Kun ihminen katuu ja tuntee häpeää osallistumisesta muiden yksityisyyden riistämiseen juoruilla tai tietojen levittämisillä, hän on oikealla tiellä.
Ne joiden omatunto ei edes kolkuta, on jo syvällä paatumuksessa.
tietojen levittely, juoruilu, osallistuminen sellaiseen ja katumus
11
561
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
Tällaiset teot on vakavaa syntiä joista tulisi tehdä paranus
- Anonyymi00002
Kaltaisesi omahyväisen tekouskovaisen kehotuksesta ei kenenkään tarvitse katua mitään eikä tehdä parannusta. Rukoilemme, että saat tuomion aiheuttamastasi mielipahasta. Ja meitä on paljon.
- Anonyymi00003
Tietoja saa kertoa. Tarkoitan sitä että tieto on totta. Juoru on ainakin osittain keksittyä. Ei saa juoruta
- Anonyymi00004
Ei pidä paikkaansa. Jos minä esimerkiksi kertoisin sinulle kahden kesken että minulla on tietty terveysongelma ja tulossa leikkaus. Minulla on oikeus kertoa se koska asia on omani. Mutta jos sinä tämän toden tiedon levität muille, syyllistyt rikokseen.
Juoruilu kattaa kaiken tiedon, keksityn tai oikean,. Jos se loukkaa toisen yksityisyyttä, se on vakavaa syntiä koska se vahingoittaa toista. Esim monissa aloissa on vaitiolovelvollisuus juuri tästä samasta syystä, eli ei tosiakaan tietoja saa levittää.
Jos kerrot että yrittäjä X myy perunoita torilla, ja sieltä saa hyviä pottuja, se on sallittua. Jos kerrot hänen yksityisasiotansa, se on vääryyttä.
Olennaista ei ole se onko asiat keksittyjä vai tosia vaan se että onko ne toisen ihmisen yksityisyyttä loukkaavia tai potentiaalisesti vahingollisia kohteelle. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Jos minä esimerkiksi kertoisin sinulle kahden kesken että minulla on tietty terveysongelma ja tulossa leikkaus. Minulla on oikeus kertoa se koska asia on omani. Mutta jos sinä tämän toden tiedon levität muille, syyllistyt rikokseen.
Juoruilu kattaa kaiken tiedon, keksityn tai oikean,. Jos se loukkaa toisen yksityisyyttä, se on vakavaa syntiä koska se vahingoittaa toista. Esim monissa aloissa on vaitiolovelvollisuus juuri tästä samasta syystä, eli ei tosiakaan tietoja saa levittää.
Jos kerrot että yrittäjä X myy perunoita torilla, ja sieltä saa hyviä pottuja, se on sallittua. Jos kerrot hänen yksityisasiotansa, se on vääryyttä.
Olennaista ei ole se onko asiat keksittyjä vai tosia vaan se että onko ne toisen ihmisen yksityisyyttä loukkaavia tai potentiaalisesti vahingollisia kohteelle.Kyllä sinun terveysongelman laadun huomaa jokainen ilman juorun kuulemistakin.
- Anonyymi00006
Maksan 100 euroa jos joku luotettavasti osaa kertoa aloittajan henkilöllisyyden.
- Anonyymi00007
Eikös hän Lieksan palstalla kertonut tietävänsä hyvän pitsapaikan tms. mutta valitti, että Lieksa on muuten paskapaikka, josta haluaisi nopeasti pois.
- Anonyymi00008
Se oli Joensuu palstalla missä joku kyseli alueen hyviä pizzapaikkoja. Toin esille Lieksan parhaan pizzerian kyllä. Se on kyllä valopilkku Lieksassa
- Anonyymi00009
Mitäs teette, jos vinkujan henkilöllisyys selviää? Myönnättekö jonkin palkinnon Pohjois-Karjalan hyväksi tehdystä työstä?
- Anonyymi00010
En minä tee työtä Pohjois-Karjalan hyväksi vaan sen asukkaiden hyväksi. Mitä enemmän paikalliset luopuu laumaidentiteetistä ja alkaa ottamaan vastuuta omista moraalisista valinnoistaan, sen parempi heille itselleen. Raamattu toteaakin että ihmispelko virittää ansan.
- Anonyymi00012
Älä huoli, huolehdi turhaa. Olemme ja elämme Outokummussa jossa juoruillaan ja puukotetaan selkään suuremmassa määrin kuin muualla.. Outokumpu on olevinaan kaupunki mutta maalaiskunnan tavoilla menemme..
Naapurikunnat ovat OK meihin verrattuna...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741650- 201134
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321063Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu133871Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189806- 64684
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo191607On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 48528
- 69510
- 55507
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32498- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 33413
- 16399
- 82398
- 37396