Skoda – nimi, joka herättää monissa automiehissä välittömän huvittuneisuuden ja myötähäpeän. Vuosikymmenten varrella merkki on yrittänyt peseytyä maineestaan ”itälänkkärinä”, mutta tiettyjä stereotypioita on mahdoton karistaa, vaikka kuinka yrittäisi brändätä itseään ”simply clever” -sloganeilla.
Vaikka Skoda ratsastaa emoyhtiö Volkswagenin tekniikalla, monien kokemus on, että lopputulos on halvempi, meluisampi ja herkempi hajoamaan. Listat DSG-vaihteistojen oireilusta, sähkövioista ja alustan väljyydestä ovat legendoja, jotka elävät vahvoina. Käyttäjien keskuudessa puhutaan usein "skodailmiöstä": autosta, joka on täynnä muovisia kiliseviä osia, ja jonka sisätilat alkavat haista ummehtuneelta ja halvalta muovilta heti, kun takuu on umpeutunut. Onko se hinta-laatusuhde todella kohdallaan, vai oletko vain ostanut kalliin Volkswagenin, josta on karsittu kaikki mukavuus?
Skoda-kuski ajaa usein tasanopeudella – oli rajoitus mikä tahansa – ja pysyy tiukasti keskellä kaistaa. Ohittaminen on heille vieras käsite, ja heidän tehtävänsä tuntuu olevan jonon muodostaminen taakseen.
Skoda on automaailman vastaus pakastepizzalle: se täyttää vatsan, mutta jättää mielen kaipaamaan jotain aitoa ja alkuperäistä. Sen ylivoimainen yleisyys tekee siitä näkymättömän massatuotteen, joka ei herätä intohimoa, vaan ainoastaan kysymyksen: "Miksi ihmeessä päädyit juuri tuohon?"
-Jarkko
Skoda tuo automaailman hiirulainen
13
226
Vastaukset
- Anonyymi00001
Toyotan omapojalla on taas kuukautiset hieman etuajassa. Rekisteröintiluvut julkaistaan vasta 4. päivä ja jo nyt hänen on pakko runoilla ja kirjoitella tuollaista lapsellista ja typerää juttua.
- Anonyymi00002
Minä olen ajanut Skodalla v.1999 asti .Tätä parasta länsiautomerkkiä en tule koskaan vaihtamaan .Nyt alla Superb Combi 4x4 TDI kaikilla herkuilla. NAM!
- Anonyymi00003
Paras voittaa....Siis SKODA!
- Anonyymi00004
Minulle kelpaa VAIN PARAS ,siksi LÄNSISKODA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi00005
NAM! NAM! 27/7/365!
- Anonyymi00006UUSI
Länsiskoda ja lämmintä mälliä naamalle best
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Länsiskoda ja lämmintä mälliä naamalle best
Vi träffas i Sibbos rastplats igen! Tack! Palle
- Anonyymi00008UUSI
On taas halpa Skoda Octavia myynnissä hyvillä varusteilla ja mainetta saavuttaneella DSG vaihteistolla.
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI 190 4x4 Scout DSG Autom.
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/15734903
Vähän halvempi olisi pikkulohko 1.8 TSI joka ajettu 381 000 km ilmoituksen mukaan.
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/15763725
Vähän on tarjolla nelivetoja bensamoottorilla? Johtuu kai siitä että vain Diesel VRS malleisa on neliveto ja bensa VRS vain etuveto.- Anonyymi00011UUSI
Onko tuo Scout joku erikoismalli partisaaneille?
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Onko tuo Scout joku erikoismalli partisaaneille?
Homojen imurimalli. Saki saki ten dora.
- Anonyymi00009UUSI
Hulum omapoika Narsu Sekophiä Pietarin trolli!
- Anonyymi00010UUSI
27/7/365
- Anonyymi00014UUSI
TROOL! !! TROOL! TRÖÖÖÖLL! VAROKAA!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt213445Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.441686Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö191011Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32999- 60987
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22958Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä37839Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173831- 51749
Pub Marjuskan grillibileet
Pub marjuskassa ilmainen makkara tarjoilu ja jakaa parille sadalle aurinko laseja. Miten tälläistä. Saako popittaa ja ja12683