Siis, sain tuollaista postia lauantaina ? Meillä on näköjään viikonloppuisinkin postinjakelua , tuokin uutta ?!
Asiaan, sain ison kirjeen jossa tarjoavat minulle ilmaiseksia vyöruusurokotuksia , ja tutkimuksia 2 - 3 käyntiä vastaanotolle ?
Katsoin mitä tekoäly tästä kertoo, ja kertoihan se näemmä jotain ...
FinDementia-tutkimus 76 vuotta täyttäneille ja sitä vanhemmille.
Tutkimus ja ilmainen rokote
Voit saada maksuttoman rokotussarjan ja terveystarkastukset osallistumalla FinDementia-tutkimukseen. Tutkimus on tarkoitettu 76 vuotta täyttäneille ja sitä vanhemmille, jotka eivät ole aiemmin saaneet vyöruusurokotetta.
Yli 76-vuotiaille suositellaan erittäin tehokasta Shingrix-vyöruusurokotetta. Rokote on maksullinen (n. 265 € / annos), mutta voit saada sen ilmaiseksi osallistumalla valtakunnalliseen FinDementia-tutkimukseen, jossa selvitetään rokotteen vaikutusta muistisairauksien ehkäisyyn.
Onko teille tarjottu tuollaista tutkimusta ?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011858833.html
Vyöruusurokotus yli 76 vuotialle ilmaiseksi ?
17
192
Vastaukset 17
- Anonyymi00001
Kolmonen
En saa kolmen vuoden kuluessa dementiaa
Osaan laskea päässä neliöjuuren kolmella numerolla oikein- Anonyymi00005
Silkasta uteliaisuudesta, mitä lasket. On tapana napata kiinni kaikkiin matikan tehtäviin, vieläkö on kaavat muistissa.
- Anonyymi00007
Tarvitsetko tuota tietoa useinkin ?
Minulla on laskin jokan muistaa minun puolesta nykyään kaikki laskutehtävät. Kunhan tehtävän tulee oikean muotoinen laskujärjestys. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Minulla on laskin jokan muistaa minun puolesta nykyään kaikki laskutehtävät. Kunhan tehtävän tulee oikean muotoinen laskujärjestys.Tottakai. Geometrinen keskiarvo = keskiverto
on rakenteellinen keskimäärämuutos
Esim. jos osake nousee 40% ja sen jälkee laskee 40% sen muutos on 1,4×0.6 neliöjuuri (miinus 1) eli miinus 8,3 prosenttia (laskua siis)
Osaan myös päässä laskea likimääräisen prosentin jolla jokin esim 10 vuodessa kaksinkertaistuu, tämä diskontaamista varten - Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Minulla on laskin jokan muistaa minun puolesta nykyään kaikki laskutehtävät. Kunhan tehtävän tulee oikean muotoinen laskujärjestys.Minulla onnlaskin -ajatus
Kommentoin tätä vielä
Asiat ymmärretään päässälaskulla josta seuraa ote lukuihin, heti näkee onko jossain väitteessä tms virhe
Eri asia on laskea tarkasti menoja ja tuloja ja veroja sitten, kun asian idea on päässälaskulla tajuttu. Usein laskinta tai exceliä ei edes tarvitse
- Anonyymi00002
Ystävä sai kirjeen ja lukaisin kun hän pohti mitä tehdä.
Siinä kerrotaan että toiset saavat lume- ja toiset todellisen rokotuksen ja vasta tutkimuksen päätyttyä saa tietää kumman itse on saanut.
Jos haluaa ottaa nyt jo vyöruusurokotteen toisaalla ja maksaa sen itse, voi kyllä osallistua tutkimukseen mutta pitää kertoa tutkimuksen yhteyshenkilölle että on jo rokote.
Lääkärin tarkastukset, varmaan muita kokeita ja sen rokotteesta alzheimerintaudille saadun tutkimustuloksen kyllä saa osallistuessaan. Mutta siis itse ilmaisen rokotteen saaminen ei ole varma, voi saada tai ei.
Näin itse nopeasti luin, eikä kirjelmä nyt ole tässä että voisin mitään tarkistaa.
Saa korjata jos joku toinen on saanut eri käsityksen.
Tutkimuksen tekijä näyttää olevan dosentti joten ilmeisesti hän tekee tohtorin väitöskirjaa, tämä omaa arvelua.
Olen kyllä ajatellut että nappaisin siitä puhelinnumeron ja rimpautan jos on mahdollista minun osallistua kun on suvussa tautia, joten kiinnostaa. En ole varma, voin myös pyytää reseptin ja ostaa itse, lapsi tökkää piikin kun on alan ihminen ja saan suojan kun olen vesirokon sairastanut.
Onkohan muuten varma että se rokote antaa varman suojan vyöruusulle, vai onko siinäkin vaihtoehto, antaa tai ei. Tämä sama lapsi sairasti sen, oli järkyttävän kipeä tauti.- Anonyymi00006
"hän tekee tohtorin väitöskirjaa, tämä omaa arvelua."
Kirjessa oli kylläkin on, että mukana olisi: FVR - Suomen rokotetutkius onvaltion eritystehtäväyhtiö, joka on syntynyt Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen (THL) kliinisen rokotetutkimuksen tutkimusryhmän ja Tampereen yliopiston rokotetutkimuskeskuksen yhdistymisen myötä.
Tutkimuksen tarkoitus Tämän rokotetutkimuksen ensisijaisena tavoitteena on selvittää vähentääkö GSK:n valmistama vyöruusurokote (Shingrix) muistisairauden esiintymistä 76 vuotta täyttäneillä aikuisilla. Selvitämme vyöruusurokotteen vaikutusta myös muihin aivojen rappeumasairauksiin kuten Parkinsonin tautiin ja ALS-tautiin (amyotrofinen lateraaliskleroosi) sekä vakaviin sydän- ja verisuonitapahtumiin. Lisäksi selvitämme vyöruusurokotteen vaikutusta masennukseen, muistitoimintoihin, elämänlaatuun, aivojen rappeumasairauksiin liittyviin verinäytearvoihin ja hoidon kustannuksiin."
ihmettelen miten lume-rokottella selviä nuo muisti- yn muut tiedot ? tai onhan se niin, että ei ole niitä ilmaisia lounaita!
Mikäli se tosian on niin, että eivät kerro etukäten tarjoavatko vaan lumerokote, niin turhaa ovat minulle kirjettä lähettäneet ! ? - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
"hän tekee tohtorin väitöskirjaa, tämä omaa arvelua."
Kirjessa oli kylläkin on, että mukana olisi: FVR - Suomen rokotetutkius onvaltion eritystehtäväyhtiö, joka on syntynyt Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen (THL) kliinisen rokotetutkimuksen tutkimusryhmän ja Tampereen yliopiston rokotetutkimuskeskuksen yhdistymisen myötä.
Tutkimuksen tarkoitus Tämän rokotetutkimuksen ensisijaisena tavoitteena on selvittää vähentääkö GSK:n valmistama vyöruusurokote (Shingrix) muistisairauden esiintymistä 76 vuotta täyttäneillä aikuisilla. Selvitämme vyöruusurokotteen vaikutusta myös muihin aivojen rappeumasairauksiin kuten Parkinsonin tautiin ja ALS-tautiin (amyotrofinen lateraaliskleroosi) sekä vakaviin sydän- ja verisuonitapahtumiin. Lisäksi selvitämme vyöruusurokotteen vaikutusta masennukseen, muistitoimintoihin, elämänlaatuun, aivojen rappeumasairauksiin liittyviin verinäytearvoihin ja hoidon kustannuksiin."
ihmettelen miten lume-rokottella selviä nuo muisti- yn muut tiedot ? tai onhan se niin, että ei ole niitä ilmaisia lounaita!
Mikäli se tosian on niin, että eivät kerro etukäten tarjoavatko vaan lumerokote, niin turhaa ovat minulle kirjettä lähettäneet ! ? Tämä koetyyppi johtuu ihmisen kyvystä valehdella elämäntapansa, mikä on tämänkin palstan vakiotapa
Tällä yritetään pienentää valehtelun merkitystä
Oletusarvo lääkärillä on realismi, eli että potilas on vähänhuijaava vähänpönttö
Tästä sitten seuraa potilaan kannalta lause
Lääkärin ohjeet on tarkoitettu hulluille ja ne tekevät viisaat osaajat hulluiksi - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tämä koetyyppi johtuu ihmisen kyvystä valehdella elämäntapansa, mikä on tämänkin palstan vakiotapa
Tällä yritetään pienentää valehtelun merkitystä
Oletusarvo lääkärillä on realismi, eli että potilas on vähänhuijaava vähänpönttö
Tästä sitten seuraa potilaan kannalta lause
Lääkärin ohjeet on tarkoitettu hulluille ja ne tekevät viisaat osaajat hulluiksidosentti joten ilmeisesti hän tekee tohtorin väitöskirjaa
D on työttömän ykeisnimitys
Laitoksissa on tutkimusprofessoreita jne jotka eivät pääse dosenteiksi koska eivät ole väitelleet
Tutkimusprof ei ole oikea vanhanaikainen luennoiva ja töitä ohjaava vaan enemmän prosessori
- Anonyymi00004
Sain samanlaisen kirjeen. Toiset saavat lumerokotuksen, toiset oikean.
- Anonyymi00012
Kun kuukausi sitten kuulin aamu-tv:stä tästä rokotuksesta, niin innostuin. No sit luin netistä että puolet saa lumerokoituksen,, ei kiitos . En viitsi ryhtyä asiaan, ja kun ei niistä labratuloksistakaan ei saa itselle mitään tietoa. Niin se on aina noissa tutkimuksissa.
Mies on yli kasikymppinen ja hänelle otettiin vyöruusurokotteet konttihoitajalla, on tilkka halvempi - Anonyymi00013
Tuli juu kirje , lukasin sitä ja totesin humpuukia osittain, lumekerroinrokotus sen tekee.
Heitin vanhojen poisheitettävien lehtien sekaan.
Piikkiä tullut otettua ihan tarpeeksi tällä kakskymmentäluvulla.- Anonyymi00014
"Piikkiä tullut otettua ihan tarpeeksi ..."
Kyllähän tämä piikki-ralli saa näköjään jatkoa ...
THL suosittelee jälleen koronarokotusta riskiryhmille
THL suosittelee rokotusten aloittamista viimeistään samaan aikaan influenssarokotusten kanssa.
https://yle.fi/a/74-20228106
Ei ole vielä tarpeeksi kuollut boomereita ...
- Anonyymi00015
Uusi suositus 80 + koronapiikki ja influenssarokete samalla.
- Anonyymi00016
Kannattaa ottaa nyt, jos on ilmainen. Itselleni tuli viime vuonna 2 rokotusta maksamaan yht. n. 500€!
- Anonyymi00017
Vuosi sitten keväällä nimittäin sain vyöruusun toiseen jalkaani ja jo sen hoitokin oli kallista, (joidenkin muiden isojen laskujen lisänä). Velkaannuin sukulaiselle ja olen vasta nyt toukokuulla selvittänyt nuokin velat ja päässyt vihdoin taloudellisesti "kuiville".
Millekään lomamatkalle ei todellakaan ole varaa. Jos elän, niin ehkä ensi vuonna. - Anonyymi00018
Ei kai lumerokote noin kallis ole ? Tuossa kun eivät kerro saatko oikean vai lume piikin.
Mulla on ollut lotossakin niin huono tuuri, että vaan muutama euro on tullut takaisi, niin kävisi varmasti samoin tuon vyöruusunrokotteen kanssa.
Kun tahtoo olla tämän suomalaisen terveydenhoidon kanssa kuten eräs vanhusten hoitava lääkäri opastaa netissä yli 65vuotiaita, että heillä on peräti yksi kerta vuodessa oikeus käydä terveyskeskuksessa lääkärin vastaanotolla. Huuhuu on tämä tosiaan ylellistä, jos saa yhden 10min vastaanoton suomalaiseen hyvinvointin, siitä se onnellisuus kumpuaa.
Tällä meillä sairaalassa on maahanmuuttajille oma info / vastaanotto (Lasikoppi), jonka kautta he pääsevät kai niin usein kun mieli tekee. Minua sinne ei huolittu vaikka olen muuttanut Ruotsista Suomeen ? Minä en siis silloin olekaan maahanmuuttaja, vaan olen kai sitten papereilla oleva Matu ?!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä35013792 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk66798- 54783
Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä185776- 38745
Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma28715Miia Heikkinen avautui !
Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa64664- 52662
- 57648
- 59641