Narsisti... eikö sinulle helpompaa olisi vain antaa periksi?

Anonyymi-ap

Antaa periksi, jos toinen jo sanoo sinulle tai näyttää teoilla että tietää kaikki taktiikat mitä käytät hänen manipuloinnissa? Eikö olisi helpompaa jos narisisti vain ja ainoastaan sanoisi: "Okei, myönnetään että minulla on vain halu hyötyä ja hallita, koska minulla on surkea itsetunto" tuossa tilanteessa eikä nolaisi itseään enemmän?

35

541

Vastaukset 35

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mutta kun minulta puuttuu minuus, olen pelkkä kuori. Olen niin heikko, etten pysty mitenkään kohtaamaan ja käsittelemään mitään, mikä aiheuttaisi särön siihen naamioon, jota olen lapsesta saakka rakentanut.

Pelkään kuollakseni sitä, että naamio pettää. Että paljastuu todellinen minä. Tai eihän edes ole mitään todellista minää koska sellaista ei ole koskaan pässyt rakentumaan.

En voi luopua paremmuudestani, mikä rakentuu muiden alentamiseen, hyväksikäyttöön ja manipulointiin. Oletan, että kaikki muutkin pyrkivät alentamaan, hyväksikäyttämään ja manipuloimaan, en tiedä muunlaisesta tavasta elää. Minä vaan olen siinä parempi koska olen kaikella tapaa parempi. Muut ovat tyhmiä.

Toki välillä kaihertaa epäilys, josko sittenkin on jotain mitä muut ymmärtää ja minä en. En ymmärrä, miten joku voi vaikuttaa onnelliselta vaikka ei ole menestynyt, älykäs ja upea, kuten minä. Ne varmaan vaan esittää tehdäkseen minulle kiusaa. Ne on oikeasti surkeita, niiden on pakko olla.

Minä jatkan valitsemallani tyylillä, itseäni ylentäen ja muita alentaen, koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Jos joku yrittää hieroa faktoja naamaan, kiellän kaiken koska en näe muuta vaihtohtoa. En halua syöksyä sisälläni olevaan mustaan aukkoon. En halua kuolla.

Jos hierot naamaani faktoja, nöyryytän, kiusaan ja tarvittaessa vaikka hakkaan sinut unohtamaan faktat. Kerron muulle maailmalle mikä typerä idiootti olet, jotta kukaan ei sinua kuuntele saato usko. Käännän kaikki sinua vastaan, jopa oman äitisi. Tai sitten vain unohdan että olet olemassa. Etsin uutta seuraa, missä saan loistaa ja missä saan ansaitsemani arvostuksen. Mitä tahansa muuta, mutta naamiosta en luovu.

• Anonyymi00002

Narsisti kun ei luovu, kovanaamasta, ylivertaisuudesta, haluaa olla kukkulansa kuningas tai kuningatar pyhässä yksinäsyydessään, muut on tyhmiä minä aina oikessa ja toiset väärässä, jos moka sattuu niin vika on aina ensin toisissa, koska narsisti ei ota vastuuta mistään.
        Jos tosissaan jää mokasta kiinni sitten uhriudutaan sata lasissa ja kehutaan kuinka hyvä minä olenkaan, muut nollia.

• Anonyymi00003

Kuulostaa ihan minun entseltä ystävältäni..

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ihan narsismin perus kaava, narsistihan nauttii siitä että saa räjähdellä ja pistää toisia atomeiksi, olet täysi nolla, pilssirotta yms.

• Anonyymi00005

Kyllä minun palstanarsistini on riisunut naamionsa tietämättään jo useamman kerran, ikään kuin ilmoittanut olevansa sitä eliittiin kuuluvaa porugaa, joka jahtaa omaaa häntäänsä palstalla ja tilaisuuden tullen puraisee itseään hännän päästä.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Narsisti kun ei luovu, kovanaamasta, ylivertaisuudesta, haluaa olla kukkulansa kuningas tai kuningatar pyhässä yksinäsyydessään, muut on tyhmiä minä aina oikessa ja toiset väärässä, jos moka sattuu niin vika on aina ensin toisissa, koska narsisti ei ota vastuuta mistään.
        Jos tosissaan jää mokasta kiinni sitten uhriudutaan sata lasissa ja kehutaan kuinka hyvä minä olenkaan, muut nollia.

Toivotan onnea valitsemallasi tiellä...

• Anonyymi00010
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ihan narsismin perus kaava, narsistihan nauttii siitä että saa räjähdellä ja pistää toisia atomeiksi, olet täysi nolla, pilssirotta yms.

Totta, narsistin on jatkuvasti raivon vallassa ja hakee koko ajan validointia muilta. Voi järjestää juhliakin sitä varten.

Narsisti voi olla mukavaakin seuraa, mutta se selän takana juonittelu ja muu ilkeys, raivokohtaukset yms. eivät poistu niillä hyvillä teoilla. Selän takana jos puhuu pahaa, niin luottamus on mennyttä. Se ei tule takaisin hyvillä teoilla.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Onko hän sitten suuri itsensäkehuja oikeasti, vai oletko vain vihainen koska hän ei halua olla sinun seurassasi?

• Anonyymi00021

Kaksoissidosviestintä on narsistista. Ave narsismi

• Anonyymi00022
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ystävä.. panokaveri. Oih niitäorgasmeja

• Anonyymi00023
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Purjeveneessänieiole pilssivettä. Se on moottoriveneiden vaiva. Halpoja rotisskoja. Aito narsisti pelaa tennisstä ja purjeehtii.

• Anonyymi00007

Jokainen joka uskoo olevansa narsistia parempi, riisukoon itse naamionsa.

Minusta on ällöttävää, että itseään parempana pitävät täällä lyövät narsistia olan takaa. Tai oikeastaan ei tarvitse edes olla narsisti, riittää, että toisen toiminta ei satu miellyttämään.

• Anonyymi00014

Ei kai tässä paremmuudesta ole kyse vaan itsensä ja muiden suojelusta. Tiedon ja kokemuksen jakamisesta. Narsistin yhteydessä kyse ei todellakaan ole siitä, ettei toiminta miellytä, vaan pahimmillaan taistelet oman ja lastesi terveyden ja hengen puolesta. Kun kerran joutuu narsistin vaikutuspiiriin, pahimmillaan narsistin romuttamaksi niin fyysisesti kuin psyykkisesti, on ihan normaalia ja tervettäkin käsitellä asiaa monin tavoin, eihän se ole narsistin lyömistä. Ja miten narsisti siitä kärsii, jos täällä keskustellaan nimettömästi ja niin, ettei narsistia voi tunnistaa?

En oikein osaa olla huoissaan narsisteista kun on nähnyt mitä he saavat aikaan. On puolisoja, joiden fyysinen ja psyykkinen terveys on mennyt narsistin myllyssä. On lapsia, joiden minäkuva on ihan sekaisin ja he ajautuvat hyväksikäyttösuhteesta toiseen. On ex-puolisoja, jotka ovat joutuneet pelkäämään ja soittamaan poliisin kun narsisti hakkaa humalassa oven takana ja uhkaa tappaa. On ex-puolisoja, jotka ovat joutuneet aloittamaan tyhjän päältä narsistin vietyä erossa omaisuuden, eikä itsellä ole ollut voimaa taistella vastaaan. Olen nähnyt narsistin alaisia, jotka ovat joutuneet irtisanoutumaan esimiehen jatkuvan kiusaamisen takia ja käyvät nyt terapiassa kokoamassa itseään siinä työttömyyden ohessa. Tiedän perheen, joka suree nuorena itsemurhan tehnyttä lastaan. Lastaan, jonka virhe oli olla liian kiltti, mennä naimisiin narsistin kanssa ja menettää mielenterveytensä narsistin aiheuttaman jatkuvan paineen alla. Perheen surua ei vähennä, että narsisti tekee itsestään tilanteessa uhrin saadakseen huomiota ja huomiota ja vielä lisää huomiota.

Kun on nähnyt hirvittävän määrän surua, pelkoa, ahdistusta ja toivottomuutta narsistien aiheuttamana, on vähän vaikea ostaa ajatusta, että narsisteja "lyödään" täällä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei kai tässä paremmuudesta ole kyse vaan itsensä ja muiden suojelusta. Tiedon ja kokemuksen jakamisesta. Narsistin yhteydessä kyse ei todellakaan ole siitä, ettei toiminta miellytä, vaan pahimmillaan taistelet oman ja lastesi terveyden ja hengen puolesta. Kun kerran joutuu narsistin vaikutuspiiriin, pahimmillaan narsistin romuttamaksi niin fyysisesti kuin psyykkisesti, on ihan normaalia ja tervettäkin käsitellä asiaa monin tavoin, eihän se ole narsistin lyömistä. Ja miten narsisti siitä kärsii, jos täällä keskustellaan nimettömästi ja niin, ettei narsistia voi tunnistaa?

En oikein osaa olla huoissaan narsisteista kun on nähnyt mitä he saavat aikaan. On puolisoja, joiden fyysinen ja psyykkinen terveys on mennyt narsistin myllyssä. On lapsia, joiden minäkuva on ihan sekaisin ja he ajautuvat hyväksikäyttösuhteesta toiseen. On ex-puolisoja, jotka ovat joutuneet pelkäämään ja soittamaan poliisin kun narsisti hakkaa humalassa oven takana ja uhkaa tappaa. On ex-puolisoja, jotka ovat joutuneet aloittamaan tyhjän päältä narsistin vietyä erossa omaisuuden, eikä itsellä ole ollut voimaa taistella vastaaan. Olen nähnyt narsistin alaisia, jotka ovat joutuneet irtisanoutumaan esimiehen jatkuvan kiusaamisen takia ja käyvät nyt terapiassa kokoamassa itseään siinä työttömyyden ohessa. Tiedän perheen, joka suree nuorena itsemurhan tehnyttä lastaan. Lastaan, jonka virhe oli olla liian kiltti, mennä naimisiin narsistin kanssa ja menettää mielenterveytensä narsistin aiheuttaman jatkuvan paineen alla. Perheen surua ei vähennä, että narsisti tekee itsestään tilanteessa uhrin saadakseen huomiota ja huomiota ja vielä lisää huomiota.

Kun on nähnyt hirvittävän määrän surua, pelkoa, ahdistusta ja toivottomuutta narsistien aiheuttamana, on vähän vaikea ostaa ajatusta, että narsisteja "lyödään" täällä.

Nyt puhut enemmän jostain muusta kuin narsismista. Jokainen väkivallan tekijä ei ole narsisti eikä jokainen narsisti väkivallan tekijä.

Sinun piireissäsi tuntuu olevan erikoisen paljon väkivaltaa. Mistähän johtuu?

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

"taistelet oman ja lastesi terveyden ja hengen puolesta."

Tässä ei puhuta enää narsismista. Kyseessä täytyy olla rikollinen väkivalta. Hae apua! Tulee mieleen ainakin lähestymiskielto. Ymmärrätkö?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Nyt puhut enemmän jostain muusta kuin narsismista. Jokainen väkivallan tekijä ei ole narsisti eikä jokainen narsisti väkivallan tekijä.

Sinun piireissäsi tuntuu olevan erikoisen paljon väkivaltaa. Mistähän johtuu?

Jokainen narsisti ON väkivallan tekijä. Henkisen väkivallan harjoittaminen on olennainen osa narsismia. Fyysistä väkivaltaa narsistit eivät välttämättä harrasta, mutta väittäisin, että kynnys fyysiseen väkivaltaan ei ole narsistilla korkea. Narsismiin kuuluu heikko empatiakyky ja voimakas tarve suojella heikkoa egoa saa narsistin ylireagoimaan -> kyllä siinä nyrkki helposti heiluu.

En tiedä kuin yhden narsistin, joka on ollut fyysisesti väkivaltainen. Henkinen väkivalta on yleisintä ja hyvin tuhoavaa. Henkistä väkivaltaa harjoitetaan perheissä usein niin, että koko perhe osallistuu kulissien ylläpitoon. Moni ulkopuolinen ei tajua mitään. Moni ulkopuolinen ei halua tajuta. Perheen sisällä on hämärtynyt, mikä on normaalia ja mikä ei. Häpeä tilanteesta on niin suuri, että ennemmin kärsii ja kuin lähtee hakemaan apua.

• Anonyymi00019

Tietysti, kun ei itse ole näkemässä näitä tilanteita, niin jää aina sen tiedon varaan mitä tänne kirjoitetaan, mutta valitettavan monesti täällä tulee se mielikuva, että nimenomaan narsistit itse kirjoittelevat tänne kaikkein eniten ja valittavat, miksi maailma ei pyörikkään heidän ympärillä.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tietysti, kun ei itse ole näkemässä näitä tilanteita, niin jää aina sen tiedon varaan mitä tänne kirjoitetaan, mutta valitettavan monesti täällä tulee se mielikuva, että nimenomaan narsistit itse kirjoittelevat tänne kaikkein eniten ja valittavat, miksi maailma ei pyörikkään heidän ympärillä.

Jos ei ole kokemusta narsistista/ei tunnista tyyppiä, jää paljon huomaamatta. Jos on heikko itsetunto, narsisti voi tuntua hyvinkin valovoimaiselta ja hyvältä tyypiltä. Sieltä ne hovin jäsenet kumpuaa, vai pitäisikö sanoa lentäviksi apinoiksi. Kun sitten jonain päivänä tajuaa tulleensa narsistin hyväksikäyttämäksi, ei kehtaa asiaa myöntää ja kieltäytyy näkemästä tilannetta. Nämä lentävät apinat ostavat narsistin sadut ja tarinat ja levittävät niitä. Nämä lentävät apinat mustamaalaavat ja kiusaavat narsistin puolesta ihmisiä, jotka narsisti kokee uhaksi.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00017 kirjoitti:

"taistelet oman ja lastesi terveyden ja hengen puolesta."

Tässä ei puhuta enää narsismista. Kyseessä täytyy olla rikollinen väkivalta. Hae apua! Tulee mieleen ainakin lähestymiskielto. Ymmärrätkö?

Tuo oli esimerkki siitä, mitä narsismi pahimmillaan tarkoittaa narsistin läheisille. Tässä ammattilaisen näkemys asiasta: https://yle.fi/a/3-6810660

Narsistin leimaa heitellään toki turhaankin, mutta se ei poista sitä, että heitä oikeasti on ja että jälki on karua. Henkinen väkivalta kuuluu aina narsistin tapaan toimia, fyysinen on vain jäävuoren huippu. Henkistä väkivaltaa ei uhrikaan aina hahmota, varsinkin kun se lisääntyy vähitellen ja siihen liittyy uhrin itsetunnon musertaminen. Uhri ei enää itsekään tiedä, mikä on totta ja mitä ei. Uhri ei ole varma, onko ymmärtänyt oikein ja syyllistää vielä itseään koska häntä jatkuvasti syyllistetään.

Eräs narsistin uhri kerran kyseli, onko normaalia, että puoliso hermostui, kiskoi hänet autosta kovaan pakkaseen ja jätti kävelemään kotiin kilometrien matkan keskellä ei mitään. Noin pahoin voi käsitys normaalista hämärtyä kun sitä riittävän paljon ja pitkään hämärretään.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Tuo oli esimerkki siitä, mitä narsismi pahimmillaan tarkoittaa narsistin läheisille. Tässä ammattilaisen näkemys asiasta: https://yle.fi/a/3-6810660

Narsistin leimaa heitellään toki turhaankin, mutta se ei poista sitä, että heitä oikeasti on ja että jälki on karua. Henkinen väkivalta kuuluu aina narsistin tapaan toimia, fyysinen on vain jäävuoren huippu. Henkistä väkivaltaa ei uhrikaan aina hahmota, varsinkin kun se lisääntyy vähitellen ja siihen liittyy uhrin itsetunnon musertaminen. Uhri ei enää itsekään tiedä, mikä on totta ja mitä ei. Uhri ei ole varma, onko ymmärtänyt oikein ja syyllistää vielä itseään koska häntä jatkuvasti syyllistetään.

Eräs narsistin uhri kerran kyseli, onko normaalia, että puoliso hermostui, kiskoi hänet autosta kovaan pakkaseen ja jätti kävelemään kotiin kilometrien matkan keskellä ei mitään. Noin pahoin voi käsitys normaalista hämärtyä kun sitä riittävän paljon ja pitkään hämärretään.

Mikähän uhrin oma osuus oli siihen, että puoliso hermostui?
        En tarkoita, että puolison toiminta olisi ollut oikein, mutta saattoi olla ymmärrettävää.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Mikähän uhrin oma osuus oli siihen, että puoliso hermostui?
        En tarkoita, että puolison toiminta olisi ollut oikein, mutta saattoi olla ymmärrettävää.

Mitä ihmeen väliä on uhrin osuudella? Se ei ole tarinan pointti millään tavalla vaan se, että enää ei osaa hahmottaa että todella törkeä, jopa terveyttä ja henkeä uhkaava käytös on törkeää.

Siis noinhan narsisti juuri tekee, eli oikeuttaa uhrin toiminnalla oman väkivaltaisen toimintansa, sekä henkisen että fyysisen väkivallan. Kun syyllistäminen tapahtuu vaivihkaa ja vähitellen, uhri alkaa pitää sitä normaalina ja tosiaankin itseään aina syyllisenä.

Ja narsistille nyt riittää vaikka se, että narsistia harmittaa naapurin uusi auto, narsisti kun on sairaan kade. Ärsytys puretaan puolisoon keksimällä tyhjästä ongelma, mistä puolisoa syytetään ja pahimmillaan käydään käsiksi. Narsisti tuntee itsensä taas vahvaksi ja tärkeäksi kun on saanut jotakuta kiusata ja alistaa.

Tuo, että narsisti purkaa turhautumisensa läheisiinsä on yksi syy, miksi narsistia ei kauheasti viitsi aina ärsyttää. Voisin nöyryyttää tuttavanarsistia mennen tullen, jos todella haluaisin, hän kun on lapaan syöttämisen mestari. Tiedän kuitenkin, että hän kostaa kaiken perheelleen koska ei voi kostaa minulle. Hänen perheelleen en halua lisää kärsimyksiä.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä on uhrin osuudella? Se ei ole tarinan pointti millään tavalla vaan se, että enää ei osaa hahmottaa että todella törkeä, jopa terveyttä ja henkeä uhkaava käytös on törkeää.

Siis noinhan narsisti juuri tekee, eli oikeuttaa uhrin toiminnalla oman väkivaltaisen toimintansa, sekä henkisen että fyysisen väkivallan. Kun syyllistäminen tapahtuu vaivihkaa ja vähitellen, uhri alkaa pitää sitä normaalina ja tosiaankin itseään aina syyllisenä.

Ja narsistille nyt riittää vaikka se, että narsistia harmittaa naapurin uusi auto, narsisti kun on sairaan kade. Ärsytys puretaan puolisoon keksimällä tyhjästä ongelma, mistä puolisoa syytetään ja pahimmillaan käydään käsiksi. Narsisti tuntee itsensä taas vahvaksi ja tärkeäksi kun on saanut jotakuta kiusata ja alistaa.

Tuo, että narsisti purkaa turhautumisensa läheisiinsä on yksi syy, miksi narsistia ei kauheasti viitsi aina ärsyttää. Voisin nöyryyttää tuttavanarsistia mennen tullen, jos todella haluaisin, hän kun on lapaan syöttämisen mestari. Tiedän kuitenkin, että hän kostaa kaiken perheelleen koska ei voi kostaa minulle. Hänen perheelleen en halua lisää kärsimyksiä.

Miksi ylipäätään ketään ja varsinkaan helposti hiiltyvää narsistia pitää ärsyttää, niin että tämä menettää itsekontrollinsa? Sinunkin tekisi mieli, ellet pelkäisi seurauksia.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Miksi ylipäätään ketään ja varsinkaan helposti hiiltyvää narsistia pitää ärsyttää, niin että tämä menettää itsekontrollinsa? Sinunkin tekisi mieli, ellet pelkäisi seurauksia.

Ensinnäkin, on mahdoton olla ärsyttämättä narsistia jos on tämän kanssaan yhtään enempää tekemisissä. Kaikenlaista kohtausta ja draamaa ja valetta on nähtynä kun narsistin on kadehtinut milloin mitäkin: työpaikkaa, matkoja, ystäviä, harrastuksia, tuloja, omaisuutta, perhettä, sukulaisia, tutkintoa, vaatteita, pituutta, terveyttä, koiraa, saamaasi huomiota jne. jne. Ihan vain elämällä normaalia elämää, ärsytät ihan varmasti narsistia.

Suojatakseni itseäni ja perhettäni olen joutunut laittamaan narsistille rajat ja sehän narsistia ärsyttää. Varmasti hänen perheensä on saanut siitä osansa, mutta tässä laitan oman perheeni edelle. Voisin ärsyttää lisääkin, mutta sen jätän tekemättä narsistin perheen takia.

Minulle narsisti ei mahda mitään, ellei nyt ala väkivaltaiseksi, mitä en häneltä odota. Toki hän on mustamaalannut yms. mutta ei hän pysty vaikuttamaan sellaisiin ihmisiin joilla on oikeasti merkitystä. Ja yhä harvempi ottaa häntä tosissaan muutenkaan. Kun narsisti ärsyyntyy, hän usein menee niin tunteet edellä että tulee lähinnä nolanneeksi itsensä, mikä vie mustamaalauksesta kummasti terää. Vaikka narsisti olisi älykäs, hän ei ole viisas.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ensinnäkin, on mahdoton olla ärsyttämättä narsistia jos on tämän kanssaan yhtään enempää tekemisissä. Kaikenlaista kohtausta ja draamaa ja valetta on nähtynä kun narsistin on kadehtinut milloin mitäkin: työpaikkaa, matkoja, ystäviä, harrastuksia, tuloja, omaisuutta, perhettä, sukulaisia, tutkintoa, vaatteita, pituutta, terveyttä, koiraa, saamaasi huomiota jne. jne. Ihan vain elämällä normaalia elämää, ärsytät ihan varmasti narsistia.

Suojatakseni itseäni ja perhettäni olen joutunut laittamaan narsistille rajat ja sehän narsistia ärsyttää. Varmasti hänen perheensä on saanut siitä osansa, mutta tässä laitan oman perheeni edelle. Voisin ärsyttää lisääkin, mutta sen jätän tekemättä narsistin perheen takia.

Minulle narsisti ei mahda mitään, ellei nyt ala väkivaltaiseksi, mitä en häneltä odota. Toki hän on mustamaalannut yms. mutta ei hän pysty vaikuttamaan sellaisiin ihmisiin joilla on oikeasti merkitystä. Ja yhä harvempi ottaa häntä tosissaan muutenkaan. Kun narsisti ärsyyntyy, hän usein menee niin tunteet edellä että tulee lähinnä nolanneeksi itsensä, mikä vie mustamaalauksesta kummasti terää. Vaikka narsisti olisi älykäs, hän ei ole viisas.

Narsisti kadehtii niitä mitä ei itse voi olla. Eli kateus on yksi narsismin pahin piirre, narsisti on kade ihan joka asiasta.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Hyvä kirjoitus!

• Anonyymi00034
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Narsisti saattaa hakea hyökkäykselle otollisen ajankohdan.
        Jos uhri yrittää puolustautua niin silloin narsisti käyttää sitä olosuhdetta asenaan.

Jos hyökkäyksen kohde on hereillä ja osaa ennkoida niin sillä voi estää narsistin iskut.
        Esimerkkinä oma lomamatka ja narsisti anoppi.
        Epäilin että narsisti tekee huoli-ilmoituksen lapsistani lomani aikana ja yrittää pilata lomani.
        Joten otin jo valmiiksi yhteyttä sosialiviranomaisiin ja kerroin tilanteen ja kerroin aikuiset ja turvaverkot jotka ovat osin alaikäisten lasteni turvana lomani ajan.
        Siis osa lapsistani oli täysikäisiä, lähin aikuinen oli naapuurissa ja joku aikuinen kävi päivättäin paikan päällä.
        Olen 100 varma että narsisti olisi iskenyt tuohon houkuttelevaan rakoon.

Toinen lomareissu jossa lapset mukana lähti narsistin pilaamaksi kun juuri loman aikana hän alkoi syytää että yksi lapsistani olisi varastanut pleikkaripelejä toiselta ja lisäksi rahaa.
        Ei muka olisi voinut odottaa viikkoa että loma olisi ohi.
        Lähetin tämän narsistin puolisolle viestin jossa käskin pistää nasristin aisoihin mutta närsisti oli poistanut kyseisen viestin puhelimesta.

Eli narsisti etsii iskulleen oikean ajankohdan jotta tuho olisi maksimaalinen.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Se, mistä narsistin kiittää tänään, voi ärsyttää huomenna. Kaikki ihan vain sen mukaan, millä tuulella narsisti on ja onko tarve pönkittää oma heikkoa egoa alistamalla jotakuta joka nyt lähistöllä sattuu olemaan. Perhe on usein lähellä, joten perhe joutuu usein narsistin egon pönkäksi .

Draama ja vouhotus itsessään jo antaa narsistille tämän tarvitsemaa virtaa ja voimantunnetta, joten liian turvallinen ja tasainen elämä käy narsistin hermoille. Narsistin elämää ohjaa vaikutelma, ei niinkään järki, ja vielä vähemmän ajatus turvallisuudesta ja vakaudesta.

• Anonyymi00008

Eliitin puudelit kuvittelee olevansa lain yläpuolella. Onnea valitsemallasi tiellä.

• Anonyymi00009

Onko muuten kellään sitä mielikuvaa, että kuinka monta ihmistä naristit ovat tuhonneet, joko taloudellisesti jatai henkisesti.

• Anonyymi00012

Ei mitään mielikuvaa. Mutta aika moni syyttää muita omasta epäonnistumisestaan. Eivät näe omaa osuuttaan omaan kurjuuteensa.

• Anonyymi00016

Todellisia lukuaja on mahdoton laskea, mutta uskon, että narsistisen läheisen kanssa eläminen on vähintään haitannut elämässä olennaisesti todella isoa osaa ihmisistä. Narsistinen vanhempi käytännössä tuhoaa tai ainakin aiheuttaa isot haavat koko perheelle ja vielä lähisuvulle (isovanhemmat, sedät, tädit jne.). Itse narsistin lähisuvussa eläneenä, kyllähän se jättä itseenkin jäljet nähdä kuinka narsistin perheessä voidaan kaikella tapaa pahoin ja on todella hankala puuttua asiaa jos/kun kulissit kuitenkin pitää.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei mitään mielikuvaa. Mutta aika moni syyttää muita omasta epäonnistumisestaan. Eivät näe omaa osuuttaan omaan kurjuuteensa.

Tuo on hyvin tyypillistä narsisteille!

• Anonyymi00013

Narsismin kaavaa havaittavissa

• Anonyymi00033

Noin olen sen ymmärtänyt olevan! Nuoremmassa siskossani on narsistisia piirteitä! Hän ja vain hän oli aina oikeassa ja kun hän soitti, hän kertoi vain omista asioistaan ja sen jälkeen hän lopetti puhelun! Ja paljon muuta sellaista tapahtui, mikä ei olllut hyväksyttävää toimintaa! Haukkumistakin! Pistin välit poikki jo monia vuosia sitten, enkä ole koskaan katunut sitä tekoani!

• Anonyymi00030

Se olisi rehellinen teko,ei tarttis mennä kertomaan poliisille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      130
      1264
    2. 73
      1213
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      99
      978
    4. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      50
      905
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      822
    6. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      791
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      40
      778
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      663
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      113
      624
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      39
      546
    Aihe