Toissapäivänä olin kumiveneen ja sähköperämoortorin kanssa uistelemassa kesämökiltä pikkujärvellä. Samalla kiikaroin joutsenia, joita uiskenteli läheisyydessä ja lenteli toistakymmentä. Komeita lintuja ja hyvin vesi roiskui laskuvaiheessa. Järvi on viitisen kilsaa pitkä ja paikoin vain kolmisensataa metriä kapea luiru. Sää suosi. Aurinko porotti ja oli lämmintä.
Olin uistellut vajaat parisen tuntia edes taas enemmälti järven pohjoispuolessa, jossa joutsenetkin Enimmäkseen uiskentelivat. Väkisinkin siinä seilaa osan aikaa aika läheltä mökkilaitureita, joita on järven itäsivulla kymmenittäin ja länsirannallakin muutamia.
Aika hiljaista näytti olevan vielä mökeillä, vaikka niitä nyt ei niin tullut katseltuakaan. Tuttuja nurkkia, vaikka mökkiläisiä en kummemmin tunnekaan.
Huomasin kuiteski yhdellä pitkällä, vedenpinnasta tällä hetkellä korkealla laiturilla liikettä. Vesi on aika matalalla. Pariskunta näytti sillä liikkuvan ja hetken päästä näkyi mökin piipusta nousevan kunnon savut. Taisi sauna lämmintä.
Seilasin tovin, sain yhden hauenluirun ja katselin lintuja. Sitten huomasin pariskunnan tulevan ylempänä rinteellä olevalta mökiltä portaita laiturille ja uimaan. Olin aika lähellä, mutta aurinko oli aivan takanani ja voi olla, että minua ja veden pinnassa matalalla lipuvaa äänetöntä kumivenettä ei aurungonkilos sa huomattu.
Kiireettä alaston pariskunta tuli laiturille, seisoskeli siinä tovin jotain jutellen ja selvästi katsellen järveä molempiin suuntiin, jossa ei muita näkynyt, paitsi viisi joutsenta, jotka toitottelivat toisilleen ja uiskenteluvat lähempänä toista rantaa vähän minusta sivuun. Katselivat selvästi näitä joutsenia hyvän aikaa laiturin päässä seisten. Kuulin kuinka nainen ihasteli lintuja.
Olihan se kiva näkymä, nainen tarkoitan.. Komeat tissit pompahtelivat mukavasti. Ei mikään laiha, mutta ei lihavakaan. Sopusuhtainen sanoisin. Ensin mies laskeutui laiturin päästä tikkailta veteen, sitten nainen perässä mukavan kiireettä. Makea pyöreä takamus ja vaikka olin aika lähellä katselin naista kiikareilla. Naisen kumartuessa tikkaille ja laskeutuessa veteen näkyi jalkovälistä mukavasti pillu.
No noinkin läheltä ja hyvällä kiikarilla näkyi varmasti yhtä hyvin kuin metrin päästä.
Nainen seisoskeli vedessä tovin empien uimaan menoa. Vesi ulottui naisen reiden puoliväliin. Hetken uituaan nainen kiipesi edellä kiireettä ylös laiturille miehen seuratessa aivan takana selvästi katsellen yläpuolellaan näkyvää hemaiseva maisemaa, josta itsekin nautin.
Pariskunta seisoi vielä laiturilla lintujen suuntaan katsellen miehen hivellessä naisen takamusta kädellään, joka ei mitenkään estellyt.
Sitten minut huomattiin. Olin ilmeisesti lipunut kumiveneeni kanssa auringonkilosta sivuun. Kuulin naisen sanovan. Tuolla ihan edessä on vene. Nainen kääntyi ja molemmat poistuivat laiturin päähän ja portaita ylös mökille. Kivasti naisen pylly keinahteli kävellessä. Seilasi kauemmas kiireettä ja jonkin ajan kuluttua näin pariskunnan tulevan uudelleen laiturille ja uimaan.
No kiikarin avulla näytti edelleen hyvältä.
Veneilemässä pikkujärvellä
6
270
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Sanoisinpa, että tuo oli jo tirkistelyä.
- Anonyymi00002UUSI
Siis leikit pikku altaallasi kumiankkojen kanssa niuvanniemen suljetulla spede buaahaa
- Anonyymi00003UUSI
Joopasen joo buaahaa, spede ja niuvanniemi. Kyllähän buaahaa tietää speden leikit.
- Anonyymi00004UUSI
Buaahaa spede buaahaa. Mitäs leikit.
- Anonyymi00005UUSI
No mitäs. Järvi yleinen alue ja mökkiläiset uivat ja saunovat. Mikäs siinä on katsellessa ja nauttiessa näkymistä.
- Anonyymi00006UUSI
Minä toimin häikäilemättä luvattomalla alueella, mutta alle viisitoistavuotiaana pojankollina tekoni lienee ainakin ymmärrettävissä. Kun kiersi kesämökkiniememme metsäiselle puolelle, vastaranta ei ollut kovin kaukana. Siellä oli toinen mökki, ja siellä asukkaita, sillä kertaa kokoonpanossa isä, äiti ja sanokaamme 16-17-vuotias tytär. Ja ilkosillaan, huomasin.
Mitä tehdä? Muistin, että isäni säilytti haulikkoaan ja kivääriään mökillä, josta käsin syksyisin metsästeli. Ja kiväärissä oli kiikaritähtäin.
Ei kun mökille, irrottamaan kiikari, ja takaisin tähystyspaikalle. Asettelin kiikarin kiven päälle sammalien varaan, riisuin housut saman tien (huh), ja aloin tähtäillä. Heiluvahan se näkyvä tuppasi olemaan, mutta vei lähelle. Ja kun aikaa oli, seurailin pitkään ja hartaasti. Vertasin äitiä ja tytärtä. Samanlaiset olivat vartalon muodot, äidillä isommat tissit ja tuuheampi tupsu. Kalu, tai pitäisikä sanoa kikkeli kovana kuvittelin itseäni vuoron perään molempien kanssa, sillä tulemalla, että äitiin minä lopulta loppukirini päätin. Ehkä ajattelin, että hänellä olisi siitä enemmän kokemusta, kun minulla sitä ei ollut lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa603473Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.202312Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1381959Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus131498Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631207- 571124
Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501052- 59873
- 73824
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33803