siitepölyt / kissa-allergia

Tanja 29 v

Kärsin kesällä siitepölyoireista, muuta herkistymää ei ole. Olen käynyt testissä. Olen ottanut nyt kissan, asun kerrostalossa.

Kertokaa kokemuksianne vastaavassa tilanteessa olevat, oletteko herkistyneet kissallekin?

6

5000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^Diiuli

      Siitä on varmaan 2-4v aikaa kun otimme kissan... Olin aina haaveillut omasta kissasta ja sitten sen vihdoin sain.

      Kissa ehti olla meillä kuukauden ja mulle alko tulla älyttömiä oireita, nenä vuosi, näppyjä kroppa täynnä, silmät punotti yms yms. Ja ei ku testeihin, olin kissalle allerginen ja samalla löytyi kaikki mahdolliset siitepölyallergiat,pujo,koivu,heinä, latopunkki (?)..

      En ollut ennen tätä millekään allerginen en millekään. Ja siitä lähtien olen joutunut keväisin ja kesäisin napsimaan noita allergialääkkeitä. (zyrtec yms).

      Olin 5pvä sairaalassa jossa otettiin lisää kokeita ja kokeiltiin erilaisia rasvoja ihoon miten saan näpyt ja kuivan ihan paranemaan. Sitten n.1kk ajan rasvasin kroppaa apobasella (sininen tuubi) ja iho on nyt hyvä.

      Niin allerginen en kuitenkaan kissalle ole etten voisi olla niiden lähellä esim paria päivää- pitemmän ajan päälle voisi tulla oireita koska mitään lääkettä en varsinaisesti kissa-allergiaan saanut.

      Mitään lemmikeitä en uskalla ottaa jos niillekin sitten altistuu vähän ajanpäästä esim. koira.

      Taisin kertoa asiaa ja vähän asian vierestä :)

      • ???

        Hitto,

        Mulla on ollut kaks kissaa nyt toista vuotta, pitkä- ja lyhytkarvaset, mutta tossa pari kuukautta sitten alko ilmestymään ihoon kutiavia näppyjä. En niistä suuremmin välittänyt alkuun. Nyt kuitenkin alkaa olemaan keho kauttaaltaan verille raavittua ja kutina sietämätöntä. Kuvittelin (ja vieläkin toivon) syyn olevan vaan kuiva iho. Pahaa kuitenkin pelkään.

        N. kuukausi sitten oli ensikertaa silmien aluset myös kuivuneet täysin. Toistunut jo muutaman kerran. Rasva tosin auttaa tuohon.

        Hankinpa juuri rasvoja/omegatabuja apteekista. Saa nähdä auttavatko. Jos ei, niin pitänee mennä uusimaan allergiatestit.


    • ottaa

      mitään eläintä, jos siitepölyallergia.Herkistymisestä on lyhyt matka allergian puhkeamiseen, jopa astma voi tulla suoraan. Usein eläinallergia ja heinille allergisuus ovat ristiinreagoivia ominaisuuksia.Ei kannata altistaa itseään.

    • veera

      meillä on kaksi ihanaa kissaa. ne ovat olleet nyt noin vuoden ja mietin, että olenko niille allerginen. minulla on heinäallergia kesäisin. kuitenkaan allergiatesteissä minulla ei havaittu kissa-allergiaa. nyt minulla kuitenkin kutisee nenä kokoajan, aivastelen usein ja kurkussa tuntuu olevan joku ns.klöntti. inhottavaa jos olen herkistynyt. joten en suosittele kenellekään eläimen ottamista, jos on allergiaan taipuvainen. eläimeen kiintyy ja siitä on kamala luopua. toivottavasti en itse ole herkistynyt kissoille, mutta pahoin pelkään...

      t:veera

      • marttatyyri

        Niin, veljeni on allerginen siitepölylle ja hän asuu muualla opiskelemassa kotoani. Haaveissa olisi kissa, mutta jos veli käy viikonloppuisin kotona tai välillä myös vain joka toinen viikonloppu, eli on kotona 2-3 päivää, voiko hän altistua kissa-allergialle? Tai jos hän olisi jo valmiiksi eläimen hilseelle allerginen, ehtiikö oireita tulla niin lyhyessä ajassa?


      • jackie

        en ole koskaan ollut allerginen kissoille vaikka olen pienestä pitäen omistanut useita kissoja. ne ovat kyllä olleet myös paljon ulkona maalla kun asuttiin. nyt kaupungissa ollessani pari kk sitten hankin 2 sisäkissaa ja minulle alkoi tulla allergisia oireita. nyt oireet ovat muuttuneet pahoiksi, pahaa kutinaa nenässä, limakalvot rikki, silmiä kirvelee, nenä tukossa, jatkuvaa aivastelua ja yskimistä. olen melko varma että se johtuu noista kissoista. aikaisemmilla kissoillani on aina ollut lyhyt maatiaisten "peruskarva". näillä sensijaan puolipitkä ja ohut. en ole koskaan ollut allerinen myöskään millekkään siitepölylle. onko mahdollista että tulen allergiseksi siitepölyllekin tai saan astman tämän kissoille herkistymisen takia? harmittaa..... :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe