Ei kukaan voi jäädä epäselvyyteen siitä, mitä Paavali tarkoitti evankeliumilla. Evankeliumilla oli aina sama, selvästi määritelty ja sanoilla ilmaistu sisältönsä (1 Kor 15:1-8). Sitä ei voida muuttaa, typistää, laajentaa tai uudistaa (Gal 1:6-9). Evankeliumi ei ole jokaisen sukupolven ja jokaisen kulttuurin tarkistettavissa ja muutettavissa oleva totuus. Siitä on pidettävä kiinni juuri sellaisena kuin se on annettu ja kirjoitettu.
Evankeliumi on Jumalan armon evankeliumi (Apt 20:24) ja on Jumalan lahja jokaiselle ihmisille (Room 3:24; Jes 55:1-3). Se on ilmainen eikä kenenkään tarvitsee maksaa mitään ottaessaan sen vastaan itselleen iankaikkiseksi elämäksi. Evankeliumi lupaa elämän ilman mitään ehtoja. Saat tämän sellaisena kuin olet. Sinun ei tarvitse ansaita sitä. Ole hyvä, ota vastaan! Evankeliumi ei uhkaa, vaan antaa lahjaksi. Se on sanoma Jumalan rakkaudesta.(Room 5:8).
Siksi evankeliumin kuunteleminen voi synnyttää meissä pelastuksen vastaanottavan mielen, uskon. "Evankeliumi yksin varsinaisesti opettaa autuaaksitekevää uskoa Kristukseen" (Tunnuskirjat).
Käytännössä usein meille jo lapsuudesta asti tuttu evankeliumi kirkastuu vasta sellaisessa tilanteessa, jossa Raamatussa olevat Jumalan pyhän lain vaatimukset ovat meidät uuvuttaneet. Olemme huomanneet, ettemme pysty totuudellisesti ja vilpittömästi täyttämään pienintäkään Jumalan pyhyyden meille esittämää vaatimusta.
Meissä ei ole edes halua olla kuuliaisia Jumalan tahdolle. Kaikki omat yrittämiset, teot ja ansiot ovat osoittautuneet yhtä kelvottomiksi kuin saastaiset vaatteet. Sitten kuulemmekin, että saamme iankaikkisen elämän ja autuuden ilmaiseksi ja lahjaksi yksin Kristuksen tähden. Oi mikä riemu se onkaan!
( Otelainaus: Olavi Peltola/Paavalin evankeliumi ja me)
s-seutulainen
Evankeliumiin kuuluu sekä sanoma että sen vastaanottaminen
67
331
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tämä on niiin saatanallisen harhaanjohtava avaus kuin vain avaus voi harhaanjohtava olla.
Tässä turmellaan evankeliumi."Tämä on niin saatanallisen harhaanjohtava avaus kuin vain avaus voi harhaanjohtava olla."
Vastaus:
Avaus oli erittäin hyvä ja osuva. Haluaisin kuitenkin lisätä siihen sen, että evankeliumi on nimenomaan ilosanoma, siitä, mitä Jeesus Kristus on edestämme tehnyt.
Monet julistavat, että "saatana riehuu ympärillämme kuin kiljuva jalopeura etsiessään kenet se voi niellä." Se ei ole mikään ilosanoma kenellekään. Toiset taas julistavat, että olemme kaikki syntisiä koko elämämme ajan. Mikä ilosanoma se on olevinaan? Tällaiset väitteet ovat Jeesuksen sovitustyön vesittämistä ja yhtä kaukana evankeliumista kuin itä on lännestä.
Ilosanoma sen sijaan on mm. se, kun Jeesus juuri ennen kuolemaansa Golgatan ristillä sanoi: "Se on täytetty" (Joh.9:30). Sillä Hän tarkoitti sitä, että Hän oli täyttänyt meidän edestämme kaikki vaatimukset, jotka tarvitaan ihmisen pelastamiseksi iankaikkiselta kadotukselta. Hän vei koko ihmiskunnan kaikki synnit ja sairaudet Golgatan ristille ja me saamme nyt vastaanottaa ilmaisen pelastuksen täysin armosta ilman omia tekojamme. Kiitos ja ylistys Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle.- Anonyymi00004
Joppa2 kirjoitti:
"Tämä on niin saatanallisen harhaanjohtava avaus kuin vain avaus voi harhaanjohtava olla."
Vastaus:
Avaus oli erittäin hyvä ja osuva. Haluaisin kuitenkin lisätä siihen sen, että evankeliumi on nimenomaan ilosanoma, siitä, mitä Jeesus Kristus on edestämme tehnyt.
Monet julistavat, että "saatana riehuu ympärillämme kuin kiljuva jalopeura etsiessään kenet se voi niellä." Se ei ole mikään ilosanoma kenellekään. Toiset taas julistavat, että olemme kaikki syntisiä koko elämämme ajan. Mikä ilosanoma se on olevinaan? Tällaiset väitteet ovat Jeesuksen sovitustyön vesittämistä ja yhtä kaukana evankeliumista kuin itä on lännestä.
Ilosanoma sen sijaan on mm. se, kun Jeesus juuri ennen kuolemaansa Golgatan ristillä sanoi: "Se on täytetty" (Joh.9:30). Sillä Hän tarkoitti sitä, että Hän oli täyttänyt meidän edestämme kaikki vaatimukset, jotka tarvitaan ihmisen pelastamiseksi iankaikkiselta kadotukselta. Hän vei koko ihmiskunnan kaikki synnit ja sairaudet Golgatan ristille ja me saamme nyt vastaanottaa ilmaisen pelastuksen täysin armosta ilman omia tekojamme. Kiitos ja ylistys Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle.Näin, mutta harva uskoo ja vastaanottaa.
- Anonyymi00005
Joppa2 kirjoitti:
"Tämä on niin saatanallisen harhaanjohtava avaus kuin vain avaus voi harhaanjohtava olla."
Vastaus:
Avaus oli erittäin hyvä ja osuva. Haluaisin kuitenkin lisätä siihen sen, että evankeliumi on nimenomaan ilosanoma, siitä, mitä Jeesus Kristus on edestämme tehnyt.
Monet julistavat, että "saatana riehuu ympärillämme kuin kiljuva jalopeura etsiessään kenet se voi niellä." Se ei ole mikään ilosanoma kenellekään. Toiset taas julistavat, että olemme kaikki syntisiä koko elämämme ajan. Mikä ilosanoma se on olevinaan? Tällaiset väitteet ovat Jeesuksen sovitustyön vesittämistä ja yhtä kaukana evankeliumista kuin itä on lännestä.
Ilosanoma sen sijaan on mm. se, kun Jeesus juuri ennen kuolemaansa Golgatan ristillä sanoi: "Se on täytetty" (Joh.9:30). Sillä Hän tarkoitti sitä, että Hän oli täyttänyt meidän edestämme kaikki vaatimukset, jotka tarvitaan ihmisen pelastamiseksi iankaikkiselta kadotukselta. Hän vei koko ihmiskunnan kaikki synnit ja sairaudet Golgatan ristille ja me saamme nyt vastaanottaa ilmaisen pelastuksen täysin armosta ilman omia tekojamme. Kiitos ja ylistys Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle.Evankeliumi, euangelion, on ilosanoma, ilouutinen.
Otsikko voisi siten kuulua
"Ilouutiseen kuuluu sekä uutinen että sen vastaanottaminen".
Eli tämän saatanallisen logiikan mukaan tämän aamun uutisissa selostaja olisi voinut aivan hyvin sanoa:
"Suomi voitti eilen jääkiekon maailmanmestaruuden, jos te otatte tämän uutisen uskossa vastaan",
eikä kenelläkään olisi tullut olla siihen mitäään nokan koputtamista.
- Anonyymi00003
Kun me uskomme johonkin tai jotakin, mitä me sillä tarkoitamme?
Kun uskon, että Suomi voitti eilen jääkiekon maailmanmestaruuden, kun kerran lehdissä sanotaan niin, mitä tarkoitan tällä?
Esimerkiksi sitä, että uskon
Suomen tosiaan voittaneen maailmanmestaruuden,
a) vaikka itse en jostain syystä huomenna enää muistaisi sitä tai uskoisi siihen
b) vaikka joku - kuka tahansa muu - ei uskoisi siihen
c) vaikka suurinta osaa maapallon kansalaisista koko asia ei jaksaisi kiinnostaa.
Mitä tämä pitää sisällään?
Mm. sen, että tuo, mihin uskon - Suomen maailmanmestaruuden voittaminen - tapahtui MINUN ULKOPUOLELLANI JA MINUSTA RIIPPUMATTA.
Se ei ts. tapahtunut minun pääni sisällä vaan todellisuudessa - tässä reaalimaailmassa, jossa myös minä olen olemassa ja elän ja hengitän.
Tuohon asiaan uskominen edellyttää sitä, että se TAPAHTUI - ja että se tapahtui ENNEN kuin uskoin siihen; uskollani tuli olla mielekäs kohde (johon uskoa).
Minun uskoni Suomen eiliseen maailmanmestaruuteen ei saa(nut) sitä aikaan eikä ylläpidä sitä. KOSKA se tapahtui, se tosiaan tapahtui - riippumatta minun uskomisestani tai sen puutteesta.
Tämä sama "kaava" pätee kaikkiin historiassa tapahtuneisiin asioihin; ne tapahtuivat, uskoinpa niiden tapahtuneen tai en. Samoin tämä pätee ulkoiseen todellisuuteen, joka on niin kuin se on, uskoinpa siihen tai en. Jos Maa on pyöreä, se on pyöreä, vaikka uskoisin sen olevan littana. Maa ei lakkaa olemasta pyöreä minun uskon puutteeni vuoksi; se maapallo, jolla tepastelen, ei humpsahda littanaksi minun uskoni vaikutuksesta.
Luettelen muutamia historiallisia tapahtumia ja ulkomaailmaa koskevia tosiasioita, JOILLE ME EMME MAHDA MITÄÄN (uskoimmepa me niihin tai olimme uskomatta).
Venäjä ja Ukraina ovat sodassa keskenään.
Aleksanteri Suuri kukisti sotaretkillään Persian valtakunnan.
Kaarle Suuri kukisti saksit ja alisti heidät osaksi frankkien valtakuntaa.
Suomi voitti eilen jääkiekon maailmanmestaruuden.
Ruotsi on Suomen länsipuolella.
Saksa hävisi toisen maailmansodan.
Suomi itsenäistyi vuonna 1917, mistä lähtien Suomi on ollut itsenäinen valtio.
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti koko maailman itsensä kanssa, mistä lähtien koko maailma on ollut sovitettu Jumalan kanssa.
Kaikki nämä tapahtuivat maapallolla, joka kiertää aurinkoa.
Se "usko", jota Usko Toivonen, Nellie Oleson ja kalamos ja saviseutulainen edustavat, ei ole tervettä vaan taikauskoa; he kuvittelevat vakavissaan kykenevänsä uskollaan tai epäuskollaan MUUTTAMAAN 2000 vuotta sitten tapahtuneen historiallisen tapahtuman.
He ajattelevat: "Jos joku ei 'vastaanota' sovituksen sanaa, se ei ole totta hänen kohdallaan."
Tämä on täysin yhtää typerää kuin olisi sanoa: "Jos joku ei usko maan kiertävän aurinkoa, silloin se ei hänen tapauksessaan kierrä aurinkoa."- Anonyymi00007
>>He ajattelevat: "Jos joku ei 'vastaanota' sovituksen sanaa, se ei ole totta hänen kohdallaan."<<
Ei alkuunkaan näin!
Ellei ihminen ota vastaan evankeliumin ilosanomaa, vaan viittaa sille kintaalla torjuen sen luotaan, ei Jumalan sovitustyö Pojassaan Jeesuksessa æKristuksessa hyödytä kyseistä ihmistä.
Hän torjuu ja hylkää Jumalan armon polkien Kristuksen Jeesuksen Pyhän uhriveren jalkoihinsa.
"Ottakaa vastaan Jumalan armo, ettei se jää turhaksi"
( 2 Kor. 6:1 )
s-seutulainen - Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
>>He ajattelevat: "Jos joku ei 'vastaanota' sovituksen sanaa, se ei ole totta hänen kohdallaan."<<
Ei alkuunkaan näin!
Ellei ihminen ota vastaan evankeliumin ilosanomaa, vaan viittaa sille kintaalla torjuen sen luotaan, ei Jumalan sovitustyö Pojassaan Jeesuksessa æKristuksessa hyödytä kyseistä ihmistä.
Hän torjuu ja hylkää Jumalan armon polkien Kristuksen Jeesuksen Pyhän uhriveren jalkoihinsa.
"Ottakaa vastaan Jumalan armo, ettei se jää turhaksi"
( 2 Kor. 6:1 )
s-seutulainenKauheata hevonpaskaa!
- Anonyymi00019
Ei siitä ole kysymys, mitä tuossa kommenttisi lopussa kirjoitat.
Kysymys on siitä, että evankeliumin kuuleminen ristiinnaulitusta, syntiemme tähden kärsineestä, sovitusverensä vuodattaneesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta saa aikaan muutoksen ihmisessä.
ihminen muuttuu.
Usko ilmenee kääntymyksenä, Jeesuksen kristuksen nimen avukseen huutamisena.
Jotta näin voi tapahtua, täytyy ihmisen nöyrtyä, tuntea oma syyllisyytensä ja kääntymyksenä Herran puoleen.
Sitä ei voi verrata uskomiseen mihinkään niistä maan kiertämiseen auringon ympäri, ei jääkiekon mestaruuteen ei Suomen itsenäisyysjulistukseen, koska kysymys on kääntymyksestä, parannuksen tekemisestä, se vaatii ihmisen nöyrtymistä, kun Pyhä Henki paljastaa ihmisen syntisyyden.
Paavalin evankeliumin mukaan on yksi usko, jolla on merkitystä.
Ilman uudestisyntymisen puhdistusta ja Pyhän Hengen uudistusta, ihmisen vanha vaellus jatkuu, uusi ei tule sen sijaan.
Kuten Paavali todistaa:
1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)
Tästä käy ilmi synteihinsä kuolleen ihmisen vaellus ( "olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä..." ) ja uudestisyntyneen ja Pyhän hengen uudistaman Kristuksessa eläväksi tehdyn ihmisen uusi vaellus.
Uusi luomus Kristuksessa:
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)
Uskovalla ( Paavalin julistaman evankeliumin mukaan ) ja uskottomalla ei ole mitään yhteistä osaa.
Eli aika valjuja ovat uskon Jeesukseen rinnastuksesi maan kiertoon, jääkiekkoon, Suomen itsenäisyyteen yms ..
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00039
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ei siitä ole kysymys, mitä tuossa kommenttisi lopussa kirjoitat.
Kysymys on siitä, että evankeliumin kuuleminen ristiinnaulitusta, syntiemme tähden kärsineestä, sovitusverensä vuodattaneesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta saa aikaan muutoksen ihmisessä.
ihminen muuttuu.
Usko ilmenee kääntymyksenä, Jeesuksen kristuksen nimen avukseen huutamisena.
Jotta näin voi tapahtua, täytyy ihmisen nöyrtyä, tuntea oma syyllisyytensä ja kääntymyksenä Herran puoleen.
Sitä ei voi verrata uskomiseen mihinkään niistä maan kiertämiseen auringon ympäri, ei jääkiekon mestaruuteen ei Suomen itsenäisyysjulistukseen, koska kysymys on kääntymyksestä, parannuksen tekemisestä, se vaatii ihmisen nöyrtymistä, kun Pyhä Henki paljastaa ihmisen syntisyyden.
Paavalin evankeliumin mukaan on yksi usko, jolla on merkitystä.
Ilman uudestisyntymisen puhdistusta ja Pyhän Hengen uudistusta, ihmisen vanha vaellus jatkuu, uusi ei tule sen sijaan.
Kuten Paavali todistaa:
1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)
Tästä käy ilmi synteihinsä kuolleen ihmisen vaellus ( "olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä..." ) ja uudestisyntyneen ja Pyhän hengen uudistaman Kristuksessa eläväksi tehdyn ihmisen uusi vaellus.
Uusi luomus Kristuksessa:
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)
Uskovalla ( Paavalin julistaman evankeliumin mukaan ) ja uskottomalla ei ole mitään yhteistä osaa.
Eli aika valjuja ovat uskon Jeesukseen rinnastuksesi maan kiertoon, jääkiekkoon, Suomen itsenäisyyteen yms ..
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenPitkäpiimäista jaanaamista, jolla mitätöidään sanoma sovituksesta.
- Anonyymi00044
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ei siitä ole kysymys, mitä tuossa kommenttisi lopussa kirjoitat.
Kysymys on siitä, että evankeliumin kuuleminen ristiinnaulitusta, syntiemme tähden kärsineestä, sovitusverensä vuodattaneesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta saa aikaan muutoksen ihmisessä.
ihminen muuttuu.
Usko ilmenee kääntymyksenä, Jeesuksen kristuksen nimen avukseen huutamisena.
Jotta näin voi tapahtua, täytyy ihmisen nöyrtyä, tuntea oma syyllisyytensä ja kääntymyksenä Herran puoleen.
Sitä ei voi verrata uskomiseen mihinkään niistä maan kiertämiseen auringon ympäri, ei jääkiekon mestaruuteen ei Suomen itsenäisyysjulistukseen, koska kysymys on kääntymyksestä, parannuksen tekemisestä, se vaatii ihmisen nöyrtymistä, kun Pyhä Henki paljastaa ihmisen syntisyyden.
Paavalin evankeliumin mukaan on yksi usko, jolla on merkitystä.
Ilman uudestisyntymisen puhdistusta ja Pyhän Hengen uudistusta, ihmisen vanha vaellus jatkuu, uusi ei tule sen sijaan.
Kuten Paavali todistaa:
1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)
Tästä käy ilmi synteihinsä kuolleen ihmisen vaellus ( "olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä..." ) ja uudestisyntyneen ja Pyhän hengen uudistaman Kristuksessa eläväksi tehdyn ihmisen uusi vaellus.
Uusi luomus Kristuksessa:
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)
Uskovalla ( Paavalin julistaman evankeliumin mukaan ) ja uskottomalla ei ole mitään yhteistä osaa.
Eli aika valjuja ovat uskon Jeesukseen rinnastuksesi maan kiertoon, jääkiekkoon, Suomen itsenäisyyteen yms ..
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenSoon justiinsa ko sanot, ja aloitus on hyvä.
- Anonyymi00008
Syntisten Kaste syntien anteeksisaamiseksi on evankeliumin tärkein tehtävä, evankeliumin alku ja juuri.
Mark.1
1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. - Anonyymi00009
Jeesus varoitti tästä ajasta kun sanotaan, että lait ja käskyt on kumottu ja kuopattu ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla uskonratkaisuillaan.
- Anonyymi00011
Ei se ihmisen oma psykologinen uskonratkaisu ole mikään avain sisälle pääsemiseksi Jumalan valtakuntaan.
Raamatun mukaan ihmisen uudestisyntyminen on Jumalan teko, mikä tapahtuu kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä ylhäältä, eli Jumalan sanan voimasta. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei se ihmisen oma psykologinen uskonratkaisu ole mikään avain sisälle pääsemiseksi Jumalan valtakuntaan.
Raamatun mukaan ihmisen uudestisyntyminen on Jumalan teko, mikä tapahtuu kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä ylhäältä, eli Jumalan sanan voimasta.Jeesuksen hyvä ystävä Nikodemus meni heti Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä ihmiselle.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." - Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jeesuksen hyvä ystävä Nikodemus meni heti Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä ihmiselle.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."Helluntailailaiset eksyttää muuttamalla Jeesuksen lauseen "vedestä ja Hengestä" muotoon: "Hengestä ja Hengestä"
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Helluntailailaiset eksyttää muuttamalla Jeesuksen lauseen "vedestä ja Hengestä" muotoon: "Hengestä ja Hengestä"
"Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä.
Ei Jeesus mikään puhevikainen ollut. Kyllä hän sanoi mitä tarkoitti.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
"Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä.
Ei Jeesus mikään puhevikainen ollut. Kyllä hän sanoi mitä tarkoitti.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."Kaste on Jumalan tekemä luomistapahtuma, missä hengellisesti kuollut ihminen luodaan kokonaan uudeksi ylösnousemusta ja ikuista elämää varten. Body, mind, spirit, elävä sielu.
Kasteesta elävästä sielusta tulee ikuisesti elävä sielu.
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.
- Anonyymi00013
Raamatusta puuttuu kokonaan: "Syntisten Kaste syntien anteeksisaamiseksi" siis kyseessä ei ole Raamatub totuus, vaan eksytys ja harhaoppi, porttokirkon valhe.
- Anonyymi00018
Ilman kastetta perisyntinen ihminen ei elä ikuisesti.
1. Moos. 3:22
Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!" - Anonyymi00020
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
( Joh. 1 )
s-seutulainen - Anonyymi00021
Raamatun mukaan pelastus ja Jeesuksen veren sovitus otetaan vastaan kasteessa,
ei muutoin.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00024
Jeesus sanoo: Autuaita ovat puhdasydämiset. Luterilaiset eivät luovu saastaisesta elämästä ns. kasteessaan. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan. Saastaiset luterilaiset samat, jotka kastavat yhdellä oikealla kasteella, vihkivät myös pridepareja. Luterilaisten teot ovat saastaisia.
- Anonyymi00022
Käännyttämällä tehdään lahkolaisia, valheitä julistetaan ja tyhmät ihmiset ottaa ne puheet vastaan pelastuksenaan.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Kuulosta ja muiden aistien perusteella aikaansaatu psykologinen usko ei ole mikään pelastus eikä uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä.- Anonyymi00023
Luterilaiset, lähes kaikki, ovat helvetin lapsia!
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Luterilaiset, lähes kaikki, ovat helvetin lapsia!
Helluntailiike on tänne Amerikasta 100 v.sitten tuotu lahko ja paha heresia.
Lahkot eivät peri Jumalan valtakuntaan, Gal.5.20
Parhami ja Olseni oli niitä miehiä, joilla on huono ennuste. - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Helluntailiike on tänne Amerikasta 100 v.sitten tuotu lahko ja paha heresia.
Lahkot eivät peri Jumalan valtakuntaan, Gal.5.20
Parhami ja Olseni oli niitä miehiä, joilla on huono ennuste.Joka yhtyy porttoon tulee osalliseksi niistä teoista.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Joka yhtyy porttoon tulee osalliseksi niistä teoista.
Lahkoista pitää paeta nopeasti pois.
Jer. 50:8
Näin sanoo Herra: -- Paetkaa Babylonista. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Lahkoista pitää paeta nopeasti pois.
Jer. 50:8
Näin sanoo Herra: -- Paetkaa Babylonista.Jer. 51:6
Paetkaa Babylonista, kaikki jotka suinkin voitte! Pelastakaa henkenne, ettette joutuisi tuhoon, kun kaupunki saa rangaistuksen syntiensä tähden. On tullut aika, jolloin Herra kostaa, hän kostaa sille sen tekojen mukaan. - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Jer. 51:6
Paetkaa Babylonista, kaikki jotka suinkin voitte! Pelastakaa henkenne, ettette joutuisi tuhoon, kun kaupunki saa rangaistuksen syntiensä tähden. On tullut aika, jolloin Herra kostaa, hän kostaa sille sen tekojen mukaan.Babylon on Jeesuksen todistajien verestä juopunut portto, katolilainen kirkko ja sen lahkot, mukaan lukien luterilainen kirkko. Katolainen kirkko ja sen tytär, luterilainen kirkko ovat murhanneet 50 miljoonaa Jeesuksen todistajaa.
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Babylon on Jeesuksen todistajien verestä juopunut portto, katolilainen kirkko ja sen lahkot, mukaan lukien luterilainen kirkko. Katolainen kirkko ja sen tytär, luterilainen kirkko ovat murhanneet 50 miljoonaa Jeesuksen todistajaa.
Palstan aihe on helluntailaisuus, jonka perustajat sekä Parhami että Olseni vietiin molemmat vankilaan sodomiasta.
Keksi nyt siitä sitten lapsille iltasatuja? - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Palstan aihe on helluntailaisuus, jonka perustajat sekä Parhami että Olseni vietiin molemmat vankilaan sodomiasta.
Keksi nyt siitä sitten lapsille iltasatuja?Vaihtakaa ev. lut kristillisyyteen. Ainut oikea uskonto.
- Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Vaihtakaa ev. lut kristillisyyteen. Ainut oikea uskonto.
Luterilaisuus on todellakin oikea uskonto, Jeesuksen omia murhanneen porton uskonto!
- Anonyymi00045
Anonyymi00025 kirjoitti:
Helluntailiike on tänne Amerikasta 100 v.sitten tuotu lahko ja paha heresia.
Lahkot eivät peri Jumalan valtakuntaan, Gal.5.20
Parhami ja Olseni oli niitä miehiä, joilla on huono ennuste.>>>Lahkot eivät peri Jumalan valtakuntaan, Gal.5.20<<<
Lahkoksi on Suomessa ymmärretty kaikki seurakunnat, jotka
eivät ole luterilaisen kirkon alaisuudessa, eivät siis ole luterilaisia.
Raamattu ei missään puhu luterilaisesta uskosta eikä luterilaiseta
kirkosta pelastuksen edellyttäjänä. Jos Raamatusta etsittäisiin
seurakunta, joka siellä esiintyy, se on nimenomaan helluntai
seurakunta. Apt 2. luku. Muita seurakuntia sieltä on vaikea
löytää. Mutta helluntaiseurakunnat eivät ole ainoita Jumalan
seurakuntia. Kaikkialla, missä Kristuksen sovitustyötä pidetään
esillä pelastuksen perustana, ovat Jumalasta, eivät ole lahkoja.
Luterilaisuus on maailmanlaajuisesti pieni kristillinen liike
euroopassa ja amerikassa. Mutta esim. Brasiliassa helluntaiseurakunnat
ovat enemmistönä. Siellä, jos ihmisiltä kysyttäisiin lahkoista, joku
voisi mainita luterilaisen kirkon.
Lahkot Raamatun Sanassa ovat jotakin aivan muta kuin miten
ne ymmärretään näissä nettikeskusteluissa. Helluntaiseurakunnat
eivät ole lahko, ne ovat Jumalan seurakunta, joissa Pyhä Henki
vaikuttaa. - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
>>>Lahkot eivät peri Jumalan valtakuntaan, Gal.5.20<<<
Lahkoksi on Suomessa ymmärretty kaikki seurakunnat, jotka
eivät ole luterilaisen kirkon alaisuudessa, eivät siis ole luterilaisia.
Raamattu ei missään puhu luterilaisesta uskosta eikä luterilaiseta
kirkosta pelastuksen edellyttäjänä. Jos Raamatusta etsittäisiin
seurakunta, joka siellä esiintyy, se on nimenomaan helluntai
seurakunta. Apt 2. luku. Muita seurakuntia sieltä on vaikea
löytää. Mutta helluntaiseurakunnat eivät ole ainoita Jumalan
seurakuntia. Kaikkialla, missä Kristuksen sovitustyötä pidetään
esillä pelastuksen perustana, ovat Jumalasta, eivät ole lahkoja.
Luterilaisuus on maailmanlaajuisesti pieni kristillinen liike
euroopassa ja amerikassa. Mutta esim. Brasiliassa helluntaiseurakunnat
ovat enemmistönä. Siellä, jos ihmisiltä kysyttäisiin lahkoista, joku
voisi mainita luterilaisen kirkon.
Lahkot Raamatun Sanassa ovat jotakin aivan muta kuin miten
ne ymmärretään näissä nettikeskusteluissa. Helluntaiseurakunnat
eivät ole lahko, ne ovat Jumalan seurakunta, joissa Pyhä Henki
vaikuttaa.Täysin idioottimainen kommentti.
KAIKKI ns. seurakunnat Suomessa ovat lahkoja/puolueita.
Miksi? Siksi kun ne rikkovat Kristuksen ruumista sillä paikkakunnalla, jossa ne ovat. Kullakin paikkakunnalla on vain yksi seurakunta, joka rajautuu yksinomaan tuon paikkakunnan rajojen perusteella. Kaikki muut rajaamistavat luovat lahkon.
Lue sitä Raamattuasi äläkä jauha hellluntailaista propagandaa.
- Anonyymi00033
Viesteillä on vain pskologinen vaikutus uskon synnyttäjänä, mutta se on eri asia kuin uudestisyntymisen vedestä ja Hengestä kasteessa, missä todellinen uudestisyntyminen ja pelastuminen tapahtuu.
Joh.3:5 " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21] - Anonyymi00035
Helluntailaisuus on käännyttämällä ja manipuloimalla aiheutettu psykologinen uskontila.
- Anonyymi00036
Kristillinen synnit pois pesevä ja ihmisen vedestä ja Hengestä synnyttävä yksi kaste on tallessa enää vanhoissa kristillisissä kirkoissa, Ei Amerikasta tuoduissa lahkoissa.
- Anonyymi00038
Jeesuksen inspiroiman Paavalin kokonaisvaltaiset todistukset, ovat synkronissa evankeliumien ydinsanoman kanssa. Myös aloittajan julkaisema Peltolan sanoma, antaa hienoja näkemyksiä evankeliumien sanomaan. Erilaiset positiiviset näkemykset rikastuttavat ja avartavat Jumalan sylin suuruutta. Putkinäköisen yhden jakeen uskovan kannattaisi avartaa näkemystään, eikä alistaa Isäämme nipottavaksi niuhottajaksi.
- Anonyymi00040
Paavali oli valheveikko. Joutui juonimaan kaikenlaista, koska oli osallinen Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi00041
Joo, tunnetustihan sanoma KOKO MAAILMAN sovituksesta on nipottamista verrattuna sanomaan, jonka mukaan ainoastaan uskovat on sovitettu. Idiootti.
- Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Paavali oli valheveikko. Joutui juonimaan kaikenlaista, koska oli osallinen Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?Paavali oli rehellinen ja loistava apostoli, joka puolusteli itseään, häntä valehtelijaksi väittäviä asiantuntemattomia vastaan. Sinä, joka olet lmeisesti lukihäiriöinen, tai tahallinen harhauttaja, tai muuten käsityskyvytön, riehut usein täällä noiden vanhojen harhojesi kanssa. Opettele lukemaan koko luku, Niin ehkä itsekin huomaat mokasi.
- Anonyymi00047
Anonyymi00042 kirjoitti:
Paavali oli rehellinen ja loistava apostoli, joka puolusteli itseään, häntä valehtelijaksi väittäviä asiantuntemattomia vastaan. Sinä, joka olet lmeisesti lukihäiriöinen, tai tahallinen harhauttaja, tai muuten käsityskyvytön, riehut usein täällä noiden vanhojen harhojesi kanssa. Opettele lukemaan koko luku, Niin ehkä itsekin huomaat mokasi.
Ihminen voi käyttää Raamatun Sanaa sanomansa esille tuomisessa.
Tai Jumalan Sana voi käyttää ihmistä sanomansa esille tuomisessa.
Tässä on suuri ero; -käytämmekö me Sanaa omien näkemystemme
tukena vai käyttääkö Jumalan Sana meitä Jumalan näkemysten esille
tuomisessa. Monet palstalla käyttävät Jumalan Sanaa, mutta
Jumalan Sana ei käytä heitä koska Sana ei merkkaa heille mitään
ellei se tue heidän omia oppejaan. - Anonyymi00048
Anonyymi00040 kirjoitti:
Paavali oli valheveikko. Joutui juonimaan kaikenlaista, koska oli osallinen Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?Koska et ymmärrä mitään Paavalista, älä kirjoita mitään, ihmetellä voit suurta jumalan miestä ja omaa pimeyttäsi !
- Anonyymi00050
Anonyymi00042 kirjoitti:
Paavali oli rehellinen ja loistava apostoli, joka puolusteli itseään, häntä valehtelijaksi väittäviä asiantuntemattomia vastaan. Sinä, joka olet lmeisesti lukihäiriöinen, tai tahallinen harhauttaja, tai muuten käsityskyvytön, riehut usein täällä noiden vanhojen harhojesi kanssa. Opettele lukemaan koko luku, Niin ehkä itsekin huomaat mokasi.
Paavalissa oli valheen henki. Ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita. - Anonyymi00057
Anonyymi00047 kirjoitti:
Ihminen voi käyttää Raamatun Sanaa sanomansa esille tuomisessa.
Tai Jumalan Sana voi käyttää ihmistä sanomansa esille tuomisessa.
Tässä on suuri ero; -käytämmekö me Sanaa omien näkemystemme
tukena vai käyttääkö Jumalan Sana meitä Jumalan näkemysten esille
tuomisessa. Monet palstalla käyttävät Jumalan Sanaa, mutta
Jumalan Sana ei käytä heitä koska Sana ei merkkaa heille mitään
ellei se tue heidän omia oppejaan.Voi kuinka ylevän ja korkealentoisen kuuloista & teennäistä hevonpaskaa!
- Anonyymi00043
Luukas, yksi neljältä evankeliumien kirjoittajista, matkusti Paavalin mukana lähetysmatkoilla. Lisäksi Luukas on kirjoittanut Apostolien teot. Jos Paavali olisi ollut väärän evankeliumin julistaja, niin samalla myös Luukas joutuu outoon valoon, sillä Luukas kirjoitti Paavalista myönteisesti ja piti Paavalia aidon, Jumalan evankeliumin julistaja.
- Anonyymi00049
Milloin tavan luterilainen oppisi jotain raamatun asiasta ?
Ensin pitää oppia siivoamaan sotkunsa sitten voi olla raamatun vuoro. - Anonyymi00051
Paavali oli osallinen Juutalaisten pyhien miesten joukosurmista, niin hän joutui keksimään erilaisia selityksiä ja oppeja, ettei olisi joutunut niistä vastuuseen.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; JA KUN HEIDÄT TAPETTIIN, mielistyin minä heidän tuomioonsa,- Anonyymi00052
Paavalilla oli Rooman hirmuvallan lupa tappaa ihmisiä, jos he ovat uhka miehitysvallalle.
Miestä ei saatu vastuuseen edes murhiin osallistumisesta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Paavalilla oli Rooman hirmuvallan lupa tappaa ihmisiä, jos he ovat uhka miehitysvallalle.
Miestä ei saatu vastuuseen edes murhiin osallistumisesta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.En minä, mutta se "synti" niitä hirmutekoja tekee.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Paavali keksi ns. lihateorian. Synnit voi laittaa lihojen ja vanhojen aatamien syyksi. - Anonyymi00054
Mies tykkäsi tappohommista.
- Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Mies tykkäsi tappohommista.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; JA KUN HEIDÄT TAPETTIIN, mielistyin minä heidän tuomioonsa,
- Anonyymi00056
Eikös eilen ollut kadulla evankeliointi päivä.
Osa käveli vain hölmönä kadulla, eikä osallistunut hurmokseen.
Ja jotkut oli vielä enemmän laittomuuden tekijötä ja vain herjasi netissä.- Anonyymi00058
Totuus karvastelee mielessä ja siksi sitä kutsutaan valheeksi, herjaukseksi tms. termejä siitä käyttäen. Usein valheita puolustellaan sanonanalla "älkää tuomitko"...
- Anonyymi00059
Paavali riehui tappohommissa, eikä elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia, kuten oikeat 12 apostolia.
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi00060
Murhamiesten ennuste on huono, vaikka kuinka hurskaana ja jumalisena esiintyvätkin.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.- Anonyymi00061
Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. - Anonyymi00067
Anonyymi00061 kirjoitti:
Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Hurmoshenki valtasi molemmat Saulukset.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
- Anonyymi00063
Menisitkö sinä kuuntelemaan saarnamiestä, jossa on Saatanan enkeli?
Sehän vasta paljon uteliaita vetäisikin paikalle?
Teltan seinät oikein pullistelelisivat? - Anonyymi00064
Lehdessä voisi ilmoitaa..."Saatanan enkelin" -kohtaamisen ilta silloin ja silloin, kellon aikakin tiedossa...Tervetuloa!
- Anonyymi00065
Kaiken maailman hihhuleita sitä täälläkin notkuu...
- Anonyymi00066
Toronttoherätyksessä porukka kiihotettiin vahvaan hurmostilaan, konttasivat lattialla etsimässä sitä Jeesusta, mutta eivät löytäneet.
Suusta tuli epämääräistä molotusta, jopa eläinten äänillä karjahtelua kuultiin.- Anonyymi00068
Paavali oli kaikista kovin hurmoskielillä molisija, koska miehessä oli väkevä Saatanan enkeli, kiitteli siitäkin vaan Jumalaa.
1. Kor. 14:18
Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- Anonyymi00069
Jeesus varoitti tästä ajasta kun sanotaan, että lait ja käskyt on kumottu ja kuopattu ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla uskonratkaisuillaan.
- Anonyymi00070
Jatkuva Jeesustelu ja aamenten ja halleeluujaa -huudot pitäisikin laittaa hälytyskellot soimaan.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1281315
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289956- 43855
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145623- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 107488