Olin kolmen päivän matkalla Iisalmesta Oulun ja Raahen kautta Kokkolaan. Matkalla näin ainakin 200 kpl tuulivoimaloita jotka vinhasti
pyörivät tuottaen lähes ilmaista sähköenergiaa sähköverkkoon.
Raahessa kysyin kaupunkioppaalta oliko paljon vastustajia tuulivoimaa
kohtaan. Hän vastasi, että varsin vähän ja uutta tuulipuistoa rakennetaan, Ylä-Savossa on varmaan umpiluista sakkia, kun täällä on
tuulivoiman vastustajia enemmän kuin paikallisia asukkaita.
Hailuodon sillan vieressä itse kuuntelin voimalan lapojen hiljaista huminaa ja tuulta oli navakasti.
Kyllä länsirannikolla ymmäretään tuulivoiman päälle!
Tuulivoimalat
16
267
Vastaukset 16
- Anonyymi00001
Siellä kun ei laaksoa ei kukkulaa, toisin kuin Savossa, niin haluavat pällistellä jotain korkeampaakin.
- Anonyymi00002
Jaa siellä on myös merituuli. Tänne ei tarvita metsiä tuhoamaan tuulivoiman tieltä. Lobbariko se taas siellä kirjottelee? Tuulivoimafirmat ovat oalkanneet lobbareita jotka kestittää päättäjiä ja puhuu silmät ja suut täyteen kaunopuhetta mukahyödyistä ja tuöpaikoista - minkään ei tarvitse olla totta.
- Anonyymi00003
Ohimenomatkalla hetken pällistely ja ihmettely menettelee, mutta asuhan sen "ilmaisen" sähköpotkurisi vieressä niin lakkaa mainospuheet. No, palkkasi eteen sinäkin tuulimyllyjen puolesta puhut.
- Anonyymi00004
Ei tuulivoimaa tarvita , sähköä saadaan töpselistä.
- Anonyymi00005
Tuulivoima tuhoaa luonnon..eläimet. ihan höpötystä. Ja rahat valuu sijoitusfirmoihin, penniäkään ei tänne jää.
- Anonyymi00006
Alottajalla näkyy olevan faktat hakusessa. Se ei ole ilmaista. Se on helvetin kallista kokonaiskuvassa.
- Anonyymi00007
Meren rannalla on aina ollut tietty kova humina, oli siellä voimaloita tai ei. Ei ne siellä edes huomaa mitään uutta huminaa.
- Anonyymi00008
Ilmeisesti tuulivoiman vastustajat eivät matkaile Pelrosalmea kauempana. Eurooppa on täynnä tuulivoimaloita ja homma toimii.
- Anonyymi00009
Mm. alkulämmittelyksi Liquid Wind AB, China General Nuclear Power Group, EB EEE LHI Vindkraftpark Aldermyrberget AB, Eno Energy, Emergya Wind Technologies / EWT, siis kertooko edellä mainitut firmat mitään? Onko jäävuoren huippu?
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mm. alkulämmittelyksi Liquid Wind AB, China General Nuclear Power Group, EB EEE LHI Vindkraftpark Aldermyrberget AB, Eno Energy, Emergya Wind Technologies / EWT, siis kertooko edellä mainitut firmat mitään? Onko jäävuoren huippu?
Toki kertoo, parihan noista on konkurssissa. Sellaisia tulee aina, kaikilla teollisuuden aloilla.
- Anonyymi00013
Ei se toimi. Yhteiskunta maksumiehenä joka maassa.
- Anonyymi00014
Ei kannata antaa kommenttia jos ei tieto riitä.
- Anonyymi00015
Mikä paikka se tuo on?
- Anonyymi00010
Mikähän energian tuotanto olisi sellaista , josta ei olisi haittoja.
- Anonyymi00012
Hyvä aloitus, ennen minä kannatan tuuli ja aurinkovoimaa, kuin datakeskusta tänne
Iisalmeen. Rakennusluvan ehtona datasähkösyöpölle pitäs olla, että saman verran
pitäs investoida uuden sähkön tuotantoon, mitä kuluttavat vuodessa. Jos datak.
ostavat kaiken sähkön, ei kohta muille jää sähköä, ainakaan nyky hinnoilla. - Anonyymi00016
Tuulivoimaloiden valmistus saisi olla suomessa. Tietääkseni ne nykyisin tuodaan ulkomailta. Alkuaikoina niitä yritettiin valmistaa suomessa mutta perseelleen menivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1961912
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.117997Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo139991En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213738- 62678
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä25676- 135666
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57602- 38578