Skuuttailijoiden minäminä-asenne

Anonyymi-ap

Ihme ettei skuuteilla tapahdu enemmän onnettomuuksia, kun näkee miten niillä ajellaan. Eilenkin lähestyin autolla risteystä, johon juuri oli vaihtunut minulle suoraan ajavalle vihreä valo. Samaan aikaan risteystä kohti tuli vasemmalta skuutti luultavasti maksimivauhtia. Sen kuski ei osoittautunut mitään merkkejä siitä, että aikoisi pysähtyä punaisiin valoihin, joten olin valmiina painamaan jarrua jos hän ajaa eteen. Tuijotin kaveria tiiviisti, että aiotko tosiaan ajaa alle, ja viime hetkellä hän sitten päätti lopulta jarruttaa, tai ainakin hidasti sen verran, että ajoi päin punaisia vasta minun takaani.

Minäminä on tärkeintä ja itsesuojeluvaisto puutteellinen.

143

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      * kuski ei osoittanut

      • Anonyymi00002

        Osoittanut mitä? Osoittanut ketä?


    • Anonyymi00003

      "52 §
      Kevyen sähköajoneuvon ja moottorilla varustetun polkupyörän ajaminen

      Kevyttä sähköajoneuvoa ja moottorilla varustettua polkupyörää ajettaessa on noudatettava polkupyöräilijää koskevia liikennesääntöjä ja liikenteenohjauslaitteita.

      Sellaista itsestään tasapainottuvaa kevyttä sähköajoneuvoa, joka pysyy tasapainossa myös silloin, kun ajoneuvo ei liiku tai siinä ei ole kuljettajaa, saa kuljettaa myös jalkakäytävällä. Tällöin kuljettajan on annettava jalankulkijalle esteetön kulku."

      • Anonyymi00004

        Mitä lisäarvoa tuo lainaus toi keskusteluun?


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Mitä lisäarvoa tuo lainaus toi keskusteluun?

        Jos asia ei lukemalla selviä, niin sellaiselle henkilölle ei varmaan mitään.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Jos asia ei lukemalla selviä, niin sellaiselle henkilölle ei varmaan mitään.

        Meinaatko että skuuttailijat lukevat kopioimasi pykälän ja siten oppivat käyttäytymään oikein liikenteessä?


      • Anonyymi00007

        Olipa typerä kommentti Tekopykäläpojalta.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Meinaatko että skuuttailijat lukevat kopioimasi pykälän ja siten oppivat käyttäytymään oikein liikenteessä?

        Sitähän ei tiedä, mitä kukin näkee ja lukee. Joku voi lukea vielä monien kymmenien vuosienkin päästä.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Mitä lisäarvoa tuo lainaus toi keskusteluun?

        Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!

        Siitäkin huolimatta on syytä pitää mielessä, että kaikki eivät välttämättä noudata liikennesääntöjä, vaikka heidän pitäisi.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Mitä lisäarvoa tuo lainaus toi keskusteluun?

        ...kysyypi aito kyselijäpösilö.


    • Anonyymi00008

      Skuutit pitäisi yksinkertaisesti kieltää. Myös ne skootterit ilman kilpiä joilla esim. wolt kuskit kaahaa jalkakäytävillä ja teillä.

      • Anonyymi00012

        Ja polkupyörät samalla


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Ja polkupyörät samalla

        No kiellä. Katsotaan, totteleeko kukaan.


    • Anonyymi00013

      Tekopykäläpoika: "Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

      Ei ole velvollinen opettelemaan, älä valehtele! Jokaisella on oikeus kävellä ja pyöräillä, myös lapsilla ja kehitysvammaisilla sekä kaikilla vajaavaltaisilla. Ei ole mitään testiä tai koulutusta asiassa, ei ole velvollisuutta opetella tieliikennelakia, ei ole velvollisuutta opetella liikennemerkkejä. Ajokortti on täysin asia erikseen - mikä sinulle on tuossa niin vaikeaa ymmärtää?

      Älä jatkossa enää ja taas sotke puuroja vellejä keskenään.

      Ellei noudata liikennesääntöjä ja tieliikennelakia, asian osaaminen tai osaamattomuus voidaan tarkastella vasta esitutkinnassa ja käräjäsalissa jälkikäteen.

      • Anonyymi00014

        Jokaisella on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä liikenteessä, vaikka yrität vinkua tuota väärää mielipidettä miten paljon tahansa.


      • Anonyymi00015

        "Tieliikenteen tärkeimmät periaatteet ovat velvollisuus liikennesääntöjen noudattamiseen, tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus ja varovaisuusvelvollisuus. Nämä periaatteet luovat tiivistetyn näkökulman esimerkiksi liikennesääntöjen tarkasteluun."

        Noin on lainsäätäjä kirjoittanut tieliikennelain esityössä.


      • Anonyymi00016

        Tekopykäläpoika: "Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Jokainen? Ei ole velvollisuutta opetella, laki ei tunne sellaista kohtaa. Kaikilla ei ole ajokorttia, ei ainakaan lapsilla eikä kehitysvammaisillla, mutta heillä on oikeus liikkua sekä jalan että pyörällä.

        Tekopykäläpoika on ihan omissa houreissaan. Noudattaminen on 100 % täysin eri asia, ja se voidaan tarkastella vasta jälkikäteen.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Tekopykäläpoika: "Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Jokainen? Ei ole velvollisuutta opetella, laki ei tunne sellaista kohtaa. Kaikilla ei ole ajokorttia, ei ainakaan lapsilla eikä kehitysvammaisillla, mutta heillä on oikeus liikkua sekä jalan että pyörällä.

        Tekopykäläpoika on ihan omissa houreissaan. Noudattaminen on 100 % täysin eri asia, ja se voidaan tarkastella vasta jälkikäteen.

        Ihan jokainen liikenteessä liikkuva on velvollinen noudattamaan liikennesääntöjä. Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta, on velvoite, joka määrätään laissa. Jos ei koskaan liiku liikenteessä, niin sitten ei ole velvoitetta.


      • Anonyymi00020

        Väitätkö poliisia valehtelijaksi? Pasterstein huomauttaa julkaisussaan, että pyöräilijöitä koskevat samat liikennesäännöt kuin muitakin tienkäyttäjiä.

        https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9482615

        Liikennesäännöt koskevat kaikkia tienkäyttäjiä, eli myös jalankulkijoita ja pyöräilijöitä.


    • Anonyymi00021

      Tekopykäläpoika: "Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

      Ei ole minkäälaista velvollisuutta opetella liikennesääntöjä. Ajokortti on asia erikseen, lapsilla ja kehitysvammaisilla varsinkaan ei ole ajokorttia eikä elämänkokemusta. Kaikki saavat kävellä ja pyöräillä.

      Sääntöjen noudattaminen kyetään tarkastelemaan vasta jälkikäteen poliisin toimesta.

      • Anonyymi00022

        On velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä. On velvollisuus, osaa ne tai ei.


      • Anonyymi00023

        Joo, ymmärretään - olet nyt saman päivän aikana jo useamman kerran tehnyt aivan samansisältöisen kommentin samaan ketjuun.

        "Tekopykäläpoika" on tosiaan väärässä: tieliikennelaki ei suoranaisesti velvoita opettelemaan, vaan pelkästään noudattamaan liikennesääntöjä - opettelupakko on hänen omaa tulkintaansa. Toisaalta liikennesääntöjen noudattaminen voi olla vaikeaa, jos niihin ei ole yhtään tutustunut ("opetellut"). Toki liikenneympäristö, -säännöt ja -merkit on pyritty tekemään niin selkeiksi, että hyvällä intuitiolla varustettu osaa ehkä jopa vaistomaisesti toimia useimmissa tilanteissa oikein, vaikkei olisi sääntöjä varsinaisesti opiskellutkaan. Ja kuten itsekin toteat, sitten on niitäkin liikkujia, joiden henkiset tai ruumiilliset kyvyt eivät ole sillä tasolla, että sääntöjen opettelu saati noudattaminen olisi hallinnassa.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        On velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä. On velvollisuus, osaa ne tai ei.

        Ja mitä sitten?

        Liikennerikkeitä ja -rikoksia, vahinkoja, ja jopa onnettomuuksia, sattuu joka ikinen päivä. Lähes kaikille joskus.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Ja mitä sitten?

        Liikennerikkeitä ja -rikoksia, vahinkoja, ja jopa onnettomuuksia, sattuu joka ikinen päivä. Lähes kaikille joskus.

        Kenties, mutta yhdelläkään tienkäyttäjällä ei ole mitään vapautusta liikennesääntöjen noudattamisen suhteen, kuten tuo yksi väittää.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Joo, ymmärretään - olet nyt saman päivän aikana jo useamman kerran tehnyt aivan samansisältöisen kommentin samaan ketjuun.

        "Tekopykäläpoika" on tosiaan väärässä: tieliikennelaki ei suoranaisesti velvoita opettelemaan, vaan pelkästään noudattamaan liikennesääntöjä - opettelupakko on hänen omaa tulkintaansa. Toisaalta liikennesääntöjen noudattaminen voi olla vaikeaa, jos niihin ei ole yhtään tutustunut ("opetellut"). Toki liikenneympäristö, -säännöt ja -merkit on pyritty tekemään niin selkeiksi, että hyvällä intuitiolla varustettu osaa ehkä jopa vaistomaisesti toimia useimmissa tilanteissa oikein, vaikkei olisi sääntöjä varsinaisesti opiskellutkaan. Ja kuten itsekin toteat, sitten on niitäkin liikkujia, joiden henkiset tai ruumiilliset kyvyt eivät ole sillä tasolla, että sääntöjen opettelu saati noudattaminen olisi hallinnassa.

        Ei ole väitetty mitään opetuspakosta, vaan on sanottu, että tienkäyttäjillä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä. Olet näköjään niin kuutamolla, että kirjoitat täysin fiktiivisiä ja pääsi keksimiä juttuja, uskoen niitä totuudeksi.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Ei ole väitetty mitään opetuspakosta, vaan on sanottu, että tienkäyttäjillä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä. Olet näköjään niin kuutamolla, että kirjoitat täysin fiktiivisiä ja pääsi keksimiä juttuja, uskoen niitä totuudeksi.

        Ei ole väitetty opetuspakosta, mutta opettelupakosta eli velvollisuudesta opetella on. Ja velvollisuus on "ympäristöltä tuleva PAKKO jonkin tekemiseen tai tekemättä jättämiseen oikeudellisesti tai moraalisesti" (Wikisanakirja). Tieliikennelaki ei kuitenkaan puhu velvollisuudesta (eli pakosta) opetella liikennesääntöjä, vaan pelkästään velvollisuudesta noudattaa niitä. Huomaatko eron?


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Ei ole väitetty mitään opetuspakosta, vaan on sanottu, että tienkäyttäjillä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä. Olet näköjään niin kuutamolla, että kirjoitat täysin fiktiivisiä ja pääsi keksimiä juttuja, uskoen niitä totuudeksi.

        Kannattaa viimeistään nyt hieman löysätä paidan kaulusta; ei taida tällä hetkellä veri kiertää ihan ylös asti. Hengitä syvään ja rauhallisesti, sen jälkeen yrität uudelleen.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Kannattaa viimeistään nyt hieman löysätä paidan kaulusta; ei taida tällä hetkellä veri kiertää ihan ylös asti. Hengitä syvään ja rauhallisesti, sen jälkeen yrität uudelleen.

        Tienkäyttäjillä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä. Paidan kaulus ei vaikuta asiaan.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Tienkäyttäjillä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä. Paidan kaulus ei vaikuta asiaan.

        Ota kravatti pois kuristamasta.


    • Anonyymi00028

      Tekopykäläpoika nyt: "Ei ole väitetty mitään opetuspakosta, vaan on sanottu, että tienkäyttäjillä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä."

      Onkohan huono muisti päässyt iskemään? TPP on näköjään niin kuutamolla, että siitä on oksat poissa.

      Tekopykäläpoika aikaisemmin: "Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

      Kannattaa kirjoittaa mitä tarkoittaa, ja tarkoittaa mitä kirjoittaa, niin ei joudu sitten jälkikäteen perumaan puheitaan...! Tekopykäläpoika ei ole väittänyt mitään opetuspakosta, mutta hän on väittänyt virheellisesti opettelupakosta.

      Ei ole mitään opettelupakkoa, ei siis ole mitään velvollisuutta opetella liikennesääntöjä.

      Kaikilla on oikeus olla liikenteessä jalankulkijana ja pyöräilijänä, myös lapsilla ja kehitysvammaisilla. He eivät varmuudella osaa tieliikennelakia, ja osa ihmisistä ei tule asioita edes koskaan oppimaan. Edes kaikki autoilijat eivät osaa liikennesääntöjä, vaan osaavat vain osan niistä.

      Ellei osaa liikennesääntöjä, asia voidaan testata vasta jälkikäteen poliisin ja oikeuslaitoksen toimesta. Liikkuminen on ihmisen perusoikeus, vaikka liikennesääntöjä ei olisikaan koskaan opetellut, eikä niitä osaisi. Riittää että osaa liikennesäännöistä jotakin, kenties alkeet, mutta opetteluun ei ole mitään velvollisuuksia.

      • Anonyymi00030

        Taidat sekoittaa eri kirjoittajat toisiinsa.


      • Anonyymi00032

        ---Tienkäyttäjillä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä. Paidan kaulus ei vaikuta asiaan.

        Osalla mielenterveysongelma vaikuttaa molempiin. Liikennesäännöt ovat päähänpinttymä, eikä niitä saa pois mielestä, vaan niitä pitää opettaa muille koko ajan.

        ---Tekopykäläpoika aikaisemmin: "Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Tuossa asia on totaalisen väärin sanottu.

        ---Kaikilla on oikeus olla liikenteessä jalankulkijana ja pyöräilijänä, myös lapsilla ja kehitysvammaisilla. He eivät varmuudella osaa tieliikennelakia, ja osa ihmisistä ei tule asioita edes koskaan oppimaan. Edes kaikki autoilijat eivät osaa liikennesääntöjä, vaan osaavat vain osan niistä.

        Jotta saisi ajokortin, inssiajossa pitää saada noin 70 - 80 % vastauksista oikein. Pitää siis osata autoilijan liikennesäännöt jollakin tasolla. Kaikki eivät saa ajokorttia koskaan, vaikka haluaisivat.

        Lapset ja kehitysvammaiset saavat käyttää teitä siinä missä kaikki muutkin, vaikka osaavat liikennesäännöistä vain alkeet. Mitään opetteluvelvollisuutta ei ole, ja koulussa asioita opetetaan huonosti ja vain nimellisesti. Liikkuminen on silti kaikille perusoikeus.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Taidat sekoittaa eri kirjoittajat toisiinsa.

        "Taidat sekoittaa eri kirjoittajat toisiinsa."

        Niinkö. Se selviää yhdellä kysymyksellä.

        Onko tekopykäläpoika tässä sanonut asian oikein vai väärin: "Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"?


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Taidat sekoittaa eri kirjoittajat toisiinsa.

        Ainakin kolme eri keskustelijaa on tässäkin keskustelussa, ellei jopa enemmän.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        "Taidat sekoittaa eri kirjoittajat toisiinsa."

        Niinkö. Se selviää yhdellä kysymyksellä.

        Onko tekopykäläpoika tässä sanonut asian oikein vai väärin: "Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"?

        Mutta tekopykäläpojan erottaa tästä vastauksesta.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Mutta tekopykäläpojan erottaa tästä vastauksesta.

        Jos luulet eri kirjoittajia samaksi, niin noin voi kuvitella.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Mutta tekopykäläpojan erottaa tästä vastauksesta.

        Sinulla on pakkomielle. Tuntuuko hyvältä?


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Sinulla on pakkomielle. Tuntuuko hyvältä?

        ---Onko tekopykäläpoika tässä sanonut asian oikein vai väärin: "Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"?

        Tuosta vastauksesta kykenee erottamaan, onko kyseessä yksi ja sama vaiko eri kirjoittaja.

        Vastausta ei vaan kuulu.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        ---Onko tekopykäläpoika tässä sanonut asian oikein vai väärin: "Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"?

        Tuosta vastauksesta kykenee erottamaan, onko kyseessä yksi ja sama vaiko eri kirjoittaja.

        Vastausta ei vaan kuulu.

        Yksi anonyymi on kirjoittanut: Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!

        Toinen anonyymi on kirjoittanut: Tienkäyttäjillä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä.


    • Anonyymi00037

      Poljin tänään pyörätietä. Kovaa ja huomaamattomasti tuli skuutti takaa. Niitä on syytä varoa.

    • Anonyymi00038

      "Taidat sekoittaa eri kirjoittajat toisiinsa."

      "Niinkö. Se selviää yhdellä kysymyksellä.

      Onko tekopykäläpoika tässä sanonut asian oikein vai väärin: "Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"?"

      Eipä ole vieläkään kuulunut pyydettyä vastausta vai olisiko tullut katumapäälle?

      • Anonyymi00040

        Ei kukaan ota vastuuta jonkun toisen kirjoituksesta.


      • Anonyymi00041

        Tämän saman tahtoisin itsekin myös tietää ja siihen ei ole tullut tähän asti vastausta vieläkään, että mistä tai minkä kautta pyöräilijän pitäisi täysin kiistatta ja selkeästi tuntea liikennesäännöt ja olla velvollinen noudattamaan niitä myös, kuten moottoriajoneuvon kuljettajan autokoulussa, koska sähköinen asiointi on valintamahdollisuus, ei pakko, kuten paikkana on tämäkin.-sivu


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Ei kukaan ota vastuuta jonkun toisen kirjoituksesta.

        Voit kyllä vastata tuohon asiaan, jolloin sinut voi erottaa toisesta kirjoittajasta. Milloin aiot vastata kysymykseen?


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Voit kyllä vastata tuohon asiaan, jolloin sinut voi erottaa toisesta kirjoittajasta. Milloin aiot vastata kysymykseen?

        Vastaus löytyy jo keskustelusta.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Vastaus löytyy jo keskustelusta.

        Eli sinä olet tekopykäläpoika, vaikka muuta yrität väittää. Se oli tiedossa.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Voit kyllä vastata tuohon asiaan, jolloin sinut voi erottaa toisesta kirjoittajasta. Milloin aiot vastata kysymykseen?

        ...kysyypi aito kyselijäpösilö.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        ...kysyypi aito kyselijäpösilö.

        Et sinä ole pösilö, tai voit olla sitäkin. Sinä olet Tekopykäläpoika, joka kopioi lakipykäliä. Haluaisit olla oikea alakoulun luokanopettaja.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Et sinä ole pösilö, tai voit olla sitäkin. Sinä olet Tekopykäläpoika, joka kopioi lakipykäliä. Haluaisit olla oikea alakoulun luokanopettaja.

        Sinä vietät paljon aikaa täällä hokemassa tekopykäläpoikaa. Ajatteletko häntä koko ajan?


      • Anonyymi00114
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Sinä vietät paljon aikaa täällä hokemassa tekopykäläpoikaa. Ajatteletko häntä koko ajan?

        Puutun tietenkin satujuttuihisi aina, kun yritetty teksti ylittää taitosi. Yleensä tyydyt kopioimaan lakipykäliä sanasta sanaan, koska jos käyt tulkitsemaan niitä, niin pieleen menee ja pahasti.

        Lain tulkitseminen kannattaa jättää niille, jotka asiasta ymmärtävät. Sinä voit siis jatkaa pelkkää kopiointiasi, ja kysyä asiaa tarvittaessa ministeriöstä.


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00114 kirjoitti:

        Puutun tietenkin satujuttuihisi aina, kun yritetty teksti ylittää taitosi. Yleensä tyydyt kopioimaan lakipykäliä sanasta sanaan, koska jos käyt tulkitsemaan niitä, niin pieleen menee ja pahasti.

        Lain tulkitseminen kannattaa jättää niille, jotka asiasta ymmärtävät. Sinä voit siis jatkaa pelkkää kopiointiasi, ja kysyä asiaa tarvittaessa ministeriöstä.

        Sinä raukka luulet kaikkia kirjoittajia samaksi henkilöksi.


      • Anonyymi00122
        Anonyymi00117 kirjoitti:

        Sinä raukka luulet kaikkia kirjoittajia samaksi henkilöksi.

        Kyllä Tekopykäläpoika tunnistetaan.


    • Anonyymi00050

      "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

      Tämähän on täysin ja 100 % väärin sanottu, koska puurot ja vellit ovat sekaisin.

      • Anonyymi00051

        Ylikomisario Dennis Pasterstein muistuttaa, että pyöräilijöitä koskevat samat liikennesäännöt kuin muitakin tienkäyttäjiä.

        Liikennesäännöt koskevat kaikkia tienkäyttäjiä, toteaa myös poliisi. Liikennesäännöt koskevat siten myös jalankulkijoita ja pyöräilijöitä. Tienkäyttäjillä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä.


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Ylikomisario Dennis Pasterstein muistuttaa, että pyöräilijöitä koskevat samat liikennesäännöt kuin muitakin tienkäyttäjiä.

        Liikennesäännöt koskevat kaikkia tienkäyttäjiä, toteaa myös poliisi. Liikennesäännöt koskevat siten myös jalankulkijoita ja pyöräilijöitä. Tienkäyttäjillä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä.

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.perhonjokilaakso.fi/artikkeli/talta-nayttaa-sata-vuotta-sitten-vaadittu-polkupyorakortti&ved=2ahUKEwjnqNXuhv6PAxWxKhAIHck4AccQFnoECCQQAQ&usg=AOvVaw1u-bEA-YHA396jcZ2PRUm2


        Tämä on edelleen täysin ja 100% väärin sanottu täällä ja muutenkin sähköisen asioinnin kautta, koska sähköinen asiointi on valintamahdollisuus, ei pakko.
        Autokoulu ja polkupyöräkoulukin on ollut olemassa jo paljon ennen sähköistä asiointia sekä tiedoitus on mennyt silti hyvin myös perille.-sivu


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Ylikomisario Dennis Pasterstein muistuttaa, että pyöräilijöitä koskevat samat liikennesäännöt kuin muitakin tienkäyttäjiä.

        Liikennesäännöt koskevat kaikkia tienkäyttäjiä, toteaa myös poliisi. Liikennesäännöt koskevat siten myös jalankulkijoita ja pyöräilijöitä. Tienkäyttäjillä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä.

        Missä velvoitetaan opettelemaan, kerro se jo?

        Kaikilla on oikeus pyöräillä ja kävellä, myös lapsilla ja kehitysvammaisilla. He eivät osaa edes liikennemerkkejä, ehkä vain osan niistä.


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Missä velvoitetaan opettelemaan, kerro se jo?

        Kaikilla on oikeus pyöräillä ja kävellä, myös lapsilla ja kehitysvammaisilla. He eivät osaa edes liikennemerkkejä, ehkä vain osan niistä.

        Tässä Suomen tieliikennelaista:

        2 luku

        Tieliikenteen periaatteet

        3 § (17.12.2020/1040)

        Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet

        Vaaran ja vahingon välttämiseksi tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta.

        Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata.

        4 §
        Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.

        - - - -

        Laissa puhutaan vain "tienkäyttäjästä" eli tienkäyttäjiä ovat myös: kaikki jalankulkijat ikään, rotuun, sukupuoleen, terveyteen jne katsomatta.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Tässä Suomen tieliikennelaista:

        2 luku

        Tieliikenteen periaatteet

        3 § (17.12.2020/1040)

        Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet

        Vaaran ja vahingon välttämiseksi tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta.

        Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata.

        4 §
        Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.

        - - - -

        Laissa puhutaan vain "tienkäyttäjästä" eli tienkäyttäjiä ovat myös: kaikki jalankulkijat ikään, rotuun, sukupuoleen, terveyteen jne katsomatta.

        Eli ei sanaakaan mistään velvollisuudesta opetella tieliikennelakia.

        Kaikilla on oikeus kävellä ja pyöräillä.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Eli ei sanaakaan mistään velvollisuudesta opetella tieliikennelakia.

        Kaikilla on oikeus kävellä ja pyöräillä.

        Toisilla on elämä vaikeata!

        Luetun ymmärtäminen on elämässä tärkeä asia!


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Toisilla on elämä vaikeata!

        Luetun ymmärtäminen on elämässä tärkeä asia!

        Perustele sitten jos pystyt, kun sähköinen asiointi on valintamahdollisuus, ei pakko ja muutenkin, että mistä tai minkä kautta pyöräilijän olisi/on pakko velvollisuus opetella tuntemaan tieliikennelakia sekä noudattamaan liikennesääntöjä jos pyöräilijälle voidaan antaa myös pakkotuomio.-sivu


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Eli ei sanaakaan mistään velvollisuudesta opetella tieliikennelakia.

        Kaikilla on oikeus kävellä ja pyöräillä.

        Yksi vain jaksaa jankata samaa asiaa!


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Yksi vain jaksaa jankata samaa asiaa!

        Jos et itse jankkaa samaa asiaa niin kerro perustellusti sitten mistä tai minkä kautta pyöräilijän olisi/on pakko velvollisuus opetella tieliikennelakia ja olla pakko sekä velvollisuus noudattaa sitä myös liikenteessä, kun jätetään sähköinen asiointi pois vaihtoehdoista, koska se on valintamahdollisuus, ei pakko.-sivu


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Yksi vain jaksaa jankata samaa asiaa!

        Miksi et vain vastaa, teitkö Tekopykäläpoikana virheen vai et. (Kyllä teit!)

        Jalankulku ja pyöräily on kaikille sallittua, myös lapsille ja kehitysvammaisille. Vaade jostakin tieliikennelain opettelusta on aivan haitarista vedettyä satua. Liikkuminen on ihmisen perusoikeus, ajokortti on vapaaehtoista.

        Kaikki ajokortin haltijatkaan eivät hallitse liikennesääntöjä, ainoastaan osan niistä. Asiat kyetään tarkastelemaan aina jälkikäteen esitutkinnan kautta.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Jos et itse jankkaa samaa asiaa niin kerro perustellusti sitten mistä tai minkä kautta pyöräilijän olisi/on pakko velvollisuus opetella tieliikennelakia ja olla pakko sekä velvollisuus noudattaa sitä myös liikenteessä, kun jätetään sähköinen asiointi pois vaihtoehdoista, koska se on valintamahdollisuus, ei pakko.-sivu

        Vastaus löytyy jo tästä keskustelusta, mikä vaikuttaa siihen, että on noudatettava liikennesääntöjä. "Vaaran ja vahingon välttämiseksi tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta."

        Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä, määrätään tieliikennelain kolmannessa pykälässä.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

        Vastaus löytyy jo tästä keskustelusta, mikä vaikuttaa siihen, että on noudatettava liikennesääntöjä. "Vaaran ja vahingon välttämiseksi tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta."

        Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä, määrätään tieliikennelain kolmannessa pykälässä.

        Edelleen tämä keskustelu täällä liittyy sähköiseen asiointiin, joka on valintamahdollisuus, ei pakko. Joten pyöräilyssä tai jalankulussakin on valintamahdollisuus noudattaako liikennesääntöjä vai ei. Ja näin ollen jalankulkijalle tai pyöräilijälle annettu mahdollinen pakkotuomio liikennesääntöjen noudattamattomuudesta on aiheeton/perusteeton.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Edelleen tämä keskustelu täällä liittyy sähköiseen asiointiin, joka on valintamahdollisuus, ei pakko. Joten pyöräilyssä tai jalankulussakin on valintamahdollisuus noudattaako liikennesääntöjä vai ei. Ja näin ollen jalankulkijalle tai pyöräilijälle annettu mahdollinen pakkotuomio liikennesääntöjen noudattamattomuudesta on aiheeton/perusteeton.

        Melkoista soopaa tuo kirjoitus.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Melkoista soopaa tuo kirjoitus.

        Kerron mitä tuo sinun kirjoitus sitten oli/on: Kun joku väittää kirjoitusta "melkoiseksi soopaksi" ilman perusteluja, kyseessä on perusteeton mielipide tai subjektiivinen arvostelma. Ilman kunnollisia perusteluja tälläinen väite on lähinnä pelkkää kritiikkiä tai tyhjää retoriikkaa.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Kerron mitä tuo sinun kirjoitus sitten oli/on: Kun joku väittää kirjoitusta "melkoiseksi soopaksi" ilman perusteluja, kyseessä on perusteeton mielipide tai subjektiivinen arvostelma. Ilman kunnollisia perusteluja tälläinen väite on lähinnä pelkkää kritiikkiä tai tyhjää retoriikkaa.

        Tieliikennelaissa määrätty velvoite noudattaa liikennesääntöjä on jo esitetty. Ei tarvitse esittää samaa faktaa uudelleen.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Tieliikennelaissa määrätty velvoite noudattaa liikennesääntöjä on jo esitetty. Ei tarvitse esittää samaa faktaa uudelleen.

        Tuo väite on valheellinen, koska jalankulkijalla ja pyöräilijällä ei ole mitään laillista pakkoa opetella tuntemaan liikennesäännöt sekä olla velvollinen noudattamaan niitä myös mistään tai minkään kautta, kun tämä sähköinen asiointi täälläkin on valintamahdollisuus, ei pakko.


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Tuo väite on valheellinen, koska jalankulkijalla ja pyöräilijällä ei ole mitään laillista pakkoa opetella tuntemaan liikennesäännöt sekä olla velvollinen noudattamaan niitä myös mistään tai minkään kautta, kun tämä sähköinen asiointi täälläkin on valintamahdollisuus, ei pakko.

        Jokaisella tienkäyttäjällä on velvollisuus noudattaa liikenteessä liikennesääntöjä. Ei ole mielipiteestä kyse, vaan asia määrätään selkeästi ja yksiselitteisesti tieliikennelaissa.


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Jokaisella tienkäyttäjällä on velvollisuus noudattaa liikenteessä liikennesääntöjä. Ei ole mielipiteestä kyse, vaan asia määrätään selkeästi ja yksiselitteisesti tieliikennelaissa.

        Missä laissa velvoitetaan opettelemaan tieliikennelaki ja siis liikennesäännöt?

        Kerro se lain kohta, vaiko ei missään?

        Myös lapsilla ja kehitysvammaisilla on oikeus kävellä ja pyöräillä, vaikka he osaavat liikennesäännöistä vain pienen osa, jos sitäkään.

        Mikä sinun on tässä niin vaikeaa ymmärtää?


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

        Missä laissa velvoitetaan opettelemaan tieliikennelaki ja siis liikennesäännöt?

        Kerro se lain kohta, vaiko ei missään?

        Myös lapsilla ja kehitysvammaisilla on oikeus kävellä ja pyöräillä, vaikka he osaavat liikennesäännöistä vain pienen osa, jos sitäkään.

        Mikä sinun on tässä niin vaikeaa ymmärtää?

        Luetun ymmärtäminen ei ilmeisesti luonnistu? Jokaisella tienkäyttäjällä on velvollisuus noudattaa liikenteessä liikennesääntöjä, määrätään tieliikennelaissa.


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen ei ilmeisesti luonnistu? Jokaisella tienkäyttäjällä on velvollisuus noudattaa liikenteessä liikennesääntöjä, määrätään tieliikennelaissa.

        Missä siitä velvollisuudesta opetella säädetään? Anna nyt se lain kohta.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Missä siitä velvollisuudesta opetella säädetään? Anna nyt se lain kohta.

        Minä en ole väittänyt mistään opettelemisen velvollisuudesta. Minä olen kirjoittanut, että pitää noudattaa liikennesääntöjä. Tieliikennelaki määrää, että tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta. Pitää noudattaa, vaikka ei osaisikaan. Paljon helpompi on noudattaa, kun osaa.


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Minä en ole väittänyt mistään opettelemisen velvollisuudesta. Minä olen kirjoittanut, että pitää noudattaa liikennesääntöjä. Tieliikennelaki määrää, että tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta. Pitää noudattaa, vaikka ei osaisikaan. Paljon helpompi on noudattaa, kun osaa.

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Sinä siis et ole tämän kirjoittaja. Tämän kirjoittaja oli Tekopykäläpoika.


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Sinä siis et ole tämän kirjoittaja. Tämän kirjoittaja oli Tekopykäläpoika.

        Sairas taidat olla mieleltäsi. Ei voi mitään.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Jokaisella tienkäyttäjällä on velvollisuus noudattaa liikenteessä liikennesääntöjä. Ei ole mielipiteestä kyse, vaan asia määrätään selkeästi ja yksiselitteisesti tieliikennelaissa.

        Ja edelleenkään ei ole missään tai mitään sellaista paikkaa, jossa jalankulkijan ja pyöräilijän olisi/on pakosta määrätty tuntemaan yhtä selkeästi ja yksiselitteisesti liikennesäännöt ja olla velvollinen noudattamaan niitä myös.


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Ja edelleenkään ei ole missään tai mitään sellaista paikkaa, jossa jalankulkijan ja pyöräilijän olisi/on pakosta määrätty tuntemaan yhtä selkeästi ja yksiselitteisesti liikennesäännöt ja olla velvollinen noudattamaan niitä myös.

        Jokaisella tienkäyttäjällä on velvollisuus noudattaa liikenteessä liikennesääntöjä, määrää tieliikennelaki.


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Missä siitä velvollisuudesta opetella säädetään? Anna nyt se lain kohta.

        Luetun ymmärtämisessä on näköjään edelleenkin haasteita. Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta, määrätään tieliikennelaissa. On velvollisuus noudattaa, vaikka ei tiedä tai osaa mitään.


      • Anonyymi00088
        Anonyymi00086 kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessä on näköjään edelleenkin haasteita. Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta, määrätään tieliikennelaissa. On velvollisuus noudattaa, vaikka ei tiedä tai osaa mitään.

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Tekopykäläpoika on kertonut sanasta sanaan tuolla tavoin.

        Mitä mieltä olet tuosta lauseesta: totta vaiko valhetta?


      • Anonyymi00089
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Jokaisella tienkäyttäjällä on velvollisuus noudattaa liikenteessä liikennesääntöjä. Ei ole mielipiteestä kyse, vaan asia määrätään selkeästi ja yksiselitteisesti tieliikennelaissa.

        Missä siitä velvollisuudesta opetella tieliikennelaki aka liikennesäännöt säädetään, anna se lain kohta.


      • Anonyymi00110
        Anonyymi00089 kirjoitti:

        Missä siitä velvollisuudesta opetella tieliikennelaki aka liikennesäännöt säädetään, anna se lain kohta.

        Luetun ymmärtäminen ei taida oikein sujua. Kirjoituksessa mainitaan velvoite noudattaa liikennesääntöjä. Ei mainita muita velvoitteita.


      • Anonyymi00113
        Anonyymi00110 kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen ei taida oikein sujua. Kirjoituksessa mainitaan velvoite noudattaa liikennesääntöjä. Ei mainita muita velvoitteita.

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Tuosta suorasta lainauksesta, siis valheesta, voit yrittää vielä itsellesi selvittää, mitä siinä sanotaan. Olisiko vain niin, että sinulle on käynyt paha moka, ja olet kirjoittanut yli taitojesi. Sinä et vaan osaa.


      • Anonyymi00120
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Tuosta suorasta lainauksesta, siis valheesta, voit yrittää vielä itsellesi selvittää, mitä siinä sanotaan. Olisiko vain niin, että sinulle on käynyt paha moka, ja olet kirjoittanut yli taitojesi. Sinä et vaan osaa.

        Kukaan ei edelleenkään ota vastuuta jonkun toisen kirjoituksista.


      • Anonyymi00123
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Tuosta suorasta lainauksesta, siis valheesta, voit yrittää vielä itsellesi selvittää, mitä siinä sanotaan. Olisiko vain niin, että sinulle on käynyt paha moka, ja olet kirjoittanut yli taitojesi. Sinä et vaan osaa.

        Totta, paha valhe kirjoittajalta, josta minä en ainakaan ota vastuuta.


      • Anonyymi00136
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Missä velvoitetaan opettelemaan, kerro se jo?

        Kaikilla on oikeus pyöräillä ja kävellä, myös lapsilla ja kehitysvammaisilla. He eivät osaa edes liikennemerkkejä, ehkä vain osan niistä.

        Äidit opettavat taaperonsa ajamaan, kävelemään, juoksemaan, lentämään, uimaan, liukumaan toisten ihmisten eteen vailla mitään pelisilmää koska mä voin.
        Siinä teille juurisyy.


    • Anonyymi00065

      "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

      Tästä valheellisesta väittämästä ei tarvitse edes keskustella, koska väite siis on valheellinen.

      • Anonyymi00073

        Jokaisella tienkäyttäjällä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä liikenteessä, määrätään tieliikennelaissa. On velvollisuus noudattaa, vaikka ei osaisi. Helpompi on noudattaa, kun opettelee ja osaa.


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Jokaisella tienkäyttäjällä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä liikenteessä, määrätään tieliikennelaissa. On velvollisuus noudattaa, vaikka ei osaisi. Helpompi on noudattaa, kun opettelee ja osaa.

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Missä laissa on se kohta velvollisuudesta opetella? Anne se pykälä.


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Missä laissa on se kohta velvollisuudesta opetella? Anne se pykälä.

        Ei löydy tuollaista väitettä viestistä, johon vastasit. Taitaa jokin maaninen vaihe olla päällä teikäläisellä.


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Missä laissa on se kohta velvollisuudesta opetella? Anne se pykälä.

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Ei ole laissa mitään velvollisuutta opetella. Oppivelvollisuus on koulussa, mutta sielläkään ei oli oppimisvelvoitetta.

        Autokoulussakin riittää, kun osaa 75-80% säännöistä. Sitten saa ajaa jopa rekkaa.


      • Anonyymi00083

        Velvollisuus noudattaa lakeja (lainkuuliaisuus) on yksi keskeisimmistä kansalaisvelvollisuuksista.


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Velvollisuus noudattaa lakeja (lainkuuliaisuus) on yksi keskeisimmistä kansalaisvelvollisuuksista.

        Jos näin on niin mikä on se paikka, jossa ne lait pitää tuntea ja olla velvollinen noudattamaan niitä myös, koska tämä sähköinen asiointi on valintamahdollisuus, ei pakko.
        Joten näin ollen tältä pohjalta ja perusteella lakienkin tunteminen ja velvollisuus noudattaa niitä myös ei ole pakko.-sivu


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00084 kirjoitti:

        Jos näin on niin mikä on se paikka, jossa ne lait pitää tuntea ja olla velvollinen noudattamaan niitä myös, koska tämä sähköinen asiointi on valintamahdollisuus, ei pakko.
        Joten näin ollen tältä pohjalta ja perusteella lakienkin tunteminen ja velvollisuus noudattaa niitä myös ei ole pakko.-sivu

        Paikka on Suomi. Jokainen Suomessa asuva tai oleskeleva pitää noudattaa Suomen lakeja. Sähköinen asiointi ei liity asiaan mitenkään.


      • Anonyymi00090
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Paikka on Suomi. Jokainen Suomessa asuva tai oleskeleva pitää noudattaa Suomen lakeja. Sähköinen asiointi ei liity asiaan mitenkään.

        Älä valehtele. Sähköisen asioinnin kautta tätä asiaa käsitellään vaan. Paikkana Suomi ei edes ole sellainen paikka, jossa jalankulkijan tai pyöräilijän on pakko tuntea liikennesäännöt ja olla velvollinen noudattamaan niitä myös.


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        Älä valehtele. Sähköisen asioinnin kautta tätä asiaa käsitellään vaan. Paikkana Suomi ei edes ole sellainen paikka, jossa jalankulkijan tai pyöräilijän on pakko tuntea liikennesäännöt ja olla velvollinen noudattamaan niitä myös.

        Pelkkää puppua vetää jokin sähköinen asiointi tähän mukaan.


      • Anonyymi00092
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        Älä valehtele. Sähköisen asioinnin kautta tätä asiaa käsitellään vaan. Paikkana Suomi ei edes ole sellainen paikka, jossa jalankulkijan tai pyöräilijän on pakko tuntea liikennesäännöt ja olla velvollinen noudattamaan niitä myös.

        Tietämättömyys ei poista velvollisuutta noudattaa liikennesääntöjä.


      • Anonyymi00093
        Anonyymi00092 kirjoitti:

        Tietämättömyys ei poista velvollisuutta noudattaa liikennesääntöjä.

        Tietämättömyydestä ei ole oikein rangaistakaan millään pakkotuomiolla.


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00091 kirjoitti:

        Pelkkää puppua vetää jokin sähköinen asiointi tähän mukaan.

        Älä valehtele. Sähköisen asioinnin kautta sä täällä olet vetämättä sitä tähän mitenkään erikoisesti mukaan.


      • Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Älä valehtele. Sähköisen asioinnin kautta sä täällä olet vetämättä sitä tähän mitenkään erikoisesti mukaan.

        Someen kirjoittelu ei ole mitään sähköistä asiointia.

        Tietämättömyys ei poista tienkäyttäjältä velvoitetta noudattaa liikennesääntöjä. Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta.


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00095 kirjoitti:

        Someen kirjoittelu ei ole mitään sähköistä asiointia.

        Tietämättömyys ei poista tienkäyttäjältä velvoitetta noudattaa liikennesääntöjä. Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta.

        Turhaan valehtelet. Somekin on sähköistä asiointia.

        Tiedosta, jota ei ole ollut eikä ole pakko tietää mistään tai minkään kautta ei ole myöskään oikein rangaista tietämättömyydestä millään pakkotuomiolla.


      • Anonyymi00097
        Anonyymi00096 kirjoitti:

        Turhaan valehtelet. Somekin on sähköistä asiointia.

        Tiedosta, jota ei ole ollut eikä ole pakko tietää mistään tai minkään kautta ei ole myöskään oikein rangaista tietämättömyydestä millään pakkotuomiolla.

        Some ei todellakaan ole mitään sähköistä asiointia.


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00096 kirjoitti:

        Turhaan valehtelet. Somekin on sähköistä asiointia.

        Tiedosta, jota ei ole ollut eikä ole pakko tietää mistään tai minkään kautta ei ole myöskään oikein rangaista tietämättömyydestä millään pakkotuomiolla.

        Tietämättömyydestä rankaistaa. Tietämättömyys ei poista tienkäyttäjältä velvoitetta noudattaa liikennesääntöjä. Se on fakta.


      • Anonyymi00099
        Anonyymi00096 kirjoitti:

        Turhaan valehtelet. Somekin on sähköistä asiointia.

        Tiedosta, jota ei ole ollut eikä ole pakko tietää mistään tai minkään kautta ei ole myöskään oikein rangaista tietämättömyydestä millään pakkotuomiolla.

        Esim. ajan varaaminen, esitietojen lähettäminen, hakemusten täyttäminen, neuvojen kysyminen ja avun pyytäminen voivat olla digitaalista asiointia, eli sähköistä asiointia. Keskustelupalstalla keskustelu ei ole sähköistä asiointia.


      • Anonyymi00100
        Anonyymi00099 kirjoitti:

        Esim. ajan varaaminen, esitietojen lähettäminen, hakemusten täyttäminen, neuvojen kysyminen ja avun pyytäminen voivat olla digitaalista asiointia, eli sähköistä asiointia. Keskustelupalstalla keskustelu ei ole sähköistä asiointia.

        Tämä paikka toimii sähköllä, jota ei voi kiistää.


      • Anonyymi00101
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        Tietämättömyydestä rankaistaa. Tietämättömyys ei poista tienkäyttäjältä velvoitetta noudattaa liikennesääntöjä. Se on fakta.

        Autoilun ehdoilla rakentunut rangaistus systeemi tämä on jalankulkijan ja pyöräilijän kannalta eikä mitään muuta. Senkus koitat ottaa kiinni vaan jos saat.


      • Anonyymi00102
        Anonyymi00097 kirjoitti:

        Some ei todellakaan ole mitään sähköistä asiointia.

        Some on todellakin jotain sähköllä toimivaa asiointia ja sitä ei voi kiistää.


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00102 kirjoitti:

        Some on todellakin jotain sähköllä toimivaa asiointia ja sitä ei voi kiistää.

        Kun on pihalla asioista, niin noin saattaa luulla ja kuvitella.


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Autoilun ehdoilla rakentunut rangaistus systeemi tämä on jalankulkijan ja pyöräilijän kannalta eikä mitään muuta. Senkus koitat ottaa kiinni vaan jos saat.

        Kun ei riko sääntöjä, niin ei ole kenelläkään tarve ottaa kiinni.


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        Kun ei riko sääntöjä, niin ei ole kenelläkään tarve ottaa kiinni.

        Vaikka tarve on jo ollutkin niin ei ole kiinni saatu ja se on ollut aivan oikein.


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00103 kirjoitti:

        Kun on pihalla asioista, niin noin saattaa luulla ja kuvitella.

        Kun tämä toimii konkreettisesti sähköllä asiointina niin ensin kiellät sähkön ja sen myötä asioinninkin paskanpuhujana ollessasi.


      • Anonyymi00109
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Kun tämä toimii konkreettisesti sähköllä asiointina niin ensin kiellät sähkön ja sen myötä asioinninkin paskanpuhujana ollessasi.

        Aluksi pitää ymmärtää, mitä asiointi edes on. Sen jälkeen voi miettiä vastaavaa digitaalista/sähköistä asiointia. Asioimisessa asioidaan jonkun tahon kanssa. Perinteisesti asioitiin konttorilla tiskin yli naamatusten, puhelimitse tai postin välityksellä. Vastaava asiointi digitaalisesti on sitä sähköistä asiointia.


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00109 kirjoitti:

        Aluksi pitää ymmärtää, mitä asiointi edes on. Sen jälkeen voi miettiä vastaavaa digitaalista/sähköistä asiointia. Asioimisessa asioidaan jonkun tahon kanssa. Perinteisesti asioitiin konttorilla tiskin yli naamatusten, puhelimitse tai postin välityksellä. Vastaava asiointi digitaalisesti on sitä sähköistä asiointia.

        Some on nimenomaan konkreettisesti sähköistä asiointia, koska se toimii sähköllä.


      • Anonyymi00118
        Anonyymi00115 kirjoitti:

        Some on nimenomaan konkreettisesti sähköistä asiointia, koska se toimii sähköllä.

        Jeesus, mikä pösilö väite.


      • Anonyymi00125
        Anonyymi00118 kirjoitti:

        Jeesus, mikä pösilö väite.

        Some on sähköistä asiointia epävirallisestikin.


    • Anonyymi00085

      "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

      Tämän valehteli muille Tekopykäläpoika.

      • Anonyymi00105

        Kun et tiedä, että kuka on kirjoittanut mitäkin, niin voi kuvitella kaikenlaista.


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00105 kirjoitti:

        Kun et tiedä, että kuka on kirjoittanut mitäkin, niin voi kuvitella kaikenlaista.

        Kun toteat, onko lainauksen väite eli valhe alla totta vaiko ei, tiedämme oletko Tekopykäläpoika. Oletko?

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Toki saa tulla katumapäälle, mutta lainaus yllä on alunperin valhe.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00108 kirjoitti:

        Kun toteat, onko lainauksen väite eli valhe alla totta vaiko ei, tiedämme oletko Tekopykäläpoika. Oletko?

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Toki saa tulla katumapäälle, mutta lainaus yllä on alunperin valhe.

        Ei kukaan muu edelleenkään ota vastuuta jonkun toisen kirjoituksesta.


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00111 kirjoitti:

        Ei kukaan muu edelleenkään ota vastuuta jonkun toisen kirjoituksesta.

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Koska et tunnusta - et siis ota vastuuta - kirjoittaneesi tuota edellistä lausetta, joku muu on lainauksessa valehdellut kaksin käsin. Olethan sinäkin kuitenkin tuosta "jonkun muun" kirjoittamasta lauseesta sitä mieltä, että se ei perustu totuuteen?

        Ei ole mitään velvollisuutta opetella liikennesääntöjä.


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Koska et tunnusta - et siis ota vastuuta - kirjoittaneesi tuota edellistä lausetta, joku muu on lainauksessa valehdellut kaksin käsin. Olethan sinäkin kuitenkin tuosta "jonkun muun" kirjoittamasta lauseesta sitä mieltä, että se ei perustu totuuteen?

        Ei ole mitään velvollisuutta opetella liikennesääntöjä.

        Älä sekoita eri kirjoittajia toisiinsa.


      • Anonyymi00124
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Koska et tunnusta - et siis ota vastuuta - kirjoittaneesi tuota edellistä lausetta, joku muu on lainauksessa valehdellut kaksin käsin. Olethan sinäkin kuitenkin tuosta "jonkun muun" kirjoittamasta lauseesta sitä mieltä, että se ei perustu totuuteen?

        Ei ole mitään velvollisuutta opetella liikennesääntöjä.

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Minä en ota vastuuta tuosta kauheasta valheesta.

        Vain alkuperäinen valehtelija voi perua puheensa ja pyytää anteeksi.


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00124 kirjoitti:

        "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Minä en ota vastuuta tuosta kauheasta valheesta.

        Vain alkuperäinen valehtelija voi perua puheensa ja pyytää anteeksi.

        Vaaran ja vahingon välttämiseksi tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta.


      • Anonyymi00128
        Anonyymi00127 kirjoitti:

        Vaaran ja vahingon välttämiseksi tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta.

        Korkeintaan kannattaa vaan ja se ei ole kaikilla sama kuin pakko, joten mitkään pakko sakot tai pakko tuomiotkaan eivät ole oikein.-sivu


      • Anonyymi00130
        Anonyymi00128 kirjoitti:

        Korkeintaan kannattaa vaan ja se ei ole kaikilla sama kuin pakko, joten mitkään pakko sakot tai pakko tuomiotkaan eivät ole oikein.-sivu

        Tuo on pelkkä mielipide. Useat aiemmin esitetyt konkreettiset asiat taas perustuvat faktoihin, vaikka sinä haluaisitkin muuta. Tietämättömyys ei poista velvoitetta noudattaa lakeja.


      • Anonyymi00132
        Anonyymi00130 kirjoitti:

        Tuo on pelkkä mielipide. Useat aiemmin esitetyt konkreettiset asiat taas perustuvat faktoihin, vaikka sinä haluaisitkin muuta. Tietämättömyys ei poista velvoitetta noudattaa lakeja.

        Tuosta puuttuu vaan se konkreettinen paikka jossa pyöräilijän olisi pakko tuntea ne lain säännöt ja olla velvollinen noudattamaan niitä myös ja se on fakta eikä mielipide.


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00132 kirjoitti:

        Tuosta puuttuu vaan se konkreettinen paikka jossa pyöräilijän olisi pakko tuntea ne lain säännöt ja olla velvollinen noudattamaan niitä myös ja se on fakta eikä mielipide.

        "Ignorantia iuris non excusat" on oikeudellinen periaate, jonka mukaan kukaan ei voi välttyä vastuulta vetoamalla siihen, ettei tiennyt lain olemassaolosta tai sen sisällöstä. Yksilöiden odotetaan tuntevan tekojaan koskevat säännöt ja lait.


      • Anonyymi00134
        Anonyymi00133 kirjoitti:

        "Ignorantia iuris non excusat" on oikeudellinen periaate, jonka mukaan kukaan ei voi välttyä vastuulta vetoamalla siihen, ettei tiennyt lain olemassaolosta tai sen sisällöstä. Yksilöiden odotetaan tuntevan tekojaan koskevat säännöt ja lait.

        Otatko siis

        (a) vastuun väitteestä: "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"?

        Vai (b), et ota vastuuta edellisestä valheellisesta väitteestä, mutta olet sen kanssa samaa mieltä?

        Vai (c), et ota vastuuta edellisestä valheellisesta väitteestä, ja olet sen kanssa luonnollisesti myös eri mieltä?

        Tähän saakkahan valheellisesta väitteestä on syyllistetty Tekopykäläpoikaa, joka kuitenkin kiertää vastuuta kuin kissa kuumaa puuroa.


      • Anonyymi00135
        Anonyymi00134 kirjoitti:

        Otatko siis

        (a) vastuun väitteestä: "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"?

        Vai (b), et ota vastuuta edellisestä valheellisesta väitteestä, mutta olet sen kanssa samaa mieltä?

        Vai (c), et ota vastuuta edellisestä valheellisesta väitteestä, ja olet sen kanssa luonnollisesti myös eri mieltä?

        Tähän saakkahan valheellisesta väitteestä on syyllistetty Tekopykäläpoikaa, joka kuitenkin kiertää vastuuta kuin kissa kuumaa puuroa.

        Mitä jankkaat tuota samaa joko ajan. En ota kantaa muiden kirjoituksiin. Oletko jälkeenjäänyt vai mikä mättää?!


      • Anonyymi00137
        Anonyymi00135 kirjoitti:

        Mitä jankkaat tuota samaa joko ajan. En ota kantaa muiden kirjoituksiin. Oletko jälkeenjäänyt vai mikä mättää?!

        Kysytään sinulta helpommin.

        Valheellinen väite: "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"?

        Mitä mieltä itse olet tuosta valheellisesta väitteestä? Ihan vain mielipiteenä, vai haluatko kopioida muutaman pykälän lakia avuksi?


      • Anonyymi00138
        Anonyymi00137 kirjoitti:

        Kysytään sinulta helpommin.

        Valheellinen väite: "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"?

        Mitä mieltä itse olet tuosta valheellisesta väitteestä? Ihan vain mielipiteenä, vai haluatko kopioida muutaman pykälän lakia avuksi?

        Minä en vastaa omista tai muidenkaan teksteistä, eikö se ole jo sinulle selvinnyt!


      • Anonyymi00141
        Anonyymi00138 kirjoitti:

        Minä en vastaa omista tai muidenkaan teksteistä, eikö se ole jo sinulle selvinnyt!

        Minä vastaan omista sanomisistani, en muiden. Minä vastaan omista kirjoituksistani, en muiden. Minä esiinnyn Anonyymi00139 nimimerkkinä.


      • Anonyymi00142
        Anonyymi00141 kirjoitti:

        Minä vastaan omista sanomisistani, en muiden. Minä vastaan omista kirjoituksistani, en muiden. Minä esiinnyn Anonyymi00139 nimimerkkinä.

        "Minä en vastaa omista tai muidenkaan teksteistä, eikö se ole jo sinulle selvinnyt!"

        Kyllä, se on selvillä että et kykene myöntämään, että olet kirjoittanut valheellisesti.

        Valhe: "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"


      • Anonyymi00144
        Anonyymi00141 kirjoitti:

        Minä vastaan omista sanomisistani, en muiden. Minä vastaan omista kirjoituksistani, en muiden. Minä esiinnyn Anonyymi00139 nimimerkkinä.

        Sinä et vaan osaa.


      • Anonyymi00145
        Anonyymi00133 kirjoitti:

        "Ignorantia iuris non excusat" on oikeudellinen periaate, jonka mukaan kukaan ei voi välttyä vastuulta vetoamalla siihen, ettei tiennyt lain olemassaolosta tai sen sisällöstä. Yksilöiden odotetaan tuntevan tekojaan koskevat säännöt ja lait.

        Arkijärjen vastainen epäreilu tilanne siis.


    • Anonyymi00116

      A -Yksi anonyymi on kirjoittanut: Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!

      B -Joko sama tai toinen anonyymi on kirjoittanut: Tienkäyttäjillä on velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä.

      Vain toinen anonyymeistä (A tai B) on suurelta osin oikeassa ja toinen on pahasti väärässä. Tekopykäläpoika on painottanut raskaasti, että ainakaan hän ei ota vastuuta jonkun toisen kirjoituksesta.

      (Vaihtoehto A on siis valhe.)

      --

      Kaikilla on oikeus pyöräillä ja kävellä, myös lapsilla ja kehitysvammaisilla. He eivät osaa edes liikennemerkkejä, ehkä vain osan niistä.

      Jalankulku ja pyöräily ovat perusoikeuksia, eikä niihin vaadita lupaa tai tutkintoa. Tieliikennelain osaaminen ja noudattaminen ovat kaksi eri asiaa, ja niiden välillä on selkeä ristiriita. Tämä ristiriita muuttuu näkyväksi vasta silloin, kun poliisi ja oikeuslaitos alkavat selvittää tapahtunutta vahinkoa.

      Selvää on vain se, että liikennesääntöjen osaamattomuus ei ole anteeksiantoperuste, ja että kokonaisuutta voidaan tarkastella vasta kokonaisharkinnan kautta jälkikäteen.

      • Anonyymi00121

        Pirjo-Riittako täällä on horisemassa?


      • Anonyymi00126
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        Pirjo-Riittako täällä on horisemassa?

        Kuka tai mikä on Pirjo-Riitta? Satuhahmo?


      • Anonyymi00129
        Anonyymi00126 kirjoitti:

        Kuka tai mikä on Pirjo-Riitta? Satuhahmo?

        Eli taisi osua oikean. Pirjo-Riittahan se siinä.


      • Anonyymi00131
        Anonyymi00129 kirjoitti:

        Eli taisi osua oikean. Pirjo-Riittahan se siinä.

        Olet siis Pirjo-Riitta. Harva esiintyy täällä omalla nimellään eli olet rohkea.


    • Anonyymi00139

      Ei kukaan enää jaksa mitään sääntöjä noudattaa. Ei kiinnosta. Eteen vaan koska mä voin mämämämä. Ylimieliset kusipää-äidit opettaa pennuilleen että meet siihe vaan kyllä toi mulkku väistää, meil ei oo mihinkään kiire mutta mennään toho eteen vaan ku mä kato voin.
      Pelisilmä, mikä vittu se on.

      • Anonyymi00143

        Mitä mieltä olet tästä väitteestä: "Tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt ja noudattamaan niitä!"

        Mitä äidit sanoo tähän?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe