Sen voin sanoa, kun minäkin siirryin Bosch Rotak 43 Li -leikkuriin ja siitä on kertynyt kokemusta jo pitkältä ajalta.
Akkuleikkuri on ensinnäkin paljon kevyempi (n. kolmasosa) kuin polttomoottorileikkuri. Akkuleikkuri on hiljaisempi. Akkuleikkurilla leikatessa ei tarvitse tehdä työtä pakokaasupilven sisällä.
Akkuleikkuria varten ei tarvitse hakea bensiiniä vaan akut latautuvat pistorasiasta. Boschin laturi on äärimmäisen helppo ja nopea käyttää.
Ja ainakin Bosch on täysin huoltovapaa. Keväisin terän terotus viilalla ja syksyllä pesu. Bosch ei ruostu eikä moottorille tarvitse tehdä mitään. Hiiliharjattomassa moottorissa ei ole ainuttakaan kulutusosaa. Ja Bosch on ensimmäinen ruohonleikkurini, jossa on oikeasti toimiva leikkuukorkeuden säätö ja se ei ruostu jumiin.
Voimaakin Boschissa on, koska sähkömoottorin vääntö lisääntyy kierosten tippuessa paksussa heinikossa, kun taas polttomoottorin vääntö päinvastoin lähtee putoamaan.
Leikkasin kerran pitkästä aikaa polttomoottorileikkurilla sukulaisella ja hämmästelin, että tällaisella raskaalla meluavalla paskallako joskus olen joutunut hikoilemaan.
Meni vähän myyntipuheeksi, mutta ei ole tapana haukkua hyvää.
Bosch Rotak - koska olet sen arvoinen.
Älkää, hyvät ihmiset, enää ostako polttomoottorilla toimivaa ruohonleikkuria.
12
285
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
Ja tästä kannatti tehdä taas uusi aloitus?
Kuulostaa paljonkin muyyntipuheelta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19413375/bosch-rotak-43-li-akkuruohonleikkuri--nyt-jo-17--kesa-edessa-ja-edelleen-toimii- - Anonyymi00002
Toivottavasti joku maksaa edes tuosta palstalla mainostamisesta?
- Anonyymi00003
Bosch maksaa mielellään kunhan pitää suunsa kiinni.
- Anonyymi00004
Mulla parilla tutulla ollut akku leikkurit ne on muobikuorisia ja muobirunkoiisa koneita
Jos ajat terän kiinni koko laite hajoo
Akut ei kestä vuottakaan
Molemmilla tutuilla nyt bensa leikkurit
Niin mullakin ikuisesti- Anonyymi00005
Ne hajoo käsiin uidessa, varsinkin jos osuu johonkin
Jos ajoomon yli puoli tuntia ne ei kestä mitään - Anonyymi00007
Mulla on myös bensa lenkkarit
- Anonyymi00006
"Ja Bosch on ensimmäinen ruohonleikkurini, jossa on oikeasti toimiva leikkuukorkeuden säätö ja se ei ruostu jumiin."
Jos on kokemuksia aiemmin vain sellaisista ruohonleikkureista, joiden korkeudensäätö ei toimi ja se ruostuu jumiin, niin ei mikään ihme että mikä tahansa muu tuntuu taivaan lahjalta.
Itse en ole koskaan nähnyt tuollaista vekotinta.- Anonyymi00008
Eihän ne ruostu jumiin eikä juumiin muutenkaan jos huoltaa joskus. Kyllä mulla on toiminut
- Anonyymi00009
Kuka nyt nykyaikana ostaa ylipäätänsä enää manuaalisesti käytettävää ruohonleikkuria kun roboleikkuritkin on keksitty ja nehän on kaikki sähköisiä.
- Anonyymi00010
Älkää hyvät ihmiset tehkö näin tyhmiä aloituksia...
- Anonyymi00011
voihan sen ostaa viinalla toimivan,,naapurin kalle kyllä leikkaa kun tarjoaa oluen ..
- Anonyymi00012
Pärisevä ja savuava polttomoottoriruohonleikkuri TEKEE KESÄN!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398