Vyöruusurokotus yli 76 vuotialle ilmaiseksi ?

Anonyymi-ap

Siis, sain tuollaista postia lauantaina ? Meillä on näköjään viikonloppuisinkin postinjakelua , tuokin uutta ?!

Asiaan, sain ison kirjeen jossa tarjoavat minulle ilmaiseksia vyöruusurokotuksia , ja tutkimuksia 2 - 3 käyntiä vastaanotolle ?

Katsoin mitä tekoäly tästä kertoo, ja kertoihan se näemmä jotain ...

FinDementia-tutkimus 76 vuotta täyttäneille ja sitä vanhemmille.

Tutkimus ja ilmainen rokote
Voit saada maksuttoman rokotussarjan ja terveystarkastukset osallistumalla FinDementia-tutkimukseen. Tutkimus on tarkoitettu 76 vuotta täyttäneille ja sitä vanhemmille, jotka eivät ole aiemmin saaneet vyöruusurokotetta.
Yli 76-vuotiaille suositellaan erittäin tehokasta Shingrix-vyöruusurokotetta. Rokote on maksullinen (n. 265 € / annos), mutta voit saada sen ilmaiseksi osallistumalla valtakunnalliseen FinDementia-tutkimukseen, jossa selvitetään rokotteen vaikutusta muistisairauksien ehkäisyyn.

Onko teille tarjottu tuollaista tutkimusta ?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011858833.html

4

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Kolmonen

En saa kolmen vuoden kuluessa dementiaa

Osaan laskea päässä neliöjuuren kolmella numerolla oikein

• Anonyymi00005
        UUSI

Silkasta uteliaisuudesta, mitä lasket. On tapana napata kiinni kaikkiin matikan tehtäviin, vieläkö on kaavat muistissa.

• Anonyymi00002
      UUSI

Ystävä sai kirjeen ja lukaisin kun hän pohti mitä tehdä.
      Siinä kerrotaan että toiset saavat lume- ja toiset todellisen rokotuksen ja vasta tutkimuksen päätyttyä saa tietää kumman itse on saanut.
      Jos haluaa ottaa nyt jo vyöruusurokotteen toisaalla ja maksaa sen itse, voi kyllä osallistua tutkimukseen mutta pitää kertoa tutkimuksen yhteyshenkilölle että on jo rokote.
      Lääkärin tarkastukset, varmaan muita kokeita ja sen rokotteesta alzheimerintaudille saadun tutkimustuloksen kyllä saa osallistuessaan. Mutta siis itse ilmaisen rokotteen saaminen ei ole varma, voi saada tai ei.
      Näin itse nopeasti luin, eikä kirjelmä nyt ole tässä että voisin mitään tarkistaa.
      Saa korjata jos joku toinen on saanut eri käsityksen.
      Tutkimuksen tekijä näyttää olevan dosentti joten ilmeisesti hän tekee tohtorin väitöskirjaa, tämä omaa arvelua.
      Olen kyllä ajatellut että nappaisin siitä puhelinnumeron ja rimpautan jos on mahdollista minun osallistua kun on suvussa tautia, joten kiinnostaa. En ole varma, voin myös pyytää reseptin ja ostaa itse, lapsi tökkää piikin kun on alan ihminen ja saan suojan kun olen vesirokon sairastanut.
      Onkohan muuten varma että se rokote antaa varman suojan vyöruusulle, vai onko siinäkin vaihtoehto, antaa tai ei. Tämä sama lapsi sairasti sen, oli järkyttävän kipeä tauti.

• Anonyymi00004
      UUSI

Sain samanlaisen kirjeen. Toiset saavat lumerokotuksen, toiset oikean.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      48
      2318
    2. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      146
      1887
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      58
      1865
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      31
      1445
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      55
      1171
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      69
      1086
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      83
      1085
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      881
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      877
    Aihe