Akku latautuu täyteen normaalisti noin runsaassa kahdessa tunnissa.
Nyt akku on ollut latauksessa hieman vaille tuon ajan ja lataus aste näyttää vain 23% eli noussut vain pari pykälää. Tavallisesti puhelin lämpiää hieman latauksen aikana mutta nyt se on kylmä.
Kolmisen vuotta vanha puhelin ja ei ole ennen tehnyt tuollaisia temppuja.
Onko laturi tullut tiensä päähän vai puhelimen akku?
Akku sippasi?
10
272
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jossain kohden siinä lataustoiminnossa on nyt varmaan joku vika?
- Anonyymi00002
Älykäs havainto jota aloittaja ei varmaankaan tullut ajatelleeksi.
- Anonyymi00003
Laturi, akku tai liitäntä ongelma ?
- Anonyymi00004
Akut ei sippaa tuolla tavalla vaan latauskykyä menetetään vähitellen hiukan pidemmän ajan kuluessa.
Ei olisi ensimmäinen laturi, joka hajoaa. - Anonyymi00005
Kokeile ladata eri laturilla/virtapankilla ja/tai latauskaapelilla. Kokeile pikalaturin sijaan tavallista 5V 2A laturia tai toisin päin eli tavallisen laturin sijaan pikalaturia.
Varmista, että latauskaapelin liitin ja puhelimen sekä laturin/virtapankin liitäntä on puhdas. Puhdista tarvittaessa contact cleaner aineella ja sopivalla harjalla jos sellaisen omistat.
Jos nämä keinot eivät auta, voi puhelimen latauksenhallinnassa ja/tai akussa olla jotain vikaa. Silloin puhelin kannattaa viedä huoltoon tarkastettavaksi. - Anonyymi00006
Olen jossain nähnyt 20000 mAh varavirtamötikän. Ainakin miehen kämmenen kokoinen ja huomattavan painava.Voiko sellaisella suoraan ladata puhelinta?
Kuinka tuo mötikkä itse ladataan?- Anonyymi00007
Kyllä voi ladata täysin normaalisti älypuhelimia, tablet tietokoneita, joitakin läppäreitä, kameroita, kuulokkeita, musiikkisoittimia, kaiuttimia, jne.
Itse virtapankki ladataan pikalatauksella USB-C kaapelilla ja pikalatausta tukevan laturin avulla. Toki myös tavallinen laturi käy, mutta latausnopeus on paljon hitaampi. - Anonyymi00008
Voiko tuollaisella käynnistää autonkin?
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Voiko tuollaisella käynnistää autonkin?
Joissakin malleissa voi olla apukäynnistys ominaisuus. Sellaisenkin virtapankin olen nähnyt.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Joissakin malleissa voi olla apukäynnistys ominaisuus. Sellaisenkin virtapankin olen nähnyt.
Siinä tapauksessa piuhojen pitäisi olla 10 mm läpimittaisia kuten apukäynnistyskaapelitkin.
20 Ah:n akun rykäisy ei taida riittää auton käynnistykseen mihin vaaditaan kertayskäisyllä useamman sadan Amperin virta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6822637Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,311326- 1121205
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki121175Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2461064- 93985
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k105939Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?102898Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50779- 64761