Muutamia vuosia sitten minulle saapui Dna:lta tekstiviesti, jossa Dna sanoi, että "sim"-korttini on aikansa elänyt ja se pitäisi vaihtaa uuteen Dna:n myymälässä. Kysyin Dna:lta, miten käy tekstiviestien, jotka ovat puhelimeni muistissa. Dna vastasi, että tekstiviestit säilyvät. Mutta kun "sim"-kortti oli vaihdettu, huomasin, että vain noin puolikas tekstiviestien määrästä, kaikista tekstiviesteistä, oli säilynyt. Toinen puolikas kaikista tekstiviesteistä lukumääräisesti oli kadonnut. Nekin kadonneet viestit olivat säilyttämisen arvoisia.
Dna valhettelee ja hävittää tekstiviestejä
6
141
Vastaukset
- Anonyymi00001
Varmuuskopiointi olisi kannattanut hoitaa itse, varsinkin jos on historiallista aineistoa kuten sim-kortille tallennetut tekstiviestit. Nuori aspa ei todennäköisesti edes tiennyt että sellaisia voi olla olemassa.
Joka tapauksessa jutun reklamaatioaika on päättynyt jo "muutamia vuosia" sitten.- Anonyymi00002
Olipas "viisasta". Miten mukamas varmuuskopioida "sim"-korttien sisältöä? Ei puhelimessa ole kahta korttipaikkaa.
- Anonyymi00003
"Nuori aspa" ei tiedä, koska työnantaja, Dna, ei ole kouluttanut häntä tai antanut hänelle KATTAVAA ohjekirjaa ja ohjeistanut "nuorta aspaa" katsomaan vastaukset ohjekirjasta.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Olipas "viisasta". Miten mukamas varmuuskopioida "sim"-korttien sisältöä? Ei puhelimessa ole kahta korttipaikkaa.
Sim-kortilla olevat viestit "varmuuskopioidaan" siirtämällä ne puhelimen muistiin tai pois puhelimesta.
Tuo kannattaa tehdä jo muutenkin ihan sen vuoksi, että sim-kortilla olevia viestejä ei varmuuskopioida millään puhelimen normaalilla varmuuskopiointisysteemillä, joten kortin rikkoutuminen tai puhelimen katoaminen hävittää ne varmasti. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sim-kortilla olevat viestit "varmuuskopioidaan" siirtämällä ne puhelimen muistiin tai pois puhelimesta.
Tuo kannattaa tehdä jo muutenkin ihan sen vuoksi, että sim-kortilla olevia viestejä ei varmuuskopioida millään puhelimen normaalilla varmuuskopiointisysteemillä, joten kortin rikkoutuminen tai puhelimen katoaminen hävittää ne varmasti.Ainakaan minun puhelimessani ei ole mitään toimintoa, jolla tekstiviestejä voisi kopioida jotenkin jonnekin, eikä puhelimen käyttöohje kehoita eikä suosittele kopioimaan t-viestejä jotenkin jonnekin. Ja jos puhelin on tallentanut t-viestejä "sim"-kortille, tämä lienee osoitus siitä, että puhelimen oma, kiinteä muisti on jo TÄYNNÄ.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ainakaan minun puhelimessani ei ole mitään toimintoa, jolla tekstiviestejä voisi kopioida jotenkin jonnekin, eikä puhelimen käyttöohje kehoita eikä suosittele kopioimaan t-viestejä jotenkin jonnekin. Ja jos puhelin on tallentanut t-viestejä "sim"-kortille, tämä lienee osoitus siitä, että puhelimen oma, kiinteä muisti on jo TÄYNNÄ.
Ainakaan viimeiseen 15 vuoteen mikään "nykyaikainen" puhelin ei ole tallentanut viestejä sim-kortille. Eli sellaisten viestien olemassaolo kertoo vain historiallisesta viestiarkistosta tai antiikkisesta puhelimesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611189- 42891
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että334668- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116626- 51618
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 93600
- 75576
- 56564