Lapsettomat aikuiset

Anonyymi-ap

Eli sellaiset, jotka eivät ole koskaan olleet aikuisen ja vanhemman roolissa lapsille, ovat minulle kuin lapsia. Heidän mielialoistaan ja oikuistaan, tarpeistaan ja terveydentilastaan pitää pitää jatkuva huoli. He ovat mainiota bile- ja keskusteluseuraa, mutta parisuhteeseen haluan toisen aikuisen. Sellaisen, jolle ei tarvitse olla äiti.
Nainen

25

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Otan osaa. Sun kannattaisi valita tuttavapiirisi paremmin.

• Anonyymi00002

Näyttää siltä, että kyseseen tulee lapsia siittänyt ukkomies.

• Anonyymi00004

Siittää ei ole tarvinnut, mutta mielellään ollut edes jossain vaiheessa elämää isähahmona lapselle. En halua toista lasta huusholliini, kun minulla on jo yksi.
        Ap

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Siittää ei ole tarvinnut, mutta mielellään ollut edes jossain vaiheessa elämää isähahmona lapselle. En halua toista lasta huusholliini, kun minulla on jo yksi.
        Ap

Periaatteessa ymmärrän mitä höpötät mutta millainen on nuoruutesi ollut? Itse menetin isän 11v iässä ja jouduin, ei ollut ketään kuka olisi käskenyt mutta ymmärsin vaan että pakko on.... tavallaan puolipäiväisesti miehen housuja kuin myös vastuita kantamaan ja nyt aikamiehenä en minä lapsemmaksi ole muuttunut, mutta ei minua oikein todesta aina oteta kun päätän itse eikä ympäristö. Esim auton kiilloittamista kuin jumalana en ole sietänyt. Olenko vahannut ehkä kaksi elämässäni kertaa jotain typerää maalipintaa vain sen takia jotta se kiiltäisi. Ei kiinnosta. Sinäkin ap jossain määrin sellainen epäjumalan kiilloittaja taidat olla?

sivusta

• Anonyymi00003

Mä en olis halunnu siskoa ja tarkoitan isän tyttöystävää.

• Anonyymi00005

Älä huoli. Eivät lapsettomat ylleensä halua lapsellista puolisokseen saatika joutua huolehtimaan hänen lapsestaan/lapsistaan.

• Anonyymi00008

Ymmärrän sinua hyvin. En minäkään isäihmisenä näe lapsettomia naisia naisina vaan tyttöinä, huolehdittavina lapsina. Vasta kun aikuinen ottaa vastuuta muista ihmisistä, hän kasvaa aikuiseksi. Parisuhteeseen haluan aikuisen naisen, joka ajattelee muitakin kuin itseään.

• Anonyymi00009

Kiitos. Ihanne minulle olisi mies joka on kasvattanut lapsensa aikuiseksi, kunnon kansalaiseksi ja olisi nyt syystä tai toisesta sinkku. Mutta nämä on niitä, joilla riittää ottajia. Varsinkin yh-äitien keskuudessa.
        Ap

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kiitos. Ihanne minulle olisi mies joka on kasvattanut lapsensa aikuiseksi, kunnon kansalaiseksi ja olisi nyt syystä tai toisesta sinkku. Mutta nämä on niitä, joilla riittää ottajia. Varsinkin yh-äitien keskuudessa.
        Ap

Aloituksesta käsitin että itsekin olet yh äiti. Tai ainakin hiljattain ollut. Yhdelle.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Aloituksesta käsitin että itsekin olet yh äiti. Tai ainakin hiljattain ollut. Yhdelle.

Niin olenkin, vuoden ollut.
        Ap

• Anonyymi00011

Minä taas tahdon naisen joka osaa olla lempeä ja rakastava myös aikuista miestä kohtaan. Miehen leikkimielisyyttä ja lapsenomaisuutta inhoava nainen on aika huumorintajuton ja tylsä, yleinsä narsisti. Katkerat ja kylmät naiset ei kiinnosta.

• Anonyymi00013

Isät ovat yleensä tällaisia leikkimielisiä👍
        Ap

• Anonyymi00014

Harvoin äidit inhoaa miehen lapsenomaisuutta, päinvastoin.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Tarkoittanee että nainen kuin mieskin inhoaa toisen vastuuttomuutta?

Itse en tykkää ajattelemattomista aikuisista.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Minä haluan olla naisen oma kullanmuru. Semmoinen joka jos on ollut vähän aikaa kadoksissa, hän haluaa etsiä ja löytää ja sitten kun löytää, niin halisuukottelee.

• Anonyymi00015

Aloituksen on pakko olla trolli. Ei voi kenelläkään olla niin huono itsetunto, että se on rakennettu lisääntymisen varaan. Tai niin kapea maailmankuva, että yleistää kaikkien isien ja äitien olevan vastuullisia ja lapsettomien vastuuttomia. Jokainen tietää lisääntyneitä ihmisiä, joista ei ole koskaan ollut toimimaan, kuten aikuisten kuuluisi toimia. Eiköhän jokaisella ole tuttavapiirissä myös lapsettomia ihmisiä, joita ei todellakaan tarvii holhota.

• Anonyymi00016

Kysymys ei ollut lisääntymisestä, vaan isänä olemisesta jollekin. Tietysti on biologisia isiä ja äitejä, jotka eivät ole koskaan olleet kunnon vanhempia vaan eläneet kuin heillä ei olisi lapsia ollenkaan. Ja miehiä, jotka eivät ole biologisia isiä, mutta ovat olleet isähahmona jollekin. En ymmärrä miten itsetunto liittyy asiaan.
        Ap

• Anonyymi00018

Kyllä, lähtökohtaisesti lapseton ihminen pärjää itsenäisesti ja itsestään huolehtien jota ei tarvitse holhota. Ap.n pointti onkin siinä että kun lapseton pariutuu, hän alkaa automaattisesti käyttäytyä vastuuttomasti ja olettaa saavansa lapsille ominaista holhousta ja huolenpitoa. Näin olen nähnyt monesti käyneen. Tietty ajattelamttomuus ja itsekkyys ei irtoa ihmisestä luontevasti ilman raskasta velvollisuuden tunnetta. Siihen ei välttämättä tarvita omia lapsia, voi olla jokin muukin huollettava, kuten iäkäs läheinen tai muu.

• Juu, eihän se kaikkiin päde. Ei ainaka muhun.

No leikki leikkinä ja asiaan. Oon pitempää jo puhunu niistä tyhjäpää sinkuista. Että oon huomannu, tuun paremmin toimeen peeheellisten kanssa. Ja löytyy yhteiset puheen aiheet. Ei hirveesti kiinnosta puhuu mistään bilettämisestä. Siinä kun joka viikonloppu toistuu saman kaavan mukaan. Perhe elämässä aina tapahtuu enemmän, vaikkei sinkut sitä myönnä.

• Anonyymi00020

Minä haluan myös tällaisen miehen 🎣

• Anonyymi00021

Sulla on suppea näkemys asioista: mustavalkoinen. Tykkät yleistää. Haluat olla aina oikeassa?

• Anonyymi00022

Sinkkuna joutuu huolehtimaan kaikesta itse. Ei ole ketään johon nojata raskaina hetkinä tai jakamassa myöskään elämän iloja ja huippuhetkiä. Siksi on käsittämätöntä, että teineistä saakka parisuhteissa olleet ja yhteistä perhe-elämää eläneet edes kehtaavat omasta mielestään olla mukamas aikuisempia tai vastuuntuntoisempia. Lisäksi osa lapsia hankkineista ei edes olisi vanhemmaksi kelpaavia vaikka ovatkin olleet kykeneviä lisääntymään.

Usein he, jotka ovat ns. olleet aina parisuhteissa, ovat suurimpaan ääneen vaatimassa sinkkuja elämään yksin, itsenäistymään ja löytämään itsensä, vaikka kyseiset neuvojat olisivat itse hukassa ja tuskin saisivat kengännauhojaan solmittua, jos heillä ei olisi kumppania.

• Anonyymi00023

Eli arvotat itsesi ylemmäksi kun sinulla on lapsia. Aika lapsellinen ajattelutapa minusta. Et sä ole sen tärkeämpi ihmisenä kuin sellainen jolla ei ole lapsia.

• Anonyymi00024

Oma kokemukseni asiasta taas on se ettei moni vanhempi osaa ollenkaan kantaa vastuutaan vaan lapset kasvatetaan miten sattuu, kato vaikka nyky nuorison kielenkäyttöä. Moni lapseton sinkku olisi paljon paljon parempi ja osaavampi vanhemman rooliin.

• Anonyymi00025

Eli olkaamme lapsellisia aikuisia ja vanhempia. Jos otsikon toisin sanoo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      5
      1264
    2. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      168
      1183
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      102
      1045
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      987
    5. 131
      884
    6. Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria

Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt
      NATO
      271
      879
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      71
      874
    8. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      786
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      45
      773
    10. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      395
      753
    Aihe