Alla kouluikäinen ajoi pikkupyörällä linja- auton alle.
Herääkin kysymys: Missä oli kersan vanhemmat, koska oli hoitoikäinen.
Miten tuollainen päästetään kulkemaan yksin, eikä vanhempien tai muun hoitaja seurassa/ valvonnassa.🤔
Toki, linja- auton kuljettajaa on helppo syylistää.
Mutta, aina tarvitaan toinenkin osapuoli tälläiseen JA vanhemmilla on AINA vastuu kersastaan.
Voisi verrata ihmisiä, jotka antavatEsim: koiransa kulkea pitkän felksinarunpäässä ympäri jalkakäytävää. 🤭
polkupyörällä
16
282
Vastaukset
- Anonyymi00001
Juu, ja saiko sujatien ylittää pyörällä ajaen JA missä oli vanhemmat/ huoltaja?
( Kännykkää räplätenkö kulki nenä kännys?)- Anonyymi00003
Alle 12v saa ja sitä paitsi tuossa oli pyöräilykaista
- Anonyymi00004
Kaikkialla saa suojatien yli mennä pyöräilemällä, väistämisvelvollisuus sitten taas on eri juttu.
Mutta jos kyse on, niin kuin tässä tapauksessa taisi olla, liikenneympyrää kiertävästä pyörätiestä, on "suojatiellä" ajavalla pyöräilijällä aina etuajo-oikeus kaikista suunnista tulevien autojen suhteen, olivat ne tulossa liikenneympyrään tai poistumassa sieltä.
Tämä "kaikilla on väistämisvelvollisuus pyörätietä pitkin liikenneympyrää kiertäviä kohtaan" on myös se syy miksi liikenneympyrä on vaarallinen jalankulkijoille ja pyöräilijöille. En tiedä mitä tilastoja on tehty liikenneympyrässä tapahtuneista kevyen liikenteen ja autoliikenteen välisistä onnettomuuksista, mutta näppituntumalta, niitä on paljon. Liikenneympyrä parantaa kyllä autoliikenteen sujuvuutta sivuristeysten suunnasta, mutta kääntöpuolena niissä on kevyen liikenteen vaarantaminen.
Turussa toinen liikenneymypyrä, jossa oletan kuolonuhreja tulevan, on Jaanintien uudehko ympyrä. Onneksi siellä Pääskyvuoren alla on vain muutama uusi kerrostalo, jos olisi enemmän tulisi ruumiita varmasti. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kaikkialla saa suojatien yli mennä pyöräilemällä, väistämisvelvollisuus sitten taas on eri juttu.
Mutta jos kyse on, niin kuin tässä tapauksessa taisi olla, liikenneympyrää kiertävästä pyörätiestä, on "suojatiellä" ajavalla pyöräilijällä aina etuajo-oikeus kaikista suunnista tulevien autojen suhteen, olivat ne tulossa liikenneympyrään tai poistumassa sieltä.
Tämä "kaikilla on väistämisvelvollisuus pyörätietä pitkin liikenneympyrää kiertäviä kohtaan" on myös se syy miksi liikenneympyrä on vaarallinen jalankulkijoille ja pyöräilijöille. En tiedä mitä tilastoja on tehty liikenneympyrässä tapahtuneista kevyen liikenteen ja autoliikenteen välisistä onnettomuuksista, mutta näppituntumalta, niitä on paljon. Liikenneympyrä parantaa kyllä autoliikenteen sujuvuutta sivuristeysten suunnasta, mutta kääntöpuolena niissä on kevyen liikenteen vaarantaminen.
Turussa toinen liikenneymypyrä, jossa oletan kuolonuhreja tulevan, on Jaanintien uudehko ympyrä. Onneksi siellä Pääskyvuoren alla on vain muutama uusi kerrostalo, jos olisi enemmän tulisi ruumiita varmasti.Ei ollut liikenneympyrä. Se oli vajaa sata metriä ennen tätä risteystä.
Poika ajoi pyörätiellä eikä siis suojatiellä. Bussilla oli kolmio ja sen alla varoitus kaksisuuntaisesta Littoistentien pyöräliikenteestä.
Poika tuli todennäköisesti Karvataskukadun pyörätieltä ja kääntyi nopeasti vasemmalle suojatien eteen jalankulkijoiden vuoksi pysähtyneen bussin eteen. Tästä ei erityisesti varoitettu kolmion alla olevassa kyltissä.
Jalankulkijat ehkä vaikeuttivat bussin kuljettajaa näkemästä pientä pyöräilijää peilistä. - Anonyymi00011
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei ollut liikenneympyrä. Se oli vajaa sata metriä ennen tätä risteystä.
Poika ajoi pyörätiellä eikä siis suojatiellä. Bussilla oli kolmio ja sen alla varoitus kaksisuuntaisesta Littoistentien pyöräliikenteestä.
Poika tuli todennäköisesti Karvataskukadun pyörätieltä ja kääntyi nopeasti vasemmalle suojatien eteen jalankulkijoiden vuoksi pysähtyneen bussin eteen. Tästä ei erityisesti varoitettu kolmion alla olevassa kyltissä.
Jalankulkijat ehkä vaikeuttivat bussin kuljettajaa näkemästä pientä pyöräilijää peilistä.Millä lisäkilvellä voisi varoittaa myös takaa tulevista kääntyvistä pyöräilijöistä?
Pitäisi tietysti näkyä oikeanpuoleisesta sivupeilistä. - Anonyymi00015
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kaikkialla saa suojatien yli mennä pyöräilemällä, väistämisvelvollisuus sitten taas on eri juttu.
Mutta jos kyse on, niin kuin tässä tapauksessa taisi olla, liikenneympyrää kiertävästä pyörätiestä, on "suojatiellä" ajavalla pyöräilijällä aina etuajo-oikeus kaikista suunnista tulevien autojen suhteen, olivat ne tulossa liikenneympyrään tai poistumassa sieltä.
Tämä "kaikilla on väistämisvelvollisuus pyörätietä pitkin liikenneympyrää kiertäviä kohtaan" on myös se syy miksi liikenneympyrä on vaarallinen jalankulkijoille ja pyöräilijöille. En tiedä mitä tilastoja on tehty liikenneympyrässä tapahtuneista kevyen liikenteen ja autoliikenteen välisistä onnettomuuksista, mutta näppituntumalta, niitä on paljon. Liikenneympyrä parantaa kyllä autoliikenteen sujuvuutta sivuristeysten suunnasta, mutta kääntöpuolena niissä on kevyen liikenteen vaarantaminen.
Turussa toinen liikenneymypyrä, jossa oletan kuolonuhreja tulevan, on Jaanintien uudehko ympyrä. Onneksi siellä Pääskyvuoren alla on vain muutama uusi kerrostalo, jos olisi enemmän tulisi ruumiita varmasti.Tässäpä se ongelma "kaikki saa mennä suojatien yli fillarilla".. Tämä on se vihervassariämmien kukkanen!! Missä järjen käyttö? Vanha käytäntö takaisin, fillaristit, skuuttaajat ja kävelijät pakkopysäytys ennen suojatietä. Nyt painavat kaikki kun viimeistä päivää hullun lailla läpi. Sanoohan sen järkikin, jos sitä on, kuka on heikoimmilla. Ei se paljoa lohduta, kun istuu vaikka pyörätuolissa ja hampaitaan kiristelee "minä olin oikeassa". Tässä tapauksessa ei tarvi enää "kiristellä".
- Anonyymi00002
Suomi on kylmä maa
- Anonyymi00005
Onko iltalehdessä oleva video kuvattu somaliassa tai lähi itässä ja poliisiauto lisätty mukaan?
- Anonyymi00007
Kuole juoppopersu
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kuole juoppopersu
Homo.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Homo.
Tee se jo tänään
- Anonyymi00010
Kuusi lasta. Ihan hyvät lapsilisät. Niistä riittää somppilandiaan lähetettävää mutta kela kiittää. Nyt äkkiä ukko pukille ettei tulot laske. 9 kk:n päästä tuotot ennallaan.
- Anonyymi00012
eiköhän siellä seuraava pyöräilijä ole jo tulossa jatkuvasti maha pystyssä
- Anonyymi00013
Vihervassareiden unelma, fillaristit ensin, niittää viljaa...
Itsekin ihmettelen, miksi tuon ikäinen on päästetty ilman aikuista vilkkaasti liikennöidylle tielle. Lapsilla ei ole sitä hahmotuskykyä, mikä on aikuisilla. Tuossa juuri katselin neljää pikkutenavaa, jotka ajoivat kadulla, ei siis tiellä, oli niin haparoivaa menoa, seilasivat reunalta toiselle ja katseet oli jossain muualla kuin eteenpäin. Hiljensin kävelyvauhtiin, koska oli sen näköistä menoa, että joku niistä on kohta ajoradan puolella. Jos olisi tullut, ei olisi sattunut niin pahasti. Näin nämä hyvin, kun oli edessäpäin, ei sivuilla. Sama järjetön meno kauppakeskusten parkkiksilla. Vanhemmat antaa juosta autojen välistä, eihän näitä pieniä näe sieltä autojen takaa. Vastuu on vanhemmilla opettaa ja huolehtia nämä asiat, ei kouluilla, viranomaisilla tai naapureilla! Vastuu on vanhempien! - Anonyymi00014
Ajokorttilaki uudistettava. Ei riitä korttiin että osaa ajas. Oitää tuntea vastuu kanssakulkijoita. Kameraseuranta autoon. Sisätiloista.
- Anonyymi00016
Poliisilta tuli hiukan uutta tietoa, muttei yhdessäkään lehdessä vieläkään kerrota, miltä suunnalta polkupyöräilijä tuli?
Jos bussin kuljettaja ei nähnyt pyöräilijää, niin pyöräilijä on ehkä tullut kovalla vauhdilla takaa oikealta Karvataskunkadun pyörätieltä. Miksei tätä voida kertoa? Tai sitten kertoa, että pyöräilijä ajoi Littoistentien pyörätiellä.
Mikähän oli bussin nopeus törmäyshetkellä? Bussi oli ennen törmäystä pysähtyneenä suojatien reunassa. Törmäsiköhän pyöräilijä liikkeelle lähteneen bussin etuosan kylkeen?
Bussin väistämisvelvollisuus (kärkikolmio) koskee tietysti myös takaa tulevia ja kääntyviä pyörälijöitä. Kyllä nekin näkyvät, jos kaupunkiliikenteen bussien lasisen etuoven edessä ei ole seisovia matkustajia. Seuraava bussipysäkki on muutaman kymmenen metrin päässä käännöksen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483