikävää koskaan tapahtunutkaan, ne on pyyhitty pois. Kysehän on tahdosta kuitenkin, jotta se voi olla mahdollista.

LS

• Anonyymi00003
      UUSI

Mutta ole vapaa. Se oli iso askel minulle, että uskalsin laittaa viestiä. Minulla varmaan oli ollut käsitys siitä ettet halunnut minun ottavan yhteyttä, minun oli vaikea päästä sen ajatuksen ylitse. Ajattelen niin, että olen omalta osaltani tehnytcsen minkä pystyn. Sitten toinen päättää itse, vastaako viestiin vai ei.

LS

• Anonyymi00004
      UUSI

Sisäisesti, asiat ovat ikäänkuin oikein ja sopusoinnussa, sisäisesti asiat eivät riitele. Minulla on hyvä olla. Sitä ei osaa kuvailla.

Ikäänkuin näyttäisin jotain arvokasta ja salattua, toisi julki hyvin peittelemättömästi ja mietin... en halua, että minuun sattuu.

LS

• Anonyymi00005
      UUSI

Mietin. Jos uskon valheen, se sattuu. Eikö niin?
      Vähän kuin sanoisi, että "älä siihen hellaan koske" ja sitten pitää päästä koskemaan. Se on liian hyvää ollakseen totta, kuuma liesi? Kunpa se olisikin totta.

LS

• Anonyymi00006
      UUSI

Kirjoitin laittaneeni sinulle viestin muualle kuin tänne. Painan lähetä nappia, tuntuu hyvältä ja oikealta. Hyvä olla. Näen viestejä täällä, joissa kielletään ottamasta yhteyttä. Ymmärrän, ettet se välttämättä ole sinä, täällä niitä voi esiintyä muutenkin. Se miltä se kuitenkin tuntui sydämessä. Miten paljon se sattui, että ajattelin sinun kieltävän olemasta sinuun yhteydessä. Se sattuminen kertoi rakkaudesta, ei pettymyksestä tai vihasta, ei mustasukkaisuudesta. Ei siinä ollut raivoa, se koski sydämeen. Se on kuitenkin totuus ja koetit ohjata minua toimimaan toisin, halusit etten rakastaisi sinua, vaan ymmärtäisin rakastaa Jumalaa.

Ymmärrän miksi et enää ole tekemisissä.

LS

• Anonyymi00007
      UUSI

Siihenhän minua oli opetettu jo aiemmin. Yritin kuolla, kuolla, kuolla itselleni. En saanut pyytää olla onnellinen. En eritoten saanut rakastaa sinua. Jos kerroin niin, sydämeni ansaitsi tikarin iskun. Uskallanko myöntää rakastavani sinua. Uskallan, se on totuus, mutra samalla minun pitää hyväksyä, että pysyt poissa.

LS

• Anonyymi00008
      UUSI

Ei rakkauden pitäisi olla sellaista, että sitä pitäisi pakoon lähteä. Vai mitä? Ja kuinka paljon sinua rakastankaan. Niin paljon etten välitä siitä rakastatko minua vai et, silti se on ja pysyy.

LS

• Anonyymi00009
      UUSI

Haluan kunnioittaa rajojasi, tahtoasi. Jos se on liian vaikeaa, niin en voi pakottaa. Minun on annettava sinun mennä. En saa kahlita sinua.

LS

• Anonyymi00010
      UUSI

Ja tiedän...tiedän...rakastan Henkeä. Osaan erottaa asian.

LS

• Anonyymi00011
      UUSI

Oikeasti meidän kahden välillä, sillä on enemmän merkitystä, mitä sisin tuntee kuin mitä silmät näkevät.

Tiedän sen olevan sinä. En minä silloin niin kovin pahasti järkyttynyt niistäkään asioista. Ehkä esitin järkyttyneempää kuin olin. Enkä järkyttynyt tästä viimeisimmästäkään, en sitten yhtään. Oletpahan omantakeisuudessasi tunnistettava.

LS

• Anonyymi00012
      UUSI

En tiedä haluaisitko sitä? Etten kestäusi omalaatuisuuttasi. No, ei se aina siedettävää ole ollutkaan 🙂 kyllä, haluan sinut, en voi itselleni mitään, en yhtään mitään, vaikka kuinka pusertaisin muuta, mutta sinulla on täysi oikeus rakastaa toista. Saa rakastaa, ketä haluaa. Ja saa lähteä, jos ei kestä enempää, rakkauttakaan.

Kerroit, hän on sinun naisesi ja sinä hänen miehensä. En tuntenut mustasukkaisuutta. Mikäpä minä olen särkemään rakkautta.

Solti, rakastan sinua. Se tekee varmasti pahalta "kuulla". Tarvitseeko hävetä, ei, muut eivät ymmärtäisi mitä aito rakkaus on. Se ei ole valinta olla rakastamatta.

LS

• Anonyymi00013
      UUSI

Ja ei, minussa ei ole häpeää. Sellainen epämääräisyys on kadonnut, ettäkö joutuisin miettimään mikä on oikein tai ei. Tutkin, enkä löydä. En tiedä kuuluisiko, mutta minulla on sisimmässäni rauha. Tiedän miltä se voi näyttää. En tiedä onko muilla ihmisillä oikeus määrittää mitä saan tuntea ja ketä rakastaa ja millä tavoin.

LS

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      107
      2691
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      118
      2059
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      69
      1620
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      28
      1304
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      25
      1149
    6. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      96
      1074
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      53
      1062
    8. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      85
      1044
    9. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      127
      1042
    10. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      977
    Aihe