Akku sippasi?

Anonyymi-ap

Akku latautuu täyteen normaalisti noin runsaassa kahdessa tunnissa.
Nyt akku on ollut latauksessa hieman vaille tuon ajan ja lataus aste näyttää vain 23% eli noussut vain pari pykälää. Tavallisesti puhelin lämpiää hieman latauksen aikana mutta nyt se on kylmä.
Kolmisen vuotta vanha puhelin ja ei ole ennen tehnyt tuollaisia temppuja.

Onko laturi tullut tiensä päähän vai puhelimen akku?

10

273

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jossain kohden siinä lataustoiminnossa on nyt varmaan joku vika?

• Anonyymi00002

Älykäs havainto jota aloittaja ei varmaankaan tullut ajatelleeksi.

• Anonyymi00003

Laturi, akku tai liitäntä ongelma ?

• Anonyymi00004

Akut ei sippaa tuolla tavalla vaan latauskykyä menetetään vähitellen hiukan pidemmän ajan kuluessa.
      Ei olisi ensimmäinen laturi, joka hajoaa.

• Anonyymi00005

Kokeile ladata eri laturilla/virtapankilla ja/tai latauskaapelilla. Kokeile pikalaturin sijaan tavallista 5V 2A laturia tai toisin päin eli tavallisen laturin sijaan pikalaturia.
      Varmista, että latauskaapelin liitin ja puhelimen sekä laturin/virtapankin liitäntä on puhdas. Puhdista tarvittaessa contact cleaner aineella ja sopivalla harjalla jos sellaisen omistat.
      Jos nämä keinot eivät auta, voi puhelimen latauksenhallinnassa ja/tai akussa olla jotain vikaa. Silloin puhelin kannattaa viedä huoltoon tarkastettavaksi.

• Anonyymi00006

Olen jossain nähnyt 20000 mAh varavirtamötikän. Ainakin miehen kämmenen kokoinen ja huomattavan painava.Voiko sellaisella suoraan ladata puhelinta?
      Kuinka tuo mötikkä itse ladataan?

• Anonyymi00007

Kyllä voi ladata täysin normaalisti älypuhelimia, tablet tietokoneita, joitakin läppäreitä, kameroita, kuulokkeita, musiikkisoittimia, kaiuttimia, jne.

Itse virtapankki ladataan pikalatauksella USB-C kaapelilla ja pikalatausta tukevan laturin avulla. Toki myös tavallinen laturi käy, mutta latausnopeus on paljon hitaampi.

• Anonyymi00008

Voiko tuollaisella käynnistää autonkin?

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Voiko tuollaisella käynnistää autonkin?

Joissakin malleissa voi olla apukäynnistys ominaisuus. Sellaisenkin virtapankin olen nähnyt.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Joissakin malleissa voi olla apukäynnistys ominaisuus. Sellaisenkin virtapankin olen nähnyt.

Siinä tapauksessa piuhojen pitäisi olla 10 mm läpimittaisia kuten apukäynnistyskaapelitkin.
        20 Ah:n akun rykäisy ei taida riittää auton käynnistykseen mihin vaaditaan kertayskäisyllä useamman sadan Amperin virta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      161
      916
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      86
      770
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      57
      751
    4. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      63
      684
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      623
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      572
    7. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      556
    8. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      537
    9. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      35
      535
    10. 26
      521
    Aihe