Skoda – nimi, joka herättää monissa automiehissä välittömän huvittuneisuuden ja myötähäpeän. Vuosikymmenten varrella merkki on yrittänyt peseytyä maineestaan ”itälänkkärinä”, mutta tiettyjä stereotypioita on mahdoton karistaa, vaikka kuinka yrittäisi brändätä itseään ”simply clever” -sloganeilla.
Vaikka Skoda ratsastaa emoyhtiö Volkswagenin tekniikalla, monien kokemus on, että lopputulos on halvempi, meluisampi ja herkempi hajoamaan. Listat DSG-vaihteistojen oireilusta, sähkövioista ja alustan väljyydestä ovat legendoja, jotka elävät vahvoina. Käyttäjien keskuudessa puhutaan usein "skodailmiöstä": autosta, joka on täynnä muovisia kiliseviä osia, ja jonka sisätilat alkavat haista ummehtuneelta ja halvalta muovilta heti, kun takuu on umpeutunut. Onko se hinta-laatusuhde todella kohdallaan, vai oletko vain ostanut kalliin Volkswagenin, josta on karsittu kaikki mukavuus?
Skoda-kuski ajaa usein tasanopeudella – oli rajoitus mikä tahansa – ja pysyy tiukasti keskellä kaistaa. Ohittaminen on heille vieras käsite, ja heidän tehtävänsä tuntuu olevan jonon muodostaminen taakseen.
Skoda on automaailman vastaus pakastepizzalle: se täyttää vatsan, mutta jättää mielen kaipaamaan jotain aitoa ja alkuperäistä. Sen ylivoimainen yleisyys tekee siitä näkymättömän massatuotteen, joka ei herätä intohimoa, vaan ainoastaan kysymyksen: "Miksi ihmeessä päädyit juuri tuohon?"
-Jarkko
Skoda tuo automaailman hiirulainen
13
314
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Toyotan omapojalla on taas kuukautiset hieman etuajassa. Rekisteröintiluvut julkaistaan vasta 4. päivä ja jo nyt hänen on pakko runoilla ja kirjoitella tuollaista lapsellista ja typerää juttua.
- Anonyymi00002
Minä olen ajanut Skodalla v.1999 asti .Tätä parasta länsiautomerkkiä en tule koskaan vaihtamaan .Nyt alla Superb Combi 4x4 TDI kaikilla herkuilla. NAM!
- Anonyymi00003
Paras voittaa....Siis SKODA!
- Anonyymi00004
Minulle kelpaa VAIN PARAS ,siksi LÄNSISKODA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi00005
NAM! NAM! 27/7/365!
- Anonyymi00007
Vi träffas i Sibbos rastplats igen! Tack! Palle
- Anonyymi00008
On taas halpa Skoda Octavia myynnissä hyvillä varusteilla ja mainetta saavuttaneella DSG vaihteistolla.
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI 190 4x4 Scout DSG Autom.
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/15734903
Vähän halvempi olisi pikkulohko 1.8 TSI joka ajettu 381 000 km ilmoituksen mukaan.
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/15763725
Vähän on tarjolla nelivetoja bensamoottorilla? Johtuu kai siitä että vain Diesel VRS malleisa on neliveto ja bensa VRS vain etuveto.- Anonyymi00011
Onko tuo Scout joku erikoismalli partisaaneille?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Onko tuo Scout joku erikoismalli partisaaneille?
Homojen imurimalli. Saki saki ten dora.
- Anonyymi00009
Hulum omapoika Narsu Sekophiä Pietarin trolli!
- Anonyymi00010
27/7/365
- Anonyymi00014
TROOL! !! TROOL! TRÖÖÖÖLL! VAROKAA!
- Anonyymi00015
🚑🚑🦸♂️🏥
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5791390Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän42743Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl470680- 34519
Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll5519Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37480Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin28474- 39467
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE149434- 22412