Vihreät puolustaa kiivaasti valkoposkihanhia, merimetsoja sekämuita vieraslajeja, jotka tuovat yhteiskuntaan vastakkainasettelua.
Todellinen katoluonnon eläimissä ei heitä kiinnosta.
Tiaiset, rastaat,pääskyset, peippolinnut ovat vähentyneet Suomen luonnosta rajustiviime vuosina. Näiden pienten lintujen puolustaminen javähentymisen syiden etsiminen ei anna julkisuutta.
Kaupunkilaiset eivätnäe niiden kokemaa katoa mutta hanhien merimetsojen laumat näkyvätcity ihmisille.Lepäilinpihakeinussa aurinkoisella ilmalla ja vuosia sitten lenteli pääskysiäpaljon ja 3 pesää tuossa ulkorakennuksessa. Nyt ei koko taivaallanäkynyt yhtään pääskyä lentelemässä.
Ympäristössä on10 pesäpönttöä pikkulinnuille. Normaalisti hömöjä 3-4, nytyhdessä pöntössä ja 3 kirjosiepon pesä.Yhtään rastasta eipesi tässä ympäristön metsässä. No, yksi västäräkki näkyytulleen, joten ei ne aivan kaikki pienet ole vielä kuolleet.
Onko Vihreät vieraantuneet luonnosta?
6
67
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Miten valkoposki hanhi on muka uhanalainen, miljoonia hanhia jotka syövät oraat suihinsa., viljelijä joutuu ostamaan uudet suemenet ja haraamaan pellot uudelleen. Samoin karhut tallustelee pihoissa ja koulujen lähellä. Mlnta vuotta on kun karhuja ei ole saanut metsästää . Pitääkö monen kuolla karhun kitaan, jotain jörkeä petojen paapomiseen. Nyt ei uskallame nä marjaan kun karhut valtaa joka paikat. Hanhet syö oraat ja paskaa viljapellot, hanhet levittää salmonellaa.rannoille ja puistoihin. Hanhien pelottelu ei toimi, lähtevät lentoon ja palaavat heti takaisin. Tuhojaan tekemään. Pitäskö Suomen ruokkia haittalinnut ja istaa itselle ruokaa ulkomailta, ruokaa ei riitä myyntiin. Pitäskö Suomessa kuolla nälkään hanhien takia.
- Anonyymi00002UUSI
Vihreä edustaja haluaa lopettaa maatalous ja metsä ministeriön. Stasin perilliset haluaa lopettaa kaiken jotka ovat eri mieltä heidän kanssa. Vihreöt haluaa Suomesta reservaatin, jossa ei saa olla mitään teollisuutta eikä omaa ruoka fuotantoa. Kaikki pitäs ostaa ulkomailta. Millä rahalla, mitään vienti tuloja ei tulisi. Huoltovarmuus uhattuna. Vihreä liike pitää kieltää vaarallisena ja vahingollisena ihmishengille ja taloudelle.
- Anonyymi00003UUSI
Hyvä aloitus. Vihreää politiikkaa tehdään pääkaupungin keskustassa eu johteisesti.
Pedot ja haittaeläimet saavat mellastaa mutta näistä ekosysteemin alkupään eliöistä ei huolta tunnu olevan.
Karhut ja sudet oleilevat siellä missä ravinto. Näyttäisi siltä että kompostiruokaa riittää asuinkeskuksissa.
Metsänhoitoasetuksia väännetään mutta tosi on että isot avohakkuut ajavat ekosysteemin keskivaiheen eliöstön sukupuuttoon. Tietyin aikavälein harvennettu luonnonmukainen metsikkö takaisin suojaa koko eliöstön kaarelle mutta tässä vaiheessa älähtää metsäteollisuus.
Asiantuntijoita tässä kaivattaisiin sinne eduskuntaan jotka pitäisivät luennon ekosysteemistä ja sen eri vaiheista. - Anonyymi00004UUSI
Helpompi pohtia, MISTÄ Hirveät EIVÄT OLE VIERAANTUNEET!!!!!!!
- Anonyymi00005UUSI
Itse olet vieraantunut yleissivistyksestä.
Sen paremmin valkoposkihanhi kuin merimetsokaan ei ole vieraslaji.
Älä käytä sanoja, joiden merkitystä et ymmärrä.- Anonyymi00006UUSI
Höpöjä pukkaa!
Olen 84 v. ja ei minun lapsuudessani ollut merimetsoja eika valkoposkihanhia. Nyt niitä on hurjan paljon.
Jos olet nuori ja ymmärtämätön, niin älä käytä moista ilmaisua.
Lapselle poikkeus on sääntö mutta iäkkäämmän pitää ajatelle mitä kirjoittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1313119EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje402961- 1071369
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1371081Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621057Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661047- 60987
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373959- 41787
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22763