Työttömyys on lisääntynyt, koska työmarkkinoille on tullut lisää työnhakijoita. Työpaikat ei ole lisääntyneet ja matalasuhdanteessa nyt eletään perusteollisuuden osalta, joka on kansantalouden selkäranka.
Olisiko nyt kansalaispalkka yksi ratkaisu siihen, että saadaan tilastoja kaunistettua. Osa tämänhetkisestä työvoiman tarjonnasta, ei ole työmarkkinoille sopivaa ainesta. Valtionvelalla heidän eläminen rahoitetaan kuitenkin. Olkoon sitten kansalaispalkka tai työmarkkinatuki.
Työvoiman tarjonta on lisääntynyt
75
1042
Vastaukset
- Anonyymi00001
Toinen tapa on poistaa kaikki haittamaahanmuuttajat Suomesta. Siitä vapautuvista varoista korjaantaan myös julkista velkaa miljardeittain . Eikä valtion tarvitse enää ottaa lainaa.
Työttömyysluvut vääristyvät kun mamut eivät opettele suomea ja työnantajilla on oikeus valita työntekijänsä.
Menkööt mamut takaisin rakkaisiin kotimaihinsa.- Anonyymi00008
Matut ovat työttömyystilastoissa työttömien määrän lisääntymisen syy. Suomalaisten työttömyys ei ole lisääntynyt.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Matut ovat työttömyystilastoissa työttömien määrän lisääntymisen syy. Suomalaisten työttömyys ei ole lisääntynyt.
Näin juuri, ja suurimmalla osalla tuskin edes peruskoulun oppimäärään rinnastettavaa osaamista. Toki sitten on niitä korkeakoulutettujakin mutta he on oieni vähemmistö.
Tietystä suunnasta tulevat ei edes halua kieltä opetella tai työtä tehdä.
Toivottasti täällä ei päädytä Ruotsin tielle noiden kanssa, mutta pahalta näyttää, kun poliitikkoja ei kiinnosta kuin mollata suomalaisia huono-osaisia, varsinkin työttömiä. Elämäntapatyöttömätki (siis oikeat sellaiset) on aika pieni riesa haittamaahanmuuton sote- ja rikoshaittoihin nähden, niin rahallisesti mutta myös sosiaalisesti!
lajijasuris - Anonyymi00021
Anonyymi00008 kirjoitti:
80000 työtöntä lisää ei ole mielestäsi työttömyyden lisääntymistä?sinä aikamoinen matematiikko olet!
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
80000 työtöntä lisää ei ole mielestäsi työttömyyden lisääntymistä?sinä aikamoinen matematiikko olet!
Joo, nuo on varmaan enimmäkseen Orpon hallituksen leikkauspolitiikan seurausta. Kenties hän tarkoitti sitä ristiriitaiselta tuntuvaa tilannetta, kun työllisyysaste on pysynyt aika hyvänä, itse asiassa parempi kuin ennen finanssikriisiä, mutta työttömyys silti noussut 7%➡️10,5-11% mikä johtuu ennenkaikkea maahanmuutosta mutta myös eläkeläisten lisääntyneestä työnteosta.
Mä en muista vuosituhannen alkupuolella olleen samaa työttömien haukkumista vaikka kotoperäisiä heitä oli silloin suunnilleen saman verran. Outoa, ja varsinkin se jatkuva kotoperäisten haukkuminen. Eläkeläisiäkin vähän,. mutta osa heistä on ymmärtänyt pikkuisen väärin eli harva on tarkoittanut kaikkia heitä mutta laitoshoidossa olevat kiistatta on kallis taakka.
lajijasuris - Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Joo, nuo on varmaan enimmäkseen Orpon hallituksen leikkauspolitiikan seurausta. Kenties hän tarkoitti sitä ristiriitaiselta tuntuvaa tilannetta, kun työllisyysaste on pysynyt aika hyvänä, itse asiassa parempi kuin ennen finanssikriisiä, mutta työttömyys silti noussut 7%➡️10,5-11% mikä johtuu ennenkaikkea maahanmuutosta mutta myös eläkeläisten lisääntyneestä työnteosta.
Mä en muista vuosituhannen alkupuolella olleen samaa työttömien haukkumista vaikka kotoperäisiä heitä oli silloin suunnilleen saman verran. Outoa, ja varsinkin se jatkuva kotoperäisten haukkuminen. Eläkeläisiäkin vähän,. mutta osa heistä on ymmärtänyt pikkuisen väärin eli harva on tarkoittanut kaikkia heitä mutta laitoshoidossa olevat kiistatta on kallis taakka.
lajijasurisMonet muistaa vielä -90 -luvun alun laman. Silloinkin työttömien määrä oli suhteettoman korkea. Ei silloinkaan työttömyyttä kukaan pitänyt työttömien omana syynä. Nyt on tullut kuvaan mukaan työmarkkinoiden alasajo ja halpuuttaminen. Se on globalistien ja kotimaisten porvaripuolueiden yhteinen etu. Heidän agitaattorit sitä mielialaa näillä palstoilla kylvää.
- Anonyymi00002
Kansalaispalkkaa makoilusta? Miksipä ei. Heitetään samaan diiliin pari etelänlomaa per vuosi jokaiselle, joka uhrautuu jäämään kotiin päivystämään TVn ääreen.
- Anonyymi00003
Joo, just tollanen kansalaispalkan tapainen järjestelmä olisi hyvä, niin työllistymiskynnys madaltuu tarpeettoman haitallisen byrokratian vähenemisen myötä. Maksetaanhan siitä kotona makoilusta nytkin, eikä saa edes opiskella kunnolla, koska työtön on työtön ja opiskelija on opiskeja. Aivan absurdia!
lajijasuris- Anonyymi00006
Työllistymiskynnys madaltuu ja pätkätyönteko tulee kannattavammaksi.
- Anonyymi00004
Kansalaispalkka kertoo juuri vihervasemmistolaiselta ja vastuuttomalta ajatukselta. Onneksi on ja pysyy ajatuksena. Kuka sitten enää tekisi töitä. Ei tietysti kukaan.
- Anonyymi00005
Työmarkkinatuki ja yleinen sosiaaliturva on myös perinteistä työväenluokkaista sosiaalipolitiikkaa. Vihervasemmistolaisuus ei ole samaa, kuin vanhan liiton vasemmistolaisuus.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Työmarkkinatuki ja yleinen sosiaaliturva on myös perinteistä työväenluokkaista sosiaalipolitiikkaa. Vihervasemmistolaisuus ei ole samaa, kuin vanhan liiton vasemmistolaisuus.
Tässä pätenee sanonta : " Kommunistien kanssa aina pärjätään, mutta miten on näiden vihreiden kanssa. Ei hyvältä näytä."
- Anonyymi00010
Kotimaisten elämäntapatyöttömien jatkuva esille nostaminen ja ongelman suurentelu, joka on ilmiönä marginaalinen, on osa porvarillista ylivaltaa. Samoin tuo "työperäisen maahanmuuton" lisääminen, jolla oikeammin ajetaan alas koko hyvinvointiyhteiskunnaksi kutsuttua järjestelmää. Tarkoituksena on saattaa kahtiajakautuminen syvenemään ja uudelleen oman ryysyläisköyhälistön luominen, joka on työväenluokkaa alempi yhteiskunnan kerros. Tuossa väestönosassa köyhyys periytyy ja on ylisukupolvista. Yhteiskunnallinen osattomuus syvenee ja luokkanoususta tulee lähes mahdotonta. Tästä löytyy tutkimusta, jossa voidaan nähdä rinnastus 1800 -luvun ja 2000 -luvun ilmiöiden välillä. Riittävä sosiaaliturva estää huono-osaisuutta. Maahanmuuton rajoittaminen ja kohtuullistaminen antaa edellytykset kestävälle yhteiskuntarauhalle ja kehitykselle.
- Anonyymi00011
Samaa mieltä👌Eihän työpaikkoja yksinkertaisesti ole suurimmalle osalle työttömistä, ei vaikka piilopaikat huomioidaan.
Tätä voisi kyllä helpottaa myös se, jos työnantajat voisi luottaa, että työttömissä olisi enemmän paremmin ja tähän aikaan koulutettua väkeä. Mutta kun yhä enemmän on jo perustason luku- ja laskuvaikeuksia, koska aika menee kännykään kanssa eikä opiskelu kiinnosta entiseeen malliin. Varsinaista sairaus- tai aivovammaperusteista, lääkkeiden sivuvaikutuksena syntynyttä oppimisvaikeutta on muistaakseni 8% , ja heistäkin suurimmalla osalla lievää.
On hyvä muistaa, että enin osa julkista rahoista menee kumminkin vanhuksiin. Mielestäni voi kysyä onko jokaisella tarpeen vaatiessa saada sotepalveluita syrjäkylillekin kotiin ja monta kertaa päivässä, taksikyydit kauppoihin ja sukulaisiin vaikka täältä Tampereelle jne. ja tätäkin isompi kysymys on hoitokäytäntöjen muuttaminen ns. lähemmäs eutanasiaa petipotilailla ainakin.
lajijasuris - Anonyymi00012
Sanahelinää. Halutaan vetelehtiä kotona, joten tehdään asiasta pseudopoliittinen hattara-analyysi, ja esitetään totena.
Tosiasia on, että on töitä, ja on ihmisiä, jotka niitä haluavat tehdä ja ihmisiä, jotka kirveelläkään eivät. Jälkimmäiset sietävätkin saada lokaa niskaansa, sillä ei ole ensin mainittujen tehtävä vetää perässään vuosi toisensa jälkeen kattoon syljeskelijöitä. - Anonyymi00013
Luokasta ei tarvitse nousta. Työväenluokasta on koostunut jo viime vuosituhannen alusta suurin osa populaatiosta, kun kaikki kävivät töissä. Muutama kirjanoppinut pikkuhiljaa kirkon leivissä hinannut itsensä yläluokkaan. On viimeaikainen ilmiö, että porukkaa ei enää saa töihin; ei ollut edes konseptia tälle ennen. Mikä luokka tämä nyt sitten on?
- Anonyymi00019
Anonyymi00013 kirjoitti:
Luokasta ei tarvitse nousta. Työväenluokasta on koostunut jo viime vuosituhannen alusta suurin osa populaatiosta, kun kaikki kävivät töissä. Muutama kirjanoppinut pikkuhiljaa kirkon leivissä hinannut itsensä yläluokkaan. On viimeaikainen ilmiö, että porukkaa ei enää saa töihin; ei ollut edes konseptia tälle ennen. Mikä luokka tämä nyt sitten on?
Jos taas kovasti ärsyttää nämä väärät mielipiteet, voit uudestaan ilmoittaa niistä ylläpidolle ja pyytää poistamaan koko keskustelu.
- Anonyymi00023
Anonyymi00013 kirjoitti:
Vapaaehtoisesti työttömien luokka.
- Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Vapaaehtoisesti työttömien luokka.
Raitis ja valveillaoleva työväenluokka
https://www.youtube.com/watch?v=NmJyJPuLplU - Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=NmJyJPuLplUPelle Miljoonalla oli samat jutut jo 80-luvulla mutta niin vaan päätyi asustelemaan Helsingin arvolaueelle kakkosomistusasunto ulkomailla. Meissä kaikissa asuu pieni porvari.
- Anonyymi00033
Anonyymi00028 kirjoitti:
Pelle Miljoonalla oli samat jutut jo 80-luvulla mutta niin vaan päätyi asustelemaan Helsingin arvolaueelle kakkosomistusasunto ulkomailla. Meissä kaikissa asuu pieni porvari.
Pelle Miljoona esiintyy Kuissi Rockissa kesällä.
Tuo arvoalue, jossa Pelle asuu, on Helsingin Kallion kaupunginosa, jossa pyörii huumediilerit ja narkkarit. Kakkosasunto on vanha talo maaseudulla Lapinjärvellä. Goalla hän asuu talvisin vuokralla. - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Pelle Miljoona esiintyy Kuissi Rockissa kesällä.
Tuo arvoalue, jossa Pelle asuu, on Helsingin Kallion kaupunginosa, jossa pyörii huumediilerit ja narkkarit. Kakkosasunto on vanha talo maaseudulla Lapinjärvellä. Goalla hän asuu talvisin vuokralla.Pellen työvoimapoliittinen julistus vuodelta 1978.
Olen työtön, olen työtön, olen työtön, olen työtön
Asfalttia riittää niinkuin tehtaan liukuhihnaa
Ja päivä on pitkä, jos vain katuja mittaa
Kasassa jos kestät näin pakko tehdä on
Kun on rahaton
Herrat vain yhteen käsiä hieroo
Niillä aivojen paikalla on mätä liero
Ne vaan sanoo, sori aika on ankeaa ja kauppa kankeaa
Mutta ankeempaa on vielä työttömän päivä
Kun elämänilosta on pelkkä häivä
Perkele
Avustusta saa kakskytseittemän markkaa
Kuka piru niillä elää, sen täytyy olla tarkka
Eihän se riitä, ei siis mihinkään, ei siis mitenkään
Valtio työttömille korvausta antaa
Joista monet kaiken viinakauppaan kantaa
Ja rahat palaa isoon kirstuun ain
Ne on lainaa vain
Työttömän päivät on yhtä piinaa
Siksi moni meistä juo niin paljon viinaa
Perkele
Työttömien armeija vaan alati kasvaa
Ja eduskunta jauhaa aina samaa paskaa
Jossain on vika ja se ei ole meissä
Vaan vika on heissä
Kuulkaa siis herrat, jos ei pian löydy työtä
Niin hallitus ei istu enää kovin montaa yötä
Mikään ei nyt ole mahdotonta, meitä on niin monta
Irwinkin laulaa ihan nappiin sattumalta
Haistakaa paska koko valtiovalta
Perkele
Olen työtön, olen työtön, olen työtön, olen työtön - Anonyymi00035
Anonyymi00026 kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=NmJyJPuLplUTämä laulu on vihervasemmistolaista parodiaa, jossa ratsastetaan vanhalla työväenliikkeen iskulauseella.
- Anonyymi00039
Anonyymi00034 kirjoitti:
Pellen työvoimapoliittinen julistus vuodelta 1978.
Asfalttia riittää niinkuin tehtaan liukuhihnaa
Ja päivä on pitkä, jos vain katuja mittaa
Kasassa jos kestät näin pakko tehdä on
Kun on rahaton
Herrat vain yhteen käsiä hieroo
Niillä aivojen paikalla on mätä liero
Ne vaan sanoo, sori aika on ankeaa ja kauppa kankeaa
Mutta ankeempaa on vielä työttömän päivä
Kun elämänilosta on pelkkä häivä
Perkele
Avustusta saa kakskytseittemän markkaa
Kuka piru niillä elää, sen täytyy olla tarkka
Eihän se riitä, ei siis mihinkään, ei siis mitenkään
Valtio työttömille korvausta antaa
Joista monet kaiken viinakauppaan kantaa
Ja rahat palaa isoon kirstuun ain
Ne on lainaa vain
Työttömän päivät on yhtä piinaa
Siksi moni meistä juo niin paljon viinaa
Perkele
Työttömien armeija vaan alati kasvaa
Ja eduskunta jauhaa aina samaa paskaa
Jossain on vika ja se ei ole meissä
Vaan vika on heissä
Kuulkaa siis herrat, jos ei pian löydy työtä
Niin hallitus ei istu enää kovin montaa yötä
Mikään ei nyt ole mahdotonta, meitä on niin monta
Irwinkin laulaa ihan nappiin sattumalta
Haistakaa paska koko valtiovalta
Perkele
Olen työtön, olen työtön, olen työtön, olen työtönOma toimijuus on ihan kadoksissa. Kaikki pitää itselle antaa, työ, palkka, työttömyysetu, asuminen, ruoka, vaatetus, terveydenhuolto ja hautauskulut. Porukka syntyy ja kuolee kädettöminä, ja väliin mahtuu muutama vuosikymmen vinkumista ja valitusta. Ei todella käy kateeksi.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Oma toimijuus on ihan kadoksissa. Kaikki pitää itselle antaa, työ, palkka, työttömyysetu, asuminen, ruoka, vaatetus, terveydenhuolto ja hautauskulut. Porukka syntyy ja kuolee kädettöminä, ja väliin mahtuu muutama vuosikymmen vinkumista ja valitusta. Ei todella käy kateeksi.
Trolli
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Trolli
Trolli ja trolli. Iänikuista trollittelua, kun ei ymmärretä asiayhteyksiä. Jumal*uta, kuinka moni on saanut työpaikan odottamalla makuuasennossa kotona päiväTVtä katsoen?
- Anonyymi00014
Kitistään ja jankataan yhtä ja samaa. Om selvä, että jokaisen puliveivarin on mentävä töihin.
- Anonyymi00015
Minne?
- Anonyymi00016
Menen maanantaina anna osoite?
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Menen maanantaina anna osoite?
Työpaikat perinteisesti haetaan itse, ei pyydetä osoitetta tai kyytiä, millä mennä.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Työpaikat perinteisesti haetaan itse, ei pyydetä osoitetta tai kyytiä, millä mennä.
Joo, ei se niin vaikeata ole. Jos kaikki työttömät menisi töihin, niin ei olisi työttömyyttä.
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Joo, ei se niin vaikeata ole. Jos kaikki työttömät menisi töihin, niin ei olisi työttömyyttä.
Näin mutta tämähän on pelkkää teoriaa, kun työpaikkoja ei ole tarpeeksi minkä voi yksinkertaisella matikalla laskee. Työttömissä on myös paljon käytäänössä työkyvyttömiä. Jopa minä olin 8 v. työnhakijana, koska kykenen hyviin moniin ei-fyysisiin tai hyvää suullista kielitaitoo vaativin töihin. No näin varmaan, mutta työllistymismahdollisuukia ei ole ollut palkkatöihin tai yrittäjäksi, varsinkaan sellaseen säännölliseen. Paljon osatyökykyisiäkin.
lajijasuris - Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
Näin mutta tämähän on pelkkää teoriaa, kun työpaikkoja ei ole tarpeeksi minkä voi yksinkertaisella matikalla laskee. Työttömissä on myös paljon käytäänössä työkyvyttömiä. Jopa minä olin 8 v. työnhakijana, koska kykenen hyviin moniin ei-fyysisiin tai hyvää suullista kielitaitoo vaativin töihin. No näin varmaan, mutta työllistymismahdollisuukia ei ole ollut palkkatöihin tai yrittäjäksi, varsinkaan sellaseen säännölliseen. Paljon osatyökykyisiäkin.
lajijasurisKyllä niitä työpaikkoja vaan on. Nytkin ovat kaikki paikat täynnä kesätyöntekijöitä niin, että tunkua joka paikkaan. Jos kesätyö on tarpeeksi hyvä välistävetäjä Tytti Yli-viikarille, niin se on silloin myös ihan hyvä loimaalaiselle tapatyöttömälle.
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kyllä niitä työpaikkoja vaan on. Nytkin ovat kaikki paikat täynnä kesätyöntekijöitä niin, että tunkua joka paikkaan. Jos kesätyö on tarpeeksi hyvä välistävetäjä Tytti Yli-viikarille, niin se on silloin myös ihan hyvä loimaalaiselle tapatyöttömälle.
Uutisissa valehdeltiin, että kesätöitä ei jokaiselle riitä. Olisi kilpailua työpaikoista? Onko se vaan vihervasemmistolaista propagandaa? Kyllä jokaiselle töitä löytyy, kuka haluaa tehdä!
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Uutisissa valehdeltiin, että kesätöitä ei jokaiselle riitä. Olisi kilpailua työpaikoista? Onko se vaan vihervasemmistolaista propagandaa? Kyllä jokaiselle töitä löytyy, kuka haluaa tehdä!
Vai että ihan kilpailua työpaikoista?! Ei ole todellista! Kyllä jokaiselle nenänkaivelijalle todella pitäisi kyetä tarjoamaan esihenkilötason etätyötä kehdosta hautaan se on selvä.
- Anonyymi00030
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kuntoututtavassa työtoiminnassahan sosiaaliohjaaja hakee asiakkaalleen työpaikan. Voihan se olla, että moni pitkään työttömänä ollut luulee, että työpaikkaa tarjotaan sähköpostilla ilman, että itse tekee mitään.
- Anonyymi00031
Anonyymi00020 kirjoitti:
lajijasuris... ja vielä niille jotka eivät vieläkään tiedä tai ymmärrä, niin mulla ei ole mitään työtä estävää käytöksen tai persoonan häiriöö eikä puhumisen ja ymmärtämisen sekä oppimisen ongelmaa, vaan työllistymiseste ja myös elämän ylipäänsä nro 1 on cauda-tyyppiminen oire (sekä tähän liittyvä ibs), joka ei edes ole täysin ennustettava ja vakaa. Ja miksi, no ei siksi että se estäisi työn mutta se estää sen saannin, koska ns. nenävälitteiset ongelmat taitaa olla suurimmalle osalle se maailman suurin murhe. Tässä mielessä on outoa ja kiusaa pitää iät ajat työkykyisenä ja samasta syystä myös paperit on päin peetä, koska ennakointi laiminlyötiin täydellisesti ja nmuita turhioa virheitä asennevian vuoksi. Syy nro 2 on sitten komplisoituinujt diabeters insipidus joka sekin vaikuttaa muuten seläytimeen. Näiden molempien komplisoituminen olisi ollut estettävissä.
Täytyy sanoo, että kyllä vähän jurppii miten paljon pannaan paukkuja ja suorastaan paapotaan lieviä mt-oireisia ja lieviä nepsyjä, jotka lähinnä hakee veruketta laiskuudelle tai liian tiktokin tuijottamisen myötä laskeneelle kognitiolla mikä estää riittävät opinnot ja työllistymisen. Vanhemmat ja isovanhemmat lyö sitten tuohta kouraan n iin voi ajankuluiksi harrastella ja matkustella. Näin se vähän karriokoiden on mennyt netin murroksen jälkeen viimeisen n. 15 vuoden aikana.
lajijasuris - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
... ja vielä niille jotka eivät vieläkään tiedä tai ymmärrä, niin mulla ei ole mitään työtä estävää käytöksen tai persoonan häiriöö eikä puhumisen ja ymmärtämisen sekä oppimisen ongelmaa, vaan työllistymiseste ja myös elämän ylipäänsä nro 1 on cauda-tyyppiminen oire (sekä tähän liittyvä ibs), joka ei edes ole täysin ennustettava ja vakaa. Ja miksi, no ei siksi että se estäisi työn mutta se estää sen saannin, koska ns. nenävälitteiset ongelmat taitaa olla suurimmalle osalle se maailman suurin murhe. Tässä mielessä on outoa ja kiusaa pitää iät ajat työkykyisenä ja samasta syystä myös paperit on päin peetä, koska ennakointi laiminlyötiin täydellisesti ja nmuita turhioa virheitä asennevian vuoksi. Syy nro 2 on sitten komplisoituinujt diabeters insipidus joka sekin vaikuttaa muuten seläytimeen. Näiden molempien komplisoituminen olisi ollut estettävissä.
Täytyy sanoo, että kyllä vähän jurppii miten paljon pannaan paukkuja ja suorastaan paapotaan lieviä mt-oireisia ja lieviä nepsyjä, jotka lähinnä hakee veruketta laiskuudelle tai liian tiktokin tuijottamisen myötä laskeneelle kognitiolla mikä estää riittävät opinnot ja työllistymisen. Vanhemmat ja isovanhemmat lyö sitten tuohta kouraan n iin voi ajankuluiksi harrastella ja matkustella. Näin se vähän karriokoiden on mennyt netin murroksen jälkeen viimeisen n. 15 vuoden aikana.
lajijasuris...sen verran vielä ihmeteltävää loimaalaisille, ns. yhdellä vilkaisulla ja nuuhkaisulla päättelee kaiken toisesta, että jos oikein tarkkoja ollaan, niin yrittäjyydestä oli toisaalla n. 300 km päässä taannoin viime vuosikymmenellä jo suullinen sopimus ja eräs pieni hienosäätö mutta puuttui rahat n. 150 t€. Ihmeellistä, eikö totta...?`!
Tämä ihan vain tiedoksi ja esimerkiksi. Mutta koska niitä ei itsellä ollu kuin osa eikä lainaa saanu, kun tärkeämpää rahoittaa mamujen ja poliitikkojen ym. lähipiirien talousrikoksia ja laittaa lisääntyvässä määrin kaikkeen sellaseen mikä menee taatusti kankkulan kaivoon ts. yritteliäisyydestä rangaistaan mutta laiskuudesta ja rikostelusta palkitaan. Vähän karrikoiden mutta fiksu ymmärtää mitä tarkoitan ja mistä kyse, ja ettei kyse ole vain minusta. Mulla olis muuten ollu suppeasta kokemuksesta huolimatta enemmän kokemusta kuin eräällä isännöitsijällä(😉) ja parempi kognitio sekä toiminnanohjaus ja sovittuu pitää.
Täytyy toivoo ettei kasvua haeta lainkaan vähän huijausmielessä halvoilla hinnoilla, mutta olipahan yhden kokemus kyllä tosi huono.
lajijasuris - Anonyymi00036
Anonyymi00032 kirjoitti:
...sen verran vielä ihmeteltävää loimaalaisille, ns. yhdellä vilkaisulla ja nuuhkaisulla päättelee kaiken toisesta, että jos oikein tarkkoja ollaan, niin yrittäjyydestä oli toisaalla n. 300 km päässä taannoin viime vuosikymmenellä jo suullinen sopimus ja eräs pieni hienosäätö mutta puuttui rahat n. 150 t€. Ihmeellistä, eikö totta...?`!
Tämä ihan vain tiedoksi ja esimerkiksi. Mutta koska niitä ei itsellä ollu kuin osa eikä lainaa saanu, kun tärkeämpää rahoittaa mamujen ja poliitikkojen ym. lähipiirien talousrikoksia ja laittaa lisääntyvässä määrin kaikkeen sellaseen mikä menee taatusti kankkulan kaivoon ts. yritteliäisyydestä rangaistaan mutta laiskuudesta ja rikostelusta palkitaan. Vähän karrikoiden mutta fiksu ymmärtää mitä tarkoitan ja mistä kyse, ja ettei kyse ole vain minusta. Mulla olis muuten ollu suppeasta kokemuksesta huolimatta enemmän kokemusta kuin eräällä isännöitsijällä(😉) ja parempi kognitio sekä toiminnanohjaus ja sovittuu pitää.
Täytyy toivoo ettei kasvua haeta lainkaan vähän huijausmielessä halvoilla hinnoilla, mutta olipahan yhden kokemus kyllä tosi huono.
lajijasuris...tämä siis kertauksena näille vähän yksinkertaisille kerrasta kaiken päätteleville, jotka väittää etten viitsi tehdä mitään työllistyäkseen tai pistänyt elämässä tikkua ristiin. Nii että tämmösen kanssako joku yrittäjä tekee salassapitosopimuksen ja myy oman hommansa ja jää viettään eläkepäiviä lähiseudulla...? Samalta alalta on myös yksi työsopimus - mitäää, ei voi olla? On myös muuta eikä edes Kelalta tule enimmät rahat. Kaikkein älyttömintä on ajatukset, että nyt ikäänkuin keksin jotain ja ennen oli jotain muuta! No mutta semmosta, mutta kun ei ajatella tai sitten vaan tykätää vtuilla!
Eli jospa nyt ei kuviteltas niin kauheesti ja vänkätä vastaan, kun sanon että silloin ja sillon olisin tehnyt niin tai näin ja että yrittäjäksikin osaksi siksi, kun siinä pystyy vaikuttaan paljon paremmin juuri niihin teidän idioottien viitsimis ym. kuvitelmiin. Tähän päälle sittenm nekin miten hetkestä päätellään miten muuten asiat ja ymmärrys on 24/7. Voe voe sentään, ei missään muualla ole törmännyt tälläseen low low älyyn ja ajatteluun kuin Loimaalla Onneksi ihan kaikki asiakkaatkaan ole herkkiksiä, impulsiivia, narsisteja yms.
Järjestelmässä on paljon mätää, jos moniongelmaista ihmistä pidetään useaan otteeseen työkyisenä ja vielä kehdataan väittää millä ei ole edes merkitystä, ilman että sitä sitten tuetaan avoimelle sektorille. Tämä silloinkin ja erityisesti, kun on ilman omaa syytään useista eri syistä ja eri ihmisten toimesta (myös hoitovirheiden) vammautunut ja myös useaan ootteeseen ollut hengenvaarassa. Päälle vielä laajaa kiusaamista ja suoraista henkistä väkivaltaa monesta suunnasta. Kruunuksi vielä se, että dokumentaatio laiminlyödään tai vääristellää. Kaikki nämä viitsimisestä ja asenteesta kiinni - on mutta kenen ja keiden! Nykyään sitten taas momia ylipaapotaa ja keksitään saiaruksia!
'Tämä on se iso kuva, ei se että juuri minun pitää saada jotain! Väärintekijä on se joka muuttaa käytöstään eikä se joka niistä muistuttaa, muuten mikään ei muutu, ainakaan paremmaksi!
Täällä edelleen määrätyt jatkaa suunsoittoa. Moni luulee tällasten olevan roskaväkeä mutta ainakaan omalla kohdalla ei, ei sinne päinkään, melkein heidän vastakohtia, ja sitten on varmaan lasten ja naisten hakkaajia ym, sillä sellasia suorastaan vihaisia kommentteja ei muuten voi ymmärtää, jos ja kun mä puhun omista asioista.
Mutta viimeinen varoitus ja nyt turvat tukkoon f o r e v e r tai tulee hyvin ikäviä seurauksia - niinku jo vuosia sitten totesin - vai oletteko todellla niin idiootteja, että vieläkin ja, kun jopa poliisi on katsonut aiheeksi stalkkeroida tällasta vajakkia pidätte peliänne, tilanteessa missä minulla ei ole mainetyta&mammonaa eikä menetettävää...?!
lajijasuris - Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
...tämä siis kertauksena näille vähän yksinkertaisille kerrasta kaiken päätteleville, jotka väittää etten viitsi tehdä mitään työllistyäkseen tai pistänyt elämässä tikkua ristiin. Nii että tämmösen kanssako joku yrittäjä tekee salassapitosopimuksen ja myy oman hommansa ja jää viettään eläkepäiviä lähiseudulla...? Samalta alalta on myös yksi työsopimus - mitäää, ei voi olla? On myös muuta eikä edes Kelalta tule enimmät rahat. Kaikkein älyttömintä on ajatukset, että nyt ikäänkuin keksin jotain ja ennen oli jotain muuta! No mutta semmosta, mutta kun ei ajatella tai sitten vaan tykätää vtuilla!
Eli jospa nyt ei kuviteltas niin kauheesti ja vänkätä vastaan, kun sanon että silloin ja sillon olisin tehnyt niin tai näin ja että yrittäjäksikin osaksi siksi, kun siinä pystyy vaikuttaan paljon paremmin juuri niihin teidän idioottien viitsimis ym. kuvitelmiin. Tähän päälle sittenm nekin miten hetkestä päätellään miten muuten asiat ja ymmärrys on 24/7. Voe voe sentään, ei missään muualla ole törmännyt tälläseen low low älyyn ja ajatteluun kuin Loimaalla Onneksi ihan kaikki asiakkaatkaan ole herkkiksiä, impulsiivia, narsisteja yms.
Järjestelmässä on paljon mätää, jos moniongelmaista ihmistä pidetään useaan otteeseen työkyisenä ja vielä kehdataan väittää millä ei ole edes merkitystä, ilman että sitä sitten tuetaan avoimelle sektorille. Tämä silloinkin ja erityisesti, kun on ilman omaa syytään useista eri syistä ja eri ihmisten toimesta (myös hoitovirheiden) vammautunut ja myös useaan ootteeseen ollut hengenvaarassa. Päälle vielä laajaa kiusaamista ja suoraista henkistä väkivaltaa monesta suunnasta. Kruunuksi vielä se, että dokumentaatio laiminlyödään tai vääristellää. Kaikki nämä viitsimisestä ja asenteesta kiinni - on mutta kenen ja keiden! Nykyään sitten taas momia ylipaapotaa ja keksitään saiaruksia!
'Tämä on se iso kuva, ei se että juuri minun pitää saada jotain! Väärintekijä on se joka muuttaa käytöstään eikä se joka niistä muistuttaa, muuten mikään ei muutu, ainakaan paremmaksi!
Täällä edelleen määrätyt jatkaa suunsoittoa. Moni luulee tällasten olevan roskaväkeä mutta ainakaan omalla kohdalla ei, ei sinne päinkään, melkein heidän vastakohtia, ja sitten on varmaan lasten ja naisten hakkaajia ym, sillä sellasia suorastaan vihaisia kommentteja ei muuten voi ymmärtää, jos ja kun mä puhun omista asioista.
Mutta viimeinen varoitus ja nyt turvat tukkoon f o r e v e r tai tulee hyvin ikäviä seurauksia - niinku jo vuosia sitten totesin - vai oletteko todellla niin idiootteja, että vieläkin ja, kun jopa poliisi on katsonut aiheeksi stalkkeroida tällasta vajakkia pidätte peliänne, tilanteessa missä minulla ei ole mainetyta&mammonaa eikä menetettävää...?!
lajijasurisÄlä ota sitä suunsoittoa henkilökohtaisesti. Trolli saa siitä sinun suuttumuksesta omat kiksit.
- Anonyymi00042
Anonyymi00038 kirjoitti:
Älä ota sitä suunsoittoa henkilökohtaisesti. Trolli saa siitä sinun suuttumuksesta omat kiksit.
Vai olisiko kuitenkin niin, että ihan vaan se töihin menosi toisi hyvän mielen nettoveronmaksajalle, mitä luulet?
- Anonyymi00043
Anonyymi00038 kirjoitti:
Älä ota sitä suunsoittoa henkilökohtaisesti. Trolli saa siitä sinun suuttumuksesta omat kiksit.
No, joo näin se vähän on.
Jatkan tuohin edelliseen vielä, että kaiken lisäksi em. liittyen koulutus (mä kyl osasin melkein kaikki etukäteen) tehtiinn vielä ns. ammatillisen kuntoutuksen prosessina eli "alanvaihto" osa-aikaisesta maa- ja metsätalousta toimistoon ei ollu mun oman valinnan myötä normaalireittiä.
Tähän liittyen tarkoitin tukemista ja kun käytännössä tiesin palkkatyön mahdottomaksi (vaikka sainkin työsopimuksen mutta...) niin olin valmis kokeileen yrittäjyyttä, koska vähän kokemusta ja tiedän osaavani (ei aivan noviisi enää) ja vähän tykkäänkin tehdä yksin ja ottaa vastuun eikä tartte muideb virheitä korjata.
Elikkä tähän erääseen 150 t€ lainaan (oy:n osto) olisi sisältynyt hyväk. pieni okt ja loput liikearvoa valmiista asiakaskunnasta. MInusta ei kauhee riski ensinkään, ja jos vertaa siihen, että saa ikiajan edes osan rahoista (n. 1/3) Kelalta. Olisi myös eri juttu jos olisi todettu, etti siitä todella olisi mitään mutta näinhän ei olisi käynyt, jos koulutus meni kaikkineen 5 tyyliin, ongelmista huolimatta. Finnverakaan ei edes takaa (ja laina pankista) tommosta. Mutta se toimii verovaroilla ts. olisi mielenkiintoista tietää olisiko nettoveronmaksaja mieluummin hyväksynyt velkariskin vai suoraan sen että maksetaan Kela-rahaa, mikä tullee pitkän päälle kalliimmaksi kuin koko velkasumma?
Tämä kaiken lisäksi näitten monien terveysjuttujen kanssa, muuten parempi olisi ollut antaa suoraa eläke joskus kauan sitten, ja vaikka jättää erään anestesian (ja sitten se ehkä, puudutus (ihme tuntu(puiutos) jaloissa herätessä) tehostetummin herättämättä ellei peräti elvyttämättä mionkä jälkeen kyllä alkoi tulla niitä vmaisimpia oireita ja niihin aikoihin oli se yks aivovammajuttukin, että voi olla vähän molemmat yhdessä. Näitäkään ei missään lue paitsi eläkehakemuksessa, mutta nyt riittää tämä aihe
lajijasuris - Anonyymi00046
Anonyymi00038 kirjoitti:
Mutta osa on sitä selvää ja suoraa henkilökohtaista, ja sen otan ja sinne tuo varoitus enemmän on ja pitää ja tätä voimakkuutta lisää se miten nuo vmaisimmat tulleet.
Melkein kaikkea voin tehdä mihin suinkin pystyn ja vaikka "raniset" jos on väline. Siitä ei ole kiinni eikä myöskään ole mikään hetken psykoosi. Huono käytös ei lopu sietämällä ja hiljaa olemalla.
Todettakoon nyt että eräs tuoreimpia oli pesiskentällä, että terveisiä vaan eräälle jampalle - en voi luvata ettei jotain ikävää tapahdu, etenkin jos jatkat 😉
Yhyy yhyy, nyyh laiton uhkaus joo...melkein toivonvettä oikein mentäs (ja kyllä mennään jos homma ei lopu, mulle on aivan sama!) viranomaisten kanssa keskusteleen oikeastaan kaikki nämä ja käydään kunnolla läpimitä missä miksi ja kuka teki väärin tai onko esim. joku luuleminen lupa soittaa suuta niinku jotkut vetoo
lajijasuris - Anonyymi00050
Anonyymi00046 kirjoitti:
Mutta osa on sitä selvää ja suoraa henkilökohtaista, ja sen otan ja sinne tuo varoitus enemmän on ja pitää ja tätä voimakkuutta lisää se miten nuo vmaisimmat tulleet.
Melkein kaikkea voin tehdä mihin suinkin pystyn ja vaikka "raniset" jos on väline. Siitä ei ole kiinni eikä myöskään ole mikään hetken psykoosi. Huono käytös ei lopu sietämällä ja hiljaa olemalla.
Todettakoon nyt että eräs tuoreimpia oli pesiskentällä, että terveisiä vaan eräälle jampalle - en voi luvata ettei jotain ikävää tapahdu, etenkin jos jatkat 😉
Yhyy yhyy, nyyh laiton uhkaus joo...melkein toivonvettä oikein mentäs (ja kyllä mennään jos homma ei lopu, mulle on aivan sama!) viranomaisten kanssa keskusteleen oikeastaan kaikki nämä ja käydään kunnolla läpimitä missä miksi ja kuka teki väärin tai onko esim. joku luuleminen lupa soittaa suuta niinku jotkut vetoo
lajijasuris... ja vielä kerta kiellon päälle erääseen juttuun mihin nuo käytösongelmat liittyy...
Kun adh on on mittaamattomissa ja janontunnekin puuttuu, niin on tai voi olla elektrolyytit haitallisesti pielessä mikä näkyy oikeastaan päästä varpaisiin eli mm. käytöksessä, ajattelussa, lihaksissa, ominaishajussakin, vireystilassa. Omalla viitsimisellä ei paljon merkitystä, kun ihminen ei hädin tuskin tajua tilaansa, on superväsynyt. Tällöin on sivullisten (siis lähinnä lähiomaiset) rooli tehdä interventio. Mutta tiedän mä sellasenki, kun oppilas sai koulussa lievän avh:n ja meinattu että on univajetta ja hoito viivästyi . Selvis mut pysyvä haitta (itse olisin tunnistanut mut joo ei helppo jos ei tuttu asia) mutta niin riskinä on siis nestehukka ja se voi aiheuttaa ns. kirjallisuuden mukaan monenlaista pysyvää haittaa jo kerrasta ja mm. tuplapidätyskykyhaittaa.
Tähän liittyen olen jankannut sitä varhaispuuttumista eli, jos olisi jo siinä kohtaa (TYKS:ssa muuten!), kun oli merkkejä nestetasapainon häiriintymisestä (mm. selvästi lisääntynyt virtsaneritys) eikä olisi tullutkaan kuivimista, niin mikä olisi tilanne. Ei tähän riitä joku vaippaan pissaminen niinku ei ykkösdiabetekseen mihin hyvin voi verrata. Homma ei tarvita kuin muutama verinäyte ja mri. Mikä on aivovamman (koulussa) ja tai anestesian (TYKS:ssa tämäkin!) rooli: laukaissut tämän häiriön kuin myös laajemman hypotalamuksen toimintahäiriön mm. unbi-ja vireysongelmineen.
Turussa ja täälläkin pitivät kehityshäiriönä jolle ei tarvi tehdä mitään - kuvitelmaa, luulotautia, kehityshäiriöö, psyykkistä. Jännä juttu Hämeenlinnassa yks neur. kirjoitti nimellään että aivovamman jälkitila, eikä sanaakaan kehityshäiriöstä tai edes synnynnäisestä alttiudesta, eikä tietenkään ole nähnyt onko vammatapahtumaa. Muuten ei ole dokumentoitu, mutta eläkehakemukseen laitoin niinku muutakin ja se oli 10 sivua jos kaiken lopulta pistin!
Tässä yksi ja vain yksi monista muista vähän vastaavanlaisista, eikä ne aivovammatkaan edes tuohon jääneet. Onkin ihmeellistä miten hyvänä kognitio on pysynyt, mutta väitän, että iso merkitys on sillä, että koulun sain hoidettua kunnolla eka päivästä lähtien ennen noita aivo-ym. vammajuttuja, niin se on kestänyt paremmin. Hyvä lihaskunto edistää toipumista lihas- ja luuvammoista jne. Nyt riittänee sitten...mut vielä se, että kaupassa näin illalla vähän sellasta kehonkieltä, että ehkä kaikki sanomiset ei ole pelkkää kiusaa, mutta minähän en tietenkään ole vastuussa kenekään muun tekemisistä ja sanomisista.
lajijasuris - Anonyymi00056
Anonyymi00043 kirjoitti:
No, joo näin se vähän on.
Jatkan tuohin edelliseen vielä, että kaiken lisäksi em. liittyen koulutus (mä kyl osasin melkein kaikki etukäteen) tehtiinn vielä ns. ammatillisen kuntoutuksen prosessina eli "alanvaihto" osa-aikaisesta maa- ja metsätalousta toimistoon ei ollu mun oman valinnan myötä normaalireittiä.
Tähän liittyen tarkoitin tukemista ja kun käytännössä tiesin palkkatyön mahdottomaksi (vaikka sainkin työsopimuksen mutta...) niin olin valmis kokeileen yrittäjyyttä, koska vähän kokemusta ja tiedän osaavani (ei aivan noviisi enää) ja vähän tykkäänkin tehdä yksin ja ottaa vastuun eikä tartte muideb virheitä korjata.
Elikkä tähän erääseen 150 t€ lainaan (oy:n osto) olisi sisältynyt hyväk. pieni okt ja loput liikearvoa valmiista asiakaskunnasta. MInusta ei kauhee riski ensinkään, ja jos vertaa siihen, että saa ikiajan edes osan rahoista (n. 1/3) Kelalta. Olisi myös eri juttu jos olisi todettu, etti siitä todella olisi mitään mutta näinhän ei olisi käynyt, jos koulutus meni kaikkineen 5 tyyliin, ongelmista huolimatta. Finnverakaan ei edes takaa (ja laina pankista) tommosta. Mutta se toimii verovaroilla ts. olisi mielenkiintoista tietää olisiko nettoveronmaksaja mieluummin hyväksynyt velkariskin vai suoraan sen että maksetaan Kela-rahaa, mikä tullee pitkän päälle kalliimmaksi kuin koko velkasumma?
Tämä kaiken lisäksi näitten monien terveysjuttujen kanssa, muuten parempi olisi ollut antaa suoraa eläke joskus kauan sitten, ja vaikka jättää erään anestesian (ja sitten se ehkä, puudutus (ihme tuntu(puiutos) jaloissa herätessä) tehostetummin herättämättä ellei peräti elvyttämättä mionkä jälkeen kyllä alkoi tulla niitä vmaisimpia oireita ja niihin aikoihin oli se yks aivovammajuttukin, että voi olla vähän molemmat yhdessä. Näitäkään ei missään lue paitsi eläkehakemuksessa, mutta nyt riittää tämä aihe
lajijasuris...vaikka ajateltas teoriassa, että olis menny konkkaan siksi etten pysty tekeen, en olisi pistänyt talossa mitään terminaattoribileitä niinkun jotkut ettei velkojat saa mitään tai muuten vaan ärsyttää ja tykätään rikkoo jotain (joku keva tämmönen).
Jaa miksi? No koska Finnveran takaus on omavelkainen eli itselle se joka tapauksessa jää maksettavaksi ja... tottakai mä hakisin yel-perusteista eläkettä enkä ehdoin tahdoin tee sellasta, että ulosotto veisi siitä iätajat ison osan eli itse myisin tai konkurssipesä firman ja siis ennen kaikkea talon.
Että sitä vaan että siis tuo velkariski olisi ollut iha minimaalisen pieni ja voi olla että nyt jo Kelasta tullut enemmän kuin nettoriski olisi ollut! Mutta ei ku halutaan vaan vtuilla ja käyttää vääriä terveysperusteita, kenties joku nepsy ollut Finnverassa ja luetaan sääntöjä kuin piru raamattua (fuck!) - siltä se vaikutti puhelimessa. Ei se tähän jääny mutta en nyt muista muuta. Varmaan sitäkin ettei näitä lasketa ja mietitä näin kun ei kellään ole kokonaisvastuuta, on vaan yhteissiä verorahoja.
Pistetään yrittään ja hyvästäkään tekemisestä ei saa kuin ns. lämmintä tai oikeastaan kylmää kättä mutta sitten luototetaan semmosia ja niin suuria limiittejä, joita ei ikinä pitäisi!
lajijasuris - Anonyymi00074
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kyllä niitä työpaikkoja vaan on. Nytkin ovat kaikki paikat täynnä kesätyöntekijöitä niin, että tunkua joka paikkaan. Jos kesätyö on tarpeeksi hyvä välistävetäjä Tytti Yli-viikarille, niin se on silloin myös ihan hyvä loimaalaiselle tapatyöttömälle.
Tapatyötön .....????
- Anonyymi00037
Entäs työpaikat ?
- Anonyymi00044
Asiayhteys on se, että koska Suomessa pärjää myös käymättä töissä, ihmiset eivät vaivaudu kouluttautumaan. Muissa maissa pelkkä oleminen ei ole mahdollista, jos aiot syödä. Siksi ammattikoulut ovat täynnä uudelleenkouluttautujia, ei tarvitse mennä pidemmälle kuin verrokkimaamme Pohjoismaat, ja työstä pudottua katse suuntautuu siihen, mitä voisi seuraavaksi tehdä. Kun tuet ovat liian hyvät niin kuin Suomessa, ei yksinkertaisesti ole motivaatiota tehdä yhtään mitään. Se näkyy niissä, jotka ovat pudonneet työelämästä kauan sitten kun aika on ajanut ohi kuten myös nuorissa, joille ihan jo peruskoulunkin päättämiseen tarvitaan erityisohjaajan erityisohjaajaa.
Työpaikkoja on kyllä. Mutta ei niille, jotka eivät osaa mitään. - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Asiayhteys on se, että koska Suomessa pärjää myös käymättä töissä, ihmiset eivät vaivaudu kouluttautumaan. Muissa maissa pelkkä oleminen ei ole mahdollista, jos aiot syödä. Siksi ammattikoulut ovat täynnä uudelleenkouluttautujia, ei tarvitse mennä pidemmälle kuin verrokkimaamme Pohjoismaat, ja työstä pudottua katse suuntautuu siihen, mitä voisi seuraavaksi tehdä. Kun tuet ovat liian hyvät niin kuin Suomessa, ei yksinkertaisesti ole motivaatiota tehdä yhtään mitään. Se näkyy niissä, jotka ovat pudonneet työelämästä kauan sitten kun aika on ajanut ohi kuten myös nuorissa, joille ihan jo peruskoulunkin päättämiseen tarvitaan erityisohjaajan erityisohjaajaa.
Työpaikkoja on kyllä. Mutta ei niille, jotka eivät osaa mitään.Mikä on sun pointti? Vai menikö vaan tunteisiin?
- Anonyymi00048
Anonyymi00045 kirjoitti:
Mikä on sun pointti? Vai menikö vaan tunteisiin?
Ei kai tuo mikään tunne- tai mielipideasia ole. Työssäkäyvät vetävät perässään kotonamakoilijoita. Ruokapöydässä on joka ilta kutsumattomia vieraita, jotka syövät enemmän kuin lain tulisi sallia.
- Anonyymi00053
Anonyymi00048 kirjoitti:
Ei kai tuo mikään tunne- tai mielipideasia ole. Työssäkäyvät vetävät perässään kotonamakoilijoita. Ruokapöydässä on joka ilta kutsumattomia vieraita, jotka syövät enemmän kuin lain tulisi sallia.
Kaupassa käydessä näin 2 (kaveri)paria, joista tuli fiilis, että voisivat olla tollasia. Päällepäin ei sellasta etteikö hyvin johonkin työhön pystyis, ellei sitten niitä käytöshäriöitä. Entisellä kotikylällä ei kyllä noita ollu. En ole aivan varma kuulinko vähän vtuilua, kun huomio oli muualla. Jos en olis taksia oottanut, olisin voinu piruuttani seurata vaikka kauppaan ja kuunnella lisää.
lajijasuris - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Kaupassa käydessä näin 2 (kaveri)paria, joista tuli fiilis, että voisivat olla tollasia. Päällepäin ei sellasta etteikö hyvin johonkin työhön pystyis, ellei sitten niitä käytöshäriöitä. Entisellä kotikylällä ei kyllä noita ollu. En ole aivan varma kuulinko vähän vtuilua, kun huomio oli muualla. Jos en olis taksia oottanut, olisin voinu piruuttani seurata vaikka kauppaan ja kuunnella lisää.
lajijasuris... ja jotain vikaa tietty on vanhemmissaki, jos hyväksyvät perusterveiden vetelehtimisen ja huonon käytöksen. Ei kaikki voi olla maligneja nepsyjä tai kehityshäiriöisiä tai persoonallisuushäiriöisiäkään ellei sitten myös vanhemmat itse, ja muuten erityisesti narsseja ja psykoja ei pidä missään nimessä hyysätä, kun ne käyttää sitä(kin) hyväksi. Tiukat ja pitävät rajat sekä riittävät rangaistukset👌
lajijasuris - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
... ja jotain vikaa tietty on vanhemmissaki, jos hyväksyvät perusterveiden vetelehtimisen ja huonon käytöksen. Ei kaikki voi olla maligneja nepsyjä tai kehityshäiriöisiä tai persoonallisuushäiriöisiäkään ellei sitten myös vanhemmat itse, ja muuten erityisesti narsseja ja psykoja ei pidä missään nimessä hyysätä, kun ne käyttää sitä(kin) hyväksi. Tiukat ja pitävät rajat sekä riittävät rangaistukset👌
lajijasuris...paitsi että nimenomaan täällä Loimaalla on paljon jollain tavoin tunne-elämältään ja persoonaltaan kehityshäiriöisiä, sillä ei täyspää kulje tuolla osoittamassa, haukkumassa ja naureskelemassa toisten ominaisuuksia. Minäkin vosin mutta aivovammat on latistanut tunneskaalan ettei saa ainakaan naurettua "heheh sitä ja tätä, ymmärtämättä että taustalla voi olla hyvin vakavia asioita. Mainitut paheni vielä 2 muun aivovamman myötä (taas koulu mutta nyt (ei en muista oliko liukastuminen tai töniminen ja liukastuminen) vaan muu pitely&liikenne), lisäksi tuli kaikenlaista niinku ekassakin mutta pysyvämmän ajattelun ja puheen ongelmia. Tuliko nyt selväks?! Näitä ei oikein missään lue kuin eläkehakemuksessa ja sossulle rustasin taksia hakiessa syyksi miksi, ja että paperit olis edes suurin piirtein oikein vaikkei mikään enää paremmaksi muutukaan. Ne on siltäkin varalta, jos sattuu tulee jotain eskalaatioita, niin kadun toisella puolella on paremmat esitiedot 😉🤔
Todettakoon vielä, että mulla on suht lähipiirissä sitä ajattelua, että "jaa ku mää luulin niin tai näin ja voin käyttäytyä huonosti", heikompaa kohtaan! Tälläkin ihmisellä on muitaki ihmissuhdeongelmia, onko ihme. Mulla muuten ei ole ollut, ei mitään, kodin lisäksi siloin joskus, kun niitä vielä oli, mutta nyt on syrjätymisen vuoksi, johon eräs keskeinen syy on mainittu ja sitä ja kodin ilmapiirin huononemisen myöten tulleet aika pahat psyyken ongelmat. Saattaa toki olla aivovammojen (3 kpl) primaarireaktioitakin osittain.
Jos kotona on kasvatettu vaikkapa narsismin lisäksi häpeän kautta, sitä mallia ei tartte aikuisena käyttää, mutta jos koulut käyty miten on, ei aivot tämmösiä ymmärrä. Mä voisin pistää pitkän listan mitä en tee niinku kotona, ja tämä moniongelmaisena.
Missään muualla en ole samaa havainnut!
lajijasuris - Anonyymi00057
Anonyymi00055 kirjoitti:
...paitsi että nimenomaan täällä Loimaalla on paljon jollain tavoin tunne-elämältään ja persoonaltaan kehityshäiriöisiä, sillä ei täyspää kulje tuolla osoittamassa, haukkumassa ja naureskelemassa toisten ominaisuuksia. Minäkin vosin mutta aivovammat on latistanut tunneskaalan ettei saa ainakaan naurettua "heheh sitä ja tätä, ymmärtämättä että taustalla voi olla hyvin vakavia asioita. Mainitut paheni vielä 2 muun aivovamman myötä (taas koulu mutta nyt (ei en muista oliko liukastuminen tai töniminen ja liukastuminen) vaan muu pitely&liikenne), lisäksi tuli kaikenlaista niinku ekassakin mutta pysyvämmän ajattelun ja puheen ongelmia. Tuliko nyt selväks?! Näitä ei oikein missään lue kuin eläkehakemuksessa ja sossulle rustasin taksia hakiessa syyksi miksi, ja että paperit olis edes suurin piirtein oikein vaikkei mikään enää paremmaksi muutukaan. Ne on siltäkin varalta, jos sattuu tulee jotain eskalaatioita, niin kadun toisella puolella on paremmat esitiedot 😉🤔
Todettakoon vielä, että mulla on suht lähipiirissä sitä ajattelua, että "jaa ku mää luulin niin tai näin ja voin käyttäytyä huonosti", heikompaa kohtaan! Tälläkin ihmisellä on muitaki ihmissuhdeongelmia, onko ihme. Mulla muuten ei ole ollut, ei mitään, kodin lisäksi siloin joskus, kun niitä vielä oli, mutta nyt on syrjätymisen vuoksi, johon eräs keskeinen syy on mainittu ja sitä ja kodin ilmapiirin huononemisen myöten tulleet aika pahat psyyken ongelmat. Saattaa toki olla aivovammojen (3 kpl) primaarireaktioitakin osittain.
Jos kotona on kasvatettu vaikkapa narsismin lisäksi häpeän kautta, sitä mallia ei tartte aikuisena käyttää, mutta jos koulut käyty miten on, ei aivot tämmösiä ymmärrä. Mä voisin pistää pitkän listan mitä en tee niinku kotona, ja tämä moniongelmaisena.
Missään muualla en ole samaa havainnut!
lajijasuris...ja muistakaahan suunsoittajat minkä taakseen jättää sen eestään löytää - jos ymmärrätte edes mitä tää tarkoitaa - ja selvyydeks vielä että ehkäpä ei vaan jotain hekotteluja!
lajijasuris
- Anonyymi00047
Taas uutisissa valehdeltiin, että työnhaku lisääntyi alkuvuonna 20%. Mutta työpaikat on kiven alla.
- Anonyymi00049
Menee ja äänestää, turha täällä on vinkua. Ei ole maan maata maailmassa, missä kansa nousisi barrikadeille vastikkeettoman työttömyystuen puolesta. Ja kokoomuspresidentti istuu seuraavat muutamat vuodet, niin tuskinpa muuttuu kansan mielipide siitä, että tämä maa lähtee nousuun vain ja ainoastaan työnteolla.
- Anonyymi00051
Ei ole olemassa vastikkeetonta työttömyystukea.
- Anonyymi00052
...ja sitä ennen pitää kouluttautua mihin on keinoja&vaihtoehtoja ja pitää olla todella vajaa ettei mitään opi. Tämä on se perusongelma. Aamutelkkarista katselin tästä ja olipa pätevän oloinen joku johtaja, joka puhui selvästi monelta kantilta mitkä on ongelmat ja mitä tarttis tehdä eikä poliittikko-, tai virastojargonia, jossa vältellään ottamasta kunnolla kantaa kuka mistäkin syystä. Nykymallissa ei ole mitään tolkkua. En usko Suomessa ole kovin suurta , ainakaan pitkäkestoista, työttömyysongelmaa, kun siivotaan työttömät ja täysin riittämättömän koulutuksen omaavat pois
lajijasuris - Anonyymi00058
Anonyymi00052 kirjoitti:
...ja sitä ennen pitää kouluttautua mihin on keinoja&vaihtoehtoja ja pitää olla todella vajaa ettei mitään opi. Tämä on se perusongelma. Aamutelkkarista katselin tästä ja olipa pätevän oloinen joku johtaja, joka puhui selvästi monelta kantilta mitkä on ongelmat ja mitä tarttis tehdä eikä poliittikko-, tai virastojargonia, jossa vältellään ottamasta kunnolla kantaa kuka mistäkin syystä. Nykymallissa ei ole mitään tolkkua. En usko Suomessa ole kovin suurta , ainakaan pitkäkestoista, työttömyysongelmaa, kun siivotaan työttömät ja täysin riittämättömän koulutuksen omaavat pois
lajijasuris...piti siis olla työkyvyttömät eläkkeelle ja työkykyiset mutta täysin riittämättömän koulutuksen saaneet ns. tilastollisesti mutta johonki koulutukseen pitäisi saada, jo jo heti työttömyyden alussa ja tietenkin alkupäässä peruskoulun jälkeen siten että opiskelu pitää ottaa velvoittavan tosissaan.
lajijasuris - Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
...piti siis olla työkyvyttömät eläkkeelle ja työkykyiset mutta täysin riittämättömän koulutuksen saaneet ns. tilastollisesti mutta johonki koulutukseen pitäisi saada, jo jo heti työttömyyden alussa ja tietenkin alkupäässä peruskoulun jälkeen siten että opiskelu pitää ottaa velvoittavan tosissaan.
lajijasurisJa sitten oikeesti vajaakutoisille oikeesti fiksut ja toimivat keinot työllistymiseksi. Ei sitä suunsoittoa tai vtuilevaa nettikirjoittelua (helppoakos se anonyymisti, olis kiva ihan kasvokkainkin kuulla enemmän; eipä riitä uskallus ja vastuunotto😉)
Omalla kohdallakin, kun kyse oli ja on siitä, että vajaakuntoista on pidetty laajojen paitsi oikeiden niin "tutkimusten ja kokeilujen" jälkeenkin työkykyisenä. Tietyt kyvyt ja taidot puoltaa vahvasti työntekoa, mutta kokonaisterveys hankala työllistymiseen (ei siis itse työnteko) palkkatöihin. On kuitenkin vahvoja, jotka puoltaa yrittäjyyttä siinä määrin, että sitä kannattaa vähintään kokeilla tosissaan ja oikeesti mutta se vaatisi jotain tukea. Ei yhteiskunta ja sen instituutiot voi toimia mielivaltaisesti ja käyttää ihmisiä pelinappuloina. Siitä on paljon kärsimystä yksilölle mutta myös isot taloudelliset haitat yhteiskunnalle, siis veronmaksajille.
Ei kyse ole ollut mun " mä haluun" siten ku joku voi ajaltella, eikä varsinkaan mistään "ennen viitsimisestä" vaan sillon just olisin viitsinyt, kun taas syrjäyneenä, depiksessä, aivovamman jälkitilassa ei niin viitsi miellyttää näitä herkkänokkia ja muita herkkäaivoia ja ihmisen ei kuulu edes sillä tavalla ketään miellyttää, vaan herkkisten (ylipäänsä jokaisen heidänlaisen) pitää sopeutua. Se ettei näistä sano tai kirjoita ei poista itse ongelmaa, ei kellään, vaan raukkikset esim. pistää sijaiskärsijöiksi jonku muun ja tekosyyksi sanotaan päihde- tai nepsyongelma mikä on tietysti paljon pahempaa.
Oikeesti vaikuttaavaa olisi täyttää pää ja elämä sillä mitä osaa ja pystyy, jäljellä olevalla kyvyllä sekä sosiaaliset kontaktit mutta myös talos on riittävän hyvällä pohjalla.
Mutta eipä täällä junttilassa tollasia tajuu kuin liian harva, ei edes sote-ihmiset, vaan usein kuulee denialisointi ja varsinkin ignooraamista.
lajijasuris - Anonyymi00060
Anonyymi00051 kirjoitti:
Ei ole olemassa vastikkeetonta työttömyystukea.
Melkoinen tuntipalkka, jos kopipeistaamalla neljä hakemusta kuussa tienaa pari tonttua.
- Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Melkoinen tuntipalkka, jos kopipeistaamalla neljä hakemusta kuussa tienaa pari tonttua.
...niin ja kun nekin voi olla pelletyyliin tehtyjä ja esim. on ok jos ajokortiton hakee työhön jossa ajetaan autolla. Minunkin piti hakee Lukeen Jokioisille johonkin kansainvälisen tutkimuksen koordinaattorin tehtävään vaikkei ole biologin, agronomin koulutusta eikä varsinkaan hyvää kielitaitoa! Jokainen ymmärtää, että tolanen on typerää ja lapsellista.
Paljon parempi resurssien tuhlaamisen välttämiseksi ja muuten pistää työkyvyttömät eläkkeelle ja kouluttamattomat esim. 10 v:n jälkeen ikitt:lle, kun sitä se käytännössä nytkin liian monella on.
lajijasuris - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
...niin ja kun nekin voi olla pelletyyliin tehtyjä ja esim. on ok jos ajokortiton hakee työhön jossa ajetaan autolla. Minunkin piti hakee Lukeen Jokioisille johonkin kansainvälisen tutkimuksen koordinaattorin tehtävään vaikkei ole biologin, agronomin koulutusta eikä varsinkaan hyvää kielitaitoa! Jokainen ymmärtää, että tolanen on typerää ja lapsellista.
Paljon parempi resurssien tuhlaamisen välttämiseksi ja muuten pistää työkyvyttömät eläkkeelle ja kouluttamattomat esim. 10 v:n jälkeen ikitt:lle, kun sitä se käytännössä nytkin liian monella on.
lajijasuris...kuullut joskus, että, ennenmuinoin piti hakea nimenomaan realistiselta pohjalta työtä saadakseen tukia. Varmaan oli jotain poikkeuksia, mitään sopivaa työtä ei ollut oikeesti.
Koska ja kenen toimesta tähänkin piti tehdä typerä muutos ja miksi?! Älytöntä myös maksaa jollekin virkailijalle palkkaa pelletouhusta, kun pohjapalkka+provikka pitäisi olla!
lajijasuris - Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
...kuullut joskus, että, ennenmuinoin piti hakea nimenomaan realistiselta pohjalta työtä saadakseen tukia. Varmaan oli jotain poikkeuksia, mitään sopivaa työtä ei ollut oikeesti.
Koska ja kenen toimesta tähänkin piti tehdä typerä muutos ja miksi?! Älytöntä myös maksaa jollekin virkailijalle palkkaa pelletouhusta, kun pohjapalkka provikka pitäisi olla!
lajijasurisMutta eihän se noin voi olla. Tutkimustulosta on jo ulkomailta, että kokonainen sukupolvi on menetetty sille, että nuoret makaavat kirjaimellisesti sängyssä puhelimella eikä yhden ensimmäistäkään työkokemusta. Millä tämä porukka ”realistisesti” hakee yhtään mitään työtä ja mihin muka perustuen? Tähän päälle kun vielä sitten on se keski-iän porukka, jotka eivät ennenkään saaneet töitä, niin kuka tässä maassa tulevaisuudessa maksaa verot? Mennäänkö verovapaaksi?
- Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Mutta eihän se noin voi olla. Tutkimustulosta on jo ulkomailta, että kokonainen sukupolvi on menetetty sille, että nuoret makaavat kirjaimellisesti sängyssä puhelimella eikä yhden ensimmäistäkään työkokemusta. Millä tämä porukka ”realistisesti” hakee yhtään mitään työtä ja mihin muka perustuen? Tähän päälle kun vielä sitten on se keski-iän porukka, jotka eivät ennenkään saaneet töitä, niin kuka tässä maassa tulevaisuudessa maksaa verot? Mennäänkö verovapaaksi?
Persuilla on ratkaisu tähänkin.
- Anonyymi00065
No on mutta eläkkeelle saa päästää ne 60 veet joilla on terveys juttuja
- Anonyymi00066
Matut käyvät sentään töissä ja monesti tekevät juurikin niitä hommia, joita suomalainen ei viitsi vaivautua tehdä. Kyllä eniten ärsyttävät nämä kotimaiset elämäntapatyöttömät, joilta kaikki muu sujuu mukaan lukien äänekäs suunsoitto mutta ei työnteko.
- Anonyymi00070
Ja siinä sivussa sitten tehdään sitä sun tätä karmeeta rikosta niinku eräskin äbäläwäbälä bussinkuskin tohelo jätti mäessä vetämättä käsijarrun, kun oli kaiketin kova kiirus lähtee jonkun sopivan raiskauskandidaatin perään ja samalla joku viaton sivullinen kuoli! 😡
Mietis ny kuuskuus näitä puolia kanssa ja mitä tuo kaikki maksaa tai vaikka ok hoitajilla on asenne kohdillaan mutta entäs kielitaito ja toisaalta sitten marjanpoimijat orjatöissä jne...?
lajijasuris - Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Ja siinä sivussa sitten tehdään sitä sun tätä karmeeta rikosta niinku eräskin äbäläwäbälä bussinkuskin tohelo jätti mäessä vetämättä käsijarrun, kun oli kaiketin kova kiirus lähtee jonkun sopivan raiskauskandidaatin perään ja samalla joku viaton sivullinen kuoli! 😡
Mietis ny kuuskuus näitä puolia kanssa ja mitä tuo kaikki maksaa tai vaikka ok hoitajilla on asenne kohdillaan mutta entäs kielitaito ja toisaalta sitten marjanpoimijat orjatöissä jne...?
lajijasurisHyi, miten vastenmielisen kuvan annat itsestäsi.
- Anonyymi00072
Anonyymi00070 kirjoitti:
lajijasurisSyy on kun on monia autoja ja vielä enemmän ihmisiä ja suurin osa liikkuu johonkin suuntaan ja osa on paikallaan, se liikkuva yhtälö on se elämän realismi. Samoin lentokoneet ja veneet kaikki liikkuvat joka puolella. Enemmän tai vähemmän aina osuu johonkin.
- Anonyymi00067
Wallox ottaako enää uutta väkeä nykyään?
- Anonyymi00068
On se.
- Anonyymi00069
Vapaamatkustajat ovat nyky-yhteiskunnan syöpä. Piste.
- Anonyymi00073
Sosiaalisesti juureton ja syrjäytynyt paluumuuttaja vihaa kantaväestöä, josta omatoimisesti on vieraantunut. Yksinäisyydessä syntyy paljon turhaa vihaa, ilkeyttä ja katkeruutta.
- Anonyymi00075
Kansalaispalkka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591204Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11870Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75805Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83643- 53634
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33547Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501