Veikkauksia tulevaan, kuka on palstan melkein mensa?
Pieneneekö vai suureneeko Ukraina seuraavan 6 kuukauden aikana
129
610
Vastaukset
- Anonyymi00001
Pinta-alaltaan, vai väestön määrän osalta?
Molemmille -3% veikkaus. - Anonyymi00002
Ei Ukrainan koko mihinkään muutu, mutta miehitettyjen alueiden pinta-ala on nyt vähenemään päin.
- Anonyymi00004
Ukraina miehitysjoukot etenevät nopeasti länteen. Miehittävät siten yhä vähemmän Ukrainan pinta-alasta.
- Anonyymi00035
Venäjä etenee ja ovat saaneet haltuunsa kohda uuden kaupungin.
- Anonyymi00005
Ukraina surenee ainakin seuraavat sata vuotta.
- Anonyymi00007
No paljonha siellä on surua ollut, monet hautajaiset on pidetty.
- Anonyymi00006
Pienenee.👍
- Anonyymi00008
On pysynyt samana vuodesta 1991.
Se että alueella on varkaita ei muuta omistussuhteita.- Anonyymi00010
Menettihän Suomikin alueita Neuvostoliitolle ja kyllä ne menetykset on pysyviä ollut.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Menettihän Suomikin alueita Neuvostoliitolle ja kyllä ne menetykset on pysyviä ollut.
Niistä sovittiin rauhansopimuksessa tilanteessa jossa N-liitto oli pitkällä aikavälillä ylivoimaisessa asemassa. Venäjä on surkean heikko siihen verrattuna eikä pysty sanelemaan Ukrainalle yhtään mitään, ei nyt eikä ehkä koskaan.
- Anonyymi00015
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Niistä sovittiin rauhansopimuksessa tilanteessa jossa N-liitto oli pitkällä aikavälillä ylivoimaisessa asemassa. Venäjä on surkean heikko siihen verrattuna eikä pysty sanelemaan Ukrainalle yhtään mitään, ei nyt eikä ehkä koskaan.
Hauska kommentti, hymyilytti tovin.
Venäjä on ylivoimainen Ukrainaa vastaan, nyt Ukrainan häviötä estää vain lännestä valuvat sadat miljardit. Mutta, nekin loppuvat ajallaan. - Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Hauska kommentti, hymyilytti tovin.
Venäjä on ylivoimainen Ukrainaa vastaan, nyt Ukrainan häviötä estää vain lännestä valuvat sadat miljardit. Mutta, nekin loppuvat ajallaan.Todellakin ylivoimainen, kun yli 4v pitää käydä 3 pv:n sotaa. Siinä ohessa kuollut ja vammautunut yli miljoona sotilasta ja maan talous kuralla.
Venäjän ylivoima on lähinnä omissa menetyksissä. - Anonyymi00019
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Niistä sovittiin rauhansopimuksessa tilanteessa jossa N-liitto oli pitkällä aikavälillä ylivoimaisessa asemassa. Venäjä on surkean heikko siihen verrattuna eikä pysty sanelemaan Ukrainalle yhtään mitään, ei nyt eikä ehkä koskaan.
Rauhansopimus se olisi tarkoitus tehdä myös Venäjän ja Ukrainan välille. Putinilla on jo valmiit paperit tehtynä kun vaan joku Ukrainan puolelta allekirjoittaa sen.
Anonyymi00019 kirjoitti:
Rauhansopimus se olisi tarkoitus tehdä myös Venäjän ja Ukrainan välille. Putinilla on jo valmiit paperit tehtynä kun vaan joku Ukrainan puolelta allekirjoittaa sen.
Mytös Zelenskyillä on omat paperit odottamassa allekirjoittajaa Moskovasta.
- Anonyymi00022
moloch_horridus kirjoitti:
Mytös Zelenskyillä on omat paperit odottamassa allekirjoittajaa Moskovasta.
Venäjä ei luovu alueistaan.
Anonyymi00022 kirjoitti:
Venäjä ei luovu alueistaan.
Eipä sellaista kukaan vaadikaan, vaan Venäjän poistumista pois Ukrainasta omien kansainvälisesti tunnustettujen rajojensa taakse.
- Anonyymi00023
moloch_horridus kirjoitti:
Eipä sellaista kukaan vaadikaan, vaan Venäjän poistumista pois Ukrainasta omien kansainvälisesti tunnustettujen rajojensa taakse.
Venäjä on laajentunut sodan myötä. Vallatut alueet kuuluvat sille. Vai onko Venäjän Karjala osa Suomea? Kuka ei tunnusta rajoja?
- Anonyymi00024
moloch_horridus kirjoitti:
Mytös Zelenskyillä on omat paperit odottamassa allekirjoittajaa Moskovasta.
Kiovan hallinto ei ole valmis rauhansopimuksiin, sillä sodan lopettaminen pahentaisi epäilyksiä sen laillisuudesta ja kärjistäisi valtataistelua, Putin julisti.
Muita Venäjän presidentin lausuntoja:
EU voisi auttaa ratkaisemaan Ukrainan konfliktin, mutta ei toimittamalla aseita, vaan yrittämällä suostutella Kiovaa kompromissiin.
Ratkaisun tulisi perustua Anchoragessa saavutettuihin tuloksiin.
Venäjä ei vastusta Ukrainan liittymistä EU:hun, mutta unionista ei pitäisi tulla sotilasblokkia.
Zelenskyin Ukrainan edustuksen laillisuus on "juristien asia".
Zelenskyin presidenttikausi päättyi tasan kaksi vuotta sitten.
Venäjä voi allekirjoittaa asiakirjoja vain laillisten osapuolten kanssa Ukrainassa.
Moskova löytää Ukrainasta ne, jotka ovat halukkaita allekirjoittamaan rauhansopimuksen Venäjän kanssa, jos Kiova niin haluaa. - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kiovan hallinto ei ole valmis rauhansopimuksiin, sillä sodan lopettaminen pahentaisi epäilyksiä sen laillisuudesta ja kärjistäisi valtataistelua, Putin julisti.
Muita Venäjän presidentin lausuntoja:
EU voisi auttaa ratkaisemaan Ukrainan konfliktin, mutta ei toimittamalla aseita, vaan yrittämällä suostutella Kiovaa kompromissiin.
Ratkaisun tulisi perustua Anchoragessa saavutettuihin tuloksiin.
Venäjä ei vastusta Ukrainan liittymistä EU:hun, mutta unionista ei pitäisi tulla sotilasblokkia.
Zelenskyin Ukrainan edustuksen laillisuus on "juristien asia".
Zelenskyin presidenttikausi päättyi tasan kaksi vuotta sitten.
Venäjä voi allekirjoittaa asiakirjoja vain laillisten osapuolten kanssa Ukrainassa.
Moskova löytää Ukrainasta ne, jotka ovat halukkaita allekirjoittamaan rauhansopimuksen Venäjän kanssa, jos Kiova niin haluaa.Tolla mennään->
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kiovan hallinto ei ole valmis rauhansopimuksiin, sillä sodan lopettaminen pahentaisi epäilyksiä sen laillisuudesta ja kärjistäisi valtataistelua, Putin julisti.
Muita Venäjän presidentin lausuntoja:
EU voisi auttaa ratkaisemaan Ukrainan konfliktin, mutta ei toimittamalla aseita, vaan yrittämällä suostutella Kiovaa kompromissiin.
Ratkaisun tulisi perustua Anchoragessa saavutettuihin tuloksiin.
Venäjä ei vastusta Ukrainan liittymistä EU:hun, mutta unionista ei pitäisi tulla sotilasblokkia.
Zelenskyin Ukrainan edustuksen laillisuus on "juristien asia".
Zelenskyin presidenttikausi päättyi tasan kaksi vuotta sitten.
Venäjä voi allekirjoittaa asiakirjoja vain laillisten osapuolten kanssa Ukrainassa.
Moskova löytää Ukrainasta ne, jotka ovat halukkaita allekirjoittamaan rauhansopimuksen Venäjän kanssa, jos Kiova niin haluaa.LOL. Ja sinä uskot tuon paakanpuhujan valheita. Miksi?
Anonyymi00023 kirjoitti:
Venäjä on laajentunut sodan myötä. Vallatut alueet kuuluvat sille. Vai onko Venäjän Karjala osa Suomea? Kuka ei tunnusta rajoja?
Ukrainan alueet eivät edelleenkään ole Venäjän alueita, tiltu.
- Anonyymi00027
moloch_horridus kirjoitti:
Ukrainan alueet eivät edelleenkään ole Venäjän alueita, tiltu.
Kyllä ne ovat ja länsi joutuu sen aikanaan tunnustamaan.
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kyllä ne ovat ja länsi joutuu sen aikanaan tunnustamaan.
Hevonpaskaa, tiltu. Länsi ei muuten koskaan tunnustanut esim. Baltian maita de jure osaksi Neuvostoliittoa.
- Anonyymi00028
moloch_horridus kirjoitti:
Hevonpaskaa, tiltu. Länsi ei muuten koskaan tunnustanut esim. Baltian maita de jure osaksi Neuvostoliittoa.
Ne olivat neuvostotasavaltoja omasta halustaan.
- Anonyymi00029
moloch_horridus kirjoitti:
LOL. Ja sinä uskot tuon paakanpuhujan valheita. Miksi?
Toi on kuitenki molo se millä mennään. Etkä voi sille mitään.
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ne olivat neuvostotasavaltoja omasta halustaan.
Haha, miten valheellista hevonpaskaa, tiötu.
Anonyymi00029 kirjoitti:
Toi on kuitenki molo se millä mennään. Etkä voi sille mitään.
Et siis kykene vastaamaan kysymykseen.
- Anonyymi00036
moloch_horridus kirjoitti:
Hevonpaskaa, tiltu. Länsi ei muuten koskaan tunnustanut esim. Baltian maita de jure osaksi Neuvostoliittoa.
Mutta Puolan itäosien liittämisen Ukrainaan, Valko-Venäjään ja Liettuaan länsimaat tunnustivat.
Tätä on kutsuttu länsimaiseksi petokseksi (Western betrayal) - Anonyymi00051
Anonyymi00022 kirjoitti:
Venäjä ei luovu alueistaan.
Tuskin kukaan niin on vaatinutkaan. Senkun poistuu vaan Ukrainasta.
- Anonyymi00052
Anonyymi00023 kirjoitti:
Venäjä on laajentunut sodan myötä. Vallatut alueet kuuluvat sille. Vai onko Venäjän Karjala osa Suomea? Kuka ei tunnusta rajoja?
Venäjän Karjala ei ole koskaan Suomeen kuulunutkaan.
- Anonyymi00054
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ne olivat neuvostotasavaltoja omasta halustaan.
Niin varmaankin ja lehmätkin lentelivät 🤣
- Anonyymi00065
moloch_horridus kirjoitti:
Mytös Zelenskyillä on omat paperit odottamassa allekirjoittajaa Moskovasta.
Ja kohta Venäjä allekirjoittaa sen. Putte kypsyy kaiken aikaa…
- Anonyymi00071
Anonyymi00015 kirjoitti:
Hauska kommentti, hymyilytti tovin.
Venäjä on ylivoimainen Ukrainaa vastaan, nyt Ukrainan häviötä estää vain lännestä valuvat sadat miljardit. Mutta, nekin loppuvat ajallaan.Eivät lopu. Ennemmin Trumpin aikakausi päättyy.
- Anonyymi00009
Venäjä ottaa takaisin omat Donetskin ja Krimin alueiden maansa ja väestönsä, jotka ukrainalainen neuvostojohtaja Hrutshev v. 1954 laittomasti irrotti Venäjästä, liittäen ne Ukrainaan.
"Itä-Ukrainan" väestö on vuosikymmeniä kärsinyt ukrainalaisten rasismia, etenkin NL:n kaaduttua ja maiden itsenäistyttyä. Alueen venäläisväestön kärsimyksistä ovat länsimaat vaienneet ja pyrkineet vaientamaan heistä puhumisen.
Ukrainan azovien terrorin ja kidutusten kasvaessa päätti Venäjä lopulta puuttua asiaan ja vapauttaa oman kansansa. Länsimaat jotka ovat tukeneet Ukrainan natsismia, kutsuvat tuota "Venäjän hyökkäykseksi"
Jumala siunatkoon Venäjän maata ja kansaa! ☦️
Ukrainan maa ja kansa olkoon iäti kirottu. Kantakoon se tukijoineen ikuisesti rikostensa taakkaa.- Anonyymi00012
Kannattaa tutustua alueen historia, alueet kuuluu yksiselitteisesti Ukrainalle.
Itäukrainalaiset elivät aivan rauhassa ilman vainoa ja enemmistö heistä halusi alueiden kuuluvan Ukrainaan, ei Venäjään ennen kuin Venäjä sinne rikollisesti hyökkäsi. Nyt Venäjä on tappanut vähintään kymmeniä tuhansia ellei satoja tuhansia itäukranalaisia ja ajanut miljoonia heistä pakolaisiksi kodeistaan, vaikka Venäjä valehteli hyökänneensä muka suojelemaan heitä. Venäjä muuten on ihan itse sopinut, että nuo alueet kuuluvat Ukrainaan, jopa Putin Kalsarimyrkyttäjän omalla allekirjoituksella. Siunaat siis rikollisia ja kiroat heidän uhriaan.
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kannattaa tutustua alueen historia, alueet kuuluu yksiselitteisesti Ukrainalle.
Kun uZkonto on sekoittanut pään, mihinkään muuhun ei enää tarvitse tutustua.
- Anonyymi00026
moloch_horridus kirjoitti:
Itäukrainalaiset elivät aivan rauhassa ilman vainoa ja enemmistö heistä halusi alueiden kuuluvan Ukrainaan, ei Venäjään ennen kuin Venäjä sinne rikollisesti hyökkäsi. Nyt Venäjä on tappanut vähintään kymmeniä tuhansia ellei satoja tuhansia itäukranalaisia ja ajanut miljoonia heistä pakolaisiksi kodeistaan, vaikka Venäjä valehteli hyökänneensä muka suojelemaan heitä. Venäjä muuten on ihan itse sopinut, että nuo alueet kuuluvat Ukrainaan, jopa Putin Kalsarimyrkyttäjän omalla allekirjoituksella. Siunaat siis rikollisia ja kiroat heidän uhriaan.
Kansanäänestys kertoi yli 90% kansasta haluavan olla osa Venäjää.
Anonyymi00026 kirjoitti:
Kansanäänestys kertoi yli 90% kansasta haluavan olla osa Venäjää.
LOL. Hevonpaskaa, tiltu. Venäjä ei järjestä vapaita ja rehellisiä vaaleja edes Venäjällä, saati sitten rikollisesti sotilaallisesti miehittämillään alueilla.
- Anonyymi00047
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kannattaa tutustua alueen historia, alueet kuuluu yksiselitteisesti Ukrainalle.
Kirjoita tuo menneessä muodossa, "kuului".
- Anonyymi00067
” Jumala siunatkoon Venäjän maata ja kansaa!”
Jumala ei tunnu LAISINKAAN SIUNAAVAN ”VENÄJÄN KANSAA” VAAN LÄHETTI SILLE RUTTOA JA KOLEERAA PAHEMMAN VITSAUKSEN SOTAKIIMAISEN PUTININ HAHMOSSA!
Hänen ohjauksessaan Venäjä etenee yhä kauemmaksi entisestä suurvalta-asemastaan ja maa köyhtyy ja kuihtuu!
Toivottavasti Putesta aika jättää ENNEN KUIN VENÄJÄ KEIKAHTAA LOPULLISESTI!👎🇷🇺👎
- Anonyymi00011
Ei se Ukraina pienene eikä suurene.
- Anonyymi00014
Ukraina menettää alueitaan, jatkuvasti.
- Anonyymi00016
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Miksei Venäjä sitten etene?
Kyllä se todellisuudessa nyt etenee, voi olla ettei etene jonkun päässä yhtään vaikka valloittaisi Kramatorskinkin. No, ennen sitä toki pari pienempää kaupunkia, ja se tapahtuu melko pian.
Kannattaa olla kartalla, eikä unelmoida?! - Anonyymi00030
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Miksei Venäjä sitten etene?
Eihän se ole vielä edes aloittanut sotimaankaan. Mitäs sitten ku se aloittaa.
Anonyymi00030 kirjoitti:
Eihän se ole vielä edes aloittanut sotimaankaan. Mitäs sitten ku se aloittaa.
Sitten se häviää.
- Anonyymi00056
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Miksei Venäjä sitten etene?
Ei pysty.
- Anonyymi00068
Anonyymi00030 kirjoitti:
Eihän se ole vielä edes aloittanut sotimaankaan. Mitäs sitten ku se aloittaa.
Neljä vuotta jo kulunut? Venäjästä ei ole EDES ALOITTAJAKSI!👎🇷🇺👎
- Anonyymi00017
Venäjän miehittämät alueet kuuluvat Ukrainalle ja ne ovat myös tulevaisuudessa Ukrainan . Turha sota , pääarkkitehti Putin Haagiin sotarikoksistaan.
- Anonyymi00020
Venäjä on ylivoimainen propagandassa.
Se on tuhonnut jo moneen kertaan Ukrainan armeijan eikä loppua edes näy.- Anonyymi00069
OUTOA! KUKAAN MUU EI OLE EDES TUHOA HUOMANNUT POISLUKIEN TILTIN ”TAIKASILMÄ”!
- Anonyymi00021
Pienenee.
- Anonyymi00031
Pienenee, Ukraina on sotansa hävinnyt.
- Anonyymi00032
Kakkoskysymykseksi voisi laittaa, kasvaako vai kutistuuko Venäjän rooli maailman maiden luotettavana kauppakumppanina seuraavan 6 kk aikana.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000012055673.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=is_tf&utm_source=hs.fi&utm_content=promobox- Anonyymi00033
Ainakaan Suomen suuntaan ei ole luottamusta herättäviä, kauppasuhteet palauttavia merkkejä näkyvissä niin kauan kuin Venäjä haluaa jatkaa valloitussotiaan:
https://yle.fi/a/74-20229847 - Anonyymi00048
Siinä ei varmaan juuri muutosta tapahdu, puolet on jo valittu eikä Venäjä tee kauppaa siihen vihamielisesti suhtautuvien valtioiden kanssa.
Anonyymi00048 kirjoitti:
Siinä ei varmaan juuri muutosta tapahdu, puolet on jo valittu eikä Venäjä tee kauppaa siihen vihamielisesti suhtautuvien valtioiden kanssa.
Miksi Putin Kalsarimyrkyttäjä sitten ehdotti vielä viime vuonna, että Venäjä voisi myydä kaasua Eurooppaan?
- Anonyymi00070
Anonyymi00048 kirjoitti:
Siinä ei varmaan juuri muutosta tapahdu, puolet on jo valittu eikä Venäjä tee kauppaa siihen vihamielisesti suhtautuvien valtioiden kanssa.
Joita ovat lähes kaikki maat! Kohta ei edes energia käy kaupaksi!
- Anonyymi00034
Seuraava kysymys: pieneneekö vai suureneeko Nato seuraavien 6 kk aikana?
Veikkaan, että aika on liian lyhyt prosesseineen uusien jäsenten ottamiseen, mutta niin kauan kuin Venäjä kohtelee naapureitaan kuten kohtelee, Nato-maiden lisääntyminen Venäjän ympärillä on selviö.
Bunkkeripappaa tästä on kiittäminen.- Anonyymi00072
Ja yhtälailla bunkkeri-papan touhujen takia Venäjän ystävien määrä jatkuvasti vähenee…
Kukapa kaipaisi ”sotakiimaista kumppania”?
Väestön osalta pienentynyt jopa niinkin alas kuin 22 miljoonaa. 2022 sodan alkaessa Ukrainassa asui jopa 38 miljoonaa ihmistä elikkä kyseessä on katastrofaalinen pudotus ja asia vain menee pahempaan suuntaan koska syntyvyys on alle 1.0 lasta per nainen.
https://voennoedelo.com/en/posts/id15763-ukraine-population-falls-to-22-25-million-minister-says
- Miljoonia lähtenyt pakolaisiksi. Pelkästään Venäjälle on muuttanut jopa 4 miljoonaa Ukrainalaista vuoden 2022 jälkeen ja Euroopan Unionin alueelle 6 - 10 miljoonaa.
- Venäjän valtaamille alueille jäänyt miljoonia.
- Rintamalla kuollut paljon miehiä.Ukrainan väkiluku on 39,5 miljoonaa ja suurin osa pakolaisista on jo palannut kotimaahansa.
moloch_horridus kirjoitti:
Ukrainan väkiluku on 39,5 miljoonaa ja suurin osa pakolaisista on jo palannut kotimaahansa.
Ukrainalaisten mukaan ei pidä paikkaansa kuten voit lukea linkistä mikä näkyy viestissäni.
Tässä vielä toinen linkki aiheeseen. Uskon enemmän Ukrainalaisia kuin täällä kirjoittelevia.
https://prm.ua/en/demographic-catastrophe-ukraines-remaining-population-has-been-revealed/- Anonyymi00037
moloch_horridus kirjoitti:
Ukrainan väkiluku on 39,5 miljoonaa ja suurin osa pakolaisista on jo palannut kotimaahansa.
Sinä se vaan koitat valehtelemalla päteä täällä. Viimeisenpien tietojen mukaa Ukrainassa olisi vähä reilu 20 miljoonaa asukasta.
- Anonyymi00039
moloch_horridus kirjoitti:
Ukrainan väkiluku on 39,5 miljoonaa ja suurin osa pakolaisista on jo palannut kotimaahansa.
No uskottavahan se on, kun anonyymi trolli on niin asian päättänyt olevan😂🤣😁
lahtimies86 kirjoitti:
Ukrainalaisten mukaan ei pidä paikkaansa kuten voit lukea linkistä mikä näkyy viestissäni.
Tässä vielä toinen linkki aiheeseen. Uskon enemmän Ukrainalaisia kuin täällä kirjoittelevia.
https://prm.ua/en/demographic-catastrophe-ukraines-remaining-population-has-been-revealed/"Tässä vielä toinen linkki aiheeseen. Uskon enemmän Ukrainalaisia kuin täällä kirjoittelevia."
Valitset kuitenkin uskoa ukrainalaista poliitikkoa ennemmin kuin akateemista tutkijaa:
"Meanwhile, according to Ella Libanova, Director of the Institute of Demography and Social Research at the National Academy of Sciences of Ukraine, the number is 29 million."moloch_horridus kirjoitti:
"Tässä vielä toinen linkki aiheeseen. Uskon enemmän Ukrainalaisia kuin täällä kirjoittelevia."
Valitset kuitenkin uskoa ukrainalaista poliitikkoa ennemmin kuin akateemista tutkijaa:
"Meanwhile, according to Ella Libanova, Director of the Institute of Demography and Social Research at the National Academy of Sciences of Ukraine, the number is 29 million."Ella myös väittää että viime vuonna asukkaita oli yli 30 miljoonaa ja tällä hetkellä 29 miljoonaa.
Kuulemma vaan ihan normaalia kuolemaan pitää sisällään... varmaan rintamallakin mennyt muutama? Ei taida olla ihan normaalia että miljoona kuolee vuodessa. Taitaa olla rintamalla melkoiset tappiot koska Venäjän pommituksissa ei noin paljoa kuole.Tuossahan otetaan mukaan vain sotaa edeltävät asukkaat.
Mitä luulet saavuttavasi tämmöisillä jutuilla?lahtimies86 kirjoitti:
Tuossahan otetaan mukaan vain sotaa edeltävät asukkaat.
Mitä luulet saavuttavasi tämmöisillä jutuilla?Onko sota siis alkanut vasta tänään, kun tuo tilasto on eiliseltä?
lahtimies86 kirjoitti:
Ella myös väittää että viime vuonna asukkaita oli yli 30 miljoonaa ja tällä hetkellä 29 miljoonaa.
Kuulemma vaan ihan normaalia kuolemaan pitää sisällään... varmaan rintamallakin mennyt muutama? Ei taida olla ihan normaalia että miljoona kuolee vuodessa. Taitaa olla rintamalla melkoiset tappiot koska Venäjän pommituksissa ei noin paljoa kuole.Myös muuttoliike ja pakolaisuus aiheuttavat muutoksia väestön määrässä. Mutta meillä on eri lähteet, joista kumpikin voi valita mieleisensä luvun, joten turha jankata.
- Anonyymi00063
lahtimies86 kirjoitti:
Ella myös väittää että viime vuonna asukkaita oli yli 30 miljoonaa ja tällä hetkellä 29 miljoonaa.
Kuulemma vaan ihan normaalia kuolemaan pitää sisällään... varmaan rintamallakin mennyt muutama? Ei taida olla ihan normaalia että miljoona kuolee vuodessa. Taitaa olla rintamalla melkoiset tappiot koska Venäjän pommituksissa ei noin paljoa kuole.Tuo Molon tarjoama paikka on ihan feikki, kuten Molo itsekin. Ukrainan asukasmäärä on muka kasvanut melkoisesti eilisestä. 40 052 952 tämän hetken lukema. Lukema kasvaa yhdellä joka 30s.
Anonyymi00063 kirjoitti:
Tuo Molon tarjoama paikka on ihan feikki, kuten Molo itsekin. Ukrainan asukasmäärä on muka kasvanut melkoisesti eilisestä. 40 052 952 tämän hetken lukema. Lukema kasvaa yhdellä joka 30s.
Tutustuinpa tarkemmin käyttämääni lähteeseen ja nyt myönnän, ettei tuo niin luotettava olekaan. Esim.
"In April 2020, editors of the English Wikipedia decided that Worldometer's COVID-19 figures are often unreliable and should not be cited in any pages related to the pandemic."
- Anonyymi00038
Ukraina kutistuu kuin pyy maailmanlopun edellä.
- Anonyymi00040
Oleksii Chernyshov, Deputy Prime Minister said that Ukraine’s population had dropped to around 32 million by the end of 2024.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/02/12/7497876/
Eli 32 miljoonaa oli Ukrainan väkiluku vuoden 2024 lopussa, kertoi Totuus, eli Ukrainan oma Pravda.- Anonyymi00041
Mutta nyt eletään jo vuotta 2026.
- Anonyymi00042
10 miljoonaa pakolaista on palannut maahan vuoden 2022 jälkeen. Asukasluku on liki 40 miljoonaa.
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
10 miljoonaa pakolaista on palannut maahan vuoden 2022 jälkeen. Asukasluku on liki 40 miljoonaa.
Uskotko tuota itsekään?🤣
- Anonyymi00044
Anonyymi00042 kirjoitti:
10 miljoonaa pakolaista on palannut maahan vuoden 2022 jälkeen. Asukasluku on liki 40 miljoonaa.
Se on toisin päin, yli 10 miljoonaa ihmistä on paennut Ukrainasta vuoden 2022 jälkeen.
- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Se on toisin päin, yli 10 miljoonaa ihmistä on paennut Ukrainasta vuoden 2022 jälkeen.
Ukrainan väkiluku on tällä hetkellä noin 35–39 miljoonaa.
YK:n pakolaisjärjestö UNHCR:n mukaan Ukrainan sodan syttymisen jälkeen maasta on paennut ulkomaille arviolta yli 5,9 miljoonaa ihmistä.
- Anonyymi00046
Rajat ovat kartalla joten asia on kaikille muille selvä. Ikuinen riesa on Putler. Vihainen pieni kääpiö.Venäjä on maahantunkeutuja. Joten häivy sieltä Ukrainasta. Voitto on Ukrainan.
- Anonyymi00058
Tiluttajatautofofinen...ja russofobia vihakiimaisena aina palstalla urputtamassa kun azovnatsit ovat kärsineet ja kurimuksessa. Satavarma piikkei saanu ko toise kerran jo repsahtaa median kusetukseen lampaana...pidä ittes miehenä ja jätä nuo horinat.
Venäjän ruplakin kohonnut arvossa hurjasti kun lähsi tuhlaa rahansa sodan pitkittämiseen.
Luulisi, että jos on mies eikä akka niin ei sorru tyhjäntoimittajien roskalehtiin....hekin ovat vain raadollisia ihmisiä vaikkei luulisi.
Kunnioitusta ei voi antaa sellaiselle joka ei muita kunioita.
Venäjä voitti jo parissa viikossa ja turvaa alueita ja poistaa pahan maasta
Kyllä aika vähissä on tiedot vihamielisellä sekä sanavarastokin , jossa toistuu vain epätoivo kun natsivalta on murtumassa ja samon toki Kiev-
Kieviinn tehtiin perjantain vastaisena yönä 5 täsmäohjusiskua joista vain yksi ei saavuttanut kohdetta. Venäjä tietää missä lurjukset luuraa.
Hävytön teko oli natseilta koululapsiakin tappaa - sotarikos zleleskyyltä.
etc. - Anonyymi00059
Ei Venäjä ole pieni kääpiö, se on maailman suurimpia valtioita joissa todella mahtava kunnioitettava rauhaa rakastava ja miellyttävä herrasmies.
Suomalaisten sukukin on tuolta Siperian suunnalta eivät suinkaan ukrainalaiset, heidän agressiivisempi perimä tulee aivan muualta.
Kannattaa siis miluummin omaa dna-perimää kannattaa, joka on rauhallisempi vaikkakin omaa hieman dna-peräistä sairauspuolta mitä muualla ei esiiinny. Anonyymi00058 kirjoitti:
Tiluttajatautofofinen...ja russofobia vihakiimaisena aina palstalla urputtamassa kun azovnatsit ovat kärsineet ja kurimuksessa. Satavarma piikkei saanu ko toise kerran jo repsahtaa median kusetukseen lampaana...pidä ittes miehenä ja jätä nuo horinat.
Venäjän ruplakin kohonnut arvossa hurjasti kun lähsi tuhlaa rahansa sodan pitkittämiseen.
Luulisi, että jos on mies eikä akka niin ei sorru tyhjäntoimittajien roskalehtiin....hekin ovat vain raadollisia ihmisiä vaikkei luulisi.
Kunnioitusta ei voi antaa sellaiselle joka ei muita kunioita.
Venäjä voitti jo parissa viikossa ja turvaa alueita ja poistaa pahan maasta
Kyllä aika vähissä on tiedot vihamielisellä sekä sanavarastokin , jossa toistuu vain epätoivo kun natsivalta on murtumassa ja samon toki Kiev-
Kieviinn tehtiin perjantain vastaisena yönä 5 täsmäohjusiskua joista vain yksi ei saavuttanut kohdetta. Venäjä tietää missä lurjukset luuraa.
Hävytön teko oli natseilta koululapsiakin tappaa - sotarikos zleleskyyltä.
etc.Venäjä on iskenyt Ukrainassa yli 1600 kouluun ja yli 2000 sairaalaan tai muuhun terveydenhuolon kohteeseen ja sinä ihannoit tuollaista sairasta terrorismia, tiltunen.
Anonyymi00059 kirjoitti:
Ei Venäjä ole pieni kääpiö, se on maailman suurimpia valtioita joissa todella mahtava kunnioitettava rauhaa rakastava ja miellyttävä herrasmies.
Suomalaisten sukukin on tuolta Siperian suunnalta eivät suinkaan ukrainalaiset, heidän agressiivisempi perimä tulee aivan muualta.
Kannattaa siis miluummin omaa dna-perimää kannattaa, joka on rauhallisempi vaikkakin omaa hieman dna-peräistä sairauspuolta mitä muualla ei esiiinny."Ei Venäjä ole pieni kääpiö, se on maailman suurimpia valtioita joissa todella mahtava kunnioitettava rauhaa rakastava ja miellyttävä herrasmies."
Putinismi on uskonnollinen kultti, jossa täydellistä roistoa, paskanpuhujaa, varasta ja murhaajaa palvotaan muka hyvänä ja suurena johtajana.- Anonyymi00075
moloch_horridus kirjoitti:
Venäjä on iskenyt Ukrainassa yli 1600 kouluun ja yli 2000 sairaalaan tai muuhun terveydenhuolon kohteeseen ja sinä ihannoit tuollaista sairasta terrorismia, tiltunen.
Heillä ei ole 2000 sairaalaa.
Anonyymi00075 kirjoitti:
Heillä ei ole 2000 sairaalaa.
"Sairaalaan tai muuhun terveydenhuollon kohteeseen. Ukrainalla on terveyskeskuksia ym.
- Anonyymi00076
moloch_horridus kirjoitti:
Venäjä on iskenyt Ukrainassa yli 1600 kouluun ja yli 2000 sairaalaan tai muuhun terveydenhuolon kohteeseen ja sinä ihannoit tuollaista sairasta terrorismia, tiltunen.
Ukrainassa oli ennen laajamittaista sotaa noin 1 100–1 400 sairaalaa ja muuta sairaalatasoista hoitolaitosta.
Anonyymi00076 kirjoitti:
Ukrainassa oli ennen laajamittaista sotaa noin 1 100–1 400 sairaalaa ja muuta sairaalatasoista hoitolaitosta.
AI:
Ukrainassa on tällä hetkellä arviolta noin 2 500–2 700 sairaalaa ja muuta terveydenhuollon yksikköä, mutta tarkkaa lukua ei ole saatavilla, koska osa laitoksista on tuhoutunut, vaurioitunut tai toimii rajoitetusti Venäjän hyökkäyssodan vuoksi. WHO:n mukaan terveydenhuollon infrastruktuuri on ollut jatkuvien hyökkäysten kohteena, mikä vaikeuttaa kokonaismäärän arviointia.
- Anonyymi00057
2022 alkoi Ukrainan kutistuminen azovnatsivallan alla ...tuhoon tuomittu.
- Anonyymi00060
Niin se on kun 2014 tapahtui se usan rahoittama ikävä vallankaappaus. Siitä lähtien sisällissota jonka pelastus on nyt Putinin hyvä teko jolla rauha tulee ja nazzit tuhotaan.
Azov ei pidä valtaa Ukrainassa, tiltunen. Kaikkea venäläistä valhepaskaa sinäkin uskot.
Anonyymi00060 kirjoitti:
Niin se on kun 2014 tapahtui se usan rahoittama ikävä vallankaappaus. Siitä lähtien sisällissota jonka pelastus on nyt Putinin hyvä teko jolla rauha tulee ja nazzit tuhotaan.
Laitahan todisteesi väittämästäsi USA:n rahoituksesta vallankumoukselle.
- Anonyymi00061
Putin jatkaa nuorien kansalaistensa surmaamista rintamalla myös tämän vuoden.
- Anonyymi00062
Sota päättyy vasta, kun Venäjä on saavuttanut tavoitteensa
Venäjä uskoo edelleen ajan olevan sen puolella ja että lännen, Ukrainan tai molempien odotetaan ennemmin tai myöhemmin taipuvan nykyistä lähemmäs Moskovan tavoitteita.
Sama viesti on ollut nähtävissä Putinin puheissa viidettä vuotta jatkuvan hyökkäyssodan alusta asti.
Hautaan mennessään Putin uskoo vielä voittoon.... - Anonyymi00064
Sodan syy: Putin uskoi hetken olevansa ”uusi Pietari Suuri” ja nyky-Venäjällä olevan pyhä tehtävä palauttaa takaisin tsaarin ajan ulkorajat (joiden sisalle myös Suomi mahtuu!). Niinpä hän aloitti sodan ja valitsi ensimmäiseksi kohteeksi Ukrainan. Neljän vuoden sotimisen jälkeen vaikuttaa tehtävä ylivoimaiselle Venäjän resursseille!
Sodan perussyy on Putinin sotakiima ja vallanhimo!
Venäjälle ja Putinille itselle epäonninen sota uhkaa kääntyä vakavaksi takaiskuksi tai jopa tappioksi! - Anonyymi00073
Kysymys: Ukrainan tämänhetkinen väkiluku?
Ukrainan väkiluvun arvioiminen on tällä hetkellä poikkeuksellisen haastavaa käynnissä olevan sodan, laajamittaisen pakolaisuuden ja aluemuutosten vuoksi. Eri lähteiden arviot vaihtelevat sen mukaan, lasketaanko mukaan ulkomaille paenneet tai Venäjän miehittämilla alueilla asuvat ihmiset.
Yhdistyneiden kansakuntien (YK) tuoreimpiin tietoihin pohjautuvien arvioiden mukaan Ukrainan virallinen laskennallinen väkiluku on noin 39,5–40 miljoonaa ihmistä.
Tähän lukemaan liittyy kuitenkin merkittäviä taustatekijöitä:
Todellinen maassa oleskelevien määrä: Ukrainan hallituksen ja eri tutkimuslaitosten arvioiden mukaan maan hallitsemilla alueilla tosiasiallisesti oleskelevan väestön määrä on huomattavasti virallisia YK-tilastoja pienempi – useiden arvioiden mukaan noin 31–33 miljoonaa.
Sodan vaikutus: Vuonna 2022 alkaneen täysimittaisen hyökkäyssodan seurauksena miljoonat ukrainalaiset ovat paenneet maasta (erityisesti Euroopan unionin alueelle), minkä lisäksi syntyvyys on laskenut voimakkaasti.
Väestökehitys on ollut laskusuunnassa jo pidempään: ennen sodan alkua vuonna 2021 Ukrainan väkiluku oli noin 44 miljoonaa, ja Neuvostoliiton hajoamisen aikoihin vuonna 1991 maassa asui yli 52 miljoonaa ihmistä. - Anonyymi00074
Ukraina joutuu antautumaan Venäläisten vallatessa Kiovan.
- Anonyymi00077
moloch_horridus kirjoitti:
Vaan Venäjäpä ei siihen kykene.
Se jää nähtäväksi. Venäjä ei ainakaan peräänny pois Ukrainasta.
Anonyymi00077 kirjoitti:
Se jää nähtäväksi. Venäjä ei ainakaan peräänny pois Ukrainasta.
Tietenkin perääntyy, kun sota tulee liian kalliiksi.
- Anonyymi00078
moloch_horridus kirjoitti:
Tietenkin perääntyy, kun sota tulee liian kalliiksi.
Venäjältä ei rahat lopu. Sitä painetaan tarvittaessa lisää.
Anonyymi00078 kirjoitti:
Venäjältä ei rahat lopu. Sitä painetaan tarvittaessa lisää.
En puhunut pelkästään rahasta.
- Anonyymi00079
moloch_horridus kirjoitti:
En puhunut pelkästään rahasta.
Reservissä on 20 miljoonaa sotilasta ja aaevarustelu on maailman tehokkainta.
Anonyymi00079 kirjoitti:
Reservissä on 20 miljoonaa sotilasta ja aaevarustelu on maailman tehokkainta.
Venäjällä on noin 20 miljoonaa aseikäistä miestä, mutta ei sotilasta, tiltunen. Eikä Venäjän yhteiskunta kestä mobilisointia.
- Anonyymi00080
moloch_horridus kirjoitti:
Venäjällä on noin 20 miljoonaa aseikäistä miestä, mutta ei sotilasta, tiltunen. Eikä Venäjän yhteiskunta kestä mobilisointia.
Mistä sinä tiedät mitä se kestää? Muista toista maailmansotaa!
Anonyymi00080 kirjoitti:
Mistä sinä tiedät mitä se kestää? Muista toista maailmansotaa!
No se on kaikkien asiantuntijoiden arvio. Vai voitko näyttää jonkin arvion, että Venäjän yhteiskunta kestäisi mobilisaation?
- Anonyymi00081
moloch_horridus kirjoitti:
No se on kaikkien asiantuntijoiden arvio. Vai voitko näyttää jonkin arvion, että Venäjän yhteiskunta kestäisi mobilisaation?
Kreml tietää ja Putin. Kyllä se kestää kun kesti maailmansodan.
Anonyymi00081 kirjoitti:
Kreml tietää ja Putin. Kyllä se kestää kun kesti maailmansodan.
LOL. Silloin se kesti länsimaiden tuella ja vain siksi, että natsi-Saksa oli hyökännyt Neuvostoliittoon, nyt kyseessä on harhaisen diktaattorin rikollinen valloitussota naapurimaassaan.
- Anonyymi00082
moloch_horridus kirjoitti:
LOL. Silloin se kesti länsimaiden tuella ja vain siksi, että natsi-Saksa oli hyökännyt Neuvostoliittoon, nyt kyseessä on harhaisen diktaattorin rikollinen valloitussota naapurimaassaan.
Kiina, Iran ja Pohjois-Korea tukevat Venäjää. Ukraina on heikompi vastus kuin Saksa.
Anonyymi00082 kirjoitti:
Kiina, Iran ja Pohjois-Korea tukevat Venäjää. Ukraina on heikompi vastus kuin Saksa.
Ja silti Venäjä on nyt jumissa jo pelkästään Ukrainassa.
- Anonyymi00083
moloch_horridus kirjoitti:
Ja silti Venäjä on nyt jumissa jo pelkästään Ukrainassa.
Jokin pidättää. Liikekannallepano muuttaisi tilanteen. Miljoona taistelijaa lisää ja puolustus murtuu. 500000 kaatunutta ja haavoittunutta on vara menettää.
Anonyymi00083 kirjoitti:
Jokin pidättää. Liikekannallepano muuttaisi tilanteen. Miljoona taistelijaa lisää ja puolustus murtuu. 500000 kaatunutta ja haavoittunutta on vara menettää.
Venäjän yhteiskunta ei kestä mobilisaatiota rikolliseen valloitussotaan naapurimaassa.
- Anonyymi00084
moloch_horridus kirjoitti:
Venäjän yhteiskunta ei kestä mobilisaatiota rikolliseen valloitussotaan naapurimaassa.
Et ole pätevä arvioimaan sitä. Kreml ja Putin ovat. Eivät jostakin syystä ole vielä toimineet. Pitkittävät sotaa.
Anonyymi00084 kirjoitti:
Et ole pätevä arvioimaan sitä. Kreml ja Putin ovat. Eivät jostakin syystä ole vielä toimineet. Pitkittävät sotaa.
Ei se olekaan minun arvioni, vaan asiantuntijioiden.
- Anonyymi00087
moloch_horridus kirjoitti:
Ei se olekaan minun arvioni, vaan asiantuntijioiden.
Asiantuntijat ovat puolueellisia ja valehtelevat.
- Anonyymi00088
moloch_horridus kirjoitti:
Ei se olekaan minun arvioni, vaan asiantuntijioiden.
Ihan niin kuin Venäjällä olisi jotakin hätää. Ei ole. Asiat ovat kunnossa suurella ja mahtavalla.
Anonyymi00087 kirjoitti:
Asiantuntijat ovat puolueellisia ja valehtelevat.
Vai n MV-lehdestä voi lukea totuuden, haha.
Anonyymi00088 kirjoitti:
Ihan niin kuin Venäjällä olisi jotakin hätää. Ei ole. Asiat ovat kunnossa suurella ja mahtavalla.
Hevonpaskaa, tiltu.
- Anonyymi00089
moloch_horridus kirjoitti:
Vai n MV-lehdestä voi lukea totuuden, haha.
Mkä lehti se on?
Anonyymi00089 kirjoitti:
Mkä lehti se on?
Ei se ole lehti, vaan Venäjän propagandaläpyskä.
- Anonyymi00091
moloch_horridus kirjoitti:
Ei se ole lehti, vaan Venäjän propagandaläpyskä.
Miksi lukisin propagandaa? Valtamedia on sitä täynnä.
Anonyymi00091 kirjoitti:
Miksi lukisin propagandaa? Valtamedia on sitä täynnä.
LOL. Luota sinä vain MV-lehteesi. Se onkin suunniteltu juuri kaltaisillesi.
- Anonyymi00093
moloch_horridus kirjoitti:
LOL. Luota sinä vain MV-lehteesi. Se onkin suunniteltu juuri kaltaisillesi.
En edes tiedä mikä se on.
Anonyymi00093 kirjoitti:
En edes tiedä mikä se on.
Sitten kannattaa tutustua, se on suunniteltu kaltaisillesi idiooteille.
- Anonyymi00086
Putinilla on jo veitikka ollut pitkään sen näköinen kuin olisi uinut jäämeressä kuukauden.
- Anonyymi00090
Uskon, että Ukrainaa ei ole olemassa enää kuuden kuukauden päästä proxy-sota on silloin jo hävitty.
- Anonyymi00092
Pieneneekö vai suureneeko Puten vesipää?
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171014- 127917
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504