E-meili joka on lähetetty klo 9.30 kilahtaa Thunderbirdin mailiin myös heti klo 9.30.
Sama viesti saapuu luuriin kuitenkin vasta klo 10.20 eli lähes tunnin myöhässä.
Mistä johtuu moinen viive luurissa?
Gmailin saapuminen puhelimeen
8
285
Vastaukset
- Anonyymi00001
Laitat Thunderbirdin noutamaan postit kahden tunnin välein, eikä ongelmaa enää ole.
- Anonyymi00002
Synkronoinnin taajuudestahan tuo riippuu. Kaikissa puhelimissa tai sähköpostiohjelmissa ei synkronoinnin taajuutta valitettavasti pysty säätämään.
- Anonyymi00003
Sehän onkin hieno homma kun tulee droonihälytys niin vaara ohi jo kauan aikaa kun viesti vasta saapuu puhelimeen ja pommi tuhonnut puoli taloa!.
Arvaan kyllä mikä operaattori silloin kyseessä. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Sehän onkin hieno homma kun tulee droonihälytys niin vaara ohi jo kauan aikaa kun viesti vasta saapuu puhelimeen ja pommi tuhonnut puoli taloa!.
Arvaan kyllä mikä operaattori silloin kyseessä.Lataat vain play-kaupasta sellaisen sähköpostiohjelman, missä voi itse valita synkkistaajuuden, niin problem solved.
- Anonyymi00005
Ongelma saattaa piillä puhelimen virransäästötoiminnon käyttämisessä. Sen käyttäminen näet vaikuttaa puhelimen automaattiseen synkronointiin - saattaapa jopa katkaista sen kokonaan.
- Anonyymi00006
Synkronointi voi myös olla sallittu serveriltä vain kahden tunnin välein - yritys hakea tiheämmin johtaa yleensä siihen, että seuraavan 24h aikana ei uusia meilejä raportoida saapuneeksi. Kyse on serverin liikenteen rajoittamisesta eli ehtii palvella useampia käyttäjiä yhdeltä laitteelta. Googlellakin on jokin raja - en nyt muista, mutta oliko 20 minuuttia? Mitään jatkuvaa yhteyttä ei siis ole.
- Anonyymi00007
Samanlaista viivettä olen huomannut tavallisissa tekstiviesteissäkin eräinä aikoina kuten uudenvuoden aattoina, joulun aikaan ja muina vastaavina aikoina. Sähköpostit tulevat titeokoneelle ilman viiveitä. Joten kyse lienee puhelioperaattoreiden niuhituksesta johtuvaa.
- Anonyymi00008
Signal ja WhatsApp toimivat myös ilman viiveitä mutta nekin tietysti workkivat netin kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761767
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3471308- 671207
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html228986- 46930
- 58849
- 69798
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244539754- 119684
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79660