Olen mielenterveysongelmainen skitsofreenikko, jolla somaattisia oireita joita muut eivät näe. Kyllähän M1-yrittivät, mutta selitin päivystyksessä lääkärille että dopamiinini ja serotoniini tarot olivat epäsuhtaassa ja miksi. Lääkäri sitten pohti ettei minua voi osastolle laittaa, vaan päästi kotia.
Että vaikka tiedän, niin osaa selittää sen jopa lääkärille.
Juu, älä kaipaa enää
19
673
Vastaukset
- Anonyymi00001
On mullakin samoja...
- Anonyymi00004
Juu, mutta olen työkyvytön ja haen kesällä työkyvyttömyys eläkkeelle. Ei ole varoja alkaa tutkimaan ja hoitamaan somaattisia, niin päädyin halvempaan ratkaisuun.
- Anonyymi00002
sama ainainen yksin olo tekee hyvää ja helv etin huonoa jälkeä
- Anonyymi00003
välillä on tunne että sekoaa mutta sitten taas sinnittelee aina jotenkin etiäpäin
- Anonyymi00005
Vaik mua välil turhauttaa jutut ja tilanteet ni kuten jo aiemmin sanoin, olet mulle rakas ja tärkeä vaikka sulla olisikin tuo sairaus. Harmittaa kun haluisin olla enemmän sun tukena mutta en voi.
- Anonyymi00006
Joo, tää liikakarvoitus on todella surullista 😔
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Joo, tää liikakarvoitus on todella surullista 😔
Ei huolta. Ne ovat vain sun päässä. Voin kammata ne.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei huolta. Ne ovat vain sun päässä. Voin kammata ne.
Kiitti 🥹
- Anonyymi00009
Juu, se on se virhe kun erehtyy sinne osastolle menemään. Sen jälkeen muut ihmiset määrittelevät mitä olet, minkälainen sinun kuuluu olla, ja mitä sinun pitää tehdä jotta olet sellainen. Silloin olet antanut muille vallan päättää kuka olet, ja onko sinussa vikaa vai ei.
- Anonyymi00010
Juu, niinhän se on. Kyllä minä tiedän että minulla on oikeasti oireita jostain vielä nimeämättömästä somaattisesta syndroomasta, mutta siihen ei ole sanoja, termejä ja sitä kautta hoitosuosituksiakaan. Teen itse työtä sen dokumentoimiseksi, ja ehkä jos pääsen lääkikseen niin alan kehittää, testata, ja hahmottaa sitä ammattilaisten kanssa.
Mutta nyt ei ole muuta keinoa, kun hakea "kuviteltujen" oireiden takia se skitsofrenia diagnoosi psykiatrilta. Ainakin taloudellinen tilanne helpottaa ja saan aikaa, rauhaa ja vapautta keskittyä tähän oikean diagnoosin kehittämiseen. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Juu, niinhän se on. Kyllä minä tiedän että minulla on oikeasti oireita jostain vielä nimeämättömästä somaattisesta syndroomasta, mutta siihen ei ole sanoja, termejä ja sitä kautta hoitosuosituksiakaan. Teen itse työtä sen dokumentoimiseksi, ja ehkä jos pääsen lääkikseen niin alan kehittää, testata, ja hahmottaa sitä ammattilaisten kanssa.
Mutta nyt ei ole muuta keinoa, kun hakea "kuviteltujen" oireiden takia se skitsofrenia diagnoosi psykiatrilta. Ainakin taloudellinen tilanne helpottaa ja saan aikaa, rauhaa ja vapautta keskittyä tähän oikean diagnoosin kehittämiseen.Mihin tarvitset diagnoosia? Onko sinulla jokin tarve sille että sinussa olisi jotain vikaa?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mihin tarvitset diagnoosia? Onko sinulla jokin tarve sille että sinussa olisi jotain vikaa?
Ilman diagnoosia ei oireyhtymää ja sitä kautta ei hoitokeinoja. Oireyhtymä on olemassa, mutta siitä ei ole kukaan tehnyt diagnoosia. Skitsofreniaan hommaan diagnoosin, jotta saan rauhan Te-palveluilta, ja toivottavasti viimeinkin sitä sairaslomaa ja sitten kuntoutustuelle.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ilman diagnoosia ei oireyhtymää ja sitä kautta ei hoitokeinoja. Oireyhtymä on olemassa, mutta siitä ei ole kukaan tehnyt diagnoosia. Skitsofreniaan hommaan diagnoosin, jotta saan rauhan Te-palveluilta, ja toivottavasti viimeinkin sitä sairaslomaa ja sitten kuntoutustuelle.
Eli tarvitset tilaa, ja jonkun toimeentulon että voit rauhassa käsitellä ongelmia. Ja yhteiskunta on järjestänyt rakenteensa siten, että voit tehdä sen vain, jos annat muille vallan päättää mitä olet ja tulet olemaan.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Eli tarvitset tilaa, ja jonkun toimeentulon että voit rauhassa käsitellä ongelmia. Ja yhteiskunta on järjestänyt rakenteensa siten, että voit tehdä sen vain, jos annat muille vallan päättää mitä olet ja tulet olemaan.
Yhteiskunta on rakentunut yhteiselle kielelle ja tavoille toimia. Jos yhteistä kieltä ei ole, kuten tapauksessani sanaa kuvaamaan oireyhtymää diagnoosina, niin mitää tapaa käsitellä asiaa ei ole ellei sitä lisätä ja hyväksytä diagnoosiksi. Sillä tuskin olen ainoa tässä maailmassa, kuka kärsii tästä mitä minulla on.
Toki ymmärrän sen, että mitä uskon ja haluan niin voin myös olla. Irtautuminen yhteiskunnan sanastosta joka rajoittaa elämää. Mutta kun minä kärsin liikaa fyysisesti. Tiedän että mikä on ja mikä todennäköisesti on johtanut tähän, mutta en voi kehottaa ketään kuuntelemaan, ennen kuin saan varmistusta havainnoilleni.
Tähän asti ei lääkärit ole ottaneet todesta, johtuen siitä ettei selvää diagnoosia löydy valmiina. Osa syyttänyt kuvittelemisesta "että milloin se tärähtää osastokypsäksi", niin kyllä se loukkaa. Siksi, koska minua ei ole kuunneltu, oireitani vähätellään ja kipuani ei tunnusteta, niin näen parhaaksi nyt hakea kaiken tuon perusteella skitsofrenia diagnoosi. Tiedän että auttaisi minua nyt enemmän kuin mikään muu. Ei ole lääkäriä joka osaisi ymmärtää. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Yhteiskunta on rakentunut yhteiselle kielelle ja tavoille toimia. Jos yhteistä kieltä ei ole, kuten tapauksessani sanaa kuvaamaan oireyhtymää diagnoosina, niin mitää tapaa käsitellä asiaa ei ole ellei sitä lisätä ja hyväksytä diagnoosiksi. Sillä tuskin olen ainoa tässä maailmassa, kuka kärsii tästä mitä minulla on.
Toki ymmärrän sen, että mitä uskon ja haluan niin voin myös olla. Irtautuminen yhteiskunnan sanastosta joka rajoittaa elämää. Mutta kun minä kärsin liikaa fyysisesti. Tiedän että mikä on ja mikä todennäköisesti on johtanut tähän, mutta en voi kehottaa ketään kuuntelemaan, ennen kuin saan varmistusta havainnoilleni.
Tähän asti ei lääkärit ole ottaneet todesta, johtuen siitä ettei selvää diagnoosia löydy valmiina. Osa syyttänyt kuvittelemisesta "että milloin se tärähtää osastokypsäksi", niin kyllä se loukkaa. Siksi, koska minua ei ole kuunneltu, oireitani vähätellään ja kipuani ei tunnusteta, niin näen parhaaksi nyt hakea kaiken tuon perusteella skitsofrenia diagnoosi. Tiedän että auttaisi minua nyt enemmän kuin mikään muu. Ei ole lääkäriä joka osaisi ymmärtää.Oletko ottanut huomioon sitä, että ehkä sinussa ei ole mitään vikaa? Vaan yhteiskunnan arvot on niin sairaat, että herkemmät yksilöt flippaa. Ja yhteiskunta ei halua luopua tästä kilpailun ja yhden voittajan mallista, vaan mieluummin tarjoaa mallia missä diagnosoidaan niitä ketkä oireilevat. Ne ketkä ovat huipulla, tekevät kaikkensa että ajatusmallit ovat tämmöisiä, joten sanavarastokin on tämmöinen. Ihmisten pitäisi vaan herätä, että maailman voi muokata myös oikeudenmukaisemmaksi, missä kenessäkään ei olisi vikaa. Se vaan vaatisi sen että tässä mallissa olevat "voittajat" menettäisivät kaiken. Ja he eivät aio suostua siihen. Kansalla on vaan enemmistö, joten heidän tahdosta ei tarvitsisi välittää.
Kyse on valinnasta. On turha tulla valittamaan mistään. Kyse on valinnasta. Nouseeko kansa nykyistä mallia vastaan, ja päättää järjestellä yhteiskunnan uudelleen, vai ei. Kaikki "mutta ku"-lauseet ovat tekosyitä. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Oletko ottanut huomioon sitä, että ehkä sinussa ei ole mitään vikaa? Vaan yhteiskunnan arvot on niin sairaat, että herkemmät yksilöt flippaa. Ja yhteiskunta ei halua luopua tästä kilpailun ja yhden voittajan mallista, vaan mieluummin tarjoaa mallia missä diagnosoidaan niitä ketkä oireilevat. Ne ketkä ovat huipulla, tekevät kaikkensa että ajatusmallit ovat tämmöisiä, joten sanavarastokin on tämmöinen. Ihmisten pitäisi vaan herätä, että maailman voi muokata myös oikeudenmukaisemmaksi, missä kenessäkään ei olisi vikaa. Se vaan vaatisi sen että tässä mallissa olevat "voittajat" menettäisivät kaiken. Ja he eivät aio suostua siihen. Kansalla on vaan enemmistö, joten heidän tahdosta ei tarvitsisi välittää.
Kyse on valinnasta. On turha tulla valittamaan mistään. Kyse on valinnasta. Nouseeko kansa nykyistä mallia vastaan, ja päättää järjestellä yhteiskunnan uudelleen, vai ei. Kaikki "mutta ku"-lauseet ovat tekosyitä.No joo, onhan tuo totta ja erittäin laaja ongelma. Rakenteellinen ongelma on selvä ja sen pystyy kyllä korjaamaan paremmaksi, mutta pitää olla kyvykäs jaksamaan tekemään töitä asian eteen.
Itse kun en voi 3h pidempään edes työskennellä, johtuen sairauteni aiheuttamista kivuista. Voin kyllä pohtia loputtomiin, mutta ilman apua en pysty enempään. Siksi näen että hoitamalla ensin itseni kuntoon, vaikka se veisi kymmenenkin vuotta, on ainoa keino edes päästä yhteiskuntaan mukaan. Siksi suunnitelmani on välttävä nyt. Ei kukaan muu voi nyt auttaa minua, niin joudun tekemään tällaisen ratkaisun. - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
No joo, onhan tuo totta ja erittäin laaja ongelma. Rakenteellinen ongelma on selvä ja sen pystyy kyllä korjaamaan paremmaksi, mutta pitää olla kyvykäs jaksamaan tekemään töitä asian eteen.
Itse kun en voi 3h pidempään edes työskennellä, johtuen sairauteni aiheuttamista kivuista. Voin kyllä pohtia loputtomiin, mutta ilman apua en pysty enempään. Siksi näen että hoitamalla ensin itseni kuntoon, vaikka se veisi kymmenenkin vuotta, on ainoa keino edes päästä yhteiskuntaan mukaan. Siksi suunnitelmani on välttävä nyt. Ei kukaan muu voi nyt auttaa minua, niin joudun tekemään tällaisen ratkaisun.Pääasia että muistat sen, ettei sun nupissa ole mitään vikaa. Ei vaan ole kestänyt tämän nykyisen ihmiskunnan sekoilua. Olet just täydellinen ollut alunperinkin.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Pääasia että muistat sen, ettei sun nupissa ole mitään vikaa. Ei vaan ole kestänyt tämän nykyisen ihmiskunnan sekoilua. Olet just täydellinen ollut alunperinkin.
Niin, kunnes syntiin lankesin. Saa nähdä mitä tuleva kuukausi tuo tullessaan. Ainakin yhden synnin hyvitän ja ehkä Jumala kääntää kohtaloni, en tiedä. Mutta varaudun psykiatrin aikaan ja todennäköiseen skitsofrenia diagnoosiin.
- Anonyymi00019UUSI
En todellakaan kaipaa vittu mä olin jo fiksumpikin 18 vuotiaana kuin sä silloin 18 vuotias olit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle223018Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A112077Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.651946Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1001803Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761543Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta141272Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001265Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥361255- 1111055
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151036