Muistakaa hankkia vakuutus ennen auton ostoa

Anonyymi-ap

26

291

Vastaukset 26

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Aika höpöä. Onko tuo sinun oma sivusi, jota mainostat?

• Anonyymi00002

Ei tietenkään ole, mutta tämä asianajaja puhuu järkeä. Minulla nimittäin itselläni on omakohtaista kokemusta, että menin ostamaan 15 000 euron arvoisen auton, ja vasta sen jälkeen hankkimaan vakuutuksia, niin vakuutusyhtiö ilmoitti minulle että "emme voi myöntää sinulle mitään muita vakuutuksia kuin lakisääteisen liikennevakuutuksen". Ei näin! Ei yhtään hyvä!

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Ei tietenkään ole, mutta tämä asianajaja puhuu järkeä. Minulla nimittäin itselläni on omakohtaista kokemusta, että menin ostamaan 15 000 euron arvoisen auton, ja vasta sen jälkeen hankkimaan vakuutuksia, niin vakuutusyhtiö ilmoitti minulle että "emme voi myöntää sinulle mitään muita vakuutuksia kuin lakisääteisen liikennevakuutuksen". Ei näin! Ei yhtään hyvä!

No tuota olisi voinut miettiä jo ennen auton ostoa. Ja vaikka maskaa vanhat rästit pois ennen 15k uutta hankintaa.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

No tuota olisi voinut miettiä jo ennen auton ostoa. Ja vaikka maskaa vanhat rästit pois ennen 15k uutta hankintaa.

Mutta kun en tiennyt että on olemassa sellaista sääntöä, ettei voi ostaa kaskovakuutuksia omalle autolleen. Kuten et sinäkään tiennyt. Nyt tiedän. Ja minun rästini eivät kuulu millään tavalla vakuutusyhtiölle. Jos olisin velkaa vakuutusyhtiölle, niin sitten se asia kuuluu heille.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Ei 15 k autoon kannata kaskoo ottaa.Myy osiksi ja laittaa loput paaliin

• Anonyymi00010
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Mutta kun en tiennyt että on olemassa sellaista sääntöä, ettei voi ostaa kaskovakuutuksia omalle autolleen. Kuten et sinäkään tiennyt. Nyt tiedän. Ja minun rästini eivät kuulu millään tavalla vakuutusyhtiölle. Jos olisin velkaa vakuutusyhtiölle, niin sitten se asia kuuluu heille.

MIstä sinä tiedät mitä minä tiedän ja en? Itse asiassa minulla oli kyllä haju siitä, että luottotiedottomien on vaikea tai jopa mahdoton saada vapaaehtoisia vakuutuksia.

"minun rästini eivät kuulu millään tavalla vakuutusyhtiölle"
        Sinun rästisi muuten kuuluvat kenelle tahansa, jolta yrität ostaa jotain muuten kuin etukäteen maksamalla.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ei 15 k autoon kannata kaskoo ottaa.Myy osiksi ja laittaa loput paaliin

Et ole tainnut seurata TikTok, jossa on vakuutusyhtiöiden edustajina nuoria sosiaalisen median vaikuttajia, jotka pyytävät kertomaan kommenteissa, minkä hintainen vakuutus sinulla on tällä hetkellä ja mihin autoon. Siellä 18-20- vuotiaat kommentoivat, että on johonkin 8000 euron arvoiseen BMW:hen täyskasko, joka maksaa vuodessa 3000 euroa. Siis kyllä, luit oikein; auton arvo on 8000 euroa ja vakuutukset maksaa 3000 euroa vuodessa. Jos sinulla on TikTok ladattuna, tässä on yksi monista vakuutusten myyjistä; "Sebu/ Fennia". Tuolla hakusanalla löytyy. Enkö minä voisi hankkia 1400 euron arvoista täyskaskoa 15 000 euron autoon?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

MIstä sinä tiedät mitä minä tiedän ja en? Itse asiassa minulla oli kyllä haju siitä, että luottotiedottomien on vaikea tai jopa mahdoton saada vapaaehtoisia vakuutuksia.

"minun rästini eivät kuulu millään tavalla vakuutusyhtiölle"
        Sinun rästisi muuten kuuluvat kenelle tahansa, jolta yrität ostaa jotain muuten kuin etukäteen maksamalla.

Muuten hyvä, mutta osakaskoa ei saa edes vaikka maksaisi vuodeksi eteenpäin.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Et ole tainnut seurata TikTok, jossa on vakuutusyhtiöiden edustajina nuoria sosiaalisen median vaikuttajia, jotka pyytävät kertomaan kommenteissa, minkä hintainen vakuutus sinulla on tällä hetkellä ja mihin autoon. Siellä 18-20- vuotiaat kommentoivat, että on johonkin 8000 euron arvoiseen BMW:hen täyskasko, joka maksaa vuodessa 3000 euroa. Siis kyllä, luit oikein; auton arvo on 8000 euroa ja vakuutukset maksaa 3000 euroa vuodessa. Jos sinulla on TikTok ladattuna, tässä on yksi monista vakuutusten myyjistä; "Sebu/ Fennia". Tuolla hakusanalla löytyy. Enkö minä voisi hankkia 1400 euron arvoista täyskaskoa 15 000 euron autoon?

Markka-aikana oli parikymppisellä jannulla uudenkarhee Audi 100.7000 Mk oli vakuutukset.Olen noita tiktok juttuja lueskellut.Kovat on hinnat

• Anonyymi00004

Miten autokohtaisen vakuutuksen voi edes ottaa ennen kuin on tehnyt kaupat? Tai en ainakaan itse maksaisi vakuutusta toisen nimissä olevaan autoon.

Ehkäpä parempi ohje voisi olla, että kysy ensin vakuutusyhtiöstä, myöntävätkö he sinulle vakuutusta. Varsinkin, jos sinulla on rästejä ja merkintöjä. Tämä koko ongelmahan ei koske niitä, jotka maksavat laskunsa ajallaan.

• Anonyymi00006

Eli minun pitäisi mennä selittämään vakuutusyhtiölle perinpohjaisesti syyt, mistä maksuhäiriömerkintä on minulle tullut? Selittäisin kaiken alusta loppuun asti? Oletko nyt aivan varma tästä asiasta? Jos minä olisin sinä, niin en olisi yhtään varma. Älä tule sanomaan tuollaista jos et ole varma. Ja en edes tiedä mitä tietoja vakuutusyhtiöt näkevät maksuhäiriömerkinnästä? Ainakin rahamäärän, ja milloin se on tullut, ja se sama maksuhäiriömerkintä on uusittu aina 2 vuoden välein? Ilmeisesti näkyy myös kenelle on velkaa?

Tulevaisuudessa noudatan ohjettasi kysyä etukäteen vakuutuksia, mielestäni on idioottimaista että vakuutusyhtiön sivuilta näkee hinnat kaikille kaskoille, mutta sitten kun olisi aika ostaa se, niin sanotaan että "emme voi myydä". En pidä itseäni mitenkään tyhmänä, mutta ennen auton ostamista syötin vakuutusyhtiön sivuille henkilötunnukseni ja auton rekisteritunnuksen jota olin ostamassa, niin he antoivat liikennevakuutukselle ja laajakaskolle hinnaksi 1400 euroa. Mutta kun auto oli ostettu ja piti mennä ostamaan vakuutuksia kirjautumalla pankkitunnuksilla sisään, niin siellä tuli ilmoitus "emme valitettavasti voi myydä sinulle vakuutuksia verkkopalvelussa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme". Tein työtä käskettyä, ja vakuutusyhtiön ystävällinen asiakaspalvelija ilmoitti minulle, että myöntävät minulle ainoastaan lakisääteisen liikennevakuutuksen, joka minun pitää maksaa vuodeksi eteenpäin.

Tämä asianajaja joka mainostaa että vakuutukset kanattaa hankkia ennen auton ostamista, niin olen lujasti samaa mieltä hänen kanssaan. Hänen on minulle täysin vieras

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Eli minun pitäisi mennä selittämään vakuutusyhtiölle perinpohjaisesti syyt, mistä maksuhäiriömerkintä on minulle tullut? Selittäisin kaiken alusta loppuun asti? Oletko nyt aivan varma tästä asiasta? Jos minä olisin sinä, niin en olisi yhtään varma. Älä tule sanomaan tuollaista jos et ole varma. Ja en edes tiedä mitä tietoja vakuutusyhtiöt näkevät maksuhäiriömerkinnästä? Ainakin rahamäärän, ja milloin se on tullut, ja se sama maksuhäiriömerkintä on uusittu aina 2 vuoden välein? Ilmeisesti näkyy myös kenelle on velkaa?

Tulevaisuudessa noudatan ohjettasi kysyä etukäteen vakuutuksia, mielestäni on idioottimaista että vakuutusyhtiön sivuilta näkee hinnat kaikille kaskoille, mutta sitten kun olisi aika ostaa se, niin sanotaan että "emme voi myydä". En pidä itseäni mitenkään tyhmänä, mutta ennen auton ostamista syötin vakuutusyhtiön sivuille henkilötunnukseni ja auton rekisteritunnuksen jota olin ostamassa, niin he antoivat liikennevakuutukselle ja laajakaskolle hinnaksi 1400 euroa. Mutta kun auto oli ostettu ja piti mennä ostamaan vakuutuksia kirjautumalla pankkitunnuksilla sisään, niin siellä tuli ilmoitus "emme valitettavasti voi myydä sinulle vakuutuksia verkkopalvelussa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme". Tein työtä käskettyä, ja vakuutusyhtiön ystävällinen asiakaspalvelija ilmoitti minulle, että myöntävät minulle ainoastaan lakisääteisen liikennevakuutuksen, joka minun pitää maksaa vuodeksi eteenpäin.

Tämä asianajaja joka mainostaa että vakuutukset kanattaa hankkia ennen auton ostamista, niin olen lujasti samaa mieltä hänen kanssaan. Hänen on minulle täysin vieras

Kuka sanoisi että pitää selitellä syitä?

Kysy: minulla on maksuhäiriömerkintöjä xxxx euron edestä ja perinnässä XXXX euroa. Voinko saada teiltä kaskovakuutuksen?

• Anonyymi00008

Auto on liian kallis jos tarvitsee muuta kuin osakaskoa

• Anonyymi00012

Lue tuo kommentti jonka kirjoitin toiselle henkilölle; 18-vuotiaat nuoret ostavat 3000 euron arvoisia täyskaskoja 8000 euron arvoiseen autoon

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Lue tuo kommentti jonka kirjoitin toiselle henkilölle; 18-vuotiaat nuoret ostavat 3000 euron arvoisia täyskaskoja 8000 euron arvoiseen autoon

Kuuluu samaan lajiin kuin puhelinkäyttöön hankitut 60 euron 1000M liittymät.

Omaehtoinen ajattelu 0, helppoheikkien myyntipuheisiin uskominen 10.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kuuluu samaan lajiin kuin puhelinkäyttöön hankitut 60 euron 1000M liittymät.

Omaehtoinen ajattelu 0, helppoheikkien myyntipuheisiin uskominen 10.

Itseasiassa tuo auton arvo 8000 euroa saattaa olla hieman yläkanttiin, joihin otetaan kalliita täyskaskoja. Kävin teidän puolestanne katsomassa tuolla TikTokissa, minkälaisia hintoja nuoret maksavat vakuutuksistaan. Auton arvoa on hankala arvioida täsmällisesti kun niistä ei ilmene ajettuja kilometrejä eikä tarkkaa vuosimallia, mutta arvo saattaa helposti olla alle 5000 euroa. Tässä tulee;

"E90 BMW 325D, täyskasko 2175 euroa",
        "Mercedes - Benz W212 e220, jotain lähemmäs 3000 euroa",
        "BMW e90 535d, osakasko 1900 euroa",
        "MB s203 c240, osakasko vähän alle 2000 euroa",
        "Audi a4 b8 2.0 tdi quattro täyskasko 2500 euroa"

Tässä teille muutama esimerkki tuolta tiktokin kommenteista, mitä ihmiset maksavat vakuutuksistaan. Ilmeisesti tässä saattaa olla syynä se, että nämä nuoret ostavat rahoituksella näitä halpoja autoa, jolloin rahoitusyhtiö vaatii täyskaskoa autolle, vaikka ei olekaan kovin arvokas. Mutta olen edelleen sitä mieltä, että olisin halunnut ottaa osakaskon 15 000 euron arvoiselle autolleni, ihan pelkästään tieturvan vuoksi, (jos auto menee rikki tien päällä, hinauksen saa ilmaiseksi), sekä ilkivaltaturvan (auton uskaltaa pysäköidä rauhallisin mielin) ja tulipalon vuoksi. Vakuutusyhtiö oli sitä mieltä etten tarvitse osakaskoa. Tämän jälkeen päätin, että minäkään en tarvitse 15 000 euron arvoista autoa

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Itseasiassa tuo auton arvo 8000 euroa saattaa olla hieman yläkanttiin, joihin otetaan kalliita täyskaskoja. Kävin teidän puolestanne katsomassa tuolla TikTokissa, minkälaisia hintoja nuoret maksavat vakuutuksistaan. Auton arvoa on hankala arvioida täsmällisesti kun niistä ei ilmene ajettuja kilometrejä eikä tarkkaa vuosimallia, mutta arvo saattaa helposti olla alle 5000 euroa. Tässä tulee;

Tässä teille muutama esimerkki tuolta tiktokin kommenteista, mitä ihmiset maksavat vakuutuksistaan. Ilmeisesti tässä saattaa olla syynä se, että nämä nuoret ostavat rahoituksella näitä halpoja autoa, jolloin rahoitusyhtiö vaatii täyskaskoa autolle, vaikka ei olekaan kovin arvokas. Mutta olen edelleen sitä mieltä, että olisin halunnut ottaa osakaskon 15 000 euron arvoiselle autolleni, ihan pelkästään tieturvan vuoksi, (jos auto menee rikki tien päällä, hinauksen saa ilmaiseksi), sekä ilkivaltaturvan (auton uskaltaa pysäköidä rauhallisin mielin) ja tulipalon vuoksi. Vakuutusyhtiö oli sitä mieltä etten tarvitse osakaskoa. Tämän jälkeen päätin, että minäkään en tarvitse 15 000 euron arvoista autoa

" Vakuutusyhtiö oli sitä mieltä etten tarvitse osakaskoa."

Ei, vaan vakuutusyhtiö oli sitä mieltä, että ei myönnä vakuutuksia luottotiedottomille, jos ei ole ihan pakko (liikennevakuutus on pakko antaa).

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

" Vakuutusyhtiö oli sitä mieltä etten tarvitse osakaskoa."

Ei, vaan vakuutusyhtiö oli sitä mieltä, että ei myönnä vakuutuksia luottotiedottomille, jos ei ole ihan pakko (liikennevakuutus on pakko antaa).

Mutta onhan se nyt huvittavaa, että vakuutusyhtiö päättää minun puolestani, uskallanko ostaa tietyn hintaista autoa vai en ;]

Ja tuossa listauksessa on yksi virhe, se on "E60 535d", E60 on 5-sarja, E90 on 3-sarja, mutta ehkäpä ihmiset osaavat oikolukea

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Mutta onhan se nyt huvittavaa, että vakuutusyhtiö päättää minun puolestani, uskallanko ostaa tietyn hintaista autoa vai en ;]

Ja tuossa listauksessa on yksi virhe, se on "E60 535d", E60 on 5-sarja, E90 on 3-sarja, mutta ehkäpä ihmiset osaavat oikolukea

Ei vakuutusyhtiö sinun autohankintaasi päätä. Se päättää vain vapaaehtoisen vakuutuksen myöntöperusteista.

Sinä saat ihan vapaasti (siis oman varallisuutesi ja maksukykysi puitteissa) päättää, haluatko omistaa ja käyttää tuonhintaista autoa ilman kaskovakuutusta vai et.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ei vakuutusyhtiö sinun autohankintaasi päätä. Se päättää vain vapaaehtoisen vakuutuksen myöntöperusteista.

Sinä saat ihan vapaasti (siis oman varallisuutesi ja maksukykysi puitteissa) päättää, haluatko omistaa ja käyttää tuonhintaista autoa ilman kaskovakuutusta vai et.

Juurikin näin, olet aivan oikeassa. Mutta ei varmaan autokauppaa eikä automyyjää naurattanut yhtään, kun he olivat soitelleet minun yhteydenottoni seurauksena ja sitten olin suorittanut jo pitkät koeajot autolla jota olin vakavissani ostamassa. Autokaupan seinällä oli isot mainokset, että "loistokasko 1. vuodeksi hintaan 329 euroa". Olin kertonut heille että olen ostamassa 15 000 euron autoa käteisellä perinnön johdosta enkä tarvitse rahoitusta. Mutta kerroin haluavani sen 329 euron arvoisen loistokaskon autoni turvaksi. Kyseinen automyyjä ja hänen työkaverinsa olivat ihmeissään, kun tämä vakuutusyhtiö joka toimii yhteistyössä tämän autokaupan kanssa, niin he ilmoittivat myyjälle että minulle ei voida myöntää sitä vakuutusta. En tiedä olivatko he kertoneet luottotiedoista, mutta ehkäpä olivat. Mielestäni siellä autokaupassa kukaan myyjä ei edes ehdottanu minulle, että voisinko ostaa sen auton pelkällä liikennevakuutuksella. Autokaupat peruuntuivat, mutta tähän voi todeta; NYT EI MENNYT HYVIN

• Anonyymi00020
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Hinaus suoritetaan lähimpään turvalliseen paikkaan.Se voi olla jonkun huoltoaseman piha.

Ei ole tullut mieleen,että sen hinauksen voi maksaa ihan ilman vakuutusyhtiötäkin.Ei se tonneja maksa.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Hinaus suoritetaan lähimpään turvalliseen paikkaan.Se voi olla jonkun huoltoaseman piha.

Ei ole tullut mieleen,että sen hinauksen voi maksaa ihan ilman vakuutusyhtiötäkin.Ei se tonneja maksa.

Eikös hinaus suoriteta lähimpään vakuutusyhtiön valitsemaan korjaamoon? Olen tästä aika varma kylläkin.

No minulla on nytkin vähän liian kallis auto pelkällä liikennevakuutuksella, maksoin siitä lähes 10 000. Liikennevakuutuksen hintaan osakasko ei olisi maksanut kuin 200 euroa lisää, ja siinä olisi ollut tieturva-, hirvikolari-, tulipalo-, ilkivalta-, ja varkausturva. (Toistan vielä, että luottotiedoton näkee omalla henkilötunnuksella vakuutusyhtiön sivuilla hinnat kaikille kaskoille, vaikka ei voi niitä ostaa). Auton hinaus yhdenkin kerran voi maksaa reilusti yli 200 euroa ilman osakaskoa. Varsinkin tuo ilkivaltaturva olisi antanut vähän mielenrauhaa, jos pysäköin auton vaikkapa kansallispuiston parkkipaikalle, jossa ei ole muita autoja. Täytyy myöntää että joskus minua vähän pelottaa, kun tiedän ettei minulla ole mitään vakuutuksia autoni turvaksi. Onneksi vielä ei ole mitään sattunut.

• Anonyymi00023

"Vakuutusyhtiö oli sitä mieltä etten tarvitse osakaskoa. Tämän jälkeen päätin, että minäkään en tarvitse 15 000 euron arvoista autoa"

Kyllähän se on yleinen käytäntö että 15 000 arvoiseen autoon hankitaan vähintään osakasko. Jos sitä ei ole saatavilla niin auto jää ostamatta. Näin suurin osa ihmisistä toimii

• Anonyymi00024

Kyllähän se on yleinen käytäntö, että luottotiedottomille ei anneta vapaaehtoisia vakuutuksia. Näin suurin osa vakuutusyhtiöistä toimii.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Kyllähän se on yleinen käytäntö, että luottotiedottomille ei anneta vapaaehtoisia vakuutuksia. Näin suurin osa vakuutusyhtiöistä toimii.

Sitten 15 000 euron auto jää ostamatta ja lähdetään etsimään halvempaa autoa, alle 10 000 euron hintaluokasta. Sinä et itsekään hankkisi 15 000 euron autoa pelkällä liikennevakuutuksella, joten en minäkään

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Sitten 15 000 euron auto jää ostamatta ja lähdetään etsimään halvempaa autoa, alle 10 000 euron hintaluokasta. Sinä et itsekään hankkisi 15 000 euron autoa pelkällä liikennevakuutuksella, joten en minäkään

Mulla onkin luottotiedot kunnossa, niin ei ole mitään ongelmaa vakuutusten(kaan) suhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      930
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      798
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      497
      769
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      687
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      586
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      35
      563
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      170
      528
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe