Miksi survotte auton eteen pyörällä tavan suojatiellä? Kertokaa.
Vastaukset 26
- Anonyymi00001
Ajoitko päälle?
- Anonyymi00002
Opetelkaa möhömahat liikenne säännöt (pyöräilijä väistää suojatiellä, pyöräsuojatiellä päin vastoin👌 on merkitty liikenne merkein!
- Anonyymi00014
Mitkä möhömahat. Kyllä se oli eilenkin trikooville, kun eteen tuli risteävältä ajoradalta. Fillarilla ei ollut etuajo-oikeutta. Läksin piruuttani perään ja seurasin sen ajoa. Ihan järjetöntä sen meno oli, ja samalla tavalla töytäsi seuraavassakin risteyksessä, ei tosin minun eteen, koska olin taaempana.
Saisi poliisi vähitellen alkaa napsimaan näille maksumääräyksiä. - Anonyymi00022
Ei se ihan noin yksioikoista ole.
- Ajoradan saa ylittää suojatietä pitkin polkupyörällä ajaen.
- Jos risteävän tien käyttäjille on kärkikolmio tai stop-merkki, on risteävän tien käyttäjä väistämisvelvollinen.
- Kääntyvän ajoneuvon kuljettajan on väistettävä risteävää tietä ylittävää pyöräilijää myös suojatiellä.
- Muissa tapauksissa pyöräilijä on väistämisvelvollinen tullessaan pyörätieltä suojatielle.
Eli on noitakin tapauksia, joissa autoilija väistää. Tai ainakin pitäisi väistää; eri juttu sitten väistääkö.
- Anonyymi00003
Noljakan tien ylittävällä suojatiellä siilaisen kohdalla on pyöräilijöille kolmiot, eli pyöräilijä väistää.
- Anonyymi00005
Väistää mutta kolmiot on lisäkilvellä missä pitää väistää risteävän pyörätien liikennettä! Tosin tuo on tavan suojatie missä autoilla etuajooikeus fillareihin nähen!
- Anonyymi00004
Säännöt ovat liian monimutkaiset. Niitä ei ymmärrä pyöräilijät saati autoilijat. On esim risteyksiä joissa suojatie, mutta ei mitään etuoikeutta pyöräilijälle. Kuitenkin jos auto on kääntymässä siinä risteyksessä, niin sen on väistettävä suojatielle ryntäävää pyöräilijää. MUTTA, jos autoilija ei käytäkkään vilkkua ja onkin ajavinaan suoraan, niin silloin autolla on se ns etuajo-oikeus. Mitä tämä pyöräilijä ei tiijä ja ajelee vaan eteen. - Tästä syystä en käytä enää vilkkua kääntyessäni risteyksissä joissa näkyy pyöräilijöitä.
- Anonyymi00006
Anti mennä vaan, mitä niistä väistämään kun kerran eteen survovat! Ei muuta kuin "yli vaan ja sitten pakoon, ihmisiä näin mä lakoon.." Oppivat perkeleet käyttäytymään liikenteessä ja kunnioittamaan sääntöjä! 👺
- Anonyymi00008
Tuollaisen https://img.tori.net/dynamic/480x480c//item/39552319/78150099-4608-459a-95dc-c6ab60c1f2b6 karjapuskurin kun vielä hankit autosi keulaan, niin ei sitten maali raapeudu ja voit senkin puoleen päästellä ihan reipasta vauhtia, kuten tosimiehen kuuluu tehdä!
- Anonyymi00007
Sähkölaudoilla survoutuvat ja jättävät niitä ties minne. Liikuntarajoitteisten liikkumista ne vaikeuttavat.
- Anonyymi00009
Turha joensuun kevyenliikenteen suorittajille on liikennesäännöistä puhua, ei ne tollukat niistä mitään tajua. Paras sääntö joensuussa on aina se että viisaampi väistää.
- Anonyymi00010
"Miksi survotte auton eteen pyörällä tavan suojatiellä? Kertokaa."
Testataan sun refleksejä. - Anonyymi00011
Miksi noita ongelma suojateitä missä paljon pyöräilijöitä esim. Noljakantiellä ja jukolankadulla ei pistetä pyöräsuojateiksi? Ongelmat loppus siihen liikenne suunittelu herätkää!
- Anonyymi00013
Ei näytä kolmio tai edes stop merkki olevan tuttu kaikille autoilijoillekaan, voihan se olla että kortitta ja/tai kännissä ajellaan. Eihän se sillon niin just ole.
- Anonyymi00015
Muistakaa kanssa autoilijat tiaisenkadulla on tasa-arvoiset risteykset! Nyrkin heristely ei auta jos on väistämisvelvollinen!
- Anonyymi00016
Se väistää joka pelekää.
- Anonyymi00017
up...
- Anonyymi00018
Aha
- Anonyymi00019
Koska sukkahousut kiristää eikä ole sumuvaloja.
- Anonyymi00020
Ettei olisi kakille kiire...?
- Anonyymi00023
Jos pyöräilijä taluttaa pyörää suojatien yli, hän on jalankulkija, jolle on annettava esteetön kulku.
Pyörällä saa ajaa suojatien yli.
Jos pyöräilijä ajaa suojatien yli, niin väistämissäännöt menevät ajoneuvojen liikennesääntöjen ja liikennemerkkien mukaan. Jos väistämisvelvollisuutta ei ole osoitettu liikennemerkillä, väistäminen pyörätien ja ajoradan risteyksessä määräytyy liikennesäännön mukaan: risteyksessä pyörätieltä ajoradalle tulevan pyöräilijän on väistettävä sekä oikealta että vasemmalta tulevaa ajoradan liikennettä. Tästä huolimatta kääntyvän ajoneuvon on aina väistettävä risteävää tietä ylittävää jalankulkijaa, pyöräilijää ja mopoilijaa. - Anonyymi00024
Tuo tiaisenkatu on kyl nykyisin katastrofi ajetaan kovaa tasaarvoisista risyeyksistä välittämättä. Ihmettelen miksi kolmiot poistettiin? Ajataanko näillä muutoksilla liikenne turvallisuutta! Mutalantielle tuli kolmiot takasin asuuko siellä joku vaikutus valtainen? Ehkä👌
- Anonyymi00025
Mutalassa asuu pari vaikutusvaltaista juoppoa.
- Anonyymi00026
Talutan menemään ja toisinaan osuu. Lentää muovin paloja ympäriinsä. Siinäs oppii varomaan.
- Anonyymi00027
Hyvä seppo T. Rafe---
- Anonyymi00028
Kovaa on elämä...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791309
- 821172
- 96967
- 48813
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40713Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83589Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä29516Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111510Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44468Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33455