Maaseutu elävöityy

Anonyymi-ap

28

313

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kyllä metsässä voi töissä käydä ja marjastamassa jos pystyy ja uskaltaa mutta järjetöntä on ikääntyvien ihmisten muutto metsään asumaan.

• Anonyymi00005

Omituinen ajatus, että ihmisen pitäisi tietyn iän jälkeen asua juuri siellä, minkä joku toinen hyväksyy. Yleensä asumispaikka valitaan sen mukaan missä itse haluaa elää, ei sen mukaan mikä näyttää hyvältä keskustelupalstan kirjoittajien mielestä.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Omituinen ajatus, että ihmisen pitäisi tietyn iän jälkeen asua juuri siellä, minkä joku toinen hyväksyy. Yleensä asumispaikka valitaan sen mukaan missä itse haluaa elää, ei sen mukaan mikä näyttää hyvältä keskustelupalstan kirjoittajien mielestä.

Ei se näin valitettavasti mene. Järkeä ja ymmärrystä jos ei omasta tilasta ja terveyden kehityksestä ole, silloin tekee vääriä valintoja. Viisas ennakoi ja tekee valintoja omaksi parhaakseen. Totuus on se että jokainen meistä haurastuu ja heikkenee. Vaikeaa on tyhmiä valintoja sitten hauraana ikäihmisenä korjata.

• Anonyymi00002

Mitä se Pirjohannele siellä metsässä voi naapuri metsäläiselle tehdä?
      Punkin voi käydä perskannikasta puristamasta.

• Anonyymi00003

Voishan se puristella sitä pallukkaa etupuolellakin. Mikä se pollukka on?

• Anonyymi00006

"Mitä se Pirjohannele siellä metsässä voi naapuri metsäläiselle tehdä?
        Punkin voi käydä perskannikasta puristamasta."

Aika paljastavaa, että kun puhutaan maaseudulla asumisesta, ensimmäisenä mieleen tulee toisen ihmisen perskannikka. Keskustelun taso löytyi näköjään nopeasti.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Voishan se puristella sitä pallukkaa etupuolellakin. Mikä se pollukka on?

Kun keskustelu maaseudulla asumisesta muuttuu puheeksi perskannikasta ja pallukoista, voi päätellä että itse aihe jäi jo ajat sitten taka-alalle.

• Anonyymi00004

Aloittajalle.
      Videolla kerrotaan siitä miten helppoa auton ostaminen voi olla. Aloituksessa keskustellaan siitä, missä ihmisten pitäisi asua. Jokin välivaihe taisi jäädä kirjoittamatta.

• Anonyymi00009

"Kun keskustelu maaseudulla asumisesta muuttuu puheeksi perskannikasta ja pallukoista, voi päätellä että itse aihe jäi jo ajat sitten taka-alalle."

Sinä v'ttuilet kirjoittajille jotka kirjoittavat mannilaisen kielellä?
      Joka ikinen mannilaisen video on peräreijän puutteesta huutamista.

• Anonyymi00011

En kommentoinut kirjoittajia vaan sitä, että keskustelu maaseudulla asumisesta oli muuttunut perskannikoiksi ja pallukoiksi. Jos siitä havainnosta tulee mieleen vain videoiden peräreiät, niin se kertoo lähinnä siitä, missä ajatukset pyörivät.

• Anonyymi00010

Peräreijän puutteesta huutajan naamakin muuttuu peräreijäksi.

• Anonyymi00012

Maaseudun tulevaisuus, asuminen ja yhteisöllisyys jäivät taas sivuun. Peräreikäteoria sen sijaan näyttää kehittyvän vauhdilla. 😄

• Anonyymi00014

"En kommentoinut kirjoittajia vaan sitä, että keskustelu maaseudulla asumisesta oli muuttunut perskannikoiksi ja pallukoiksi. Jos siitä havainnosta tulee mieleen vain videoiden peräreiät, niin se kertoo lähinnä siitä, missä ajatukset pyörivät."

Miksi sitten jatkuvasti väität vastaan?
      Olen jo 90-luvulta kirjoittanut, että suomalainen maaseutu muuttui perskannikoiksi ja peräreijäksi.
      Metsämaninkin elämä maaseudulla on pelkkää perskannikoista haaveilua.

• Anonyymi00017

En väitä vastaan siksi, että olisit eri mieltä, vaan siksi, että aihe oli maaseudulla asuminen. Sinä olet onnistunut muuttamaan sen keskusteluksi perskannikoista jo ainakin kolmen viestin ajan.

• Anonyymi00015

"Maaseudun tulevaisuus, asuminen ja yhteisöllisyys"
      Siis voihan v"ttu!

Täällä asuvat vain eläkeläiset ja työssä loppuun palaneet palkkatyöläiset työläiset tulevat yöksi kotiinsa murjottamaan.
      Eivät halua olla missään tekemisissä edes toistensa kanssa kun ovat jo työpaikoilla kyrsiintyneet toisiinsa.

Koirat täällä rakuttavat ja kissat kulkevat paskomassa toisten pihoilla.

Siinä on se nykymaaseudun ihmisten yhteisöllisyys.

• Anonyymi00018

Jos maaseutu olisi pelkästään tuota, siellä ei olisi kyläyhdistyksiä, metsästysseuroja, urheiluseuroja, talkoita, tapahtumia, toripäiviä tai vapaaehtoistoimintaa. Kyllä ongelmia on, mutta aika rohkea yleistys väittää, että kaikki vain murjottavat kotonaan eivätkä halua olla missään tekemisissä toistensa kanssa.

• Anonyymi00016

"En kommentoinut kirjoittajia vaan sitä, että keskustelu maaseudulla asumisesta oli muuttunut perskannikoiksi ja pallukoiksi. Jos siitä havainnosta tulee mieleen vain videoiden peräreiät, niin se kertoo lähinnä siitä, missä ajatukset pyörivät."

Sinä et edes asu maaseudulla, jostakin pimeästä korpimökin peräreijästä lähtenyt maailmalle?

• Anonyymi00019

Ensin puhuttiin maaseudusta, sitten perskannikoista ja nyt minun asuinpaikastani. Aihe vaihtuu vauhdilla, mutta maaseudulla asumiseen ei näytä löytyvän juuri sanottavaa.

• Anonyymi00020

"Anonyymi00005 kirjoitti:
      Omituinen ajatus, että ihmisen pitäisi tietyn iän jälkeen asua juuri siellä, minkä joku toinen hyväksyy. Yleensä asumispaikka valitaan sen mukaan missä itse haluaa elää, ei sen mukaan mikä näyttää hyvältä keskustelupalstan kirjoittajien mielestä."

"Ei se näin valitettavasti mene. Järkeä ja ymmärrystä jos ei omasta tilasta ja terveyden kehityksestä ole, silloin tekee vääriä valintoja. Viisas ennakoi ja tekee valintoja omaksi parhaakseen. Totuus on se että jokainen meistä haurastuu ja heikkenee. Vaikeaa on tyhmiä valintoja sitten hauraana ikäihmisenä korjata."

Siinä oli hieno vastaus selittäjille, kiitos sinulle.

• Anonyymi00022

Tuossa on järkeä siltä osin, että tulevaisuuteen kannattaa varautua. Silti siitä ei seuraa, että maaseudulla asuminen olisi huono ratkaisu kaikille. Joku pärjää omakotitalossa 90-vuotiaaksi asti, toinen tarvitsee palveluita paljon aiemmin. Ihmisten tilanteet eivät ole samanlaisia.

• Anonyymi00021

"Ensin puhuttiin maaseudusta, sitten perskannikoista ja nyt minun asuinpaikastani. Aihe vaihtuu vauhdilla, mutta maaseudulla asumiseen ei näytä löytyvän juuri sanottavaa."

Aivan sama vaikka asuisit persreijässä, ei tämä nykymaaseutu siitä huonommaksi muuttuisi jos ei paremmaksikaan.

Hyvin vähän Kosulan tubettajat ovat kyläyhdistyksissä, maamies- ja metsästysseuroissa toimineet.
      Onko yhtäkään videota jossa kyläntalon seinää yhdessä maalaisivat?

• Anonyymi00026

En ole ottanut kantaa Kosulan kyläyhdistyksen toimintaan, metsästysseuroihin enkä siihen, kuka on maalannut mitäkin seinää. Kommentoin sitä, että keskustelu maaseudulla asumisesta on jatkuvasti vaihtunut aivan muihin aiheisiin.

• Anonyymi00023

"Ensin puhuttiin maaseudusta, sitten perskannikoista ja nyt minun asuinpaikastani. Aihe vaihtuu vauhdilla, mutta maaseudulla asumiseen ei näytä löytyvän juuri sanottavaa."

Sinä itse juutuit tekoälyinesi kuin punkki paljaaseen perskannikkaan.

• Anonyymi00027

Kiitos havainnollistuksesta. Kirjoitin, että keskustelu on siirtynyt maaseudusta perskannikoihin, ja vastauksena tuli jälleen perskannikka. Esimerkki tuli käytännössä. 😄

• Anonyymi00024

"Jos maaseutu olisi pelkästään tuota, siellä ei olisi kyläyhdistyksiä, metsästysseuroja, urheiluseuroja, talkoita, tapahtumia, toripäiviä tai vapaaehtoistoimintaa. Kyllä ongelmia on, mutta aika rohkea yleistys väittää, että kaikki vain murjottavat kotonaan eivätkä halua olla missään tekemisissä toistensa kanssa."

Eli sinä elät mielikuvissa siellä maaseudulla josta jouduit pois muuttamaan.
      Sitä maaseutua enää ei ole jossa koko elämä, työt pelloilla, metsissä, navetoissa ja pajoissa yhdistivät meidät.
      Sinulla ja minulla ei todellakaan ole yhtäkään yhdistävää asiaa.

• Anonyymi00028

En väittänyt, että maaseutu olisi sama kuin 50 vuotta sitten. Väitin, ettei sitä voi kuvata pelkästään murjottaviksi eläkeläisiksi, haukkuviksi koiriksi ja toisten pihoille kulkeviksi kissoiksi. Muutos ja täydellinen katoaminen ovat kaksi eri asiaa.

• Anonyymi00025

Mitä lie oman kotikylänsä lasten ja nuorten jääkiekko harrastuksen eteen metsäman tehnyt?

• Anonyymi00029

Mielenkiintoinen kriteeri. Jos ihminen ei ole edistänyt jääkiekkoharrastusta, mitä siitä pitäisi päätellä? Että hän ei saa asua maaseudulla tai tehdä videoita?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      173
      1915
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      156
      1357
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      222
      1002
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      897
    5. 58
      858
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      783
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      767
    8. 93
      757
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      677
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      646
    Aihe